Ale prd, stačí se podívat na D8, kdy Patrika zaměstnali na MD, aby neblokoval a najednou se naše někdo jiný.Aram96 píše:Také bych výjimečně souhlasil s Babišem. Lepší řešení asi nebude.
Na druhou stranu, co to otočit a dostat DZ do úzkých stylem, my posuneme D1 u přerova, ale za to přestanete blokovat zbylých 10 dálnic ... Poté by byli DZ v koutě. Má to samozřejmě nevýhodu a to, že se tento úsek zpozdí o cca 6 let.
[D1] 0136 Říkovice – Přerov
Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov
Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov
Tady už je video z včerejší návštěvy premiéra v Dluhonicích
http://tvprerov.cz/2018/premier-andrej- ... i-dalnici/
http://tvprerov.cz/2018/premier-andrej- ... i-dalnici/
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov
Řekněte si, co chcete, řekl Babiš. Odpověď: dálnici mimo obec
https://www.tyden.cz/rubriky/domaci/dop ... 02268.html
Odklonění dálnice východním směrem a její posunutí zhruba o 150 metrů prosazují také ekologové, kteří se jednání rovněž účastnili. Podle nich by tak zůstalo zachováno dluhonické sportoviště, ale hlavně domy, které stojí dálnici v cestě a čeká je demolice.
https://www.tyden.cz/rubriky/domaci/dop ... 02268.html
Odklonění dálnice východním směrem a její posunutí zhruba o 150 metrů prosazují také ekologové, kteří se jednání rovněž účastnili. Podle nich by tak zůstalo zachováno dluhonické sportoviště, ale hlavně domy, které stojí dálnici v cestě a čeká je demolice.
Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov
Na Patrikovi musím ocenit dvě věci. Za prvé, že je schopen uznat, že jeho bitva je již nyní prohraná a že tento úsek stejně bude postaven v plánované trase (pak jen nechápu, proč nadále obstruuje a nedopřeje těm lidem v přerově, aby to bylo mnohem dřív). Druhá věc, kterou je třeba ocenit, je to, že kultivuje naše stavební právo a že i díky němu bude příprava staveb rychlejší a ekologové do toho nebudou moct tolik mluvit.
Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov
Nechte být, ještě ty novely nemáme a obávám se že pokud budeme, tak maximálně půl roku, než to shodí ústavní soudexpert píše:Na Patrikovi musím ocenit dvě věci. Za prvé, že je schopen uznat, že jeho bitva je již nyní prohraná a že tento úsek stejně bude postaven v plánované trase (pak jen nechápu, proč nadále obstruuje a nedopřeje těm lidem v přerově, aby to bylo mnohem dřív). Druhá věc, kterou je třeba ocenit, je to, že kultivuje naše stavební právo a že i díky němu bude příprava staveb rychlejší a ekologové do toho nebudou moct tolik mluvit.
Jinak co tu dálnici začít projektovat rovnou úplně mimo přerov, narovnat ji a právě budovaný úsek nechat ladem ??
Jinak já osobně dlouho zastávám názor, že se tady ten úsek postavit má, ale ŘSD se má chytit za nos a začít projektovat dálnice pokud možno 300 m od obcí a standardně v zářezu. A něco podobného jako u Dluhonic se prostě opakovat nesmí, i kdyby se měl kopat tunel po půlkou města.
Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov
Až budeme mít ropné vrty jako Kuvajt, tak možná. Do té doby se musíme spokojit s tím, na co máme.Aram96 píše:Nechte být, ještě ty novely nemáme a obávám se že pokud budeme, tak maximálně půl roku, než to shodí ústavní soudexpert píše:Na Patrikovi musím ocenit dvě věci. Za prvé, že je schopen uznat, že jeho bitva je již nyní prohraná a že tento úsek stejně bude postaven v plánované trase (pak jen nechápu, proč nadále obstruuje a nedopřeje těm lidem v přerově, aby to bylo mnohem dřív). Druhá věc, kterou je třeba ocenit, je to, že kultivuje naše stavební právo a že i díky němu bude příprava staveb rychlejší a ekologové do toho nebudou moct tolik mluvit.
