Nigérie

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nigérie

Příspěvek od Diaľničiar »

Year-end completion for Nigeria’s 44 km concrete Obajana–Kabba road :arrow:
SP500_01044.jpg
SP500_01044.jpg (147.03 KiB) Zobrazeno 17794 x
  • Nigeria’s longest concrete road should be open by the end of the year, according to AG-Dangot, contractor on the project.

    Around 33km of earthworks and 23 km of pavement have been completed for the 44 km Obajana–Kabba project in Kogi state, according to Ashif Juma, managing director of AG-Dangote.

    Nigerian media reported that Juma also urged all of Nigeria’s governments and councils to switch from asphalt to concrete road construction because concrete requires less maintenance. To this end, the Obajana-Kabba rigid pavement road project is part of the Dangote’s Group’s corporate social responsibility strategy, he said.

    “Concrete road last longer than asphalt roads and do not have potholes. It does not require frequent maintenance as asphalt roads [do]. It saves fuel for motorists and protects tyres from wear and tear,” a company statement said.

Dále:

PREZENTACE z této dekády: ROAD INFRASTRUCTURE & RELATED DEVELOPMENT IN NIGERIA

Nigérie je stále v procesu transformace silničního sektoru. Tamní infrastruktura více méně stagnuje. Je to africký průměr vzhledem k populaci a velikosti měst nepostačují ani tisíce km dualizovaných silnic, ale Nigérie by to moc ráda změnila. Nemá na to ale ani zdroje. V zemi vládne korupce, federální vláda nemá dosah na všechny regiony co se týče hospodářství a tak se snaží i o soukromé projekty PPP, ale tam to často naráží na problémy s bankami, které bez té transparentnosti prostě to mnoha projektu raději nakonec nevstoupí a místní firmy ten kapitál nemají.

Všeobecně je mnoho silnic nezpevněných a plných bahna a zpevněné asfaltové často trpí obrovskými výtlukami pro zanedbanou údržbu. Ale do údržby se vkládají poslední roky veliké částky a také se to personálně posilňuje.

Federal Road Safety Commission :arrow:

http://frsc.gov.ng/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nigérie

Příspěvek od Diaľničiar »

Nigérie z federálních zdrojů zajistila 1,3 mld. USD pro upgrade, výstavbu nebo opravy na následujících klíčových infrastrukturních projektech:

*Lagos - Ibadan Expressway
*Abuja - Kano Expressway
*East - West Road
*Second Niger Bridge
*Oyo - Ogbomosho a Enugu - Port Harcourt

Píšu tady ve vláknu o vícero z nich. Třeba Second Niger Bridge byl v létě dokončený z 50%. Z hlediska zajištění peněz by se měl budovat ještě 2 roky.

Tohle je celkově veliký problém Nigérie. Na federální úrovni jsou relativně nové úřady, které se opravdu snaží mít dosah na stát jako celek, ale ve výsledku klidně jeden tah v délce 200 km bude z jedné poloviny v novém 4-pruhu a druhá polovina bude sice ve 4-pruhu ale s katastrofálním povrchem. Práce se nevykonávají systematicky. A samozřejmě, že na to doplácejí regiony kromě Lagosu, který sám o sobě je silným a bohatým regionem i co do infrastruktury, ale jen na místní průměr je nadprůměrný.

Nigérie chce být lídrem v regionu západoafrického rohu co se týká infrastruktury, ale táhnou se s ní i veliké problémy vzhledem k rozsahu populace. Poslední dekáda je ale opravdu razantní co se týká investicí do silniční infrastruktury. Chtělo by to jen pozvednout plánování a zajistit pravidelné peníze jak na již rozestavěné projekty tak do údržby.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nigérie

Příspěvek od Diaľničiar »

Nigérijská Federální Rada dala požehnání modernizovat silnici A3 mezi Akwanga do Gombe. Jde o 421 km dlouhý tah, který prochází přes Jos a Bauchi. Stavební práce obnášejí mj. i rozšíření na 4-pruh a mají trvat 4 roky od podepsání smlouvy. Jsou schválené náklady ve výši 973,6 mil. USD. Ve stávající době je nejhorším úsek mezi Jos a Akwanga, protože je zde velký rozdíl v n.v. a je zde hodně zákrut a tato část je zároveň i velmi nebezpečná. Ještě začátkem roku tato Rada schválila i rozpočet pro výstavbu silnice, která napojí A3 Ninth Mile Enugu ve státě Enugu s Makurdi ve státě Benue. Rada schválila i rozpočet pro výstavbu 12 km napojovací silnice napříč stát Anambra a Delta po spojení s mostem ve výstavbě Second Niger Bridge.
2.JPG
2.JPG (63 KiB) Zobrazeno 16486 x
Federální Rada tak pomalu zahušťuje síť rychlostních silnic: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 11#p127211 . :idea:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nigérie

Příspěvek od Diaľničiar »

Modernizace dálnice Lagos - Ibadan se posouvá. Puvodní záměr byl 2015, později 2017 a 2018. Vláda upřesnila, že projekt se nedokončí před rokem 2021. Vláda převzala dluhy za vykonané práce a hotovo je jen z asi 50% délky rozsahu. Problémem jsou hlavně úseky ve městě Ibadan a ve městě Lagos. Tady se totiž realizují nové MÚK a bus rapid system. Nyní dálnici upravují společnosti Reynolds Construction Company a Julius Berger.

