Zahájení staveb D + I v roce 2019
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019
To je jedna věc, a co to automatické "vyvlastnění pozemku" se zpětnou možností soudu o výši náhrady - co na to jejich Ústavní soud? U nás budeme rádi, když projde "mezitímní rozhodnutí"...
Jinak díky za popis polské situace, i když si z toho beru, že takového exota, jako je Miroslav, tam nemají.
Jinak díky za popis polské situace, i když si z toho beru, že takového exota, jako je Miroslav, tam nemají.
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019
Měli bychom jim ho tam exportovat !
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019
Spíš deportovat
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019
Změnil se zákon. Proč by měl do toho mluvit soud? Moc zákonodárná je na parlamentu, ne na soudech, i když do toho rádi mluví. Alespoň u nás.1975 píše:To je jedna věc, a co to automatické "vyvlastnění pozemku" se zpětnou možností soudu o výši náhrady - co na to jejich Ústavní soud? U nás budeme rádi, když projde "mezitímní rozhodnutí"...
Jinak díky za popis polské situace, i když si z toho beru, že takového exota, jako je Miroslav, tam nemají.
Ústavu to porušovat nemůže, neboť vyvlastnění má být za náhradu a tak v tom není žádný problém.
Nevím, proč by to nemohlo jít u nás, pokud by byla vůle. Vždyť to nakonec vždy dopadne stejně, stát to vykoupí, jen ztrácíme čas.
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019
Na to můžu odpovědět Obecně se v Polsku stavby infrastruktury řídí tzv. speciálními zákony (specustawa), které samostatně regulují stavbu silnic, železnice, produktovodů, byla k pořádání EURO 2012 atp. Jedná se o zákony, které jsou zavedené vždy na určité časové období (v případě silnic to má být do dobudování základní sítě rychlostních komunikací) a jsou nadřazené např. obecnému stavebnímu zákonu. Ústavní soud v roce 2012 právě o tom způsobu získávání pozemků rozhodoval a konstatoval, že není protiústavní, protože 1) stavba silniční sítě je veřejně prospěšná 2) klasické vyvlastnění nebo výkup pozemků se nemusí používat, protože by to paralizovalo investici 3) při realizaci liniových staveb se jedná o efektivní způsob získávání pozemků a navíc je se všemi majiteli jednáno stejně 4) projekt stavby se dělá v souladu se zásadami ochrany životního prostředí a technickými možnostmi, seznam potřebných pozemků tedy vzniká objektivním způsobem
http://trybunal.gov.pl/rozprawy/komunik ... cji-drogo/
Žeby někdo přišel s "vlastní" studií se nikdy nestalo a upřímně ani nevím nakolik je to vůbec možné. Každopádně byly případy, kdy bylo napadené trasování, soud žalobu uznal a nařídil jeho přepracování. Určitě to ale nejde (minimálně v případě silnic) po dokončení stavby. Jak jsem psal - v momentě kdy je pravomocná EIA je i dané trasování a už se to zpětně nedá napadnout.
http://trybunal.gov.pl/rozprawy/komunik ... cji-drogo/
Žeby někdo přišel s "vlastní" studií se nikdy nestalo a upřímně ani nevím nakolik je to vůbec možné. Každopádně byly případy, kdy bylo napadené trasování, soud žalobu uznal a nařídil jeho přepracování. Určitě to ale nejde (minimálně v případě silnic) po dokončení stavby. Jak jsem psal - v momentě kdy je pravomocná EIA je i dané trasování a už se to zpětně nedá napadnout.
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019
Nemohli bychom tedy využít polský Ústavní soud? .o) Ty jejich argumenty jsou logické, a za mě "správné".
Sosa: protože na Ústavní soud se může obrátit téměř každý, a pokud zákon neprojde, musí ho parlament přepracovat. A že náš ÚS to velmi často bere pocitově a názorově = že si hraje de facto na třetí komoru parlamentu, je právě jedním z problémů, které máme.
Sosa: protože na Ústavní soud se může obrátit téměř každý, a pokud zákon neprojde, musí ho parlament přepracovat. A že náš ÚS to velmi často bere pocitově a názorově = že si hraje de facto na třetí komoru parlamentu, je právě jedním z problémů, které máme.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019
Sosa píše: Proč by měl do toho mluvit soud? Moc zákonodárná je na parlamentu, ne na soudech, i když do toho rádi mluví. Alespoň u nás. Ústavu to porušovat nemůže, neboť vyvlastnění má být za náhradu a tak v tom není žádný problém.
