Mezinárodní koutek

Návrh na zlepšení, připomínky a stížnosti
Odpovědět

Jste spokojeni se sekcemi, které se dotýkají států mimo České republiky

Ano
96
94%
Ne
6
6%
 
Celkem hlasů: 102

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mezinárodní koutek

Příspěvek od Diaľničiar »

Vážení aktivní čtenáři fóra ceskedalnice.cz,

pokud někde uvidíte neplatný/neaktuální vládní odkaz, tak mi prosím pište SZ

a já se pokusím jej opravit; vyhledat aktuální. Někdy se stává, že když je některá země v politicko-vojenských problémech, tak odkazy nejsou plně funkční, ale někdy se prostě odkaz změní z jiných důvodů.

Není již v mých silách udržet zcela 100% stav všech témat a příspěvků. :|
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mezinárodní koutek

Příspěvek od Diaľničiar »

Už zas je za náma rok, posledně jsem 8.12.2014 psal nějaké shrnutí, které letos omezím na následujících pár řádků:

1. V první řadě děkuji za čtenost a důvěru vyjádřenou v tomto hlasování.

2. Je zde cca. 176 států světa v nějakém formátu (mapa, základní údaje, linky na instituce atd.) a snažím se státy průběžne aktualizovat z hlediska rozvoje jejich silniční/dálniční infrastruktury.

3. Za ten rok se debata v sekcích pozvedla radikálněji:


Celkový počet příspěvků vzrostl z 8.286 na 10.558 (+2.272 anebo +27%). Zahraničí tvoří 9% fóra. To je celkový progres oproti roku 2014, který byl stejně rekordním co do historie.

Sekce EU vzrostla z 5.784 příspěvků na 7.628 příspěvků (+1.844 anebo +32%) a tvoří až 72% z mezinárodní sekce. To je stejně tak rekord na tomto fóru a radikální vzestup. Nejvyšší podíl na tom mají další a podrobní informace ve státech: Slovensko a Polsko jakožto přímí sousedé ČR a v obou zemích probíhá rekordní výstavba dálniční sítě.

Celkový počet témat vzrostl z 336 na 353 (+17), přičemž nárůst států se na tomto již téměř nepodílí. Sekce EU tvoří 172 témat (+15).

To odzkradluje vyšlyšení zájmů a proseb o zlepšení informovanosti z řad nejbližšího okolí České republiky. Věnuji se pravidelně i mnoha desítkám dalších zemí. A děkuji všem, kdo mi s tím pomáhá. ;)

Vyhlídky pro rok 2016 jsou jednoduché: udržet aktuálnost odkazů a informovat o novinkách v jednotlivých zemích. Nemám již nějaké další specifické ambice co do radikálních změn ohledně struktury států a jejich fór; snad jen pokud se naplní změna číslování silniční sítě na Slovensku, tak budu upravovat názvy témat v sekci Slovensko.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mezinárodní koutek

Příspěvek od Diaľničiar »

Přátelé, tak nyní je tomu 7 let, co jsem zde přítomen.
0.PNG
0.PNG (19.15 KiB) Zobrazeno 48930 x
Chci se poděkovat za důvěru vedení fóra ve mě vloženou + uživatelů v hlasování.

Já mnohdy neposuzuji, já pouze informuji o plánovaných záměrech a projektech, co již běží. :idea:

Ještě jednou děkuji a jsem rád, že ta čtenost stoupá a úroveň diskuze neklesá. :P

p.s. tu češtinu jsem od roku 2009 nepatrně zdokonalil, alespoň v to doufám, ale lepší to asi nebude
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 28.3.2016 18:39:37, celkem upraveno 1 x.
Důvod: edit: informace co je nové v rámci roku 2016 jsou v jednom příspěvku pod tímto
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mezinárodní koutek

Příspěvek od Diaľničiar »

Británie si odhlasovala BREXIT, v referendu, vystoupení z EU. Fakticky ale ještě v EU zůstává.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mezinárodní koutek

Příspěvek od Diaľničiar »

Takže jak jsem slíbil, tak jsem odstraníl z tohoto vlákna všechny příspěvky z roku 2016, které se věnovali postupnému vylepšení celé zahraniční sekce s tím, že tady v tomto jednom příspěvku ten základ stručně sepíšu.

Mezinárodní koutek se vyvíjel řadu let. Jedno navazovalo na druhé, vznikali nové sekce, vlastní fóra, podsekce, upravovala se struktura vlastních fór atd. Jednou či dvakrát proběhla komplexní kontrola odkazů a jakž takž jsem stačil odsledovat zásadní změny; nové státy atd. Nakonec ve výsledku vidíme, že dálnice nebo silnice dálničního typu se staví v mnoha státech a není to výsada několika pár desítek zemí a dokonce, že probíhá již masivně tzv. dualizace silnic, což jsou často až rychlostní silnice v našem běžném ponímání, i když v mnoha zemích pojem rychlostní silnice značí i u nás dálnici, ale i pouhou silnici. K tomu někdy pojem 1/2 profil atp. Nakonec tedy ale vidíme, že 4- a více pruhové komunikace se staví téměř ve většině států světa a to i v zemích, kde by to možná nikdo před 15-20 lety ani nikdo neočekával. V tomto roce jsem se rozhodl věnovat komplexnímu pročtení všech tém. Všechny témy, všechny příspěvky. Neaktuální odkazy jsou smazané, mnoho nahrazeno novými, kde se dalo jsou k tomu doplňující poznámky. Všechny úvodní příspěvky jsou vylepšené. To je u mě základ: každé téma disponuje úvodním anebo i několika prvními příspěvky s aktuálními daty nebo s odkazy, kde se dá mnohé dohledat. A do mnoha států jsem dopsal novinky. Někde toho bylo více, někde po letech něco a hnedka mnoho zajímavého. Zároveň jsem dopsal nové státy. A rovněž jsem stávající samostatní státy v rámci vlastních fór vylepšil dle původních předsevzetí. Dnešním dnem je hotovo, i když hotovo není a nebude nikdy. Svět se vyvíjí a společně s tím i mění. Zaměření tohoto fóra je na nové stavby nebo na rozvojové plány silničních dopravních staveb. Jen nepatrný zlomek je věnován na doplnění celkového obrazu (obyvatelstvo, rozloha, velikost měst, podíl sektorů a tvorbě HDP a státních rozpočtů atd.) Je zde celkem 180 států světa; včetně ČR. K tomu interkontinentální sekce, kde jsou jak future visions tak aktuální projekty v provozu/ve výstavbě jak silniční tak železniční. Samozřejmě, největší zastupení zde má Slovensko a následují další sousedé ČR a poté státy, kam se hodně jezdí autem. To jsou priority. Ale věnuji se mnoha dalším státům dle svého volného času a dle zájmu o ně jak z vaší tak z mojí strany.