Tato dálnice je v provozu od roku 1978 v celkové délce 128 km. Byla to 1. silnice dálničního typu v zemi. Postupně se stala velmi nebezpečnou pro špatnou údržbu a taky v rámci měst se po ní přecházejí lidé. Vláda proto inovovala původní projekt z 2010 a staví se i lávky pro chodce. Práce se sice měli rozběhnout v roce 2010, ale pro problémy se zajištěním peněz se tak stalo až v roce 2013 a finanční obtíže pro úpravy technických parametrů tady jsou do 2017, kdy se projekt konečně upravil do stávající modernizační podoby.

Vláda přiděluje peníze na jednotlivé investiční projekty po celém státě, ale ovlivněno je to nakonec vývojem cen ropy a přírodními katastrofami, takže se na to 100% spolehnout nedá. To komplikuje situaci zhotovitelům.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nigérie

Příspěvek od Diaľničiar »

V 05/2019 se má dokončit mostní projekt Loko - Oweto Bridge. V nákladech 141 mil. USD jej staví Reynolds Construction Company a to od roku 2011. Most je dlouhý 1,8 km, ale přináleží k tomu ještě 108 km silnice spojující Otukpo a Oweto, takže se zlepší cestování mezi státy Benue a Nasarawa. Práce na silnici realizuje CGC Nigeria Limited. Dokončení mostu se přitom neustále odsouvá. V 03/2018 platil termín pro 10/2018. Důvodem je přidělování peněz dle možností státu a zde dle vývoje prodeje ropy.

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nigérie

Příspěvek od Diaľničiar »

V Lagosu bude k dispozici nová silniční trasa od západu města Lagos po Murtala Muhammed International Airport, které leží na jeho severní straně. Výstavba se začala v roce 2017 díky financování federální vlády, která nastavila i trasování, ale později se do financování zapojila i místní státní vláda. V každém směru jízdy je po 5 jízdních pruhů. Je zde veškerá infrastruktura: chodníky, nadjezdy, MÚK, nové odvodnění. Tah zlepšuje spojení s Apapa Oworonshoki Expressway. Nový tah je navržen dle mezinárodních norem co se týká bezpečnosti silničního provozu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nigérie

Příspěvek od Diaľničiar »

Nigérie dualizuje mj. silnici Ikot Ekpene-Aba-Owerri na JV země a to již řadu let. V roce 2016 byl stav plnění na úrovni asi 20%. Federální vláda navýší rozpočet, aby práce mohla urychlit, protože jde o důležitou spojnici nigérijských států a Kamerunu. Stávající situace přestavby za provozu je neúnosní. Období dešťů stávající silnice zcela degraduje, vyčlenilo se 17 mil. USD.

Tento stát má rozdělaných vícero dualizačních prací a mnoho z nich je v omeškání. Větší seznam je k dispozici ve vláknu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nigérie

Příspěvek od Diaľničiar »

Nigérie přestaví 198 km silniční spojení ve státě Ebonyi mezi Nigérii a Kamerunem. Konkrétně jde o silnici Enugu - Bamenda (již v Kamerunu, ale tím směrem). Zásadně zlepší dopravní spojení a zesilí se růst hospodářství. Dopady to bude mít i v širším významu, protože se zásadně zkrátí cestování S-J po přístav Calabar na jihu. Náklady jsou 168 mil. USD, přičemž 70 mil. USD poskytne African Development Bank. Tato trasa je navíc v trase trans-afrického tahu.


Na JV země se dále počítá s plánem postavit spojující silnici Bodo - Bonny Island. Tato 35,7 km dlouhá spojnice si vyžádá logicky i výstavbu mostu a náklady se odhadují jsou 333 mil. USD. Zhotovitel Julius Berger získal kontrakt v roce 2017 s dokončením v 2022. Až 7 km jde přes močály a jsou zde i problémy s vlastníky pozemků. Po dokončení projektu nová silnice spojí region s Port Harcourt.. Bonny Island je centrem ropního průmyslu a je tedy klíčové jej podpořit i dopravně, protože prozatím se tak děje jen za pomoci vrtulníků nebo člunů.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nigérie

Příspěvek od Diaľničiar »

Nigérie sestavila federální rozpočet pro rok 2020 na úrovni 33,8 mld. USD, což je historický rekord. Počítá s tím, že cena za barel ropy bude 57 USD. A že produkce dosáhne hodnoty 2,18 mbpd. Kromě toho se zvýší DPH z 5% na 7,5%. Prezident Buhari tak chce docílit zásadní ekonomické oživení této nejlidnatější země v Africe. Od propadu cen ropy Nigérie zažila 1. recesi v novodobé historii, co odložilo nebo posunulo dokončení i mnoha infrastrukturních projektů ve vlákně popsané, ale tyto práce a rozvoj se nemění. Zároveň to pomohlo nastartovat ostatní spektrum hospodářství, aby stát nestál výslovně na ropě. Prozatím se za 3 roky povedlo snížit tuto závislost na 90%.

Z Nigérie nebude nikdy 2. Saudská Arábie, protože při její produkci v propočtu na počet obyvatel to vychází na příjmy kolem 50 USD na 1 obyvatele. V SA to je 6000 USD. To jen pro snadné pochopení situace.

Aktuální růst HDP je kolem +2%.

