To byste ovšem zcela překopal stávající systém, což by obávám se moc snadno nešlo. Dnes všechno jede ve správním řízení, kde je možnost námitek dalších účastníků řízení, možnost odvolání atd. Na tom do značné míry stojí celý právní systém.Lenny píše:Místo požadavku na navýšení úředníku, by měly být otázky, proč musí všechny stavby povolovat úředník, nemohly by se nějaké stavby stavět bez úředního povolení? Tím by se ulehčilo úředníkům v práci, kteří by se mohli věnovat složitějším stavbám.
U územního rozhodnutí je to stejný úřad, u přeložky polní cesty je to opět stejný úřad atd.
Ale jak by to bylo, kdyby to bylo po vašem, a někdo s takovou stavbou na kterou není třeba povolení nesouhlasil ? Například soused. Jak by se to řešilo ? Obávám se, že by to byla pořádná džungle, kde by vznikl prostor pro různá nestandardní silová a korupční řešení východního typu.
Jinak to že to některé úřady s formalitami přehánějí je pravda a pomohlo by kdyby se to zjednodušilo. To je ale věčný problém. Nejvíc mě fascinuje, když po mě chce jeden úředník potvrzení od jiného úředníka téhož úřadu, které je přitom jen čistě formální a on by si ho mohl opatřit sám a nebo to udělat zcela bez něj. Třeba na odboru životního prostředí vás pošlou naprtoti přes chodbu na odbor územního plánování, aby vám potvrdili, že je něco v souladu s územním plánem. Přitom i ten úředník ze ŽP má ten plán na stole a vidí to na první pohled, zda to ÚP umožňuje, nebo ne. Ale vy si musíte dát žádost na územní odbor a měsíc čekat ..... a takových případů je spousta.