V roce 2016 jsem tedy provedl následující změny a úpravy mimo výše uvedeného pročtení:

v časovém rozmezí 02-06/2016 v rámci všech států: :arrow:

*aktualizace obyvatelstva, někde i rozlohy a dalších hlavních údajů
*komplexní obnova nefunkčních vládních odkazů a linek na instituce
*kontrola funkčností odkazů na uváděné zdroje; jejich případné ostranění
*odstranění neplatných odkazů na obrázky, které se pak nezobrazují
*aktualizace uvedených projektů v jednotlivých státech
*nové projekty v jednotlivých státech, nové plány, aktualizace stavu rozsahu sítí
*doplnění nových úseků dálnic a zkapacitněných silnic v provozu i do krátké minulosti
*přidání několika mapek a dalších obrázků včetně větších projektů i podrobnější informace
*přidání odkazů na regiony do úvodních příspěvků států, např. Portugalsko (Madeira), Čína (Hong Kong, Macao) atd.
a mnoho, mnoho dalšího

Nové státy, přidáno během celého roku, již zohledněno v počtu států :arrow:

Afrika: Gabon, Kongo
Asie: Východní Timor

Starší nedodělané věci průběžně během celého roku až doposud :arrow:

Amerika: cca. 40 dalších chybějících států v rámci USA + úseky uvedené ve všech do provozu za roky 2014 + 2015 (dál do minulosti nejdu) + aktualizace stavu infrastruktury a zákonů na dofinancování rozvoje a oprav na nejbližší roky ve všeobecním vlákně

vzniká specifická téma Vývoj infrastrukturních staveb, která poskytne základní obraz ke stavbám jako takovým k pochopení podstaty; psáno výhradně na základě mých zkušeností a informací

Francie: zásadní vylepšení celé sekce přidáním několika staveb, aktualizací regionů a staveb v nich atd. s historickým důrazem a současným opisem soukromých dálnic v celkové návaznosti na silniční síť

Chorvatsko: zásadní vylepšení celé sekce, aktualizace výstavby a vývoje včetně možných novinek v rozvoji (koncese státních firem, jejich zadlužení, změny mýta/možné nálepky), aktualizace stavu sítě, popis nových projektů do hloubky v rámci regionů atd.

Slovensko: na 5 etap aktualizace a doplnění informací: úprava obsahu tém (přeskupení příspěvků) což bylo nutné vzhledem k rozsahu sekce, aktualizace jednotlivých podsekcí, doplnění o nové úseky, nové stavby a výhledové stavby

A k tomu všemu zesílení informování v tisku, kam směrují zprávy, které by jinak mohli snadno zapadnout. Na většinu z nich poté směrují odkazy z příslušných vláken.

Děkuji všem, kdo se aktivně podílí na pravidelném informování z některých států světa, všem kdo ledacos přeloží nebo napíšou jenom tak vlastní postřehy.

Statistické srovnání nebudu letos psát na konci roku, ale nyní s vědomím, že je to za 10 měsíců:

*počet států se rozrostl o 3 (+1,7%)
*celkový počet příspěvků vzrostl z 10.558 na 12.915 (+2.357 nebo +22,3%)
- na počet nových příspěvků je to více jak za rok 2015
- zahraničí tvoří 9,7% celého fóra (+0,7%)
*sekce EU vzrostla z 7.628 příspěvků na 9.341 příspěvků (+1.713 nebo +18,3%)
*celkový počet témat vzrostl z 353 na 393 (+40), na čem má největší podíl doplnění států v rámci USA, jinak by témat ubudlo pro celkové změny v letošním roce

Nutno dodat, že i když celkový počet příspěvků vzrostl, tak v řádu stovek jich bylo v rámci obrovské aktualizace za letošní rok i smazáno. Většina z toho mé vlastní, kdy některé informace jsem sloučil do jiných nebo zcela odstranil mnoho obrázků, videí a dalších odkazů. Část ztratila smysl po odstranění příspěvku, kde byl pouhý odkaz na něco co již ale nebylo funkční a v návaznosti na to bylo několik reakcí jak je to hezké. Tohle je již spam a ten byl odstraněn. Kvalitativně si ale všechny sekce polepšili.

Výhled do dalšího období: nemám již žádné specifické cíle, budu udržovat aktuální informace a odkazy dle svých možností se zaměřením spíše na delší informativní příspěvky nebo čistě krátké informace o nových úsecích tak jako doposud se zaměřením dle výše zmíněného. 8-)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mezinárodní koutek

Příspěvek od Diaľničiar »

novinky a postřehy:

nové státy, Afrika:

Togo
Guinea-Bissau

při čtení některých témat, do kterých píšu nějaký delší článek nebo důležitou informaci nebo postřeh po roku tyto témy pročítám a kontroluji/opravuji/nahrazuji případné web odkazy, pokud jsou starší neplatné; nevztahuje se na údržbu stránek

Jinak vše jen dle mého volného času. Zaměřuji se na EU a nevynechávám ostatní svět, ale je toho opravdu hodně.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mezinárodní koutek

Příspěvek od Diaľničiar »

Teď jsem si až uvědomil, že tady mám někde zastaralé mapy. Ale tak ono to se dá pochopit, že když je někde Srbsko a Černá Hora, že tam nastala třeba změna z těchto důvodů. Časem dohrám možná další mapy do dalších států. Prozatím Makedonie/FYROM, kde chybělo Kosovo jako soused. Takových mapek je možná vícero i jinde jak vznikají nové státy, tak okolní mají nového souseda. To mě třeba při minuloroční aktualizaci stavu obyvatelstva nenapadlo kontrolovat i tohle. Když tak mi pište takové nesrovnalosti. Od dokonalosti to má daleko ... ty zahraniční sekce. (v Africe je třeba Jižní Súdán a tím pádem již existující témy k okolním státům tam mají jen Súdán)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Hanes
Příspěvky: 1052
Registrován: 25.2.2014 11:34:01
Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
Kontaktovat uživatele:

Re: Mezinárodní koutek

Příspěvek od Hanes »

Je zcela pochopitelné, že nejde neustále sledovat všechno a navíc státy neustále vznikají, zanikají nebo se přejmenovávají.......
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mezinárodní koutek

Příspěvek od Diaľničiar »

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mezinárodní koutek

Příspěvek od Diaľničiar »

Každý rok tady napíšu pár slov, takže ani letos to nevynechám. V roce 2016 jsem psal koncem 10. měsíce, takže nyní je to opravdu více ke konci roku. Takže máme za sebou ROK 2017, který oproti roku 2016 nebyl nijak zásadně "modernizačním rokem", ale více působil jako "aktualizační rok" a tedy pokračoval jsem ve všem, co sleduji v rámci jednotlivých států aneb jsem výjimečně začínal i něco nové.

Nové státy, přidáno během celého roku :arrow:

Afrika: Togo, Guinea-Bissau
Asie: Maledivy

Takže je zde celkem 183 států světa. :idea:

Kde se to dalo, tak tam jsem v rámci "delší návštěvy vlákna" shlédl platnost odkazů nebo jsem doplnil další instituce. Někde jsem napsal i delší příspěvky s důrazem na důležité projekty anebo celkový státní rozvoj. Jenom doplňkem je pak místní hospodářská situace, diplomatické spory nebo snad i přírodní katastrofy. Dá se tak srovnat s prostorem EU, i když ten celkový důraz je kladen na EU a na nejbližší státy k ČR. Opravdu důležité novinky jsou v Monitoringu Tisku tak, aby si je všimlo více lidí, ale je tam již pokles oproti roku 2016, protože ani není tolik času.