Jinak co tu dálnici začít projektovat rovnou úplně mimo přerov, narovnat ji a právě budovaný úsek nechat ladem ??
Jinak já osobně dlouho zastávám názor, že se tady ten úsek postavit má, ale ŘSD se má chytit za nos a začít projektovat dálnice pokud možno 300 m od obcí a standardně v zářezu. A něco podobného jako u Dluhonic se prostě opakovat nesmí, i kdyby se měl kopat tunel po půlkou města.
Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov
Už jsem to tu (na předchozí straně) psal. Může mi někdo nastínit konkrétní představu toho, jak řešit D1 v okolí Přerova tak, aby bylo "zasáhnuto" méně sídel, než v současné variantě a zároveň byla zachována středomoravská dálniční síť? - Tedy s D49 i D55 a všechny dopravní proudy zde vedoucí?
Nelíbí se mi burešovo tvrzení, že "D1 je špatně, ale tak ji už postavme". Není špatně, je nejlépe navrženou kompromisní variantou.
Nelíbí se mi burešovo tvrzení, že "D1 je špatně, ale tak ji už postavme". Není špatně, je nejlépe navrženou kompromisní variantou.
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov
Posunu dálnice o 150 m vlevo vpravo většinou nic nebrání.
Je zde x případů - např. právě zahájený obchvat Otrokovice D55 mohl jít klidně za Farmou. Bylo by to o chlup dražší, tak proč neprotlačit levnější variantu...Dluhonice jsou dtto..
Takové ty řeši o rozponu nového mostu, oblouku dálnice... proboha podívejte se co staví ve světě..Dluhonice jsou problémy zcela pod technické i finanční rozličovací schopnosti moderních projektů
Je zde x případů - např. právě zahájený obchvat Otrokovice D55 mohl jít klidně za Farmou. Bylo by to o chlup dražší, tak proč neprotlačit levnější variantu...Dluhonice jsou dtto..
Takové ty řeši o rozponu nového mostu, oblouku dálnice... proboha podívejte se co staví ve světě..Dluhonice jsou problémy zcela pod technické i finanční rozličovací schopnosti moderních projektů
Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov
Ach jo, na to už nemá cenu reagovat. On je to jen posun. Asi jako, když jsem zažil jednoho umělce, pro něhož byl posun otopného žebříku v koupelně jen to, že ho pověsím na jinou stěnu. Ty návaznosti prostě vidět nechtěl.
Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov
Je tam ochranné pásmo letiště Přerov + zachování poloměru oblouků. Oddálení od Dluhonic o pár desítek metrů znamená buď vytvoření takových oblouků, že by se snížila rychlost na dálnici nebo hloubený tunel u letiště (resp, ještě je možné letiště zrušit že ano, ale to je velmi ošemetná politická záležitost, jedná se o jedinou pořádnou přistávací dráhu v Olomouckém kraji a vůbec na celé střední Moravě, sice je momentálně využívané minimálně, ale nikdo si nelajzne možnost, že by se letiště zrušilo a v budoucnu by se těžce stavělo jinde).musklin píše:Posunu dálnice o 150 m vlevo vpravo většinou nic nebrání...
O nějakých skládkách u prechezy a změně křižovatky s D55 se ani nezmiňuji, to jsou "řešitelné" věci.
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov
Politici by se hlavně vůbec neměli sr.t do dopravních staveb a do věcí, kterým nerozumí. Tedy s jednou výjimkou, když jejich snaha opravdu pomůže urychlování stavby.
