Legislativa v oblasti povolování liniových staveb
Re: Legislativa v oblasti povolování liniových staveb
Není to protiústavní? Řekl bych že tohle neprojde. A i kdyby, tak Patrikovi by to s jeho "dary" vůbec neuškodilo.
Re: Legislativa v oblasti povolování liniových staveb
další zpoplatnění přístupu k právu ?
hoši, hoši...
hoši, hoši...
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Legislativa v oblasti povolování liniových staveb
Řekl bych, že naopak - oni nemají nějak velký budget...protože ho nepotřebují...stačí mu de facto psací stroj/noťas, vysmahne 3-5 A4 textu a miliardová stavba je na rok v háji, protože chce "přezkoumat všechna stanoviska"... a na další úsek to vezme CTRL+C/CTRL +V a je to...to by se mu nyní dost prodražilo.Sauce píše:Není to protiústavní? Řekl bych že tohle neprojde. A i kdyby, tak Patrikovi by to s jeho "dary" vůbec neuškodilo.
Ale taky mám obavu, že tohle Ústavní soud nepropustí...
Re: Legislativa v oblasti povolování liniových staveb
Ale živit se něčím musí? Zdravotní a sociální taky platit musí. Sice napíše na PC a vytiskne, ale to ho nezasytí a nenapojí.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Legislativa v oblasti povolování liniových staveb
Ale hlady zřejmě zatím /bohužel/ nechcípá...
Re: Legislativa v oblasti povolování liniových staveb
Je tu další novela na urychlení staveb. Zavede kauce za odvolání 25 tisíc korun
https://zdopravy.cz/je-tu-dalsi-novela- ... run-18639/
https://zdopravy.cz/je-tu-dalsi-novela- ... run-18639/
Re: Legislativa v oblasti povolování liniových staveb
Spousta lidi typu Patrik (nevím jak přímo Patrik, osobně ho neznám) moc peněz zrovna neutrácí, nevidí hodnotu v tom mít novější PC nebo auto, lepší foťák, oblečení, cokoliv... Odvolání napíše na Win XP, sociální a zdravotní je 4k měsíčně pro OSVČ. Jen to konstatuji, bude to podobný, jako když před pár lety geniální ruský matematik bydlící v malym bytě se svou matkou odmítl převzít ocenění s tím, že ho (a ani peníze) nepotřebuje.
Re: Legislativa v oblasti povolování liniových staveb
Ťokovi úderníci mě převapili. Já podle titulku čekal, že bude kauce na stěžovatele (neúspěšné uchazeče) na VŘ u UOHS (to by bylo málo), a ona je to kauce na stěžovatele (občany a aktivisty) v územním a stavebním řízení.
Trochu se začínám děsit toho, kolikrát budeme muset v tomto státě platit úředníky, aby konali...a ještě k tomu špatně.
Trochu se začínám děsit toho, kolikrát budeme muset v tomto státě platit úředníky, aby konali...a ještě k tomu špatně.
Re: Legislativa v oblasti povolování liniových staveb
Ale tak je to správně, budou si stěžovat jen ti, kteří jsou skutečně poškozeni. A k dosažitelnosti práva - ta kauce nemusí být u fyzických osob kauce, ale může se vybírat jako poplatek při zamítnutí odvolání.
Re: Legislativa v oblasti povolování liniových staveb
Já měl pocit, že u ÚHOS se už nějaká kauce (procentem z hodnoty zakázky) platí, nebo ne?
Re: Legislativa v oblasti povolování liniových staveb
Jenže to skutečné poškození je subjektivní věc. My si představujeme jen aktivisty, kteří bojují za svatou věc kdekoli v republice, a když se jich to netýká, vezmou si za rukojmí vzácné broučky. Ale co když Vám někdo skrz dům naplánuje dálnici, i když by mohla vést o 200 m vedle, aniž by bylo zdůvodněno, proč by nemohla? Jako třeba Dluhonice. Neznáte podklady, jen výstupy. Jak se budete bránit, když Vám za to hrozí pokuta?Japao Joe píše:Ale tak je to správně, budou si stěžovat jen ti, kteří jsou skutečně poškozeni.
