Severojižní Magistrála

Pražský a Městský okruh, radiály a ostatní pražské komunikace
Odpovědět
ElWapp
Příspěvky: 1640
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od ElWapp »

Jak se ze zatunelované magistrály odbočí třeba do Ječné+Žitné? Kolik ramp a kde se kvůli tomu do města nacpe? A jak to bude fungovat, když to odbočení nebude pobírat a auta budou stát v koloně v tunelu? Nakonec bude regulace provozu a propustnost zůstane stejná,ne-li horší než teď.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od mapman »

Osobně tu touhu po zatunelování magistrály taky nesdílím. Akce za miliardy, která slouží k čemu - k převedení "vnitroměstského tranzitu" přes centrum města? Protože přesně jak píše ElWapp, tunel dle posledního návrhu nemá odbočky do bočních ulic a slouží jen k převedení průjezdné dopravy. A tahle průjezdná doprava pak skončí kde? Na semaforu na Štvanici? Nebo na zhumanizované Bubenské a Argentinské?

Prostě magistrála se má nechat tak jak je, případně lehce zklidnit v některých místech. Praha potřebuje kompletní obousměrný městský okruh, ale určitě ne zatunelovanou SJM.
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od P_V »

Jenže to je přístup na hlavu. Chceme stavět nové čtvrti uvnitř města, v místech, kde doposud nic nebylo a dopravu negenerovalo, a zároveň místo zajištění dopravní obslužnosti ještě víc přiškrtit silnice, co tam už jsou.
Je tam široká Argentinská s jakž takž dobrými rozptylovými podmínkami, jelikož je z jedné strany nezastavěná. A dá se přeložit ještě dál od těch několika obytných domů, co už tam stojí. Je tam prostor na novou Bubenskou, vedoucí dále od zástavby. Ale ne, my tam radši nahustíme jeden domovní blok vedle druhého, dopravu natlačíme mezi to, a prohlásíme že tam přeci žádná sběrná komunikace být nemůže, jak by to vypadalo. Může, ještě je čas.
Podobný omyl je sama magistrála od Muzea ke Karlovu. Také tam byly snahy nechat volný pás po zbouraných hradbách na nějaký bulvár nebo park. Ne, natlačila se tam hustá bloková zástavba. Bylo by vhodné se zde poučit a neopakovat to.
Anonym
Příspěvky: 810
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Anonym »

Magistrále končí životnost:
https://echo24.cz/a/Snfa2/prazske-magis ... G5_hGHRBXg

Osobně bych byl pro zrušení mostů a vybudování úrovňových křižovatek a cyklostezek.
AUTOsro
Příspěvky: 335
Registrován: 21.1.2015 19:46:53
Bydliště: České Budějovice - Praha

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od AUTOsro »

Ad převedení tranzitu přes centrum města:
Magistrála by sloužila zejména těm, co mají začátek nebo cíl cesty v oblasti uvnitř MO, ne těm, kdo jedou z Chodova na Vychovatelnu.

Ad přesunutí špuntu:
Počítám se zatunelováním celé magistrály od Kačerova po most Barikádníků. Začalo by se úseky, které jsou kapacitně v pohodě, aby jejich dokončení nevedlo k nárůstu dopravy, v případě magistrály tedy na Praze 4. Z kapacitního hlediska by ty Bubny mohly být asi až někde n konci, přijde mi ale výhodnější postavit to dříve hloubeně než později raženě.

Ad výjezdy:
Výjezd na Praze 2 by byl u Nuseláku a u Muzea, jak to bylo v té vizualizaci od Pragoprojektu. Kdo by tedy jel od jihu do Žitné, jel by Legerovou po povrchu. Ale všichni ti, kdo by jeli k Bulharovy, na Florenc, do Holešovic nebo třeba z Pankráce do Bohnic, by jeli tunelem.

