Severojižní Magistrála

Pražský a Městský okruh, radiály a ostatní pražské komunikace
Odpovědět
ElWapp
Příspěvky: 1640
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od ElWapp »

To přece nejsou problémy cyklistů. To jsou věci, které ovlivňují všechny účastníky provozu, tedy i chodce i řidiče. Nesrozumitelné značení a stavební uspořádání komunikací je věcí postihující všechny, protože se různé skupiny motají tam kde nemají co dělat, tedy chodci v cyklopruzích, cyklisté ve vozovce, chodci ve vozovce.
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Mike »

kasme píše:Definitivní značení u Národního Musea - z Vinohradské nelze do Mezibranské
hlavně že už tam mají namalované koleje až do protisměru magistrály....
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Mike »

miho píše:Proč se na fóru věnovaném dálnicím zabýváme problémy, které mají cyklisté? To nemají svá fóra ?
mají
ale trpí pocitem, že čím víc na sebe budou upozorňovat, tím víc je "lidi pochopí"
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od jozka »

Kluci jsou ted na koni. Ted uz o tom nepochybuju. Oni tu Prahu do toho kolapsu privedou.
Má smysl zužovat magistrálu, dokud nebude dokončen vnitřní okruh?

Nemá smysl čekat úplně, až bude hotový celý okruh. To může být klidně třeba až za třicet let. Vidíte, že i samotná Blanka po svém otevření odvedla kus dopravy. Existuje sice například problém v ulici V Holešovičkách, ale je fakt, že ta magistrála má dnes bypass. Paní končící náměstkyně Kolínská již určitě změny prosazovala, ale bohužel neprošly přes radu města. Byl tady i architekt Gehl. Společně navrhovali, že je potřeba postupovat po určitých krocích. Třeba ubrat pruh, přidat nějaké přechody a světla. Jednoduše je potřeba začít dopravu na magistrále znepříjemňovat a postupně přiškrcovat, a tím připravit Pražany na to, že se magistrála jednou zklidní a stane se z ní normální ulice. Tím nemyslím, že by tam měla být pěší zóna, ale ideálně nějaká normální dvouproudá silnice.
Mosquit
Příspěvky: 913
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Mosquit »

Včera jsem šel po známém chodníčku od Vinohradské/Muzea k hlaváku, a už zmizela značka zákazu vstupu chodců, tak už ta humanizace asi začíná :jidlo:
Jinak chodníček samozřejmě stále stejně úzký, je to tam o hubu...
miho
Příspěvky: 244
Registrován: 6.6.2010 16:23:33
Bydliště: Spořilov

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od miho »

Mosquit píše:Včera jsem šel po známém chodníčku od Vinohradské/Muzea k hlaváku, a už zmizela značka zákazu vstupu chodců, tak už ta humanizace asi začíná :jidlo:
Jinak chodníček samozřejmě stále stejně úzký, je to tam o hubu...
Asi se čeká, až to tam někoho sejme a pak hned bude rychlá záminka ubrat pruh.
miho
Příspěvky: 244
Registrován: 6.6.2010 16:23:33
Bydliště: Spořilov

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od miho »

Má smysl zužovat magistrálu, dokud nebude dokončen vnitřní okruh?
Jednoduše je potřeba začít dopravu na magistrále znepříjemňovat a postupně přiškrcovat, a tím připravit Pražany na to, že se magistrála jednou zklidní a stane se z ní normální ulice.
Ano, úkolem architektů je lidem ve městě život znepříjemňovat a přiškrcovat. Alespoň v pojetí architekta Petra Kučery. A tací lidé vystudovali za peníze daňových poplatníků. Žádnou stavbu sám nezrealizoval.
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od P_V »

jozka píše:normální dvouproudá silnice.
facepalm
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od JirkaS »

jozka píše:Kluci jsou ted na koni. Ted uz o tom nepochybuju. Oni tu Prahu do toho kolapsu privedou.
Hlavně pan architekt kecá, protože estakáda přes Masaryčku je ocelový most, takže zcela jiné konstrukce než most na Vltavské a byla v polovině 90. let opravována. Životnost nebyla plánovaná na 50 let, to je jen důsledek pražské neúdržby.
kesu
Příspěvky: 85
Registrován: 6.1.2017 13:25:17

