[D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
Jenze my ho nemame problem postavit. Kdyz na to prijde, tak ani zafinancovat. My ho postavit nechceme. A to je mnohem horsi. Jsme jako ten bolsevik po valce, co zazdil dalnice jako nepotrebne. Idelogie nad vse, potreby ji podridime.
Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
Bolševik měl po válce jiné starosti. Pamatuji si, že jsme jako kluci běhávali za auty. Vidět auto v 50 letech byla u nás na vesnici velká sláva, za autem se koptilo, ulice byly prašné.jozka píše:Jenze my ho nemame problem postavit. Kdyz na to prijde, tak ani zafinancovat. My ho postavit nechceme. A to je mnohem horsi. Jsme jako ten bolsevik po valce, co zazdil dalnice jako nepotrebne. Idelogie nad vse, potreby ji podridime.
Bolševik měl v dopravě jiné starosti - zpevnit cesty do všech obcí. Dálnice opravdu nemusely být prioritou, většina zboží se vozila vlaky.
Jinak samozřejmě největší problém je, že někteří nechtějí stavět infrastrukturu pro auta. Nejen různé ekoteroristické spolky, ale i strany, které si lidé zvolili do vedení Hlavního města Prahy.
Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
Právě proto nechápu, proč se na nových úsecích nestaví múk a mosty s výhledem na 8-pruh. Ano, může stačit 6-pruh když postavíme dálnice propojující D5 s D1 rychleji. Pak D5 a D8 rychleji, D8 a D10+D11 rychleji a D3 a D11 či jednoduše Hradec rychleji. Potom Pražský okruh zůstane využíván příměstskou dopravou plus tranzitem, který jede přes Prahu pouze v přímém směru.Lojzik píše:Oficiální čísla kolem okruhu mezi D10 a D11 mi přijdou taková dost zvláštní. Když chtěli v EIA 511 prudiči posoudit šestipruh na 120tis vozidel/den, tak jim to posudek hodil na hlavu, protože prý kapacita šestipruhu na okruhu je max 85-105tis vozidel za den, takže 120tis/den tam jezdit nemůže a posuzovat na takovou zátěž netřeba. EIA 510 a teď DÚR 510 se dělaly na šestipruh na nějakých průměrných 105tis vozidel/den (podle varianty). Ale studie ČVUT a EIA D11 na okruhu mezi D10 a D11 čekají dlouhodobě cca 132 tis vozidel/den, to je nějakých 152 tis vozidel/pracovní den.Aram96 píše:Rozšíření nemá se šťastností nic společného. Uvědomte si, že už teď jezdí po okruhu mezi D10 a D11 cca 70 000 vozidel, nevím na kolik tis.aut vydá 6-pruh, ale podle mě nějakých 120 000 aut může v okolí Prahy za nějakých 20 let klidně jezdit. Pokud je 6-pruh na 120 000 vozidel pohodlný, pak ano, nedělejme rezervu. Pokud ne, tak alespoň mosty a hlavně MÚK postavme s výhledem na rozšíření
Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
Možná proto, že by se muselo myslet moc do budoucna. Nebo protože salám. Že by to pak chtěl někdo na zátěž odpovídající 8-pruhu posoudit, že by to byl argument při výběru variant. Jednodušší je nejdřív předstírat nižší budoucí zátěž a protlačit "bezkonfliktní" 6 nebo méně pruh a až přijde čas to bezvariantně zkapacitnit, kdy to bude navíc prezentováno jako dobrodiní pro okolí, protože to tam přece už jezdí.Aram96 píše: Právě proto nechápu, proč se na nových úsecích nestaví múk a mosty s výhledem na 8-pruh. Ano, může stačit 6-pruh když postavíme dálnice propojující D5 s D1 rychleji. Pak D5 a D8 rychleji, D8 a D10+D11 rychleji a D3 a D11 či jednoduše Hradec rychleji. Potom Pražský okruh zůstane využíván příměstskou dopravou plus tranzitem, který jede přes Prahu pouze v přímém směru.
Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
8-mi pruh byva dnes vetsinou 6 + pojizdene odstavne + telematika.
Pro sanitku a odstavena vozidla je mista dost a byla by skoda nechat cely rok dva pruhy ladem...
Pro sanitku a odstavena vozidla je mista dost a byla by skoda nechat cely rok dva pruhy ladem...
