[D1] 0136 Říkovice – Přerov

Praha – Jihlava – Brno – Vyškov – Hulín – Přerov – Lipník nad Bečvou – Bělotín – Ostrava – Polsko
Odpovědět

Podaří se letos získat SP a zahájit stavbu?

Ano
55
36%
Ne
80
52%
Netroufám si odhadovat
19
12%
 
Celkem hlasů: 154

Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov

Příspěvek od Lynx »

Trupman píše:Tito lidé došli k tomu, že průchod okrajem zástavby Dluhonic v místě, kde se již nyní nachází prostředí narušené přítomností rušné železniční trati a chemické továrny, nebude tak zásadním zásahem do života lidí, aby to ospravedlňovalo jiné vedení dálnice.
To co popisujete platí možná přímo u té trati, ale dálnice následně prochází také jednou z mála rekreačních oáz v této oblasti a to je to, co místním vadí nejvíc. Tady je to klidové místo a v místě pozorovatele povede nyní dálnice ....

https://mapy.cz/s/3cf8D
jeni013
Příspěvky: 708
Registrován: 3.2.2010 22:20:52
Bydliště: ValMez

Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov

Příspěvek od jeni013 »

Lenny píše:Studie zakrytého zářezu na dálnici D1 v Přerově - článek z časopisu Tunel 02/2001 https://www.ita-aites.cz/files/tunel/2002/1/cast10.pdf Už tehdy se řešil hloubený tunel u letiště.
Hm, přesně tak jsem to odhadoval. Zahloubit tady i kanalizaci znamená v podstatě melioraci...
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov

Příspěvek od 1975 »

Lynx píše:
Trupman píše:Tito lidé došli k tomu, že průchod okrajem zástavby Dluhonic v místě, kde se již nyní nachází prostředí narušené přítomností rušné železniční trati a chemické továrny, nebude tak zásadním zásahem do života lidí, aby to ospravedlňovalo jiné vedení dálnice.
To co popisujete platí možná přímo u té trati, ale dálnice následně prochází také jednou z mála rekreačních oáz v této oblasti a to je to, co místním vadí nejvíc. Tady je to klidové místo a v místě pozorovatele povede nyní dálnice ....

https://mapy.cz/s/3cf8D
...učiněné San Siro....:o) sorry jako, ale takovýhle "národní stadion" snad přesunout lze a mají to taky přislíbeno, ne?
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov

Příspěvek od Honey72 »

Zahloubená dálnice není nějaký malý podjezd pod tratí v Přerově. Tady se mluví o širokém zářezu stovky metrů dlouhém, v zátopové oblasti a v oblasti vysoké hladiny spodní vody. Proti spodní vodě se musí provést tlaková izolace, malá chyba a máte na vozovce boule a praskliny jako na jaře na zahradním chodníčku. Ze zářezu se musí odčerpávat voda, protože nemá přirozený odtok. Takže nejprve svádět vodu do ohromných podzemních nádrží nebo nějakých nahoře, tam to čistit a pak to někam odvádět potrubím do řeky. A ochranu před povodněmi si už vůbec neumím představit, protože jedno zatopení této vany a je po dálnici. Nejen, že by tlak poškodil vozovky, ale ty nánosy bahna a dalšího harampádí by se pod odčerpání vody musel odbagrovat a možná úplně znovu renovovat izolace. Ta studie kolem letiště je sice pěkná, ale hodně stará, vznikla v době, kdy se povodeň ještě brala jako velká mimořádnost, kterou už nikdy nezažijeme.
Každý problém jde řešit, ovšem ta dálnice opravdu nevede kolem Kuvajt city.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
musklin
Příspěvky: 459
Registrován: 10.11.2013 11:54:33

Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov

Příspěvek od musklin »

- Slovenskou D1 mám projetou mnohokrát takže jednoznačně průchod složitým terénem a z toho plynoucí
parametry nemají žádný vliv na dopravu a bezpečnost. Za Vyškovem se cítím komfortně při 150 na Slovensku někde pouze ve 130, ale to jiná diskuze. Slováci pálí obrovské peníze v průchodu terénem, a to že neexistence jejich Patrika jim umožňuje to kompenzovat je pochopitelné. My ty peníze v terénu nepálíme..

