Myanmar

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Myanmar

Příspěvek od Diaľničiar »

flag.png
flag.png (2.65 KiB) Zobrazeno 27629 x
map.png
map.png (133.15 KiB) Zobrazeno 27629 x
Rozloha: cca. 670 000 km2
Počet obyvatel: cca. 56,6 mil.
Hlavní město: Nay Pyi Taw (administrativní hlavní město, cca. 1 mil. obyv.)
Největší město: Rangún (metropolitní oblast cca. 7,4 mil. obyv.)
Další město: Mandalaj (cca. 1,7 mil. obyv.)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 10.11.2020 18:37:50, celkem upraveno 3 x.
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Myanmar

Příspěvek od Diaľničiar »

Ministerstvo dopravy a telekomunikací :arrow:

http://www.motc.gov.mm/

Problematika silnic spadala v minulosti společně s řešením vodní dopravy. Zřízení nastalo v roce 1963. Později v roce 1972 se vytvořilo nové ministerstvo pro dopravu a komunikace. Ještě později, v roce 1992 se toto transformovalo na ministerstvo dopravy, na ministerstvo železniční dopravy a na ministerstvo komunikací, pošty a telegrafu. Silnice se formálně připojili pod Ministerstvo železniční dopravy a tak je tomu dodnes. :idea:
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 10.2.2018 12:12:56, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu a nový název ministerstva
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Myanmar

Příspěvek od Diaľničiar »

Než abych popisoval stav vývoje silniční infrastruktury, tak jedna tabulka:
RTM.png
RTM.png (15.4 KiB) Zobrazeno 27625 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Myanmar

Příspěvek od Diaľničiar »

Fotografie a informace z dálnic a silnic naleznete ZDE
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Myanmar

Příspěvek od Diaľničiar »

Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 10.11.2020 18:25:23, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Myanmar

Příspěvek od Diaľničiar »

Země se otevírá světu. Myanmar navštívilo o 200% více turistů (3 mil.) a infrastruktura již nepostačuje. Ani hotelová, ani dopravní. Sousední Thajsko navštěvuje mnohonásobek turistů, takže potenciál je i pro Myanmar.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 16.10.2018 13:21:38, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstraněný neplatný odkaz
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Myanmar

Příspěvek od Diaľničiar »

Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 10.11.2020 18:25:40, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Myanmar

Příspěvek od Diaľničiar »

Myanmar eviduje cca. 620 km dlouhou dálniční síť. Jedná se o propojení administrativního hlavního města s největším městem. Dálnice je výše uvedená na video odkazu. Od roku 2010 je v provozu celý tah Yangon–Mandalay Expressway :arrow:

https://en.wikipedia.org/wiki/Yangon%E2 ... Expressway , tedy 587 km dlouhá dálnice.

Další rychlostní silnice je Tatkon Expressway v délce 36 km a jde od administrativního hlavního města do Tatkon severně od něj.

Problematika silnic se prolíná přes několik ministerstev, což je dáno historií; železniční doprava, doprava, výstavba.

Vzhledem k odstranění armády od moci se dostavuje oživení ekonomiky, stoupají investice a navyšuje se rozpočet, takže se dají očekávat investice i do silniční infrastruktury a to i vzhledem k investicím do turizmu. Podíl armády na rozpočtě je ale i nadále velmi vysoký (2015/2016 až 13% z 20 mld. USD rozpočtu, přičemž 2014/2015 to bylo 12% z 19 mld. USD rozpočtu). Třeba na vzdělání a zdravotnictví směruje méně peněz než na armádu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Myanmar

Příspěvek od Diaľničiar »

Nový flyover v hlavním městě, 2+2 pruhy:



A ohledně výše zmíněné dálnici Yangon–Mandalay Expressway ještě informace, že je to velmi nebezpečná komunikace se starým povrchem, nevyhovujícími parametry, plná unavených řidičů a i proto zde od roku 2009 zemřelo 600 lidí a dalších 4.000 bylo zraněných. Vláda hodlá celý tah modernizovat a vylepšit včetně rozšíření, více informací: http://frontiermyanmar.net/en/staying-a ... hway-death .
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Myanmar

Příspěvek od Diaľničiar »

V zemi se plánuje výstavba nového mostu, který spojí Thanlyin a Yangon. Hotovo má být v roce 2022, náklady na realizaci se odhadují na 302 mil. USD. Financování zajišťuje Japonsko přes JICA, zahraniční partner taky most postaví. Místní firmy vykonají subdodávky. Po zhotovení má mostem projíždět 5000 vozidel za 24h.

Zdroj: http://www.mmtimes.com/index.php/nation ... ridge.html
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Myanmar

Příspěvek od Diaľničiar »

New Myanmar highway project awarded :arrow:
Snímka.PNG
Snímka.PNG (23.45 KiB) Zobrazeno 23311 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Myanmar

Příspěvek od Diaľničiar »

Myanmar project to be funded from Thailand? :arrow:
6.PNG
6.PNG (14.98 KiB) Zobrazeno 23002 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Myanmar

Příspěvek od Diaľničiar »

Na tahu Yangon – Mandalay Expressway, který tady vícekrát zmiňuji a také je tady přejezd po něm jsou děsivé statistiky z bezpečnosti provozu: 116 mrtvých a 863 zraněných za rok 2017.

Na dálnici se stalo v roce 2017 celkem 555 dopravních nehod. Ve srovnání s rokem 2016 je to pokles o 189 :ok: nebo o -25,4%. Zároveň byl v roce 2016 počet mrtvých na úrovni 170, takže i tady se jedná o pokles 54 :ok: respektivě -31,8%. Počet zraněných klesl z 1.304, takže i to je pokles o 441 :ok: nebo -33,8%.

Trend je to dobrý, ale i tak je stávající situace děsivá.

Zdroj: http://www.xinhuanet.com/english/2018-0 ... 866937.htm
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Myanmar

Příspěvek od Diaľničiar »

Myanmar poupravil schému ministerstev. Ve vláknu byl odkaz na Ministerstvo dopravy, ten tam zůstává, ale název je po novém i včetně telekomunikací a změnil se i odkaz. Problematiku výstavby a údržby silniční sítě převzalo jiné ministerstvo:

Ministerstvo výstavby :arrow:

https://www.construction.gov.mm/

Momentálně se opravují a staví 3 silniční úseky a 17 mostů. Ale pro období 04/2018 až 09/2018 bude k dispozici navýšený rozpočet na 181,5 mil. USD, za které se upgraduje 5 silničních úseků a 17 mostů.

Fotky ze silnic a mostů jsou pak třeba na FB: https://www.facebook.com/pg/MinistryofC ... e_internal
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Myanmar

Příspěvek od Diaľničiar »

Myanmar tunnel projects proposed for mountain routes :arrow:
14.JPG
14.JPG (64.25 KiB) Zobrazeno 21545 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Myanmar

Příspěvek od Diaľničiar »

Bridges and roads part of Myanmar’s New Yangon development :arrow:
  • At least two bridges and dozens of kilometres of roads are part of phase one of an ambitious Myanmar plan to build a new city.

    Other infrastructure projects are an industrial zone, a power plant and water and sewage treatment plants, according to the newly created overseeing body, New Yangon Development Corporation - NYDC.

    The new city will cover around 30,000 acres on the west side of the Yangon River, including land in Kyimyindaing, Seikgyikanaungto and Twante townships. Much of the work to create the new city - Yangon Myothit - will be undertaken as public-private partnerships, according to the NYDC.

    The port of Yangon, formerly known called Rangoon, is at the convergence of the Yangon and Bago Rivers, about 30km inland from the Gulf of Martaban. Yangon was the capital of Myanmar until 2006 when the military government relocated the government to the purpose-built city of Naypyidaw in central Myanmar.

    But Yangon remains the commercial and financial capital of Myanmar and as the country’s largest city it has a population of more than 7 million.

    The Yangon regional government formed the NYDC to handle the work that should create a city twice the size of Singapore, U Phyo Min Thein, Yangon chief minister, recently told local media. “The regional government will take responsibility for the project in order to reduce red tape,” he said.

    “The area west of the Yangon River is less developed [than Yangon] and we’ll strive to develop it with this project. We will industrialise the area and create job opportunities,” he said.

    “The infrastructural construction, which is the first phase of the new town project, will cost more than $US1.5 billion,” said Serge Pun, chief executive of the NYDC.

    Serge Pun, a Myanmar businessman, is the chairman of Serge Pun & Associates Group, a multinational real estate firm, and also of Myanmar-based Yoma Bank. “While I am serving as the chief executive of NYDC, I and companies under my control will not bid for construction work in the new city project,” said Pun.

