D35 Sedlice – Opatovice
Re: D35 Sedlice – Opatovice
od HK se budou stále připojovat ti chalupáři a ti co tam jezdí již dnes
cedule sice informují o levém - pravém, ale je to snad jediné místo, kde je to takhle blbě
čili i mě přijde divné jet kilometr vlevo, když vpravo nic není
což není, protože kdo by jel z hradce do hradce po dálnici...
cedule sice informují o levém - pravém, ale je to snad jediné místo, kde je to takhle blbě
čili i mě přijde divné jet kilometr vlevo, když vpravo nic není
což není, protože kdo by jel z hradce do hradce po dálnici...
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: D35 Sedlice – Opatovice
Proč vlastně jsou (byly) v Česku tak populární tyto rozdvojená ramena, časti nesmyslně krátká? Netrpělivý na nich začnou předjíždět a pak to kličkují přes zebru na konci.
Tady jsou ještě v pohodě ale třeba na sjezdu z D0 od Boleslavi na Černý most, nebo tohle u Jičína, kde se fakt nepředjede bezpečně ani osobák https://mapy.cz/letecka-2015?x=15.35044 ... %8D%C3%ADn
A stejný problém o kterém tu diskutujete je na nájezdu z Kbelské na Vysočanskou radiálu.. Ucpaný odbočovák kamiony, pro které je to hodně ostré odbočení a ihned po odbočení se to rozdvojuje.
Tady jsou ještě v pohodě ale třeba na sjezdu z D0 od Boleslavi na Černý most, nebo tohle u Jičína, kde se fakt nepředjede bezpečně ani osobák https://mapy.cz/letecka-2015?x=15.35044 ... %8D%C3%ADn
A stejný problém o kterém tu diskutujete je na nájezdu z Kbelské na Vysočanskou radiálu.. Ucpaný odbočovák kamiony, pro které je to hodně ostré odbočení a ihned po odbočení se to rozdvojuje.
Re: D35 Sedlice – Opatovice
rozplet na D10-D0 mi přijde právě solidní - tedy zatím, dokud jede, kudy jede
a Kbelská ?
holt se nepočítalo s tím, že 520 nemá prioritu...
a Kbelská ?
holt se nepočítalo s tím, že 520 nemá prioritu...
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: D35 Sedlice – Opatovice
Tak rozplet D10-D0 je dvoupruhový, tím se podstatně liší
https://mapy.cz/s/3btVt
Jinak ovšem jeho parametry nejsou zrovna ideální, občas se tam nějáký kamion vyklopí. navíc je to dočasné řešení, i když jednotka dočasnosti se v tomto případě blíží míře "jeden furt" .....
Co se týče Kbelské ve směru na Vysočanskou, tak to je opravdu hodně špatné místo. Hlavně se tam mísí a vzájemně kříží odbočující auta (z velké části kamiony) s těmi co na Kbelskou naopak najíždějí. Do toho kolem jezdí ti co jedou po Kbelské přímo (často nepřiměřeně rychle vzhledem k situaci) a občas sejmou někoho z těch co se neobratně připojují ..... Takže menší či větší ťukanec je tam k vidění bohužel velmi často. Kdyby se na Vysočanskou radiálu dalo legálně najíždět dvoupruhově (do levého pruhu bez připojováku), tak by to alespoň trochu pomohlo, neboť by to tolik lidí nenutilo k překřižování tras.
https://mapy.cz/s/3btVt
Jinak ovšem jeho parametry nejsou zrovna ideální, občas se tam nějáký kamion vyklopí. navíc je to dočasné řešení, i když jednotka dočasnosti se v tomto případě blíží míře "jeden furt" .....
Co se týče Kbelské ve směru na Vysočanskou, tak to je opravdu hodně špatné místo. Hlavně se tam mísí a vzájemně kříží odbočující auta (z velké části kamiony) s těmi co na Kbelskou naopak najíždějí. Do toho kolem jezdí ti co jedou po Kbelské přímo (často nepřiměřeně rychle vzhledem k situaci) a občas sejmou někoho z těch co se neobratně připojují ..... Takže menší či větší ťukanec je tam k vidění bohužel velmi často. Kdyby se na Vysočanskou radiálu dalo legálně najíždět dvoupruhově (do levého pruhu bez připojováku), tak by to alespoň trochu pomohlo, neboť by to tolik lidí nenutilo k překřižování tras.