- letiště má několik typů ochranných pásem. Např. u Kbel v nich najdem podstatnou část Prahy a stavby od vysočanské radiály po plynovod. Přímo v areálu letiště byl postupně plánován hotel a kongresové centrum NATO, nové haly LOM, nové haly GE.. Ochranné pásmo není žádné KO kritérium. Také u Přerova je v pásmu letiště průmylová zóna

- článek o tunelu je usměvný - dálnice vadí letišti-- uděláme zářez - nevyhoví stoleté vodě (jiné části
dálnice také ne, ale tam to nevadí :-))) - uděláme betonové koryto s lehkou střechou - MO odsouhlasí, že
dálnice letišti nevadí - vrátíme se k povrchové variantě .... takže jsme dokázali co?
Proboha podívejte se na letiště s hustým provozem ve světě a dálnice, cesty a stavby kolem... pak přestaňme s těmi nesmysly, že dálnice 0,5 km od prahu dráhy vojenského letiště znamená ho zrušit

- opakující se problém, že projektanti neumí cost /income. Navrhnout D0 511 se v všemi PHS, tunely, zářezy atd před 15 lety tak stojí. Projektanti řeknou, že je to drahé a ve výsledku po 15 letech nestojí nic a v podmínkách už mají mezitím všechny ty PHS atd.. Dálnice musí být kombinace benefitů (odvede dopravu) a kompenzací (externality) - projektanti to neumí.
O kolik prodraží dálnice u Dluhonic vedením o 150 m jinde. Kromě výkřiků to nikdo neví.. 250 mln CZK za pět let zdržení?...zadarmo
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov

Příspěvek od Lynx »

musklin píše:- opakující se problém, že projektanti neumí cost /income. Navrhnout D0 511 se v všemi PHS, tunely, zářezy atd před 15 lety tak stojí. Projektanti řeknou, že je to drahé a ve výsledku po 15 letech nestojí nic a v podmínkách už mají mezitím všechny ty PHS atd.. Dálnice musí být kombinace benefitů (odvede dopravu) a kompenzací (externality) - projektanti to neumí.
O kolik prodraží dálnice u Dluhonic vedením o 150 m jinde. Kromě výkřiků to nikdo neví.. 250 mln CZK za pět let zdržení?...zadarmo
Přesně tak. Ve vašem příspěvku bych poopravil jen slovo "projektanti". Projektant projektuje podle toho jaké má zadání. Takže tohle není vina projektantů, to je vina zadavatele, tedy nějákého úředníka z ŘSD, který má prioritu postavit to hlavně levně a klidně na samé hranici hygienických norem. Že by bral ohled na obyvatele ho ani nenapadne, dělá jako robot jen to co mu předepisuje zákon, ani špetku navíc. Dokonce tady někdo z příznivců tohoto řešení prezentoval stanovisko, že kdyby nad rámec zákona vyhověl obyvatelům (tedy postavil dálnici šetrnější k obyvatelstvu), že by ho mohli právem žalovat za mrhání státními penězi. :roll: Pro mě tedy naprosto neuvěřitelná zvrácená filozofie.

To samé v bledě modrém se teď řeší také u Litomyšle. V zářezu by to bylo trochu dražší a tak to ŘSD zavrhlo. A teď se diví, že se místní staví na zadní, protože oni tam narozdíl od ouřadů z ŘSD budou muset s tou dálnicí trvale žít a trvale jí budou slyšet. A přitom by se dalo zařídit aby jí neslyšeli a nestálo by to ani tolik, dost podobné jako u Dluhonic.
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov

Příspěvek od Honey72 »

ŘSD je státní organizace, která má za úkol stanovit, vyprojektovat a postavit komunikace za co nejméně státních peněz. Podobně musí "bohužel" kývnout i na nejnižší nabídku zhotovitele, i když pak mohou nastat problémy. Na ochranu občanů před vlivy připravovaných staveb jsou místní zastupitelstva obcí či krajské. A na ochranu staveb před vlivy na přírodu mají fungovat ekologické organizace. To, že dohoda mezi všemi je složitá a často nemožná je věc jiná. Ideálním závěrem je vytvořit kompromis, ale výsledky jsou podobné rozvodovému řízení, kde nikdo nechce ustoupit, vymýšlí nesplnitelné podmínky, nechává zpracovat posudky. U Přerova je to o to složitější, že město samotné s trasou souhlasí, takže těch pár občanů v Dluhonicích hledá zastání snad už i u kouzelníků. Já se jim nedivím.

