I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město

Brno (D1) – Boskovice (I/19, I/43) – Moravská Třebová (D35)
Odpovědět
Mike
Příspěvky: 4998
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Trasování - sever

Příspěvek od Mike »

protože jediná dálnice, která se staví odnikud nikam je D3
nevěřím, že by to šlo i na D43
čili, douhlasím s vámi, ale realita bude jak píši
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Lynx
Příspěvky: 3698
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Trasování - sever

Příspěvek od Lynx »

Aram96 píše:A logika toho čekání ?
Pokud je ten úsek v plánu a je alespoň trochu potřebný, tak proč by se mělo čekat na jižní části ??
Naprosto Vám rozumím a souhlasím. Vždycky když čtu, že se něco nestaví a ani nepřipravuje, protože to není priorita, tak se mi otevírá kudla v kapse. Při těch termínech od přípravy po realizaci, které jsou u nás běžné v řádu desítek let, by se mělo připravovat všechno co jde a to bezodkladně.

Stejně tak s výstavbou. Nejsem schopni zajistit povolení na spousty staveb, nechť se staví alespoň to co jde, i když to třebas není tak důležité. Jakákoliv součást dálniční či silniční sítě.

Tohle uvažování mě například nesmírně rozčiluje u stavby 520 pražského okruhu. Ta mohla být dávno připravena a realizována. Jenže se čeká na přednostnější úseky, které ovšem budou bůhví kdy, pokud vůbec někdy. A zatímco se čeká, tak se k plánované trase na několika místech přibližuje zástavba a roste počet odpůrců ..... :kladivo: :ko:
1975
Příspěvky: 4233
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: Trasování - sever

Příspěvek od 1975 »

Lynxi, 520 sem nepatří, ale i tam brečíte trochu na nesprávném hrobě... to, že má jít až po 518/519, je podmínkou z EIA, a příprava běží (prava, spíše pomalu jde) - zrovna právě na popud starosty naší milé obce se prozkoumává možnost zatunelování úseků mezi Radonicemi a Satalicemi, resp. Vinoří a Radonicemi... kde má "shodou okolností" svou mlékárničku.
Lynx
Příspěvky: 3698
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Trasování - sever

Příspěvek od Lynx »

Já to tedy psal obecně a 520 dával jen jakjo jeden z příkladů.

Ale co se týče takové podmínky v EIA stavby 520, tak to je pro mě tedy novinka. Kdo může do EIA takovou podmínku dát a proč ? Vždyť to nedává smysl. Stavba 520 může bez 518 a 519 normálně existovat. Bez 518-519 bude mít naopak menší vytížení, tedy tento stav je příznivější pro životní prostředí. Takže marně hledám smysl takové podmínky.
ttc
Příspěvky: 431
Registrován: 9.2.2012 14:50:39

Re: Trasování - sever

Příspěvek od ttc »

Lenny píše:Jak líní? Pracují na úseku Bořitov - Svitávka, který je zanesen v ZÚR. Na jih od toho nemohou nic dělat, dokud nebude změna ZÚR s jasně danou trasou a jestli to bude dálnice či silnice pro motorová vozidla.
A na sever od Svitávky není schváleno šířkové uspořádání.

V obou případech míč leží na druhé straně.

Ja tedy po přečtení vyjádření toho ..... z ŘSD čekám, že ani ty 3km dělat nebudou.

Šířkové uspořádání na sever měli řešit současně s ZUR JmK tedy před 5 lety... Někdo tu již psal, že studie vyšla tak že 1+1 2+1 i 2+2 jsou všechny ekonomické. Tedy půjde o politické rozhodnutí.
Trasa na severu je jasná. a na ty 3km se měla dělat DUR a ne studie.

Když jsem toho .... z ŘSD četl tak se obavam, že oni ani neuvažují o stavbě. Prostě na severu prskají (petice, senátorka, obce) že to chtějí, tak zadáme studii. Kolikátou již ?

