Záleží na tarifu. Pokud máte tarif Akumulace 8, tak rozdíl mezi nízkým a vysokým tarifem je asi 2,5 Kč/kWh.JiVi píše:no vidíš, zrovna krásný příklad toho "aby to vyšlo" ma teplený čerpadlo extra tarif. extra proti přímotopům atd..Kubajsu píše: To předpokládám pohlídá jistič, stejně jako nyní dělá dálkové spínání topení a dalšího.
Mimochodem v současnosti to nemá velký význam; u mého tarifu na tepelné čerpadlo se cena nízkého a vysokého tarifu liší asi o 0,2 kč/kWh...
jak by se to narovnalo, už to tak růžový není
Elektromobilita
Re: Elektromobilita
Re: Elektromobilita
No názor... Spíš něco ve smyslu "kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde".
Už jen ta auta s popisovaným dojezdem 50km. Co to má být? Vždyť to se ani nedá koupit. I VW E-UP, jakožto zástupce nejmenších aut, má v novinářských testech dojezd bezpečně přes 100km...
Už jen ta auta s popisovaným dojezdem 50km. Co to má být? Vždyť to se ani nedá koupit. I VW E-UP, jakožto zástupce nejmenších aut, má v novinářských testech dojezd bezpečně přes 100km...
Re: Elektromobilita
Tak už jenom to, že tam ani v jednom případě není uvedeno o jaký vůz se jedná.Kubajsu píše:No názor... Spíš něco ve smyslu "kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde".
Už jen ta auta s popisovaným dojezdem 50km. Co to má být? Vždyť to se ani nedá koupit. I VW E-UP, jakožto zástupce nejmenších aut, má v novinářských testech dojezd bezpečně přes 100km...
Re: Elektromobilita
Ehm, tam je tolik nesmyslů. Jako třeba, že mu zmrzne přední okno. Copak si ho neumí oškrábat?
A pak, upřímně, jestli si někdo koupí "elektromobil", který ani nemá integrovanou nabíječku (což všechny alespoň trošku rozumné mají), tak pak ať se nediví, že si tu samou nabíječku musí koupit domů. A dost možná už ani bez zabudované nabíječky nelze elektromobil prodávat, protože už loni snad všechny elektromobily musely být při prodeji být schopny nabíjet se z Mennekes typ 2 zásuvky (takže třeba Tesly mají Mennekes typ 2 kabel, to předloni ještě standardně neměly). A z této zásuvky se bez integrované nabíječky nabíjet nedá...
A pak, upřímně, jestli si někdo koupí "elektromobil", který ani nemá integrovanou nabíječku (což všechny alespoň trošku rozumné mají), tak pak ať se nediví, že si tu samou nabíječku musí koupit domů. A dost možná už ani bez zabudované nabíječky nelze elektromobil prodávat, protože už loni snad všechny elektromobily musely být při prodeji být schopny nabíjet se z Mennekes typ 2 zásuvky (takže třeba Tesly mají Mennekes typ 2 kabel, to předloni ještě standardně neměly). A z této zásuvky se bez integrované nabíječky nabíjet nedá...
Re: Elektromobilita
Máte někdo zkušenosti s ježděním elektromobilem v zimním období? A pokud ano, můžete se s nimi podělit?
Osobně bych to čelní sklo zas tak nepodceňoval. Aspoň ze "spalovacího" auta mám tu zkušenost, že za jisté kombinace teploty a vlhkosti se čelní sklo při studeném autě potí (a někdy i zamrzá) zevnitř a vše se normalizuje až poté, co na něj začne proudit teplý vzduch ohřátý motorem (což u elektroauta asi nebude ten případ).
Osobně bych to čelní sklo zas tak nepodceňoval. Aspoň ze "spalovacího" auta mám tu zkušenost, že za jisté kombinace teploty a vlhkosti se čelní sklo při studeném autě potí (a někdy i zamrzá) zevnitř a vše se normalizuje až poté, co na něj začne proudit teplý vzduch ohřátý motorem (což u elektroauta asi nebude ten případ).
Re: Elektromobilita
Když si vezmu, že v Norsku se elektromobily prodávají velmi dobře, tak to s tím ježděním v zimě asi nebude tak hrozný.MPMP píše:Máte někdo zkušenosti s ježděním elektromobilem v zimním období? A pokud ano, můžete se s nimi podělit?
Osobně bych to čelní sklo zas tak nepodceňoval. Aspoň ze "spalovacího" auta mám tu zkušenost, že za jisté kombinace teploty a vlhkosti se čelní sklo při studeném autě potí (a někdy i zamrzá) zevnitř a vše se normalizuje až poté, co na něj začne proudit teplý vzduch ohřátý motorem (což u elektroauta asi nebude ten případ).
To si ale člověk přece pustí klimatizaci a nebude čekat, než se mu ohřeje samotný motor. A elektromobily klimatizaci mají taky. Je ale jasné, že elektromobilům to významně zkrátí dojezdovou vzdálenost.