Plácáte zjevné nesmysly. ÚS nerozhoduje o věcech sám o sobě, takže se do ničeho neplete. Někdy politici zatahují ÚS do věcí, které by mohli rozhodnout sami a tím je staví do role "třetí komory", o kterou ÚS nestojí.1975 píše: A že náš ÚS to velmi často bere pocitově a názorově = že si hraje de facto na třetí komoru parlamentu, je právě jedním z problémů, které máme.
Zkuste pozorněji číst příspěvky ML90, najdete tam i odpovědi.
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019
Souhlasím s tím názorem na soud, podle mě si opravdu až moc často hraje na moc zákonodárnou.1975 píše:Nemohli bychom tedy využít polský Ústavní soud? .o) Ty jejich argumenty jsou logické, a za mě "správné".
Sosa: protože na Ústavní soud se může obrátit téměř každý, a pokud zákon neprojde, musí ho parlament přepracovat. A že náš ÚS to velmi často bere pocitově a názorově = že si hraje de facto na třetí komoru parlamentu, je právě jedním z problémů, které máme.
Je zvláštní, že v tomto případě nevadí rozdělení moci na soudní, zákonodárnou a výkonnou, jako to dost často vadí v případě platů soudců. No i když občas jsou i tendence zasahovat soudem do moci výkonné.
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019
Pokud myslíte mě, tak jak tedy soud rozhoduje, než sám o sobě? On někdo rozhoduje za něj? Možná vám to přijde divné, ale soudy máme od toho, aby rozsoudily, tedy rozhodly.theodor less píše:Sosa píše: Proč by měl do toho mluvit soud? Moc zákonodárná je na parlamentu, ne na soudech, i když do toho rádi mluví. Alespoň u nás. Ústavu to porušovat nemůže, neboť vyvlastnění má být za náhradu a tak v tom není žádný problém.Plácáte zjevné nesmysly. ÚS nerozhoduje o věcech sám o sobě, takže se do ničeho neplete. Někdy politici zatahují ÚS do věcí, které by mohli rozhodnout sami a tím je staví do role "třetí komory", o kterou ÚS nestojí.1975 píše: A že náš ÚS to velmi často bere pocitově a názorově = že si hraje de facto na třetí komoru parlamentu, je právě jedním z problémů, které máme.
Zkuste pozorněji číst příspěvky ML90, najdete tam i odpovědi.
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019
Přijde mi, že o tom soudu jste opravdu trochu mimo. ÚS soud rozhoduje tehdy, když k němu někdo podá žalobu nebo se k němu něco dostane z nižších instancí. Tudíž, že by si hrál na moc zákonodárnou mi fakt nepřijde. Co mi ale přijde, že často zákony bere opravdu do posledního písmene a soudci jako roboti posuzují přesně podle paragrafů - z toho důvodu si myslím, že takového krásného selského zdůvodnění, jako měl ÚS v Polsku se v ČR nikdy nedočkáme. A to nemusí jít zdaleka jen o infrastrukturu. Myslím to obecně. Typově: "ano, ten muž, kterého jste zastřelil, vám sice zabil ženu a dítě a dalších 20 lidí, ale stejně půjdete sedět, protože vy jste zabil jeho" - to je výklad našich soudů.
