I/11 Komárov - jižní obchvat a Nové Sedlice- severní obchvat

Hradec Králové (D11, I/31) – Vamberk (I/14) – (I/43) – Šumperk (I/44) – Bruntál (I/45) – Opava (I/46, I/56, I/57) – Ostrava (D1, I/58, I/56, I/59) – Havířov – Český Těšín (I/48)
Odpovědět
pedros
Příspěvky: 302
Registrován: 2.9.2009 14:40:53
Bydliště: Ostrava, Petřvald u NJ

Re: I/11 Komárov - obchvat

Příspěvek od pedros »

Obávám se, že tady za chvíli po prodl. Rudné bude další nekonečná stavba... :evil:

https://ostrava.idnes.cz/obchvat-komaro ... zpravy_jog
Ford S-Max MK 2
VW Golf VII variant
paja
Příspěvky: 870
Registrován: 3.8.2009 9:43:41

Re: I/11 Komárov - obchvat

Příspěvek od paja »

Vraťme se do roku 1880, bez aut, bez mobilů a bez elektřiny a je to. Vadí vše a všem. A kolikrát je to bezdůvodně.
Houdini
Příspěvky: 277
Registrován: 10.2.2011 9:42:32

Re: I/11 Komárov - obchvat

Příspěvek od Houdini »

Současná trasa odpovídá roku 1880 https://mapy.cz/s/2beOb = netřeba se vracet, když posun nenastal.
"Při plánování dálnic se nedívám na mapu Čech, ale na mapu Evropy."
Country
Příspěvky: 506
Registrován: 14.3.2009 21:29:32
Bydliště: Morava
Kontaktovat uživatele:

Re: I/11 Komárov - obchvat

Příspěvek od Country »

Jednání o obchvatu Komárova váznou. Čeká se i na výsledek referenda

Trasa obchvatu městské části Komárov není pro Opavu rozhodnutou záležitostí. V novém územním plánu totiž počítá se všemi jejími variantami. Obsahuje koridor, v němž vede stávající I/11, a rezervuje území pro jižní i severní trasu obchvatu.
Stát i kraj sice stojí za jižní variantou, proti ní se však vymezuje městská část Opavy Suché Lazce, do jejíhož katastru má zasáhnout.
Varianty vedení dopravy Komárovem jsou tři. Současný návrh územního plánu Opavy, který budou příští pondělí schvalovat zastupitelé, nejvíce koresponduje s takzvaným průtahem Komárovem. Ve stávající stopě silnice je totiž možné její případné přebudování bez změny územního plánu. V případě severního či jižního obchvatu se musí územní plán ještě měnit.
„Zájmem města je, aby dotažení I/11 do Opavy bylo co nejrychlejší. Problém vnímáme, ale nezaujímáme jednotné stanovisko, jež by některou variantu preferovalo,“ uvedl primátor Opavy Radim Křupala.

Výsledek referenda může napovědět

Opava chce počkat na lednové referendum v Suchých Lazcích, které proti jižní variantě obchvatu Komárova aktivně bojují. „Zastupitelstvo není referendem místní části nijak vázané, to ale neznamená, že se jím nebude zabývat,“ uvedl Křupala.
Opava argumentuje i tím, že čeká na aktualizaci Zásad územního rozvoje Moravskoslezského kraje, která by měla budoucí trasu I/11 stanovit. Podle kraje je ale již jednou rozhodnuto.
„Pokud jde o rozhodnutí o výběru variant řešení vedení silnice I/11 přes toto území, v procesu pořizování krajské dokumentace již bylo rozhodnuto,“ uvedla Miroslava Chlebounová z tiskového oddělení krajského úřadu.
Doplnila, že krajští zastupitelé sice mají možnost dokumentaci vrátit k úpravě, upozornila však na další stanoviska.
„Názor Ředitelství silnic a dálnic jako budoucího investora a postoj ministerstva dopravy jsou dlouhodobě konzistentní. Tyto orgány preferují jižní variantu. Podle stavebního zákona nelze vydat územně plánovací dokumentací v rozporu se stanovisky dotčených orgánů,“ dodala Chlebounová.

Jižní varianta je prý „nejmenším zlem“

Jižní varianta vyšla státu jako nejlepší v ekonomickém posouzení i v hodnocení EIA. To například průtah Komárovem z hlediska vlivů na veřejné zdraví naprosto vyloučilo. Náměstek hejtmana pro dopravu Jakub Unucka věří v dohodu.
„Jižní varianta obchvatu Komárova znamená nejmenší zlo ze všech možných variant řešení pro obyvatele přilehlých vesnic. Na tom se shodli krajští zastupitelé v březnu a nic se dle mého od té doby nezměnilo. Tu silnici potřebujeme všichni, a to co nejdříve. A nemá smysl si nalhávat, že by bylo lepší vést ji Komárovem nebo severní cestou v nivě řeky Opavy. Nebylo. Mimo jiné by to znamenalo zbourat půlku Komárova, nebo velmi razantní zásah do přírody,“ komentoval.

