(S) Rath nemá peníze na opravy silnic. Svádí to na bývalé...

Články z novin a internetu - domácí
Zamčeno
martin
Autor
Příspěvky: 834
Registrován: 25.2.2009 22:25:13
Bydliště: R1 Exit 16 a D5 Exit 28

(S) Rath nemá peníze na opravy silnic. Svádí to na bývalé...

Příspěvek od martin »

Rath nemá peníze na opravy silnic. Svádí to na bývalé vedení
Domaci.iHNed.cz 20. 4. 2009

Hejtman Středočeského kraje David Rath chce místo smluv s privátními firmami zaměstnat skupiny cestářů, které bude mít stále k dispozici a které budou provádět drobné opravy podle okamžité potřeby.

Středočeský kraj nemá kvůli bývalému vedení čím opravovat silnice, tvrdí hejtman David Rath (ČSSD). Kraj vedený Petrem Bendlem (ODS) podle něj zprivatizoval prakticky veškerou techniku a pracovníky údržby silnic a zbyli mu na tuto práci jen úředníci, kteří jsou závislí na soukromých firmách. Tento systém je neprůhledný a závání korupcí, řekl v pondělí Rath novinářům.

Bývalý krajský náměstek pro dopravu Karel Vyšehradský (ODS) Rathovu kritiku odmítl. Podle něj je uzavírání pětiletých smluv se soukromými společnostmi mnohem efektivnější než zaměstnávat lidi a nemít pro ně práci.

"V tuhle chvíli musím bohužel říct občanům Středočeského kraje nemilou zprávu, že silnice se tady hned tak opravovat nezačnou, protože všechno bylo prodáno a my to nemáme prakticky čím opravovat," uvedl Rath s tím, že na vině je bývalé vedení.

Podle Vyšehradského se ale hejtman pouze snaží zamaskovat to, že nemá na údržbu silnic peníze kvůli dotování regulačních poplatků v krajských nemocnicích.

Po "privatizační mánii" prý zbyli jen úředníci
Když zjistíme, že je nějaká silnice děravá, tak s tím prakticky nemůžeme dělat nic, protože nám zbyli jenom úředníci," prohlásil Rath. Bývalé vedení podle něj postihla "privatizační mánie". Jejím důsledkem je podle hejtmana stav, kdy kraj nemá na soukromé firmy žádné páky, kterými by je přinutil silnice opravovat. "Samozřejmě ty soukromé firmy často dělají i něco jiného, to jsou stavební firmy, které když je hezky, tak začnou stavět na stavbách. Příjem od kraje je pro ně příjemnou rentou," uvedl Rath.

Vyšehradský ale namítl, že firmám hrozí za nesplnění závazků přísné sankce, které vyplývají z uzavřených smluv. Rath by si podle něj měl tyto smlouvy nejdříve dobře prostudovat.

Hejtmanství podle Ratha dává ročně do údržby silnic 1,5 miliardy korun, které plynou soukromým společnostem. Kraj nyní po firmách bude chtít, aby kvůli kontrole do každého údržbového vozidla nainstalovaly systém GPS. Zároveň by měla být vytvořena digitální mapa stavu silnic ve středních Čechách. "Abychom vůbec měli přehled o tom, jak která komunikace vypadá a zda se opravují opravdu ty, které jsou v nejhorším stavu," dodal hejtman.

Podle něj by kraj měl opět zaměstnat skupiny cestářů, které bude mít stále k dispozici a které budou provádět drobné opravy podle okamžité potřeby. Vyšehradský ale míní, že operativně lze tyto problémy řešit i se soukromými společnostmi. Zaměstnávání cestářů krajem bývalý náměstek označil za návrat k socialismu.

Autor/ři: ČTK

http://domaci.ihned.cz/c1-36793350-rath ... deni-kraje
Zamčeno

Zpět na „2009 Česko“