Jenže musíme být realističtí. Základní síť nemáme zdaleka dobudovanou a už nás trápí otázka zkapacitnění toho poměrně nedávno zprovozněného. Samozřejmě, řešení vždy nějaká existují, jenže přemrštěné miliardy které investujeme do jednoho úseku zase budou chybět na stavbu jiných. A pokud si takto budou diktovat všude, nepostaví se u nás už ani obyčejný obchvat.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Trupman
Příspěvky: 578
Registrován: 21.3.2009 23:12:06

Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov

Příspěvek od Trupman »

musklin píše: - článek o tunelu je usměvný
Nevím proč, ale vzpomněl jsem si na svého tělocvikáře ve škole, který nám, rozjařeným neposlouchajícím klukům, říkával "Jestli se smějete vlastni blbosti, tak se smějete málo!" :D

Máš tady jasné důkazy toho, že vedení u letiště je problém a proto jsou oblouky tak, jak jsou. Respektive další možností je pokroucení mimo normy. Proč nevadí Kbelská radiála letišti Kbely? Jednoduchá odpověď - protože výšková hladina průjezdného profilu aut nezasahuje do přistávacího pásma díky terénnímu rozdílu - jednoduše, silnice je tam v "přirozeném" zářezu. Krajina u přerovského letiště je placka na úrovní hladiny řeky Bečvy.

Argument s tím "jak to na Slovensku nebo kdekoliv jinde jde" se dá aplikovat taky na průchod zástavbou. Slovenské nebo jakékoliv alpské dálnice vedou takovými oblastmi a padlo jim za oběť tolik domů, že argument s Dluhonicemi z toho vychází zcela směšně.
BTW - tunel Pohůrka na D3, tam se také nebude demolovat zástavba? Jestli se průchod D1 kolem Dluhonic někde interpretuje div ne jako dálnice skrz náves, tak co je D3 - dálnice skrz náměstí ČB?

Při jednání s Dluhonicemi považuji od počátku za jedinou chybu to, že kvůli aroganci úřadů a přehazování horkého bramboru se od počátku nenabídla místním náhradní výstavba hřiště. Tím se vytvořila atmosféra nedůvěry, která se jen těžko získává zpět. Ale to je snad už vyřešeno, ne?

Stále trvám na tom, že pokud považujete podobu D1 u Přerova za špatné řešení, které má lepší alternativu, tak tu alternativu nadhoďte! Podle mě tam lepší řešení není - současné je prostě nejlepším kompromisem (i když ne ideálem. Ideál by byl, kdyby tento kompromis šel vytvořit bez nutnosti zásahu do Dluhonic).
Naposledy upravil(a) Trupman dne 9.11.2018 10:02:20, celkem upraveno 1 x.
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
bumbik
Příspěvky: 7943
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov

Příspěvek od bumbik »

Trupman píše:
musklin píše: - článek o tunelu je usměvný
Při jednání s Dluhonicemi považuji od počátku za jedinou chybu to, že kvůli aroganci úřadů a přehazování horkého bramboru se od počátku nenabídla místním náhradní výstavba hřiště. Tím se vytvořila atmosféra nedůvěry, která se jen těžko získává zpět. Ale to je snad už vyřešeno, ne?
brzy nabyde právní moci územní rozhodnutí na přemístění sportoviště TJ Sokol Dluhonice - nový areál vyjde na bezmála 40 milionů Kč, následně se bude žádat o vydání stavebního povolení a bude vypsána soutěž na zhotovitele stavby ...
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov

Příspěvek od Sosa »

Škoda, že Dluhonice nespolupracovali od začátku, toto mohlo být klidně i součástí stavby.
davidb
Příspěvky: 522
Registrován: 19.4.2018 21:38:53
Bydliště: Vratimov

Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov

Příspěvek od davidb »

bumbik píše: nový areál vyjde na bezmála 40 milionů Kč ...
Vidím to na zněkolikanásobení majetku- ten původní areál asi tuto hodnotu nemá.
Není to normální hřiště- jen nějaký menší plácek, ne?
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov

Příspěvek od Honey72 »

Podobné to je Kocbeřích, od začátku chtějí dopravu vyhnat z vesnice, ale dálnici až do úplného konce házely k sousedům a o jiné variantě nechtěly celou dobu ani slyšet. Jsem zvědavý, jestli si také za pět minut dvanáct nevymyslí něco ve smyslu, tak teda jo, ale chceme novou školu.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov

Příspěvek od Sosa »

Pokud by řekli ještě dnes, tak mohli něco usmlouvat, viz jednání s premiérem. Takto tam budou mít dálnici a nic z toho. Mohli na to celkem vydělat, ale jsou jak Kocbeře.
musklin
Příspěvky: 459
Registrován: 10.11.2013 11:54:33

Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov

Příspěvek od musklin »