Suché Lazce rychlostní silnici v těsné blízkosti svých obydlí nechtějí.

„Neustále jednáme,“ uvedl starosta Petr Orieščík. Připustil i případné odtržení Suchých Lazců od Opavy, aby jejich referendum mělo větší váhu: „Je to reálné. Aktuálně to ale na pořadu dne není, spíš jde o jednu z variant do budoucna.“
Komárovem denně projede necelých dvacet tisíc aut. Úsek je slabým článkem vytížené silnice I/11, ve špičce se tam tvoří dlouhé kolony a provoz obec štěpí na dvě části. O obchvatu se jedná více než 15 let.

Zdroj: https://ostrava.idnes.cz/jednani-o-obch ... zpravy_woj
Pavlík
Příspěvky: 269
Registrován: 25.6.2009 14:35:10

Re: I/11 Komárov - obchvat

Příspěvek od Pavlík »

Stále si myslím, že namísto půtek mezi městy, jejich částmi a obcemi by bylo vrátit se pár kroků zpět a podívat se na "superseverní" variantu, která by všem pomohla.
Přílohy
2017-12-07_210916.jpg
2017-12-07_210916.jpg (161.86 KiB) Zobrazeno 13886 x
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/11 Komárov - obchvat

Příspěvek od Lenny »

Něco podobného se tuším řešila v nějaké diplomové práci na ČVÚT.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Tomas Eybl
Příspěvky: 201
Registrován: 30.8.2016 21:30:15

Re: I/11 Komárov - obchvat

Příspěvek od Tomas Eybl »

Hoši, dva mosty přes železnici, dva přes Opavu (hlavní a vedlejší tok), most přes třetitřídku na Chlebičov? S tím počítejte někdy tak v roce 2080.

Do té doby to odhaduji na ponechání průtahu + předstírání snahy o jižní obchvat.
paja
Příspěvky: 870
Registrován: 3.8.2009 9:43:41

Re: I/11 Komárov - obchvat

Příspěvek od paja »

nápad na supervariantu sever by podle mě měl logiku, bohužel by byl zbytečný a hlavně šíleně drahý. Zbytečný proto, že stejně se musí udělat obchvat Komárova kvůli napojení na J obchvat Opavy a drahý kvůli mostům a náspům přes zátopové území (na druhou stranu je vymyšlen jako část nové I/56, která je plánovaná ve stejném místě
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: I/11 Komárov - obchvat

Příspěvek od Sosa »

Tohle může řešit tak tranzit, ale toho je v Komárově výrazná menšina. Dopravu Opava-Ostrava neřeší.
Country
Příspěvky: 506
Registrován: 14.3.2009 21:29:32
Bydliště: Morava
Kontaktovat uživatele:

Re: I/11 Komárov - obchvat

Příspěvek od Country »

Suché Lazce volby spojily s referendem o obchvatu

<úvod článku je nezajímavý>
..................
Plánovaná stavba obchvatu na Opavsku jitří emoce. Existují dvě varianty.

Jižní by měla procházet mezi Komárovem a Suchými Lazci, severní pak za farmaceutickou společností Teva na druhé straně hlavní komunikace spojující Opavu s Ostravou ve směru od Lazců.

Druhý koncept podpořili krajští zastupitelé a také Velké Hoštice, které nechtějí, aby komunikace procházela poblíž obce, se severní variantou nesouhlasí a v případě, že by se odsouhlasila, jsou připraveny se tvrdě bránit, což slíbil velkohoštický starosta Alfons Pospiech.

Situace v Suchých Lazcích je přesně opačná. Lidé jižní možnost razantně odmítají.

„Odpor proti ní je u nás opravdu velký. Věřím, že účast na volbách by se nakonec mohla pohybovat okolo sedmdesáti nebo osmdesáti procent. Výsledek referenda je závazný pro zastupitelstvo městské části, které má svou sílu v boji proti jižní variantě. Zastupitelé Statutárního města Opavy se tím ale řídit nemusí,“ komentoval sucholazecký starosta Petr Oriesčik, který tvrdí, že zástavba rodinných domů ze strany Lazců i Komárova postupuje do míst, kde by stála jižní varianta.

Na stranu starosty se staví také místní občané. „Lidé se o tom rozhodně baví. Je to tady téma číslo jedna. Všichni jsou pro variantu severního obchvatu. Nikdo nechce, aby cesta procházela těsně kolem vesnice,“ komentoval Jiří Koudelka ze Suchých Lazců.