Buhari vidí priority v roce 2020 v 3 segmentech: silnice, železnice, energetika. To byla jeho priorita již při zvolení a hodlá v tom pokračovat, protože chce být zvolen znovu. Slíbil regionům dobré dopravní spojení a ve větších městech vyřešit nekonečné kolony. Právě lepší dopravní infrastruktura má pomoct rozvinout domácí ekonomiku a pomoct sektoru služeb. Kromě toho směrují federální peníze i do oblasti vyššího vzdělávání.

Jak je i v tématu uvedeno, tak Nigérie zajistila na federální úrovni funkčnost instituce, která se stará o údržbu a zároveň se budují expresní silnice formou dualizací po celé zemi. K tomu obrovské mosty ponad řeky. Atd. Problémem je, že na projekty se přidělují peníze z roku na rok a mnoho firem předkládá zvýšené náklady bez reálního státního dohledu, takže je zde ve výsledku často větší prodražení.


pro zajímavost, Lekki - Epe expressway; 1. PPP v Západní Africe a tedy ta důvěra investorů tady je

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 55#p137355
https://www.rendel-ltd.com/lekki-epe-ex ... l-road.php
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nigérie

Příspěvek od Diaľničiar »

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nigérie

Příspěvek od Diaľničiar »

Celou tému jsem přečetl, aktualizoval jsem základní údaje, opravil aneb odstranil neplatné odkazy. A nyní doplním ještě několik informací.

Především, nárůst populace za pár let o 17 mil od roku 2016. Je to neuvěřitelné, ale je tomu tak. Až 52% lidí žije ve městech, co je zas vzhledem na to % velmi dobré východisko. Nutno doplnit, že prezidentem je i nadále (zvolen po 2.) Buhari. Sjednotit politicky a udržet tak velkou a rozmanitou zemi není jednoduché. Ve stávajícím období zažívá Nigérie protesty po celé zemi ohledně policejní brutality. Tomu se tady ale věnovat samozřejmě nebudu.

Mapa hlavních silnic:
8585.JPG
8585.JPG (257.01 KiB) Zobrazeno 11094 x
Tady je i odkaz na vládní mapu federálních a státních silnic: https://ferma.gov.ng/wp-content/uploads ... oads-1.jpg (vypadává)

K tomu ještě přináleží plány pro dualizaci silnic:
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 11#p127211

Rozsah silniční sítě překonal hranici 200 000 km. Silniční programy a boom v této oblasti nastal v uplynulé dekádě a neustále pokračuje. Rozsah zpevněných silnic dosáhl 70 000 km, čimž se tento stav zlepšil o 133%. Dualizují se hlavní státní silnice mezi městy, čímž vznikají rychlostní tahy. Abuja a Lagos disponují až 10 až 12- pruhovými dálnicemi.

To všechno se tady odehrává. Silnice se dokáží udržovat, staví se nové, dualizují se. Problémy tady jsou a sice peníze. Část peněz má federace, část další státy. A výstavba je často dle nálady politiků a možnosti rozpočtů, které stojí prakticky na příjmech z prodeje ropy. Té je dost, ale část peněz se tady ztrácí v systému.

Nigérie hodlá být politická a ekonomická velmoc ve svém regionu. Takže musí investovat do zastaralé infrastruktury a to co realizuje ve všem prakticky přeskakuje 20 let rozvoje, který tady dávno mohl být. Zda li to bude pociťovať i obyvatelstvo se vzhledem k jeho rozsahu nedá moc očekávat.

Největší pokrok se realizuje od roku 2014. Od tohoto roku dodnes se tady opravdu masivně investuje nejen mezi městama, ale taky v nich, takže se daří snižovat rozsah kongescí. Zahájil se i model PPP a docela úspěšně. A díky ropním rezervám má Nigérie výhodu proti svým sousedům, protože vždy dokáže centrální zdroje vynakládat do infrastruktury ve větší míře, než kdokoliv další.

Je tady 20 letišť. Nigérie leží u oceánu, což je další plus.

Byl zahájený i program modernizace železniční sítě. Ta je o rozsahu 3505 km. Tady je mapa této sítě:
8586.JPG
8586.JPG (118.75 KiB) Zobrazeno 11094 x
Tomu se věnuji jen okrajově. V roce 2017 federální vláda oznámila, že zahajuje expanzivní program v hodnotě 41 mld. USD s cílem zrychlit diverzifikaci ekonomiky. Zlepší se napojení přístavů přes lepší železnice v kombinaci se silnicemi. To si bude mj. vyžadovat postavit 2 tratě v délce 1100 km. Lagos - Kano a Lagos - Calabar.

Navzdory všemu se po silnicích přepravuje 90% lidí a tovaru.

Nigérie investuje peníze v rámci infrastruktury do 3 segmentů: silnice, železnice a energetika. Tohle platí dekádu a bude patrně platit i nadále vzhledem k tomu jak to tady ještě donedávna všechno bylo. Kromě interní silniční sítě má Nigérie opravdu rovnoměrné vybudované i mezinárodní tahy směrem ke všem sousedům. Poslední dekádu se taky staví velké mosty. Viz i vlákno.

