D3 - Všeobecně
Re: D3 - Všeobecně
Michal R: Ten Oldřichovec 660 m je nejvyšší bod, ale fakticky jde o celou oblast tzv. České Sibiře, t.j. od konce dálnice po Votice, kde zimní kalamity bývají nejhorší. Ale i cestou přes přes Písek je potřeba počítat s tím, že Podbrdsko, kterým se projíždí od Čimelic až po Jíloviště, také patří k podnebně drsnějším částem Čech.
Re: D3 - Všeobecně
Souhlas. Jenom my se zadním náhonem jsme trochu víc citlivý na ta stoupání Sněhu bývá spousty od Votic prakticky až k Táboru, ale subjektivně nejhorší úsek bývá mezi Miličínem a Oldřichovcem.Jarda Š. píše:Michal R: Ten Oldřichovec 660 m je nejvyšší bod, ale fakticky jde o celou oblast tzv. České Sibiře, t.j. od konce dálnice po Votice, kde zimní kalamity bývají nejhorší. Ale i cestou přes přes Písek je potřeba počítat s tím, že Podbrdsko, kterým se projíždí od Čimelic až po Jíloviště, také patří k podnebně drsnějším částem Čech.
Nijak nesnižuji schopnost krajiny kolem Brd vyrobit skutečně ostré zimní počasí, ale obecně vzato, Česká Sibiř je - dle mého názoru - prostě víc...
-
- Příspěvky: 209
- Registrován: 13.8.2018 20:50:39
- Bydliště: u Českých Budějovic
Re: D3 - Všeobecně
To Bert: Jak píše Michal R., záleží, v jakou jedete dobu. Moje časy s těmito zkušenostmi jsou ráno směr Praha, odpoledne (cca 13:00 až 14:00 hod. směr ČB). Od Prahy k Benešovu jsem nikdy kolonu nezažil. Zato často popojíždím v koloně směr Benešov od Tábora... A pak když chytnete couravé kamiony, tak možnost předjíždět máte prakticky až za Benešovem (směr do Prahy). V opačném směru je těch dvojpruhů víc...
Re: D3 - Všeobecně
Tak to já tam už dlouho nezažil cestu bez kolony. Hrozně záleží kdy člověk jede. Jakmile to překročí kritické množství aut, tak se to začne špuntovat na konci dvoupruhu před Benešovem.Tom od Budějc píše:Od Prahy k Benešovu jsem nikdy kolonu nezažil.
Re: D3 - Všeobecně
Tom z Budějic: To teď, jak dostaví ty staromódní kruháče tam určitě zažijete nejen kolony (viz třeba stejně hloupý kruháč na dvou jedničkách v centru Jaroměře, ale bohužel určitě i smrťáky(v Evropě už v řadě vyspělejších zemí nejsou kruháče na jedničkách vůbec stavěny a jsou nahrazovány jednoduchými mimoúrovňovými křižovatkami). U Benešova bude problém kvůli tomu, že ty odbočky z města a do města mají zhruba stejný a rostoucí provoz, jako 1/3... A oni to vesele projektují dál, jen mne napadá, že to budou muset dodatečně přestavět na mimoúrovňovky, až se zvedne vlna protestů veřejnosti. Ach jó...
-
- Příspěvky: 209
- Registrován: 13.8.2018 20:50:39
- Bydliště: u Českých Budějovic
Re: D3 - Všeobecně
Jo, to jsem zapomněl taky dodat. Až postaví ty kruháče, je naše debata absolutně bezpředmětná a jediná trasa do/z Prahy bude přes Písek a D4 (pro nás budějčáky, chudáci Táboráci...)
Re: D3 - Všeobecně
Obávám se, že musím souhlasit....
Ale může to mít jeden pozitivní rozměr. Až slavně otevřou kruháky okolo Benešova a přidají k tomu přesypaný tunel okolo parku za !!!jednu miliardu!!!, tak jistě nějaký moudrý politik zjistí, že situace je skutečně neúnosná a jediným řešením je dostavba D3. Možná, že potřebujeme zažít ten správný masakr, než to někomu dojde.
Ale může to mít jeden pozitivní rozměr. Až slavně otevřou kruháky okolo Benešova a přidají k tomu přesypaný tunel okolo parku za !!!jednu miliardu!!!, tak jistě nějaký moudrý politik zjistí, že situace je skutečně neúnosná a jediným řešením je dostavba D3. Možná, že potřebujeme zažít ten správný masakr, než to někomu dojde.
Re: D3 - Všeobecně
To je strašně smutná perspektiva a zahrávání si s lidskými životy. Dalo by se zjistit, kdo tak blbej projekt kruháčů na mezinárodní jedničce vymyslel a zadal a zda se projektanti, kteří museli situaci znát, odvážili protestovat? Je možné nějak veřejně protestovat v médiích (třeba dopisem do novin) a uvědomit Benešovské občany, že budou mít schválením tohoto paskvilu životy vlastních občanů (asi nejvíce) na svědomí? Mělo by to vůbec nějakou cenu? Reagoval by svědomitý ministr Ťok?