Do sucholazeckého kulturního zařízení dorazil také jeden z největších odpůrců jižní varianty, zastupitel David Závěšický. Některé ze svých argumentů sdělil i naší redakci.

„Podle mě má celou řadu nedostatků. Je více než o kilometr delší, což se projeví na ceně údržby. Navíc dvaapadesát ze třiapadesáti majitelů nechce prodat pozemky, přes které by obchvat vedl. Promítá se to samozřejmě i do ekologie. Nejvíce to zasáhne Komárov, který se urbanisticky může rozrůstat pouze směrem na jih. Obchvat by ale zastavil staletý komárovský koncept,“ vysvětloval David Závěšický. Podobný názor jako on zastává drtivá větší městské části.

Zdroj: https://opavsky.denik.cz/zpravy_region/ ... 80112.html

A já dodávám, že v rádiu dnes ráno hlásili, že referendum dopadlo podle očekávání: Suché Lazce jižní variantu nechtějí
paja
Příspěvky: 870
Registrován: 3.8.2009 9:43:41

Re: I/11 Komárov - obchvat

Příspěvek od paja »

stejně to bude asi J obchvat. Jedna věc se mi šíleně na tom všem líbí - obyvatelé Komárova evidentně obchvat chtějí a je jim jedno jestli J nebo S, pouze ti, kterých se to netýká proti tomu bojují. A víc bojují SL než VH, protože vést obchvat v zátopové oblasti, který vyjde o cca 80% dráž než J je podle mě blbost. Ale základ je vyřešit špunt v podobě obchvatu Nových Sedlic (tam by aspoň zmizelo skoro denní měření PČR :-))
pedros
Příspěvky: 302
Registrován: 2.9.2009 14:40:53
Bydliště: Ostrava, Petřvald u NJ

Re: I/11 Komárov - obchvat

Příspěvek od pedros »

Tak se budou dusit dál, co s nima...
Ford S-Max MK 2
VW Golf VII variant
Country
Příspěvky: 506
Registrován: 14.3.2009 21:29:32
Bydliště: Morava
Kontaktovat uživatele:

Re: I/11 Komárov - obchvat

Příspěvek od Country »

Po pročtení celé historie tohohle tématu připouštím, že se mi líbí čím dál tím víc lehce upravená varianta "Lenny-Jackrabbit-bugear" https://mapy.cz/s/2k7NP - tedy v podstatě protáhnout silnici souběžně s železnicí. A od Komárova oddělit vhodnými PHS, které by tlumily i hluk ze železnice, takže by na tom místní byli ze severu v podstatě lépe než teď, a na dnešním průtahu středem obce by provoz klesnul na minimum.
S tímhle řešení přece nejde nesouhlasit ! 8-) ;)
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: I/11 Komárov - obchvat

Příspěvek od Bobek »

Zas berte v potaz, že ta čára bude v reálu 25-30 metrů tlustá.
Království a půl princezny za 511.
rumpeak
Příspěvky: 809
Registrován: 29.5.2009 7:47:12
Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)

Re: I/11 Komárov - obchvat

Příspěvek od rumpeak »

Country píše:Po pročtení celé historie tohohle tématu připouštím, že se mi líbí čím dál tím víc lehce upravená varianta "Lenny-Jackrabbit-bugear" https://mapy.cz/s/2k7NP - tedy v podstatě protáhnout silnici souběžně s železnicí. A od Komárova oddělit vhodnými PHS, které by tlumily i hluk ze železnice, takže by na tom místní byli ze severu v podstatě lépe než teď, a na dnešním průtahu středem obce by provoz klesnul na minimum.
S tímhle řešení přece nejde nesouhlasit ! 8-) ;)
to jako, že by se uboural kus továrny, jo? Mapa je jedna věc a znalost místních podmínek druhá. tohle řešení je i mimo oblast scifi.
OtoS
Příspěvky: 22
Registrován: 17.2.2018 15:20:53
Bydliště: Dolní Slezsko

Re: I/11 Komárov - obchvat

Příspěvek od OtoS »