A o složitosti jakéhokoliv posunutí v případě Přerova jsme tu psali už mnohokrát a stejně to lidi zdá se nedokáží pochopit. Takže jinak. Je to jako když chcete mezi skříně dostat novou, která je o deset cm širší. Tak se posune všechen nábytek doleva. Je to jen 10 cm. Ouha, tam jsou dveře, musíme je vybourat a postavit o 10 cm dál. Jenže tam vede elektrika a jsou tam vypínače, zase přebudujeme. Nojo, jenže když posuneme dveře, z druhé místnosti je zeď. Takže zbouráme zeď a postavíme o 10 cm dál, jenže tam je okno ...
A o složitosti jakéhokoliv posunutí v případě Přerova jsme tu psali už mnohokrát a stejně to lidi zdá se nedokáží pochopit. Takže jinak. Je to jako když chcete mezi skříně dostat novou, která je o deset cm širší. Tak se posune všechen nábytek doleva. Je to jen 10 cm. Ouha, tam jsou dveře, musíme je vybourat a postavit o 10 cm dál. Jenže tam vede elektrika a jsou tam vypínače, zase přebudujeme. Nojo, jenže když posuneme dveře, z druhé místnosti je zeď. Takže zbouráme zeď a postavíme o 10 cm dál, jenže tam je okno ...
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov
To reagujete na ten tunel nebo těch 300 m a zářezy ?Sosa píše:Až budeme mít ropné vrty jako Kuvajt, tak možná. Do té doby se musíme spokojit s tím, na co máme.Aram96 píše:Nechte být, ještě ty novely nemáme a obávám se že pokud budeme, tak maximálně půl roku, než to shodí ústavní soudexpert píše:Na Patrikovi musím ocenit dvě věci. Za prvé, že je schopen uznat, že jeho bitva je již nyní prohraná a že tento úsek stejně bude postaven v plánované trase (pak jen nechápu, proč nadále obstruuje a nedopřeje těm lidem v přerově, aby to bylo mnohem dřív). Druhá věc, kterou je třeba ocenit, je to, že kultivuje naše stavební právo a že i díky němu bude příprava staveb rychlejší a ekologové do toho nebudou moct tolik mluvit.
Jinak co tu dálnici začít projektovat rovnou úplně mimo přerov, narovnat ji a právě budovaný úsek nechat ladem ??
Jinak já osobně dlouho zastávám názor, že se tady ten úsek postavit má, ale ŘSD se má chytit za nos a začít projektovat dálnice pokud možno 300 m od obcí a standardně v zářezu. A něco podobného jako u Dluhonic se prostě opakovat nesmí, i kdyby se měl kopat tunel po půlkou města.
Pro ostatní: jediné co jsem řekl, že by se tahle situace neměla opakovat, o posunování dálnice ani slovo. Ta věta o narovnání a nové trase byla samozřejmě ironie
Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov
trupman: sorry, ale krásná ukázka diskuze ničem. Ochranné pásmo letiště - podívejte se kde vede radiála kolem Kbel, tam není ochranné pásmo? atd.. DO u Ruzyně ...prostě někdo něco plácne a bez znalosti věcí to opakuji...realita je jiná, oblouky dtto - podívejte se na slovenskou D1 - ať už nově budované úseky v těžkých podmínkách nebo staře normované kolem L. Mary .. prostě realita je jiná a opakováním nesmyslů ji nezměníte.
Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov
Diskuze o ničem to bude, pokud tu budou stále někteří teoretizovat a neuvedou žádné podklady ke svému tvrzení např. ve formě zákresu do mapy. Pro představu limitů v území můžete použít např. http://uap.kr-olomoucky.cz/mapa
Vedení D1 kolem Přerova je výsledkem kompromisu, který zachovává dálniční parametry a nejméně zasahuje do území. Jistě, šlo řešit např. hloubeným tunelem, jehož stavba v záplavovém území řeky Bečvy by jistě nebyla levnou záležitostí, ale to zřejmě projektanty (a spoustu dalších úředníků, kteří tento záměr schválili) v 90. letech nenapadlo, že výkup a demolice 3 starých domků na kraji vesnice v místě, kde by chtěl bydlet jen málokdo, bude náročnější.