Re: Legislativa v oblasti povolování liniových staveb
Pokud jsem v právu tak mi žádná pokuta nehrozí a pokud nejsem tak zaplatím.
Re: Legislativa v oblasti povolování liniových staveb
zapomněl jsi na to nejdůležitější: trasy silnic a dálnic stejně tak železnic jsou vyjmenovány v ZÚR a územních plánech obcí a měst, a to spoustu a spoustu let, takže už dnes se dá téměř s jistotou říci, že pokud nějaká dálnice má vést přes něčí dům, tak to ten majitel ví spoustu a spoustu let ... a pokud v dnešní době někdo vymyslí novou dálnici či silnici a hledá její umístění, tak musí být v souladu s územními plány, takže žádné vedení přes domy zkrátka nehrozí, jelikož to by žádný starosta do územního plánu nikdy nedal ...! a pokud se bavíme např. o Dluhonicích, tak o tom vedení přes 3 domy se ví od roku 2006 podle územního rozhodnutí, avšak v územním plánu je to ještě mnohem déle, takže se to ví spoustu a spoustu let a máš pocit, že majitelé těch domů protestovali proti územnímu plánu, či zúr, či územnímu rozhodnutí na D1 ? omyl! tzn. tvé obavy bych neměl ...P_V píše:Jenže to skutečné poškození je subjektivní věc. My si představujeme jen aktivisty, kteří bojují za svatou věc kdekoli v republice, a když se jich to netýká, vezmou si za rukojmí vzácné broučky. Ale co když Vám někdo skrz dům naplánuje dálnici, i když by mohla vést o 200 m vedle, aniž by bylo zdůvodněno, proč by nemohla? Jako třeba Dluhonice. Neznáte podklady, jen výstupy. Jak se budete bránit, když Vám za to hrozí pokuta?Japao Joe píše:Ale tak je to správně, budou si stěžovat jen ti, kteří jsou skutečně poškozeni.
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: Legislativa v oblasti povolování liniových staveb
vše co může stát zneužít, dřív nebo později zneužije
čili zpoplatňovat přístup k právu je nesprávná cesta
správná cesta je, že vyjadřovat se mohou ti, kterých se to dotýká / dotkne
čili Patrik movité či nemovité v místě trasy nemá, takže k jeho připomínkám nebude brán zřetel
čili zpoplatňovat přístup k právu je nesprávná cesta
správná cesta je, že vyjadřovat se mohou ti, kterých se to dotýká / dotkne
čili Patrik movité či nemovité v místě trasy nemá, takže k jeho připomínkám nebude brán zřetel
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Legislativa v oblasti povolování liniových staveb
Souhlas, místní příslušnost bych zavedl, JENŽE:
Patrik je schopen založit 10 nových "podspolků" se sídlem právě u té dálnice.
Dále bych zavedl, že jeden subjekt se může odvolat jednou a ne opakovaně, tohle je podle mě mnohem větší šetřič času, ovšem: Patrik může toto omezení řešit stejně jako předchozí případ.
Výsledek - tato škodná asi nejde řešit jinak než jako pravá škodná (berte s nadsázkou), kór když ani populista Babiš s ním nehodlá hnout a raději upustí od D52 a svých vizí mít dálnice se zahraničím do r. 2025
Bohužel bych se nedivil, kdyby to byl MEGA OBCHOD D52 za D1 u Přerova
Patrik je schopen založit 10 nových "podspolků" se sídlem právě u té dálnice.
Dále bych zavedl, že jeden subjekt se může odvolat jednou a ne opakovaně, tohle je podle mě mnohem větší šetřič času, ovšem: Patrik může toto omezení řešit stejně jako předchozí případ.