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
Na jedný straně Patrik, na druhý straně osmipruh. Jak to nakonec dopadne?Aram96 píše: No moc jsem vás nepochopil, v čem tady má Patrik pravdu. Patrik razí názor, ať nikdo nejezdí autem, ať jezdíme všichni vlakem, byť to bude trvat o hromadu hodin déle, nebo na kole, byť je to vzdálenost 100 a více km nebo pěšky. Co to má společného s tím co jsem napsal ??
Dnes máme čtyř pruh, zítra musíme mít osmipruh? Budoucnost se nedá extrapolovat, takže tramvaj nabízená mnou (a Patrikem) možná bude nakonec to nejlepší.
Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
A u 512 se muselo dělat posouzení? Na to, že mosty mají širší odstavný pruh, že nadjezdy byly postaveny s opěrou v SDP takto:
https://mapy.cz/s/3hFTQ
A ekodukty takto:
https://mapy.cz/s/3hFTG
Nebo že do Valíku na D5 se vejde 3+3?
https://mapy.cz/s/3hFTQ
A ekodukty takto:
https://mapy.cz/s/3hFTG
Nebo že do Valíku na D5 se vejde 3+3?
Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
Nemuselo, ale nedá se to tam asi bez dalšího trvale vyznačit. Vizte D0 510.
Království a půl princezny za 511.
Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
Jenom poznámka k D0 510 . Vybudováním severní části dojde k otočení některých proudů (D11-D6,D7) a např směr D10-D5,6,7 tam nepojede vůbec. Takže dojde i k zrovnoměrnění dopravy - ostatně třeba konec D8 trpí především kapacitou úrovňové křižovatky v Hloubětíně a nevhodném nájezdu na Vysočanskou radiálu pro NAD. Tedy zdroje problémů jsou někdy na kilometry vzdáleny od místa, kde se projeví. Protože jsme mistry provizorií..
Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
ono se tam vejde 3+3 s odstavnými pruhy? Představa, že by se z dálnice 2+2 s odstavnými pruhy udělala 3+3 bez odstavných pruhů ve mně vyvolává ohromné nadšení.Max píše:A u 512 se muselo dělat posouzení? Na to, že mosty mají širší odstavný pruh, že nadjezdy byly postaveny s opěrou v SDP takto:
https://mapy.cz/s/3hFTQ
A ekodukty takto:
https://mapy.cz/s/3hFTG
Nebo že do Valíku na D5 se vejde 3+3?
Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
Přesně tak, bez odstavných pruhů to lze použít maximálně právě v průchodu ekoduktem, mimoúrovňovou křižovatkou nebo na/pod mostech, ale nikdy ne delší úseky než cca 1 km. To by byla pěkná zhovadilost. Ještě to možná jde použít tam, kde se nejezdí 130 a je to např. u kraje města, tam možná taky budiž, ale určitě ne na PO, který bude plný kamionů.
Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
Chápete, že nejlepší bude vždy to nejrychlejší, pokud to nebude za neúměrně vysokou cenu ?? Co máte pořád s těmi tramvajemi ? Celou dobu mluvím o rezervě na osmipruh alespoň u velkých staveb čili múk, mosty a případně tunely udělat s odstavným použitelným i pro budoucí průběžný pruh (tam by se holt musel odstavný oželet nebo na průchod tunelem ty 4 pruhy dát do 3, pak by záviselo na intenzitě, zda vznikne kolona či nikoli)theodor less píše:Na jedný straně Patrik, na druhý straně osmipruh. Jak to nakonec dopadne?Aram96 píše: No moc jsem vás nepochopil, v čem tady má Patrik pravdu. Patrik razí názor, ať nikdo nejezdí autem, ať jezdíme všichni vlakem, byť to bude trvat o hromadu hodin déle, nebo na kole, byť je to vzdálenost 100 a více km nebo pěšky. Co to má společného s tím co jsem napsal ??