V rámci vlastního fóra ke Slovensku jsou 2 nové sekce: R3 a R4. Pro lepší přehlednost vzhledem na dosavadní, ale i další výstavbu. :idea:

Trochu té statistiky :arrow:

*počet států se rozrostl o 3 (+1,7%)
*celkový počet příspěvků vzrostl z 12.915 na 15.928 (+3.013 nebo +23,3%)
- zahraničí tvoří 10,5% celého fóra (+0,8%)
*sekce EU vzrostla z 9.341 příspěvků na 11.383 příspěvků (+2.042 nebo +21,9%)
*celkový počet témat vzrostl z 393 na 405 (+12), na čem má největší podíl doplnění o nové sekce ve vlastním fóru ke Slovensku, jak jsem zde již uvedl

Dá se říct, že tento rok byl opravdu již jen ve formě běžné údržby. Od léta mám navíc mnohem méně času, takže sem přicházím v intervalech jednou za 1-2-3 týdny a dle toho taky přidávám nové informace. Pokud nemám mnoho času, tak upřednostňuji i anglické texty s tím, že se snažím neopakovat se v rámci daných vláken/států aneb dohledávám i další informace. Delší příspěvky pak doplňuji až když mám více volného času.

Výhled do dalšího období: v roce 2018 bude pokračovat styl z roku 2017; postupné snižování časté přítomnosti na 1x za týden v delším časovém rozsahu a jinak velké doplňování v rámci světa chci udržet na intervalu alespoň jednou za měsíc. Prioritně se věnuji novým úsekům dálniční sítě světa v provozu, poté ostatním projektům dle priorit opakovaně uvedených (vzhledem k důležitosti ČR a čtenáře zde).

Postřeh: všiml jsem si, že mnoho příspěvků v jednotlivých státech má větší zobrazovanost obrázků pokud jsou nahrávané jako přílohy než některé starší příspěvky třeba taky s přílohami, což značí, že na tyto příspěvky směrují odkazy jinam. I celkově ta sledovanost zahraniční sekcí stoupá. Vzhledem k rozsahu by si to žádalo četnější pročítání jednotlivých států, ale na to bohužel nemám čas, takže než zas přistoupím někdy k takovému pročítání jako tomu bylo v roce 2016, tak bude dobré upozorňovat mě na nedostatky. Pokud v těch zemích není občanská válka nebo něco podobného, tak to často dokážu napravit. :idea:

Děkuji každému, kdo do ostatních států mimo ČR aktivně přispívá nebo i jen čte a stejně tak adminům za technickou spolupráci. 8-)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Hanes
Příspěvky: 1052
Registrován: 25.2.2014 11:34:01
Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
Kontaktovat uživatele:

Re: Mezinárodní koutek

Příspěvek od Hanes »

Dialničiar: Klobouk dolů za Tvé neustálé udržování mezinárodního koutku.


...........měl by jsi dostat pochvalu před nastartovaným finišerem :lol:
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mezinárodní koutek

Příspěvek od Diaľničiar »

ROK 2018 se pomalu končí a společně s ním přichází menší vyhodnocení v rámci fóra tak jako každý rok.

Za tento rok tady není žádný nový stát. Jejich počet je tak i s ČR na úrovni 183.

Přibudla ovšem 1 oblast a to: Dánsko: Faerské ostrovy (viz 1. příspěvek je odkaz; je to třeba dle vzoru Portugalsko: Madeira)

Během tohoto roku jsem tady prakticky 1/2 roku souvisle nebyl. O to možná více pak poslední kvartál. Od toho se ale odvíjí fakt, že možná přibudlo více neplatných odkazů na fotky/videa, ale ty témy, kde jsem přispíval více jsem prohlížel a zaměřil jsem svojí pozornost i na kontrolu vládních linek.

Z hlediska vylepšení SK sekce se snad dočkalo jen několik menších úprav toho co se staví přímo do názvů včetně lepší přehlednosti toho co se tendruje, ale není to všechno 100%. Letos se ale neodevzdal do provozu žádný km v rámci dálniční sítě.

V rámci ostatních samostatných sekcí se státy ve vlastních fórech se větší revize dotkla jen Francie, kde jsem odstranil již hotové stavby. Došlo tak i k úbytku témat i příspěvků.

Naplnil jsem tak předpoklad pro letošní rok, kdy jsem tady byl mnohem méně, ale udržel jsem v základech novinky z dálničního a hlavního silničního rozvoje ve světě dle priorit a zájmu zde.

I proto, že stárnu, tak zapomínám a jsem mnohem pomalejší a do SK sekce s jejím rozsahem jsem si zavedl pomocné téma, co bych mohl kde dopsat a doplnit. Né vše co já vnímám jako standard a za zcela zřejmou věc to považuje běžná a často mladší veřejnost, takže možná chybí vétší informovanost jednotlivých procesů; to se týká i všeobecných vláken v ČR. Psaní delších "výkladových" příspěvků je ale časově náročnějsí oproti předešlému období.

Statistika 2018

*cekový počet příspěvků vzrostl z 15.928 na 17.974 (+2.046 nebo +12,85%)
- zahraničí tvoří 10,44% celého fóra (pokles)
*sekce EU vzrostla z 11.383 příspěvků na 12.814 (+1.431 nebo +12,57%)
*celkový počet témat vzrostl ze 405 na 410 (+5), kde sice klesl rozsah Francie, ale jsou odčleněné některá témata v rámci SK silnic I. třídy pro lepší přehlednost

Výhled do dalšího období:

*v roce 2018 jsem zavedl rozepsání financování národních silničních sítí a budu v tom pokračovat i rokem 2019, je to vysoce nadstavbová činnost, ale právě proto; ZDE s cílem dokončení v 2020
*chci opravit nedostatek, který jsem již opsal v tomto tématu a tím je aktuálnost některých map (pro vznik nových států); ZDE
*v roce 2019 se dočká vylepšení část Austrálie a Oceánie ;)

Jinak v roce 2019 tady budu na přibližně stejné úrovni jako v tomto roce. Nárazově doplním co je kde ve světě nové a pouze 2-3 období v roku tady budu více dní po sobě. Pokud to zdraví dovolí, tak tady nějaký čas budu během roku přispívat.

Velmi bych chtěl touto cestou poděkovat všem kdo aktivně přispívají bez zbytečné politizace do jednotlivách vláken. Nejde o kvantitu, ale o kvalitu. Třeba o PL se nemusím prakticky vůbec informačně starat díky působení ML90.

Na závěr děkuji každému, kdo do všech států přispívá a pokud jen čtete s cílem dohledat co vás zajímá, tak se nebojte klidně i napsat do vlákna nebo jako doposud do SZ. Adminům fóra děkuji za pravidelnou technickou spolupráci. Vše dobré do roku 2019, přátelé. 8-)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mezinárodní koutek

Příspěvek od Diaľničiar »

Přátelé, tak nyní je tomu 10 let, co jsem zde přítomen.
10.JPG
10.JPG (32.5 KiB) Zobrazeno 33046 x
platí to co jsem napsal, když tomu bylo 7 let, zde více ;)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mezinárodní koutek

Příspěvek od Diaľničiar »

výjimečně pololetní informace :arrow:

*v uplynulých 10 dnech jsem doplnil informace do 67 států světa na všech kontinentech nebo 37% států zde založených; je tam toho opravdu hodně + v mnoha z nich jsem kontroloval a aktualizoval vládní odkazy, pouze někde je o tom zmínka v novém příspěvku, jinak jen důvod úpravy a možná 10 příspěvků jsem smazal pro ztrátu významu (zanikl odkaz a nebyla na to reakce)

*nový stát v Africe: Sierra Leone, kde existuje cca. 100 km rychlostního tahu vybudovaného přestavbou tehdejší silnice a to během pár let zpátky; celkem je tedy tady již 184 států světa (ne všude jsou 4- a vícepruhové tahy, ale téměř všude ano)

