I/35 Turnov - Úlibice (kauza Český ráj)
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)
Zájem řidičů by byl, ale není zájem ekologů a nakonec vlády, která se do toho bojí vrtat.
S dálnicí přes Liberec do Německa se trochu mýlíte. Sice se nejedná o plnohodnotnou dálnici, jen SMV, ale ta vede z Turnova až do Bílého Kostela a odtud potom vede přes Hrádek a Polsko do Německa nová silnice, už připravená na budoucí rozšíření. V Německu je větší část silnice již také čtyřpruhová.
Po dokončení D35 do Mohelnice stoupne zájem o tuto trasu ještě více a tím pádem bude přetížena silnice mezi Turnovem a Jičínem a bude jí nutné řešit. I když to tak nevypadá, je trasa z Berlína do Olomouce přes Liberec i nyní o 100 km kratší, než trasa po D8 a D11. Po dokončení úseku v Německu a z Turnova do Hradce bude trasa kratší zhruba o dalších 15-20km.
S dálnicí přes Liberec do Německa se trochu mýlíte. Sice se nejedná o plnohodnotnou dálnici, jen SMV, ale ta vede z Turnova až do Bílého Kostela a odtud potom vede přes Hrádek a Polsko do Německa nová silnice, už připravená na budoucí rozšíření. V Německu je větší část silnice již také čtyřpruhová.
Po dokončení D35 do Mohelnice stoupne zájem o tuto trasu ještě více a tím pádem bude přetížena silnice mezi Turnovem a Jičínem a bude jí nutné řešit. I když to tak nevypadá, je trasa z Berlína do Olomouce přes Liberec i nyní o 100 km kratší, než trasa po D8 a D11. Po dokončení úseku v Německu a z Turnova do Hradce bude trasa kratší zhruba o dalších 15-20km.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)
Jenže dálnice D35 bude dokončena !nejdřív! v roce 2030.....
Re: I/35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)
Až na ty kruháče...Honey72 píše:už připravená na budoucí rozšíření
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)
Copak ten náš v Hrádku, ale ty tři v Polsku hned za sebou. Asi abychom Polskem neprofrčeli tak rychle
Holt jsme chudý východ a nemůžeme si dovolit MÚK jako Němci Jen doufám, že to Poláci do té doby neobstaví kolem dokola, protože to je niveleta děs a hrůza.
Holt jsme chudý východ a nemůžeme si dovolit MÚK jako Němci Jen doufám, že to Poláci do té doby neobstaví kolem dokola, protože to je niveleta děs a hrůza.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)
Ve studii k VRT jsou na D35 v tomto úseku v roce 2035 docela zajímavá čísla (počet přepravených osob): http://www.zelpage.cz/clanky/program-ro ... ojeni-v-cr
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.
Re: I/35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)
Mám obavu, že je to přání otcem myšlenky, aby vyšlo, co je potřeba. Extrapolace růstu mi přijdou být odvážnou disciplínou.
Království a půl princezny za 511.
Re: I/35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)
Před časem byla zadána zakázka na vizualizaci viz. https://www.tenderarena.cz/profil/zakaz ... f?id=90233
Dle registru smluv (kdyby někoho zajímalo https://smlouvy.gov.cz/smlouva/1961806 )
je termín odevzdání do 31.7.2017, takže snad se co nevidět objeví na youtube ŘSD.
Dle registru smluv (kdyby někoho zajímalo https://smlouvy.gov.cz/smlouva/1961806 )
je termín odevzdání do 31.7.2017, takže snad se co nevidět objeví na youtube ŘSD.
Re: I/35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)
Z informací na webu Rovenska pod Troskami vyplývá, že starostka po domluvě s MD a MŽP zadala vypracovat studii na oddálení trasy od RpT a výsledek je nová varianta s 700m dlouhým tunelem.
Mapka http://www.rovensko.cz/e_download.php?f ... ituace.pdf
Jinak v současné době probíhá soutěžení zhotovitele EIA na varianty v letáku ŘSD.
EDIT: Ještě odkaz na rubriku na webu RpT http://www.rovensko.cz/urad-2/mestsky-u ... nice-i-35/
Mapka http://www.rovensko.cz/e_download.php?f ... ituace.pdf
Jinak v současné době probíhá soutěžení zhotovitele EIA na varianty v letáku ŘSD.