    NYDC is set to use a form procurement called the Swiss Challenge in its bidding process for offering contracts, according to George Yeo, a former foreign minister of Singapore and who is connected to the NYDC. “To ensure fair competition, transparency and capability, the NYDC will use the Swiss Challenge method, an international competitive bidding process for awarding a contract… Transparency is of great importance to get trust from all stakeholders,” he said.

    Under this method, third parties have a window of opportunity to make better offers, or challenges, for a project. The aim is to discourage exaggerated or inflated project costs for the government and to maintain a transparent procurement process.

    Much of the land for the new city is farmland and local governments are in the process of offering cash or land elsewhere as compensation for compulsory acquisition, according to Myanmar media reports.
Myanmar’s international connections with neighbours :arrow:
3.JPG
3.JPG (45.4 KiB) Zobrazeno 21020 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Myanmar

Příspěvek od Diaľničiar »

Myanmar připravuje novou vyvýšenou rychlostní silnici v hlavním městě Yangon :arrow:

*délka tahu bude 27 km
*spojí mezinárodní letiště s industriální zónou Yangon Jetty a Thilawa
*bude mít i napojení na dálniční tah Yangon - Mandalay
*náklady se odhadují na 400 mil. USD
*s výstavbou se plánuje začít v roce 2019
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Myanmar

Příspěvek od Diaľničiar »

Začínají práce na výstavbě nového velkého mostu. Jde o most Yangon - Dalla v nákladech 188,2 mil. USD, který bude mít 4-pruhy a na který přispíva částkou 157,8 mil. USD Jihokorejská republika. Ostatní zdroje vynaloží místní vláda. Most bude plnit úlohu přepravy nákladu a tedy podpoří růst hospodářství. Hotový má být v polovině roku 2022. Ještě v polovině roku proti mostu demonstrovalo přes 1000 lidí. Zahajující ceremoniál proběhne za pár týdnů a výstavba se pak rozběhne v 01/2019. Korea na most de facto půjčila za velmi výhodných podmínek: úvěr je na 40 let s úrokem ve výši 0,1%.

vizualizace (špatná kvalita)

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Myanmar

Příspěvek od Diaľničiar »

Vizualizace plánované výstavby mostu Gokteik Bridge, který bude na tahu, který propojí Myanmar na Čínu, provincii Yunnan. A to po Mandalay. Odsud vede dálnice již do hlavního mostu. Největší výzva je právě tento most. Video má anglické titulky a stojí za to se na něj podívat:



Čína investuje do okolních zemí na jih od ní s cílem zkapacitnit logistické koridory na přístavy v těchto státech, protože potřebuje dokázat vyvážet více tovaru. :idea:

Nyní je v prostoru v provozu již více než 100 let železniční most Gokteik: https://en.wikipedia.org/wiki/Goteik_viaduct
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Myanmar

Příspěvek od Diaľničiar »

psáno v 12/2016
Diaľničiar píše:V zemi se plánuje výstavba nového mostu, který spojí Thanlyin a Yangon. Hotovo má být v roce 2022, náklady na realizaci se odhadují na 302 mil. USD. Financování zajišťuje Japonsko přes JICA, zahraniční partner taky most postaví. Místní firmy vykonají subdodávky. Po zhotovení má mostem projíždět 5000 vozidel za 24h.

Zdroj: http://www.mmtimes.com/index.php/nation ... ridge.html
no a nyní doplňuji:

Thanlyin Bridge No 3 se postaví díky úvěru z JICA ve výši 282,5 mil. USD s tím, že výstavba se začíná v 03/2019 a ukončit se má v roce 2023. Nový most je součástí nového koridoru: East-West Economic Corridor. :idea:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Myanmar

Příspěvek od Diaľničiar »

Myanmar plánuje letos zahájit i výstavbu 19 km dlouhé silnice mezi Nawngcho a Gote Heik. Chce tak ještě více zlepšit spojení s Čínou. Práce se mají ukončit v roce 2022 a bude to stát kolem 100 mil. USD. Dominantní tady bude i nový most. Silnici postaví firma Oriental Highway a most pak China Harbour Engineering Co.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Myanmar

Příspěvek od Diaľničiar »

Diaľničiar píše:psáno v 12/2016
Diaľničiar píše:V zemi se plánuje výstavba nového mostu, který spojí Thanlyin a Yangon. Hotovo má být v roce 2022, náklady na realizaci se odhadují na 302 mil. USD. Financování zajišťuje Japonsko přes JICA, zahraniční partner taky most postaví. Místní firmy vykonají subdodávky. Po zhotovení má mostem projíždět 5000 vozidel za 24h.