*koncem roku 2018 jsem pak slíbil několik věcí a tak informuji, že všechny jsou dle plánu zrealizované, ale rozvedu to:
- Jižní Súdán nebyl reálně uveden na mapách svých sousedních států, již tam je, nahrazené mapy
- slíbil jsem vylepšení sekce Austrálie a Oceánie a stalo se, Austrálie má vlastní fórum dle územně-správního členění
- nadstavbová téma, kterou "buduji" si polepšila o další státy a zbývají již jen ty evropské s tím, že je tam nový rozcestník: Národní financování silniční infrastruktury ; platí ale že celkové ukončení tohoto rozsahu bude v roce 2020 a pak se uvidí jak dál, protože možná to organizačně vylepším znovu atd., nechci nic předem slibovat

aktuální nedostatky jsou třeba :arrow:

*stav populace v mnoha státech se liší v milionech (plánuji to znovu aktualizovat, ale až v roce 2020)
*některé informace v úvodních příspěvcích hlavně v sekcích s vlastním fórem, tedy kde se co přesně staví (jednotlivé dálniční tahy) mají nepřesné/nedoplněné údaje a je nutno to dohledávat čtením ve vláknech; průběžně to odstraňuji a vylepšuji, ale situace se mění tak jak se to vyvíjí stavebně v realitě
*Makedonie se přejměnovala na Severní Makedonii, co tam změněno je, ale znovu to samé jako s J. Súdánem, nepřesné mapy sousedních států, ale to není až takový problém (dtto Svazijsko, které se i přejměnovalo, ale název jsem ponechal a pouze je v tématu uvedena tato změna
*vícero jednotlivých států v USA nemá žádné nové informace od jejich založení, co postupně chci napravit a zcela jistě by se našlo mnoho dalších nedostatků ...


Dělám co můžu, ale nejbližší měsíce tady zase hodně nebudu. Teď jsem převážně dodělal informační skluz. To se týká i soukromých zpráv (SZ), provedl jsem rozsáhlé přeskupení zpráv, zodpovězel na mnoho dotazů po delším čase a nalezl i opravu staré zprávy. Myslím, že je tady již slušná databáze staveb a je možno získat lepší ucelenější pohled na rozvoj silniční infrastruktury z celého světa. Statistické údaje k příspěvkům pak až zase na konci roku.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mezinárodní koutek

Příspěvek od Diaľničiar »

SHRNUTÍ ZA ROK 2019

Nový stát: Sierra Leone, celkem je tady 184 států včetně ČR.

Vícero aktivit bylo zrealizováno v létě, o čem jsem informoval o příspěvek výše. Vzhledem k mojemu vytížení a dalším okolnostem jsem tady i tento rok více nebyl než byl, takže informování uvázlo a je realizováno více v nárazové formě. Kromě otevíraných vícepruhových silnic se věnuji i reportážím z jejich výstavby a v nějaké formě aktualizuji základní odkazy nebo se občas věnuji i jednotlivým státům.

Statistika 2019

*celkový počet příspěvků vzrostl ze 17.974 na 20.553 (+2.579 nebo +14,35%)
- zahraničí tvoří 10,43% celého fóra (pokles)
*sekce EU vzrostla z 12.814 příspěvků na 14.591 (+1.777 nebo +13,87%)
*celkový počet témat vzrostl ze 410 na 421 (+11), což je dáno především vytvořením vlastního fóra Austrálie a Oceánie

Výhled do dalšího období:

*letos chci aktualizovat počty obyvatelstva a všechny základní odkazy na důležité instituce v každém státě, které mají něco společné se silniční infrastrukturou a dopravou; nebudu pročítat všechna vlákna, ale méně obsažené státy ano a neaktuální odkazy půjdou pryč nebo budou nahrazeny tak, aby se minimalizoval dopad na odstranění příspěvků
*budu aktualizovat úvodní příspěvky v extra fórech: Slovensko, Chorvatsko, Francie
*letos chci taky dopracovat nadstavbovou tému: Národní financování silniční infrastruktury
*samozřejmostí budou informace o nově zprovozněných velkých silničních staveb nebo silnic dálničního typu
*pokud se definitivně odčlení GB od EU, tak dojde k logickému kroku přesunu informací i zde ve foru a to samozřejmě i při jakékoliv další politické změně

Vzhledem k tomu, že jsem si nenašel čas a prostor pro napsání SZ, tak využiji jen tuto společnou formu a do roku 2020 přeji všem čtenářům a uživatelům všechno dobré a mnoho zdraví. 8-)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mezinárodní koutek

Příspěvek od Diaľničiar »

Vzhledem ke světové zdravotní krizi, kterou nepochybně pandemie nového koronaviru na báze SARS je a který způsobuje nemoc COVID-19 jsem polevil v účasti na tomto fóru a to hned ze dvou důvodů: jak se šlo dočíst výše, tak jsem si stanovil pro letošní rok aktualizaci obyvatelstva a kontrolu linek a aktualizaci toho, co se kde staví, jenomže: svět de facto omezil výstavbu mnoha staveb a aktualizace nemá větší smysl, co je jeden důvod. No a ten další důvod je, že nějak se neumím donutit tady být delší dobu a nahrávat údaje, protože mnoho z nich je z místních novin nebo odbornějších časopisů a tak vlastně čtu jako důvod pro různá stavební opatření zase jen tu nemoc a navíc řeším tak jak všichni jaksi jiné věci. Snad časem doběhnu informační skluz, který je již roven cca. 3 týdnům, ne-li 1 měsíci. Za pochopení situace děkuji. Občas sem zajdu a prohlédnu si co je nové v zahraničních sekcích, ale na delší působení to tady teď nevidím. Snad, možná časem nebo postupně vždycky něco. Uvidíme.

Pás V Afriky a J pásu Asie navíc čelí rojům kobylek, bude nebo tam již je humanitární potravinová krize, opravdu bude to mít dopady na další nějaké investice. Ostatně teď je k vidění mnoho záběrů opuštěných silnic, ulic, jsou bariéry mezi státy nebo dokonce kolem měst. Jsou to frustrující záběry, které zbytečně zatěžují psychiku.

Doufejme, že se povede virus prodloužit v čase, ten následně zeslábne a když už i bude nakaženo více lidí, tak nebude mít tak drastické účinky. Nebo snad vymizne na min. letní období. Necháme se překvapit. Buďme k sobě hodní a mějme se rádi. Společně to zvládneme, ale bude velmi záležet od toho zda opravdu všichni se k těm cílům připojíme, protože právě od toho bude záviset jak dlouho tato virová krize potrvá a jaké bude mít (zdravotní a ekonomické) dopady. Nic jiného nám ani nezbývá. Nezávidím ani zdravotníkům, ani armádě, ani politikům jejich situaci a docela chápu strach obyčejných lidí. Bojíme se všichni, ale nepropadejme panice.

Jak mi to situace a nálada dovolí, tak snad občas něco k něčemu uvedu. Nějakou novou stavbu něbo nějaký vývoj z výstavby nebo snad nějaké plány. Je to takový paradox, že mám najednou hromady času a prostoru pro vysedávání i zde, ale nějak toho právě nelze využít pro tento cíl.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6838
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Mezinárodní koutek

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Tak hodně zdaru a pevné zdraví.
R48 -> D48 se podařilo!
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mezinárodní koutek

Příspěvek od Diaľničiar »

Děkuji.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mezinárodní koutek

Příspěvek od Diaľničiar »

V období od 27.9. do 19.10. jsem aktualizoval přečetl všechny témy/státy v sekci Afrika. Co všechno to obnášelo se lze dočíst v souhrnu: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 39#p221239 a pak samozřejmě lze si číst jednotlivá vlákna. Poslední takáto velká aktualizace informací v této sekci proběhla v roce 2016. Do té doby se sekce prakticky formovala a bohužel, ale v letech 2019-2020 tady již tolik času netrávím, takže v mnoha státech chybělo mnoho informací co se tam postavilo, staví, připravuje do výstavby. Proto se nyní může zdát, že se snad staví jen tam, ale není tomu tak. Je to jen vyřešen informační skluz a já si dělám celkový přehled mj. tedy i tady se snažím to co nejlépe přeložit.

