Pravidla silničního provozu
Re: Pravidla silničního provozu
Přesně tak, není důvod je nenechat předjíždět. Od toho tam přece mám ten třetí pruh, abych měl kam uhnout. A úplně stejně to přece platí i pro úseky, kde to nejsou staré stoupáky, ale rozšíření o další pruh vlevo. Ta plná čára byla zrušena právě proto, že ten pruh pak nebyl plně využívaný kvůli zákazu z něj v průběhu vyjet...
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Pravidla silničního provozu
Přesně tak, lidi tam pak ani nevjíždějí.
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Pravidla silničního provozu
Pravdou je, že tenkrát byla jiná konstrukční rychlost kamionů a povinnost využít pruhu byla 60 km/hod. oproti dnešní 80 a i tu většina kamionů zvládá. A dnes je díky přerušované čáře použití pruhu dobrovolné i pro ostatní vozidla.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Pravidla silničního provozu
Přesně tak, plná čára na vyjetí z pomalého pruhu je naprostý nesmysl. Ano, možná měla opodstatnění dříve, to nevím, dnes rozhodně nemá.
Nejlepší řešení je přidání pruhu vlevo + vpravo mít odstavný, to je jasny. Pokud není na odstavný místo, tak to ale nic nemění na tom, že má třetí pruh vznikat a hlavně zanikat vlevo. Pokud se ještě někde v současné době dělají stoupací pruhy vpravo, tak absolutně nechápu jejich logiku. Polovina pomalých vozidel (nemyslím jen kamiony) jej nevyužije a mohlo by a mělo by, protože kolikrát v kopci zavazí i osobáky, protože jedou 80 v prostředním a pravý (dobrovolný) je prázdný. Zbytečně.
Něco úplně jiného je pruh pro pomalá vozidla ale při klesání. Tam souhlas, tam ať klidně vznikne vpravo a je dobrovolný. Skoro bych řekl, že to je žádoucí, aby nebyl "moc" využíván, protože když by náhodou nějakému kamionu ty brzdy selhaly, tak ať před ním nejede někdo vklidečku 80-100 a nevšimne si ho.
Co ale nechápu, a promiň mapmane nesouhlas, proč na modernizované D1 ty pravé stoupací zůstávají. Je to nepochopitelné, protože buď máme fakt modernizaci a "novou dálnici" ale když o ní tak pořád mluví, tak by tak měla vypadat. Pokud je překážkou nějaká geometrie (chápu jako velké vybočení vozovky vpravo) tak holt mají ty 2 průběžné pruhy vést ke kraji a plynule vzniknout třetí vlevo. Holt ten pruh vznikne o pár m dál, ty kamiony se tam stejně do toho prvého neřadí ihned po vzniku.
A hlavně právě na konci levý má končit, tak jak je to běžné v 21. století. Když ani takovéhle úpravy nejsou součástí honosné modernizace za 100 milionů/ 1 km, tak je to velmi smutné.
Odstavný není žádný argument, pokud tam teď je, tak se tam vleze i při novějším řešení, pokud tam není, tak není žádný rozdíl mezi starým a novým řešením přece. Jediné co jsi tím asi myslel, jsou naše slavné normy, že když má být přidán třetí stoupací pruh vlevo, tak musí být odstavný. Pokud je problém v tomto, není na místě nic jiného než dát našim normám opět smajlíka
Konkrétní příklad, např. nechápu proč není na zrekonstruované D1 u Brna směr Praha nově vyznačen třetí levý jízdní pruh při stoupání u Popůvek. Mluvím jen o čárách na zemi, ty se měly namalovat jinak, v čem je problém ? Tam by měl totiž být tutově levý, protože je tam z pravého zrovna výjezd na odpočívku Popůvky. Nemluvě o tom, že tak 1/4 NA jede polovinu kopce pořád v prostředním, než se uráčí uhnout do pravého pomalého. Proč ?? Na konci tohoto pruhu je navíc nesmyslně provoz vrácen zpět do 2 pruhů a za cca 300 m (kde je odstavný dost široký) začíná kraťoučký odbočovací pruh na Rosice, naprosto nesmyslně tam není vyznačen odbočovací pruh jako pokračování pomalého pruhu, který tam vede cca 1 km už dávno po rovině. Proč se tohle neřeší, když se dělá takováhle rekonstrukce ??
