Diskuse může započít, to bude fakt funnystanley píše:Nevim jestli jsem to tu nekde neprehledl a nevim ani do jakeho tematu to soupnout (kdyztak to nekdo nekam uklidte), ale na tram-forum.prazsketramvaje.cz se objevila zajimava informace:
viz http://tram-forum.prazsketramvaje.cz/vi ... 89#p123289Marek B. píše:Markus: Po jižní spojce od července neprojede nad 12T ani náprava. Bude se muset objíždět přes Průhonice i v relacích D5- D11, potvrzeno z ÚDI.
Spořilovská spojka a související problémy
Spořilovská spojka a související problémy
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Spořilovský masakr
Viděl bych to tak, že k semaforu na baranďáku nám přibude ještě jeden na Spořilovské výstupní, aby se tam ty kamiony D11->D1(a dále D5) stihly překřížit s MHD Bohdalec->Spořilov. Nebo nastane "zákon silnějšího"?
Re: Spořilovský masakr
Co třeba nechat pravý pruh v Chodovské jen pro odbočení vpravo? Aut, která odbočují do Severní/Severovýchodní určitě není tolik, aby zabránily plynulému průjezdu z Jižní spojky.
Re: Spořilovský masakr
To dost dobře nejde, protože by to v případě souvislého proudu vozidel ve směru D11->D1 znamenalo pro toho, kdo chce z Bohdalce na Spořilov, zastavit v LEVÉM pruhu a čekat, až se udělá místo. jistě uznáte, že to by dobře nedopadlo.andy píše:Co třeba nechat pravý pruh v Chodovské jen pro odbočení vpravo? Aut, která odbočují do Severní/Severovýchodní určitě není tolik, aby zabránily plynulému průjezdu z Jižní spojky.
Re: Spořilovský masakr
Myslel jsem to samozřejmě tak, že u sjezdu z Jižní spojky by byla povinnost dát přednost v jízdě těm, co jedou z Bohdalce na Spořilov - protože takových vozidel je předpokládám minimum. A pokud je problém v tom, že by se doprava z Bohdalce na D1 nevešla do jednoho pruhu, tak by šel vyřešit přidáním třetího pruhu v tomto úseku - místo tam na něj je.
Naposledy upravil(a) andy dne 12.2.2010 14:22:39, celkem upraveno 1 x.
Re: Spořilovský masakr
Podle "Intenzity dopravy na sledované síti TSK - ÚDI v roce 2008" mi vychází, že těch aut co tam odbočují je 3450 denně, to dělá nějakých 12% z celkového počtu vozidel ... a je mezi tím i 350 autobusů MHD. To mi zase tak nevýznamné nepřipadne...andy píše:Aut, která odbočují do Severní/Severovýchodní určitě není tolik, aby zabránily plynulému průjezdu z Jižní spojky.
Pro jistotu doplním konkrétní čísla:
Spořilovská (Jižní spojka -> odbočení do Severovýchodní ul.): 28 550 vozidel celkem, pracovní den, 0-24 h
Spořilovská (odbočení do Severovýchodní ul. -> odbočení do Türkova ul.): 25 100 vozidel celkem, pracovní den, 0-24 h
Jsou to pochopitelně údaje jen pro jeden směr a vycházejí z roku 2008
Re: Spořilovský masakr
Pak by byla ještě varianta nechat ze Spořilovské na Spořilov ( sic ) odbočovat jen ty autobusy a ostatní by holt museli jet buď přes Kloboučnickou, nebo přes Záběhlice. Tím by se těch 3000 aut denně rozdělilo do více směrů, takže by výsledný efekt nemusel být tak dramatický.Petr Pokorný píše:Podle "Intenzity dopravy na sledované síti TSK - ÚDI v roce 2008" mi vychází, že těch aut co tam odbočují je 3450 denně, to dělá nějakých 12% z celkového počtu vozidel ... a je mezi tím i 350 autobusů MHD. To mi zase tak nevýznamné nepřipadne...
Re: Spořilovský masakr
Pro směr D1 - D11 bych v opačném směru také z jižní spojky nechal vyhrazený pravý pruh a v průběžném směru by se před křížením zúžilo na dva. V opačném směru bude pravý pruh konstantně plný až po lanový most i bez vyznačení.
Pro osobní dopravu od lanového mostu na D1 stále zbývá toto.
Pro osobní dopravu od lanového mostu na D1 stále zbývá toto.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
-
- Příspěvky: 196
- Registrován: 14.3.2009 18:46:48
Re: Spořilovský masakr
A to ještě všichni zapomínáte na slavnou "50", která způsobuje, že silnice, která byla doteď docela průjezdná se ucpává už i při malém provozu. No chtěj to sputit v létě tak doufám, že bude sucho(budu jezdit do práce na kole) a než začne bejt hnusně tak pochopěj, že to po.... Jinak nezbyde než jezdit přes průmyslovou a hostivař.
