[D0] 515 Slivenec - Třebonice
Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice
No hlavně se vyhnete EIA, neboť na šestipruh bude muset být.
Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice
Jako beru, ale rekonstrukce, která stojí polovinu ceny nové dálnice .. si myslím, že ten pruh přibýt mohl. Nebýt vidiny přesunu alespoň nejakého množství aut na D35+D11, bych řekl, že by za to měl být kriminál, že se to nerozšířilo, protože na D1 je tolik kamionů, že většinu denní doby zabírají jeden pruh.Honey72 píše:Dopadlo by to totiž stejně jako u D1. I tam přece lidi brblají a vrtí hlavou, proč když se D1 tak draze rekonstruuje, proč se rovnou nerozšiřuje. Ano důvod je jasný. Když dokáže takový Patrik blokovat i normální rekonstrukci D1, jak dlouho by dokázal on a okolní obce a majitelé pozemků blokovat rozšíření ? Dlouho, nepostavilo by se vůbec nic. Takže raději zrekonstruovaný úsek D1 a D0 než se kodrcat po dezolátním povrchu, bát se padajících mostů a čekat bez valných výsledků na zahájení stavby.
Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice
A je už i nějaký plán na zkapacitnění té křižovatky s D5 ? Podle mě je nedostatečná kvůli 2 hlavním věcem:
1) větve sever D0-D5 a jih D0-D5 jdou do sebe, poté do jednoho pruhu a pak připojování. Tragédie
2) větve jih D0-D5 a opačná (spojení D1-D5) jsou jednopruhové stejně jako jejich odpojování a připojování. Větev D0-D5 navíc nevyhovuje ani výškově ani poloměrem čili možnou rychlostí dálniční křižovatce, kór pro takto důležitý směr.
Po Modleticích bych řekl, že to je nejfrekventovanější křižovatka v ČR ikdyž pro to nemám důkaz Ale logicky je to dálniční koridor západ-východ celé ČR, takže si myslím, že by ta křižovatka podle toho měla vypadat, stejně jako Modletice, Sedlice, Hulín plus ještě některé na D0. Obzvláště když není v plánu nějaká D19 spojující D5 a D1 rychleji.
Myslím, že něco takového by mělo vzniknout, stejně jako modernizace křižovatek v Německu. (jedna možnost bude asi dražší, delší přemostění, ale zabere méně půdy a bude o chlup komfortnější, druhá levnější, možná méně komfortní, více půdy. Ale na provedení jako takovém už moc nezáleží, posun oproti stávajícímu stavu bude nesrovnatelný):
https://mapy.cz/letecka?mereni-vzdaleno ... finJpfhN2l
https://mapy.cz/letecka?mereni-vzdaleno ... k0FAfl0fmP
Cena takové větve by navíc ušetřila dost peněz za zkapacitňování tohoto úseku, protože by se musely přestavovat všechny mosty:
https://mapy.cz/letecka?mereni-vzdaleno ... XgbegVDgt9
Větev sever D0-D5 by poté byla samotná jednopruhová, což je dostatečné i délkou připojovacího pruhu.
Na samotné D5 by připojováním a odpojováním větví k D0 směrem k D1 začínal resp. končil 6-pruh k Berounu. A do města pokračoval 4-pruh.
A na D0 obdobně, směrem od D1 rozplet: 2 pruhy směr Vary, Chomutov + 2 směr Plzeň. Po rozdvojení začíná odbočovací pruh na Chrášťany a radlickou radiálu, tak jak je vlastně teď.
Samozřejmě by došlo ke zrušení té malé MÚK Chrášťany, ale pokud dobře chápu, tak napojení na D0 stejně již existuje právě v MÚK s D5. Úpravě mostu přes D0, aby se tam vešly 4 pruhy ve směru k MÚK Třebonice.
