D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Ne, nemohlo. Obchvat Břeclavi by blokovali taky, natož v čtyřproudé podobě. Vždy se najde nějaké to "ekologicky cenné území". Navíc na to nic nenavazuje v Rakousku, což je u dálnice trochu problém...
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
A cenné přírodní území se u Břeclavi opravdu nachází a není to žádný lesík. Jsou tam rozsáhlé lužní lesy, možná největší v Česku, celé je to ke všemu přírodním parkem. Když ekologové dokázali blokovat D52 jen kvůli krátkému přechodu Nových Mlýnů, neumím si představit obstrukce okolo lužních lesů u Břeclavi. Ani já bych tudy dálnici nevedl. Dvoupruhý obchvat Břeclavi se také neobešel bez problémů, letos byl opět u soudu. To, že ekologové navrhovali variantu dálnice do Vídně přes Břeclav je mýtus nebo úmysl.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Já jsem nepsal, že jsem v současné době pro změnu - jen jsem psal, že řešení prosazené v minulosti a zakotvené jak smluvně tak i v územních plánech není z mého pohledu optimální. Mohlo se dostavět 12km dálnice, cenné území (asi 4 km) překonat např. estakádou a Rakušáci by nestavěli A5 směrem na Mikulov, ale na Břeclav. Stejně se tento směr v budoucnu bude muset řešit, protože ho budou Polác,i jedoucí do Itálie, hojně využívat.
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Oni ekologové docela slušně blokují i obchvat Břeclavi, tak jak by asi tak chtěli tudy vést dálnici. Ten obchvat je přesně v tom směru D2-hranice A. Blokace je tak dokonalá, že optimisté hovoří o roce 2035 pro tento obchvat a běžte se zeptat lidí do Břeclavi co si o tom myslí....
.... a Honey72 mluví pravdu - tam jsou skutečně cenná území ....
.... zatímco nové mlýny se již při výstavbě kritizovali jako zásah do území a zničení krajiny a ejhle dnes jsou to cenné přírodní útvary které budeme chránit ..... tak co teda chráníme lidský výtvor který necitlivě zasáhl do území???????
A to jen připomínám ať se mrknete kde končí dnes dálnice v A - od tama se již na Břeclav nedostanete, jedině tak na Valtice a že bychom poslali dálnici přes Lednicko-Valtický areál co je v Unesco?
Opravdu dokážu pochopit jen diskuzi o trasování s koncovými body Pohořelice-Drasenhofen - cokoliv co nemá tyto koncové body je plácání ....
.... a Honey72 mluví pravdu - tam jsou skutečně cenná území ....
.... zatímco nové mlýny se již při výstavbě kritizovali jako zásah do území a zničení krajiny a ejhle dnes jsou to cenné přírodní útvary které budeme chránit ..... tak co teda chráníme lidský výtvor který necitlivě zasáhl do území???????
A to jen připomínám ať se mrknete kde končí dnes dálnice v A - od tama se již na Břeclav nedostanete, jedině tak na Valtice a že bychom poslali dálnici přes Lednicko-Valtický areál co je v Unesco?
Opravdu dokážu pochopit jen diskuzi o trasování s koncovými body Pohořelice-Drasenhofen - cokoliv co nemá tyto koncové body je plácání ....
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Tzv. ekologům - přesněji řečeno ekoteroristům - se hodí cokoliv, co mohou použít jako argument pro blokaci čehokoliv. Přitom je jim jedno, že v tomto konkrétním případě by obchvat ulevit městu, kde žije několik tisíc obyvatel....
Břeclav je pasé, tam to fakt nejde. Takže řešením je Mikulov ale tam se tenhle spolek idiotů staví na zadní a díky zákonům je jim to bohužel umožněno. Když se to vezme kolem a kolem, tak vlastně opravdu jedinou obcí postiženou dopravní zátěží je Mikulov, protože stávající I/52 všechny obce od Pohořelic až po Mikulov míjí. A pokud ekoteroristé argumentují slovy, že D52 naruší panoráma Pálavy, tak by se měli jít podívat do Alp. Tam ty dálnice panoráma podle nich neruši?
Břeclav je pasé, tam to fakt nejde. Takže řešením je Mikulov ale tam se tenhle spolek idiotů staví na zadní a díky zákonům je jim to bohužel umožněno. Když se to vezme kolem a kolem, tak vlastně opravdu jedinou obcí postiženou dopravní zátěží je Mikulov, protože stávající I/52 všechny obce od Pohořelic až po Mikulov míjí. A pokud ekoteroristé argumentují slovy, že D52 naruší panoráma Pálavy, tak by se měli jít podívat do Alp. Tam ty dálnice panoráma podle nich neruši?