Míč je u ŘSD a hodně hluboko ve vlastní brance....
ttc
Příspěvky: 431
Registrován: 9.2.2012 14:50:39

Re: Trasování - sever

Příspěvek od ttc »

Lynx píše: Naprosto Vám rozumím a souhlasím. Vždycky když čtu, že se něco nestaví a ani nepřipravuje, protože to není priorita, tak se mi otevírá kudla v kapse. Při těch termínech od přípravy po realizaci, které jsou u nás běžné v řádu desítek let, by se mělo připravovat všechno co jde a to bezodkladně.

Stejně tak s výstavbou. Nejsem schopni zajistit povolení na spousty staveb, nechť se staví alespoň to co jde, i když to třebas není tak důležité. Jakákoliv součást dálniční či silniční sítě.
Přesně, máme mít 2000 km dálnic, já bych o prioritách vůbec neuvažoval... začít pracovat na všem a to ještě dnes... a uvidíme co bude mít povolení. Na EIA, DUR, výkupy a DSP by se peníze měli najít vždy...

A priority - ano až tu budou úseky s připravenými komplet povoleními, pozemky a dokumentacemi pro VŘ a bude jich příliš mnoho (třeba 200km) tak prosím, stavme podle priorit. Ale cokoliv před VŘ by se měli dělat na všechny dálnice.
KarelLer
Příspěvky: 699
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: Trasování - sever

Příspěvek od KarelLer »

ttc: Už to tady zaznělo víckrát, JMK prostě není spoustu let schopný schválit pořádné ZÚR. To schválení je politické rozhodnutí, a politici se rozhodují všelijak, viz kroky hejtmana Haška. ŘSD v tomhle bude vždycky tahat za kratší konec provazu.

ZÚR politici schválí nejdřív v roce 2020, ale klidně až v roce 2022 kvůli volbám. Do té doby může třeba přijít ekonomická krize a nic se stavět nebude. Zkrátka ta nejistota je celkem velká.
Mike
Příspěvky: 4998
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Trasování - sever

Příspěvek od Mike »

myslím, že ekonomická krize by naopak měla uvolnit kapacity pro masivní výstavbu veřejné infrastruktury
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Dusanh
Příspěvky: 712
Registrován: 11.5.2010 10:53:25

Re: Trasování - sever

Příspěvek od Dusanh »

Lynx píše:Já to tedy psal obecně a 520 dával jen jakjo jeden z příkladů.

Ale co se týče takové podmínky v EIA stavby 520, tak to je pro mě tedy novinka. Kdo může do EIA takovou podmínku dát a proč ? Vždyť to nedává smysl. Stavba 520 může bez 518 a 519 normálně existovat. Bez 518-519 bude mít naopak menší vytížení, tedy tento stav je příznivější pro životní prostředí. Takže marně hledám smysl takové podmínky.
Tak to to tady asi sledujete buď krátce nebo jen povrchně. Např. u D3 si obec Václavice dala podmínku, že stavby 0304 a 0305 (Václavice - Voračice, resp. Voračice - Nová Hospoda) nebudou postaveny/uvedeny do provozu dříve, resp. budou uvedeny do provozu současně se stavbami 0301 až 0303 (tj. celý úsek Jesenice (D0) - Václavice). Tudíž, i když by nakrásně šlo dostavět D3 k Benešovu (vč. Václavické spojky) a cestování na jih udělat příjemnější, tak to nejde. Stranou nechávám poznámku o tom, že by se tak ušetřilo 1,5GKč za obchvat Olbramovic...
ttc
Příspěvky: 431
Registrován: 9.2.2012 14:50:39

Re: Trasování - sever

Příspěvek od ttc »

KarelLer píše:ttc: Už to tady zaznělo víckrát, JMK prostě není spoustu let schopný schválit pořádné ZÚR. To schválení je politické rozhodnutí, a politici se rozhodují všelijak, viz kroky hejtmana Haška. ŘSD v tomhle bude vždycky tahat za kratší konec provazu.

ZÚR politici schválí nejdřív v roce 2020, ale klidně až v roce 2022 kvůli volbám. Do té doby může třeba přijít ekonomická krize a nic se stavět nebude. Zkrátka ta nejistota je celkem velká.