A ještě jedna úprava, která by spočívala v přidání pruhu na větev D5-D0 směrem k D1. Nebo vybudování zcela nové dvoupruhové, s větším poloměrem, ale to už by zvýšilo pouze úroveň komfortu na úkor půdy a peněz.
Po spojení těchto dvou pruhů s dvěma pruhy D0 od severu začíná 6-pruh po Barandov.
Samotný průchod křižovatkou si myslím, že by stačil ponechat jak je teď, protože po zprovoznění radlické radiály vzroste provoz sever D0-RR, tudíž odpadne množství aut, která křižovatku "pouze projedou". Směr jih-sever na D0 však zkapacitnění umožňuje bez problémů, směr opačný by to byl asi problém, kvůli mostům a celkově.
Co myslíte, dožijeme se v ČR někdy nějaké takovéto pořádné větve když nepočítám ty v Modleticích ? A pardon za román
1) větve sever D0-D5 a jih D0-D5 jdou do sebe, poté do jednoho pruhu a pak připojování. Tragédie
2) větve jih D0-D5 a opačná (spojení D1-D5) jsou jednopruhové stejně jako jejich odpojování a připojování. Větev D0-D5 navíc nevyhovuje ani výškově ani poloměrem čili možnou rychlostí dálniční křižovatce, kór pro takto důležitý směr.
Po Modleticích bych řekl, že to je nejfrekventovanější křižovatka v ČR ikdyž pro to nemám důkaz Ale logicky je to dálniční koridor západ-východ celé ČR, takže si myslím, že by ta křižovatka podle toho měla vypadat, stejně jako Modletice, Sedlice, Hulín plus ještě některé na D0. Obzvláště když není v plánu nějaká D19 spojující D5 a D1 rychleji.
Myslím, že něco takového by mělo vzniknout, stejně jako modernizace křižovatek v Německu. (jedna možnost bude asi dražší, delší přemostění, ale zabere méně půdy a bude o chlup komfortnější, druhá levnější, možná méně komfortní, více půdy. Ale na provedení jako takovém už moc nezáleží, posun oproti stávajícímu stavu bude nesrovnatelný):
https://mapy.cz/letecka?mereni-vzdaleno ... finJpfhN2l
https://mapy.cz/letecka?mereni-vzdaleno ... k0FAfl0fmP
Cena takové větve by navíc ušetřila dost peněz za zkapacitňování tohoto úseku, protože by se musely přestavovat všechny mosty:
https://mapy.cz/letecka?mereni-vzdaleno ... XgbegVDgt9
Větev sever D0-D5 by poté byla samotná jednopruhová, což je dostatečné i délkou připojovacího pruhu.
Na samotné D5 by připojováním a odpojováním větví k D0 směrem k D1 začínal resp. končil 6-pruh k Berounu. A do města pokračoval 4-pruh.
A na D0 obdobně, směrem od D1 rozplet: 2 pruhy směr Vary, Chomutov + 2 směr Plzeň. Po rozdvojení začíná odbočovací pruh na Chrášťany a radlickou radiálu, tak jak je vlastně teď.
Samozřejmě by došlo ke zrušení té malé MÚK Chrášťany, ale pokud dobře chápu, tak napojení na D0 stejně již existuje právě v MÚK s D5. Úpravě mostu přes D0, aby se tam vešly 4 pruhy ve směru k MÚK Třebonice.
A ještě jedna úprava, která by spočívala v přidání pruhu na větev D5-D0 směrem k D1. Nebo vybudování zcela nové dvoupruhové, s větším poloměrem, ale to už by zvýšilo pouze úroveň komfortu na úkor půdy a peněz.
Po spojení těchto dvou pruhů s dvěma pruhy D0 od severu začíná 6-pruh po Barandov.
Samotný průchod křižovatkou si myslím, že by stačil ponechat jak je teď, protože po zprovoznění radlické radiály vzroste provoz sever D0-RR, tudíž odpadne množství aut, která křižovatku "pouze projedou". Směr jih-sever na D0 však zkapacitnění umožňuje bez problémů, směr opačný by to byl asi problém, kvůli mostům a celkově.