Re: D35 Sedlice – Opatovice
Pardon špatně jsem se vyjádřil.
Můj dotaz směřoval na krátké rozdvojení na nájezdových a sjezdových rampách. Tady na sedlické MÚK je to ve směru D35 a D11 od Trutnova na D35. Jako příklad fakt krátkých rozdvojeních, které generují akorát nebezpečné situace jsem uvedl ten kousíček u Jičína nebo sjezd na Černý most. https://mapy.cz/zakladni?x=14.5865427&y ... ase=ophoto
K čemu jsou dobré?
Můj dotaz směřoval na krátké rozdvojení na nájezdových a sjezdových rampách. Tady na sedlické MÚK je to ve směru D35 a D11 od Trutnova na D35. Jako příklad fakt krátkých rozdvojeních, které generují akorát nebezpečné situace jsem uvedl ten kousíček u Jičína nebo sjezd na Černý most. https://mapy.cz/zakladni?x=14.5865427&y ... ase=ophoto
K čemu jsou dobré?
Re: D35 Sedlice – Opatovice
Trošku do toho také strčím prstík. Upřímně nechápu, co ČR řeší s rozdvojením. Jezdím AT a DE a je to tam krásně řešené. Většinou se rozdvojujou 2+2 či 3+2 s jedním společním pruhem pro oba směry. Krásně elegantní řešení. A musím říci, že to jak je to v ČR, tak se mi z toho sem tam chce plakat. Ale normy jsou normy.. Díky za ně.
Zdržuji se hlavně jižně od Dunaje, ale rád se podívám i na severní břeh a sem tam i na západ od Rýna.
Re: D35 Sedlice – Opatovice
Přesně tak, u nás je vše jen aby to splnilo minimum. Prostě se neřeší jestli je to křižovatka dálniční nebo s nějakou dvojkou. Dálniční má mít odbočovací pruhy 500 m dlouhé a dvoupruhové všude tam, kde se odbočuje na jinou dálnici, pokud tam není očekávaný nějaký minimální provoz, což u Sedlic není ani jedna větev. To bych považoval za minimum a to se nebavím o tvaru MÚK.
A jinak, konkrétně MÚK Sedlice podle mě nezabírá nějak o hromadu méně půdy než například tento ukázkový rozplet, který by ve spodní části mohl být klidně ještě šetrnější.
https://www.google.cz/maps/@48.1780745, ... a=!3m1!1e3
Jde o to, že u nás začínají větve až moc pozdě a musí hodně vybočit a pak se zase hodně klikatit zpátky a ve výsledku zaberou stejně půdy, jak když se odpojí dřív, vzdálí se jen trochu a plynule a skoro rovně projdou křižovatkou. Chápu, že budou dražší na realizaci, ale myslím, že 2-3 takovéhle křižovatky v celé ČR by nás nezruinovaly. O nějaké bezpečnosti ani nemluvě. Když někdo vidí křížení dvou dálnic, tak opravdu každého hned nenapadne zpomalovat na 60
A jinak, konkrétně MÚK Sedlice podle mě nezabírá nějak o hromadu méně půdy než například tento ukázkový rozplet, který by ve spodní části mohl být klidně ještě šetrnější.
https://www.google.cz/maps/@48.1780745, ... a=!3m1!1e3
Jde o to, že u nás začínají větve až moc pozdě a musí hodně vybočit a pak se zase hodně klikatit zpátky a ve výsledku zaberou stejně půdy, jak když se odpojí dřív, vzdálí se jen trochu a plynule a skoro rovně projdou křižovatkou. Chápu, že budou dražší na realizaci, ale myslím, že 2-3 takovéhle křižovatky v celé ČR by nás nezruinovaly. O nějaké bezpečnosti ani nemluvě. Když někdo vidí křížení dvou dálnic, tak opravdu každého hned nenapadne zpomalovat na 60
Re: D35 Sedlice – Opatovice
Také tomu nerozumím. někde dokonce ty pruhy ještě zkracují, to se stalo třeba tady na Kbelské.Jirka95 píše:Můj dotaz směřoval na krátké rozdvojení na nájezdových a sjezdových rampách.