Jinak stavba MO by měla mít přednost před zatunelováním magistrály (myslím zejména etapy v centru), stejně tak Nové spojení 2. Vzhledem k tomu, že je to hudba budoucnosti, bych nejdříve udělal drobná opatření na snížení bariérovosti, např. doplnění přechodů na P2 synchronizovaných do zelené vlny, a dále udržoval okolí čisté a upravené (typicky různé mosty).
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.
ElWapp
Příspěvky: 1640
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od ElWapp »

Před takovým zatunelováním magistrály stojí ve frontě spousta projektů, jejichž přínos by byl výrazně vyšší. Metro D, Metro S, východ MO, případně nějaký zárodek metra E mezi Andělem a I.P.Pavlova. Stavět tunel skrz centrum, který to centrum neobslouží, ale jen tam přivede emise z výduchů, a který bude sloužit dopravě, která má už dnes alternativu, není politicky lákavý.
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od P_V »

"centrum neobslouží" - obslouží. Tím že se povrchová cesta uvolní od těch, kteří tento konkrétní úsek projíždějí, neodbočují. Navíc bude možné povrchovou komunikaci "zhumanizovat", ubrat pruhy, přidat přechody, cyklopruhy, zrušit podjezdy a podchody atd, aniž by se nuceně provoz vytlačoval jinam.

Je hezké že se staví městský okruh, ale vždyť je to jen taková lepší silnice, která pobere jen to, co už dnes jezdí nebo jezdilo v těch místech po povrchu. Vlasta jen odlehčí průtahu v trase zavržené III.SJM, Malešicím, a stáhne na sebe část Průmyslové, ale neodlehčí II. magistrále, která je už dost daleko. Původně se okruh měl stavět v 6pruhu, to by pak snad opravdu mohl magistrálu nahradit, i když by to byla zajížďka, ale jak to dopadlo víme. Jediná Jižní spojka takové parametry má, ale zas po ní jezdí i to, co se dřív uvažovalo na JVK.

"stojí ve frontě spousta projektů, jejichž přínos by byl výrazně vyšší." Máte pravdu. Je tu podinvestováno. Místo abychom se zamýšleli nad tím, co ještě vylepšit, přemýšlíme nad tím, co odložit ještě dál.
kyk
Příspěvky: 954
Registrován: 22.7.2011 10:54:46
Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
Kontaktovat uživatele:

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od kyk »

Zatunelování magistrály má IMHO smysl jen od Hlavního nádraží po Nuselský most, tedy obejití úrovňových křížení a SSZ v SJ směru v centru.
Pak se může přesunout zbývající doprava za Muzeum a bylo by i průchodnější dobudování tramvajové tratě z Vinohradské dolů na Václavák.
Další tunely např. jednosměrně "nová Bubenská" směrem k Trojskému mostu (sjezd na MO) a od Mostu barikádníků ideálně z ul. Jankovcova, jen by se pod zemí vykřížily tunely.
Pak se může "humanizovat" i Argentinská.
Asi nesplnitelný sen by bylo pak propojení Dělnické a Veletržní...
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od P_V »

Hloubený tunel by měl smysl i od Nuseláku k Bauhausu.
Propojení Dělnické a Veletržní se sice plánuje, ale jelikož se rezignovalo na nedokončené rozšiřování těchto komunikací, tak už nedává smysl tam přesměrovat další provoz. On se tam natlačí i sám, pokud to bude průjezdné skrz...
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Mike »

principielně je jakákoli úprava nesmysl
ano, koncem 80let mělo smysl jet z Proseka do Brna přes centrum, tedy po magistrále
dnes je to nesmysl
chybí vnější okruh a jeho kapacitní propojení s vnitřním
a v tom se nedělá nic ( krom balisetů v holešovičkách )
k variantám, preferovat se bude 3, realizovat se bude 1
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
jeni013
Příspěvky: 708
Registrován: 3.2.2010 22:20:52
Bydliště: ValMez

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od jeni013 »

Po zkušenosti z Londýna musím říct, že Praha jako násobně menší město potřebuje především okruhy a poté zdražit IAD v centru a zpřístupnit MHD. Vnitřní centrum nebylo na auta stavěno, a přebudovat jej nemá smysl, protože vždycky vznikne další bodová závada. Už víc jak 5 let jsem nebyl v Praze autem a i zítra pojedu vlakem. Na auto v Praze nemám čas.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Aram96 »

Přesně tak, dobudovat SOKP, dobudovat MO (řekl bych, že měl být všude 6-pruh, kór na Vlastě aby to nahradilo SJM) a pak si myslím, že šikana a zklidňování magistrály by nemusel být tak velký problém.
Problém je, že nové vedení bude vážně uvažovat o šikaně a zklidňování SJM již teď bez ohledu na nedokončené okruhy.
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od jozka »

Coz je desna prca z pohledu stredocecha. V 90.letech probehla vlna ruseni zdravotnickych zarizeni s tim, ze spickova pece je dostupna v Praze. Uz vidim, jak lamu skoro devadesatileteho kmeta do tramvaje, protoze nas doktor poslal do VFN. Dtto s rizikovou tehuli a Apolinarem.