K samotnému cestování: mimo metropolitních území a mimo měst všeobecně je bezpečnost nejistá z hlediska kriminality :!: Únosy, loupeže, falešné kontroly. V rámci bezpečnosti silničního provozu tady počítejte s tím, že jedete klidně po novém úseku a pak najednou z ničeho nic se to změní ve velmi špatný povrch. Ve městech očekávajte z ničeho nic jízdu z multikapacitního tahu do 1 pruhu v každém směru jízdy. I na africké poměry je to tady divočina.

A ještě pár dalších odkazů:

FERMA, silniční úřad, na soc. síti twitter: https://twitter.com/FedRoadsNGR
Ministerstvo veř. prací na soc. síti twitter: https://twitter.com/FMWHNIG

Kde jsou tedy k vidění postupy silničních prací a rozvoje silničního segmentu v Nigérii.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nigérie

Příspěvek od Diaľničiar »

Tolik výše uvedené shrnutí a nyní ještě extra jak vnímá Nigérie pojem Expressway. Jak jsem výše uvedl, tak se výstavba této sítě realizuje dle těchto plánů: mapa sítě: http://forum.ceskedalnice.cz/download/file.php?id=7911 (stav pár let zpátky, takže ty barvy již neplatí)

tady i delší seznam prací: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 78#p127078

Expressway v Nigérii:

*stavebně vzniká nejčastěji formou dualizace státní aneb federální silnice
*v každém směru jízdy jsou min. 2 jízdní pruhy a směry jízdy jsou od sebe nějakým způsobem oddělené
*nájezd na tento tah je umožněn jen v konkrétních místech
*zákaz pohybu chodců, cyklistů i zvířat (vedených lidmi)
*nesmí se tady bezdůvodně zastavovat a vozidla musí být v dobrém technickém stavu
*jsou tady 4 klasické typy MÚK
*dbá se na dodržování rychlostí jak min. tak max.

Síť Expressways je zahrnutá i do nouzového řízení státu. Pojmy jako evakuace, ale taky ochrana těchto staveb.


Novinky z realizace dualizovaných silnic:

Část dualizačních prací je v omeškání, rozhodně ten rozsah nebude ukončený letos, ale pokračuje a plní se ten seznam.

Třeba informace z ledna 2020 hovoří o dualizaci tahu Ibadan -Ife - Ilesa, kdy se ze silnice taky stane rychlostní komunikace. Tady je mapa: http://forum.ceskedalnice.cz/download/file.php?id=7905 .

Pro názornost co za silnici to byla:


z 06/2020: Lagos-Ibadan Expressway and 2nd Niger Bridge Will be Completed by 2022 – Fashola: https://www.naijabusiness.com.ng/metro- ... 2-fashola/

Abuja - Kano, video z FB: https://www.facebook.com/FMWHNG/videos/ ... 006074397/

Abuja, snímek z wiki: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... oramic.jpg


Silniční práce pro rok 2020:

https://punchng.com/federal-govt-alloca ... s-in-2020/

Je toho opravdu hodně, co se realizuje. Peněz na to není jednoduše dost, a proto se tyto práce protahují v čase. Směrují sem veškeré volné zdroje, takže co s tím udělá stávající pandemie COVID-19 je těžko říct.

Další priorita je udržení bezpečnosti. Pro představu: neustávající útoky na lagunu, kde se těží ropa. To stojí nemalé peníze tohle chránit. Boko Haram, se kterým válčí Francie a další africké státy v 5 státech Sahelu. Dále bohužel se nepovedlo federální vládě zlepšit bezpečnost na tahu Abuja - Kaduna: tady záběr https://www.google.com/maps/@9.4790395, ... 312!8i6656 . Tohle je rychlostní tah, kde se hodně unášejí lidi a realizují ozbrojené přepady. Bandité na severu jsou další problém federální vlády. A přitom v 02/2020 se konstatovalo, že navzdory slibům to vyřešit se to stále nepovedlo (já to tady již uvedl: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 06#p127206 tady v tom přehledu). Na JV Nigérie jsou občasné problémy mezi etniky: farmáři co pěstují plodiny se nesnáší s dobytkáři. Navíc tady na sebe naráží muslimové s křesťany.

Tohle všechno má přímý dopad na život v této zemi. Politik na regionální úrovni pokud nemá modernější smýšlení, tak zpomaluje rozvoj některé části. Což ale zpomaluje celé území. S tím vším nemůže jeden prezident nic udělat, může jen zadat směr. Jemu se alespoň částečně povewdlo odstranit míru korupce. A nastartovat potřebné změny v institucích a přenastavit rozdělení zdrojů. Zajistit 1 mld. USD do údržby silnic, aby to co se povede opravit ať se to nerozpadne během dalších 10 let a další miliardu - dvě do nové výstavby.

Realitou provozu tady ale je, že než se něco zdualizuje, tak se prakticky rozpadne stávající silnice. Je zatížená tak, že jí není pomalu kdy opravit a navíc se to nedělá i proto, že teprva po dostavbě druhé silnice se ta původní musí rozkopat a zesilnit pro provoz. Ten provoz poškozuje všechno a když je nepříznivé počasí, umíte si to představit. A když se pak ta výstavba protáhne o pár let, tak je to katastrofální. Po této stránce se takto bohužel cestuje ve většině států Afriky, protože není paralelní trasa k dispozici, která by unesla takový provoz.