Ideální by bylo vzhledem na statistiky a informace všechno aktualizovat do konce roku 2021. Nebudu nic slibovat, ale do konce roku je ještě dost času, tak ještě nějakou sekci zrealizuju. Rozhodně to již letos nebude Evropa, jak EU tak státy mimo EU. Možná právě proto, že tam je možnost dohledat si cokoliv a bohužel, ale taky všechno číst vím že zabere moc času. To si nechám až na konec.

Snaha je to formovat to informačně tak, jak vidím v SZ zájem o vyhledání informací od možností cestování za byznysem, dovolenou aneb studijními prácemi na různá témata. Tedy co probírám s mnoha lidma zde, jinde, i v reálu.

Během tohoto zase nemám čas psát průběžné aktuality po celém světě a odkládám na později i speciální témata, třeba dopsání financování rozvoje silniční sítě; viz shrnutí za rok 2019. Doplňuji jen pár států, v dalších spoléhám na jiné a zbytek jednoduše počká.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mezinárodní koutek

Příspěvek od Diaľničiar »

V období od 21.10. do 1.11. jsem aktualizoval přečetl všechny témy/státy v sekci Amerika kromě USA a Kanady. Co všechno to obnášelo se lze dočíst v souhrnu: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 22#p222022 a pak samozřejmě lze si číst jednotlivá vlákna. Poslední takáto velká aktualizace informací v této sekci proběhla v roce 2016. Do té doby se sekce prakticky formovala a bohužel, ale v letech 2019-2020 tady již tolik času netrávím, takže v mnoha státech chybělo mnoho informací co se tam postavilo, staví, připravuje do výstavby. Proto se nyní může zdát, že se snad staví jen tam, ale není tomu tak. Je to jen vyřešen informační skluz a já si dělám celkový přehled mj. tedy i tady se snažím to co nejlépe přeložit.

Sekce USA a Kanada budu aktualizovat pravděpodobně až v roce 2021. Co si budeme povídat, já tu snahu o to, co se kde do provozu odevzdává mám aneb i velký projekt ve výhledu, když se takový formuje. Ale jsou to státy, které mají prakticky kvalitní odkazy, kde lze dohledat téměř všechno možný.

Já se teď zaměřím na Oceánii a pak uvidím, jaký postup budu realizovat dál. Očekávám vícero informací z dalších států, část chodí ještě teď i k těm jinde, proto jsem průběžne dopisoval i tam aneb jak se něco někde realizuje nebo má odevzdat do provozu, tak se to již v rámci Afriky a teď i Ameriky snažím uvést včas.

Skluz v odpovědích SZ řeším průběžně taky.

Využívám k této činnosti "nucené volno" nebo jak to napsat, vzhledem k pandemii; obtížné cestování co by ještě šlo řešit, ovšem pak i věk, kde spíš "protistrana" si nepřeje přímou účast.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mezinárodní koutek

Příspěvek od Diaľničiar »

V období od 2.11. do 8.11. jsem aktualizoval přečetl všechny témy/státy v sekci Austrálie a Oceánie. Co všechno to obnášelo se lze dočíst v souhrnu: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 08#p222408 a pak samozřejmě lze si číst jednotlivá vlákna. Ten rozsah je stejný i jak u výše uvedených příspěvků.

Nyní se budu odhadem 1 týden věnovat nejdůležitějším informacím v rámci všech států a postupně se přesunu do sekce Asie, kterou bych rád do konce roku stejným způsobem aktualizoval, i když tam toho bude hodně, když vím co se tam všechno staví a co tady není uvedeno, ale stejným způsobem se tomu budu věnovat, a proto si na to dávám ten čas až do konce roku.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mezinárodní koutek

Příspěvek od Diaľničiar »

Povedlo se mi díky 3 informačním zdrojům vybrat nejdůležitější informace z dění na Slovensku v rámci zakázek dálnic, silnic I. třídy a železnic od 04/2020 do 11/2020, tedy od výpadku informování prakticky zcela pro Slovensko, o delším výpadku ani nemluvě se širším záběrem. Nakonec toho není ani moc, i když jsem hodně informací nedával, některé jsem záměrně vypsal i opakujíc se chronologii pro znázornění reality a pochopitelně jde o důležité části infrastruktury s jasným podtextem aneb vyčkám jak se to vyvine dál. Rozumnějším způsobem jsem tyto informace přenesl i do jednotlivých témat, kde tedy někde i 4 informace najednou, i více. Ale je to k dispozici pro pozdější období s tím, že nyní ty opravdu důležité budu monitorovat průběžně. Kde se dalo aneb jsem chtěl, tak jsem uvedl i nějaké postřehy ode mě. Více se ale budu věnovat SK části fóra v tomto prostoru až kolem přelomu 1.Q-2.Q, spíš v polovině roku 2021. Proto je tam poměrně dost informací v úvodních příspěvcích již neaktuálních/nepřesných. Nedávám si žádný cíl ... akceptuju žádosti v SZ zaměřit pozornost i pro tuto sekci, ale jak jsem napsal i v SK fóru zde, jsou i jiné weby, třeba že dialnice.info , kde je těch informací taky dost.

Sekci Asii mám rozpracovanou, chybí mi dokončit Čínu. To samo o sobě je hodně, ale já se chci zaměřit i na věci kolem posledního 3/4 roku k doplnění vývoje jaké to má dopady na provoz po ekonomické straně. Ne jen samotné úseky v provozu. Poté bude sekcie Asie hotová dle mých představ tak jak ostatní sekce na jiných kontinentech. Rád bych ještě do konce roku realizoval vl. forum Kanada.

Pro rok 2021 zůstanou: Evropa (EU a mimo EU) + USA. Pokračovat budu do prostoru mimo EU; možná ještě letos. Samotnou sekci EU, kde je dominantní podíl příspěvků si určím postupnost později, ale samotná vlastní fóra budou poslední. Akorát již průběžně (alespoň 1x měsíčně) se snažím psát v rámci světa: co se kde odevzdalo, co se kde stalo v rámci extrémního počasí a případně nové tendry v něčem důležité.

Taky tento extra projekt ohledně financování národních sítí: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 80#p175380 jsem aktualizoval v tom co je již hotové. A vidíte, chybí tam státy EU a Británie, takže tohle taky chci dokončit aby šlo srovnat třeba že s vaší zemí jak jste na tom vy a jak jsou jinde. Od toho závisí jak a co se staví. Jak a co se stavět může, ne jak se o tom kde jakým "panáčkem na ministerstvu atd." někdo vyjádřuje. Bez toho aby znal realitu to pak tak i vypadá. Letos jsem aktualizoval přes MzO i část informací pro HR v rámci stránek; v roce 21 chci pak i další státy tak jak i před 2-3 lety. Je toho více a využívám k tomu nyní toho času, kterého mám více, než jsem si prvně myslel. Ale ne jen pro tento web, ale i pro něj, takže taková je představa. Zcelit informace, který stát jak na tom je.

