I/38 Znojmo, obchvat

Jestřebí (I/9) – Mladá Boleslav (D10) – Nymburk – (D11) – Kolín (I/12) – Kutná hora (I/2) – Čáslav (I/17) – Havlíčkův Brod (I/34) – Jihlava (D1) – (I/23) – Znojmo (I/53) – Rakousko
Odpovědět
bojler
Příspěvky: 272
Registrován: 24.8.2017 21:18:12

Re: I/38 Znojmo, obchvat

Příspěvek od bojler »

https://znojemsky.denik.cz/zpravy_regio ... 90123.html

Prosim povsimnete si vyroku pani ze spolku.
kot
Příspěvky: 10364
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: I/38 Znojmo, obchvat

Příspěvek od kot »

Kafe ze spolku nebo od žida...?
klarka
Příspěvky: 165
Registrován: 23.3.2010 8:28:15

Re: I/38 Znojmo, obchvat

Příspěvek od klarka »

Zkrátka: tisk. Věřme všemu, co tam stojí pěkně písmenko za písmenkem.
Já tady taky dlužím jedno vysvětlení k napojení I/38 na II/413 směr Baumax. Stále se ten nápad tady podsouvá mně, p. Polákové a ing. Kalčíkovi. Nikde jsem tu nenapsala, že je to jejich nápad jako pokračování obchvatu. Ing. Kalčík, který navrhuje velký obchvat, jen tímto návrhem zachraňoval využití toho nesmyslu, co Znojmo a mnozí z vás nazývají obchvatem. Ing. Kalčík tomu jako první přisoudil význam městské silnice, která umožní dobré vyhlídky developerům. Ti by mohli, jak jsem před časem psala, začít stavět rodinné domky a bytové domy kol a kolem.Tato městská silnice zde totiž zajistí dopravní obslužnost v místech, kde bez ní se nedá stavět. Město prostě staví obchvat v tomto prostoru jako silnici pro motorová vozidla, staví tam, kde není povoleno přímé napojení nemovitostí. Takže takový znojemský "obchvat" je vlastně silnice bez lokálního významu a nelze z ní najet do žádného domu. Tak hloupý nápad prohlašovat tuto zpotvořeninu za obchvat (včetně napojení čtvrtobchvatu na kruhák) vymyslel někdo, komu to moc nemyslí a kdo jen zachraňuje situaci xletého skandálu okolo této stavby. Takže "špunt" tam může sloužit hezky dlouho, protože další části "obchvatu" .... možná se jich ani nedožiju.
bojler
Příspěvky: 272
Registrován: 24.8.2017 21:18:12

Re: I/38 Znojmo, obchvat

Příspěvek od bojler »

Je dobře, že jste to sama takto otevřeně pojmenovala. Developeři, sjezdy k pozemkům..
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: I/38 Znojmo, obchvat

Příspěvek od theodor less »

klarka píše: Město prostě staví obchvat v tomto prostoru jako silnici pro motorová vozidla, staví tam, kde není povoleno přímé napojení nemovitostí. Takže takový znojemský "obchvat" je vlastně silnice bez lokálního významu a nelze z ní najet do žádného domu.
No comment.....
davidb
Příspěvky: 522
Registrován: 19.4.2018 21:38:53
Bydliště: Vratimov

Re: I/38 Znojmo, obchvat

Příspěvek od davidb »

theodor less píše:
klarka píše: Město prostě staví obchvat v tomto prostoru jako silnici pro motorová vozidla, staví tam, kde není povoleno přímé napojení nemovitostí. Takže takový znojemský "obchvat" je vlastně silnice bez lokálního významu a nelze z ní najet do žádného domu.
No comment.....
To se prostě nedá, že? :crazy:
Asi chce, aby z obchvatu byly sjezdy ke každému domu!!
bojler
Příspěvky: 272
Registrován: 24.8.2017 21:18:12

Re: I/38 Znojmo, obchvat

Příspěvek od bojler »

Projděte si schválně "leteckou" mapu kolem trasy. V zahrádkářských koloniích vyrostlo spousty domů (nejenom zde, i u výpadovky na Prahu) a najednou lidi řeší, co dál. Najednou řeší, že jim tam nedojde listonoš, že jim nevyvezou popelnici hned od domu a že jim nikdo nechce předělat polňačku na normální silnici. Jeden z mých vzdálených příbuzných takto bydlí a na první pohled si člověk neuvědomí, jaké věci přináší bydlení v zahrádkářské kolonii. Ale s tím rizikem do toho šli.
davidb
Příspěvky: 522
Registrován: 19.4.2018 21:38:53
Bydliště: Vratimov

Re: I/38 Znojmo, obchvat

Příspěvek od davidb »

bojler píše:Projděte si schválně "leteckou" mapu kolem trasy.
Pěkné je to při změnách ortofotomap na mapy.cz, 2015, 2012, 2006, 2003.
Ten obchvat je tam od roku 2012 stále stejný!!
klarka
Příspěvky: 165
Registrován: 23.3.2010 8:28:15

Re: I/38 Znojmo, obchvat

Příspěvek od klarka »

Pánové, ani jeden z vás není realista, ale obyčejný plánovač a odkývávač zrůdností jako je znojemský obchvat. Kam jinam se může Znojmo rozrůstat? Už dnes se spousta mladých ze Znojma stěhuje, většinou za prací, ale brzy i kvůli bydlení. Jak dlouho se prodávalo místo u lesíka hned vedle MÚK a dodnes neprodalo. Proč asi? Bojler ani Brandon98 to zřejmě nemají v hlavě v pořádku, když nepomyslí na obyvatele Kasáren, Přímětic a v budoucnu Dobšic. Pokud se stavba dokončí, pak se bojte, co s vámi mohou ti nešťastníci provést. Tak, jak slibujete mně, p. Polákové a spolku.
MPMP
Příspěvky: 3280
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: I/38 Znojmo, obchvat

Příspěvek od MPMP »

klarka píše:Pánové, ani jeden z vás není realista, ale obyčejný plánovač a odkývávač zrůdností jako je znojemský obchvat. Kam jinam se může Znojmo rozrůstat? Už dnes se spousta mladých ze Znojma stěhuje, většinou za prací, ale brzy i kvůli bydlení. Jak dlouho se prodávalo místo u lesíka hned vedle MÚK a dodnes neprodalo. Proč asi? Bojler ani Brandon98 to zřejmě nemají v hlavě v pořádku, když nepomyslí na obyvatele Kasáren, Přímětic a v budoucnu Dobšic. Pokud se stavba dokončí, pak se bojte, co s vámi mohou ti nešťastníci provést. Tak, jak slibujete mně, p. Polákové a spolku.
Jen tak mimochodem - co se pro kasárna změní od stávajícího stavu?
bojler
Příspěvky: 272
Registrován: 24.8.2017 21:18:12

Re: I/38 Znojmo, obchvat

Příspěvek od bojler »

Nic. Vůbec nic. Kromě toho, že tam místní establishment namontuje mýtnou bránu, resp. úsekové měření.
klarka
Příspěvky: 165
Registrován: 23.3.2010 8:28:15

Re: I/38 Znojmo, obchvat

Příspěvek od klarka »

V případě velkého obchvatu by se změnilo to, že přes ně nebudou jezdit kamiony. Velký obchvat se Kasárnám zcela vyhýbá. Takže Bojler zase kecá. Dnes a po zprovoznění stávajícího obchvatu všechno jezdí a bude jezdit prostředkem této znojemské části.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/38 Znojmo, obchvat

Příspěvek od Aram96 »