https://mapy.cz/s/3bAvh
Současný konec dvopjpruhu je v místě cca 150 metrů před dřívějším koncem (ten je patrný na letecké mapě), nový konec dvoupruhu ještě letecká mapa nezaznamenala, tak jsem to vyznačil červeně o kolik se pruh zkrátil.
Připadá mi, že se bojí dávat dvoupruh do oblouku - jenže rampa mívá oblouk vždy a rovná část je většinou příliš krátká. Ostatně tato rampa ve směru HK - D35 má dvoupruh ukončený také zbytečně brzy:
https://mapy.cz/s/3bAvq
Jakoby od určitého poloměru už dvoupruh nesměl být, tak zřejmě uvažují
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D35 Sedlice – Opatovice
Nikdy jsem nepochopil, k čemu tyto krátké dvoupruhy na křižovatkách mají vlastně sloužit. Stejně to nikdo nevyužije. To by tam musel jet traktor. Jen to klame toho, kdo konkretní křižovatky nezná. Situace: projedu zúženým místem, za kamionem, vidím ceduli, že se silnice zase rozšiřuje na dva pruhy, tak na to dupnu, začnu předjíždět a najednou vidím, že to zase končí a brzdím a snažím se zařadit zpátky. Ostatní na mě koukají jak na blbce.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D35 Sedlice – Opatovice
Treba v Lahovicich na krizeni I/4 a D0 ve smeru od Strakonic na okruh je odboceni jednim pruhem a pak se to rozjizdi rovnou na tri ruzne smery. To muselo dat fakt praci tohle vymyslet... Ale me na muk Sedlice fakt stvou predevsim ty kratke vyrazovaci a pripojovaci pruhy. I kdyz ta bobova draha ve smeru Praha - Olomouc ma take vysoky drazdivy potencial...
-
- Příspěvky: 189
- Registrován: 8.10.2010 7:30:58
Re: D35 Sedlice – Opatovice
Nemůže to být myšleno jako "zásobník" v případě ucpaného nájezdu na komunikaci 2, aby se případná stojící kolona rozdělila do dvou pruhů, byla tak kratší a třeba nezasahovala až do odbočovacího nebo dokonce do průběžného pruhu na komunikaci 1?Honey72 píše:Nikdy jsem nepochopil, k čemu tyto krátké dvoupruhy na křižovatkách mají vlastně sloužit. Stejně to nikdo nevyužije. To by tam musel jet traktor. Jen to klame toho, kdo konkretní křižovatky nezná.
Re: D35 Sedlice – Opatovice
V Německu na některých dálničních křižovatkách (Kreutz) jsou větve jednopruhové, pouze hlavní dvoupruhové. A žijí.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: D35 Sedlice – Opatovice
Stejně tak by bylo dobré vylepšit nájezd od Barrandova směr Plzeň na D0. Tam se všichni cpou do pravého protože levý vede směr Lochkovský most, přitom kdyby ten levý vedl také i směr Plzeň, tak by tam nemuselo docházet k nehodám a přibržďování.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D35 Sedlice – Opatovice
Ono to cpaní se do jednoho pruhu, protože mám obavu, že mě tam pak nikdo nepustí a budou na mě koukat jako na vyčůránka, je bohužel problém. Zrušil bych v místech zipů tabule na kterých je vidět průběžný pruh a zavedl dánský model. Asi by se u nás nejdřív dost ťukalo, ale zvykli by si.