Bylo by ale nevhodné doplňovat noviny SK z 2020 do roku 2021 a bez informací kolem pak psát "můj pohled" nemá smyslu, protože to nelze bez většího vnímání pochopit. Proto jsem taky napsal, že Asii mám do konce roku, protože mezitím ještě realizuju třeba takové částečné informace nemluvě o tom, že taky čtu v jiných sekcích. :D

Rád bych ještě nadvázal na samotné "koridory", což je ta samá téma: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=121&t=5343 , i když postupně píšu "víc" do jednotlivých států. Musí každý vnímat realitu; realita není, že dálnice je jakýsi slib pro běžného uživatele (slib to možná je, ale pak je financován třeba fin. institucemi). Je to věda to připravit, ale i postavit, aby to sloužilo a zdaleka ten dosah není "jen o takovém ježdění si". Ale ono nejde ani tak o dálnici, silnici dálničního typu, ono jde o pohodlnou jízdu bez kolon, s minimem nehod, možnostmi je objet, je to vývoj, ten smart proces tahů běží taky a pro tento účel postačují i dualizace. Rozdíl mezi dualizací a dálnicí je o možné rychlosti pro osobní vozidla a větší komfort služeb. Ale pokud se bavíme jen o korirodech z hlediska států, bavíme se o logistice, ekonomických koridorech (národní rozvoj) a krizových koridorech, kudy dopravím a za jak dlouho pomoc. Nebavíme se o tom, že dálnice jsou tady pro turisty a že stojí 6h v koloně. To je jen vedlejší efekt vývoje ... A tohle všechno nabralo za poslední dekádu správny směr, jen to bohužel ne v každé zemi jde jak jsou plány. (a to je ta politika, místní ekonomika, "mafie", "příroda" atd.). Hatí nám to krize ...

Nebudu tady na věky takhle moct přispívat a rozhodně můžu být ledasčím zaujat; 2020/2021 tady budu pravděpodobně v takovém rozsahu jako poslední měsíce již naposled. Lze díky propočtům obyvatelstva propočítat i ty tahy. Lze dnes dohledat všechno a srovnat se. Aneb odhadnout další možnosti vývoje. Ten rozsah zde je jeden z těch většícha a tím pádem udržovat všechno již není snadné. Slouží to jen pro utvoření si obrazu pro potenciálních 15-20 mil. lidí s tím, že vím, že to tady čtou i jiní lidé, protože se inspirují informacemi, které pak píšou jinde, stejně jako já jinde třeba k ČR.

Takže to jsou ještě plány a záměry pro psaní zde. Čína snad týden, Kanada taky :D , poté Evropa mimo EU. A ještě 1-2x co je nové ve světě. Rozsah EU je obrovský, ale snadno dohledatelný. USA se takhle prozatím věnovat nedovedu, doufám, tam neslibuji radši nic. Čekám taky na to, jakou linii nastaví další prezident USA. Pak má smysl to nějak poňat ...

Další příspěvek zde uvedu až koncem roku. Uvidíme co bude do té doby realita z toho co jsem nyní uvedl. :) A dle toho nastavím priority pro další psaní v roce 2021.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Aram96
Příspěvky: 7835
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Mezinárodní koutek

Příspěvek od Aram96 »

Je to mazec, nechápu, jak tohle všechno stíháš :mrgreen: .. klobouk dolů. :ok:
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mezinárodní koutek

Příspěvek od Diaľničiar »

reakce na výše uvedené: Pro mě je to jak práce za dlouhé dekády, tak hobby teď, když už tolik nepracuju. Platformy, zdroje médií, odbornějších stránek i odborných dokumentů a přístup k nim pak umožňuje za ty roky rozepsat všechno tak, aby to bylo jak si představuju pro čitatele, motoristu, dopravce. Časově shlédnu, co je kde nové aneb vyhledám co potřebuju aneb zadám maily a otázky, když nenajdu aneb když nerozumím v dokumentech. Občasně se vyskytne problém jak to pak přeložit do češtiny.

Doplním, že jsem dokončil taky aktualizaci dalších částí fóra:
V období od 9.11. do 4.12. jsem aktualizoval přečetl všechny témy/státy v sekci Asie.
v širším souhrnu: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 43#p224543

V období od 5.12. do 20.12. jsem aktualizoval přečetl všechny témy/státy v sekci Evropa mimo EU.
v souhrnu: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 30#p225530


SHRNUTÍ ZA ROK 2020

posledně byl takto obšírněji rozepsaný rok 2016

Nový stát: Surinam , celkem je tady 185 států včetně ČR.

To, co jsem slíbil do letošního roku, tak to je nakonec celkem jinak. Aktualizoval jsem a pročetl všechny sekce vyjma EU, USA + Kanada v rámci Ameriky (namísto Kanady jsem dokončil sekci Evropa mimo EU) a vyjma sekce Interkontinentální a globální témata. Všechno ostatní jsem kompletně prošel a dle informací aktualizoval/vylepšil v rámci státních souhrnů. Do té úrovně, v jaké to přibližně je opsané v daných souhrnech. I na základě zkušeností SZ, co kdo psal: různé expediční výpravy, snahy studentů o rozepsání mnoha tém, další uživatelé ať už za jakýmkoliv účelem k dohledání informací aneb zdrojových informací a různé weby až po dopravce k účelu jak co se kde staví, ale taky třeba informace k mýtu a odkazy na další "truck" materiály. Je toho hodně, co je jen v SZ, ale postupně to dle opakovaného zájmu dopisuju i do fóra. Od podzimu jsem obnovil pravidelné informování k tomu, co se kde dostává do provozu aneb většího staví. Letošní rok je sumarizační za mnoho států za uplynulý rok-dva, ale i dekádu. Je možno porovnat s kýmkoliv mezi sebou, je možno srovnat s plány atd. Naproti tomu ovšem všechno mimo uvedených sekcí šlo do mnohem větší hloubky, než jsem původně uvažoval. Důvod je prostý: pro letošní rok sem netušil, že budu mít tolik času, a proto jsem rozhodně neplánoval toho dělat až tolik. Já se sice věnoval i státům EU aneb USA a Kanadě, ale opravdu v minimální míře a rozsahu. To v dalším roce změním.

Statistika 2020

*vlivem aktualizace mnoha sekcí bylo odstraněno celkem 70-75 příspěvků, převážně ode mě (vše detailně vysvětleno)
*celkový počet příspěvků zahraničí vzrostl ze 20.553 na 22.356 (+1.803 anebo +8,77%)
- propad proti r. 2019 je o -776 příspěvků
- zahraničí tvoří 10,27% celého fóra (pokles)
*sekce EU vzrostla z 14.691 příspěvků na 15.580 (+889 anebo +6,05%)
- sekce mimo EU mají po delší době meziročně více příspěvků, než samotná sekce EU, což je dáno i tou rozsáhlou aktualizací bez ohledu na to, že tedy bylo pár desítek i odstraněno
*celkový počet témat vzrostl ze 421 na 424 (+3): 1 nový stát, 1 globální téma a kolega ML90 má 1 tému v Polsku (zda-li to je všechno, jestli nedošlo k umáznutí něčeho a připsání další témy, tak to doopravdy nevím)

Z uvedeného lze pochopit, že jsem od podzimu kompletně přečetl a aktualizoval 156 států, ve kterých je dohromady 5739 příspěvků. Třeba vl. forum ke Slovensku má více příspěvků, což je taky důvod, proč tohle čtení nechávám na konec a udržuji jen nezbytné informace.

