Pravidla silničního provozu

mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Pravidla silničního provozu

Příspěvek od mapman »

Přesně tak, není důvod je nenechat předjíždět. Od toho tam přece mám ten třetí pruh, abych měl kam uhnout. A úplně stejně to přece platí i pro úseky, kde to nejsou staré stoupáky, ale rozšíření o další pruh vlevo. Ta plná čára byla zrušena právě proto, že ten pruh pak nebyl plně využívaný kvůli zákazu z něj v průběhu vyjet...
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Pravidla silničního provozu

Příspěvek od Diaľničiar »

Přesně tak, lidi tam pak ani nevjíždějí.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Pravidla silničního provozu

Příspěvek od Honey72 »

Pravdou je, že tenkrát byla jiná konstrukční rychlost kamionů a povinnost využít pruhu byla 60 km/hod. oproti dnešní 80 a i tu většina kamionů zvládá. A dnes je díky přerušované čáře použití pruhu dobrovolné i pro ostatní vozidla.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Pravidla silničního provozu

Příspěvek od Aram96 »

Přesně tak, plná čára na vyjetí z pomalého pruhu je naprostý nesmysl. Ano, možná měla opodstatnění dříve, to nevím, dnes rozhodně nemá.
Nejlepší řešení je přidání pruhu vlevo + vpravo mít odstavný, to je jasny. Pokud není na odstavný místo, tak to ale nic nemění na tom, že má třetí pruh vznikat a hlavně zanikat vlevo. Pokud se ještě někde v současné době dělají stoupací pruhy vpravo, tak absolutně nechápu jejich logiku. Polovina pomalých vozidel (nemyslím jen kamiony) jej nevyužije a mohlo by a mělo by, protože kolikrát v kopci zavazí i osobáky, protože jedou 80 v prostředním a pravý (dobrovolný) je prázdný. Zbytečně.

Něco úplně jiného je pruh pro pomalá vozidla ale při klesání. Tam souhlas, tam ať klidně vznikne vpravo a je dobrovolný. Skoro bych řekl, že to je žádoucí, aby nebyl "moc" využíván, protože když by náhodou nějakému kamionu ty brzdy selhaly, tak ať před ním nejede někdo vklidečku 80-100 a nevšimne si ho.

Co ale nechápu, a promiň mapmane nesouhlas, proč na modernizované D1 ty pravé stoupací zůstávají. Je to nepochopitelné, protože buď máme fakt modernizaci a "novou dálnici" :kladivo: ale když o ní tak pořád mluví, tak by tak měla vypadat. Pokud je překážkou nějaká geometrie (chápu jako velké vybočení vozovky vpravo) tak holt mají ty 2 průběžné pruhy vést ke kraji a plynule vzniknout třetí vlevo. Holt ten pruh vznikne o pár m dál, ty kamiony se tam stejně do toho prvého neřadí ihned po vzniku.
A hlavně právě na konci levý má končit, tak jak je to běžné v 21. století. Když ani takovéhle úpravy nejsou součástí honosné modernizace za 100 milionů/ 1 km, tak je to velmi smutné. :ko:
Odstavný není žádný argument, pokud tam teď je, tak se tam vleze i při novějším řešení, pokud tam není, tak není žádný rozdíl mezi starým a novým řešením přece. Jediné co jsi tím asi myslel, jsou naše slavné normy, že když má být přidán třetí stoupací pruh vlevo, tak musí být odstavný. Pokud je problém v tomto, není na místě nic jiného než dát našim normám opět smajlíka :zvraci:

Konkrétní příklad, např. nechápu proč není na zrekonstruované D1 u Brna směr Praha nově vyznačen třetí levý jízdní pruh při stoupání u Popůvek. Mluvím jen o čárách na zemi, ty se měly namalovat jinak, v čem je problém ? Tam by měl totiž být tutově levý, protože je tam z pravého zrovna výjezd na odpočívku Popůvky. Nemluvě o tom, že tak 1/4 NA jede polovinu kopce pořád v prostředním, než se uráčí uhnout do pravého pomalého. Proč ?? Na konci tohoto pruhu je navíc nesmyslně provoz vrácen zpět do 2 pruhů a za cca 300 m (kde je odstavný dost široký) začíná kraťoučký odbočovací pruh na Rosice, naprosto nesmyslně tam není vyznačen odbočovací pruh jako pokračování pomalého pruhu, který tam vede cca 1 km už dávno po rovině. Proč se tohle neřeší, když se dělá takováhle rekonstrukce ?? :roll:
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2951
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: Pravidla silničního provozu

Příspěvek od Majkii »

Aram96 píše:Pokud se ještě někde v současné době dělají stoupací pruhy vpravo, tak absolutně nechápu jejich logiku.
Protože málo čteš.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Pravidla silničního provozu

Příspěvek od Aram96 »