Nejlepší řešení je přidání pruhu vlevo + vpravo mít odstavný, to je jasny. Pokud není na odstavný místo, tak to ale nic nemění na tom, že má třetí pruh vznikat a hlavně zanikat vlevo. Pokud se ještě někde v současné době dělají stoupací pruhy vpravo, tak absolutně nechápu jejich logiku. Polovina pomalých vozidel (nemyslím jen kamiony) jej nevyužije a mohlo by a mělo by, protože kolikrát v kopci zavazí i osobáky, protože jedou 80 v prostředním a pravý (dobrovolný) je prázdný. Zbytečně.
Něco úplně jiného je pruh pro pomalá vozidla ale při klesání. Tam souhlas, tam ať klidně vznikne vpravo a je dobrovolný. Skoro bych řekl, že to je žádoucí, aby nebyl "moc" využíván, protože když by náhodou nějakému kamionu ty brzdy selhaly, tak ať před ním nejede někdo vklidečku 80-100 a nevšimne si ho.
Co ale nechápu, a promiň mapmane nesouhlas, proč na modernizované D1 ty pravé stoupací zůstávají. Je to nepochopitelné, protože buď máme fakt modernizaci a "novou dálnici" ale když o ní tak pořád mluví, tak by tak měla vypadat. Pokud je překážkou nějaká geometrie (chápu jako velké vybočení vozovky vpravo) tak holt mají ty 2 průběžné pruhy vést ke kraji a plynule vzniknout třetí vlevo. Holt ten pruh vznikne o pár m dál, ty kamiony se tam stejně do toho prvého neřadí ihned po vzniku.
A hlavně právě na konci levý má končit, tak jak je to běžné v 21. století. Když ani takovéhle úpravy nejsou součástí honosné modernizace za 100 milionů/ 1 km, tak je to velmi smutné.
Odstavný není žádný argument, pokud tam teď je, tak se tam vleze i při novějším řešení, pokud tam není, tak není žádný rozdíl mezi starým a novým řešením přece. Jediné co jsi tím asi myslel, jsou naše slavné normy, že když má být přidán třetí stoupací pruh vlevo, tak musí být odstavný. Pokud je problém v tomto, není na místě nic jiného než dát našim normám opět smajlíka
Konkrétní příklad, např. nechápu proč není na zrekonstruované D1 u Brna směr Praha nově vyznačen třetí levý jízdní pruh při stoupání u Popůvek. Mluvím jen o čárách na zemi, ty se měly namalovat jinak, v čem je problém ? Tam by měl totiž být tutově levý, protože je tam z pravého zrovna výjezd na odpočívku Popůvky. Nemluvě o tom, že tak 1/4 NA jede polovinu kopce pořád v prostředním, než se uráčí uhnout do pravého pomalého. Proč ?? Na konci tohoto pruhu je navíc nesmyslně provoz vrácen zpět do 2 pruhů a za cca 300 m (kde je odstavný dost široký) začíná kraťoučký odbočovací pruh na Rosice, naprosto nesmyslně tam není vyznačen odbočovací pruh jako pokračování pomalého pruhu, který tam vede cca 1 km už dávno po rovině. Proč se tohle neřeší, když se dělá takováhle rekonstrukce ??
Re: Pravidla silničního provozu
Aha díky za vysvětlení (ironie). Pardon, že nemám vše prolezlé Pořád to nic nevysvětluje. Jestli podle ŘSD pravý stoupací pruh, do kterého nemusí všichni, ale "jen" všechny kamiony, plní z části funkci odstavného, tak potom ano, tahle zvrácená logika dává smyslMajkii píše:Protože málo čteš.Aram96 píše:Pokud se ještě někde v současné době dělají stoupací pruhy vpravo, tak absolutně nechápu jejich logiku.
Re: Pravidla silničního provozu
Máme parkoviště, kde platí přednost zprava. Jedu rovně a zprava couvá do křižovatky vozidlo. Má přednost, ikdyž couvá?
Nejsem si jistý, ale mám za to, že ano.
Nejsem si jistý, ale mám za to, že ano.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pravidla silničního provozu
v zákoně je "vozidlo přijíždějící zprava", směr pohybu vůči orientaci vozidla není specifikován
R48 -> D48 se podařilo!