Vy si ale musíte uvědomit, že obchvaty MĚST (né samotných malých vesnic) se většinou staví tak, aby jednak odvedly co nejvíce dopravy z města a jednak aby byly využitelné právě pro ten region, ve kterém se investují peníze. Tudíž postavil by se obchvat daleko za těmi vesnicemi, ale víceméně 1/2 možná 2/3 dopravy by ve Znojmě zůstaly ! Takový obchvat by využívalo tak 3-5 tisíc aut když beru současné intenzity. Protože jakékoli auto přijíždějící do Znojma např. od severu, které míří na jih Znojma, by muselo projet městem a obdobně všechny další směry. Je to úplné stejný příklad jako Pražský okruh, pokud víte co to je. Také se nestaví 50 km od Prahy, protože by po něm jezdily jen vyhnané kamiony, chápete :) Je důležité, aby postavené stavby měly co největší efekt, když už se staví ;) To doufám uznáte. Velký obchvat se může plánovat za 20-30 let, až bude doprava na I/38 přesahovat 20 000 vozidel, protože současný obchvat není plánován na budoucí modernizaci I/38 na střídavý třípruh, aspoň ne celý, což je asi jediné, co mohu vytknout tomuto jinak dobře promyšlenému obchvatu.
kot
Příspěvky: 10364
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: I/38 Znojmo, obchvat

Příspěvek od kot »

Je to marný, je to marný, je to marný. Vysvětlovat něco Klárce a dalším "obchvatům" je zbytečná činnost.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/38 Znojmo, obchvat

Příspěvek od Aram96 »

Já souhlasím, ale aspoň bych to tu tak nepsal, ať se alespoň dočkáme reakce a ne že jí to zhnusíme ještě než začne psát :lol: :lol: Zhnusení tady už bylo dost, ovšem z druhé strany, to je jasné :cry: Jak jsem jásal, když jsem viděl první plánované roky dokončení obchvatu Lechovic a rozestavěného mostu u Znojma. Dopadlo to tak, že obchvat Lechovic byl o rok nebo o dva protáhnut a obchvat Znojma osobně absolutně nepoznám, jakožto občasný uživatel I/53+I/38, protože bude končit v polích a to jestli vůbec :lol:
Marty
Příspěvky: 755
Registrován: 16.3.2009 9:00:04

Re: I/38 Znojmo, obchvat

Příspěvek od Marty »

klarka píše:...Kam jinam se může Znojmo rozrůstat? Už dnes se spousta mladých ze Znojma stěhuje, většinou za prací, ale brzy i kvůli bydlení...
Prosím nastudujte si jaká je skutečná situace. Říká se tomu proces suburbanizace měst - řada lidí místo relativně drahého bydlení ve městech volí bydlení “v přírodě” cca do 30-45 minut jízdy za městem. Tento proces postihl nejen Prahu, Brno, ale i také Znojmo, které logicky ztrácí spoluobčany ve prospěch okolních obcí. Takže je otázkou zda město vůbec poroste... To ovšem neznamená, že záporné saldo migrace způsobuje zapomnění města - naopak tito odstěhovaní lidé svou individuální dopravou způsobují stálé vyšší nároky na komunikace směrem do těchto center. Včetně problémů s parkováním. Co s tím ? Zdražit zřejmě relativně levné phm, parkovací zóny nebo hromadnou příměstskou dopravu s P+R ? To jsou spíš recepty velkých aglomerací. Pro ty malé asi budou méně efektivní, stejně jako vzdálený čtyřpruhový obchvat (jakkoli bych ho v budoucnu rozhodně stavět doporučil - a to jakmile bude tranzit skrz znojemsko dominantnější) nyní stavěného obchvatu téměř k ničemu nebyl.

Inspirujte se prosím tím co se v ČR, nejen ve Znojmě děje zde: http://www.atlasobyvatelstva.cz/sites/d ... apa-23.tif
bojler
Příspěvky: 272
Registrován: 24.8.2017 21:18:12

Re: I/38 Znojmo, obchvat

Příspěvek od bojler »

Je to tak. Řada lidí se stěhuje do okolních vesnic, popř. v létě přebývá na chalupě. Jenom v našem domě je bydlí v létě skoro o polovinu méně lidí.

Ještě k těm Kasárnám. Současná trasa obchvatu Kasárna nijak neovlivní. Maximálně tak tím, že pár lidí při cestě na dovolenou bude kvůli snesitelnější průjezdnosti volit trasu ne přes Mikulov, ale přes Znojmo.

