I/55 Břeclav, obchvat
Re: I/55 Břeclav, obchvat
Nechci to zakřiknout, ale on asi fakt začíná dostávat rozum.
Re: I/55 Břeclav, obchvat
Není možná ... nechci to zakřiknout, ale snad se blýská na lepší časy a nebudou ty požadavky DZ na Naturu 2000 nerealizovatelné nebo finančně nereálné.
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: I/55 Břeclav, obchvat
...spíš ví, že tady hraje čas výrazně pro něj...
Kompenzační opatření za škodlivý zásah silničního obchvatu Břeclavi do území EVL Soutok – Podluží se začaly realizovat v roce 2016 a budou probíhat asi pět až deset let, dokud jejich funkčnost a dlouhodobá udržitelnost nebude odborně potvrzena. Pak teprve budou zahájena stavební řízení a vydána stavební povolení.
nicméně to vypadá, že spíš Krajské soudy (v Brně, Ostravě) začínají rozhodovat "lépe". Bohužel, NSS tam je to jiná káva - to je bašta Patriků... viz znovu další dějství na D49...
Kompenzační opatření za škodlivý zásah silničního obchvatu Břeclavi do území EVL Soutok – Podluží se začaly realizovat v roce 2016 a budou probíhat asi pět až deset let, dokud jejich funkčnost a dlouhodobá udržitelnost nebude odborně potvrzena. Pak teprve budou zahájena stavební řízení a vydána stavební povolení.
nicméně to vypadá, že spíš Krajské soudy (v Brně, Ostravě) začínají rozhodovat "lépe". Bohužel, NSS tam je to jiná káva - to je bašta Patriků... viz znovu další dějství na D49...
Re: I/55 Břeclav, obchvat
Ta D49 tam to ještě myslím není úplně hotové ne ? Tam je odkladný účinek ale pořád mohou nevyhovět DZ. Otázka je jak to dopadne. NSS je taky Brno ??1975 píše:...spíš ví, že tady hraje čas výrazně pro něj...
Kompenzační opatření za škodlivý zásah silničního obchvatu Břeclavi do území EVL Soutok – Podluží se začaly realizovat v roce 2016 a budou probíhat asi pět až deset let, dokud jejich funkčnost a dlouhodobá udržitelnost nebude odborně potvrzena. Pak teprve budou zahájena stavební řízení a vydána stavební povolení.
nicméně to vypadá, že spíš Krajské soudy (v Brně, Ostravě) začínají rozhodovat "lépe". Bohužel, NSS tam je to jiná káva - to je bašta Patriků... viz znovu další dějství na D49...
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: I/55 Břeclav, obchvat
Pokud bych chtěl vysvětlit, v čem se liší názor na jedné straně a poučený názor na straně druhé , použil bych výše uvedená slova.1975 píše:nicméně to vypadá, že spíš Krajské soudy (v Brně, Ostravě) začínají rozhodovat "lépe". Bohužel, NSS tam je to jiná káva - to je bašta Patriků... viz znovu další dějství na D49...
Re: I/55 Břeclav, obchvat
Aktivisté končí se soudy kolem obchvatu Břeclavi, raději chtějí jednat
https://www.idnes.cz/brno/zpravy/aktivi ... pravy_krut
https://www.idnes.cz/brno/zpravy/aktivi ... pravy_krut
Re: I/55 Břeclav, obchvat
Aktualizovaný stav vykoupených pozemků:
plné rozlišení:
stav k 30.3.2019
stav k 4.2.2018
stav k 22.3.2017
stav k 20.3.2016
stav k 15.3.2015
náhled:
plné rozlišení:
stav k 30.3.2019
stav k 4.2.2018
stav k 22.3.2017
stav k 20.3.2016
stav k 15.3.2015
náhled:
Re: I/55 Břeclav, obchvat
Kompenzační opatření vznikají (svým způsobem se dá říci, že se už staví):
https://breclavsky.denik.cz/zpravy_regi ... 90514.html
(je to z 14.5.2019, ale protože to tu chybělo tak doplňuji)
Tůň Štoglovka
další odkazy na shodné téma
https://breclav.eu/aktuality/priprava-v ... -pokracuje
https://www.idnes.cz/brno/zpravy/luzni- ... pravy_krut
Zbývají tři opatření, která mají být hotova na podzim.