Jinak aby tam nebyl dopravní masakr, tak by se musel ten Spořilovskej vjezd/výjezd v obou směrech zaslepit a udělat to natvrdo 1+1 a na jižní spojce v obou směrech vyhrazenej pravej pruh pro nájezd/sjezd. Ale to asi kvůli MHD neprojde.
PS: neví někdo znalý místních poměrů. Dostaly by se autobusy do Spořilova z tý konečný tramvaje? To je tak jediný co mne napadá, ale nepamatuju si jak tam jsou stavební poměry.
Jinak aby tam nebyl dopravní masakr, tak by se musel ten Spořilovskej vjezd/výjezd v obou směrech zaslepit a udělat to natvrdo 1+1 a na jižní spojce v obou směrech vyhrazenej pravej pruh pro nájezd/sjezd. Ale to asi kvůli MHD neprojde.
PS: neví někdo znalý místních poměrů. Dostaly by se autobusy do Spořilova z tý konečný tramvaje? To je tak jediný co mne napadá, ale nepamatuju si jak tam jsou stavební poměry.
Re: Spořilovský masakr
Pokud si to bobře vybavuji, tak po drobných úpravách by to šlo...Jakub Šponar píše:PS: neví někdo znalý místních poměrů. Dostaly by se autobusy do Spořilova z tý konečný tramvaje? To je tak jediný co mne napadá, ale nepamatuju si jak tam jsou stavební poměry.
"Někde" jsem tuto verzi i slyšel
Akorát podjezd pod JS je dost úzký...
Také je otázka, jak dlouho by to trať vydržela...
Uvidíme jak to vymyslej...
Každopádně heslo "Barranďák bez kamiónů" zní pěkně...
Re: Spořilovský masakr
To je ještě optimistická vize, já tipuji minimálně do Běchovic, při nějakém průseru tak Zápymartini píše:..... V opačném směru bude pravý pruh konstantně plný až po lanový most i bez vyznačení.
vezměte to dnes, libovolný problém a kolona je až na ČM, teď úměrně naroste
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Spořilovský masakr
Můžete bejt konkrétní, která silnice a kde se náhle začla ucpávat jen kvůli padesátce? To by bylo skoro na převrat v dopravnim inženýrstvíJakub Šponar píše:A to ještě všichni zapomínáte na slavnou "50", která způsobuje, že silnice, která byla doteď docela průjezdná se ucpává už i při malém provozu.
Re: Spořilovský masakr
Nejsou kolony na ČM způsobeny spíš semaforem před Barrandovským mostem?Mike píše:To je ještě optimistická vize, já tipuji minimálně do Běchovic, při nějakém průseru tak Zápymartini píše:..... V opačném směru bude pravý pruh konstantně plný až po lanový most i bez vyznačení.
vezměte to dnes, libovolný problém a kolona je až na ČM, teď úměrně naroste
Re: Spořilovský masakr
Obávám se, že by to bylo hodně náročné: http://www.mapy.cz/#mm=FP@x=133212344@y=135821640@z=17Jakub Šponar píše:...
PS: neví někdo znalý místních poměrů. Dostaly by se autobusy do Spořilova z tý konečný tramvaje? To je tak jediný co mne napadá, ale nepamatuju si jak tam jsou stavební poměry.
Navíc to neřeší ostatní dopravu z/na Spořilov, dost často tam jezdím a ten provoz tam je dost velký. Pokud by tahle situace měla trvat dlouhodobě, chtělo by to asi přímou rampu ze Spořilovské spojky na MO směr Štěrboholy, která by začínala ještě před nájezdem ze Spořilova (http://www.mapy.cz/#mm=F@dm=133216608+1 ... 16864@z=15). Ještě před tím by odbočoval jeden pruh doprava, který by se následně nasoukal pod rampu a pokračoval na Vršovice bez možnosti dalšího odbočení na MO a zprava se k němu připojil druhý pruh ze Spořilova (ze kterého by ovšem najet na MO ještě šlo).
V obráceném směru by musela být přímá rampa zhruba takto: http://www.mapy.cz/#mm=F@dm=133207200+1 ... 23328@z=15 . Současný sjezd by zůstal pouze pro odbočení na Spořilov (a patrně i do Vršovic), příjezd z Chodovské by měl umožnit odbočení na Spořilov i na rampu z MO.
Re: Spořilovský masakr
Podle mě by stačilo do těch v(ý)jezdů povolit vjezd jen BUS MHD.Jakub Šponar píše:Jinak aby tam nebyl dopravní masakr, tak by se musel ten Spořilovskej vjezd/výjezd v obou směrech zaslepit a udělat to natvrdo 1+1 a na jižní spojce v obou směrech vyhrazenej pravej pruh pro nájezd/sjezd. Ale to asi kvůli MHD neprojde.
Tahle situace by měla trvat přesně do zprovoznění 511Standa píše:Pokud by tahle situace měla trvat dlouhodobě, chtělo by to asi přímou rampu ze Spořilovské spojky na MO směr Štěrboholy, která by začínala ještě před nájezdem ze Spořilova (http://www.mapy.cz/#mm=F@dm=133216608+1 ... 16864@z=15).
BTW další nájezd Spořilovská <---> Spořilov je cca o kilometr vedle..
Re: Spořilovský masakr
Spořilov je vůbec otřesnej případ zprasení dříve docela slušně koncipovanýho obytnýho prostoru megalomanskym průtahem. A všechno jenom proto, že bolševik nedokázal dodělat křížení MO s magisrálou.
Jen žádný rampy, stejně se ten průkop bude muset jednou zakrejt přesypanym tunelem.
Jen žádný rampy, stejně se ten průkop bude muset jednou zakrejt přesypanym tunelem.
-
- Příspěvky: 196
- Registrován: 14.3.2009 18:46:48
Re: Spořilovský masakr
Bohužel i to MHD by byla komplikace(135,136(kloubák),213,260 a možná ještě nějáký, mají velmi husté intervaly), proto jsem se ptal na tu možnost pro MHD po kolejích. Tam prostě na rozumné překřížení dopravy není prostor. Že do Spořilova jezdí dost IAD je taky pravda, ale prostě tam to buď zaslepěj, nebo to bude skutečně masakr.andy píše:Podle mě by stačilo do těch v(ý)jezdů povolit vjezd jen BUS MHD.Jakub Šponar píše:Jinak aby tam nebyl dopravní masakr, tak by se musel ten Spořilovskej vjezd/výjezd v obou směrech zaslepit a udělat to natvrdo 1+1 a na jižní spojce v obou směrech vyhrazenej pravej pruh pro nájezd/sjezd. Ale to asi kvůli MHD neprojde.Tahle situace by měla trvat přesně do zprovoznění 511Standa píše:Pokud by tahle situace měla trvat dlouhodobě, chtělo by to asi přímou rampu ze Spořilovské spojky na MO směr Štěrboholy, která by začínala ještě před nájezdem ze Spořilova (http://www.mapy.cz/#mm=F@dm=133216608+1 ... 16864@z=15).
BTW další nájezd Spořilovská <---> Spořilov je cca o kilometr vedle..
Pro Jonáše: Od zavedení 50 na Spořilovské radiále jsou prokazatelně kolony, který tam dřív nebyly. Jezdím pravidelně ve stejné časy a ta "ucpanost" je evidentní.
Re: Spořilovský masakr
semafor by je dělal každý den, ovšem kolony se projeví spíš při nějakém problemu na sjezdu z D1.andy píše:Nejsou kolony na ČM způsobeny spíš semaforem před Barrandovským mostem?Mike píše:To je ještě optimistická vize, já tipuji minimálně do Běchovic, při nějakém průseru tak Zápymartini píše:..... V opačném směru bude pravý pruh konstantně plný až po lanový most i bez vyznačení.
vezměte to dnes, libovolný problém a kolona je až na ČM, teď úměrně naroste
dnes vlastně na Spořilov zmizí část dopravy, zbytek jede k Bar.mostu
nově by tedy měla všechna sjíždět na Spořilov.
Možná zmizí problém nájezdu z Průmyslové, ale Vysočanská radiála všechno pošle přes ČM.
pak se chybějící 511 projeví v plné nahotě
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Spořilovský masakr
Přiznám se, že si to nedovedu moc představit v praxi. Na Spořilově jsem několik let (vlastně už jde o desítky let !) bydlel, nárůst dopravy v ulicích Lešanská a Senohrabská (včetně nutnosti zobousměrnění celé Senohrabské) by byl asi dost hrozný... (asi by se to přiblížilo dobám, kdy přes tyto ulice vedl tranzit, jenže tehdy to byly jednosměrky). Když už jsme u toho, další sjezd/nájezd je na Spořilov i z MO od Štěrbohol (byť poněkud komplikovanější), ale ten zase zbytečně zavleče dopravu do ulice Hlavní).andy píše:...
Podle mě by stačilo do těch v(ý)jezdů povolit vjezd jen BUS MHD.
...
BTW další nájezd Spořilovská <---> Spořilov je cca o kilometr vedle..
Nebo dokud se MHMP nevzdá předčasného populistického gesta zakázat kamiony mezi Spořilovem a Barrandovským mostem (jde i o ulici K Barrandovu, kde se kvůli hluku nemůžou zkolaudovat nějaké bytové domy).andy píše:...