-
- Příspěvky: 1073
- Registrován: 7.1.2013 17:57:52
- Bydliště: ostrava
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
no opět bych připomenul dávnou historii, kdy k dnešnímu problému s průchodem skrz nové mlýny nám dost pomohli samotní rakušáci, kteří odmítli trasování kolem nového přerova a trvali na současné poloze. jinak obchvat obchvatu mikulova po právu ulehčí řidičům, nicméně obyvatelé mikulova si žádné ulehčení nezaslouží - svou neprozíravostí si znehodnotili současný obchvat, ti ať si to klidně vypijou do poslední kapky a postojí si v koloně když jedou nakupovat do billy nebo tesca - jinak u silnice stejně nikdo nebydlí
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Ten obchvat byl od začátku postaven dost hloupě. Odděluje nádraží od města a v těch barácích tehdy ještě lidi bydleli.evilcleaner píše:jinak obchvat obchvatu mikulova po právu ulehčí řidičům, nicméně obyvatelé mikulova si žádné ulehčení nezaslouží - svou neprozíravostí si znehodnotili současný obchvat, ti ať si to klidně vypijou do poslední kapky a postojí si v koloně když jedou nakupovat do billy nebo tesca - jinak u silnice stejně nikdo nebydlí
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Tento severojižní tah je historicky velice silný a vždycky bude. Pokud nahlédneme 20 let do budoucnosti:Japao Joe píše:...Stejně se tento směr v budoucnu bude muset řešit, protože ho budou Polác,i jedoucí do Itálie, hojně využívat.
D55 Otrokovice - Hodonín, I/55 obchvat Břeclavi
D52 + A5 komplet
D1 182-210km 6-ti pruh jsou v provozu
jižní tangenta (vyhledávací studie)
jižní část VMO dtto
Průjezd kolem Brna po D1 (byť v šesti pruzích) bude většinu dne natolik zacpaný, že bude mnohem jednodušší vydat se od Hulína po D55 a přehopkat 18km přes Reinthal. Jednak to bude o cca 30 km kratší, navíc si myslím, že rakušáci brzy zareagují a vybudují obchvaty Reinthalu a Großkrutu.
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
A v jakém roce nahlížíte do té budoucnosti? 2050? Za dvacet let bude bohužel velké kulové, ne D55. V lepším případě bude část D52 obchvat Mikulova, takže se pojede D1 - D52 jako dnes, aby se nemuselo přes Břeclav, která je už dnes, hlavně ve směru od AT na Hodonín, prostě průser a obchvat nikdy nebude... A Rakušáci se nebudou stavět s obchvatem, jednoduše to uzavřou nad 3,5t (to tuším je už teď). Nebo se s ním postaví, ale omezení nad 3,5t zůstane. A za dvacet let hlavně bude, na rozdíl od nás, už stát slovenská D3 a D4 a polská S1, což otevře krásně cestu až k Vídni pro celé východní Polsko.
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Jen jsem se zasnil
Máte pravdu, že v té době bude zřejmě vhodnější alternativou pro východní Poláky cesta přes SK.
Máte pravdu, že v té době bude zřejmě vhodnější alternativou pro východní Poláky cesta přes SK.
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Občas si zkusím spojit dvě místa na mapě a dívám se kudy to naviguje:
https://mapy.cz/zakladni?planovani-tras ... 7D&rt=&rt=
Myslím, že cesta přes Slováky taky ještě chvilku potrvá
https://mapy.cz/zakladni?planovani-tras ... 7D&rt=&rt=
Myslím, že cesta přes Slováky taky ještě chvilku potrvá
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Tohle ale platí jen pro navigaci na mapy.cz, pokud si člověk trasu zadá do googlu, tak to vychází výhodněji přes Slovensko už dnes:
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Přes Slovensko ano, ale jen od Krakova dál na východ. Všechny ostatní aglomerace a velká města asi zůstanou věrni Ostravě
Jinak, díky evilcleaner, na původní trasu D52 jsem už úplně zapomněl. Tak jako nám Rakušáci kašlali na námi prosazovanou variantu přes Nový Přerov či Hevlín, stejně tak nám kašlou na variantu přes Břeclav. Jednou je hraniční přechod v Mikulově, tak proč všechno nahnat jinudy, kudy dřív nejezdil ani dostavník. Stavět dálnice mimo zavedené trasy se opravdu nevyplácí. Ke všemu, dálnice musí mít doprovodnou komunikaci, v případě uzavření by se všechno nahnalo přes Břeclav ? Ne musel by tu být obchvat. Ten se sice staví, tedy bude stavět, až to ekologové překousnou. Ale vedle něho by se v budoucnu ještě stavěla dálnice ? S kilometry dlouhou estakádou, během jejíž výstavby by se toho zlikvidovalo ještě víc než během provozu ? To nikdy nemůže vyjít. Umím si ve vzdálené budoucnosti představit, že tudy opravdu pojedou Poláci na dovolenou, ale umím si představit i problémy s jakýmkoliv rozšířením obchvatu.