Zde je pokus o jediný alternativní návrh, který mě napadá, s vyznačením problémových míst.
Vedení D1 kolem Přerova je výsledkem kompromisu, který zachovává dálniční parametry a nejméně zasahuje do území. Jistě, šlo řešit např. hloubeným tunelem, jehož stavba v záplavovém území řeky Bečvy by jistě nebyla levnou záležitostí, ale to zřejmě projektanty (a spoustu dalších úředníků, kteří tento záměr schválili) v 90. letech nenapadlo, že výkup a demolice 3 starých domků na kraji vesnice v místě, kde by chtěl bydlet jen málokdo, bude náročnější.
Zde je pokus o jediný alternativní návrh, který mě napadá, s vyznačením problémových míst.
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov
Z čeho usuzuješ, že uznal porážku? Sám řekl, že dříve než 2023 současná trasa nezačne a to by prý mohla začít i ta jeho odkloněná (podle jeho verze).expert píše:Na Patrikovi musím ocenit dvě věci. Za prvé, že je schopen uznat, že jeho bitva je již nyní prohraná a že tento úsek stejně bude postaven v plánované trase (pak jen nechápu, proč nadále obstruuje a nedopřeje těm lidem v přerově, aby to bylo mnohem dřív). Druhá věc, kterou je třeba ocenit, je to, že kultivuje naše stavební právo a že i díky němu bude příprava staveb rychlejší a ekologové do toho nebudou moct tolik mluvit.
Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov
To bych fakt chtěl vidět, kdo by po povodních v roce 1997 navrhl hloubený tunel pod Bečvou...
Plné rozlišení zde: https://www.prerov.eu/cs/magistrat/mapo ... lasti.html
Plné rozlišení zde: https://www.prerov.eu/cs/magistrat/mapo ... lasti.html
- Přílohy
-
- zaplavy_1997.jpg (81.81 KiB) Zobrazeno 4095 x
Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov
S posunem k letišti byl vždycky problém, tam to nejde, zahloubení je problematické kvůli spodním vodám a potřeba odčerpávat vodu z dálnice při větších deštích, o povodních nemluvě. Jediná reálná možnost by byla zmenšení oblouku za MÚK Přerov-západ a obejití Dluhonic esíčkem za cenu nenormových parametrů:
https://mapy.cz/s/3cbpD
https://mapy.cz/s/3cbpD
Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov
V tom je asi to jádro pudla, že zachování normových dálničních parametrů má přednost před lidmi co tam žijí. Jakoby byl větší problém lokálně nedodržet parametry dálnice než projít územím zastavěné části obce. To je pozůstatek uvažování z minulého režimu, kdy museli občani držet ústa a tak na ně nikdo nebral ohled. Tohle uvažování by se mělo změnit. Jestli to opravdu nelze jinak, tak ať se v takových případech postaví to esíčko, kde bude na pár kilometrech nižší rychlost. Dnes už naštěstí nemůžete beztrestně nebrat ohled na místní.Trupman píše:Vedení D1 kolem Přerova je výsledkem kompromisu, který zachovává dálniční parametry a nejméně zasahuje do území.
Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov
Musím zde celkem souhlasit s Lynxem. Když se podívám na to, jak se D1 klikatí severně od Kroměříže, tak bych toto esíčko neviděl tak tragicky. Nejsem v tomto ohledu erudovaný odborník, ale poučený laik, který ročně najezdí desetitisíce (skoro 100) kilometrů a neviděl bych jako nutnou ani tu sníženou rychlost (není to šikana na závodním okruhu, ale celkem jemná vlnovka). V nejhorším případě by bylo na dvou kilometrech 110, aby se úředník nažral a Dluhonice zůstaly celé.
Nemám rád nátlakové skupiny, které drží zbytek společnosti v šachu, ale zde by mohlo ustoupit ŘSD, protože v některých případech mi jejich postoj silně připomíná postoj jiných skupin (např. DZ) - jen náš názor je správný, přes to nejede vlak a ostatní se klidně pos.rte, pokud nebude po našem, tak se raději nebude jezdit vůbec....