Co myslíte, dožijeme se v ČR někdy nějaké takovéto pořádné větve když nepočítám ty v Modleticích ? A pardon za román
Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice
Studie existuje, ještě jsem si ji nepřečetl. Možná mapman napíše něco více.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice
Ano, vzniklo to v létě, všechny směry větve ve 2 pruzích a most směr D1-D5 jak jste namaloval.
Teď stačí 20 let počkat a bude to super
Teď stačí 20 let počkat a bude to super
Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice
No nekecej, to jako fakt ? Já tomu popravdě dával tak 0,001 % šanci Akorát teda potom nechápu, proč se řeší jestli ten úsek zkapacitnit s ponecháním/neponecháním té neúplné múk chrášťany.
Je smutné, že nás v prozatím nejlepší ekonomické situaci od revoluce nelimitují peníze, ale papírování
Je smutné, že nás v prozatím nejlepší ekonomické situaci od revoluce nelimitují peníze, ale papírování
Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice
Tak samozřejmě Asi si lze představit jak místní budou nadšeni pokud se jim zruší sjezd a ještě navíc ve výšce domů budou mít Most kdovíjak odhlučněný.
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice
U nás je hlavním problémem, že skoro všechny dálniční uzly máme v husté zástavbě kolem Prahy a Brna, takže si nemůžeme dovolit přestavbu na gigantické "rychlé" křižovatky. Každý metr přiblížení se k domům zadělává na problém. Abychom nakonec nemuseli budovat nové širší a rychlejší větve v podzemních tunelech.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice
Problém je, že se bude protestovat i proti těm tunelům.
Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice
Je to tak, většina rozšiřovat moc nejde. Těším se na tu MÚK D1xD2.
Zde je však jedna z mála výjimek, místa opravdu dost, proto jsem to navrhnul, protože tady myslím, že by to mohlo projít, akorát je potřeba nadstandardní protihluková ochrana. Jinak myslím, že tady ta větev by opravdu ale mohla D5 podcházet, protože kousek vedle pod ní vede nějaká silnice. D0 však asi překonat jedině mostem.
Zde je však jedna z mála výjimek, místa opravdu dost, proto jsem to navrhnul, protože tady myslím, že by to mohlo projít, akorát je potřeba nadstandardní protihluková ochrana. Jinak myslím, že tady ta větev by opravdu ale mohla D5 podcházet, protože kousek vedle pod ní vede nějaká silnice. D0 však asi překonat jedině mostem.
Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice
Ano, ve studii jsou navrhovány tři varianty:
tzv. nultá, kdy se jen zkapacitňují stávající větve o jeden pruh,
var. A, kdy se navrhují významnější úpravy větví tak, aby byly směry D0-D5 dvoupruhové a návrhová rychlost 60 km/h a
var. B, která má navrhovou rychlost 80 km/h pro hlavní směry.
Var. B vypadá nějak takto:
tzv. nultá, kdy se jen zkapacitňují stávající větve o jeden pruh,
var. A, kdy se navrhují významnější úpravy větví tak, aby byly směry D0-D5 dvoupruhové a návrhová rychlost 60 km/h a
var. B, která má navrhovou rychlost 80 km/h pro hlavní směry.
Var. B vypadá nějak takto:
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice
Pokud tomu dobře rozumím, exit 23A bude posunut víc na jih ?
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice
Ve variantě B je exit 23A nahrazen propojovací komunikací z MÚK Jinočany.
Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice
Dle mě zbytečně velká přestavba. Ale zůstávám klidný, protože na tohle dojde nejdříve za 20 let, když bude hotová dálniční síť a nebude do čeho cpát peníze a aut bude už jezdit tak málo, že to nebude potřeba Jediné s čím bych souhlasil je přestavba větve od severu na RR, protože tam bude asi velký nárůst dopravy po jejím zprovoznění, ale to by se hodilo přestavět už (snad) za pár let.
Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice
Nebylo by od věci možná tu přestavbu rozdělit na 2 etapy - první koordinovat s realizací rozšíření toho úseku k Barandovu na 6-pruh a realizací RR, čili novou dvoupruhovou větev jih D0-D5 plus zkapacitnění větve opačné a tu větev sever D0-RR. Ve druhé pak větve, které se začnou využívat až po realizaci celé severní části D0, obávám se, že to bude o dost později, než tyto dva uvedené záměry.
Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice
Chytrý hoch...
ano, studie počítá se dvěma časovými etapami, první zahrnuje větve od jihu D0, druhá zahrnuje dostavbu větví od severu právě ve spojení se severní částí okruhu.
ano, studie počítá se dvěma časovými etapami, první zahrnuje větve od jihu D0, druhá zahrnuje dostavbu větví od severu právě ve spojení se severní částí okruhu.
Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice
Kurňa dík, tak to musím hochy z ŘSD pochválit v plném rozsahu bez výtky Snad takových případů bude jen přibývat.
Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice
A mohu se ještě zeptat, jak je myšleno zkapacitnění D5-k Barandovu ? Protože v nějakých materiálech ŘSD je řeč o dvou studiích (2014,2015) a obě doporučují D28 se třemi pruhy + zálivy,
kvůli rychlosti realizace. Jsou to "staré" údaje a půjde určitě o plnohodnotný šestipruh ? Také tam byla varianta D34 s rozšířením i zemního tělesa (asi myšleno na výhledový osmipruh ? )
kvůli rychlosti realizace. Jsou to "staré" údaje a půjde určitě o plnohodnotný šestipruh ? Také tam byla varianta D34 s rozšířením i zemního tělesa (asi myšleno na výhledový osmipruh ? )
Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice
EIA je na D33,5
(pokud si to dobře pamatuji, znovu to stahovat nebudu)
(pokud si to dobře pamatuji, znovu to stahovat nebudu)
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice
Výhledový osmipruh ? Už rozšíření na šestipruh bude problém. Nechápu, proč někdo povolil zástavbu v ochranném pásmu tak blízko krajnice a ke všemu u křižovatky.
https://www.google.cz/maps/@50.0247953, ... 312!8i6656
Jinak propojování křižovatek souběžnou komunikací je správná věc. Co může být horší než jeden exit vedle druhého. Než se doprava srovná, splyne v jednotný proud, tak se zase brzdí kvůli dalším najíždějícím.
https://www.google.cz/maps/@50.0247953, ... 312!8i6656
Jinak propojování křižovatek souběžnou komunikací je správná věc. Co může být horší než jeden exit vedle druhého. Než se doprava srovná, splyne v jednotný proud, tak se zase brzdí kvůli dalším najíždějícím.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice
Však mě to také udivilo. Na druhou stranu bych řekl, že D0 je asi jediná část dálniční sítě ČR, kde by se o tom mohlo uvažovat. Když už by se to prostě rozšiřovalo na 6-pruh a bylo potřeba někde hýbat se zemí, tak s ní pohnout rovnou o něco víc. Navíc, když by se do budoucnosti kvůli vysokým intenzitám v Praze měla doprava někam odklánět, tak na D0, nic dalšího už v plánu není. Líbila by se mi samozřejmě jižní dálnice buď Humpolec-Plzeň nebo Rosice-Písek-Plzeň, ale tu by využívaly nejdříve moje děti
Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice
Už nějaké máš Arame ?
Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice
Právěže ne
Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice
Takže je termín jasný...
Re: [D0] 515 Slivenec - Třebonice
závěr zjišťovacího řízení EIA - záměr bude posuzován
https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_OV1219
https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_OV1219