Trupman: Zkuste pochopit psaný test a pak reagujte
- "Rozhodnutí ministra obrany .... znamenalo návrat k povrchovému vedení trasy." - takže tunel není potřeba, co je na tom nejasného ?
- u Kbel je většina přiblížení od východu, kde je 180 m od prahu dráhy cesta a železnice - bez zářezu
- např. ve Frankfurtu je práh dráhy od dálnice 350 m - bez zářezu
- neříkám, že dálnice nemůže nebo nevede někde jinde blíž obydlí než v Dluhonicích. Říkám, že oddálení od domu nemá žádný vliv na bezpečnost s plynulost dopravy jak tady někteří tvrdí
- oddálení má vliv na cenu stavby - to je pro některé strašák, tak tu dálnicic radši nepostaví...
Trupman
Příspěvky: 578
Registrován: 21.3.2009 23:12:06

Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov

Příspěvek od Trupman »

A kolovrátek mele dál místo toho, aby tu svou bezpečnou a povrchovou variantu nakreslil do mapy. Asi to je nad jeho síly sem hodit nějaký návrh.
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Tomáš Němec
Příspěvky: 395
Registrován: 19.10.2009 9:21:32

Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov

Příspěvek od Tomáš Němec »

Chcete-li možnou variantu, tak zde zopakuji to, co jsem už tady psal zhruba před 3 lety: http://mapy.cz/s/lblZ
Podle mě by to splnilo parametry i pro návrhovou rychlost 130 km/h. V podstatě jde o to ten směrový oblouk, co je před Dluhonicemi od jihu ještě trochu prodloužit, aby se pak dálnice vyhnula zástavbě. Mimochodem takovéto oddálení trasy přesně odpovídá těm zmiňovaným 150 m.
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov

Příspěvek od kot »

Obávám se, že pak by bylo dluhonickým pro změnu málo těch 150 metrů a chtěli by 350 metrů.
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov

Příspěvek od Lynx »

Trupman píše:A kolovrátek mele dál místo toho, aby tu svou bezpečnou a povrchovou variantu nakreslil do mapy. Asi to je nad jeho síly sem hodit nějaký návrh.
Nevím co má na mysli musklin, ale jednu možnou variantu sem dal například mapman, je to bez posunu k letišti:
mapman píše:S posunem k letišti byl vždycky problém, tam to nejde, zahloubení je problematické kvůli spodním vodám a potřeba odčerpávat vodu z dálnice při větších deštích, o povodních nemluvě. Jediná reálná možnost by byla zmenšení oblouku za MÚK Přerov-západ a obejití Dluhonic esíčkem za cenu nenormových parametrů:
https://mapy.cz/s/3cbpD
luke777
Příspěvky: 39
Registrován: 25.10.2012 0:08:13

Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov

Příspěvek od luke777 »

Nebo to dopadne takto
https://ostrava.idnes.cz/mezi-frydkem-m ... zpravy_jog
Celkove je zvlastni kdyz se projedu po d48 jak hustou zastavbou nekdy prochazi.
Obchvat frydku mistku
https://www.youtube.com/watch?v=2gna9oZSfUA
Z toho me dluhonice vychazi jeste pomerne dobre i zastavajici trasy.
Posunuti je nesmysl z duvodu zruseni prejezdu ve stavajici trase dalnice a stavbe nadjezdu cca 250m od stavajiciho prejezdu.
Viz planek
https://zdopravy.cz/nejvetsi-zakazka-sz ... ove-17499/
Trupman
Příspěvky: 578
Registrován: 21.3.2009 23:12:06

Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov

Příspěvek od Trupman »

Tomáš Němec + Lynx:
Mapman jasně píše "za cenu nenormových parametrů" tj. snížení bezpečnosti a plynulosti jízdy. Přijatelné jen z velmi závažných důvodů, což není tento případ.
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov

Příspěvek od Lynx »

Ocituji sám sebe a mojí dřívější reakci na Vás - viz níže.
Lynx píše:
Trupman píše:Vedení D1 kolem Přerova je výsledkem kompromisu, který zachovává dálniční parametry a nejméně zasahuje do území.
V tom je asi to jádro pudla, že zachování normových dálničních parametrů má přednost před lidmi co tam žijí.
Problém, je zjevně v tom, že každý z nás preferuje něco jiného. Já jsem pro, aby se dálnice stavěly tak, aby míjely obce a aby se dotkly občanů tam žijících co nejméně. Pokud má dálnice trefit zastavěnou část obce a jít nějákých 100-200 metrů od nejbližších ponechaných domů, tak to považuji za závažný důvod pro postavení dálnice v nenormových parametrech.