Nemám rád nátlakové skupiny, které drží zbytek společnosti v šachu, ale zde by mohlo ustoupit ŘSD, protože v některých případech mi jejich postoj silně připomíná postoj jiných skupin (např. DZ) - jen náš názor je správný, přes to nejede vlak a ostatní se klidně pos.rte, pokud nebude po našem, tak se raději nebude jezdit vůbec....
Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov
Je to tak. A univerzální nátlakový argument v každém okamžiku přípravy stavby je, že když nepřijmete řešení prosazované ŘSD, tak se kvůli tomu stavba zdrží o x let. Ve finále je to často ovšem tak, že se s tím silovým prosazováním a následnými odvolávání, soudy atd. stavba zdrží ještě déle.
Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov
Za prvé, nedodržení dálničních parametrů v sobě nese značné snížení bezpečnosti a plynulosti provozu a také zavádí nebezpečný precedens.
Za druhé, znovu to opakuji, jedná se o kompromis, který nejméně zasahuje do území - vyžaduje v rozumné míře co nejméně dálničních staveb, to i vzhledem k topografii terénu.
Návrh trasy dálnice nebyl vytvářen jedním člověkem, co od stolu nakreslil bez rozmýšlení čáru. V územně plánovací dokumentaci je už X let, tato dokumentace je vytvářena právě s ohledem na tyto proměnné a vyjadřuje se k ní řada lidí. Tito lidé došli k tomu, že průchod okrajem zástavby Dluhonic v místě, kde se již nyní nachází prostředí narušené přítomností rušné železniční trati a chemické továrny, nebude tak zásadním zásahem do života lidí, aby to ospravedlňovalo jiné vedení dálnice.
Alternativy, které se zde nachází, jsou jak vidíte neprůchozí.
Buď stavbu nenormově a nebezpečně pokroutíme (a vzhledem ke konfiguraci terénu i prodražíme), což nepřichází v úvahu. Nebo pozměníme polohu trasy, čímž se dostaneme k letišti, budeme muset provést zářez, který tady mapman a michal zcela logicky smetávají ze stolu, a trasu stejně tak také prodražíme, tedy také nesmysl.
Čekám pořád na ty jiné a hlavně realistické návrhy.
Za druhé, znovu to opakuji, jedná se o kompromis, který nejméně zasahuje do území - vyžaduje v rozumné míře co nejméně dálničních staveb, to i vzhledem k topografii terénu.
Návrh trasy dálnice nebyl vytvářen jedním člověkem, co od stolu nakreslil bez rozmýšlení čáru. V územně plánovací dokumentaci je už X let, tato dokumentace je vytvářena právě s ohledem na tyto proměnné a vyjadřuje se k ní řada lidí. Tito lidé došli k tomu, že průchod okrajem zástavby Dluhonic v místě, kde se již nyní nachází prostředí narušené přítomností rušné železniční trati a chemické továrny, nebude tak zásadním zásahem do života lidí, aby to ospravedlňovalo jiné vedení dálnice.
Alternativy, které se zde nachází, jsou jak vidíte neprůchozí.
Buď stavbu nenormově a nebezpečně pokroutíme (a vzhledem ke konfiguraci terénu i prodražíme), což nepřichází v úvahu. Nebo pozměníme polohu trasy, čímž se dostaneme k letišti, budeme muset provést zářez, který tady mapman a michal zcela logicky smetávají ze stolu, a trasu stejně tak také prodražíme, tedy také nesmysl.
Čekám pořád na ty jiné a hlavně realistické návrhy.
"Pěkný" argument. Škoda pro tebe, že se tak snadno otočí proti tobě. Slovenské nové dálnice? Podívej se na D3 u Čadce, nebo D1 přes Povážskou Bystrici. Dálnice vyloženě skrz město s X demolicemi. 3 domečky na konci Dluhonic jsou proti tomu hadra.musklin píše:podívejte se na slovenskou D1 - ať už nově budované úseky v těžkých podmínkách nebo staře normované kolem L. Mary .. prostě realita je jiná a opakováním nesmyslů ji nezměníte.