V tom se právě pleteš. To co píšeš platí pro D1-Černá Hora. Pro Černá Hora-D35 je to od roku 2016 JEN a JEN a POUZE na straně ŘSD.

Tedy ŘSD již přes 2 roky spí jak šípková růženka.
Aram96
Příspěvky: 7902
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Trasování - sever

Příspěvek od Aram96 »

Bohužel někteří diskutující tu opravdu míchají jablka červená se žlutýma. Jablka s hruškami to naštěstí nejsou :mrgreen: . Jediné, kde ŘSD nemůže jednat je úsek D1-Černá Hora/Bořitov. Bořitov-Staré město=D35 je trasa daná už pár let a jediné co ŘSD dělá, je že začalo po projednané petici v senátu chystat DUR pro krátký úsek Bořitov-Svitávka. Úsek Svitávka-D35 se dělala několikátá studie, jaké bude šířkové uspořádání a kolik pruhů. Studie je hotová minimálně půl roku a stále nic nevíme.

To, že se ekonomicky vyplatí i 2+2, čtu poprvé a pokud to tak je, tak nemůže být ani řeč o nějakém 3-pruhu. Přece pokud se vyplatí, tak tam asi budou jezdit taková auta (intenzity) že je 4-pruh potřeba, ne ? :roll: :roll: Pokud byť jen uvažují o 1+1 je to výsměch občanům a je vidět, co tam sedí za lidi :zvraci:
Ono podle současných intenzit to vypadá, že třípruh bude dostatečně pohodlný, ale nepodceňoval bych nárůst dopravy a hlavně přesuny dopravy kvůli dostavěné D11 na hranice a D35 k Mohelnici, potom bude Brno-Jeseníky rychlejší po D43. A samotné kapacitní spojení severních regionů s Brnem vygeneruje neskutečné množství jak OA tak kamionů.
Naopak realizace jižní poloviny D43 čili od Boskovic k Brnu už mnoho nové dopravy nevytvoří, ta už je a jezdí hočimínkama :kladivo: Tam to bude bohužel asi na dýl s přípravou a hlavně s okolními obcemi (bez minimálně jednoho dalšího tunelu u Drásova si to neumím představit), ale i jako občan, který severní část D43 využije 2x ročně maximálně, nevidím jediný důvod, proč by se mělo čekat na jižní část. To až jedině v době, kdy budou připraveny jiné dálnice a na jejich realizaci nebudou peníze. Ale ne, že se nebudou ani připravovat. Takový stav totiž máme teď posledních několik let, že peněz je dost a připravené hovno :zvraci:
Lynx
Příspěvky: 3698
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Trasování - sever

Příspěvek od Lynx »

Dusanh píše:Tak to to tady asi sledujete buď krátce nebo jen povrchně. Např. u D3 si obec Václavice dala podmínku, že stavby 0304 a 0305 ........
Sleduji to tady dlouho a hluboce, nechte si zbytečné invektivy. Jde mi o to, že (ne)existence staveb 518 + 519 v reálném světě stavbu 520 nepodmiňuje.

Stavba 520 je potřeba, i kdyby 518 a 519 nikdy nebyly realizovány ! Může úspěšně fungovat samostatně a už dávno měla stát ! Podívejte se jak to vypadá na Kbelské ....V tom je oproti té D3 zásadní rozdíl. Proto mě udivuje, že lze do EIA dát podmínku, která se samotnou stavbou a její opodstatněností přímo nesouvisí.