Vy naopak průchod dálnice těsně kolem zástavby za závažné důvody nepovažujete. Možná byste se měl někdy kolem některé dálnice projít a představit si, že byste pár metrů od ní strávil celý život a poslouchal ten hukot. Který by byl pravda třeba v hygienické normě a dosahoval například "jen" 58 dB namísto normových 60 dB. Možná by se Vám pak místních zželelo a dopřál byste jim snížení hluku třeba o 10-15 dB i za cenu toho, že chvíli pojedete 110 namísto 130 km/hod. Já jsem se takhle párkrát prošel a při představě, že bych tam bydlel, jsem ochoten na chvíli zpomalit.
kyk
Příspěvky: 954
Registrován: 22.7.2011 10:54:46
Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
Kontaktovat uživatele:

Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov

Příspěvek od kyk »

Pokud se 20 let ví kde povede dálnice, tak jenom ..... bude hledat před těsně vydáním stavebního povolení "ještě víc lepčejší" trasu.
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov

Příspěvek od Honey72 »

Trasa dálnice se staví tak, aby byla co nejméně "zpomalena" a tak je to i jinde ve světě. Jsou různé normy pro vedení dálnice ve volném terénu, kopcovitém, horském a městském. Obchvat Přerova se za průchod městem považovat nedá, není to tangenta. A pokud bychom měli u každé druhé vesnice problém s oblouky a nuceným snížením rychlosti, nemusíme stavět dálnice vůbec. Určitě každý známe časté nepříjemné zpomalování třeba před každým tunelem, okolo rakouských měst v noci apod.

Pane Němec, ta Vámi zakreslená varianta vypadá v mapě logicky, možná by šly vybrat bezpečně i ty zatáčky, jenže zase se vracíme k problému, který zde byl již od začátku naznačen a opakován. Zase tam jsou jiné problémy. Při pohledu na letecký snímek vidím, že v prostoru navrhované trasy dálnice bude stát silniční nadjezd přes železnici a i kdyby stál třeba vedle, není jak pod dálnicí vést nájezd k tomu mostu. Dále vidím vysoké napětí, které se tu dokonce kříží, potom nějaký parovod na sloupech. Místní most přes řeku by se též musel posunout. I ta chemička má asi nějaké ochranné pásmo. Myslím, že i varianta tohoto průchodu mohla být zvažována, ale nějaké zápory nutily projektanty raději obětovat pár domů na úplném konci vesnice a vést to tudy. I když tam také vidím dráty a všechno možné.

Každopádně mi průchod okrajem Dluhonic vůbec nepřipadá tak katastrofální jak se prezentuje. Nám silniční obchvat tenkrát přetnul čtvrť, pár domů šlo k zemi. Já bydlím poblíž mostní estakády, mí sousedé dokonce přímo u ní, takže z okna koukají do mostu. Jenže je oproti Dluhonicím nebude asi nikdy chránit žádná protihluková stěna a nikdo nám tu tenkrát nepostavil ani malé hřišťátko. Navíc, ta dálniční estakáda bude vysoko a hlavně bezpólová, kdežto u té naší slyším nájezd na každé pole a že jich estakáda má hodně:

https://www.google.cz/maps/@50.5970458, ... 6656?hl=cs
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
KarelLer
Příspěvky: 694
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov

Příspěvek od KarelLer »

Lynx píše:Možná byste se měl někdy kolem některé dálnice projít a představit si, že byste pár metrů od ní strávil celý život a poslouchal ten hukot.
Já jsem vyrostl a 25 let žil 150 metrů od středového pásu D1 u Brna, kde D1 přetnula Starý Lískovec (bourání domů v ulici Točná). Nevím, u doktora jsem s tím nebyl, ale nemyslím, že by to na mě zanechalo následky.
Intenzity provozu tam byly už tenkrát vysoké, hukot to byl, ale troufnu si říct, že ho nikdo ze Starého Lískovce už nevnímal. Prostě to byla každodenní součást života. Navíc tam několikrát denně projel vlak.
Jirka95
Příspěvky: 290
Registrován: 27.8.2014 12:39:31

Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov

Příspěvek od Jirka95 »

Určitě se tu najde hodně pamětníků, kteří pamatují toto místo bez zastřešení (stavělo se tuším kolem roku 2005) a také nevěřícně kroutili hlavou, jak je něco podobného vůbec možné postavit. Komunisté se s tím prostě nepáraly a dnes je hodně lidí, kteří na to zapomínají, berou za rukojmí celé město a řidiče, kvůli vlastní pohodlnosti (kterou určitě stát peněžně vykompenzuje).

https://mapy.cz/s/3cugt


Pane Lynx co myslíte, je situace u Dluhonic opravdu tak špatná?
Odpovědět

Zpět na „D1“