organizační úpravy: (ty hlavní a patrně jediné)

/Sekce Interkontinentální témata se přejměnovala na Interkontinentální a globální témata. (technicky provedl mapman)
/Spojené království Velké Británie a Severního Irska bylo přesunuto ze sekce EU do sekce Evropa mimo EU.
/Aktualizoval jsem mapy v úvodních příspěvcích v rámci: Srbsko, Albánie, Kosovo a to pro změnu názvu státu Makedonie/F.Y.R.O.M. na Severní Makedonie (dodělám i pro Řecko a Bulharsko v rámci EU)

Výhled do dalšího období: všechno, co jsem nedodělal v roce 2020 a něco navíc

Vlivem pandemie COVID-19, která má ohromující ekonomické dopady se sice snadno psalo, co kde bylo aneb se otevřelo, ale o to náročněji se píše, co kde bude. Výpadek rozpočtů (z prodeje PHM, mýta, státních rozpočtů) situaci značně komplikuje a zdravotní rizika komplikují procesy výroby materiálů i samotnou stavební činnost. Proto jsem taky nechal "západní svět a to nejbližší k ČR" na pozdější období proti zvyšku planety s nadějí, že budeme moudřejší při dalších plánech rozvoje. Na co se tedy chci zaměřit v následujícím období, rok 2021:

*do podrobné hloubky tak jak v jiných sekcích se budu věnovat sekci EU:
- začnu od všeho, co není v rámci vlastního fóra
- následně se budu věnovat postupně státům, které mají vlastní fórum
- dokončím nadstavbovou tému: Národní financování silniční infrastruktury
*podrobněji sumarizovat a číst budu i vlastní fóra k USA a Kanadě
*budu pravidelně, alespoň 1x měsíčně psát o tom, co se kde odevzdalo do provozu a co nebude uvedeno ve fóru
- alespoň 1x měsíčně si otevřu příslušné platformy a zpoplatněné stránky (tendry, asociace, statistiky) a když si i jen uložím odkazy, které během týdnů zpracuji do tohoto prostoru, tak jak i doposud to dělám, jen jsem měl od r. 2019 výpadek až do podzimu 2020, kdy jsem nezacházel do takové hloubky
- to samozřejmě v praxi neznačí, že budu psát jen 1x měsíčně, ale že tedy udržím celoroční přehled staveb tak jak v období do roku 2018
*budu pravidelněji reagovat na SZ
*pokud vyjde čas, tak doplním informace do nové nadstavbové témy: Tendence dopadů změny klimatu na infrastrukturu
*v roce 2020 jsem v rámci stránek aktualizoval (technicky provedl MzO) informace pro Chorvatsko a v roce 2021 to zopakuji; pokud dovolí čas, tak znovu po 2- a více letech se na to podujmu i do dalších států

Ke konci roku 2021 bych rád aktualizoval i jednotlivá mezistátní spojení v rámci sekce Interkontinentální a globální témata. Jestli se mi to ale opravdu povede, tak to prozatím nevím. Myslím si, že to je až-až vzhledem na rozsah uvedeného co do počtu příspěvků. Právě tohle období přelomu let je i přelomem dekád, nových vládců světa aneb nové vládní politiky ve vícero státech a to i pro novou krizi, která rozhodně trvá delší dobu, než se původně uvažovalo a bude nás stát mnohem víc, než si dnes umí většina z nás představit. Což samozřejmě komplikuje i moje psaní zde. I když tedy negativní jev pandemie pro mě (velká omezenost pohybu a cestování vyplývající ze strachu o starší) je i velkým bonusem pro fórum vzhledem k tomu, že mám více času pro fórum, což je snad vidět právě od podzimu 2020. (využito i pro další platformy a fóra)

Děkuji všem, co smysluplně do zahraničních sekcí přispívají a všem uživatelům/čtenářům fóra přeji co možná nejvíc pohody v přístím roce 2021. :idea:


BONUS: já jako malý kluk snil o práci pro tento segment a stačil mi na to pohled z nadjezdu na provoz pod ním a tohle snění se snad nikdy nezastavilo a to právě pro to, že tento segment je tak "živý", tepna našeho fungování a budoucnosti dalšího rozvoje

Zkapacitněná silniční síť se staví i nyní ve vícero státech, ale není prozatím v provozu žádný km mimo měst. Jsou tady i takové státy, protože informací není z každé země mnoho a otázka výstavby je často u třeba čínských peněz záležitost pár let. Důvodem je i znepřehlednění čínského vlivu ve světě, i když ty informace nejsou utajované v daných zemích, to zase ne.
Zkapacitněná silniční síť se plánuje ve vícero státech, ale pro nepříznivý politický a ekonomický vývoj je tato realizace stále v nedohlednu. I takových států je tady vícero, ale již je neodstraňuju.
Je zde vícero států, kde nejsou a asi ani nikdy nebudou žádné silnice s min. 2 JP v každém směru jízdy, ale jsou tady "pro forma" přidány jako je třeba Vatikán.

Letos, v roce 2020, jsou ale i státy, kde jsou již 1. zkapacitněné silnice v provozu a to již jako to nejlepší z dané kategorie, která je tam k dispozici. Nedělám si přehled, kde to všude je, protože já to až tak nevnímám, ale postřehl jsem, že to je zde:

Laos: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 24#p225524
Surinam (proto je zde i novým státem): http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 98#p221598
Samoa: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 00#p222200

I na tom základě, proč je mají tyto státy lze vnímat jak je to dnes nevyhnutní rozvíjet. Laos: ekonomický koridor s Čínou (takže to nebude poslední část v provozu). Surinam lepší napojení na letiště stejně jako Samoa, která ten 4- pruh vnímá jako "ekonomický koridor". Jediné spojení se světem, které zajistí rychlé spojení je letiště.

Já často slyším nebo čtu "dálnice je dnes v každé vesnici". Ano, je, obrazně řečeno. Může být. I dálnice duchů, kde by stačila silnice, tak je dálnice jako ve Východním Timoru: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 88#p222888 . Všeobecně ale není dálnice jako dálnice. Všude jiná maximální povolená rychlost, někde bez odstavního pruhu, jinde bez MÚK nebo je umožněno napojit se pomalu kdekoliv. V několika státech, hlavně na jihu Afriky se zase i na hlavních silnicích 1+1 pruh umožňuje jízda 100-120 km/h. Je to tam zcela normální. Prax je ale taková, že všude je to jinak. Českých 130 km/h se na většině zkapacitněné silniční síti nejezdí. Kým tady u vás se to vnímá i pro rychlost, což po těch kolonách je svoboda, tak základním kritériem je především plynulá jízda, tedy bez kolon s možností předjíždět. Někde s omezením pro nákladní dopravu, jinde radši přistaví další pruhy nebo tzv. kolektorové dálnice. Někde najdete oplocení a kameru každý 1-2 km a jinde nenaleznete ploty vůbec a kamery jen občasně i to pro údržbu. Někde jedete po snímačech provozu a jinde to stále dělají studenti ručně. Někde jsou rozmrazovače na mostech a jinde je v zimě problém se vším. Někde je běžné budovat CB vozovky, jinde jen AB vozovky. I tohle se může dál členit dle různých technologií a materiálů. Někde staví jako normu alespoň 6- pruh a jinde "jen" 4- pruh. Někde staví 4- pruh, ale předem nachystají možnost rozšíření. Někde "připlácnou" k silnici další silnici a pak rekonstruují původní, dobudují MÚK aneb kapacitní KO a mají rychlostní tah. Aby člověk, který vymyslel tohle veledílo i pro úsporu času nekončil zas jen v kolonách a nechával tam toho času mnohem víc, protože čas a náklady na jízdu je to, oč tu běží. S tím spjatá bezpečnost provozu atp. A jsme zpátky u toho plánování a norem atd. No a kdo by čekal, že soudní spory a ekoteroristé lynčují jen ČR, tak je na velkém omylu. "Neubránila" se tomu ani nejnákladnější stavba Francie, EU, mimo pevninské Evropy a sice viadukt v Indickém Oceánu v rámci ostrova Reunion: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 28#p225028 , kde uvázla pro zablokovaný lom dostavba a stavba zcela zbytečně stárne v nejlepších letech bez vozidel, než se to vyřeší, i když tedy řešení se již nalezlo, tak to omeškání tam nastalo pro lidskou hloupost. Zbytečné se nad tím zamýšlet.