Nejdriv vymistete tyhle zarizeni nekam na kraj Prahy, udelejte v centru skanzen a pak napalte IAD. Napsat, co byste meli delat do te doby se mi sice neprici, ale nehodi se to sem.
jeni013
Příspěvky: 708
Registrován: 3.2.2010 22:20:52
Bydliště: ValMez

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od jeni013 »

Já jsem nenapsal IAD zrušit, ale zdražit natolik, aby si každý rozmyslel, jestli se do té tramvaje náhodou nějak nenaláme. Byl jsem v tom Londýně po patnácti letech a nestačil jsem se divit, jak čistý byl vzduch v centru. Viděl jsem snad nejvíc Priusů na km2 a snad všechno co brázdí asfalt je na elektriku a na tom ovzduší je to znát. Kdysi se tam nedalo dýchat ani v létě a teď je svěží mořský vánek cítit i na Trafalgaru.

A starší lidé bez problému využívají tube, bus i taxi. Středočeši do Prahy nechť dojedou autem, které bezpečně zaparkují na levném, hlídaném P+R. K lékaři do centra dorazí krtkem a po cestě zpět do Slaného si v megamarketu nakoupí deset rohlíků. Tímto v centru nevznikne skanzen, ale život tam bude snesitelný. Obecně se tomu říká udržitelnost...
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od jozka »

Miluju rady beduinu jak se chovat za polarnim kruhem. A nesmysly o levnem, hlidanem parkovisti a taxicich pusobi zejmena v pripade Prahy dosti pikantne.
jeni013
Příspěvky: 708
Registrován: 3.2.2010 22:20:52
Bydliště: ValMez

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od jeni013 »

Proto jsem byl chytřejší než středočech a bydlím v bezpečné vzdálenosti 350 km, kde medvědi dávají dobrou noc. Dožil jsem se již vysokého věku 35-ti let a má žena odkojila 12 dětí a tři psy...

...jen jsem chtěl naznačit, že to je někde na světě možné a tohle je ta správná výzva pro politiky!
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od jozka »

Ve chvili kdy se v jedne vete ocitnou slova "politik" a "vyzva" je jasne, ze rozum place v koute a vsichni by si meli hlidat kapsy... ostatne, jak to hodnotili po osmi letech fungovani.
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Mike »

jestli se staříkem jedete 2x denně, pak chápu
ovšem i 2x do měsíce se dá zaplatit
a když i tak nechcete, pak vyšikanovat obvoďáka, ať předepíše sanitku

kamarád jezdil z východních čech do Motola 4x ročně ( malé dítě a kardiochyba )
a ať byl objednán na jakoukoli hodinu, říkal
"do 7mi musím být na místě, pak už by mě z Prahy mr*lo"
kdo zná ceny parkovného v Motole....
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
AUTOsro
Příspěvky: 335
Registrován: 21.1.2015 19:46:53
Bydliště: České Budějovice - Praha

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od AUTOsro »

Každý druh dopravy má nějaké výhody a naopak nevýhody, které jiné druhy dopravy nemají. Někdy je pro mě výhodnější jet autem, jindy veřejnou dopravou nebo na kole. Podle mého bychom měli chtít dostat z jednotlivých druhů dopravy maximum, kterého z podstaty mohou dosáhnout (dálnice, rychlovlaky, ale i komfortní přestupní body mezi jednotlivými druhy nebo cyklostezky), a tady má veřejná doprava stále rezervy. Podle mého bychom měli jít nejprve cestou pozitivní motivace, a zde prostor je - třeba příjemná P+R u stanic metra a eSka (na různých místech, jak 30 km za Prahou, tak na jejím okraji nebo ve významných přestupních bodech - jako ), pak komfortní kvalitně vybavené zastávky (mobiliář, čistota, aktivní vyhazování pochybných existencí, možnost občerstvení) a samozřejmě vozidla - kde by měla být standardem klimatizace (bohužel se ještě nedávno nakupovala , wi-fi, v případě vlaků i zásuvky a stolečky (a možnost připlatit si za 1. třídu). Prostě nedimenzovat veřejnou dopravu jen tak, aby uspokojila někoho, kdo na auto nemá, ale tak, aby byla atraktivní i pro někoho s novým BMW.