Re: Elektromobilita
No, v Tesle žádný problém. Naopak, jak je možné se vzdáleně připojit appkou v mobilu k autu, tak je možné si ho na dálku předehřát, obdobně jako se do spalovacích aut dávají přídavná topení. Akorát tady to není přídavné topení, ale spustí se to, co tam topí i normálně.MPMP píše:Máte někdo zkušenosti s ježděním elektromobilem v zimním období? A pokud ano, můžete se s nimi podělit?
Osobně bych to čelní sklo zas tak nepodceňoval. Aspoň ze "spalovacího" auta mám tu zkušenost, že za jisté kombinace teploty a vlhkosti se čelní sklo při studeném autě potí (a někdy i zamrzá) zevnitř a vše se normalizuje až poté, co na něj začne proudit teplý vzduch ohřátý motorem (což u elektroauta asi nebude ten případ).
Samozřejmě to má vliv na spotřebu, ale jak velký, to dramaticky záleží na tom, jak člověk jezdí. Pokud jako já, většinu rychle po dálnicích a na noc parkuje v zateplené garáži přilepené k domu, tak rozdíl je minimální. Pokud ale většinu najezdí v kolonách po městě, parkuje venku a hojně využívá předehřívání auta, tak spotřeba může jít nahoru opravdu dramaticky...
Re: Elektromobilita
Psali v komentářích, že si německá pošta nechala postavit auta přímo pro sebe s tímto dojezdem. Oholený auta s malým dojezdem, ale s cenou do 6000 euro.Kubajsu píše:No názor... Spíš něco ve smyslu "kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde".
Už jen ta auta s popisovaným dojezdem 50km. Co to má být? Vždyť to se ani nedá koupit. I VW E-UP, jakožto zástupce nejmenších aut, má v novinářských testech dojezd bezpečně přes 100km...
Re: Elektromobilita
Skoro tak. Jako pracovní nástroj pro zcela specifické použití asi fajn, ale mezi osobáky (pokud se stále bavíme o nich) bych to nepočítal.
Re: Elektromobilita
2Mumry: v tom asi bude ten "zakopaný pes". Já se ptal na používání elektromobilu v zimním období, a zapomněl jsem uvést "běžné" používání - tedy stojím venku (nikoliv v zateplené garáži).
A jen tak mimochodem, ta možnost "připojit se k autu appkou" a něco na něm ovládat mě spíš děsí než ohromuje. Můžete to nějak rozvést? To je přímé připojení "na viditelnost", nebo po veřejné síti?
A jen tak mimochodem, ta možnost "připojit se k autu appkou" a něco na něm ovládat mě spíš děsí než ohromuje. Můžete to nějak rozvést? To je přímé připojení "na viditelnost", nebo po veřejné síti?
Re: Elektromobilita
Ale tak zas celkem často (třeba každý den v práci) stojím venku, nebo třeba 10 dnů před Vánoci jsem byl v Jizerkách, takže stálo venku i ve sněhu a mrazu. A problém to z hlediska nějakého zamrzání předního okna, nebo tak něco není. A jak píšu, spíš naopak, protože si prostě pohodlně zatopím a rozmrznu celé auto vzdáleně. Takže jestli je nějaký vyloženě specifický dotaz, tak rád zodpovím.MPMP píše:2Mumry: v tom asi bude ten "zakopaný pes". Já se ptal na používání elektromobilu v zimním období, a zapomněl jsem uvést "běžné" používání - tedy stojím venku (nikoliv v zateplené garáži).
A jen tak mimochodem, ta možnost "připojit se k autu appkou" a něco na něm ovládat mě spíš děsí než ohromuje. Můžete to nějak rozvést? To je přímé připojení "na viditelnost", nebo po veřejné síti?
To připojení je normálně po internetu, kde se v té appce zadávám přihlašovací jméno a heslo, které mám ke svému účtu u Tesly. Po přihlášení "vidím" auto a vím, v jakém je stavu (nabitost baterky, jak rychle se případně nabíjí, jestli je zamknuto atp), mohu ovládat topení/chlazení a to včetně předehřátí baterky, volantu a sedaček, mohu ovládat auto (přiotevřít si střešní okýnka, odemknout, povolit nastartování, zablikat, zatroubit, otevřít přední či zadní kufr, nastavit omezení maximální rychlosti, případně pinglovský mód), mohu se podívat kde je (a případně jak rychle jede) a případně s ním hnout vpřed či vzad (v EU bohužel pak musím být vyloženě u auta, v USA to jde opravdu vzdáleně). Auto v sobě má SIM kartu (přímo od Tesly) a je neustále připojeno na net.
Prostě pocitově je to asi tak podobné tomu, jako když mobilem lezu na bankovní účet...
Re: Elektromobilita
Zajímavý. Že násobně překročili původní cíl jsem věděl, ale že o tolik... Zase na druhou stranu; kolik jsou opravdu výrobní náklady netušíme. Jelikož neexistuje žádná alespoň trochu podobná konkurence, výrobce si stanovuje cenu naprosto libovolně. A když stejně nestíhá vyrábět, proč by se podbízel...Japao Joe píše:Akorát s tou cenou to je trochu jinak
Re: Elektromobilita
2Mumry: díky za informace.