EDIT: Ještě odkaz na rubriku na webu RpT http://www.rovensko.cz/urad-2/mestsky-u ... nice-i-35/
Re: I/35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)
Tunelů a kruháčů není nikdy dost...
Re: I/35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)
Přeložka zakreslena v návrhu aktualizace zásad územního rozvoje Libereckého kraje.
https://oupsr.kraj-lbc.cz/page2416/Uzem ... dnani-2018
OT zajímvost: Je tam i pátý železniční tranzitní koridor viz. hezké mapy https://www.k-report.net/koridory/dalsi4.htm
https://oupsr.kraj-lbc.cz/page2416/Uzem ... dnani-2018
OT zajímvost: Je tam i pátý železniční tranzitní koridor viz. hezké mapy https://www.k-report.net/koridory/dalsi4.htm
Re: I/35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)
Ještě doplním, že v aktualiaci ZÚR HK kraje se silnice objevila loni v říjnu.
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: I/35 Turnov - Úlibice (kauza Český ráj)
Když už to tedy vypadá, že na 4-pruh Úlibice - Turnov můžeme definitivně zapomenout, pak mě napadá otázka, jestli lze kategorii S13,5/90 s šířkovým uspořádáním 2+1 navrhnout jako půlprofil výhledového 4-pruhu. Stačí ano/ne, pro pisálky i proč Nějak se špatně vzdávám myšlenky v Čechách v podstatě ojedinělé tangentní dálnice. Už vypuštění úseku Turnov - Liberec jsem obrečel
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/35 Turnov - Úlibice (kauza Český ráj)
Lepší něco než nic a po dokončení bude spousty času na vyjednávání o rozšíření. Ono ani v Německu či jinde není snadné protáhnout dálnici kudykoliv a museli se smířit s dvoupruhovkou.
Půlprofil stavět nelze, to by neprošlo. Spolky musí mít dobrý pocit, že to není dálnice nebo jiná komunikace rozdělená svodidly. Ale, že moderní komunikace evropského významu musí mít stejně MÚK či protihlukové stěny a další opatření, takže oproti dálnici bude jen o několik metrů užší, to jim nedochází. Jim vadí slovo dálnice. I kdyby vedl druhý profil celý v tunelu, je to špatně.
Půlprofil stavět nelze, to by neprošlo. Spolky musí mít dobrý pocit, že to není dálnice nebo jiná komunikace rozdělená svodidly. Ale, že moderní komunikace evropského významu musí mít stejně MÚK či protihlukové stěny a další opatření, takže oproti dálnici bude jen o několik metrů užší, to jim nedochází. Jim vadí slovo dálnice. I kdyby vedl druhý profil celý v tunelu, je to špatně.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/35 Turnov - Úlibice (kauza Český ráj)
No, bude to tedy podobné jako úsek I35 MÚK Bílý Kostel - Hrádek n. N. (kategorie S11,5/80) se stoupacím pruhem. Jezdí se tam fajn, ale holt to není 4pruh... :O(vodouch2000 píše:Když už to tedy vypadá, že na 4-pruh Úlibice - Turnov můžeme definitivně zapomenout, pak mě napadá otázka, jestli lze kategorii S13,5/90 s šířkovým uspořádáním 2+1 navrhnout jako půlprofil výhledového 4-pruhu. Stačí ano/ne, pro pisálky i proč Nějak se špatně vzdávám myšlenky v Čechách v podstatě ojedinělé tangentní dálnice. Už vypuštění úseku Turnov - Liberec jsem obrečel
Re: I/35 Turnov - Úlibice (kauza Český ráj)
Doufal jsem, ze alespon na obchvatu Turnova a pak od Libune po Ulibici ctyrpruh zustane. Takto pokud bude var. 3. tak bude vse v S13,5. Je divne, ze se varianty lisi nejen trasovanim, ale i kategorizaci v useku kde vedou stejne.
Dale podle odhadu ceny je videt, ze se moc neusetri. Na trase bude sice jeden tunel a vetsi most, ale jinak je to 32km po rovine a cena za km stejna, nebo vetsi nez na rovinatych usecich D6 a D7.