Jinak, díky evilcleaner, na původní trasu D52 jsem už úplně zapomněl. Tak jako nám Rakušáci kašlali na námi prosazovanou variantu přes Nový Přerov či Hevlín, stejně tak nám kašlou na variantu přes Břeclav. Jednou je hraniční přechod v Mikulově, tak proč všechno nahnat jinudy, kudy dřív nejezdil ani dostavník. Stavět dálnice mimo zavedené trasy se opravdu nevyplácí. Ke všemu, dálnice musí mít doprovodnou komunikaci, v případě uzavření by se všechno nahnalo přes Břeclav ? Ne musel by tu být obchvat. Ten se sice staví, tedy bude stavět, až to ekologové překousnou. Ale vedle něho by se v budoucnu ještě stavěla dálnice ? S kilometry dlouhou estakádou, během jejíž výstavby by se toho zlikvidovalo ještě víc než během provozu ? To nikdy nemůže vyjít. Umím si ve vzdálené budoucnosti představit, že tudy opravdu pojedou Poláci na dovolenou, ale umím si představit i problémy s jakýmkoliv rozšířením obchvatu.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Lužním lesem? Podívejte se co se dělo u Poděbrad a to tam již byl most a kus dálnice. A k tomu by se stejně musela D52 postavit, neboť by lidi jezdili stejně jako dne, ne zajížďkou přes D2.
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Neboť tak byla trasována A88 přes Nový Přerov či kolem něj.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 1053
- Registrován: 25.2.2014 11:34:01
- Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
- Kontaktovat uživatele:
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Přesně tak, v době trasování A88 se dálnice vyhýbala všem obydleným oblas.tem a jen komunisti začali stavět v místech, kudy měla dàlnice vést sídliště a původní trasu využili jako přivaděč a položili jen asfalt na hotové těleso a byli v ten moment nejlepší (Bystrc/Stará dálnice).
Za minulého režimu byla A88 nepotřebná směrem na jih ale soudruzi ji odepsali i severním směrem k bratrům do PLR a tím ji zahubili. Dodnes by to byla nejlevněji postavená dálnice v ČR, spousta pozemků vykoupených, zemní práce na spoustě míst hotové a za ty spusty let náspy usedlé jak šutr. Bohužel už obchvat Pohořelic postavili soudruzi z Občanského fóra na opačné straně města a tím se problém prohlubuje přechodem VN Nové Mlýny dle současných plánů. Pokud by tehdy doladili původní variantu průchodu A88 okolo Pohořelic, nebyl by dnešní obchvat Mikulova a problém přechodu Novomlýnské nádrže na programu dne. Hitler měl hodně dobré plánovače tras a ne exoty, kteří nevědí kam co umístit.
Pardon za OT.
Za minulého režimu byla A88 nepotřebná směrem na jih ale soudruzi ji odepsali i severním směrem k bratrům do PLR a tím ji zahubili. Dodnes by to byla nejlevněji postavená dálnice v ČR, spousta pozemků vykoupených, zemní práce na spoustě míst hotové a za ty spusty let náspy usedlé jak šutr. Bohužel už obchvat Pohořelic postavili soudruzi z Občanského fóra na opačné straně města a tím se problém prohlubuje přechodem VN Nové Mlýny dle současných plánů. Pokud by tehdy doladili původní variantu průchodu A88 okolo Pohořelic, nebyl by dnešní obchvat Mikulova a problém přechodu Novomlýnské nádrže na programu dne. Hitler měl hodně dobré plánovače tras a ne exoty, kteří nevědí kam co umístit.
Pardon za OT.
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Varianta kolem Nového Přerova se zvažovala, ale v době, kdy se místo přechodu sjednávalo s Rakouskem, jednal za ČR ministr Šimonovský, který byl ovlivněn vinařskou lobby, která si tuto variantu nepřála, protože by znehodnotila značné plochy vinic.