V tom Komárově to není tak jednoduché.
Komárov obchvat potřebuje tak maximálně od úseku přejezdu tratě, kde se z I/11 stává 2 pruh po konec vesnice, kde zase začíná 4 pruh, to je cca 1 km. zbytek je rozdělen na 2 poloviny I/11kou a zůstane tak i po výstavbě obchvatu, ta 4 proudovka centrem vesnice bude vést nadále, promenáda z toho nebude. Navíc s obchvatem nezmizí doprava do Komárova, která rozhodně není zanedbatelná. Komárov je průmyslová část Opavy, sídlí tam Ivax, Akzo Nobel, velké depo České pošty.
Jezdím tam za rodinou a co se tak vyptávám, tak k jižní variantě se lidi moc nekloní. Jižní znamená konec rozvoje jak Komárova, tak Suchých Lazců směrem k sobě, s čímž se tak nějak počítá. I ta alkoholka mezi Komárovem a Lazcema je v létě plná, kočáry, cyklisté, běžci, chodci. I když starosta to řekl do novin naopak, že radši než žádný, tak jižní obchvat.
Není to mrtvá vesnice, stěhují se tam mladí lidé, generačně se to tam obměňuje, nemovitost k mání žádná. Jižní obchvat to tam zakonzervuje a pohřbí.
Za mně musím zcela souhlasit s tím, co se uvádí na stránce obchvat.suchelazce.cz. V dnešní době realizovat něco proti vůli místních jen kvůli finančnímu hledisku je špatné, odhadovaná cena stavby je opravdu jen virtuální číslo, však víme Blanka atd.
Náměty ze stran Malých Hoštic, kteří se hodlají S variantě bránit příliš nechápu. Tam by to šlo snad kilometr od posledního baráku ve vesnici (a to jich tam je na špici snad jen 5), kdežto v Lazcích se budou muset bourat stavby a okolo jiných by obchvat vedl cca 250 m.
Kam teče beton, tam tečou peníze. T. Blaník
paja
Příspěvky: 870
Registrován: 3.8.2009 9:43:41

Re: I/11 Komárov - obchvat

Příspěvek od paja »

a jake stavby se budou bourat? 250m od baraku je malo? To je vic nez dost a jeste k tomu PH steny. Co treba 93m na Prodlouzene Rudne se znamym potizistou a 34m na nove I/11 u Trince? Tech 34m beru jako extrem a divim se, ze ten barak jeste stoji
OtoS
Příspěvky: 22
Registrován: 17.2.2018 15:20:53
Bydliště: Dolní Slezsko

Re: I/11 Komárov - obchvat

Příspěvek od OtoS »

Zkopirovano z webu o obchvat.suchelazce.cz

Argumenty proti jižnímu obchvatu:
- Musely by se bourat domy a sídla firem
Jižní obchvat zasahuje do současné výstavby v Suchých Lazcích, musely by se bourat minimálně 2 domy a 2 průmyslové areály potažmo sídla firem.
Kam teče beton, tam tečou peníze. T. Blaník
paja
Příspěvky: 870
Registrován: 3.8.2009 9:43:41

Re: I/11 Komárov - obchvat

Příspěvek od paja »

ano, ale oba stoji vedle soucasne 11,tzn. verim tomu ze ti lidi by naopak radi odesli, kdyby dostali dobre penize. Jinak by byl zasazen autobazar a kousek byvaleho JZD
paja
Příspěvky: 870
Registrován: 3.8.2009 9:43:41

Re: I/11 Komárov - obchvat

Příspěvek od paja »

A od SL jde silnice fakt daleko, ty narky jsou neopodstatnene
jeni013
Příspěvky: 708
Registrován: 3.2.2010 22:20:52
Bydliště: ValMez

Re: I/11 Komárov - obchvat

Příspěvek od jeni013 »

Pravda je, že pokud by šla ta jižní varianta v zářezu, nevadila by ta stavba tolik v krajině.
OtoS
Příspěvky: 22
Registrován: 17.2.2018 15:20:53
Bydliště: Dolní Slezsko

Re: I/11 Komárov - obchvat

Příspěvek od OtoS »

jeni013 píše:Pravda je, že pokud by šla ta jižní varianta v zářezu, nevadila by ta stavba tolik v krajině.
v zářezu má být kolem Komárova, ale ten začátek kolem Lazců je nad terénem a to vypadá hrozně.
Kam teče beton, tam tečou peníze. T. Blaník
bugear
Příspěvky: 14
Registrován: 24.10.2016 15:46:40

Re: I/11 Komárov - obchvat

Příspěvek od bugear »

1. aktualizace ZÚR MSK je hotová a obsahuje variantu jih.
Country
Příspěvky: 506
Registrován: 14.3.2009 21:29:32
Bydliště: Morava
Kontaktovat uživatele:

Re: I/11 Komárov - obchvat

Příspěvek od Country »

Takže stát očividně kašle na mínění místních, a budou z toho další Dluhonice :zvraci:
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: I/11 Komárov - obchvat

Příspěvek od Sosa »

Country píše:Takže stát očividně kašle na mínění místních, a budou z toho další Dluhonice :zvraci:
Mínění místních je většinou: Veďte to jinde, hlavně ne u nás.
Odpovědět

Zpět na „I/11“