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019
Konečně už je publikován rozpočet SFDI na rok 2019, a tak jsem níže připravil přehled staveb ŘSD na tento rok s uvedeným termínem:
Akce nově zahajované v roce 2019
D0 PHS Jinočany II - 08/2019
D0 515 PHS Ořech - 03/2019
D1 rozšíření odpočívky Střechov km 52,0 - levá strana - 05/2019
D1 rozšíření odpočívky Střechov km 52,0 - pravá strana - 05/2019
D1 PHS Újezd - 08/2019
D1 odpočívka Humpolec km 88,3 vlevo - 04/2019
D1, nadjezd ev. č. D1-024, rekonstrukce - 04/2019
D1, nadjezd ev. č. D1-031, rekonstrukce - 04/2019
D1 SSÚD Přerov -03/2019
D1 0136 Říkovice-Přerov - 09/2019
D1 úsek 07, EXIT 56 Soutice – EXIT 66 Loket - 04/2019
D1 úsek 11, EXIT 81 Koberovice – EXIT 90 Humpolec - 04/2019
D1 úsek 19, EXIT 141 Velké Meziříčí západ – EXIT 146 Velké Meziříčí východ - 04/2019
D1 úsek 23, EXIT 168 Devět křížů – EXIT 178 Ostrovačice -03/2019
D3 SSÚD Borek - 08/2019
D5 PHS Bavoryně - 04/2019
D7 Panenský Týnec zkapacitnění obchvatu - 05/2019
D7 Louny, zkapacitnění obchvatu - 09/2019
D8 PHS Úžice, exit 9 - 04/2019
D8 PHS Všestudy - 04/2019
D35 Opatovice nad Labem – Časy - 03/2019
D46 MÚK Drysice - 10/2019
D46 MÚK Vyškov - 08/2019
D48 MÚK Bělotín – Rybí - 03/2019
D49 4901 Hulín – Fryšták - 09/2019
D55 5507 Babice - Staré Město - 08/2019
I/3 Benešov, okružní křižovatka Červené Vršky - 03/2019
I/3 Benešov křižovatka u Topolu - 03/2019
I/3 Olbramovice přeložka - 05/2019
I/11 Doudleby nad Orlicí obchvat - 10/2019
I/16 Nová Paka – obchvat - 11/2019
I/20 a II/231 Plaská - Na Roudné - Chrástecká, 2. etapa - 02/2019
I/27 Šlovice - Přeštice, přeložka - 05/2019
I/35 Křižovatka se sil. III/4868 u Stříteže - 07/2019
I/35 MÚK Rádelský mlýn - 10/2019
I/37 MÚK Doubravice - odbočovací pruh - 03/2019
I/37 Pardubice MÚK - Palackého dostavba - 04/2019
I/37 Osová Bítýška, obchvat - 09/2019
I/37 Chrudim obchvat úsek křiž. I/17 – Slatiňany - 07/2019
I/38 Církvice obchvat - 06/2019
I/38 Havlíčkův Brod JV obchvat - 07/2019
I/67 Karviná – obchvat - 06/2019
Akce nově zahajované v roce 2019
D0 PHS Jinočany II - 08/2019
D0 515 PHS Ořech - 03/2019
D1 rozšíření odpočívky Střechov km 52,0 - levá strana - 05/2019
D1 rozšíření odpočívky Střechov km 52,0 - pravá strana - 05/2019
D1 PHS Újezd - 08/2019
D1 odpočívka Humpolec km 88,3 vlevo - 04/2019
D1, nadjezd ev. č. D1-024, rekonstrukce - 04/2019
D1, nadjezd ev. č. D1-031, rekonstrukce - 04/2019
D1 SSÚD Přerov -03/2019
D1 0136 Říkovice-Přerov - 09/2019
D1 úsek 07, EXIT 56 Soutice – EXIT 66 Loket - 04/2019
D1 úsek 11, EXIT 81 Koberovice – EXIT 90 Humpolec - 04/2019
D1 úsek 19, EXIT 141 Velké Meziříčí západ – EXIT 146 Velké Meziříčí východ - 04/2019
D1 úsek 23, EXIT 168 Devět křížů – EXIT 178 Ostrovačice -03/2019
D3 SSÚD Borek - 08/2019
D5 PHS Bavoryně - 04/2019
D7 Panenský Týnec zkapacitnění obchvatu - 05/2019
D7 Louny, zkapacitnění obchvatu - 09/2019
D8 PHS Úžice, exit 9 - 04/2019
D8 PHS Všestudy - 04/2019
D35 Opatovice nad Labem – Časy - 03/2019
D46 MÚK Drysice - 10/2019
D46 MÚK Vyškov - 08/2019
D48 MÚK Bělotín – Rybí - 03/2019
D49 4901 Hulín – Fryšták - 09/2019
D55 5507 Babice - Staré Město - 08/2019
I/3 Benešov, okružní křižovatka Červené Vršky - 03/2019
I/3 Benešov křižovatka u Topolu - 03/2019
I/3 Olbramovice přeložka - 05/2019
I/11 Doudleby nad Orlicí obchvat - 10/2019
I/16 Nová Paka – obchvat - 11/2019
I/20 a II/231 Plaská - Na Roudné - Chrástecká, 2. etapa - 02/2019
I/27 Šlovice - Přeštice, přeložka - 05/2019
I/35 Křižovatka se sil. III/4868 u Stříteže - 07/2019
I/35 MÚK Rádelský mlýn - 10/2019
I/37 MÚK Doubravice - odbočovací pruh - 03/2019
I/37 Pardubice MÚK - Palackého dostavba - 04/2019
I/37 Osová Bítýška, obchvat - 09/2019
I/37 Chrudim obchvat úsek křiž. I/17 – Slatiňany - 07/2019
I/38 Církvice obchvat - 06/2019
I/38 Havlíčkův Brod JV obchvat - 07/2019
I/67 Karviná – obchvat - 06/2019
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019
Přehled projektů ŘSD, které budou zahájeny v roce 2019