Majkii píše:
Aram96 píše:Pokud se ještě někde v současné době dělají stoupací pruhy vpravo, tak absolutně nechápu jejich logiku.
Protože málo čteš.
Aha díky za vysvětlení (ironie). Pardon, že nemám vše prolezlé :D Pořád to nic nevysvětluje. Jestli podle ŘSD pravý stoupací pruh, do kterého nemusí všichni, ale "jen" všechny kamiony, plní z části funkci odstavného, tak potom ano, tahle zvrácená logika dává smysl ;)
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Pravidla silničního provozu

Příspěvek od Lenny »

Máme parkoviště, kde platí přednost zprava. Jedu rovně a zprava couvá do křižovatky vozidlo. Má přednost, ikdyž couvá?
Nejsem si jistý, ale mám za to, že ano.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Pravidla silničního provozu

Příspěvek od Martin z Ostravy »

v zákoně je "vozidlo přijíždějící zprava", směr pohybu vůči orientaci vozidla není specifikován
R48 -> D48 se podařilo!
kyk
Příspěvky: 954
Registrován: 22.7.2011 10:54:46
Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pravidla silničního provozu

Příspěvek od kyk »

a o dva paragrafy dál se píše:2) Při couvání řidič nesmí ohrozit ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích.
Viz i rozhodnutí NSS
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Pravidla silničního provozu

Příspěvek od Martin z Ostravy »

No vida, tak zase jsem chytřejší.
R48 -> D48 se podařilo!
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: Pravidla silničního provozu

Příspěvek od P_V »

Je parkoviště pozemní komunikace, když je soukromé?
kyk
Příspěvky: 954
Registrován: 22.7.2011 10:54:46
Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pravidla silničního provozu

Příspěvek od kyk »

Lenny se ptá ve vlákně pravidel provozu, píše o přednosti a křižovatce, tak můžeme předpokládat, že se o pozemní komunikaci jedná.
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Pravidla silničního provozu

Příspěvek od jozka »

Je parkoviště pozemní komunikace, když je soukromé?
Vlastnictvi nema na cokoliv ze silnicniho zakona vliv.
ElWapp
Příspěvky: 1640
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: Pravidla silničního provozu

Příspěvek od ElWapp »

Nesmet ohrozit je snad zakladni pravidlo platici vzdy a pro vsechny. Takze nejakou prednost bych z toho nevyvozoval.
mkyral
Příspěvky: 394
Registrován: 15.8.2017 22:38:19
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat

Příspěvek od mkyral »

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 07#p255207
Royce píše:U ulice Nad Přehradou je zákaz vjezdu mimo dopravní obsluhy… v Palkovickem rozhlase zaznělo, že se zákaz nevztahuje na návštěvníky přehrady. Tím pádem je tam ta značka defakto zbytečná.
Aspoň by se mohli vykašlat na kontroly…
Tak dopravní obsluha v podstatě znamená, že tam můžeš vjet, pokud tam máš cíl.
Ulafme
Příspěvky: 30
Registrován: 4.5.2016 22:04:46
Bydliště: Fv 714 Lakseveien (Norsko) + I/56 (ČR)

Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat

Příspěvek od Ulafme »

mkyral píše:Tak dopravní obsluha v podstatě znamená, že tam můžeš vjet, pokud tam máš cíl.
Je smutné, když na dopravním fóru někdo veřejně publikuje jeho elementární neznalost základních předpisů, v tomto případě Vyhlášky č 294/2015 Sb:
https://www.uamk.cz/aktuality/2404-kdo- ... ni-obsluha
https://cs.wikipedia.org/wiki/Dopravn%C3%AD_obsluha
https://www.autosalon.tv/novinky/ridicu ... h-neprespi

Podle toho to taky na cestách v ČR vypadá...
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat

Příspěvek od Lynx »

Díky za vyjasnění tohoto pojmu, ale ta agrese vůči nám méně informovaným je zbytečná. Já jsem na tom podobně jako mkyral, holt nejsme dokonalí, no ..... Každý nemá dopravní předpisy včetně detailů v malíčku. A to jsem měl kdysi dávno u testů v autoškole plný počet bodů :-) Ale tohle už jsem bohužel zapomněl. Taky jsem si myslel, že dopravní obsluha je každý, kdo tam má cíl.

V této souvislosti, mě mimo téma napadá, že by nebylo od věci, kdyby veřejnoprávní TV dělala jako kdysi BESIP čí něco podobného naučného, aby si řidiči znalosti připomínali. To by mohlo pomoci.
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat

Příspěvek od Lynx »

A ještě něco k pojmu ZÁSOBOVÁNÍ - to mi přijde jako dost otevřený pojem a v těch odkazech jsem se nedočetl konkrétnější definici. Takže když pojedu ke známým na návštěvu a budu tvrdit, že jsem vlastně zásobování, když jim s sebou vezu láhev vína, tak by to mohlo teoreticky vyhovovat definici ....
mkyral
Příspěvky: 394
Registrován: 15.8.2017 22:38:19
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat

Příspěvek od mkyral »

Ulafme píše:
mkyral píše:Tak dopravní obsluha v podstatě znamená, že tam můžeš vjet, pokud tam máš cíl.
Je smutné, když na dopravním fóru někdo veřejně publikuje jeho elementární neznalost základních předpisů, v tomto případě Vyhlášky č 294/2015 Sb:
https://www.uamk.cz/aktuality/2404-kdo- ... ni-obsluha
https://cs.wikipedia.org/wiki/Dopravn%C3%AD_obsluha
https://www.autosalon.tv/novinky/ridicu ... h-neprespi

Podle toho to taky na cestách v ČR vypadá...
Tak je vidět, že v tom nemají jasno ani správní orgány. Správně by tam totiž měl být "Průjezd zakázan".
Royce
Příspěvky: 121
Registrován: 24.6.2018 17:10:35

Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat

Příspěvek od Royce »

Lynx píše:Díky za vyjasnění tohoto pojmu, ale ta agrese vůči nám méně informovaným je zbytečná. Já jsem na tom podobně jako mkyral, holt nejsme dokonalí, no ..... Každý nemá dopravní předpisy včetně detailů v malíčku. A to jsem měl kdysi dávno u testů v autoškole plný počet bodů :-) Ale tohle už jsem bohužel zapomněl. Taky jsem si myslel, že dopravní obsluha je každý, kdo tam má cíl.

V této souvislosti, mě mimo téma napadá, že by nebylo od věci, kdyby veřejnoprávní TV dělala jako kdysi BESIP čí něco podobného naučného, aby si řidiči znalosti připomínali. To by mohlo pomoci.
Ona ta definice je totiž z roku 2015, takže kdysi dávno se to v autoškolách opravdu neučilo :-)
pivko
Příspěvky: 1019
Registrován: 15.3.2009 23:17:26

Re: Pravidla silničního provozu

Příspěvek od pivko »

No upřímně, vykroutit se z přestupku údajného porušení značky zákaz vjezdu mimo dopravní obsluhu je FSM level rookie.
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat

Příspěvek od Mike »

Lynx píše:... Takže když pojedu ke známým na návštěvu a budu tvrdit, ....
ideální je netvrdit nic
doma si to v klidu nastudovat a správnímu orgánu pak sdělit, co zákon obsahuje
jinak je z toho spousta radosti, plný čárkový systém a bonusy
ovšem jen u orgánů...
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
ElWapp
Příspěvky: 1640
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: Pravidla silničního provozu

Příspěvek od ElWapp »

Jeden postřeh ze zákona o silničním provozu.
§ 27
(1) Řidič nesmí zastavit a stát (...)
c) na přechodu pro chodce nebo na přejezdu pro cyklisty a ve vzdálenosti kratší než 5 m před nimi,
Nikde tam není napsáno, že by se nesmělo stát na místě pro přecházení.

Přitom ale současně platí
§ 54
(1) Je-li blíže než 50 m křižovatka s řízeným provozem, přechod pro chodce, místo pro přecházení vozovky, nadchod nebo podchod vyznačený dopravní značkou "Přechod pro chodce", "Podchod nebo nadchod", musí chodec přecházet jen na těchto místech. Na přechodu pro chodce se chodí vpravo.
Tedy chodec místo pro přecházení použít musí, ale blíže než 5 metrů před ním a dokonce přímo na něm může být legálně zaparkované vozidlo.

A to ani nezmiňuji, že "místo pro přecházení vozovky" nemá v zákoně definici, takže se můžeme dohadovat, jestli se jedná o místo označené V7b "místo pro přecházení" (tedy značkou, pro kterou dosud neexistuje aplikační předpis a která by se podle PČR měla vyznačovat jen na SSZ) nebo jakékoliv místo uzpůsobené stavebně k přecházení vozovky.
Ondrah98
Příspěvky: 77
Registrován: 6.1.2019 21:06:59

Re: Pravidla silničního provozu

Příspěvek od Ondrah98 »

s) na jiných místech, kde by tím byla ohrožena bezpečnost provozu na pozemních komunikacích, zejména jízda ostatních vozidel.
Na tohle by se to napasovat nedalo?

Každopádně stání před stavebně upravenými místy pro přecházení je něco, co mě dlouhodobě vytáčí, zejména na sídlištích je to velmi častý nešvar. Ale je to něco, co není reálně postižitelné, respektive dalo by se to často naroubovat na stání v křižovatce nebo na to, že nezůstaly 3 metry pro každý směr jízdy, ale to by musely dostat pokutu další desítky aut, které ale svým stáním ničemu nevadí... A přístup úředníků je na facku, spíš na 2, takže neřešitelné.
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Pravidla silničního provozu

Příspěvek od Mike »

3 metry nejsou pro každý směr jízdy...
bohužel
tady máte i modrou realitu....
https://mapy.cz/s/bamabudoso
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Odpovědět

Zpět na „Pravidla silničního provozu“