Přijíždíte k dálnici:
https://www.google.cz/maps/@55.6027267, ... 312!8i6656
Zatím ještě plný počet pruhů:
https://www.google.cz/maps/@55.6039606, ... 312!8i6656
Bez nějakých šipek či značek se sousední pruhy slévají v jeden široký:
https://www.google.cz/maps/@55.6045689, ... 312!8i6656
Tady už jsou všechny pruhy stejně široké:
https://www.google.cz/maps/@55.6086187, ... 312!8i6656
***
A takto v Dánsku vypadají rozplety. Ze tří pruhů čtyři:
https://www.google.cz/maps/@55.6053372, ... 312!8i6656
Přijíždíte k dálnici:
https://www.google.cz/maps/@55.6027267, ... 312!8i6656
Zatím ještě plný počet pruhů:
https://www.google.cz/maps/@55.6039606, ... 312!8i6656
Bez nějakých šipek či značek se sousední pruhy slévají v jeden široký:
https://www.google.cz/maps/@55.6045689, ... 312!8i6656
Tady už jsou všechny pruhy stejně široké:
https://www.google.cz/maps/@55.6086187, ... 312!8i6656
***
A takto v Dánsku vypadají rozplety. Ze tří pruhů čtyři:
https://www.google.cz/maps/@55.6053372, ... 312!8i6656
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D35 Sedlice – Opatovice
To mě se zrovna tohle řešení moc nelíbí, myslím, že těch pár ťukanců by nebylo pár ale hodně a možná s velkými následky. U rozpletů to je jiná, tam bych to naopak zavedl, protože to vlastně "šetří" pruh, ale kapacita zůstává. Nejlepší a nejbezpečnější je samozřejmě cesta polska, které má důležité rozplety dvoupruhové a je jedno jestli pokračují 2 nebo 3 pruhy.
U nás by stačilo buďto na dvoupruhu 2+2 nebo na třípruhu také 2+2, protože míst, kde by se uživily 3 pruhy rovně plus 2 na odbočení, je minimum. Snad jen křižovatka D1xD0 Modletice, protože ty odbočovací jsou do obou směrů D0.
A pro rakouské řešení, kdy jsou 2 pruhy a levý jede rovně a pravý odbočuje doprava, přičemž se doprava dá odbočit i z levého pruhu a poté tvoří nový levý průběžný, je adeptem křižovatka D1xD2 větev ostrava-bratislava kde by levý pokračoval na odbočení do Brna a dva jedou doprava dál na D2 (kde se poté budou asi dělit na D2 a kolektor k nákupním centrům a na vídeň)
U nás by stačilo buďto na dvoupruhu 2+2 nebo na třípruhu také 2+2, protože míst, kde by se uživily 3 pruhy rovně plus 2 na odbočení, je minimum. Snad jen křižovatka D1xD0 Modletice, protože ty odbočovací jsou do obou směrů D0.
A pro rakouské řešení, kdy jsou 2 pruhy a levý jede rovně a pravý odbočuje doprava, přičemž se doprava dá odbočit i z levého pruhu a poté tvoří nový levý průběžný, je adeptem křižovatka D1xD2 větev ostrava-bratislava kde by levý pokračoval na odbočení do Brna a dva jedou doprava dál na D2 (kde se poté budou asi dělit na D2 a kolektor k nákupním centrům a na vídeň)
Re: D35 Sedlice – Opatovice
Za mě bych řekl, že tady v tomto konkrétním případě (MÚK Hulín) to až tak zatím nevadí kvůli nízkým intenzitám. Obecně bych ale řekl, že to je totální nesmysl a poměrně ojedinělost ČR.
Buď ať to dělají jak v Rakousku (vaše druhá fotka), jenže to by kvůli naším zvyklostem asi nebylo úplně šťastné řešení. Navíc to někdy nemusí ničemu pomoci, protože když pojede kamion rovně, tak blokuje "rychlý odbočovací" pruh.
Navíc tam, kde už u nás je dvoupruhový odbočovací pruh, tak trvá směšných 50-100 m a dalších 150 m je idiotská plná čára nebo zebry (protože u nás se to přehání s bezpečností).