S tím srovnáním s bankou ale nemohu souhlasit, tam to funguje na infrastruktuře banky a pokud by kdokoli jakkoli porušil data na cestě do banky, tak se transakce neprovede. Předpokládám, že tady bude zabezpečení obdobné - Tesla si zkontroluje, že je požadavek oprávněný a nepoškozený - následně ho ale musí poslat do toho auta a tam už si s tou bezpečností tak jistý nejsem. Ale asi jsem jen paranoidní a příliš starý na to abych akceptoval, že někdo manipuluje autem a ten, kdo ho ovládá sedí na druhém konci světa, to nic, já si časem zvyknu.
S tím srovnáním s bankou ale nemohu souhlasit, tam to funguje na infrastruktuře banky a pokud by kdokoli jakkoli porušil data na cestě do banky, tak se transakce neprovede. Předpokládám, že tady bude zabezpečení obdobné - Tesla si zkontroluje, že je požadavek oprávněný a nepoškozený - následně ho ale musí poslat do toho auta a tam už si s tou bezpečností tak jistý nejsem. Ale asi jsem jen paranoidní a příliš starý na to abych akceptoval, že někdo manipuluje autem a ten, kdo ho ovládá sedí na druhém konci světa, to nic, já si časem zvyknu.
Re: Elektromobilita
Ono si to auto dokáže ověřit, že komunikuje se servery Tesly (bez nějakého útoku na cestě) úplně stejným způsobem, jako si třeba ty servery banky zkontrolují, že bezpečně komunikují s mobilem. Tady moc problém nehrozí. Víc se bojím, že se někdo vláme do serverů Tesly a tam nadělá paseku. Ale tak obdobně by se někdo mohl vlámat ke Googlu, Applu, Microsoftu, nějaké banky atd. Takže za mne je to riziko, které jsem ochoten podstoupit...MPMP píše:2Mumry: díky za informace.
S tím srovnáním s bankou ale nemohu souhlasit, tam to funguje na infrastruktuře banky a pokud by kdokoli jakkoli porušil data na cestě do banky, tak se transakce neprovede. Předpokládám, že tady bude zabezpečení obdobné - Tesla si zkontroluje, že je požadavek oprávněný a nepoškozený - následně ho ale musí poslat do toho auta a tam už si s tou bezpečností tak jistý nejsem. Ale asi jsem jen paranoidní a příliš starý na to abych akceptoval, že někdo manipuluje autem a ten, kdo ho ovládá sedí na druhém konci světa, to nic, já si časem zvyknu.
A jinak, pokud někoho zajímá, jak se Tesla chová v opravdu extrémních zimních podmínkách, tak tady je video jednoho šílence z Norska, který v ní přespával v nějakých -40, zajímalo ho, kolik sežere vytápění uvnitř energie a jak pak ráno odjede: https://youtu.be/capOgUHPz9Q
Re: Elektromobilita
Zimni start je problem spis u palivovych clanku.
Vlhko a mraz a jemna mechanika se tak nejak nemaji radi.
Vlhko a mraz a jemna mechanika se tak nejak nemaji radi.
Re: Elektromobilita
Mimochodem k tomuto tématu je dosti aktuální článek https://electrek.co/2019/01/14/tesla-mo ... ay-hacker/, kde je vidět, jak se Tesla opravdu snaží, aby se do jejích aut jen tak někdo nedostal...Mumry píše:Ono si to auto dokáže ověřit, že komunikuje se servery Tesly (bez nějakého útoku na cestě) úplně stejným způsobem, jako si třeba ty servery banky zkontrolují, že bezpečně komunikují s mobilem. Tady moc problém nehrozí. Víc se bojím, že se někdo vláme do serverů Tesly a tam nadělá paseku. Ale tak obdobně by se někdo mohl vlámat ke Googlu, Applu, Microsoftu, nějaké banky atd. Takže za mne je to riziko, které jsem ochoten podstoupit...
Re: Elektromobilita
Celkem realisticky popsano, alespon dle meho.
Re: Elektromobilita
Jenom jsem z toho moc nepochopil, co ho k té koupi vlastně vedlo, když ke konci píše, že Fabie + benzín by mělo pro něj větší ekonomický smysl.
Re: Elektromobilita
"Vzhledem k specifickému provozu, a protože rád zkouším nové věci, mě napadlo pořídit elektromobil."
Re: Elektromobilita
Chtěl to vyzkoušet, to píšu už na začátku. Celkem realistické zhodnocení.
Re: Elektromobilita
To jo, ale mezi "vyzkoušet" a "koupit" vidím trošku rozdíl. Prostě mi tam nějak chybí, proč se tak vlastně rozhodl.
Re: Elektromobilita
Nekdo to tak ma, vyzkouset=koupit. Kdyz se naskytl kus, ktery byl vyrazne levnejsi, tak do toho sel. Zjevne nema vyslovene problem s korunou a je stoura. Tenhle pristup je mi celkem sympaticky. Pruzkumnik, nikoli misionar.