http://www.mdcr.cz/getattachment/Media/ ... 9.pdf.aspx
Přehled projektů ŘSD 2018–2019
http://www.mdcr.cz/getattachment/Media/ ... 9.pdf.aspx
Letos se otevře 47 km nových dálnic a silnic I. třídy, zahájit se má dalších 178 km
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=219&t=6497
http://www.mdcr.cz/getattachment/Media/ ... 9.pdf.aspx
Přehled projektů ŘSD 2018–2019
http://www.mdcr.cz/getattachment/Media/ ... 9.pdf.aspx
Letos se otevře 47 km nových dálnic a silnic I. třídy, zahájit se má dalších 178 km
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=219&t=6497
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019
Tady je další přehled:
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/do ... f6b220ee8/
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/do ... f6b220ee8/
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019
Aktuálně tedy rozestavěno 212,6 km, a v přípravě na 2019 zbývá 25 staveb se 146,1km.
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019
No, je nutno říci, že ta čísla vypadají opravdu velmi pěkně ! Hezky to koresponduje s Kubovým seznamem o fous výše...
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019
Dle mých propočtu je ve stavbě 147,518 km dálnic.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019
Lenny pochopitelně i s rekonstrukcí D1... Je to tak ?
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019
Pouze novostavby. Žádná modernizace D1 ani modernizace D11.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019
Podle ŘSD je to v dálnicích 151 km, bez modernizace 31,3 km tedy 119,7 km.
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019
Rozdíl je D46 MÚK Olšany, kterou nepočítám do délky ve stavbě.
A ŘSD tam zase nemá D49 4901 a D3 0310/II, které jsou ve stavbě.
A ŘSD tam zase nemá D49 4901 a D3 0310/II, které jsou ve stavbě.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019
Nádherné číslo, člověk by mu skoro nevěřil.Lenny píše:Dle mých propočtu je ve stavbě 147,518 km dálnic.
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019
Tak tu D3 zahajují 29.3., jak píšeš vedle, takže pak ji přehoděj do "červených", a ta D49 4901 je už úplná chytrá horákyně...staví se/nestaví se... tu kdyby tam měli v rozestavěných, to by bylo Hýkání Václava Moravce"o)Lenny píše:Rozdíl je D46 MÚK Olšany, kterou nepočítám do délky ve stavbě.
A ŘSD tam zase nemá D49 4901 a D3 0310/II, které jsou ve stavbě.
...a kdy do příprav doskáčou ty úseky na D55? ) jaký je tedy proces na ŘSD - ty letáky řídí PR nějak centralizovaně, nebo si ty pachtí ty jednotlivé Správy? Díky za info ze zákulisí.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019
Letáky si objednává a spravuje tiskové, Správy dodávají data.
R48 -> D48 se podařilo!
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019
Díky, a má to nějaký systém? Jakože například Správa musí dát avizo, při nějakém dosaženém kroku (např. ÚR, SP, apod.), případně například jednou za měsíc/čtvrtletí poslat aktualizovaný stav výkupu pozemků na stavbách v jejich rajonu?
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019
Nově si každá správa a závod zajišťují letáky samy. Objednávají si jak aktualizaci stávajících, tak i tvorbu nových.
Letáky k D 55 leží na Správě Zlín a čekají na schválení, jak jsem se dozvěděl. Poté budou zveřejněny na webu.
Dle mne je špatně, převádět úseky ve stavbě až po slavnostním zahájení, které může být i několik měsíců po předání staveniště a zahájení prací.
Na 4901 probíhají práce na objektech, které mají pravomocná SP, dle mě je ve stavbě už od 30. září 2008.
Letáky k D 55 leží na Správě Zlín a čekají na schválení, jak jsem se dozvěděl. Poté budou zveřejněny na webu.
Dle mne je špatně, převádět úseky ve stavbě až po slavnostním zahájení, které může být i několik měsíců po předání staveniště a zahájení prací.
Na 4901 probíhají práce na objektech, které mají pravomocná SP, dle mě je ve stavbě už od 30. září 2008.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)