Zdroj: http://www.mmtimes.com/index.php/nation ... ridge.html
no a nyní doplňuji:

Thanlyin Bridge No 3 se postaví díky úvěru z JICA ve výši 282,5 mil. USD s tím, že výstavba se začíná v 03/2019 a ukončit se má v roce 2023. Nový most je součástí nového koridoru: East-West Economic Corridor. :idea:
Most se Thanlyin (č. 3) se staví. Projekt za 300 mil. USD realizují japonské firmy. Staví se díky fin. podpoře z Japonska. Nový most bude dlouhý 1.928m a bude 125 od stávajícího mostu Thanlyin (č. 1). Toto označení je důležité, protože ještě je tady i most Thanlyin č. 2. Stavební práce jsou drahší, protože se realizuje i přístupová silnice po Thilawa. Silnice bude mít 4-pruhy a má být hotová koncem letošního roku. Thilawa je speciální ekonomická zóna s japonskou účastí.

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Myanmar

Příspěvek od Diaľničiar »

Bezpečnost silničního provozu v Myanmaru se nepatrně zlepšila. Za prvních 9 měsíců letošního roku se stalo celkem 12.084 DN (to samé období v roce 2018; 12.979). Vážně zraněných při tom bylo 18.596 (vs. 20.089). Počet mrtvých ale stoupl na 3.930 (vs. 3.834).

Jsou to oficiální údaje od Myanmar’s Road Transport Administration Department. Region Bago je nejnebezpečnějším; stalo se tady až 1.850 DN, následuje region Mandalay s 1.448 a region Ayeyawady s 1.238 DN.

Bezpečno není ani na dálnici Yangon - Mandalay, viz. o několik příspěvků výše.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Myanmar

Příspěvek od Diaľničiar »

Myanmar připravuje výstavbu rychlostního tahu Bago - Kyaikhto Expressway. :arrow:

*rychlostní tah má mít 62 km v parametrech 2x2 pruhy
*spojí se východní Yangon včetně Kayan, Bago, Thanlyin, Thanetpin, Thilawa, Thonegawa
*tvoří součást GMEC (Greater Mekong economic corridor)
*s financováním má pomoct ADB (Asijská rozvojová banka)

Aktualizace stavu plánované výstavby vyvýšené dálnice v Yangonu:
Diaľničiar píše:Myanmar připravuje novou vyvýšenou rychlostní silnici v hlavním městě Yangon :arrow:

*délka tahu bude 27 km
*spojí mezinárodní letiště s industriální zónou Yangon Jetty a Thilawa
*bude mít i napojení na dálniční tah Yangon - Mandalay
*náklady se odhadují na 400 mil. USD
*s výstavbou se plánuje začít v roce 2019
Počítá se s náklady ve výši 900 mil. USD ve formě PPP. Délka projektu bude 27,5 km a půjde ve výšce 8m až 19,5m, přičemž v celé trase bude mít parametry 2x2 jízdních pruhů. Až do 1.9. se soutěží, prozatím jeví zájem o výstavbu 10 společností.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Myanmar

Příspěvek od Diaľničiar »

Celou tému jsem přečetl, aktualizoval jsem základní údaje, opravil aneb odstranil neplatné odkazy. A nyní doplním ještě několik informací.

Přidávat tady silniční mapu je více méně zbytečné, protože stav se zásadně nezměnil. Jde o to, že silniční síť sice rostne, opravdu se razantně zvětšuje, co dokladuje nejen ta tabulka na začátku vlákna, ale taky realita veškerých programů, kdy v roce 2004 tady bylo 90 700 km silnic a v roce 2012 již 148 700 km, ale ta síť zpevněných silnic značně zaostává, kdy ta byla v úrovni 58 tisíc km, jenomže stát se stará jen o asi 22 tisíc a v roce 2012 pak 30 tisíc km. Polovina zpevněné sítě silnic tedy připadá na ty, o které se stará ministerstvo. Vláda se pak stará celkem ještě o dalších asi 10 tisíc km.