Metropolitní území Lagosu dostalo letos zcela novou trať Lagos - Ibadan a další a další investice. Žije tady na 30 mil. obyvatel. Dalo by se rozhodně napsat mnohem, mnohem víc, ale nemám na to další čas. Snaha byla to shrnout a srovnat v tomto čase s ostatními státy Afriky i do přibližného srovnání 4-5 až 10 let. Těch 4-5 dle aktualizace ve fóru a 10 dle skutečnosti dle těch států. Nigérie chce být lídrem ve všem v rámci Afriky a papírově taky bude. Populace, pomalu rozsah silnic i ten zpevněný rozsah. Dálnice tady ale nejsou, rozhodně ne síť dálnic. Dualizované silnice tady budou, ale je nutno doplnit, že pro 200 mil. lidí jednoduše nepostačují 1+1 silnice. A dokud bude stát závislý na ropě, tak se nedá očekávat větší hospodářský růst a tohle změnit je zpomaleno bezpečnostní situací, etnickými konflikty a samotním stavem infrastruktury a poměrně komplikovanou administrativou. Proto je výhled na dalších 10 let nejistý. Stavět se bude, ale zda to bude adekvátní potřebám je opravdu nejisté. Proti mnoha dalším státům i v regionu, bude propočet na obyvatele aneb rozlohu sehrávat význam pro skutečnou životní úroveň a bude to hrát proti Nigérii.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nigérie

Příspěvek od Diaľničiar »

K výše zmíněnému bych ještě dodal seznam federálních silnic z r. 2020: https://www.autoreportng.com/2020/07/ch ... tions.html .

aktuálnější záběry jedné z dosavadní 4- pruhové rychlostní silnice; A121 je v celé délce 4- pruhová (240 km)

https://www.google.com/maps/@6.6554148, ... 312!8i6656

https://www.google.com/maps/@6.6369525, ... 312!8i6656

Již z těchto záběrů, z popisu výše lze porozumět tomu, že při zohlednění bezpečnostní situace je to tady již opravdu výbušné. Já jen dodám, že Nigérie čelí hned 3 bezpečnostním výzvám:
*teror na severu; únosy studentů
*neuvěřitelný zločin (horší, než v Mexiku)
*nepřiměřené zákroky policie; z čehož plynou protesty obyvatelstva a často zase končí násilím a pak zase násilím ze strany policie

Koncem 01/2021 rozmístnila Nigérie na 300 žen - členů armády na dálniční tah Kaduna-Abuja expressway a to na zajištění elementární bezpečnosti.
https://www.bbc.com/pidgin/tori-55839372

K pracím na tomto tahu a dalších jsou informace třeba zde: https://www.julius-berger.com/reference ... b5c6310147

Tohle jsou silnice (dualizované a modernizované), které jsou jako dálnice již řadu let. Nigérie ty kdysi původní nyní modernizuje, protože neunesou nákladní dopravu. Zároveň probíhá na místní poměry masivní dualizace dalších silnic a výstavba mostů, ale tak jak jsem to psal na mnoha dalších místech, tak to jednoduše pro tento stát nepostačuje. A potýká se to s prodražováním plynoucím na: závislost financování na ropě a příjmy z toho jsou nestabilní, takže se to i prodražuje s časem. Já osobně považuji NG za časovanou bombu pro celý region; populační exploze, proti tomu slabé kapitálové výdaje a reální bezpečnostní situace povedou buď to k radikalizaci vládnutí nebo rozpadu územní celistvosti resp. úpadkem zajištění bezpečnosti typu Somálska. Ačkoliv s tímto aspektem zápasí celá řada států Sahelu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nigérie

Příspěvek od Diaľničiar »

Nigérijská vláda se rozhodla odevzdat úseky federálních silnic do starostlivosti formou PPP. Sníží se tak administrativní čas na VO s čím má země problémy a taky se pohlídají peníze na to vynakládané. Zároveň to bude spět k plnění závazků vlády, která si občas nabrala toho hodně a pak dle příjmů z ropy měla problem kde tu dávat peníze, čímž se právě index cen neustále zvedal a kolikrát nové tendry mají nižší náklady, než ty rozdělané v propočtu na km.

Federální silnice jsou v délce asi 35 000 km, přičemž vláda odevzdává do PPP kontraktů celkem 12 úseků v délce 1963 km. V plánech je takto odevzdat 10% úseků, dohromady tedy 3050 km a tyto úseky budou již ale také zpoplatněné a to min. pro nákladní dopravu. Osobní vozidla budou platit pouze tam, kde jsou min. 2 jízdní pruhy v každém směru jízdy a na větších mostech. Tahy kolem Abuka, Lokoja, Enugu, Port Harcourt, Kaduna, Kano, Onitsha, Aba, Lagos, Badagry, které oplývají i tzv. "expressways" s velkýma dírama, tak jsou zahrnuté v tomto plánu a
budou zatížené mýtem. Expressways získají nejen opravy, ale taky pravidelnou údržbu v rámci PPP.