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od kesu »

Návrhy na úpravu severního předpolí Hlávkova mostu se "množí", tahle je asi nejlbější:
http://www.iprpraha.cz/uploads/assets/d ... ni_d3a.pdf

-nezachovává průjezdnost nábřeží
-s vidinou prostoru mezi Hlávkovým mostem a Negrelliho viaduktem bez aut odsouvá dopravní tepnu hlouběji do zástavby ať už stávající nebo budoucí

další jsou pak zde:
http://www.iprpraha.cz/bubny

Ať tak či ona, dnes platnou variantu s Novou Bubenskou ideálně zahloubenou nepočítá ani jedna. Ve výsledku se mi tahle původní varianta líbí nejvíc, zachovává průjezdné nábřeží a k Argentinské přidává ideálně zahloubenou novou Bubenskou. Takže by si každá vystačila i s jedním průjezdným pruhem v každém směru.

Teda mně se dnešní podoba Vltavské a přilehlé MÚK taky nelíbí, ale tohle je jedno horší než druhý. Jsem teď trošku zvědavej, co se stane s kolonama na Hlávkově mostě směrem do Argentinské (vlivem zavřeného mostu v Bubenské) po otevření Zenklovy.
Sauce
Příspěvky: 610
Registrován: 11.3.2018 12:57:47
Bydliště: Egerland

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Sauce »

Opravdu nechápu, proč žádná z variant nepočítá s Novou Bubenskou / Argentinskou. Podle těch variant všechny mají vizi směru dopravy skrz zástavbu.
kesu
Příspěvky: 85
Registrován: 6.1.2017 13:25:17

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od kesu »

Sauce píše:Opravdu nechápu, proč žádná z variant nepočítá s Novou Bubenskou / Argentinskou. Podle těch variant všechny mají vizi směru dopravy skrz zástavbu.
Je to škoda, protože prostor Bubnů je "zelená louka" na městské poměry s minimem omezení. Osobně by se mi nejvíc libilo prohodit v prostoru Vltavské nivelitu tramvají za silnice. Tedy hned za Hlávkovým mostem nadjet nábřeží a pak dolu ve sklonu stávající tramvajové tratě. A pak asi v místě křížení pomyslné Antonínské ulice portál a zahloubit Bubenskou a případně i směr do Argentinské a už v zahloubené úrovni obkroužit technické zázemí metra Vltavské. V této úrovni by se asi nechala i zachovat vratná rampa z Hlávkova mostu na nábřeží. A tramvaje a místní doprava by mohla zůstat na povrchu s malýma dopadama na život v okolí.
Hejkal
Příspěvky: 54
Registrován: 21.1.2015 19:55:47

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Hejkal »

… ale no tak se přece trochu zamysli a taky přijdeš na to, že dálnice nemá vést přes pupek města ...
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od jozka »

1)Bubny nejsou pupek mesta
2)Magistrala neni dalnice

To jenom k tem nesmyslnym heslum...
kesu
Příspěvky: 85
Registrován: 6.1.2017 13:25:17

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od kesu »

Hejkal píše:… ale no tak se přece trochu zamysli a taky přijdeš na to, že dálnice nemá vést přes pupek města ...
Bydlím od Bubenské za rohem, takže stávající situace s mostem tady docela slušně uklidnila provoz, což se mi líbí. Nicméně zase na druhou stranu chápu, že město má i dopravu. Já každopádně nemyslel stavbu dálnice, ale něčeho jako je Husákovo ticho, což podle mého do města patří. Obávám se, že povrchové řešení povede k situaci, jako jako je na křížení Rohanského nábřeží a U Rustonky, kde je ovšem podstatně menší intenzita dopravy.
Stávající křižovatka na severním předpolí Hlávkova mostu je bída, jen co je pravda. Pěšky jít přes Štvanici je hrůza a je to vysloveně škoda, protože je to pěkný kus zeleně. Chybějící lávka pro pěší do Karlína je vyloženě k na*ání, protože se tam nedá pořádně dostat pěšky ani na kole. Ale to pořád nepovažuju za argument k omezení dopravy silniční tepny, která obsluhuje z 80% centrum. Krom toho s ohledem na plánované dopravní omezení Revoluční ještě naroste její (magistrály) vytížení.
AUTOsro
Příspěvky: 335
Registrován: 21.1.2015 19:46:53
Bydliště: České Budějovice - Praha

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od AUTOsro »

Souhlas s kesu (oba přípspěvky).