Když to trochu přeženu, to si tam mohli dát rovnou podmínku, že musí být pro realizaci stavby 520 pražského okruhu hotov úsek Bořitov-Svitávka o kterém je řeč v tomto tématu :-) Nějáká ta vzdálená souvislost by se tam jístě našla.
Dusanh píše:Stranou nechávám poznámku o tom, že by se tak ušetřilo 1,5GKč za obchvat Olbramovic...
Obchvat Olbramovic je podle mě na místě, ať D3 stojí nebo ne. I/3 bude i nadále dost frekventovaná.
Lynx
Příspěvky: 3698
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Trasování - sever

Příspěvek od Lynx »

Mimochodem tunel Blanka má ve stavebním povolení také podmínku, že ho lze zkouladovat až poté co bude hotová 518+519 (u toho to narozdíl od 520 má jistou logiku, protože přebírá část dopravy, která by jinak jela kolem Prahy). A podívejte se, zda se reálně Blankou jezdí nebo ne ? :-)
Dusanh
Příspěvky: 712
Registrován: 11.5.2010 10:53:25

Re: Trasování - sever

Příspěvek od Dusanh »

Je rozdíl mezi kolaudací, zkušebním provozem a zprovozněním...
Lynx
Příspěvky: 3698
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Trasování - sever

Příspěvek od Lynx »

Což je ovšem běžnému řidiči ukradené. Pro toho je podstatně, že může jezdit.

Úředníci si tyto z hlediska řidiče virtuální problémy můžou řešit do halelujah.
Dusanh
Příspěvky: 712
Registrován: 11.5.2010 10:53:25

Re: Trasování - sever

Příspěvek od Dusanh »

De facto zákaz postavit 0304+0305 před 0301-0303 není úřednické virtuální halelujá a řidičů se týká...
ttc
Příspěvky: 431
Registrován: 9.2.2012 14:50:39

Re: Trasování - sever

Příspěvek od ttc »

Aram96 píše:To, že se ekonomicky vyplatí i 2+2, čtu poprvé a pokud to tak je, tak nemůže být ani řeč o nějakém 3-pruhu. Přece pokud se vyplatí, tak tam asi budou jezdit taková auta (intenzity) že je 4-pruh potřeba, ne ? :roll: :roll: Pokud byť jen uvažují o 1+1 je to výsměch občanům a je vidět, co tam sedí za lidi :zvraci:
To je info z tohoto fora ze sousedniho vlakna - tam je uvedeno ze dne 11.12.2018 doslova
Lenny píše:Ja bych řekl, že se unáhlili. Sice už je odevzdaná tahová studie Bořitov - D35, ale studie říká, že všechny varianty (1+1, 2+1, 2+2) jsou ekonomicky přínosné a je na dohodě MD, Pardubického a Jihomoravského kraje, kterou variantu vybrat. Rozhodující bude stanovisko CK MD ČR.
odkaz na original
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... &start=425
Aram96
Příspěvky: 7902
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Trasování - sever

Příspěvek od Aram96 »

Dusanh píše:De facto zákaz postavit 0304+0305 před 0301-0303 není úřednické virtuální halelujá a řidičů se týká...
Nevím proč řešíte D3 v tomhle vlákně.
Ale jinak
Je rozdíl mezi kolaudací, zkušebním provozem a zprovozněním...
je opravdu jen papírový a zanedbatelný. Jde o to, jestli tam jezdí auta nebo ne. Jestli je to zkušební nebo plný provoz po kolaudaci je úplně jedno ;)
Aram96
Příspěvky: 7902
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Trasování - sever

Příspěvek od Aram96 »

ttc píše:
Aram96 píše:To, že se ekonomicky vyplatí i 2+2, čtu poprvé a pokud to tak je, tak nemůže být ani řeč o nějakém 3-pruhu. Přece pokud se vyplatí, tak tam asi budou jezdit taková auta (intenzity) že je 4-pruh potřeba, ne ? :roll: :roll: Pokud byť jen uvažují o 1+1 je to výsměch občanům a je vidět, co tam sedí za lidi :zvraci:
To je info z tohoto fora ze sousedniho vlakna - tam je uvedeno ze dne 11.12.2018 doslova
Lenny píše:Ja bych řekl, že se unáhlili. Sice už je odevzdaná tahová studie Bořitov - D35, ale studie říká, že všechny varianty (1+1, 2+1, 2+2) jsou ekonomicky přínosné a je na dohodě MD, Pardubického a Jihomoravského kraje, kterou variantu vybrat. Rozhodující bude stanovisko CK MD ČR.
odkaz na original
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... &start=425
Ano díky, já to nezpochybňoval. Spíše se divím, co tak dlouho trvá a jsem zvědav co vyberou. Je nějaký důvod vybrat střídavý třípruh, pokud se 2+2 také vyplatí ? Protože když se něco vyplatí, chápu to tak, že se vyplatí do toho investovat ty peníze, byť to bude dražší než střídavý třípruh. To je jasné.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Trasování - sever

