Elektromobilita
Re: Elektromobilita
Ale to je normální, Musk taky prý všechny sliby splnil, tedy kromě termínů. Častá argumentace.
Re: Elektromobilita
Víte co, vlezte mi na hrb. Proti přesvědčení, že něco nejde se argumentovat nedá.
Že řešení existuje, ale ne teď je myšleno tak, že chvíli zabere jeho zavedení v širším měřítku. Tj. včetně dobudování trafaček u drátů VVN a pod. Megawatty příkonu má kdejaký nákupák nebo skladová hala a taky rostou jak houby po dešti.
Samozřejmě, že použití mé energie v baterii pro vyrovnání špiček musí být se souhlasem majitele (a zpoplatněno). Když budu mít nabito za 1kč/kWh a nebudu akutně potřebovat auto, milerád prodám třeba za 5kč...
Ale ne. Tady se šmahem řekne, řešení problému neexistuje a nikdy to řešitelné nebude. Ne, 2 příspěvky do téhle debaty stačily.
Že řešení existuje, ale ne teď je myšleno tak, že chvíli zabere jeho zavedení v širším měřítku. Tj. včetně dobudování trafaček u drátů VVN a pod. Megawatty příkonu má kdejaký nákupák nebo skladová hala a taky rostou jak houby po dešti.
Samozřejmě, že použití mé energie v baterii pro vyrovnání špiček musí být se souhlasem majitele (a zpoplatněno). Když budu mít nabito za 1kč/kWh a nebudu akutně potřebovat auto, milerád prodám třeba za 5kč...
Ale ne. Tady se šmahem řekne, řešení problému neexistuje a nikdy to řešitelné nebude. Ne, 2 příspěvky do téhle debaty stačily.
Re: Elektromobilita
Tecou nervy? Proc, kdyz poukazeme na to, ze "reseni existuje... nekdy v budoucnu", ale tlaky na zavedeni jsou TED?
To, ze ma nakupak prikon jako dobijecka pro par aut je pekne prosim argument PRO nebo PROTI? Ona totiz potreba poctu takovych nakupaku a dobijecek je malinko jina, vime?
Co udelate, kdyz vam majitele ten souhlas nebudou davat? A ja osobne myslim, ze vam ho jen tak nekdo neda... a fakt myslite, ze nekdo bude nabijet za nasobek ceny, kdyz jeden z hlavnich argumentu doposud byla cena?
A nikdo pokud vim nerekl, ze reseni neexistuje a nikdy nebude, tak prosim nelzete. My jsme jen poukazali na zjevne rozpory a problemy. Muzete to samozrejme ignorovat, ale to je pri reseni kazdeho problemu dost smrtici postup.
To, ze ma nakupak prikon jako dobijecka pro par aut je pekne prosim argument PRO nebo PROTI? Ona totiz potreba poctu takovych nakupaku a dobijecek je malinko jina, vime?
Co udelate, kdyz vam majitele ten souhlas nebudou davat? A ja osobne myslim, ze vam ho jen tak nekdo neda... a fakt myslite, ze nekdo bude nabijet za nasobek ceny, kdyz jeden z hlavnich argumentu doposud byla cena?
A nikdo pokud vim nerekl, ze reseni neexistuje a nikdy nebude, tak prosim nelzete. My jsme jen poukazali na zjevne rozpory a problemy. Muzete to samozrejme ignorovat, ale to je pri reseni kazdeho problemu dost smrtici postup.
Re: Elektromobilita
Vysvětlení zkratek:
TE - tepelná elektrárna (Opatovice, Tušimice, Počerady apod.)
AE - atomová elektrárna (Temelín či Dukovany)
Oba typy jsou stále důležité pro zajištění stability rozvodné sítě, protože např. přečerpávací (Dlouhéí Stráně či Štěchovice) a plynové elektrárny slouží hlavně pro vykrývání špiček.
Další typy elektráren - větrné či sluneční - slouží pro doplnění energetického mixu a nemohou - ačkoliv to jejich zastánci tvrdí - zajistit stabilitu dodávek el. energie.
Kubajsu - problémem je to, že pokud budete někde chtít vybudovat nějaké rozvodné vedeni, tak se na 99% najde někdo kdo proti tomu bude protestovat (zabrání pozemku, poškození krajiny apod.) a budete namydlenej.
TE - tepelná elektrárna (Opatovice, Tušimice, Počerady apod.)