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D3 - Všeobecně
Když to je těžké. Právě obyvatelé Benešova stavbu kruhových objezdů nejspíš vyžadují a vůbec se jim nedivím. Chodec to má snadné, postaví se k přechodu a maximálně páté auto mu zastaví. Když se postavíte k E55 s autem, budete tu trčet do večera nebo dokud se tam pomaloučku nebo hezky drze po italsku nevtlačíte na hlavní. Takže řešením jsou buď světla nebo kruhové objezdy. MÚK tam asi dlouho nezažijeme jednak kvůli protestům místních a kde koho, zabralo by to moc místa apod. a možná také kvůli parametrům. Stále je to státní silnice první třídy a ke všemu ještě i evropská první třídy. Nikdo se do toho tedy nepohrne, dokud nebude silnice přeložena na dálnici. I když, silnicí první třídy možná zůstane i potom.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D3 - Všeobecně
Vždyť jsou tam tři podjezdy/podchody, tak nevim s čím mají chodci problém.
Re: D3 - Všeobecně
MUK nebo kruháč, světla bych na takovéto komunikace nedával. Kdysi byla v HK na křížení I/35 a I/33 a bylo tam dost smrťáků, kdy si někdo světel prostě nevšiml. Hlavně v noci. Dnes je tam kruháč a celkem to jde.
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D3 - Všeobecně
Chodci Ti právě problém nemají, oproti autům z vedlejší mají výhodu
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D3 - Všeobecně
Mohu se prosím o jaký kruháč jde ? Nejsem tak informovaný jako Vy Děkuji
Re: D3 - Všeobecně
Těch světel se přitom nedalo nevšimnout....Sosa píše:MUK nebo kruháč, světla bych na takovéto komunikace nedával. Kdysi byla v HK na křížení I/35 a I/33 a bylo tam dost smrťáků, kdy si někdo světel prostě nevšiml. Hlavně v noci. Dnes je tam kruháč a celkem to jde.
Re: D3 - Všeobecně
Stejně si myslím, že by měli stavbu středočeské D3 rozdělit na 2 etapy. 1. etapu dotáhnu co nejdříve k Benešovskému přivaděči na ten zmiňovaný kruhový objezd. Ten přivaděč by sloužil provizorně jako I/3. S tou 1. etapou by to mohlo jít o hodně rychleji než potom přes Posázaví, kde tuším, že bude plno problémů.
A do budoucna by v tomto zakončení 1. etapy mohlo být více možností vedení variant D3 jinudy k D0, kdyby na to přišlo. Aby to pak nebylo jako D49. Kde se budou všichni odvolávat atd atd. Nakonec tam najdou nějaký chráněné živočichy.
A do budoucna by v tomto zakončení 1. etapy mohlo být více možností vedení variant D3 jinudy k D0, kdyby na to přišlo. Aby to pak nebylo jako D49. Kde se budou všichni odvolávat atd atd. Nakonec tam najdou nějaký chráněné živočichy.
Re: D3 - Všeobecně
Mishaku, teď nerozumím.
Vy myslíte tou první etapou stavbu 0304+0305+Vaclavickou spojku? Pak ano, první etapa by měla charakter obchvatu Benešova a České Sibiře. Ale osobně nevěřím tomu, že by řidiči na třicátém kilometru od Prahy odbočili na východ a přes Benešov, třípruh do Mirošovic a následně D1 jeli na Prahu. Je to totiž skoro 60 km.... Navíc by se musela rozdělit stavba 0303...
Hele jako nápad dobrý, ale takhle by to nefungovalo.
Pokud jste myslel první etapou 0301-0303 + přivaděč k Benešovu, to je sice racionální, ale vůbec to neřeší obchvat Benešova...
Už jsem to tu psal, a budu to dělat pořád dokola. Jediné smysluplné řešení je výstavba kompletní D3 od SOKP až do Mezna ke stávajícímu konci dálnice.
Vy myslíte tou první etapou stavbu 0304+0305+Vaclavickou spojku? Pak ano, první etapa by měla charakter obchvatu Benešova a České Sibiře. Ale osobně nevěřím tomu, že by řidiči na třicátém kilometru od Prahy odbočili na východ a přes Benešov, třípruh do Mirošovic a následně D1 jeli na Prahu. Je to totiž skoro 60 km.... Navíc by se musela rozdělit stavba 0303...
Hele jako nápad dobrý, ale takhle by to nefungovalo.
Pokud jste myslel první etapou 0301-0303 + přivaděč k Benešovu, to je sice racionální, ale vůbec to neřeší obchvat Benešova...
Už jsem to tu psal, a budu to dělat pořád dokola. Jediné smysluplné řešení je výstavba kompletní D3 od SOKP až do Mezna ke stávajícímu konci dálnice.