Další krok v této věci je, že krajský úřad musí potvrdit, že realizovaná kompenzační opatření jsou účinná.
Novější článek z 2.9. (stěhování betonárny, výkupy)
https://www.idnes.cz/brno/zpravy/obchva ... pravy_mos1
PS: Stejně by mne zajímalo, zda Rakušáci chystají obchvaty na své straně?
https://breclavsky.denik.cz/zpravy_regi ... 90514.html
(je to z 14.5.2019, ale protože to tu chybělo tak doplňuji)
Tůň Štoglovka
další odkazy na shodné téma
https://breclav.eu/aktuality/priprava-v ... -pokracuje
https://www.idnes.cz/brno/zpravy/luzni- ... pravy_krut
Zbývají tři opatření, která mají být hotova na podzim.
Další krok v této věci je, že krajský úřad musí potvrdit, že realizovaná kompenzační opatření jsou účinná.
Novější článek z 2.9. (stěhování betonárny, výkupy)
https://www.idnes.cz/brno/zpravy/obchva ... pravy_mos1
PS: Stejně by mne zajímalo, zda Rakušáci chystají obchvaty na své straně?
Re: I/55 Břeclav, obchvat
Tak jsem dohledal v tomto materiálu Mobilitätskonzept Niederösterreich 2030+ http://www.noe.gv.at/noe/NOEL_Mobilitae ... ersion.pdf,
že se plánují obchvaty na B47 Umfahrung Großkrut, Umfahrung Reintal. Je to tam v jedné tabulce na jednom řádku.
Jasně nic moc, ale až se zprovozní D55, tak to bez nich asi nepůjde. Uvidíme jak bude sloužit ten plánovaný obchvat Břeclavi s úrovňovými křižovatkami.
že se plánují obchvaty na B47 Umfahrung Großkrut, Umfahrung Reintal. Je to tam v jedné tabulce na jednom řádku.
Jasně nic moc, ale až se zprovozní D55, tak to bez nich asi nepůjde. Uvidíme jak bude sloužit ten plánovaný obchvat Břeclavi s úrovňovými křižovatkami.
Re: I/55 Břeclav, obchvat
Tak hlavně je přes přechod BV/Rainthal zákaz nad 12t (nebo dokonce 3,5t). Takže pokud se to po dostavbě obchvatu a hlavně už i významější části D55 nezmění, bude se valit těžká kavalerie od Přerova kolem Břeclavi na Mikulov. Furt to bude pro ni kratší a rychlejší, než přes věčně ucpanou D1 kolem Brna. Proto mě zaráží, že se tu nic nepíše o obchvatu Valtic či Sedlece... Dokonce I/40 nemá ani samostatné vlákno... Tam to totiž bude asi masakr, protože pochybuji, že se průjezd pro těžkou NA přímo z Břeclavi do A jen tak uvolní...
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/55 Břeclav, obchvat
Záleží také, na čí žádost ten zákaz náklaďáků přes hraniční přechod je. Jestli to požadovala česká strana kvůli průjezdu Břeclaví nebo rakouská strana.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/55 Břeclav, obchvat
Rakušáci zvažují obchvat Großkrut i Reintalu. Nicméně když vidí neaktivitu na naší straně, tak se do ničeho nehrnou.zesp píše:Tak hlavně je přes přechod BV/Rainthal zákaz nad 12t (nebo dokonce 3,5t). Takže pokud se to po dostavbě obchvatu a hlavně už i významější části D55 nezmění, bude se valit těžká kavalerie od Přerova kolem Břeclavi na Mikulov. Furt to bude pro ni kratší a rychlejší, než přes věčně ucpanou D1 kolem Brna. Proto mě zaráží, že se tu nic nepíše o obchvatu Valtic či Sedlece... Dokonce I/40 nemá ani samostatné vlákno... Tam to totiž bude asi masakr, protože pochybuji, že se průjezd pro těžkou NA přímo z Břeclavi do A jen tak uvolní...
I/40 má nízké intenzity - 5 tis a s ekology by byl také problém.