AE - atomová elektrárna (Temelín či Dukovany)
Oba typy jsou stále důležité pro zajištění stability rozvodné sítě, protože např. přečerpávací (Dlouhéí Stráně či Štěchovice) a plynové elektrárny slouží hlavně pro vykrývání špiček.
Další typy elektráren - větrné či sluneční - slouží pro doplnění energetického mixu a nemohou - ačkoliv to jejich zastánci tvrdí - zajistit stabilitu dodávek el. energie.
Kubajsu - problémem je to, že pokud budete někde chtít vybudovat nějaké rozvodné vedeni, tak se na 99% najde někdo kdo proti tomu bude protestovat (zabrání pozemku, poškození krajiny apod.) a budete namydlenej.
Re: Elektromobilita
Ale my neříkáme, že neexistuje. Jen, že to není tak jednoduché, jak tvrdíte.Kubajsu píše:Víte co, vlezte mi na hrb. Proti přesvědčení, že něco nejde se argumentovat nedá.
Že řešení existuje, ale ne teď je myšleno tak, že chvíli zabere jeho zavedení v širším měřítku. Tj. včetně dobudování trafaček u drátů VVN a pod. Megawatty příkonu má kdejaký nákupák nebo skladová hala a taky rostou jak houby po dešti.
Samozřejmě, že použití mé energie v baterii pro vyrovnání špiček musí být se souhlasem majitele (a zpoplatněno). Když budu mít nabito za 1kč/kWh a nebudu akutně potřebovat auto, milerád prodám třeba za 5kč...
Ale ne. Tady se šmahem řekne, řešení problému neexistuje a nikdy to řešitelné nebude. Ne, 2 příspěvky do téhle debaty stačily.
K těm megawatům, je velký rozdíl nákupák, kde víte jaký má odběr a čas odběru a náhlé zvýšení z nabíječky, kdy nevíte kdy se zapne. Proč myslíte, že velké odběry se plánují dopředu a jsou pokuty i za neodebrání energie? Dobudování trafaček a drátů, no když člověk vidí, jak to dnes nejde pro odpor všech. I na tu výměnu se musel upravit zákon.
Re: Elektromobilita
Dobrá, začíná to zase vypadat kultivovaně, tak poruším slib
Prostě si myslím, že naprostou většinu výše zmíněných problémů dokáže vyřešit inteligentní řízení odběru/nabíjení a eventuálně vracení do sítě kvůli stabilizaci (včetně všech absurdit jako placení pokut za neodebranou energii). Prostě pokud někdo bude chtít dobít okamžitě, bude to drahé. Naopak,pokud v pondělí píchnu auto na nabíječku a vím, že ho budu potřebovat v pátek večer a mezi tím nechám baterii "k dispozici" pro stabilizaci sítě, může být v pátek nabito třeba zdarma...
Samozřejmě už slyším argument, co když budu potřebovat odjet ve středu do nemocnice a co na ty cykly řekne baterie - předpokládám cyklování v řádu procent, což životnost lionek prakticky neovlivňuje (na rozdíl od dlouhodobého vybití, nebo přebití), děje se okolo nabití baterie na 60%, což na dost nouzových km vystačí. Technologie na to jsou, jen zatím nebyla prakticky žádná potřeba je zavádět. Ono ani samotné připojení všech aut na normální zásuvku naráz by zřejmě nebyl zásadní problém - stejně skoro všechny domácnosti po příchodu z práce pustí pračku, televizi a začnou vařit večeři víceméně naráz a problémy to nedělá...
Ano, změny v síti by samozřejmě nastaly a musely by se řešit. Odpor k budování čehokoliv ale už je klasický NIMBYsmus, který se stejně musí nějak celospolečensky vyřešit a subjektivně mi přijde, že k drátům je odpor asi nejmenší... Ale čas rozhodně je; i kdyby rostl podíl prodaných elektro o 5% ročně (naprostá utopie bych řekl), tak při stáří našeho vozového parku by nahrazení spalovacích motorů trvalo okolo 40-50 let. To se změní ještě spoustu věcí.
Prostě si myslím, že naprostou většinu výše zmíněných problémů dokáže vyřešit inteligentní řízení odběru/nabíjení a eventuálně vracení do sítě kvůli stabilizaci (včetně všech absurdit jako placení pokut za neodebranou energii). Prostě pokud někdo bude chtít dobít okamžitě, bude to drahé. Naopak,pokud v pondělí píchnu auto na nabíječku a vím, že ho budu potřebovat v pátek večer a mezi tím nechám baterii "k dispozici" pro stabilizaci sítě, může být v pátek nabito třeba zdarma...