ŘSD staví dálnice tam, kde jim to umožňuje legislativa a dokumentace. ŘSD nemůže přijít s návrhem ignorujícím rozhodnutí místních samospráv. První krok v případě změny trasy dálnice by musel přijít ze strany města ve spolupráci s krajem, kteří by řekli "tudy ne, tady zakazujeme stavět". Jenže Přerov i Olomoucký kraj jsou jednoznačně pro stavbu.Brzda píše:ŘSD, protože v některých případech mi jejich postoj silně připomíná postoj jiných skupin (např. DZ) - jen náš názor je správný, přes to nejede vlak a ostatní se klidně pos.rte, pokud nebude po našem, tak se raději nebude jezdit vůbec....
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov
to je sice pravda,určitě by mohla celá dálnice vést na sloupech kolem celého přerova podobně jako D0 na soutoku vltavy s berounkou. Klidně by mohla být celá překrytá sklem. Otázka je však zdali to jsou rozumně vynaložené prostředky. Myslím si že u jakékoliv stavby platí že čím jednodušší řešení, tím je levnější nejen stavba a provoz, ale i opravy po letech.musklin píše: Takové ty řeši o rozponu nového mostu, oblouku dálnice... proboha podívejte se co staví ve světě..Dluhonice jsou problémy zcela pod technické i finanční rozličovací schopnosti moderních projektů
Už se těším jak se třeba bude jednou spravovat lochkovský most. Jistě - tady se architekt vyřádil. Postavily se obrovské svislé sloupy, k nim se postavily ty šikmé, potom mostovka a nakonec ty svislé části zase zbouraly... Jistě to je světové řešení... Proč ten most nemohl stát na těch svislých sloupech??? A až zreziví mostovka a bude potřeba výměna,bude se zase stavět opora těch šikmých částí ?
Určitě není v dnešní době problém přesunout laguny a odkaliště na levém břehu bečvy. po technické stránce určitě. Ale už vydím tu EIU.
Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov
Studie zakrytého zářezu na dálnici D1 v Přerově - článek z časopisu Tunel 02/2001 https://www.ita-aites.cz/files/tunel/2002/1/cast10.pdf Už tehdy se řešil hloubený tunel u letiště.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov
Podle mne v podstatě výslovně uznal, že bitva je předem prohraná. Že když stát nezvolí sám jinou trasu, tak že stavba začne v roce 2023 i přes jeho plánované obstrukce. Z toho mi vychází, že jemu samotnému je zřejmé, že žádný relevantní argument či nástroj, kterým by zvrátil plánovanou trasu, nemá, může jen zdržovat, nemůže však ničeho dosáhnout. Leda že by pro něj bylo vítězstvím i to, že nas..re hodně lidí. Pak by mohl ještě v tomto smyslu slavně a nezapomenutelně zvítězit.1975 píše:Z čeho usuzuješ, že uznal porážku? Sám řekl, že dříve než 2023 současná trasa nezačne a to by prý mohla začít i ta jeho odkloněná (podle jeho verze).expert píše:Na Patrikovi musím ocenit dvě věci. Za prvé, že je schopen uznat, že jeho bitva je již nyní prohraná a že tento úsek stejně bude postaven v plánované trase (pak jen nechápu, proč nadále obstruuje a nedopřeje těm lidem v přerově, aby to bylo mnohem dřív). Druhá věc, kterou je třeba ocenit, je to, že kultivuje naše stavební právo a že i díky němu bude příprava staveb rychlejší a ekologové do toho nebudou moct tolik mluvit.
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov
Ano, on je PROTI jakékoli dálnici, takže to, že tam ještě další 4 roky nebude, on bere jako úspěch. A protože je "idealista", tak věří, že to je i úspěch "pro lidi a přírodu"...