Re: I/55 Břeclav, obchvat
No ale ty průjezdy těmi vesničkami tam taky nejsou zrovna ideální... Takže pokud by tam rakušáci nevyřešili ty výše zmiňované obchvaty, tak pochybuju, že by to povolili... Na druhou stranu ty Valtice jsou taky úzké hrdlo. A počítat, že po D55 pojednou jen ti, co budou končiti v Břeclavě, nebo budou pokračovat po D2, to asi nelzce čekat. A je neoddiskutovatelným faktem, že už dokončení úseků od Babic po Mor. Písek bude mít za následek nárůst nasávacího efektu této trasy a "strhne" to sem podstatně více řidičů, kteří měli původně v úmyslu jet přes Brno. Hlavně při nějakých uzavírkách, či mimořádnostech na klasické trase...
Re: I/55 Břeclav, obchvat
Vůbec jsem neměl o existenci I/40 ponětí a to tudy do Valtic jezdím. Vždycky jsem to měl za II. třídu a teď, když se na to v mapě dívám, tak nechápu, proč ta silnice vlastně je I. třídou. Snad aby byl garantovaný průjezd dostat přes CHKO a Lednicko-valtický areál.
Myslím, že po dostavbě D55 to bude tudy lukrativní pro OA a NA se spíš povalí na Blavu než na Mikulov.
Myslím, že po dostavbě D55 to bude tudy lukrativní pro OA a NA se spíš povalí na Blavu než na Mikulov.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/55 Břeclav, obchvat
Tak ona to dvojka vždycky bývala, jedničkou se stala poměrně nedávno (původně byla I/40 výpadovka v Brně) a ano máte trošku pravdu, je to i kvůli tomu, aby se kamiony mohly dostat k jedinému hraničnímu přechodu v Mikulově, když v Břeclavi ani ve Valticích nesmí, ale to se týkalo i osobních. Ještě si pamatuji, jak byly oba hraniční přechody v 90. letech otevřeny jen v denních hodinách a já musel absolvovat tuhle strašnou zajížďku uprostřed noci po nějaké zapadlé silnici.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/55 Břeclav, obchvat
No jo, to si pamatuju, že jsem to kdysi taktak stihl - Reinthal se zavíral tuším v 11 večer.Honey72 píše:... Ještě si pamatuji, jak byly oba hraniční přechody v 90. letech otevřeny jen v denních hodinách a já musel absolvovat tuhle strašnou zajížďku uprostřed noci po nějaké zapadlé silnici.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/55 Břeclav, obchvat
Stejně to v těchto místech musel být pro Rakušáky šok, když po vesnické silnici k uzavřeným hranicím projel tak "maximálně" traktor a najednou po otevření hranic stovky vykulených Čechů a Poláků ve starých plechovkách
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/55 Břeclav, obchvat
Reintal - Poštorná měl před zrušením kontrol na hranicích provoz od 6:00 do 22:00 a stíhat to bylo opravdu pekelnéjeni013 píše: No jo, to si pamatuju, že jsem to kdysi taktak stihl - Reinthal se zavíral tuším v 11 večer.
Před hranicemi je tam benzinka (dnes Benzina, dříve OMV) a ta narozdíl od hranic tuhle otevírací dobu drží stále schengen neschengen a to se mi jednou nepěkně vymstilo
Re: I/55 Břeclav, obchvat
Aktualizovaný stav vykoupených pozemků:
plné rozlišení:
stav k 31.5.2020
stav k 30.3.2019
stav k 4.2.2018
stav k 22.3.2017
stav k 20.3.2016
stav k 15.3.2015
náhled:
plné rozlišení:
stav k 31.5.2020
stav k 30.3.2019
stav k 4.2.2018
stav k 22.3.2017
stav k 20.3.2016
stav k 15.3.2015
náhled:
Re: I/55 Břeclav, obchvat
Tak trochu neskutečná reportáž. Dokončena kompenzační opatření (za 50 mil.) a Děti Země jsou spokojené: https://www.ceskatelevize.cz/porady/101 ... deo/771615
Re: I/55 Břeclav, obchvat
Tak to tu ještě fakt nebylo !!!! Díky martasi za link.
Re: I/55 Břeclav, obchvat
Když vidím ty stykové křižovatky napojující I/40 a Břeclav, tak nevím, jestli to je to ideální řešení. Jedna v docela slušné zatáčce, druhá napojuje pětadvacetitisícové město...
Re: I/55 Břeclav, obchvat
Kéž by to byla pravda a DZ dali obchvatu konečně pokoj
Jinak ta styková křižovatka bude dostačující, I/40 je zrovna ta silnice první třídy, která je pouze pro místní dopravu. A to si troufám říct, že velká část dopravy z Valtic pojede přímo do Břeclavi, takže na obchvat ne.