Samozřejmě už slyším argument, co když budu potřebovat odjet ve středu do nemocnice a co na ty cykly řekne baterie - předpokládám cyklování v řádu procent, což životnost lionek prakticky neovlivňuje (na rozdíl od dlouhodobého vybití, nebo přebití), děje se okolo nabití baterie na 60%, což na dost nouzových km vystačí. Technologie na to jsou, jen zatím nebyla prakticky žádná potřeba je zavádět. Ono ani samotné připojení všech aut na normální zásuvku naráz by zřejmě nebyl zásadní problém - stejně skoro všechny domácnosti po příchodu z práce pustí pračku, televizi a začnou vařit večeři víceméně naráz a problémy to nedělá...
Ano, změny v síti by samozřejmě nastaly a musely by se řešit. Odpor k budování čehokoliv ale už je klasický NIMBYsmus, který se stejně musí nějak celospolečensky vyřešit a subjektivně mi přijde, že k drátům je odpor asi nejmenší... Ale čas rozhodně je; i kdyby rostl podíl prodaných elektro o 5% ročně (naprostá utopie bych řekl), tak při stáří našeho vozového parku by nahrazení spalovacích motorů trvalo okolo 40-50 let. To se změní ještě spoustu věcí.
Re: Elektromobilita
Víte, jsou i lidé, kterým by vadilo myslet na to, že musím auto po příjezdu domů připojit k zásuvce.
A těch 5% je 5% ze současných prodejů, nebo 5 procentních bodů prodeje? To je jestli je dnes prodaných 1% elektroaut a za rok 1,05%, nebo 6%? Oboje je sice utopie, ale ta první reálnější.
A těch 5% je 5% ze současných prodejů, nebo 5 procentních bodů prodeje? To je jestli je dnes prodaných 1% elektroaut a za rok 1,05%, nebo 6%? Oboje je sice utopie, ale ta první reálnější.
Re: Elektromobilita
Bílý dům chce zrušit podporu elektromobilů. Neví ještě, kdy tak učiní
Zdroj: https://ekonomika.idnes.cz/bily-dum-don ... anicni_div
Zdroj: https://ekonomika.idnes.cz/bily-dum-don ... anicni_div
Re: Elektromobilita
V roce 2006 byl v zapadnich cechach regulacni stupen c.5 pro odberatele pres 500kW. Tzn. do 4 hod i nepretrzite bezici technologie odstavit, at jsou skody jakekoli. Takovato situace se dle pametniku nestala od 70tych let.Kubajsu píše:Ono ani samotné připojení všech aut na normální zásuvku naráz by zřejmě nebyl zásadní problém - stejně skoro všechny domácnosti po příchodu z práce pustí pračku, televizi a začnou vařit večeři víceméně naráz a problémy to nedělá...
2012 (mozna rok +-) si nekolik obci uzilo stedre odpoledne a vecir pri svickach, nedostatek vykonu.
Ja bych si tu nasi rozvodnou sit nemaloval tak na ruzovo, na mnoha mistech je pravidelne prekracovano pravidlo jednoho volneho zalozniho vedeni (N+1) a nove se stavi maximalne pricky mezi trafostanicemi ve mestech.
Re: Elektromobilita
Volkswagen ohlásil konec spalovacích motorů, poslední prodá do roku 2040. V budoucnu se zaměří na elektromobily
https://byznys.ihned.cz/c1-66374900-vol ... ktromobily
https://byznys.ihned.cz/c1-66374900-vol ... ktromobily
Re: Elektromobilita
Myslel jsem podíl prodejů, tj. 5, 10, 15, 20% atd. I přes takhle nesmyslnou úroveň nárůstu (odpovídající brutálním regulacím) to vychází na hodně dlouhou dobu... Klidně srovnatelnou s těmi 70 lety přechodu od koní na auta...Sosa píše:Víte, jsou i lidé, kterým by vadilo myslet na to, že musím auto po příjezdu domů připojit k zásuvce.
A těch 5% je 5% ze současných prodejů, nebo 5 procentních bodů prodeje? To je jestli je dnes prodaných 1% elektroaut a za rok 1,05%, nebo 6%? Oboje je sice utopie, ale ta první reálnější.
K tomu prvnímu; mě zase vadí myslet na to, že musím k benzínce. V mé blízkosti jsou jenom nechutně předražené, takže tankování pro mě znamená pár km zajížďku, nebo na to musím myslet, když jedu někam dál. Kéž bych mohl po ukončení výletu jenom strčit auto do zásuvky...