Dnes máme čtyř pruh, zítra musíme mít osmipruh? Budoucnost se nedá extrapolovat, takže tramvaj nabízená mnou (a Patrikem) možná bude nakonec to nejlepší.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
Dopravní zácpa může být stimulem pro to, aby motoristé pro danou cestu přestali používat automobil a využívali veřejnou dopravu. Pokud se však dopravní zácpa řeší zkapacitněním silničních komunikací, tato motivace se výrazně snižuje. Naopak zkvalitnění, zrychlení či zlevnění veřejné dopravy omezuje individuální motorismus.Aram96 píše:Co máte pořád s těmi tramvajemi ? Celou dobu mluvím o rezervě na osmipruh alespoň u velkých staveb čili múk, mosty a případně tunely udělat s odstavným použitelným i pro budoucí průběžný pruh (tam by se holt musel odstavný oželet nebo na průchod tunelem ty 4 pruhy dát do 3, pak by záviselo na intenzitě, zda vznikne kolona či nikoli)
Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
To máte sice pravdu, ale platí to pouze pro ty, kteří začátek i cil cesty maji v dosahu MHD a zároveň nepřepravují nic objemnějšího. Tím jak se město rozšiřuje tak spousta lidi se nachází mimo dosah MHD a auto je pro ně jediný rozumně funkční prostředek. A táhnout tramvaj do každého satelitu by bylo příliš drahé. Takže stejně potřebujete dostatečně kapacitní silnice, i kdyby měli vést jenom k nejbližšímu P+R parkovišti. Ale to samozřejmě nijak neřeší tranzit a dopravu nákladu. Kromě toho, v širším centru Prahy už není moc možností jak výrazně navýšit kapacitu MHD, která už teď je na hraně.theodor less píše:Dopravní zácpa může být stimulem pro to, aby motoristé pro danou cestu přestali používat automobil a využívali veřejnou dopravu. Pokud se však dopravní zácpa řeší zkapacitněním silničních komunikací, tato motivace se výrazně snižuje. Naopak zkvalitnění, zrychlení či zlevnění veřejné dopravy omezuje individuální motorismus.
Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
Miku lépe to říci nešlo! Pod to se může podepsat většina lidí z tohoto fóra.
Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
Tato vámi prezentovaná myšlenka je zcela zcestná teze zelené ideologie. Dopravní zácpa je pouze stimulem, aby vozidlo započalo cestu dříve pro časovou kompenzaci uměle vytvořeného zpoždění. Delší čas zvyšuje pak cenu dopravy nebo cenu práce, a to i při cestě do/ze zaměstnání kdy časová zátěž související s prací musí být kompenzována vyšší mzdou nebo ziskem. Nezanedbatelné jsou pak i vyšší náklady na pohonné hmoty a větší ekologická zátěž způsobená větším množstvím exhalací. Z ekonomického hlediska je to jen stimul k další inflaci. K přestupu na veřejnou dopravu to nevede z důvodů, že veřejná doprava ze svého principu neumožňuje to co doprava individuální. Ať už z hlediska hygienického a epidemiologického (způsobuje větší nemocnost a tím i navyšuje celkovou dobu pracovní neschopnost). Nebo z hlediska sociálního setkávání - musím se setkat s lidmi s nimiž se setkat nechci. Dále nedostatek míst k sezení k němuž u IAD nikdy nedochází. Nemožnost činností v hromadné dopravě, které jsou v IAD běžné. Hlasitý poslech hudby nebo rozhlasového vysílání, kouření, jídlo během cesty, přizpůsobení teploty individuálním potřebám, neexistence zápachu, který je v hromadné dopravě běžný. Tj. komfort v hromadné dopravě nikdy nemůže nahradit komfort v dopravě individuální. Dále je to přeprava nákladu, která je v hromadné dopravě více než omezená.theodor less píše:Dopravní zácpa může být stimulem pro to, aby motoristé pro danou cestu přestali používat automobil a využívali veřejnou dopravu. Pokud se však dopravní zácpa řeší zkapacitněním silničních komunikací, tato motivace se výrazně snižuje. Naopak zkvalitnění, zrychlení či zlevnění veřejné dopravy omezuje individuální motorismus.