Re: D3 - Všeobecně
Zdravím, přesně tak jsem to myslel, rozdělit 0303. Je to delší ano, ale porovnávám to se současnou trasou a od místa konce dálnice D3 u Mitrovic k tomu novému kruháči u Benešova je to současně 46,5km. A přes budoucí D3 a václavickou spojku to je necelých 50km. Ten rozdíl zas není takový. Rozdíl je jen nějaký 4km s tím, že se to vyhne Miličínu a i Benešovu, když nepočítámMichal R píše:Mishaku, teď nerozumím.
Vy myslíte tou první etapou stavbu 0304+0305+Vaclavickou spojku? Pak ano, první etapa by měla charakter obchvatu Benešova a České Sibiře. Ale osobně nevěřím tomu, že by řidiči na třicátém kilometru od Prahy odbočili na východ a přes Benešov, třípruh do Mirošovic a následně D1 jeli na Prahu. Je to totiž skoro 60 km.... Navíc by se musela rozdělit stavba 0303...
Hele jako nápad dobrý, ale takhle by to nefungovalo.
Pokud jste myslel první etapou 0301-0303 + přivaděč k Benešovu, to je sice racionální, ale vůbec to neřeší obchvat Benešova...
Už jsem to tu psal, a budu to dělat pořád dokola. Jediné smysluplné řešení je výstavba kompletní D3 od SOKP až do Mezna ke stávajícímu konci dálnice.
S Vámi souhlasím, ano je smysluplné kompletní výstavba. Jenže tuším, že ty úseky v Posázaví budou velký problém a budou zdržovat i tohle co jsem uváděl, po čemž by se zatím mohlo jezdit a dojezdový čas by to urychlilo.
-
- Příspěvky: 847
- Registrován: 13.8.2014 22:52:52
Re: D3 - Všeobecně
Samostatna vystavba je ale nejvic realna u 305/I Voracice-Mezno, tj. od soucasneho konce D3 dal smerem na sever. Pak by se sjelo ma I/18 a z na I/3 dal jko doted nebo po obchvatu Olbramovic.
To je totiz jedinny usek, ktery primo nevadi. Pokud by se ale postavil, zkomplikoval by snahy v boji za Promiku nebo nulovou variantu.
Proti 301, 302 a 303 protestovaly hlavne Vaclavice a to i kvuli Vaclavicke spojce. Takze pulka 303 spolu s 304 a 305 pro ne tuplem nebude akceptovatelna a budpu o tp vic bojovat proti vystavbe.
To je totiz jedinny usek, ktery primo nevadi. Pokud by se ale postavil, zkomplikoval by snahy v boji za Promiku nebo nulovou variantu.
Proti 301, 302 a 303 protestovaly hlavne Vaclavice a to i kvuli Vaclavicke spojce. Takze pulka 303 spolu s 304 a 305 pro ne tuplem nebude akceptovatelna a budpu o tp vic bojovat proti vystavbe.
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
Re: D3 - Všeobecně
Pánové, debata je to zbytečná, podmínkou EIA je zprovoznění úseků 301-05 jako celku.
Re: D3 - Všeobecně
Taky bych řekl, ve chvíli, kdy ještě není ani ÚR je to spíše akademická debata. A zprovoznit jde cokoliv, ať jsou podmínky jakékoliv. Nemyslím si, že kdyby byly dokončeny stavby 0304 a 0305/I a stavba 0303 by ještě neměla SP, že by tyto 2 stavby nechali bez užitku zavřené. To si žádný politik nedovolí, neboť kritiku za to by asi politicky nepřežil.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 4232
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: D3 - Všeobecně
...tak. Blankou se taky (zatím:o) jezdí, i když podmínkou byla severní část okruhu...
Re: D3 - Všeobecně
Humorné (smutné) shrnutí rychlosti stavby D3
https://www.facebook.com/ctjihozapad/vi ... 94?sfns=mo
https://www.facebook.com/ctjihozapad/vi ... 94?sfns=mo
D3 nad zlato
Re: D3 - Všeobecně
Lenny, však ano, je to čistě akademická debata. Já bych si taky radši prohlížel Kasmeho fotky ze stavby mostu přes Sázavu... Ale to jaksi ještě pár let nebudu, že...Lenny píše:Taky bych řekl, ve chvíli, kdy ještě není ani ÚR je to spíše akademická debata. A zprovoznit jde cokoliv, ať jsou podmínky jakékoliv. Nemyslím si, že kdyby byly dokončeny stavby 0304 a 0305/I a stavba 0303 by ještě neměla SP, že by tyto 2 stavby nechali bez užitku zavřené. To si žádný politik nedovolí, neboť kritiku za to by asi politicky nepřežil.
-
- Příspěvky: 194
- Registrován: 15.2.2016 19:52:16
Re: D3 - Všeobecně
Přidávám po čase dnešní průjezdy.
https://www.youtube.com/watch?v=erBWwD7FSHc
https://www.youtube.com/watch?v=FI54QcwTqko&t=150s
https://www.youtube.com/watch?v=erBWwD7FSHc
https://www.youtube.com/watch?v=FI54QcwTqko&t=150s