Příspěvek od Lenny »

Musí udělat oponentní posudek, pak teprve bude studie projednána na CK.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
kot
Příspěvky: 10527
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Trasování - sever

Příspěvek od kot »

A už se na něm začalo pracovat, Lenny ? A jak takové vypracování posudku může cca trvat ? díky
ttc
Příspěvky: 431
Registrován: 9.2.2012 14:50:39

Re: Trasování - sever

Příspěvek od ttc »

D43, stavba 4304, Svitávka–hranice JM kraje - leták 7/2019
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/488 ... -kraje.pdf
D43, stavba 4305, hranice JM kraje – Staré Město - leták 8/2019
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/499 ... -mesto.pdf

Oba letáky shodně -detail:
Na stavbu není dokončen proces EIA. V 02/2018 byl proces posuzování vlivu stavby na životní prostředí ze strany MŽP ukončen. Trasa má oporu v dopravním koridoru zakotveném v Zása-dách územního rozvoje Jihomoravského kraje a její parametry pro další přípravu byly posuzo-vány na podkladu Technicko-ekonomické (tahové) studie „D43 Bořitov – Staré Město (D35)“, která byla projednána Centrální komisí Ministerstva dopravy dne 30. 4. 2019. CK MD nerozhodla o šířkovém uspořádání tahu od MUK Svitávka po Staré Město, s poža-davkem na: 1. doplnění tahové studie ve vztahu k jednotlivým variantám návrhových kategorií (S 15,25/110 – 2+1, S 21,5/110 – 2+2, S 26,0/130 – 2+2), 2. zajištění relevantních průzkumů potřebných pro přesnější ocenění jednotlivých variant a pro posouzení maximální míry využitelnosti původně vybudovaného zemního tělesa. Po dopracování bude tahová studie znovu předložena na CK MD, s ekonomickým hodnocením efektivnosti a návrhem další etapizace tahu


Oba shodně uvádí termíny:
Schválení záměru projektu: 2023
ZS: 2025
UP: 2028

Tedy ještě 4 roky budou přemýšlet co postavit a pak za 2 roky zvládnou územko, stavebko, výběr zhotovitele... opravdu důvěryhodné :lol: :lol: :lol:
dd
Příspěvky: 1194
Registrován: 22.6.2010 11:01:06

Re: Trasování - sever

Příspěvek od dd »

Tohle by byl zajímavý PPP. Místo dalších studií nechat vše na soukromé firmě a ať nabídne cenu ve dvou variantách (2+1 bych vynechal, když se na stávající těleso vejde 2+2). To bych si dovedl představit, že soukromník by ušetřil roky času a hromady peněz.
Aram96
Příspěvky: 7902
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Trasování - sever

Příspěvek od Aram96 »

ttc píše:

Oba shodně uvádí termíny:
Schválení záměru projektu: 2023
ZS: 2025
UP: 2028

Tedy ještě 4 roky budou přemýšlet co postavit a pak za 2 roky zvládnou územko, stavebko, výběr zhotovitele... opravdu důvěryhodné :lol: :lol: :lol:
Asi tak :crazy: :crazy:
martas
Příspěvky: 2488
Registrován: 18.5.2009 20:17:17
Bydliště: Choceň

Re: Trasování - sever

Příspěvek od martas »

Přidám to k tomuto tématu. Článek ohledně nemožnosti využití původních objektů: https://svitavsky.denik.cz/zpravy_regio ... 10226.html
Odpovědět

Zpět na „I/73“