Dále vláda rozhodla, že zahájí za 193,6 mil. USD upgrade tahu Ikot Ekpene - Itu - Odukpani, to je v jižní polovině součást Z-V tahu. Dnes asi 100 km silniční tah, který ale projet značí 2h jízdy. Celý tah se přestaví do 4- pruhu. Za 16 měsíců má být hotovo; https://guardian.ng/news/fec-okays-n79- ... pene-road/ .
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nigérie

Příspěvek od Diaľničiar »

V severní části Nigérie odevzdalo ministerstvo dopravy do provozu dne 8.12. upgradovanou část silnice Kano - Maidugri mezi Azare a Potiskum Nyní je zkapacitněná do 4- pruhu v převážné délce. Tah leží na SV země, přičemž Maidugri leží na pomezí hranic s Kamerunem a Čadem. Kano je uprostřed hranic s Nigerem. Celková délka upgradovaného úseku činí 106 km. (tady zmíněn záměr: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 11#p127211 ) Tah obchází větší sídla formou obchvatů. Velká část křižovatek je ve formě MÚK.

V rámci této "inovace" se postavila celá řada napojovacích silnic do okolních městeček a vesnic. Sníží se tak i úmrtnost chodců, celkově zvýší bezpečnost silničního provozu a sníží rozsah kongescí.

Celý tah měří 600 km.

Zde info z novin: https://www.vanguardngr.com/2021/12/buh ... guri-road/ , https://allafrica.com/stories/202112100065.html .

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nigérie

Příspěvek od Diaľničiar »

Nový most nad řekou Niger v Onitsha je již z 90% hotový, zde pár záběrů:

https://i.imgur.com/QSP1JM9.jpg
https://i.imgur.com/BXnvomv.jpg
https://i.imgur.com/vuwlIN4.jpg
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nigérie

Příspěvek od Diaľničiar »

pohled státu, logistické korporace a inženýrské asociace na stav silniční sítě + několik článků a dokumentů

Nikde v rámci Afriky resp. států světa jsem doposud neupravil počet obyvatel, což jsem posledně činil v ´20/´21, ale tady jsem udělal výjimku. Počet obyvatel je totiž již 220 mil., takže to není "pár mil.", ale 13 mil. lidí navíc. 70% z tohoto počtu je v kategorii mladých nebo asi 150 mil. a z toho asi 63 mil. jsou lidi mladší 15 let.

Rozhodně se nevěnuju tomuto státu tak jak by si populačně zasloužil. Na druhou stranu si tento stát nežije tak jak by si žít mohl. Bohužel, ale i tato populační situace předurčuje do budoucna spíš bídu, než rozvoj. To samozřejmě neznamená, že se tady nepostaví celostátní zkapacitněná silniční síť, protože tento cíl se plní. A kolem měst dálniční úseky. Ve městech žije více než polovina obyvatelstva. V tématu si lze prohlížet "zkapacitňování silnic" a tato činnost se řídí dle této mapy: (ve vláknu je originál)

Cílem je asi 3 tisíc km zkapacitněné silniční sítě dálníčního/rychlostního typu. Dodnes samozřejmě v tomto rozsahu není. Pro rok 2020 byl cíl 2 tisíc a nebyl ani ten:
Obrázek

V dalším roce tady budou důležité prezidentské volby. Nigérijské prezidentské volby se budou konat 25. února 2023, aby se zvolil prezident a viceprezident Nigérie. Úřadující prezident Muhammadu Buhari je omezen na funkční období a nemůže usilovat o znovuzvolení na třetí funkční období.

Zajímavé dokumenty ke čtení k silnicím:

https://worksandhousing.gov.ng/manageme ... 354651.pdf
https://www.casafrica.es/sites/default/ ... igeria.pdf
http://t2m.org/wp-content/uploads/2014/ ... 0Roads.pdf

Něco z historie jak se vyvinula základní silniční síť a jak vypadala do roku 2013, zákony a pravidla.

Se sousedním Kamerunem se zrovna nedávno otevřela do provozu nová silnice: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 22#p262822 . Na nigérijské straně to obnášelo taky silniční práce:

Obrázek

Navzdory tomu jaká tady žije populace, tak je tady jen asi 200 tisíc km silnic a z nich je 130 tisíc nezpevněno. Z těch 70 tisíc je asi 35 tisíc nejvyššího federálního významu a tento rozsah reálně plní asi 70-80% transportu osob a nákladu.

Nigérie alespoň zavedla kvalitnější údržbu na nich. Ale to nevylučuje občasné velké výmoly, které než se opraví, tak to zabere delší dobu. Navzdory služeb nahlas výmol.

V Nigérii je, tak je ve většině států Afriky, velkým problémem kriminalita přímo na státní silniční síti, dálnice nevyjímaje. Tady je to obzvláště nebezpečné, tady se nedoporučuje cestovat v noci. Vícero dálnic střeží masivní nasazení armády, policie. Ozbrojené gangy až po falešnou policii. Ti první loupí a unáší, ti druzí berou "jen" peníze smyšlené věci.

Základem je udržitelnost silničního systému. I proto Nigérie nechce budovat zcela nové linie silnic, nýbrž masivně rozvíjet dosavadní trasy. Ty se snaží opravovat, rekonstruovat, dualizovat, rozšiřovat. Jak jen lze dle kritérii a reálního provozu. A dle rozpočtových možností. A to je zase o tom, že příjmy jsou nestabilní. I proto se často výstavba časově natahuje a stavby nedrží původní rozpočty, což naráží na komplikace zahraničních půjček.