Tahle situace by měla trvat přesně do zprovoznění 511
Na ty rampy by stejně dneska nikdo nedal stavební povolení (a ani peníze nejsou), navíc doufám, že do pěti let snad bude 511 a do té doby nechají část dopravy jezdit přes Barranďák... S tunelem máte pravdu, s tou nešťastnou historií téhle spojky taky. I proto by mi přišlo dost šílené, kdyby obyvatelé Spořilova měli díky nové situaci ještě víc trpět, natož aby jim kvůli spojce ke všemu komplikovali přístup do Vršovic a na MO...jonáš píše:Spořilov je vůbec otřesnej případ zprasení dříve docela slušně koncipovanýho obytnýho prostoru megalomanskym průtahem. A všechno jenom proto, že bolševik nedokázal dodělat křížení MO s magisrálou.
Jen žádný rampy, stejně se ten průkop bude muset jednou zakrejt přesypanym tunelem.
Každopádně nás asi na Spořilově čekají zajímavé časy, jezdím tam dost často i dnes (zpravidla po MO od/do Štěrbohol), budu referovat...
Re: Spořilovský masakr
Proč by nemohl být tranzit z ulice K Barrandovu odkloněn na Strakonickou?Standa píše:...jde i o ulici K Barrandovu, kde se kvůli hluku nemůžou zkolaudovat nějaké bytové domy...
Re: Spořilovský masakr
Otázka je, jestli by to pobrala Strakonická, která má podle všeho dost problémů sama se sebou... Spíš bych spoléhal na to, že po odklonění tranzitu z R7, R6 a D5 na D1 dostatečně klesne zátěž ulice K Barrandovu (i hluková) a Jižní spojky, aby to vydrželo ještě do 511.Stanley píše:Proč by nemohl být tranzit z ulice K Barrandovu odkloněn na Strakonickou?Standa píše:...jde i o ulici K Barrandovu, kde se kvůli hluku nemůžou zkolaudovat nějaké bytové domy...
Re: Spořilovský masakr
Tak proč je tam proboha někdo povolil postavit??? Předpokládám že se jedná o nové bytové domy, staré se asi kolaudovat nemusejí. Tohle je snad riziko toho, kdo si tam ty byty postavil, ne? Nevíte někdo něco bližšího?Standa píše:jde i o ulici K Barrandovu, kde se kvůli hluku nemůžou zkolaudovat nějaké bytové domy
Re: Spořilovský masakr
Strakonická to IMHO pobere lépe než Spořilovská. A to ještě počítejme, že část zátěže Sterakonické (trasa P4 - Jižní spojka - Barr. most - Strakonická - R4) pobere právě stavba 512-513.Standa píše:Otázka je, jestli by to pobrala Strakonická...Stanley píše:Proč by nemohl být tranzit z ulice K Barrandovu odkloněn na Strakonickou?Standa píše:...jde i o ulici K Barrandovu, kde se kvůli hluku nemůžou zkolaudovat nějaké bytové domy...
Nejslabším místem bude bezesporu myší díra, tam ale jezdí kamiony už teď.
-
- Příspěvky: 168
- Registrován: 18.12.2009 14:15:01
Re: Spořilovský masakr
Tohle je opravdu způsob jak zacpat nejen Spořilov ale i D1 od křižovatky s R1 až do Prahy.
Myší díru by bylo nejlepší vrátit do stavu před zavedením semaforů. Tj. levý do Strakonic, pravý Barrandov a kamiony vést po Strakonické, směrem dolů ponechat stavající stav.
Myší díru by bylo nejlepší vrátit do stavu před zavedením semaforů. Tj. levý do Strakonic, pravý Barrandov a kamiony vést po Strakonické, směrem dolů ponechat stavající stav.
Re: Spořilovský masakr
Jakub Šponar píše:Od zavedení 50 na Spořilovské radiále jsou prokazatelně kolony, který tam dřív nebyly. Jezdím pravidelně ve stejné časy a ta "ucpanost" je evidentní.
Tak to je fakt zajímavý, jezdim tam tak ob den a ničeho tragickýho jsem si nevšim. Někdy i dvakrát denně, jedinej rozdíl je, že se dá teď od Chodovce celkem v klidu najet, aniž bych riskoval že mě někdo sejme (jeko obvykle krátkej připojovák).
Tady je jedinym řešenim dočasná regulace (hlavně nestahovat gaťě daleko před brodem) a časem komplexní přestavba, která umožní znova spojit rozdělenej spořilov. Plus protažení tramvaje na Košík a dole nějaká vzdušná spojka mezi Severovýchodní a Na Chodovci, aby se dalo dostat ze starýho Spořilova a spodního sídliště k tý tramvaji jinak, než vyhlídkovou jízdou přes Hlavní. Tak jako to bejvalo dřív, než to bolševik rozryl. Vlastně by ta tramvaj šla dát zpátky do osy a táhnout po stropě tubusu Spořilovský spojky, to by bylo elegantní.