Re: Elektromobilita
Samozřejmě, když se na ní 20 let skoro nešáhlo a mezi tím si každý druhý pořídil klimatizaci, přímotopy a další. První nové vedení VVN jsem viděl snad předloni...NoOne píše:Ja bych si tu nasi rozvodnou sit nemaloval tak na ruzovo...
Nikdo snad netvrdí, že by jakákoliv výraznější změna způsobu používání nevyžadovala úpravy, ale určitě je nebude třeba udělat ze dne na den.
Re: Elektromobilita
A myslelt na to, jestli dobijet za tarif "hned a draze" nebo "pomalu a levne". Jak s tou benzinkou.Kubajsu píše:Kéž bych mohl po ukončení výletu jenom strčit auto do zásuvky...
Re: Elektromobilita
VW patří z velké části státu - tedy spolkové zemi Dolní Sasko (aspoň doufám) - a protože Německo je postiženo "zeleným" šílenstvím, jeho manažeři nejspíš tímto prohlášením plní politickou objednávku. Ale dostáváme se znovu k tomu, že s dost velkou pravděpodobností nebude a) dostatek zdrojů pro výrobu el. energie a za b) nebude vedení, které by přepravilo energii vyrobenou na severu ve větrných elektrárnách na jih, kde se odstavují JE (jaderné elektrárny), které zatím zajišťují spolu s uhelnými stabilitu výroby el. energie. Bohužel politici, kteří rozhodli o odstaveni JE po Fukušimě si neuvědomili, nejspíš ale hlavne neměli ani páru o tom, co to znamená. V současnosti se to řeší tím, že se ta část energie vyráběná v JE vyrábi v uhelných elektrárnách, což zase nelibě nesou Zelení protože Německo nesnižuje emise CO2...
Kubajsu, nejspíš to dopadne tak, že budete čekat na to, až půjde tzv. noční proud abyste mohl dobít auto. Čímž mi připomínáte mého tchána, který nutí tchýni pouštět pračku právě jen když jde noční proud. A stejně se chová v případě, když se musí sekat tráva....
Kubajsu, nejspíš to dopadne tak, že budete čekat na to, až půjde tzv. noční proud abyste mohl dobít auto. Čímž mi připomínáte mého tchána, který nutí tchýni pouštět pračku právě jen když jde noční proud. A stejně se chová v případě, když se musí sekat tráva....
Re: Elektromobilita
As of 31 December 2016, share ownership of Volkswagen AG is distributed as follows:kik píše:VW patří z velké části státu - tedy spolkové zemi Dolní Sasko (aspoň doufám) - a protože Německo je postiženo "zeleným" šílenstvím, jeho manažeři nejspíš tímto prohlášením plní politickou objednávku.
30.8% Porsche Automobil Holding SE
22.5% Foreign institutional investors
14.6% Qatar Holding LLC
11.8% State of Lower Saxony
18.0% Private shareholders / Others
2.3% German institutional investors
Re: Elektromobilita
němečtí automobiloví manažeři (BMW;MB;VW) vedli debatu s Frau Merkel, nadnesli nějaká čísla a ta svazačka to vzala jako hotovu věc !
a ještě si matně vzpomínám, že jim přitom grínpísáci obsadili budou ministerstva dopravy, takže celou akci přesunuli na lépe chráněné vnitro...
a ještě si matně vzpomínám, že jim přitom grínpísáci obsadili budou ministerstva dopravy, takže celou akci přesunuli na lépe chráněné vnitro...
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Elektromobilita
Na to maji ovsem Grinpisaci a Antifa od politiku a mainstreamovych medii nedotknutelne pravo.
(levicovy teror = hodny aktivista)
: o )
(levicovy teror = hodny aktivista)
: o )
Re: Elektromobilita
Do Německa přišlo poslední 3 roky 2 miliony lidí a elektrická soustava to v pohodě utáhla. Odstavení JE nebylo z důvodu Fukušimy. Fukušima byla jen záminka. JE musí jet neustále, JE není stavěná na neustále vypínání a zapínání. JE je naprosto nevhodná v kombinaci s OZE, protože v době velké výroby OZE by bylo příliš elektřiny. Zdrojů bude dost, do Německa bude vést Nord Stream 2 a plynu má Rusko na několik století. Vedení na jih se také někdy postaví. Navíc podíl OZE bude neustále růst a v době kdy nefouká a nesvítí pojedou na plno elektrárny na uhlí a plyn.kik píše:Ale dostáváme se znovu k tomu, že s dost velkou pravděpodobností nebude a) dostatek zdrojů pro výrobu el. energie a za b) nebude vedení, které by přepravilo energii vyrobenou na severu ve větrných elektrárnách na jih, kde se odstavují JE (jaderné elektrárny), které zatím zajišťují spolu s uhelnými stabilitu výroby el. energie. Bohužel politici, kteří rozhodli o odstaveni JE po Fukušimě si neuvědomili, nejspíš ale hlavne neměli ani páru o tom, co to znamená. V současnosti se to řeší tím, že se ta část energie vyráběná v JE vyrábi v uhelných elektrárnách, což zase nelibě nesou Zelení protože Německo nesnižuje emise CO2...