Vadí mi ten přístup od zdi ke zdi, nejdříve podřídit vše automobilové dopravě (byť chápu, že rozhodnutí ze 70. let musíme hodnotit i z pohledu tehdejší doby), a pak prozměnu zase vše podřídit dopravě pěší/cyklistické. Místo toho, aby byla snaha najít řešení zohledňující pokud možno potřeby všech, když už jsme si vědomi pozitiv i negativ různých druhů dopravy, tak se představují jen další řešení "někdo musí z kola ven".


Co se týká dálnic ve městě, tak tam jde o to, jak ten pojem vnímáme a jaké je zvolené stavební řešení.

Ohledně pojmu jde o to, jestli dálnici vnímáme jen jako "komunikaci dálničního typu" (tj. s MÚK a středovým dělícím pásem), nebo jako "komunikaci dálničního typu pro mezinárodní tranzit" (tj. s MÚK a středovým dělícím pásem, po které se vozí mandarinky z Istanbulu do Hamburku). Stavební řešení pak můžeme mít typu "magistrála" (po povrchu, mezi domy, rozdělení čtvrtí vlivem velkého bariérového efektu) nebo typu "městský okruh" (v zástavbě komunikace vedena v tunelech, po povrchu vedena v místech, kde je dostatečně daleko od zástavby, nerozděluje čtvrti (tj. vedena mezi nimi, ne skrz) a nepřerušuje přirozené dopravní vazby (takže se přes ní staví různé lávky a mosty)).

Varianta "komunikaci dálničního typu" v provedení "městský okruh" má podle mého městech své místo, protože se jedná o komfortní kapacitní řešení, které umožňuje plynulou a rychlou jízdu řidičům a zklidnění ostatních ulic, které ocení místní obyvatelé i ostatní druhy dopravy.

Varianta "komunikaci dálničního typu pro mezinárodní tranzit" v provedení "městský okruh" by ve městech být neměla, resp. měla by se objevovat jen výjimečně, nejde-li z nějakého důvodu vést dopravu mimo město, nebo jako provizorium v situaci, kdy potřebujeme vyřešit vnitrmoěstskou i mezinárodní tranzitní dopravu a nemůžeme si dovolit stavět zároveň obchvat i městskou komunikaci.

Varianty v provedení "magistrála" jsou nevhodné bez ohledu na to, jestli po nich jezdí jen místní nebo i mandarinky.


Osobně bych v budoucnu rád viděl magistrálu právě v provedení "městský okruh". Myslím, že by se měl postavit hloubený tunel od mostu Barikádníků přes Bubny, dokud tam nic není, který by v současnosti pokračoval podjezdem tramvajové tratě (prohodila by se úroveň tramvají a aut), kde by se na komunikaci z tunelu napojila Bubenská, na Hlávkův most. V budoucnu by se dal výjezd z tunelu na Hlávkův most předělat na sjezd z tunelu a tunel by pokračoval pod Vltavou (případně by se mohl rozšířit Hlávkův most na 3+3 a magistrála by sjížděla do tunelu zase za mostem, bylo by to levnější, průchodnost takového řešení z objektivního i subjektivního hlediska je ale otázkou).
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.
kesu
Příspěvky: 85
Registrován: 6.1.2017 13:25:17

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od kesu »