Ta silniční agenda, tak jak jsem uvedl ve vláknu se historicky neustále mění. Jednou spadala pod železnice, jindy pod dopravu pak zase výstavbu, kde je i dnes. Armádná junta se starala jen o ty hlavní tahy pro snadnou dostupnost regionů od centrální osi a centrální os je propojená rychlostním tahem. Takhle zjednodušeně to tady armáda nastavila a v této linii to taky tak je. Drtivá většina silnic, 60% sítě je v opravdu bídném stavu a během období dešťů buď to nesjízdných aneb jen s obtížemi.

Železniční síť se tady 2x během 20 let a dosahuje cca. 4000 km, ale zase kvalita tratí je taková, že vlaky musejí zpomalovat. Ale na železnice se tady stavilo tak jak i v dalších státech kolem, kde vzhledem k té přírodě a počasí a tomu co se převáží vycházelo delší dobu výhodněji stavět železnici než silnici. To samozřejmě souvisí i s životní úrovní a stavem motorizace, kdy převládají 2-3 kolová vozidla.

Myanmar má tedy i rychlostní silnici, ale ani její stav není nikterak potěšující. Na mnoha místech již značně opotřebovaný povrch a jízda po tomto tahu je nebezpečná, co dokladuje i počet mrtvých. Ale ani s tím si armáda dlouhé roky hlavu nelámala. Je to takové to myšlení typu "Ať si lidi jezdí, sami si za to můžou, že to tak je". Když není tovar "Lidi si vykoupili, tak teď to v obchodech není", je to něco na ten způsob. Jsou tady jednoduše věci, které se tady nepokládají za důležité je řešit.

Myanmar je ale velký stát, prochází tou politickou změnou a realizují se reformy a taky se samozřejmě občas staví i nějaká ta větší silnice: rychlostní tah aneb i větší most. K tomu se dá dohledat vícero projektů ve vlákně a pak i na internetu.

Od roku 2016 platí v čase od 6:00 do 21:00 řada omezení pro nákladní dopravu ve městě Rangún. Nebudu tady ty tahy psát, ale kdo tam s tímto záměrem jede, rozhodně nepodceňovat tuto informaci (ten seznam se upravuje). Je to docela dost uzlů (křižovatek) a silnic, ulic.

Myanmar je začleněn v základních organizacích, takže dle projektů ASEAN se stanovila i základní silniční síť a proto se taky značí jako AH:

Kód: Vybrat vše

1577 km: Runs from Myawaddy (Thai border)-Thaton-Payagyi-Nay Pyi Taw-Meiktila-Mandalay-Gangaw-Kale-Tamu (India border) (AH-1).
804 km: Runs from Tachileik (Thai border)-Keng Tung-Taunggyi-Meiktila-Mandalay-Gangaw-Kale-Tamu (India border) (AH-2).
90 km; Runs from AH-2 at Keng Tung-Mongla (PR China border) (AH-3).
460 km: Runs from Mandalay-Lashio-Muse (PR China border) (AH-14).
250 km: Runs from Thaton-Mawlamyine-Dawei-Myeik-Kawthaung (AH-112).
196 km: Runs from Yangon-Kyaunggon-Pathein (Western Union highway).
279 km: Runs from Yangon-Tharrawaddy-Pyay (Route 2).
134 km: Runs from Dawei-Sinbhyudaing (Tikee) (to Thai border) (AH-123).
základní koridory v trasách:

Kód: Vybrat vše

AH-1: North-West to South-East: from North-East India, Guwahati to East Thailand, Bangkok. Border crossing at Tamu (India) and Myawaddi (Thailand).
AH-2: Connecting at AH-1 central to East: North Thailand, Chiang Rai. Border crossing at Tachileik (Thailand).
AH-3: Connecting at AH-2, North-East: China, Kunming. Border crossing at Mongla (China).
AH-14: Connecting at AH-1 central to North East: China, Kunming. Border crossing at Muse (China).
AH-123: The border crossing at Tikee is used by locals for cross-border trade but requires special permission for foreigners to cross; it has been used by UNHCR. There is another border crossing in Kayin state near Ye (Mon state) the “Three Pagoda Pass”, which remains closed.
Jsou v plánu další rychlostní tahy, budou se odvíjet od stávající centrální osi, která spojuje 3 uvedená města v 1. příspěvku. Síť je ve hvězdách, co se realizace týče. Ale o tom v dalším příspěvku, protože tady by toho již bylo moc.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Asie“