-
- Příspěvky: 954
- Registrován: 22.7.2011 10:54:46
- Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pravidla silničního provozu
a o dva paragrafy dál se píše:2) Při couvání řidič nesmí ohrozit ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích.
Viz i rozhodnutí NSS
Viz i rozhodnutí NSS
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pravidla silničního provozu
Je parkoviště pozemní komunikace, když je soukromé?
-
- Příspěvky: 954
- Registrován: 22.7.2011 10:54:46
- Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pravidla silničního provozu
Lenny se ptá ve vlákně pravidel provozu, píše o přednosti a křižovatce, tak můžeme předpokládat, že se o pozemní komunikaci jedná.
Re: Pravidla silničního provozu
Vlastnictvi nema na cokoliv ze silnicniho zakona vliv.Je parkoviště pozemní komunikace, když je soukromé?
Re: Pravidla silničního provozu
Nesmet ohrozit je snad zakladni pravidlo platici vzdy a pro vsechny. Takze nejakou prednost bych z toho nevyvozoval.
Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 07#p255207
Tak dopravní obsluha v podstatě znamená, že tam můžeš vjet, pokud tam máš cíl.Royce píše:U ulice Nad Přehradou je zákaz vjezdu mimo dopravní obsluhy… v Palkovickem rozhlase zaznělo, že se zákaz nevztahuje na návštěvníky přehrady. Tím pádem je tam ta značka defakto zbytečná.
Aspoň by se mohli vykašlat na kontroly…
-
- Příspěvky: 30
- Registrován: 4.5.2016 22:04:46
- Bydliště: Fv 714 Lakseveien (Norsko) + I/56 (ČR)
Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
Je smutné, když na dopravním fóru někdo veřejně publikuje jeho elementární neznalost základních předpisů, v tomto případě Vyhlášky č 294/2015 Sb:mkyral píše:Tak dopravní obsluha v podstatě znamená, že tam můžeš vjet, pokud tam máš cíl.
https://www.uamk.cz/aktuality/2404-kdo- ... ni-obsluha
https://cs.wikipedia.org/wiki/Dopravn%C3%AD_obsluha
https://www.autosalon.tv/novinky/ridicu ... h-neprespi
Podle toho to taky na cestách v ČR vypadá...
Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
Díky za vyjasnění tohoto pojmu, ale ta agrese vůči nám méně informovaným je zbytečná. Já jsem na tom podobně jako mkyral, holt nejsme dokonalí, no ..... Každý nemá dopravní předpisy včetně detailů v malíčku. A to jsem měl kdysi dávno u testů v autoškole plný počet bodů Ale tohle už jsem bohužel zapomněl. Taky jsem si myslel, že dopravní obsluha je každý, kdo tam má cíl.
V této souvislosti, mě mimo téma napadá, že by nebylo od věci, kdyby veřejnoprávní TV dělala jako kdysi BESIP čí něco podobného naučného, aby si řidiči znalosti připomínali. To by mohlo pomoci.
V této souvislosti, mě mimo téma napadá, že by nebylo od věci, kdyby veřejnoprávní TV dělala jako kdysi BESIP čí něco podobného naučného, aby si řidiči znalosti připomínali. To by mohlo pomoci.
Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
A ještě něco k pojmu ZÁSOBOVÁNÍ - to mi přijde jako dost otevřený pojem a v těch odkazech jsem se nedočetl konkrétnější definici. Takže když pojedu ke známým na návštěvu a budu tvrdit, že jsem vlastně zásobování, když jim s sebou vezu láhev vína, tak by to mohlo teoreticky vyhovovat definici ....
Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
Tak je vidět, že v tom nemají jasno ani správní orgány. Správně by tam totiž měl být "Průjezd zakázan".Ulafme píše:Je smutné, když na dopravním fóru někdo veřejně publikuje jeho elementární neznalost základních předpisů, v tomto případě Vyhlášky č 294/2015 Sb:mkyral píše:Tak dopravní obsluha v podstatě znamená, že tam můžeš vjet, pokud tam máš cíl.
https://www.uamk.cz/aktuality/2404-kdo- ... ni-obsluha
https://cs.wikipedia.org/wiki/Dopravn%C3%AD_obsluha
https://www.autosalon.tv/novinky/ridicu ... h-neprespi
Podle toho to taky na cestách v ČR vypadá...
Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
Ona ta definice je totiž z roku 2015, takže kdysi dávno se to v autoškolách opravdu neučiloLynx píše:Díky za vyjasnění tohoto pojmu, ale ta agrese vůči nám méně informovaným je zbytečná. Já jsem na tom podobně jako mkyral, holt nejsme dokonalí, no ..... Každý nemá dopravní předpisy včetně detailů v malíčku. A to jsem měl kdysi dávno u testů v autoškole plný počet bodů Ale tohle už jsem bohužel zapomněl. Taky jsem si myslel, že dopravní obsluha je každý, kdo tam má cíl.
V této souvislosti, mě mimo téma napadá, že by nebylo od věci, kdyby veřejnoprávní TV dělala jako kdysi BESIP čí něco podobného naučného, aby si řidiči znalosti připomínali. To by mohlo pomoci.
Re: Pravidla silničního provozu
No upřímně, vykroutit se z přestupku údajného porušení značky zákaz vjezdu mimo dopravní obsluhu je FSM level rookie.
Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
ideální je netvrdit nicLynx píše:... Takže když pojedu ke známým na návštěvu a budu tvrdit, ....
doma si to v klidu nastudovat a správnímu orgánu pak sdělit, co zákon obsahuje
jinak je z toho spousta radosti, plný čárkový systém a bonusy
ovšem jen u orgánů...
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Pravidla silničního provozu
Jeden postřeh ze zákona o silničním provozu.
Přitom ale současně platí
A to ani nezmiňuji, že "místo pro přecházení vozovky" nemá v zákoně definici, takže se můžeme dohadovat, jestli se jedná o místo označené V7b "místo pro přecházení" (tedy značkou, pro kterou dosud neexistuje aplikační předpis a která by se podle PČR měla vyznačovat jen na SSZ) nebo jakékoliv místo uzpůsobené stavebně k přecházení vozovky.
Nikde tam není napsáno, že by se nesmělo stát na místě pro přecházení.§ 27
(1) Řidič nesmí zastavit a stát (...)
c) na přechodu pro chodce nebo na přejezdu pro cyklisty a ve vzdálenosti kratší než 5 m před nimi,
Přitom ale současně platí
Tedy chodec místo pro přecházení použít musí, ale blíže než 5 metrů před ním a dokonce přímo na něm může být legálně zaparkované vozidlo.§ 54
(1) Je-li blíže než 50 m křižovatka s řízeným provozem, přechod pro chodce, místo pro přecházení vozovky, nadchod nebo podchod vyznačený dopravní značkou "Přechod pro chodce", "Podchod nebo nadchod", musí chodec přecházet jen na těchto místech. Na přechodu pro chodce se chodí vpravo.
A to ani nezmiňuji, že "místo pro přecházení vozovky" nemá v zákoně definici, takže se můžeme dohadovat, jestli se jedná o místo označené V7b "místo pro přecházení" (tedy značkou, pro kterou dosud neexistuje aplikační předpis a která by se podle PČR měla vyznačovat jen na SSZ) nebo jakékoliv místo uzpůsobené stavebně k přecházení vozovky.
Re: Pravidla silničního provozu
Na tohle by se to napasovat nedalo?s) na jiných místech, kde by tím byla ohrožena bezpečnost provozu na pozemních komunikacích, zejména jízda ostatních vozidel.
Každopádně stání před stavebně upravenými místy pro přecházení je něco, co mě dlouhodobě vytáčí, zejména na sídlištích je to velmi častý nešvar. Ale je to něco, co není reálně postižitelné, respektive dalo by se to často naroubovat na stání v křižovatce nebo na to, že nezůstaly 3 metry pro každý směr jízdy, ale to by musely dostat pokutu další desítky aut, které ale svým stáním ničemu nevadí... A přístup úředníků je na facku, spíš na 2, takže neřešitelné.
Re: Pravidla silničního provozu
3 metry nejsou pro každý směr jízdy...
bohužel
tady máte i modrou realitu....
https://mapy.cz/s/bamabudoso
bohužel
tady máte i modrou realitu....
https://mapy.cz/s/bamabudoso
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit