D11 - historie - původní návrhová rychlost

Praha – Hradec Králové – Trutnov – Polsko
Odpovědět
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

D11 - historie - původní návrhová rychlost

Příspěvek od dvs »

Jak to bylo s D11 nemá nakonec od Prahy do Poděbrad parametry D26,5/150 i když se uvádí D26,5/120?

Několikrát se nám tato otázka tu objevila v různých vláknech, ale zůstala bez odpovědi.
viz Plošná rekategorizace:
mapman píše:Původně ano, počítalo se s ní pro úseky vedoucí v nížinách, kde nebylo předpokládáno výrazné zvýšení nákladů oproti /120. Na Slovensku jsou tak vystavěny úseky D1 (D61) Bratislava – Senec a D2 Bratislava – Kúty.

EDIT:
Ještě doplním, že dle materiálu z roku 1971 se počítal s NR 150 km/h na úsecích Praha – Hradec – Svitavy, Brno – Přerov – Ostrava, Brno – Bratislava a Bratislava – Trenčín.
Lenny píše:Multi zatím na tuto otázku nedokážu odpovědět. Časem to zjistím a podělím se o odpověď.
Od pumpy u Prahy (tam co chtějí MUK Beranka) po most přes Labe bych řekl, že by to mohlo v D26,5/150 i postaveno. Oblouky jsou velké a horizonty skoro žádné. Dál už to není, protože hned ten násep přes silnici a 2x železnici jde nahoru a dolu.

Původní záměr takový byl. Pokud zůstalo trasování z roku 1971, tak by to možná mohlo odpovídat. viz mapka:
Přílohy
Dalnice1971_NavrhoveRychlosti.JPG
Dalnice1971_NavrhoveRychlosti.JPG (55.2 KiB) Zobrazeno 23932 x
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D11 - historie - původní návrhová rychlost

Příspěvek od Lenny »

Dneska jsem si všimnul na fotce, že MÚK Jirny nebyla zprovozněna spolu s trasou Praha - Břiství 12. 10. 1984, ale někdy později. Klade se otázka kdy....
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
adamos
Příspěvky: 1697
Registrován: 15.3.2009 23:32:20
Bydliště: D1, 2,78 km

Re: D11 - historie - původní návrhová rychlost

Příspěvek od adamos »

Lenny píše:Dneska jsem si všimnul na fotce, že MÚK Jirny nebyla zprovozněna spolu s trasou Praha - Břiství 12. 10. 1984, ale někdy později. Klade se otázka kdy....
Jo, to je pravda, chtěli jsme si tenkrát projet kus dálnice cestou z Klánovic do Prahy a trochu jsme si museli zajet. Exit JIRNY otevřeli v roce 1985, ale přesný datum z rukávu nevysypu.
Vždy aktuální mapy na http://www.openstreetmap.org
Našli jste v mapě chybu? Napište mi o ní.
Qěcy
Příspěvky: 26
Registrován: 23.6.2011 15:45:08

Re: D11 - historie - původní návrhová rychlost

Příspěvek od Qěcy »

Proč je D11 na svém začátku (Chlumecká ulice) tak podivně zalomená? Lépe řečeno měla být v prodloužení D11 do centra Prahy nějaká radiála? A pokud jo, kudy měla vést, kdy se odpískala a co s tou pravoúhlou čtyřproudovou zatáčkou bude dál?
michal
Příspěvky: 4518
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: D11 - historie - původní návrhová rychlost

Příspěvek od michal »

D11 měla pokračovat jako Žižkovská radiála. http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=57&t=2356
jeni013
Příspěvky: 708
Registrován: 3.2.2010 22:20:52
Bydliště: ValMez

Re: D11 - historie - původní návrhová rychlost

Příspěvek od jeni013 »

Dle ZÁKOSu měla pokračovat k MO Hrdlořezská radiála
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: D11 - historie - původní návrhová rychlost

Příspěvek od Honey72 »

Mohlo by to být někdy dokončeno alespoň k MO, samozřejmě hlavně tunely, vyhrazený koridor trasy je stále je znatelný. Ta zatáčka u Ikea mě děsně vytáčí, kdyby jí alespoň trošku uhladili, aby člověk neodbočoval za roh. Jenže to by museli sebrat kus parčíku, což by lidé neskousli, takže obyvatelé paneláků musí poslouchat kvílení brzd a rozjíždění aut.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
michal
Příspěvky: 4518
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: D11 - historie - původní návrhová rychlost

Příspěvek od michal »

Jasně, ale na začátku u magistrály měla být Žižkovská. Tak si můžete vybrat, co je Vám bližší.
Qěcy
Příspěvky: 26
Registrován: 23.6.2011 15:45:08

Re: D11 - historie - původní návrhová rychlost

Příspěvek od Qěcy »

Parčíku? Vždyť je to jen ochranná zeleň. Sečená louka a křoví. Chtělo by to zvětšit poloměr dovnitř zatáčky. Domnívám se, že s hrdlořezskou radiálou se už nepočítá a v Metropolitním plánu se pro ni ani nechrání koridor. Nebo chrání? K Metropolitnímu plánu se teď nedostanu.
MPMP
Příspěvky: 3280
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: D11 - historie - původní návrhová rychlost

Příspěvek od MPMP »

Honey72 píše:Mohlo by to být někdy dokončeno alespoň k MO, samozřejmě hlavně tunely, vyhrazený koridor trasy je stále je znatelný. Ta zatáčka u Ikea mě děsně vytáčí, kdyby jí alespoň trošku uhladili, aby člověk neodbočoval za roh. Jenže to by museli sebrat kus parčíku, což by lidé neskousli, takže obyvatelé paneláků musí poslouchat kvílení brzd a rozjíždění aut.
Nevím, jak je to s kvílením brzd, už tam nebydlím, ale pořád lepší tohle, než "rozjetý magor" v té obchodní zóně.
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: D11 - historie - původní návrhová rychlost

Příspěvek od Mike »

nepočítá
byla stavební uzávěra za MO - Průmyslovou
dokonce některé baráčky tam měly jen "dočasná stavba"
ale narozdíl od dočasného pobytu vojsk, tam stojí dodnes
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
kik
Příspěvky: 1006
Registrován: 18.5.2009 15:27:52
Bydliště: Hradec Králové - Labská II

Re: D11 - historie - původní návrhová rychlost

Příspěvek od kik »

Miku, ty nevíš jaká je jednotka dočasnosti? Přece jeden furt...

Ano, ta zatáčka k IKEA mě neskutečně sere, občas jsem tam měl problémy při rychlejším najetí a to pak gumy u bývalé Primery kvílely... A pamatuji si dobře na plány, kdy D11 měla pokračovat min. k Průmyslové... Co bychom za to dnes my, kteří poskakuje po Štěrboholské, dali....
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: D11 - historie - původní návrhová rychlost

Příspěvek od Mike »

kiku, bylo by to stejné
vždyť ta průmyslová se s tou ŠR stejně o pár kilometrů dál potká
a to potkání pak zastaví tu ŠR
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: D11 - historie - původní návrhová rychlost

Příspěvek od Honey72 »

To zrušení pokračování dál do centra chápu, mě se tam prostě nelíbí to zakončení. Přímo okaté, pomník. Kdyby ta dálnice byla zakončena alespoň nějakým velkým kruhovým objezdem nebo prostě nějak úhledně. Tohle je jak pěst na oko, zakončit dálnici pravoúhlým ramenem se třicítkou.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
jeni013
Příspěvky: 708
Registrován: 3.2.2010 22:20:52
Bydliště: ValMez

Re: D11 - historie - původní návrhová rychlost

Příspěvek od jeni013 »

Já si myslím, že by si pražané tu rezervu chránit měli. Alespoň k MO! Za pár let ty radiály přestanou stačit, a tato patří technicky k těm nejjednodušším.
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: D11 - historie - původní návrhová rychlost

Příspěvek od Honey72 »

Chránit můžou, ale ne provizorním zakončením dálnice na vozovou cestu :-)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
kik
Příspěvky: 1006
Registrován: 18.5.2009 15:27:52
Bydliště: Hradec Králové - Labská II

Re: D11 - historie - původní návrhová rychlost

Příspěvek od kik »

Miku, možná nebylo protože občas je cesta od ČM přes Hloubětín a Průmyslovou ke spojce rychlejší než na ČM najet na D0 a pak Štěrbohoulskou... Ale to bychom mohli diskutovat do nekonečna protože to se už nikdy nepostaví.
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: D11 - historie - původní návrhová rychlost

Příspěvek od JirkaS »

jeni013 píše:Já si myslím, že by si pražané tu rezervu chránit měli. Alespoň k MO! Za pár let ty radiály přestanou stačit, a tato patří technicky k těm nejjednodušším.
A byl jste tam někdy? Vede to rozlivovým územím Rokytky, na potoku byly po letech znova vytvořeny meandry, je to podmáčené. Takže překonat asi estakádou a lidem se to moc líbit nebude.
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: D11 - historie - původní návrhová rychlost

Příspěvek od dvs »

Uspech by bylo aspon dotazeni Vysocanske radialy k MO.

Supr by byl 3pruh na Sterboholske v useku Prumyslova - MO.

Toto by mi stacilo.

Taky jsem tu pred lety kreslil radialu v pokracovani D11.
hekor
Příspěvky: 100
Registrován: 4.5.2016 22:14:32

D11 - historie - původní návrhová rychlost

Příspěvek od hekor »

On by podle meho stacil bohate 3pruh mezi Prumyslovou a Lanovym mostem. Tam vznika ten spunt kazde rano.

Ale to uz jsme ponekud OT.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Odpovědět

Zpět na „D11“