Kubajsu, nejspíš to dopadne tak, že budete čekat na to, až půjde tzv. noční proud abyste mohl dobít auto. Čímž mi připomínáte mého tchána, který nutí tchýni pouštět pračku právě jen když jde noční proud. A stejně se chová v případě, když se musí sekat tráva....
Energetická náročnost v domácnostech se neustále snižuje - zateplení, úspornější spotřebiče, ...
Také záleží, jestli si Němci pozvou další miliony tmavých dárečků. Pokud ne, tak bude Němců ubývat, což také snižuje nároky síť i výrobu.
Re: Elektromobilita
To předpokládám pohlídá jistič, stejně jako nyní dělá dálkové spínání topení a dalšího.kik píše:Kubajsu, nejspíš to dopadne tak, že budete čekat na to, až půjde tzv. noční proud abyste mohl dobít auto. Čímž mi připomínáte mého tchána, který nutí tchýni pouštět pračku právě jen když jde noční proud. A stejně se chová v případě, když se musí sekat tráva....
Mimochodem v současnosti to nemá velký význam; u mého tarifu na tepelné čerpadlo se cena nízkého a vysokého tarifu liší asi o 0,2 kč/kWh...
K Anonymovi: Právě odložené dobíjení elektromobilů by mohlo do značné míry stabilizovat OZE a JE spolu s TE by mohly běžet trvale v pásmu nejvyšší účinnosti.
Re: Elektromobilita
Kolikpak asi elektromobilu bude potreba ke stabilizaci OZE...
Re: Elektromobilita
To záleží na instalovaném výkonu (při nasazení inteligentního řízení a celoplošném pokrytí by mělo stačit 25-30%).
Re: Elektromobilita
Mně to "inteligentní řízení" zní jako buzzword. Už to někdo analyzoval, nebo je to jen takové zaklínadlo, že až to někdo vymyslí, tak to bude fungovat, ale určitě to pude?
Re: Elektromobilita
Třeba se tam bude za pár desetiletí ve velkém topit velbloudím trusem a veškerá elektro-debata bude pasé Mají na to slušně nakročenoAnonym píše:Také záleží, jestli si Němci pozvou další miliony tmavých dárečků. Pokud ne, tak bude Němců ubývat, což také snižuje nároky síť i výrobu.
Re: Elektromobilita
no vidíš, zrovna krásný příklad toho "aby to vyšlo" ma teplený čerpadlo extra tarif. extra proti přímotopům atd..Kubajsu píše: To předpokládám pohlídá jistič, stejně jako nyní dělá dálkové spínání topení a dalšího.
Mimochodem v současnosti to nemá velký význam; u mého tarifu na tepelné čerpadlo se cena nízkého a vysokého tarifu liší asi o 0,2 kč/kWh...
jak by se to narovnalo, už to tak růžový není
Re: Elektromobilita
Asi nechápu...
Na vysokém je čerpadlo blokováno. Proč je i tak cena nízká nechápu, zřejmě není pro distribuční společnost/výrobce atraktivní omezovat spotřebu v jakémkoliv čase...
Ale třeba tarif pro nabíjení elektro má nízkou sazbu ještě nižší, než TČ a vysokou v úrovni běžné... Prostě jde to a používá se to. Zbytek je zřejmě otázka přístupu ERU/požadavku ČEZu a distribučních společností...
Na vysokém je čerpadlo blokováno. Proč je i tak cena nízká nechápu, zřejmě není pro distribuční společnost/výrobce atraktivní omezovat spotřebu v jakémkoliv čase...
Ale třeba tarif pro nabíjení elektro má nízkou sazbu ještě nižší, než TČ a vysokou v úrovni běžné... Prostě jde to a používá se to. Zbytek je zřejmě otázka přístupu ERU/požadavku ČEZu a distribučních společností...