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Já si ještě pamatuji první cestu do Vídně v prosinci 1989 po pádu železné opony, kdy se ještě jezdilo málem centrem Mikulova... Ten obchvat byl tenkrát takové východisko z nouze, dneska by to takhle už postavit nešlo. Co mi ale nejde na rozum, že Rakousko - taková "zelená" ekologická země - nemá tak velké problémy s výstavbou dálnic jako máme my. To maji lepší úředníky nebo nemají ekoteroristy typu Patrika, Vody z Tetčic či Hnutí Duha? Přiznám se, že mě napadá varianta č. 2....
Tak mě tuhle napadlo - co takhle začít stavět D52 od Pohořelic na Drnholec a tam to uhnout na Mikulov? Vím, že by to bylo mnoho papírování - uzemní plán, EIA atd - ale dalo by se tak vyhnout Novým Mlýnům a Pálavě.
PS: Mám v sobě cca min. 0,5 litru vína, tak to berte s rezervou
Tak mě tuhle napadlo - co takhle začít stavět D52 od Pohořelic na Drnholec a tam to uhnout na Mikulov? Vím, že by to bylo mnoho papírování - uzemní plán, EIA atd - ale dalo by se tak vyhnout Novým Mlýnům a Pálavě.
PS: Mám v sobě cca min. 0,5 litru vína, tak to berte s rezervou
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Však taky zaspali. V 92 kdy se začala stavět D52 byla u nás snaha postavit ji až na hranice. Tehdy by to šlo, nikdo neprotestoval, vždyť jsme doháněli západ, ale Rakušané byli proti stavbě A7. Až do roku 2000 řešili co s ní.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Vzdutí hladiny Nových Mlýnů sahá až za Drnholec, takže Mlýny jen tak obejít nejdou. Ke všemu horní nádrž je ta nejvzácnější, ptáci, porost apod. Navíc jsou tam také rezervace, vinice a hlavně, jak říkám, nestrkejme dálnici do míst, kudy nikdy nevedla ani pořádná silnice. Tam by měl zůstat klid.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Horní nádrž je rekreační, viz Pasohlávky, ta ptačí je střední (s Mušovským kostelem).
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Homey. dovolím si trošku oponovat. Celekm pravidelně jezdíme na jaře na Moravu (víno, turistika apod.) a několikrát jsme jeli přes Drnholec do Mikulova. A nevzpomínám si nikdy že bychom tam přejížděli horní nádrž Nových Mlýnů. Ano, je tam celkem dlouhý most přes Dyji, ale to je asi tak všechno.
Ale souhlasím s názorem, že by tímto prostorem měla vést dálnice jen v naprosto nevyhnutelném případě. Těch vinic by tam byla opravdu škoda. Ale současně je pravdou že ta horní nádrž je rekreační, až ty další 2 mají význam pro ochranu přírody - hlavně ta prostřední.
Ale souhlasím s názorem, že by tímto prostorem měla vést dálnice jen v naprosto nevyhnutelném případě. Těch vinic by tam byla opravdu škoda. Ale současně je pravdou že ta horní nádrž je rekreační, až ty další 2 mají význam pro ochranu přírody - hlavně ta prostřední.
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
kik: Drnholec je na konci vzdutí Mušovské nádrže (též zvané Horní Novomlýnská).
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
A tak to jsem se zmýlil. Za tu chráněnou jsem považoval takovou tu malinkou část nad mostem u Brodu nad Dyjí. Myslel jsem, že to je samostatná nádrž Každopádně, my už jinou trasu nevyřešíme a proč ničit neposkvrněnou krajinu, když stará silnice stejně vždy povede přes Mlýny. Jen se využije koridor a hustá doprava tudy bude proudit s dálnicí i bez dálnice. Na tom ekologové nic nezmění. Ovšem dálniční most se dá oproti starému přemostění vybudovat s patřičným opatřením.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
OT: Dolní nádrž Novomlýnská měla být hlavně na závlahy.
Dokonce teď ožívají plány závlah v nové podobě viz např.reportáž o spolku Závlahy Hustopeče. Další odkaz o závlahách. Celý "vtip" je v tom, že chtějí zvednout hladinu o 35cm a to bude problém s ochranou "umělé" přírody.
Dokonce teď ožívají plány závlah v nové podobě viz např.reportáž o spolku Závlahy Hustopeče. Další odkaz o závlahách. Celý "vtip" je v tom, že chtějí zvednout hladinu o 35cm a to bude problém s ochranou "umělé" přírody.