Jinak obecně bychom dle mého názoru neměli omezovat možnosti, ale důvody - tedy stavět město a jeho okolí tak, aby se to dalo dobře obsloužit veřejnou dopravou, což se týká i různých nákupních center a průmyslových zón. Jde např. i o nepovolení výstavby satelitů v územním plánu, pokud, tam nejsou dostatečně dimenzované komunikace.

V Londýně jsem nebyl, ale pravidelně se umisťuje mezi neucpanějšími městy, již při pohledu na mapu je zřejmé, že jeho uliční síť nemůže uspokojit přirozenou poptávku. V takové situaci jsou víceméně dvě možnosti - stavět nebo zpoplatnit (popř. to do jisté míry zkombinovat). V Londýně zvolil hlavně zpoplatnění - to je jejich věc (byť se mi to nezamlouvá), já jsem v ČR hlavně pro stavbu. Je také nutno podotknout, že postavit adekvátní infrastrukturu ve městě, které má 1 200 000 obyvatel a v 10x větším je rozdíl. Jinak pokud si vzpomínám, tak jejich mýto vedlo zpočátku kvůli špatnému nastavení k nárůstu emisí NOx, teď je to tam možná jiné, ale jsem si jistý, že v Praze se ovzduší bude lepšit díky technickému pokroku i bez mýta, jen to nebude ze dne na den, začít se může třeba kontrolou filtrů pevných částic. Právě jsme v období největších investic do ekologizace silniční dopravy, tak mi přijde škoda ji teď násilně co nejvíce přiškrtit.
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.
jeni013
Příspěvky: 708
Registrován: 3.2.2010 22:20:52
Bydliště: ValMez

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od jeni013 »

jozka píše:Ve chvili kdy se v jedne vete ocitnou slova "politik" a "vyzva" je jasne, ze rozum place v koute a vsichni by si meli hlidat kapsy... ostatne, jak to hodnotili po osmi letech fungovani.
Samozřejmě se jedná o subjektivní a ničím nepodloženou zkušenost. Ale je taková, že jsem se dlouho Londýnu vyhýbal, a teď jsem musel uznat, že se v něm dá normálně pohybovat a dýchat. A to byly o víkendu zavřené 3 linky metra, takže bylo v trubce těsno.

A to že jezdí v centru o 25%! aut méně je opravdu poznat. To město má najednou i jinou funkci než pohyb a parkování vozidel, ale rozhodně není skanzenem. Ale jinak souhlasí s AUTOsro. Pozitivní motivace především...
ElWapp
Příspěvky: 1640
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od ElWapp »

Přílohy
Bez názvu.jpg
Bez názvu.jpg (209.94 KiB) Zobrazeno 7315 x
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Lynx »

Jsem zvědav, jak to bude prakticky fungovat. Tedy jaký velký bude vliv na (ne)tvoření front před MÚK.
michal
Příspěvky: 4517
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od michal »

Nechci plašit, ale tohle řešení zaseká i směr na Balabenku... Protože je jasné, že ve špičce ten levý pruh stěží pobere ten přebytek aut trčících v tunelu. A spousta aut se tam bude cpát, právě aby nemusela už od tunelu stát... Takže ve snaze eliminovat problémy jednoho směru se zasekají rovnou dva...
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Sosa »

Ještě by to chtělo jen jeden pruh od Holešovic, ale uvidíme, jak toto pomůže. Jsem celkem optimistický.
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od dvs »

Jeden pruh z Holešovic se zkoušel, ale bez 2pruhové rampy. - to moc nepomohlo.
Ještě je varianta světla, jako byla na Barranďáku.

Nejlepší by bylo 3 pruhy až na Bulovku, ale to asi neprojde:(
Odpovědět

Zpět na „Praha“