Naopak, naprosto nesmyslná je ta křižovatka s ulicí Hraniční, to musela vymyslet hlava mazaná, tohle
Jako udělat průsečnou křižovatku s úplně novou přeložkou silnice první třídy, to jen tak někdo nevymyslí. Chtělo to minimálně "jednovětvovou" MÚK jako na té další křižovatce nebo na samotné přeložce I/40.
Ta křižovatka na konci stavby bude asi provizorium, je tam plánovaná velká OK až se bude předělávat MÚK s D2.
Jinak ta styková křižovatka bude dostačující, I/40 je zrovna ta silnice první třídy, která je pouze pro místní dopravu. A to si troufám říct, že velká část dopravy z Valtic pojede přímo do Břeclavi, takže na obchvat ne.
Naopak, naprosto nesmyslná je ta křižovatka s ulicí Hraniční, to musela vymyslet hlava mazaná, tohle
Jako udělat průsečnou křižovatku s úplně novou přeložkou silnice první třídy, to jen tak někdo nevymyslí. Chtělo to minimálně "jednovětvovou" MÚK jako na té další křižovatce nebo na samotné přeložce I/40.
Ta křižovatka na konci stavby bude asi provizorium, je tam plánovaná velká OK až se bude předělávat MÚK s D2.
Re: I/55 Břeclav, obchvat
před přechodem ještě v CZ je zákaz vjezdu nad 3,5t (tuším dřív ještě za časů celnic, tam bývalo 7,5t, ale tím si nejsem jistý a vlastně je to fuk)zesp píše:Tak hlavně je přes přechod BV/Rainthal zákaz nad 12t (nebo dokonce 3,5t).
Když se podívám na mapu, tak mi hlava nebere, proč se D55 (R55) plánovala na Břeclav a proč od Uh. Hradiště nešla někde k Velkým Pavlovicím, kde by se mimoúrovňově zkřížila s D2 a dál pokračovala na Mikulov, kde by se napojila na Rakouskou A5. - To by mj. vyřešilo i problém s absencí D52. Ostatně pokud se vše dostaví, budou na JM tři dálnice vedle sebe v takřka stejném směru. A co se týče D55 samotné tak přesně jak tu někdo psal, přímo do AT to bude pro provoz do 3,5t vše ostatní 3,5t bude stejně pokračovat buď skrz D2 na Slovensko, či na Mikulov.zesp píše: Takže pokud se to po dostavbě obchvatu a hlavně už i významější části D55 nezmění, bude se valit těžká kavalerie od Přerova kolem Břeclavi na Mikulov. Furt to bude pro ni kratší a rychlejší, než přes věčně ucpanou D1 kolem Brna. Proto mě zaráží, že se tu nic nepíše o obchvatu Valtic či Sedlece... Dokonce I/40 nemá ani samostatné vlákno... Tam to totiž bude asi masakr, protože pochybuji, že se průjezd pro těžkou NA přímo z Břeclavi do A jen tak uvolní...
No odpovím si sám, v době, kdy se měla stavit plánovaná R55 už D52 měla stát v celé délce a postavením R55 (D55) v trase, kterou jsem zmínil by se stal zbytečný už postavený úsek D52.
Re: I/55 Břeclav, obchvat
Když se podíváte na turistickou mapu - třeba na http://www.mapy.cz, tak v cestě Vašeho návrhu stojí Lednicko-Valtický areál, což je památka UNESCO co se týče krajinotvorby - chráněná je dost široká oblast kolem těchto obcí, na kterou navíc navazuje v západním směru CHKO Pálava. Takže vést dálnici v těchto místech je předpokládám prakticky nemožné.
Ono vševypovídající je už ten tuhý odpor proti vedení D 52 k Mikulovu a tam přitom dálnice CHKO jenom "tečuje" tedy jde po jejích hranicích a zasahuje jen okrajovou oblast CHKO u Mikulova. Přesto je dálnice dlouhodobě blokována.
Ono vševypovídající je už ten tuhý odpor proti vedení D 52 k Mikulovu a tam přitom dálnice CHKO jenom "tečuje" tedy jde po jejích hranicích a zasahuje jen okrajovou oblast CHKO u Mikulova. Přesto je dálnice dlouhodobě blokována.