Raději bych to řešil jak v Německu, Polsku, prostě tam kde se odbočuje na jinou dálnici tak odbočovák 300 m dvoupruh v hlavním směru. Ale stylem, že jakmile začne, tak jsou ihned dva pruhy, ne že je 400 m jeden pruh a pak na posledních 50 m přibude další, k hovnu. Pokud je odbočování do obou směrů následující dálnice vyrovnané, tak 2+2. Samozřejmostí je i dvoupruhové připojování. Které zrovna v MÚK Hulín je, díky za ně Škoda, že jen proto, že se tam připojuje jak D55, tak i D49. Kdežto ve směru na Přerov nesmyslně chybí. Ale to už jsem OT.
Buď ať to dělají jak v Rakousku (vaše druhá fotka), jenže to by kvůli naším zvyklostem asi nebylo úplně šťastné řešení. Navíc to někdy nemusí ničemu pomoci, protože když pojede kamion rovně, tak blokuje "rychlý odbočovací" pruh.
Navíc tam, kde už u nás je dvoupruhový odbočovací pruh, tak trvá směšných 50-100 m a dalších 150 m je idiotská plná čára nebo zebry (protože u nás se to přehání s bezpečností).
Raději bych to řešil jak v Německu, Polsku, prostě tam kde se odbočuje na jinou dálnici tak odbočovák 300 m dvoupruh v hlavním směru. Ale stylem, že jakmile začne, tak jsou ihned dva pruhy, ne že je 400 m jeden pruh a pak na posledních 50 m přibude další, k hovnu. Pokud je odbočování do obou směrů následující dálnice vyrovnané, tak 2+2. Samozřejmostí je i dvoupruhové připojování. Které zrovna v MÚK Hulín je, díky za ně Škoda, že jen proto, že se tam připojuje jak D55, tak i D49. Kdežto ve směru na Přerov nesmyslně chybí. Ale to už jsem OT.
Re: D35 Sedlice – Opatovice
Řekl bych, že to "rakouské" řešení by se ale mohlo u nás využívat až na větvích MÚK, např. když je dvoupruhová větev a jeden pruh míří doleva a druhý doprava, pak se oba zase rozdvojí, tak tam by mohl být preferovanější směr pořád dvoupruhový čili např. pravý pruh doprava a levý pruh doleva i doprava.
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: 3.11.2016 10:11:25
- Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
- Kontaktovat uživatele:
Re: D35 Sedlice – Opatovice
Už minimálně rok nesvítí na MÚK Opatovice lampy, patrně kvůli jedné jediné, do které to před časem někdo nabral a jsou tam kolem ní od té doby pásky. Na Hradubické oproti tomu ale přibyly barevné (modré i červené) odstíny na mostech, došlo i k doznačení "D35" na návěstech, takže nějaké úpravy tu byly provedeny. To se čeká na opravu až s uvedením do provozu navazujícího úseku do Časů, potažmo do Ostrova? Podobné to je i u MÚK Kukleny na D11.
Re: D35 Sedlice – Opatovice
Tu lampu proti sjezdu z D35 tam sejmul kamion někdy letos na jaře v létě, evidentně nedobrzdil při sjezdu na kruh, asi ho tam ten kruhac prekvapil. Jel sem zrovna okolo když ho vyprošťovali. Pravda že od té doby je ta lampa nemocná...
Re: D35 Sedlice – Opatovice
Mene svetelneho smogu beru jako pozitivum.
: o )
: o )
Re: D35 Sedlice – Opatovice
tam to skoro vypadá, že je to provizorium do nějaký větší reko té čtyřky. Mě tam daleko víc štve ta křižovatka o kilák dřív, pod Zbraslaví, kde to nikomu furt ani nestojí za to, legalizovat odbočovací pruh v místě odstavnýho a radši tam machruje s náhlou padesátkou. Kdybych měl radar, tak bych věděl o velmi výnosnym místěmichal píše:Treba v Lahovicich na krizeni I/4 a D0 ve smeru od Strakonic na okruh je odboceni jednim pruhem a pak se to rozjizdi rovnou na tri ruzne smery. To muselo dat fakt praci tohle vymyslet...
Re: D35 Sedlice – Opatovice
Dnes probíhalo odstraňování vodorovného značení v pravém pruhu - nápisu HK před před křižovatkou a nájezdem z D35 na D11.