AUTOsro:
Po Hlávkově mostě jezdí cca 70 tis vozidel denně (rok 2016), na Wilsonově je to přes 80 tis. I kdybych byl optimistou, tak po dokončení městského okruhu ubyde 30% (a to si nemyslím, že je bez dalších opatření reálné). Takže zbude kolem 50 tis. vozidel. A to je pořád víc (cca o 10-15%) než se pohybuje po Jiráskově mostě. Dle mého tedy není správné koncipovat úrovňové křížení na Bubenském nábřeží na tyto intenzity. Jak to dopadne je vidět u tančícího domu nebo na Hořejším nábřeží. Na druhou stranu taková intenzita dopravy třeba po rozdělení dopravních proudů na dvě poloviny (Argentinská ven a Nová Bubenská dovnitř, viz stávající územní plán) fungovat může. Při dostatečné šíři komunikace i docela klidně. Co ale fungovat nebude bude úrovňové křížení s Hlávkovým mostem. Takže si myslím, že jednosměrná Nová Bubenská (druhý směr místní dopravy tou původní) a druhý směr Argentinskou s rozumně udělaným rozdělením (něco jako je to Husákovo ticho na Vltavské) by mohlo být řešením. Ostatně tohle je stejnak hudba 10 a více let, protože Bubny čekají na změnu územního plánu (když to půjde dobře, tak rok studie a schvalování tak 3), pak klasické územní a stavební řízení... Krom toho jsem zaslechl, že se připravují podklady pro průzkumnou štolu pod Bílou skálou, takže ono to tak časově vyjde nastejno.
AUTOsro
Příspěvky: 335
Registrován: 21.1.2015 19:46:53
Bydliště: České Budějovice - Praha

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od AUTOsro »

Právě kvůli těm intenzitám jsem pro přestavbu magistrály na komunikaci typu "městský okruh", takže ve výhledu nepočítám s úrovňovým křížením hlavních směrů na Hlávkově mostě. Samozřejmě, že tohle je hudba budoucnosti, ale už dnes by bylo dobré mít to v územním plánu, protože jinak by se to mohlo zastavět tak, že to bude nerealizovatelné.
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.
ElWapp
Příspěvky: 1640
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od ElWapp »

AUTOsro: Me by jen zajimalo, co se s temi auty, pro ktera se teoreticky zkapacitni okoli Vltavske, stane dal v centru. Ono totiz centrum neni nafukovaci. Aby pak na draze zkapacitnene stavbe jen nestala vecna kolona.
AUTOsro
Příspěvky: 335
Registrován: 21.1.2015 19:46:53
Bydliště: České Budějovice - Praha

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od AUTOsro »

ElWapp: Přestavěl bych celou magistrálu, tedy i část v centru.
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.
kesu
Příspěvky: 85
Registrován: 6.1.2017 13:25:17

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od kesu »

ElWapp píše:AUTOsro: Me by jen zajimalo, co se s temi auty, pro ktera se teoreticky zkapacitni okoli Vltavske, stane dal v centru. Ono totiz centrum neni nafukovaci. Aby pak na draze zkapacitnene stavbe jen nestala vecna kolona.
Já ale neprosazuji kapacitnější variantu než je ta, která teď na křížení Bubenské a nábřeží je. Ve stávajícím stavu omezuje průjezdnost ve směru do centra jeden pruh stoupací rampy a ve směru do Argentinské pak odbočovací pruh. A kapacitně je na tom evidentně dostatečně.
Co se mi nelíbí je, že řešení, která prezentuje IPR na svých stránkách zatíží ještě víc vnitřní komunikace uvnitř Bubnů a k tomu pak stávající Bubenskou (protože ji zprůjezdní od Trojského mostu). Osobně by mi ani nevadilo nějaké omezení na úrovni mostu Barikádníků (světelnou závoru), ale až po dokončení městského okruhu. Ale s ohledem na to, že městský okruh je dle mého v ideálním případě 2 roky dokumentace UR, dva roky řízení (to je přání). No a pak 4 roky na stavební řízení a 6 na výstavbu. Blanka trvala od vydání UR tuším 15 let, ale byla to stavebně složitější stavba. Takže tady bych si tipnul, že otevření by šlo někdy kolem 2032-35. No a Bubny mají šanci být trošku dřív, ale ne o moc.
ElWapp
Příspěvky: 1640
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od ElWapp »