Tady je několik článků, z posledního aktuálního období týkající se hlavního tahu, prakticky se bavíme o 25 mil. metropoli Lagos a snahám udržet provoz směr sever v různé podobě, ať kvalita cestování tak bezpečnost:

FG to complete Lagos-Ibadan Expressway December 2022
https://punchng.com/fg-to-complete-lago ... mber-2022/

Buhari budgets N248bn for Lagos-Ibadan Expressway, roads
https://punchng.com/buhari-budgets-n248 ... way-roads/

Police to flood Lagos-Ibadan highway with cops against kidnappers
https://punchng.com/police-to-flood-lag ... medium=web

Jeden stavební, aktuální článek:

Reconstruction of a 375 km section of the A2 highway with the cold recycling method
https://www.wirtgen-group.com/en-global ... eria_2021/

Často se silnice "dualizuje", ale původní 1+1 se vlastně rozpadne. Takže se musí tato zcela od základů postavit, ale tím se zase nepřiměřeně zatíží "nová silnice". Ona to unese, protože má podklad, ale než se konečně dokončí "rekonstrukce", tak se musí obnovit vozovka na té "nové" a takhle dokola.
Logistický index Nigérie: 90 ze 160 posuzovaných států světa, tedy průměr
Logistický index Nigérie: 90 ze 160 posuzovaných států světa, tedy průměr
01.JPG (179.18 KiB) Zobrazeno 3038 x
Takže, ještě jednou:

Silniční síť je v Nigérii velmi důležitá, protože silniční doprava tvoří více než 90% nákladní a osobní služby pro vnitrostátní dopravu. Při tak vysokém procentu zboží přepravovaného po silnici nelze význam silniční sítě pro podniky příliš zdůrazňovat. Nigerijská silniční síť má odhadovanou délku 200 000 km, z čehož 18 % vlastní federální vláda, 16% státní vlády a 66% (většinou pozemní komunikace) vlastní místní vláda. Federální silnice tvoří pouze 18% silniční sítě, ale přepravují přes 70% automobilové dopravy. Tato čísla a rozsah populace jsou důležitá.

Přestože silniční síť poskytuje široký celostátní dosah, stav silnic se po celé zemi liší mezi dobrým, vyhovujícím a špatným – špatné silnice patří k hlavním problémům distribuce v logistice. V poslední době došlo k tlaku na zlepšení silniční sítě v Nigérii, protože silniční infrastruktura byla po desetiletí zanedbávána. Za posledních 55 let bylo postaveno pouze 15% celkové silniční sítě. Největším problémem, který brání kontinuálnímu rozvoji silniční sítě, je upouštění od stavebních projektů ze strany dodavatelů, které nebyly dostatečně financovány na dokončení projektů. Stabilní tok investic do silniční infrastruktury může výrazně usnadnit distribuci zboží, což povede k posílení hospodářského rozvoje v zemi.

Tento stabilní tok se ale nepovedlo zajistit ...

Dle Nigerian Society of Engineers bylo v roce 2017 v zemi 195 tisíc km silnic. Z čeho zpevněno bylo 65 tisíc km: 32 000 km tvoří federální silnice a 31 000 km státní silnice. Velká část zpevněných komunikací je ve velmi špatném nepřijatelném stavu z důvodu nedostatečných investic a nedostatečné údržby a to navzdory federální instituci pro to určenou.

Stát selhává na celé čáře a pro slabou důvěru v existující finanční toky se nedaří ani vytendrovat několik projektů PPP. V provozu je jich velmi málo na potenciál, jaký Nigérie má. Nemluvě o dalších možnostech výhodných půjček z Asie ...

Pravda je někde mezi tím.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nigérie

Příspěvek od Diaľničiar »

Vláda státu Lagos vybrala do užšího výběru tři uchazeče o výstavbu projektu Fourth Mainland Bridge v hodnotě 2,5 miliardy USD, který má být smlouvou o partnerství veřejného a soukromého sektoru.

Portugalská společnost Mota-Engil ve spolupráci s China Communication and Construction Corporation (CCCC) a China Road and Bridge Corporation (CRBC) je jedním ze tří konsorcií, která se ucházejí o 38 km projekt.

Další dva jsou společným podnikem China Gezhouba Group Corporation (CGGC) a China Geo-Engineering Corporation (CGC) a konsorcium vedeným společností China Civil Engineering Construction Corporation (CCECC).

Čtvrtý most pevniny spojí ostrov Lagos přes města Lekki, Langbasa a Baiyeku a přes lagunu Lagos do Itamaga v Ikorodu. Bude sestávat z osmiproudé vozovky se třemi mýtnými místy, devíti mimoúrovňovými křižovatkami a 4,5 km dlouhým lagunovým mostem a očekává se, že zmírní notoricky známé dopravní zácpy v regionu.

12 km Third Mainland Bridge, otevřený v roce 1990, je nejdelším ze tří mostů spojujících Lagos Island s pevninou. Dalšími jsou mosty Eko a Carter.

Eko Bridge, otevřený v roce 1975, začíná z Ijory na pevnině a končí v oblasti Apongbon na ostrově Lagos. Lagunový úsek mostu má délku 430 m.

Carter Bridge, otevřený v roce 1901, byl v době své výstavby jediným mostem mezi pevninou a ostrovem Lagos. Most začíná z Iddo na pevnině a končí v oblasti Idumota na ostrově Lagos. Byl pojmenován po siru Gilbertu Thomasi Carterovi, bývalém britském guvernérovi kolonie Lagos.