Dale podle odhadu ceny je videt, ze se moc neusetri. Na trase bude sice jeden tunel a vetsi most, ale jinak je to 32km po rovine a cena za km stejna, nebo vetsi nez na rovinatych usecich D6 a D7.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/35 Turnov - Úlibice (kauza Český ráj)
Teď už jen zbývá vést trasu šikovně tak, aby se v budoucnu dala bez zbytečného bourání rozšířit a doufat i v to, že v budoucnu budou mít někteří lidé rozum.
Trasa mezi Jičínem a Turnovem hodně připomíná dálniční trasu na E60 v Rakousku mezi Innsbruckem a Feldkirchem. Očividně se jedná o jednu dálnici, která se však před průsmykem z obou stran mění jen v rychlostní silnici a uprostřed v průsmyku je pouze dvoupruhová. Aby to vypadalo ještě víc blbě, je z každé strany ta dálnice pod jiným číslem.
Trasa mezi Jičínem a Turnovem hodně připomíná dálniční trasu na E60 v Rakousku mezi Innsbruckem a Feldkirchem. Očividně se jedná o jednu dálnici, která se však před průsmykem z obou stran mění jen v rychlostní silnici a uprostřed v průsmyku je pouze dvoupruhová. Aby to vypadalo ještě víc blbě, je z každé strany ta dálnice pod jiným číslem.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/35 Turnov - Úlibice (kauza Český ráj)
To mně přimělo, abych se začetl na německé wiki do článku o S16. https://de.wikipedia.org/wiki/Arlberg_S ... tra%C3%9Fe Pobavilo mně, že kvůli častým nehodám na západní rampě, (1+1, 80 km/h, zákaz předjíždění) tam Asfinag nechal proutkaře, aby "vyrušili" geopatogenní zóny. Třeba by to pomohlo i na českých silnicích.Honey72 píše: Trasa mezi Jičínem a Turnovem hodně připomíná dálniční trasu na E60 v Rakousku mezi Innsbruckem a Feldkirchem. Očividně se jedná o jednu dálnici, která se však před průsmykem z obou stran mění jen v rychlostní silnici a uprostřed v průsmyku je pouze dvoupruhová. Aby to vypadalo ještě víc blbě, je z každé strany ta dálnice pod jiným číslem.
Re: I/35 Turnov - Úlibice (kauza Český ráj)
U nás by pomohlo lepší značení a konzistentnost silničních kategorií. Když to někde neznám a krásná S11,5/80 se najednou na metru změní na starou houpačku 7,5m s ostrými zatáčkami tak se dá čekat, že se tam auta budou potkávat. Nebo na dnešní I/35 Turnov - Liberec byla dřív 130 km/h do zatáčky za MÚK Hodkovice.. kdo to zná tak zpomalí, kdo ne tak ho to najednou nalepí na dveře a v levém šlape na brzdu.
Podobně jako ty kolize že někdo splete nájezd a vjede v protisměru na dálnici.. vždycky jsem se divil jak se to může stát a pak jsem narazil na tohle místo https://goo.gl/maps/qaYXc11KJcS2. Přitom v cizině jsou jednoduše na nájezdech na zemi namalované šipky a je to. Tady budeme dávat cedule STOP - Jste v protisměru..
Také bych chtěl aby byla postavena čtyřpruhá varianta k MÚK Žernov, ale po tom co čtyřpruh neobhájila přeložka Mladá Boleslav - Martinovice a bude to pro mě nepochopitelně také třípruh, už se nedivím.
Podobně jako ty kolize že někdo splete nájezd a vjede v protisměru na dálnici.. vždycky jsem se divil jak se to může stát a pak jsem narazil na tohle místo https://goo.gl/maps/qaYXc11KJcS2. Přitom v cizině jsou jednoduše na nájezdech na zemi namalované šipky a je to. Tady budeme dávat cedule STOP - Jste v protisměru..
Také bych chtěl aby byla postavena čtyřpruhá varianta k MÚK Žernov, ale po tom co čtyřpruh neobhájila přeložka Mladá Boleslav - Martinovice a bude to pro mě nepochopitelně také třípruh, už se nedivím.
Re: I/35 Turnov - Úlibice (kauza Český ráj)
Pravda, to ojeté a nefunkční VDZ je na vyhazov, ale jinak je na každém sjezdu osazena jedna až dvě zákazové značky - zákaz vjezdu v jednom směru, není to dostatečné znamení, že najíždím špatně?
Re: I/35 Turnov - Úlibice (kauza Český ráj)
Někoho nezastaví nic jiného než zeď.