Výsledek - tato škodná asi nejde řešit jinak než jako pravá škodná (berte s nadsázkou), kór když ani populista Babiš s ním nehodlá hnout a raději upustí od D52 a svých vizí mít dálnice se zahraničím do r. 2025
Bohužel bych se nedivil, kdyby to byl MEGA OBCHOD D52 za D1 u Přerova
Re: Legislativa v oblasti povolování liniových staveb
přece to nejde dělat tak, že ekologický spolek bude diktovat trasování dálnic...
Re: Legislativa v oblasti povolování liniových staveb
Ale zatím se o to šmejdi (a nejen oni) snaží dost a dost. Zdržení se pak počítá na roky. "Žádná dálnice náš cíl !" Nějakou podobnou mantru si říkají několikrát denně...
Re: Legislativa v oblasti povolování liniových staveb
Místo aby se vydali cestou zjednodušování, slučování procesů, vydali se cestou zpoplatnění práva všem i v jiných případech. Bohužel.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Legislativa v oblasti povolování liniových staveb
Přesně tak. 5 let mají dopravu a místní rozvoj a po 5 letech přijde s takovouhle hovadinou, která pokud se vůbec schválí ve sněmovně, tak určitě ne v senátu a pokud i to ano, tak to shodí ústavní soud a bohužel oprávněně. Takže pomůže třeba půl roku, kdy by teda aspoň měli prásknout do koní a co nejvíce toho v té době prorvat, hlavně ty nejproblémovější (D0, D52, D43, D3)Lenny píše:Místo aby se vydali cestou zjednodušování, slučování procesů, vydali se cestou zpoplatnění práva všem i v jiných případech. Bohužel.
Dávno tu měl být liniový zákon, udělat záměr, kde se vyjádří lidé z vesnic, kolem kterých povede, udělat EIU kde se vyjádří ekologové, vypapírovat UR+SP bez možnosti odvolání (víceméně formalitka umožňující výkup pozemků a následné povolení stavby, pokud investor zhodnotil případně zapracoval požadavky lidí a ekologů na začátku). Výběr zhotovitele, sehnat peníze, jedeme.
Re: Legislativa v oblasti povolování liniových staveb
Jenomže to je na velkou změnu práva a navazujících zákonů a práce tak na min 5 let. A na to se politik zvolený na 4 roky může co?
Re: Legislativa v oblasti povolování liniových staveb
Tak nejenom, že tam už sedí 5 let a bohužel asi bude další 3, ale jinak tímhle stylem uvažování ( ) bychom zde žádné větší změny neměli nikdy ! Zajímavé, že např. v resortu zemědělství to jde .. Doufám, že jste to jen popsal "za politika" a ten názor neuznáváte.Sosa píše:Jenomže to je na velkou změnu práva a navazujících zákonů a práce tak na min 5 let. A na to se politik zvolený na 4 roky může co?
Re: Legislativa v oblasti povolování liniových staveb
Jaké 4 roky? Jak začne politik uvažovat o větších změnách (a tudíž nepopulárních změnách, neboť každá změna má odpůrce, kteří začnou okamžitě řvát), tak letí po roce, maximálně po dvou. Za tu dobu nemá čas tu změnu ani rozpracovat.Sosa píše:Jenomže to je na velkou změnu práva a navazujících zákonů a práce tak na min 5 let. A na to se politik zvolený na 4 roky může co?
Re: Legislativa v oblasti povolování liniových staveb
Větších nepopulárních změnách možná, ovšem tohle je opravdu hodně populární a skoro bych si troufal říct většinou společnosti chtěná věc. Jinak to, co jste napsal, je docela blábol.
Re: Legislativa v oblasti povolování liniových staveb
no když "se zaklekává" jinde, tak to jde...xipecko píše:přece to nejde dělat tak, že ekologický spolek bude diktovat trasování dálnic...
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Legislativa v oblasti povolování liniových staveb
Vážně? Tak se podívejte na názor veřejnosti. Hubou možná, ale reálnou podporu výstavba nemá.Aram96 píše:Větších nepopulárních změnách možná, ovšem tohle je opravdu hodně populární a skoro bych si troufal říct většinou společnosti chtěná věc. Jinak to, co jste napsal, je docela blábol.