Jak už to ale bývá a my ve vyspělém regionu to známe, tak ačkoliv se nám hezky dívá na stavby podobného druhu ve světě, tak zjistíme, že jich není nikdy dost. A až letitá prax ukazuje celé spektrum problémů a občas i nečekané přírodní katastrofy, které tento progres zpomalí ještě během výstavby. Tak nebo tak, nyní jsou tyto stavební aktivity prakticky na svém maximu. To, co se staví a odevzdává do provozu, tak to není rozestavěno dnes a taky se to muselo pečlivě připravit a zajistit financování. Je víc, než jisté, že silniční výstavba se nebude rozvíjet rovnoměrně dle potřeb, ale dle toho, kde to bude skutečná politická objednávka a priorita. I nadále ale platí, že rozvoj silniční infrastruktury, respektivě celkově infrastruktury jako takové zaostává za požadavkama lidí/firem (států, naší společnosti).

Dálniční forum, což je hlavní priorita by mohlo obnášet všechny 3 základní pilíře. Příprava (trasa, ekonomické dopady a dopady na okolní prostředí, celkové přínosy, ale i možná negativa), Výstavba (projekt, stavební proces), Užívání (začíná odevzdáním do provozu a týká se nejen cestující veřejnosti, ale taky pracovníků údržby atd.). Tohle všechno provází v jednotlivých fázích možná debata, která je ovlivněná legislativou, národním rozvojovým plánem (pokud takový je; lze chápat i: dopravní strategie, vize), dobou a ekonomickými možnostemi. Tyto aspekty společně s tím, co se má postavit tvoří základ pro technické provedení a tento rozměr je polovinou poměru, kde druhou hodnotou je určený čas pro jednotlivé kroky. Tyto stavby nevznikají mávnutím čarovného proutku a tím, že doopravdy slouží veřejnému zájmu, tak se neustále vylepšují, takže od momentu první úvahy po užívání, údržbu či rekonstrukce je co sledovat, je o čem psát, je co číst a je co srovnávat. To, co se jevilo začátkem 90. tých let a sice jistá zaostalost v provozu, ale velké plány a přípravy do nové výstavby se začalo naplňovat přelomem další dekády a nyní celé roky plní s dalším vývojem a upgradem původních záměrů, což je ovlivněno požadavkama společnosti, tech- vyspělostí a dostupností dalších kapacit a údalostema, které tuto snahu často tlačí do úzadí. Patrně se ve světě již nebude stavět tolik km jako posledních 10-15 let, i když se zajisté stavět bude, ale rozhodně se bude silniční infrastruktura budovat do větších celků s další infrastrukturou. Dálnice budoucnosti budou přesně takové, jaký bude život a ten bude již brzo ve většině populace planety ve městech. Začátek kdysi nepředstavitelné budoucnosti je poslední roky již zde; smart dálnice, vyvýšené úrovně, P+R v propojení s MHD/VHD aneb i přímé uplatnění rychlých bus linek atd. Protože města jsou vlastně velká metropolitní území, kde propojit zájmy lidí (vzdělání, práce a další služby) spolu se zásobováním tohoto života bude stále náročnějším a složitějším úkolem. No a nepochybně velká výzva bude i válka s terorem, která právě na tyto tahy může způsobovat velké škody, jak na životech, tak ale i materiální. Přímé, ale hlavně ty nepřímé (kolony a z toho plynoucí chaos). Jakákoliv větší přírodní katastrofa detto. Spolehnout se na 1 obchvat aneb 1 páteřní tah či 1 most již nebude postačovat. Města totižto budou potřebovat vlastní dopravní systémy, ale stejně tak napojení na zvyšek území, kde bude energetika a potraviny a velká část další pracovní síly. Proto se ani nedá dívat na jeden stát, ale na vícero států dohromady, a proto taky občas nutno sledovat politický vývoj a že ono tu výstavbu a rozvoj ovlivňuje dnes opravdu mnoho, mnoho faktorů. Cení se pak každý kilometr v provozu. A proto se taky sleduje hustota na 1 km2 aneb na obyvatele aneb výkonnost (intenzita), protože lze mít i menší počet km, ale když je tam mnoho jízdních pruhů a s rezervou i MÚK, které jsou opravdu MÚ do jednotlivých směrů a propojení, tak ani nemusejí být 3 paralelní dálnice. Tohle všechno se ale rodí ještě před zahájením výstavby. Dynamika změny procesů je pak taky, co umí rozhodovat o budoucnosti: mám-li plány staré 40 let a nepřizpůsobím je realitě do tendrování, tak se stane to, že do 20 let bude nový úsek přetížený. A když ta dostavba tolik let trvá, tak se právě musí umět přizpůsobit změnám kolem. Proto je normální, že proces plánování a studií trvá až do 20 let v mnoha státech světa a proces výstavby pak třeba 4 roky. A když to konečně stojí a je v provozu, tak i nadále řešíme jak si oddechnout, jak se orientovat ve značení a co dělat, když potřebujeme nějakou pomoc. Já se z tohoto celého snažím uvádět jen to nejdůležitější s vědomím, že tady nejsou jen uživatelé, ale i všichni další z toho, co jsem opsal, i když "gro" informací je o nových km v provozu. Občasně ale formuju myšlení tím, že ukážu progres rozvoje aneb se detailněji věnuju u plánů a jejich (ne)plnění a dovolí mi to čas, tak přidám i nějakou stavební reportáž. Právě proto, že se jedná nejčastěji o uživatele (ve smyslu "pouhého" užívání staveb), přistupuju k tomu v jednodušší formě.

za slabší úroveň jazyka českého se omlouvám, i když sám pozoruju během 10 let, že mi to moc ze začátku nešlo, ale ani nadále moc nejde, často váhám co kde a jak napsat a když se neumím rozhodnout, konstruuji celou větu jinak; o stavební terminologii nemluvě
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mezinárodní koutek

Příspěvek od Diaľničiar »

Fórum mělo dnes technický výpadek, po kterém se nezobrazují některé příspěvky, i když ve fóru jsou. Třeba Bulharsko má nové příspěvky, ale nejsou vidět v rámci přehledu a i téma je až na spodní straně. Taky Izrael. A taky některé témy Slovenska. Příspěvky tam jsou, ale jako kdyby je systém nezohledňoval. A pak je tady i takové Dánsko, které takhle došlo o 2 příspěvky zcela (napsané někdy včera pozdě večer). Jaké jsou škody jinde ve fóru nevim. Napsal bych to do připomínek fóra, ale to téma je pro změnu uzamčené ...
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz“