[D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Tohle už neplatí, nereflektuje to nový stav po územní studii, ze které vyplynul požadavek na MÚK Rohlenka. V DÚR bylo pouze prosté křížení silnice II/430 s dálnicí D1 u Rohlenky.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
A je v planu i prestavba a vyrazne zvyseni kapacity teto odpocivky? Nevim jak smer Praha, ale smer Ostrava kapacitne dost casto ponekud nestiha. O esteticnu a dopravnim reseni onoho mista nemluve...
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Přestavbu a rozšíření by to chtělo. Je zde velmi dobré a hlavně "kapacitní" stravovací zázemí
Rohlenka je pouze na jedné straně, i když se na ni dá jet i ve směru na Prahu, ovšem dosti krkolomně.
Chtělo by to, aby mohla být po přestavbě využitelná pro oba směry. Navíc se na ni teď dá dostat z běžné silnice. Jsem zvědav jak se to vyřeší, protože to by asi začalo hodně lidí plivat, protože tam jezdí na jídlo
Rohlenka je pouze na jedné straně, i když se na ni dá jet i ve směru na Prahu, ovšem dosti krkolomně.
Chtělo by to, aby mohla být po přestavbě využitelná pro oba směry. Navíc se na ni teď dá dostat z běžné silnice. Jsem zvědav jak se to vyřeší, protože to by asi začalo hodně lidí plivat, protože tam jezdí na jídlo
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
A jak by sis to jako představoval?michal píše:A je v planu i prestavba a vyrazne zvyseni kapacity teto odpocivky? Nevim jak smer Praha, ale smer Ostrava kapacitne dost casto ponekud nestiha. O esteticnu a dopravnim reseni onoho mista nemluve...
Místo tam žádné není.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Málo místa ? Bavíme se o odpočívce Rohlenka ne ? Vždyť tam je hromada místa okolo. Samozřejmě dohromady s přeložením silnice 430, to je jasny.
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Takže opravdu veškerá doprava z/na I/50 bude muset použít nějákou mega MUK u Rohlenky (aby to pobralo místní dopravu, benzínku/odpočívku a tranzit na Slovensko) a pár kilometrů jet po II/430? To nejsou moc dobré vyhlídky pro dopravu na I/50... Místo zlepšení situace zhoršení a krásné místo pro tvorbu kolonLenny píše:Tohle už neplatí, nereflektuje to nový stav po územní studii, ze které vyplynul požadavek na MÚK Rohlenka. V DÚR bylo pouze prosté křížení silnice II/430 s dálnicí D1 u Rohlenky.
A co rozšíření na tři pruhy? To tedy předpokládám bude končit u Rohlenky a ne Holubic? Původně jsem si myslel, že třetí pruh bude končit podobně jako u Benešova z D1 na I/3, nebo u Bělotína na D48.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Jednoduché jak facka, díky.Aram96 píše:Málo místa ? Bavíme se o odpočívce Rohlenka ne ? Vždyť tam je hromada místa okolo. Samozřejmě dohromady s přeložením silnice 430, to je jasny.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Jednoduché ne, ale snad to není takový problém, když by se měla odpočívka rozšiřovat. Rohlenka na to má jednoznačně největší potenciál, díky zázemí.Martin z Ostravy píše:Jednoduché jak facka, díky.Aram96 píše:Málo místa ? Bavíme se o odpočívce Rohlenka ne ? Vždyť tam je hromada místa okolo. Samozřejmě dohromady s přeložením silnice 430, to je jasny.
A jinak, co říkáte na můj minulý příspěvek:
Nechci dělat předčasné závěry jen kvůli studii, ale nemělo by ŘSD trochu poupravit chystané plány na ty velké křižovatky v důsledku nerealizace jihozápadní tangenty ? Především mám na mysli v křižovatce Brno-centrum větev Vídeň-Praha, chtělo by to semi-direktivní jako na vedlejší křižovatce.
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Chápu Vaši potřebu mi tykat, protože Vy tomu samozřejmě rozumíte a já samozřejmě ne. Nicméně mně by stačila normální odpověď typu "Rozšířit to bohužel lze jen za cenu enormních nákladů (odstupné provozovatelům, překrytí dálnice)", nebo "Řešením je jedině vybudování zcela nové odpočívky o kus dál v rámci nové koncepce ŘSD, kde je ale problém v majetkoprávních vztazích (OMV, McDonald´s vlastní to své a nelze je odstřihnout od dálnice - problém jako na D3 u Tábora). Nebo "Zvažovala se možnost rozšíření parkovacích míst východně od stávající odpočívky směr Bohumín za cenu zachování stávajícího sjezdu i výjezdu s přeložkou silnice II/430, ale nepodařilo se najít shodu s představami JMK". Nebo prostě a jednoduše "Rozšířit to nejde, veškeré možnosti již byly prověřeny, nicméně alespoň rekonstrukce stávajícího rozsahu odpočívky se v rámci rozšíření dálnice plánuje a další dobře vybavená odpočívka tedy přibude u Křenovic, i když ta už je všem jedoucím po I/50 k ničemu. " Tohle jsou odpovědi, pro které si sem na fórum chodím. Čili škoda, že se vyjadřujete, i když k tomu vlastně nic nemáte.Martin z Ostravy píše:A jak by sis to jako představoval?michal píše:A je v planu i prestavba a vyrazne zvyseni kapacity teto odpocivky? Nevim jak smer Praha, ale smer Ostrava kapacitne dost casto ponekud nestiha. O esteticnu a dopravnim reseni onoho mista nemluve...
Místo tam žádné není.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Tykám si tady s každým od začátku, ostatně jako na všech fórech. Ale pokud s tím máte problém, můžu to samozřejmě změnit.
Odpočívka Rohlenka je dlouhodobě problematická, jednak z dopravního hlediska, jednak z hlediska majetkoprávního. Je to typický produkt naprosto neřízených 90.let, kdy si budoval kde kdo, kde co a státu to bylo jedno. Výsledkem je naprosto nekoncepční, dopravně problematické, službami přeplněné místo s nedořešenými majetkovými vztahy. Odpočívka Rohlenka vpravo byla původně stejná smyčka jako to vlevo, s tím, že z ní byl přístup do původního motorestu Rohlenka, v 90. letech byla dostavěna ČSPH a pak už se to jen nabalovalo.
Aktuálně se připravuje rekonstrukce odpočívky tak jak je, s tím, že bude pokud možno stavbně vyřešeno parkování osobních aut ve východní části odpočívky. Dále se řeší, jak naložit s černým sjezdem.
Pokud bude budována MÚK Rohlenka, tak v rámci ní bude třeba odpočívku zrušit, což bych považoval za ideální. V rámci koncepce odpočívek se počítá s novými odpočívkami více na východ, stejně jako s rozšířením Brněnských Ivanovic, které mají tu výhodu, že mohou obsluhovat oba směry. Majetkově to sice taky není úplně ok, ale ŘSD tam má jen jednoho partnera, což je OMV a není třeba dělat složitou přeložku II. třídy.
Doufám, že Vám to takto již stačí.
Osobně jsem již unaven výkřiky s jednoduchými řešeními, kterými se to nejen tady jen hemží. Proto může moje reakce působit někdy arogatně. A abych se toho pro příště vyvaroval, omezím své reakce na fórum na minimum.
Odpočívka Rohlenka je dlouhodobě problematická, jednak z dopravního hlediska, jednak z hlediska majetkoprávního. Je to typický produkt naprosto neřízených 90.let, kdy si budoval kde kdo, kde co a státu to bylo jedno. Výsledkem je naprosto nekoncepční, dopravně problematické, službami přeplněné místo s nedořešenými majetkovými vztahy. Odpočívka Rohlenka vpravo byla původně stejná smyčka jako to vlevo, s tím, že z ní byl přístup do původního motorestu Rohlenka, v 90. letech byla dostavěna ČSPH a pak už se to jen nabalovalo.
Aktuálně se připravuje rekonstrukce odpočívky tak jak je, s tím, že bude pokud možno stavbně vyřešeno parkování osobních aut ve východní části odpočívky. Dále se řeší, jak naložit s černým sjezdem.
Pokud bude budována MÚK Rohlenka, tak v rámci ní bude třeba odpočívku zrušit, což bych považoval za ideální. V rámci koncepce odpočívek se počítá s novými odpočívkami více na východ, stejně jako s rozšířením Brněnských Ivanovic, které mají tu výhodu, že mohou obsluhovat oba směry. Majetkově to sice taky není úplně ok, ale ŘSD tam má jen jednoho partnera, což je OMV a není třeba dělat složitou přeložku II. třídy.
Doufám, že Vám to takto již stačí.
Osobně jsem již unaven výkřiky s jednoduchými řešeními, kterými se to nejen tady jen hemží. Proto může moje reakce působit někdy arogatně. A abych se toho pro příště vyvaroval, omezím své reakce na fórum na minimum.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
A to je odkud, že se bude rušit MÚK Holubice? Ta by měla zůstat zachována.Kulich píše:Takže opravdu veškerá doprava z/na I/50 bude muset použít nějákou mega MUK u Rohlenky (aby to pobralo místní dopravu, benzínku/odpočívku a tranzit na Slovensko) a pár kilometrů jet po II/430? To nejsou moc dobré vyhlídky pro dopravu na I/50... Místo zlepšení situace zhoršení a krásné místo pro tvorbu kolon
A co rozšíření na tři pruhy? To tedy předpokládám bude končit u Rohlenky a ne Holubic? Původně jsem si myslel, že třetí pruh bude končit podobně jako u Benešova z D1 na I/3, nebo u Bělotína na D48.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
No jak jsem psal na předchozí stránce. Skoro ve všech variantách územích studií se ruší. Viz https://www.kr-jihomoravsky.cz/Default. ... 9&TypeID=2 (funguje jenom z PC)
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
To Martin z Ostravy: Diky za odpoved. Problem s tim nemam, pokud odpoved nezni ponekud povysene. Jsem z prace zvykly na ledacos, tady relaxuju a snim. Ale taky se chci neco dozvedet. Na kancelarskou krysu sedici furt na zadku mam rocne najezdino vic nez dost a pozadavky na kvalitu sluzeb jsou podle me na miste. V tomto smeru udelali provozovatele uz hodne, ale porad je co zlepsovat. Zruseni stavajici a vystavba zcela nove a vetsi odpocivky by bylo idealni, ale odstrihnout pumpu od dalnice asi neni snadne. Rozsireni na 3+3 musi prinest i zmenu tady, tenhle stav nelze po rozsireni udrzovat beze zmeny.
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
To sice, ano. Ale v tomto výstupu https://www.kr-jihomoravsky.cz/Default. ... 8&TypeID=2 kde se píše o doporučení nevidím zrušení MÚK Holubice, pouze vidím novou MÚK Rohlenka.
Na video se podívám až o víkendu.
Kdyby se zrušila MÚK Holubice tak, by museli zkapacitnit stávající II/430 na čtyřpruh od Holubic až po Rohlenku, a poté zařadit jako I/50. Dále by odpadla problematické řešení hlukové zátěže na Holubice z MÚK Holubice, s čím je velký problém.
Osobně bych doporučil přeložku silnice I/50 do bývalé trasy dálnice D1 Tučapy - Brankovice - Slovensko, a to zejména v úseku D1 Tučapy - Brankovice - Malínky. Tato přeložka by vyřešila problém s hlukovou zátěží na MÚK Holubice, nutnost zkapacitnění úseku I/50 Holubice - Slavkov, křižovatku s II/416 ve Slavkově a průjezd kolem zámeckého parku, problematický obchvat Bučovic, obchvat Nesovic a problematickou přeložkou Brankovice - Kožušice. Všechny tyto problémy by byly novou přeložkou vyřešeny. Tranzit by jel po přeložce, a na stávající I/50 by zůstala pouze místní doprava. D1 se stejně jednoho dne bude rozšiřovat až do Vyškova na šestipruh.
Na video se podívám až o víkendu.
Kdyby se zrušila MÚK Holubice tak, by museli zkapacitnit stávající II/430 na čtyřpruh od Holubic až po Rohlenku, a poté zařadit jako I/50. Dále by odpadla problematické řešení hlukové zátěže na Holubice z MÚK Holubice, s čím je velký problém.
Osobně bych doporučil přeložku silnice I/50 do bývalé trasy dálnice D1 Tučapy - Brankovice - Slovensko, a to zejména v úseku D1 Tučapy - Brankovice - Malínky. Tato přeložka by vyřešila problém s hlukovou zátěží na MÚK Holubice, nutnost zkapacitnění úseku I/50 Holubice - Slavkov, křižovatku s II/416 ve Slavkově a průjezd kolem zámeckého parku, problematický obchvat Bučovic, obchvat Nesovic a problematickou přeložkou Brankovice - Kožušice. Všechny tyto problémy by byly novou přeložkou vyřešeny. Tranzit by jel po přeložce, a na stávající I/50 by zůstala pouze místní doprava. D1 se stejně jednoho dne bude rozšiřovat až do Vyškova na šestipruh.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
No právě, taky mi to přijde celé padlé na hlavu. Nicméně vycházím z tohoto:
Je to screenshot s detailem na Hulubice z varianty D.1.: https://www.kr-jihomoravsky.cz/archiv/o ... 00_web.pdf
Zbytek variant, kde téměř u každé je zrušená MUK Holubice: https://www.kr-jihomoravsky.cz/Default. ... 9&TypeID=2
Je to screenshot s detailem na Hulubice z varianty D.1.: https://www.kr-jihomoravsky.cz/archiv/o ... 00_web.pdf
Zbytek variant, kde téměř u každé je zrušená MUK Holubice: https://www.kr-jihomoravsky.cz/Default. ... 9&TypeID=2
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Pro další projednání v rámci ZÚR byla dle prezentace ÚS navržena varianta tzv. "poučená" spolu s variantou D.3.
Poučená varianta zachovává MÚK Holubice a přidává novou MÚK Rohlenka:
Poučená varianta zachovává MÚK Holubice a přidává novou MÚK Rohlenka:
- Přílohy
-
- poucena.png (1.45 MiB) Zobrazeno 9175 x
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Kde jsi to našel?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
tady je odkaz: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 83#p177483
(jde o variantu D.3 a "poučenou")
(jde o variantu D.3 a "poučenou")
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Jak píše Jirka, je to z prezentace, která byla prezentována na projednání závěrů ÚS. Ke stažení na http://www.zurka.czLenny píše:Kde jsi to našel?
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Tak jsem si všiml, že aktualizovali letáky pro rozšíření na 6-pruh kolem Brna. Došlo k přidání letáku na jižní tangentu, MÚK Černovická terasa a úsek Brno-východ-Holubice, který myslím ještě nebyl. I když je to vše ještě hodně daleko tak jedině . Dále došlo k rozdělení letáku na úsek Brno-západ - Brno-jih na jednotlivé 3 etapy, což je jedině dobře. Škoda těch termínů, 2030 na některých částech je žalostný, když tu jezdí už dnes přes 50 000 vozidel, ale lepší než nikdy
Co mi ale nejde do hlavy, že zatím jediný leták nereaguje na územní studii JMK Já vím, zatím jen studie, ale je potřeba si uvědomit, že jestli se má něco v Brně a jeho okolí někdy postavit, musí to být v ZUR a ty mít dobře podložené, jinak > SOUD a zrušení ZUR ... z těchto důvodů nemá podle mě nikdy (nebo v nejbližších 20 letech) šanci projít jihozápadní tangenta, protože výsledek ÚS JMK ji nepovažuje za nutnou. Samozřejmě by pomohla D1, ale ne tolik a proto jakákoli snaha ji do ZUR zanést a následná příprava a realizace nikdy nemá šanci projít. Prostě si myslím, že pokud to není podloženo tou 2-letou studií, nepostaví se ani metr silnice navíc. Stejně tak je na stavbě před Holubicemi uvažováno s MÚK Tvarožná, ale podle studie by měla vzniknout MÚK Rohlenka kousek blíže Brnu. Ale chápu, že studie je chvíli a ještě nejsou konkrétní plány této múk, proto je tam "starý" plán.
Někde však už jsou konkrétní plány teď a to s realizací ne za 10 let, ale o dost dříve. Bohužel právě nehledě na studii, a proto tu vidím 3 nedostatky. Víceméně je to o MÚK:
V prvé řadě asi MÚK Brno-centrum ... myslím, že průchod 2 pruhy křižovatkou je málo. 3 pruhy jdou z východu, v Brno-jih se jeden oddělá, odpadnou auta na Bratislavu a stejně tak i na Vídeň. Poté od D2 přibudou auta na Prahu a těch nikdy už neubude na rozdíl od jiných směrů díky D55 či pořádné I/38. Právě kvůli chybějící JZT.
Dále také kvůli chybějící JZT je podle mě potřeba vrátit se částečně k minulým plánům a větev Vídeň-Praha postavit pořádnou semi-direktní s pořádným poloměrem jako v Brno-jih, ideálně 2-pruhovou. Naprosto minimalistické řešení by mohlo být stávající řešení, ale proplet v kolektoru vyřešit po vzoru Německa, kdy dojde k přemostění a k propletu v kolektoru vlastně nedochází, to by snad stačilo s vidinou "SMV 38" Ono hlavně když by se dělala pořádná rampa Vídeň-Praha, tak pod stávajícím mostem zbyde místo na 3.pruh v průběhu křižovatkou směrem na Prahu Ve směru od Prahy se stejně musí most rozšiřovat, pokud chtějí přidávat kolektor k D1, i kdyby měla jen 2 pruhy.
Další chybu v plánech vidím v MÚK Kývalka. Ta je dokonce závadná i bez ohledu na výsledky studie. Možná jsem o tom už psal, ale tohle nemohou myslet vážně. Na konci 6-pruhu, kdy odpadá velká část aut, po spojení Bystrce s D1 půjde minimálně o 20 000 vozidel a to při DNEŠNÍCH intenzitách, navrhují vratnou větev směrem na Rosice. Naprosto nedostačující řešení, tahle MÚK by měla vypadat tak, že připojení a odpojení od D1 by mělo být dvoupruhové a "přímé" na rychlost 100 km/h. Silnice pokračující do Rosic bude v budoucnu stejně směrově dělený 4-pruh bez úrovňové křižovatky do Ostrovačic, pokračující novým jižním obchvatem Rosic a pak se rozdělující dál na I/23 a obchvat Tetčic a Neslovic do Ivančic. Tohle všechno jsou už dnes satelity pracující v Brně, intenzity budou jedině růst ... a my se bavíme o stavbách, které se budou stavět SNAD do roku 2030, takže by se k tomu mělo přihlédnout, si myslím.
A 3.věc jsou počty pruhů v MÚK Brno-jih a hlavně tvar MÚK Chrlice II (připojení JT na D2) viz. MÚK Sedlice, což je naprostá zhovadilost v dnešní době stavět takovéhle idiotské tvary, které nejenže jsou nekomfortní, ale i zaberou více půdy, jsou nebezpečné, obzvláště v zimě, možná i dražší, ale hlavně naprosto zbytečné. A ještě navíc pro jiný tvar mluví nereálnost dostavby JZT tudíž NEpotřebnost připojení směru od Bratislavy na JT.
Závěrem .. jako pardon, ale tady se začínají plánovat zkapacitnění dálnice D10, D11 na 6-pruhy (což je super a ve správný čas ), úpravy některých křižovatek u Prahy na "modernější" a kapacitnější, ale tady máme plány stavět za 5-8 let něco nového, ale co je i při dnešních intenzitách docela málo a hlavně na tohle století i nemoderní. PROČ A bohužel vše hrozně pozdě, včera bylo na 6-pruh pozdě. Když už tedy roky realizace 2025-28, či 27-30, tak do**** pořádně
Co mi ale nejde do hlavy, že zatím jediný leták nereaguje na územní studii JMK Já vím, zatím jen studie, ale je potřeba si uvědomit, že jestli se má něco v Brně a jeho okolí někdy postavit, musí to být v ZUR a ty mít dobře podložené, jinak > SOUD a zrušení ZUR ... z těchto důvodů nemá podle mě nikdy (nebo v nejbližších 20 letech) šanci projít jihozápadní tangenta, protože výsledek ÚS JMK ji nepovažuje za nutnou. Samozřejmě by pomohla D1, ale ne tolik a proto jakákoli snaha ji do ZUR zanést a následná příprava a realizace nikdy nemá šanci projít. Prostě si myslím, že pokud to není podloženo tou 2-letou studií, nepostaví se ani metr silnice navíc. Stejně tak je na stavbě před Holubicemi uvažováno s MÚK Tvarožná, ale podle studie by měla vzniknout MÚK Rohlenka kousek blíže Brnu. Ale chápu, že studie je chvíli a ještě nejsou konkrétní plány této múk, proto je tam "starý" plán.
Někde však už jsou konkrétní plány teď a to s realizací ne za 10 let, ale o dost dříve. Bohužel právě nehledě na studii, a proto tu vidím 3 nedostatky. Víceméně je to o MÚK:
V prvé řadě asi MÚK Brno-centrum ... myslím, že průchod 2 pruhy křižovatkou je málo. 3 pruhy jdou z východu, v Brno-jih se jeden oddělá, odpadnou auta na Bratislavu a stejně tak i na Vídeň. Poté od D2 přibudou auta na Prahu a těch nikdy už neubude na rozdíl od jiných směrů díky D55 či pořádné I/38. Právě kvůli chybějící JZT.
Dále také kvůli chybějící JZT je podle mě potřeba vrátit se částečně k minulým plánům a větev Vídeň-Praha postavit pořádnou semi-direktní s pořádným poloměrem jako v Brno-jih, ideálně 2-pruhovou. Naprosto minimalistické řešení by mohlo být stávající řešení, ale proplet v kolektoru vyřešit po vzoru Německa, kdy dojde k přemostění a k propletu v kolektoru vlastně nedochází, to by snad stačilo s vidinou "SMV 38" Ono hlavně když by se dělala pořádná rampa Vídeň-Praha, tak pod stávajícím mostem zbyde místo na 3.pruh v průběhu křižovatkou směrem na Prahu Ve směru od Prahy se stejně musí most rozšiřovat, pokud chtějí přidávat kolektor k D1, i kdyby měla jen 2 pruhy.
Další chybu v plánech vidím v MÚK Kývalka. Ta je dokonce závadná i bez ohledu na výsledky studie. Možná jsem o tom už psal, ale tohle nemohou myslet vážně. Na konci 6-pruhu, kdy odpadá velká část aut, po spojení Bystrce s D1 půjde minimálně o 20 000 vozidel a to při DNEŠNÍCH intenzitách, navrhují vratnou větev směrem na Rosice. Naprosto nedostačující řešení, tahle MÚK by měla vypadat tak, že připojení a odpojení od D1 by mělo být dvoupruhové a "přímé" na rychlost 100 km/h. Silnice pokračující do Rosic bude v budoucnu stejně směrově dělený 4-pruh bez úrovňové křižovatky do Ostrovačic, pokračující novým jižním obchvatem Rosic a pak se rozdělující dál na I/23 a obchvat Tetčic a Neslovic do Ivančic. Tohle všechno jsou už dnes satelity pracující v Brně, intenzity budou jedině růst ... a my se bavíme o stavbách, které se budou stavět SNAD do roku 2030, takže by se k tomu mělo přihlédnout, si myslím.
A 3.věc jsou počty pruhů v MÚK Brno-jih a hlavně tvar MÚK Chrlice II (připojení JT na D2) viz. MÚK Sedlice, což je naprostá zhovadilost v dnešní době stavět takovéhle idiotské tvary, které nejenže jsou nekomfortní, ale i zaberou více půdy, jsou nebezpečné, obzvláště v zimě, možná i dražší, ale hlavně naprosto zbytečné. A ještě navíc pro jiný tvar mluví nereálnost dostavby JZT tudíž NEpotřebnost připojení směru od Bratislavy na JT.
Závěrem .. jako pardon, ale tady se začínají plánovat zkapacitnění dálnice D10, D11 na 6-pruhy (což je super a ve správný čas ), úpravy některých křižovatek u Prahy na "modernější" a kapacitnější, ale tady máme plány stavět za 5-8 let něco nového, ale co je i při dnešních intenzitách docela málo a hlavně na tohle století i nemoderní. PROČ A bohužel vše hrozně pozdě, včera bylo na 6-pruh pozdě. Když už tedy roky realizace 2025-28, či 27-30, tak do**** pořádně
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Jak se má v letácích odrazit územní studie? Letáky vychází z tahové studie na rozšíření D1 Kývalka - Brno-východ, úsek Brno-východ - Holubice vychází z DÚR 2008, která je již zastaralá, ale nebylo zatím zpracováno nic aktuálnějšího.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Však píšu, že je ještě asi brzo, aby tam hned měli podobu MÚK Rohlenka, ale ÚS studie řekla, že múk Tvarožná nebude, že bude Rohlenka, takže se teď teprve objeví leták a za chvíli půjde namalovaná MÚK Tvarožná zase pryč Nebo v letácích prostě nepočítat s JZT.
Ale spíš bych čekal, že se někdo ze znalejších vyjádří a pokusí se mě vyvést z omylu, že ty MÚK, o kterých píšu, jsou ok a dostačující
Ale spíš bych čekal, že se někdo ze znalejších vyjádří a pokusí se mě vyvést z omylu, že ty MÚK, o kterých píšu, jsou ok a dostačující
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Tvar MÚK Kývalka se dle mě bude změnit, byla to snaha o levné všesměrné řešení.
MÚK Brno-centrum nebude vyhovovat v současném plánovaném tvaru v roce 2040 bez výstavby JZT, asi budou muset oprášit předchozí uvažovaný tvar (dvojlístkovitá).
MÚK Brno-jih je pěkné řešení s ohledem na možnosti v území.
Leták s novou MÚK Rohlenka se objeví, až bude zpracována nějaká PD s ní.
MÚK Brno-centrum nebude vyhovovat v současném plánovaném tvaru v roce 2040 bez výstavby JZT, asi budou muset oprášit předchozí uvažovaný tvar (dvojlístkovitá).
MÚK Brno-jih je pěkné řešení s ohledem na možnosti v území.
Leták s novou MÚK Rohlenka se objeví, až bude zpracována nějaká PD s ní.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Díky za dobré zprávy, snad to tak bude. Opravdu ta Kývalka je hrozné řešení, ono je totiž mnohem horší než současná situace, kdy ten směr jde vpohodě projet cca 80 km/h a vynakládat peníze na změnu k horšímu zní opravdu strašně.Lenny píše:Tvar MÚK Kývalka se dle mě bude změnit, byla to snaha o levné všesměrné řešení.
MÚK Brno-centrum nebude vyhovovat v současném plánovaném tvaru v roce 2040 bez výstavby JZT, asi budou muset oprášit předchozí uvažovaný tvar (dvojlístkovitá).
MÚK Brno-jih je pěkné řešení s ohledem na možnosti v území.
Leták s novou MÚK Rohlenka se objeví, až bude zpracována nějaká PD s ní.
Plány na Brno-centrum .. myslím, že by stačil i trojlístek co je ale horší, tak tento úsek je relativně "daleko" v přípravě, tak aby se nestalo to, že prostě kvůli tomu postaví víceméně stejně blbé řešení jako je teď. Navíc by to bez JZT chtělo rozhodně komfortnější odpojení směru Vídeň-Praha z I/52, protože to současné je taky velice nekomfortní a nebezpečné i při malých rychlostech, prostě by měl přibýt kolektor, nevím, proč ho neplánují. A co myslíš ohledně těch pruhů ?? Mohou v roce 2040 stačit na D1 jen 2 v průběhu křižovatkou ?? Ze směru od Ostravy zde bude ubývat velmi malé množství aut, proto to nechápu
K Brno-jih nemám co do tvaru půl slova, také se mi líbí. Viděl jsem ale nákres od někoho dle technické studie a prostě veškerý provoz Vyškov > Bratislava + Vídeň je veden jedním pruhem, což mi nepřijde rozumné, navíc jde o to, že samotná rampa už je dvoupruhová (jeden pruh na D2, druhý do kolektoru), čili podobný princip jako v MÚK Sedlice, kdy prvně jeden pruh a pak stejně 2. Za mě rampě 2 pruhy stačí, ale odpojení na ni je jedním pruhem a to je škoda. A to samé je při spojování pruhů v opačném směru. Řekl bych, že při rozpojování to až tak nevadí, ale při spojování pruhů by měl jeden opravdu přibýt - prostě ne 2 prvně do jednoho a pak přidat třetí z centra, ale všechny 3 k sobě, pak z nich 2 a ty pak na D1 směr Vyškov. Jde o to, že to je 100-200 metrů pruhu, nic drahého, nebo nerealizovatelného kvůli prostoru a komfort a bezpečnost bude o level vyšší.
Ohledně toho úseku k Holubicím .. asi to měli hotové už dříve ten leták, ale vydali až teď nejspíš.
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Šestipruh na D1 u Brna? Hotovo má být do desíti let
https://brnensky.denik.cz/zpravy_region ... 90605.html
https://brnensky.denik.cz/zpravy_region ... 90605.html
Silničáři předpokládají, že práce na rozšíření úseku mezi Kývalkou a Holubicemi začnou v roce 2022. Cena bude asi dvanáct miliard korun. „Stavba je rozdělená na sedm částí. Jednotlivé stavby jsou v různých fázích projektové přípravy,“ sdělil mluvčí ředitelství Jan Studecký. Hotovo má být v roce 2029.
Délka plánového rozšíření: 28 kilometrů
Zedňa