Re: I/35 Turnov - Úlibice (kauza Český ráj)
Když ono to chce po těch značkách holt koukat, u těch Hodkovic je ukončení té 130 jasně vyznačeno, pokud někdo jede jako čuně, tak se nemůže tomu leknutí v zatáčce divit
Všechny nájezdy jsou označené ceduli zákaz vjezdu do jednosmerky a najetí je o nelogickem odbočování doleva, jasně, ve tmě se člověk může splést, ale pokud ho netrkne, že má silnici vpravo, místo vlevo, tak nemá za volantem co delat
Všechny nájezdy jsou označené ceduli zákaz vjezdu do jednosmerky a najetí je o nelogickem odbočování doleva, jasně, ve tmě se člověk může splést, ale pokud ho netrkne, že má silnici vpravo, místo vlevo, tak nemá za volantem co delat
Re: I/35 Turnov - Úlibice (kauza Český ráj)
Vpomínám si jak se žena probudila v noci v tomto místě, a začala vyšilovat, že jedu v protisměru, protože po té okresce vpravo jely souběžně auta, zatímco vlevo v tu chvíli nejelo nic, tak ta cesta nebyla ani vidět...
Re: I/35 Turnov - Úlibice (kauza Český ráj)
petrsida: Samozřejmě jsem to myslel před rokem 2016, kdy až na klesání od Žďárku a MÚK Rádlo, kde jsou devadesátky, byla po celé trase 130.. Jasně, řidič má povinnost uspůsobit jízdu podmínkám, ale holt když jedu po dálnici tak nečekám, že tam bude neoznačená prudká zatáčka.
jeni013: přesně to samé se mi stává ne mé neoblíbené D10 tady https://mapy.cz/zakladni?x=14.8892631&y=50.3778153&z=17
Ale to je asi na jiné vlákno. Zpět k tématu.
Našel jsem moc hezký souhrn informací na webu Turnova, s detailními PDFky (70MB můj čtyřjádrový i7 se hodně zapotí aby to vykreslil) technické studie společně s přesnými výkresy přeložky silnice na Semily.
http://www.turnov.cz/redakce/tisk.php?l ... turnov.cz&
https://doprava.kraj-lbc.cz/page254/pre ... cka-studie
Odhadované zahájení 2027
jeni013: přesně to samé se mi stává ne mé neoblíbené D10 tady https://mapy.cz/zakladni?x=14.8892631&y=50.3778153&z=17
Ale to je asi na jiné vlákno. Zpět k tématu.
Našel jsem moc hezký souhrn informací na webu Turnova, s detailními PDFky (70MB můj čtyřjádrový i7 se hodně zapotí aby to vykreslil) technické studie společně s přesnými výkresy přeložky silnice na Semily.
http://www.turnov.cz/redakce/tisk.php?l ... turnov.cz&
https://doprava.kraj-lbc.cz/page254/pre ... cka-studie
Odhadované zahájení 2027
Re: I/35 Turnov - Úlibice (kauza Český ráj)
Už nejde edit, ale nedá mi to.
Včera jsem sem chtěl jako příklad toho nepříjemného přechodu mezi silničními kategoriemi dát tu ostrou zatáčku za OK Choťánky na I/32 kudy pravidelně jezdím z Prahy, kde spousta lidí zmlsaných z D11 a luxusního přivaděče jedou stovkou a když se najednou změní kategorie na s7,5 tak nečekají, jak ostrá zatáčka tam může být, byť je tam N značka.
A dneska je na novinkách tento článek přesně s touto zatáčkou https://www.novinky.cz/krimi/490094-aut ... -lide.html .. Snad jen štěstí, že nikdo nejel v protisměru.
Včera jsem sem chtěl jako příklad toho nepříjemného přechodu mezi silničními kategoriemi dát tu ostrou zatáčku za OK Choťánky na I/32 kudy pravidelně jezdím z Prahy, kde spousta lidí zmlsaných z D11 a luxusního přivaděče jedou stovkou a když se najednou změní kategorie na s7,5 tak nečekají, jak ostrá zatáčka tam může být, byť je tam N značka.
A dneska je na novinkách tento článek přesně s touto zatáčkou https://www.novinky.cz/krimi/490094-aut ... -lide.html .. Snad jen štěstí, že nikdo nejel v protisměru.