P_V píše:Pokud by se zrušila, kudy by se dostaly autobusy od metra na D10 a zpět?
To není otázka na mě
Já se právě ptám, jestli se rušit bude nebo ne. Uvědomuji si, že je potřeba, na druhou stranu pokud má být zachována tak je zde nejspíš potřeba tu dálnici opravdu rozšířit a i tak to nebude žádný komfort pro připojovací pruhy ze všech stran.
Lojzik píše:Na jednu stranu se v každé dokumentaci, která řeší úsek 510, doporučuje zrušení MÚK Chlumecká kvůli nízkým rozestupům MÚK a na druhou stranu všichni slibují, že zůstane zachována. Pro dopravu asi potřeba je, ale je tu příliš mnoho MÚK na malém prostoru, aby to mohlo bez problémů fungovat. On tam teda bude problém i při zrušení této MÚK, protože malý rozestup je i mezi D10 a D11, který odpovídá normám doby vzniku a rychlostní silnici. Jedna z nedomyšleností okruhu, jejíž řešení se nechává budoucí generaci.
Právě, je mi to jasné, že je to takové dvojsečné a chtějí se všichni zavděčit všem. Jedno řešení, ovšem poměrně velikášské bych měl a to že by kolektory z MÚK z D11 překročily mostem hlavní připojení z D11 na D0, pokračovaly do Chlumecké a stejným způsobem pak do MÚK s D10.
Čili by zde byly kolektory, ale jen pro vratné rampy obou MÚK a právě MÚK Chlumecká, hlavní směry čili D10 a D11 by se napojovaly přímo na hlavní trasu okruhu. Napojit D11 a D10 na tento kolektor by neměl být problém, pouze vznikne hodně krátkých odbočovacích a připojovacích pruhů na kolektoru a i dálnicích. Nezkoumal jsem to podrobně, ale směrem od D10 k D11 by to asi bylo horší, je tam málo místa, nejspíš se to muselo připojit už tam, kde se připojuje současně Chlumecká, (3 z D0 od D10 + 1 pruh končící kolektor) a k MÚK s D11 by to pokračovalo jako 2+2 vedle sebe, 2 rovně a 2 na HK. Akorát by se hodilo prodloužit ten rozplet, místo ale je.