Mezitím federální vláda uvedla, že spolu s Mezinárodní asociací pro rozvoj (IDA) a Francouzskou rozvojovou agenturou (AFD) investuje kolem 575 milionů dolarů do venkovských silnic v 19 státech po celé Nigérii. Vláda má přispět 65 miliony dolarů, zatímco IDA vloží 280 milionů dolarů a AFD 230 milionů dolarů. Peníze půjdou na zlepšení zemědělského marketingu, výroby potravin a údržby silnic.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nigérie

Příspěvek od Diaľničiar »

Druhý most přes řeku Niger v Onitsha se dnes otevřel pro provoz. Ačkoliv ještě budou stavební práce pokračovat.

větší fotky: https://twitter.com/i/web/status/1603388555748950021

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nigérie

Příspěvek od Diaľničiar »

psáno v 03/2019:
Diaľničiar píše:V 05/2019 se má dokončit mostní projekt Loko - Oweto Bridge. V nákladech 141 mil. USD jej staví Reynolds Construction Company a to od roku 2011. Most je dlouhý 1,8 km, ale přináleží k tomu ještě 108 km silnice spojující Otukpo a Oweto, takže se zlepší cestování mezi státy Benue a Nasarawa. Práce na silnici realizuje CGC Nigeria Limited. Dokončení mostu se přitom neustále odsouvá. V 03/2018 platil termín pro 10/2018. Důvodem je přidělování peněz dle možností státu a zde dle vývoje prodeje ropy.

Nakonec se tak stalo až v této době.

V Nigérii byl dokončen hlavní most, Loko - Oweto Bridge, což je čtyřproudový most přes řeku Benue, která je jednou z hlavních řek Nigérie. Je součástí 74 km dlouhé silnice Nasarawa - Loko Road, což je zcela nové silniční spojení, protože v této oblasti dříve nebyl žádný most. Je to také nejvzdálenější most po proudu přes řeku Benue.

https://www.tvcnews.tv/2023/01/fg-annou ... to-bridge/

poloha na mapě: https://www.google.com/maps/@7.9977264, ... a=!3m1!1e3

fotky: https://twitter.com/i/web/status/1612891048480772098 , https://twitter.com/i/web/status/1612886936766582797
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nigérie

Příspěvek od Diaľničiar »

Banánový ostrov v Lagosu je rájem miliardářů. Lagos je obrovská aglomerace, ve které žije tolik lidí co žije v ČR, SR a H dohromady.

https://www.mansionglobal.com/articles/ ... 1131253683

v článku jsou hezké záběry na infrastrukturu, která tady dominuje, z pochopitelných důvodů most vzhledem na ostrov :idea: především ten první záběr

pro lepší představu mapa: https://www.google.com/maps/dir/Banana+ ... 243793!3e0

Měl by to být tzv. 3. most a já tady o mostech v Lagosu nedávno psal: viewtopic.php?p=264883#p264883 . Délka tohoto 3. je 12 km, což by odpovídalo mapovému podkladu. :) Je potřeba si uvědomit, že byl otevřen v roce 1990. :o Dnes je silně přetížený. Tomu odpovídá i ta fotka z článku.

tady ještě jeden detail, kde lze vidět jak název mostu tak rychlostní silnici:

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nigérie

Příspěvek od Diaľničiar »

V Nigérii byl zvolen nový prezident: Bola Ahmed Tinubu.

https://edition.cnn.com/2023/05/29/afri ... index.html

Jedním z prvních kroků nové vlády je přesun dotací na PHM. Ceny na čerpacích stanicích vlastněných vládou ale ve středu vzrostly z přibližně 190 na 540 nairů (0,4 až 1,2 dolaru) za litr, což naznačuje, že dotace již byly zrušeny; https://ntvkenya.co.ke/news/petrol-pric ... sidy-move/ .

Co se týče infrastruktury, tak nemám nastudován jeho program. Snad se k tomu někdy dostanu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nigérie

Příspěvek od Diaľničiar »

Druhý nigerský most na A232 v Onitsha byl 23.5. oficiálně slavnostně otevřen. V tomto městě žijí skoro 4 mil. lidí. Ještě 6 let zpátky to bylo kolem 2 mil.

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nigérie

Příspěvek od Diaľničiar »

Projekty údržby a zlepšování silnic budou prováděny v nigérijském státě Abia na jihovýchodě země. Podstatnou část finančních prostředků na dílo poskytuje Africká rozvojová banka (AfDB) ve formě půjčky ve výši 115 milionů USD.

Práce stojí celkem 264 milionů dolarů a v Umuahii se zlepší 58 km silnic a v Abě se zlepší 190,5 km silnic. Práce na úpravě silnice mají skončit v roce 2029.

Celkem dlouho to potrvá, ale náklady se tady nemění. Zajímavé, ale důležitý bude pak třeba ten výsledek těch prací i s cenou. Myslím, že o tom bude slyšet.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nigérie

Příspěvek od Diaľničiar »

Plánuje se nový silniční okruh, který má posílit dopravu pro město Port Harcourt na jihovýchodě Nigérie. Očekává se, že projekt bude stát 424 milionů USD a je řízen vládou státu Rivers.

Stavební zakázku na projekt bude mít na starosti Julius Berger, Nigérie. Stavební práce by měly trvat tři roky. Zhotoviteli již bylo dodáno 75 % potřebných finančních prostředků na provedení díla.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Afrika“