AUTOsro píše:ElWapp: Přestavěl bych celou magistrálu, tedy i část v centru.
A smysl této akce? Budeme zpět u modelu ala 70. léta - všechen osobní tranzit skrz město (bude to kratší a dost možná časově srovnatelné s cestou okolo Prahy). Cesta do centra se autem usnadní natolik, že to namotivuje jet vlastním vozem i ty, kdo by jinak jeli MHD. Jenže za prvním sjezdem ta auta narazí na Prahu dob Karla IV. a totálně se to ucpe.
Mikulik
Příspěvky: 547
Registrován: 23.9.2009 10:29:37

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Mikulik »

Cesta do centra že se usnadní? Aby se neusnadnila, když od Roztok je masakr dostat se do tunelu a pokračovat přes Mrázovku a dál na Pankrác. Když most v Dvorcích nemá být pro auta, aby se dalo jet přes most a nikoli před Bubny. Jedna neschopnost a debilita IPR, P4,P7, P6. Trasování Blanka -Dana je největší vrchol debility
AUTOsro
Příspěvky: 335
Registrován: 21.1.2015 19:46:53
Bydliště: České Budějovice - Praha

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od AUTOsro »

ElWapp píše:
AUTOsro píše:ElWapp: Přestavěl bych celou magistrálu, tedy i část v centru.
A smysl této akce? Budeme zpět u modelu ala 70. léta - všechen osobní tranzit skrz město (bude to kratší a dost možná časově srovnatelné s cestou okolo Prahy). Cesta do centra se autem usnadní natolik, že to namotivuje jet vlastním vozem i ty, kdo by jinak jeli MHD. Jenže za prvním sjezdem ta auta narazí na Prahu dob Karla IV. a totálně se to ucpe.
Zdání klame. Z Chodova na Vychovatelnu to bude o kousíček kratší přes východní část MO, z D1 na D8 to bude kratší přes SOKP 511+510+520. Vše počítáno z pohledu vzdáleností, vzhledem k tomu, že na mgistrále by byla 70, na MO 80 a na SOKP se snad pod 100 nepůjde, tak tím spíše budou řidiči preferovat SOKP před MO a MO před SJM.

Samozřejmě, že je nutné počítat s tím, že ta auta z tunelu někde vyjedou, ale to by podle mého nemusel být problém. Pokud se zároveň zlepší veřejná a cyklistická doprava, k čemuž by magistrála v tunelu měla napomoci (nahoře bude více místa pro tyto formy dopravy), pak by se to nemuselo projevit nějakým výrazným odlivem cestujících do aut. Veřejná doprava by celkově měla lákat zákazníky na svou kvalitu, ne na nekvalitu jiných druhů dopravy. Navíc část magistrály U Bulhara podle mého nejde moc dobře zatunelovat bez zrušení (nebo alespoň dočasného omezení) Masarykova nádraží, takže v té době již bude muset být v provozu Nové spojení 2. Zatunelovaná magistrála navíc může celkově odlehčit ulicím vedoucím od MO do centra, protože část řidičů pojede raději po ní, než třeba po Vinohraské až od MO. To se týká i třeba mostů přes Vltavu. A když bude celkově větší část dopravy jezdit plynule v tunelech, tak by mělo být celkově méně kolon a lepší prostředí na povrchu.

Do budoucna máme v podstatě jen 4 možnosti, co s magistrálou:
1) rezignovat na odstraňování kolon i zelpšování veřejného prostoru a ponechat stávající stav
2) rezignovat na odstraňování kolon a postupně magistrálu "humanizovat"
3) zavést mýto v nepříjemné výši, které řidiče vyžene a magistrálu "humanizovat"
4) magistrálu zatunelovat a na povrchu zkvalitnit veřejný prostor

Já hlasuji pro variantu 4 :)
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.
MPMP
Příspěvky: 3279
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od MPMP »

A realizována bude varianta 3. :!:
Odpovědět

Zpět na „Praha“