Dalším faktorem je změna sociálního složení zákazníků, kdy snížení individuální dopravní dostupnosti vede k tomu, že bohatší zákazníci jedou nakupovat nebo konzumovat služby tam, kde jsou dopravně dostupnější. Již dnes lze pozorovat, že například centrum je plné jen cizinců a sociálně slabších. Zklidňováním bude docházet jen k dalšímu vylidňování.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
Hlavně, v těch autech v zácpě většinou nesedí jen "lenoši", kteří nechtějí jezdit MHD nebo vlakem, jak si spousta "zelenáčů" myslí. Sedí v nich lidé v kravatě či šatech, protože se nemohou před jednáním osprchovat, vléct s sebou tramvají oblek a kufry s dokumenty. Také v nich sedí lidé, co provozují služby a instalatér, údržbář, elektrikář aj. asi nepotáhnou tramvají a pak z místa na místo nářadí a materiál. A všichni dělníci ze stavby nejezdí dodávkou s reklamou, spousta jich sedí ve zrezlé Felicii, ve které mají pracovní pomůcky a jedou v montérkách. Asi zastánci společného cestování nechtějí, aby zpocení a špinaví jezdili s nimi. A dalo by se pokračovat. Tím chci naznačit, že tito a podobní lidé budou muset auty jezdit vždy i kdyby se dálnice před Prahou schválně zužovala a platilo mýto.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
miho: Krásný příklad je třeba Brusel, kde se zklidňovači hodně vyřádili, nicméně aut jezdí (přesněji řečeno postává) stále stejně a sebemenší další omezení způsobuje kolaps (a to už má Brusel v podstatě hotový vnější obchvat). Přiznám se, že už se velmi těším zpátky do Prahy, kde se dá vcelku v pohodě jezdit jak autem, tak MHD.
Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
https://www.novinky.cz/domaci/494240-pr ... ruhem.html
Ve středu pan náměstek Scheinherr potvrdil, že podporuje dostavbu severní části podle platného územního plánu a že nebude docházet k průtahům při hledání jiných alternativních tras.
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
..jen pozor, že to říká Martan (starosta Běchovic) )
Trochu bych se divil, že by p. Scheinherr se vyjádřil takto jednoznačně, zatím se spíš snažil kličkovat jak zajíc... mimochodem, sejít se měl i s těmi starosty na naší polokouli (Radonice, Satalice, Chabry, Suchdol atd.), tak by mě zajímalo, co řekl jim.
Poslední info starosty Radonic z 10.12. bylo: ...Dále starosta obce informoval členy rady o jednání se zástupci uskupení „Starostové pro okruh“ u náměstka primátora hl. m. Prahy Ing. Scheinherra. Bylo přislíbeno zadání věcného posouzení obou alternativ okruhu. Bude jmenován zmocněnec pro SOKP. Další jednání bude následovat.
Trochu bych se divil, že by p. Scheinherr se vyjádřil takto jednoznačně, zatím se spíš snažil kličkovat jak zajíc... mimochodem, sejít se měl i s těmi starosty na naší polokouli (Radonice, Satalice, Chabry, Suchdol atd.), tak by mě zajímalo, co řekl jim.
Poslední info starosty Radonic z 10.12. bylo: ...Dále starosta obce informoval členy rady o jednání se zástupci uskupení „Starostové pro okruh“ u náměstka primátora hl. m. Prahy Ing. Scheinherra. Bylo přislíbeno zadání věcného posouzení obou alternativ okruhu. Bude jmenován zmocněnec pro SOKP. Další jednání bude následovat.
Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
Takže zmocněnec - to bychom byli opravdu zase na jedno volební období v háji. Postup o NULA centimetrů...
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
...tak trochu se obávám, že to je právě Scheinherrova strategie - vytvářet mlhu, ale fakticky nikam nepostupovat... to je jako na 511. Budeme se scházet, psát dodatky k Memorandu, ale fyzicky nevykoupíme ani metr (pod hlavní trasou, před ÚR, když nemůže ŘSD)
Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
Ve věci výkupů pozemků by "mlhu" měli pomoci rozehnat novináři. /chtělo by to tam poslat martase, ten by měl jasné a konkrétní dotazy a my bychom se tady nemuseli dohadovat co a jak/
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
Ano, to je přesně to peklo - na jednoho martase, je bohužel příliš mnoho mamlasů:o) Takže Ťok si klidně může říct, že začne vykupovat už teď, aniž se ho na to vyřešení kvadratury kruhu někdo zeptá. A když pošleš dotaz na Ministerstvo dopravy, odpověďí je takové ticho, že ho i Míra Patrik závidí:o)
Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves
Radní děsí obchvat obchvatu. V Praze se začíná objevovat jiná varianta okruhu
Zdroj: https://www.lidovky.cz/byznys/doprava/r ... oviny_form
Zdroj: https://www.lidovky.cz/byznys/doprava/r ... oviny_form