Když už mluvíme o "velkém obchvatu". Jak budou řešeny křížení s dalšími silnicemi? Jak se absence MÚK slučují s navrhovanou rychlostí 120km/h? Jaké jsou vyčíslené náklady? Jak je zaručeno, že tuto dlouhou trasu jako ekologicky naprosto neefektivní (zvýšená spotřeba PHM kvůli delší trase, plocha zasažené krajiny, zvýšené náklady) nebude blokovat aktivistické sdružení Voda na mlýn Tetčic?
kot
Příspěvky: 10364
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: I/38 Znojmo, obchvat

Příspěvek od kot »

Či parta ekologistů zvaná Šmejdi země...
klarka
Příspěvky: 165
Registrován: 23.3.2010 8:28:15

Re: I/38 Znojmo, obchvat

Příspěvek od klarka »

Vy si ale musíte uvědomit, že obchvaty MĚST (né samotných malých vesnic) se většinou staví tak, aby jednak odvedly co nejvíce dopravy z města a jednak aby byly využitelné právě pro ten region, ve kterém se investují peníze. Tudíž postavil by se obchvat daleko za těmi vesnicemi, ale víceméně 1/2 možná 2/3 dopravy by ve Znojmě zůstaly ! Takový obchvat by využívalo tak 3-5 tisíc aut když beru současné intenzity. Protože jakékoli auto přijíždějící do Znojma např. od severu, které míří na jih Znojma, by muselo projet městem a obdobně všechny další směry. Je to úplné stejný příklad jako Pražský okruh, pokud víte co to je. Také se nestaví 50 km od Prahy, protože by po něm jezdily jen vyhnané kamiony, chápete :) Je důležité, aby postavené stavby měly co největší efekt, když už se staví ;) To doufám uznáte. Velký obchvat se může plánovat za 20-30 let, až bude doprava na I/38 přesahovat 20 000 vozidel, protože současný obchvat není plánován na budoucí modernizaci I/38 na střídavý třípruh, aspoň ne celý, což je asi jediné, co mohu vytknout tomuto jinak dobře promyšlenému obchvatu.

Mně je v podstatě úplně jedno, jaké jsou intenzity a co je kde v tomto směru propočítáno. Tady ve Znojmě je už každému druhému jasné, že se tu buduje obyčejná městská silnice, na které se zněkolikanásobí provoz vpuštěním kamionů. A na rozdíl od chytrého Bojlera tvrdím, že vše bude projíždět Kasárnami. Ten "jinak dobře promyšlený obchvat" má zádrhel ve stavbě III -už jsem psala - jak se vměstnat mezi letiště a Naturu 2000. Takže akorát se vše dopatlá na Suchohrdelskou a konec. Takže : jasná městská silnice s kamiony. A vševěd Bojler bude opět vykřikovat, že nemám pravdu a přes Kasárna se jezdit nebude, protože tam nejspíš zařídí lanovku.
klarka
Příspěvky: 165
Registrován: 23.3.2010 8:28:15

Re: I/38 Znojmo, obchvat

Příspěvek od klarka »

https://nazory.aktualne.cz/komentare/sm ... F0eompVg5g
Jan Lipold
Co je Pražský okruh samozřejmě vím, ale vy zřejmě nevíte, že právě tam provoz překračuje hlukové limity. To tedy ve Znojmě nechceme. Vím i o spoustě silnic bez kolaudace, na nichž jsou překračovány hygienické limity. To jsou parametry životního prostředí. Nechceme ve Znojmě stavbu, která je toho vzorem. Vy podporujete a možná stavíte tam, kde se vám zlíbí, bez uvažování, co to přinese lidem a přírodě a ještě si takovou stavbu (viz znojemský obchvat) pochvalujete. Já zastávám názor stavět s rozmyslem, s uvažováním všech možností, které vyhovují jak provozu, tak přírodě. Silnice 4 km od centra města není tím pravým ořechovým, protože sice vytěsní těžkou dopravu z města, ale důsledky provozu nikoli.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/38 Znojmo, obchvat

Příspěvek od Aram96 »

klarka píše:Vy si ale musíte uvědomit, že obchvaty MĚST (né samotných malých vesnic) se většinou staví tak, aby jednak odvedly co nejvíce dopravy z města a jednak aby byly využitelné právě pro ten region, ve kterém se investují peníze. Tudíž postavil by se obchvat daleko za těmi vesnicemi, ale víceméně 1/2 možná 2/3 dopravy by ve Znojmě zůstaly ! Takový obchvat by využívalo tak 3-5 tisíc aut když beru současné intenzity. Protože jakékoli auto přijíždějící do Znojma např. od severu, které míří na jih Znojma, by muselo projet městem a obdobně všechny další směry. Je to úplné stejný příklad jako Pražský okruh, pokud víte co to je. Také se nestaví 50 km od Prahy, protože by po něm jezdily jen vyhnané kamiony, chápete :) Je důležité, aby postavené stavby měly co největší efekt, když už se staví ;) To doufám uznáte. Velký obchvat se může plánovat za 20-30 let, až bude doprava na I/38 přesahovat 20 000 vozidel, protože současný obchvat není plánován na budoucí modernizaci I/38 na střídavý třípruh, aspoň ne celý, což je asi jediné, co mohu vytknout tomuto jinak dobře promyšlenému obchvatu.

Mně je v podstatě úplně jedno, jaké jsou intenzity a co je kde v tomto směru propočítáno. Tady ve Znojmě je už každému druhému jasné, že se tu buduje obyčejná městská silnice, na které se zněkolikanásobí provoz vpuštěním kamionů. A na rozdíl od chytrého Bojlera tvrdím, že vše bude projíždět Kasárnami. Ten "jinak dobře promyšlený obchvat" má zádrhel ve stavbě III -už jsem psala - jak se vměstnat mezi letiště a Naturu 2000. Takže akorát se vše dopatlá na Suchohrdelskou a konec. Takže : jasná městská silnice s kamiony. A vševěd Bojler bude opět vykřikovat, že nemám pravdu a přes Kasárna se jezdit nebude, protože tam nejspíš zařídí lanovku.
Prosím vás, pokud píšete přesně tohle "intenzity jsou mi jedno, co je propočítané je mi jedno" tak tím akorát potvrzujete, že nemáte absolutně ponětí o tom, proč jak a kde se obchvaty staví. :lol:

Kamiony ??? Prosím vás, jaké kamiony tento obchvat přitáhne NAVÍC ??!!!! Kór do kasáren :lol:
Vždyť tam ty kamiony už teď jezdí, ovšem jezdí všechny přes Znojmo, PROTO se staví (alespoň se plánuje) obchvat !! Jaké vpuštění kamionů ?? Teď mají kamiony na I/38 zákaz nebo co ?? :o

Tento obchvat řeší Znojmo, protože tam je to kritické. Staví se obchvat Lechovic, kde jezdí více aut než v Kasárnách a kde jsou hlavně mnohé výškové a směrové zádrhely. Kdežto Kasárna všechny kamiony projedou rovně, víceméně bez řazení, emise několikanásobně menší, než přes Lechovice. Až budou intenzity v Kasárnách takové, že to bude na pořadu dne, tak se zajisté udělá obchvat kasáren. Ptáte se proč ne teď ? Podle mě proto, že obchvat Kasáren bude v plánu spolu s delšími a většími přeložkami I/38 a současném přestavění celého úseku Jihlava-Rakousko na střídavý třípruh. Alespoň doufám. Ale to uznávám, že až budou peníze, máme tu důležitější stavby. ;)
Naproti tomu situace ve Znojmě je neúnosná a vyřešil by to obchvat města ve všech směrech, čili sever - I/53, jih-I/53 a sever-jih. Bohužel díky vám se nedostaví a přesně jak píšete, vznikne městská komunikace, protože v půlce obchvatu se všechna auta vrátí na malinký kruháč, kde se zamíchají s městskou dopravou :zvraci: :zvraci: To ale kvůli vám, ne kvůli obchvatu, uvědomujete si tohle vůbec ? Paní, ve vší úctě, mi přijde, že nemáte ani páru o čem píšete a jste jen ten odstrašující příklad české povahy "ano obchvat, ale jestli povede 100 m od mého baráku, tak v žádném případě a všichni obyvatelé se poserte, stejně tak jako dalších 10 000 řidičů DENNĚ !! " Děkujeme, maucta :) :zvraci:
bojler
Příspěvky: 272
Registrován: 24.8.2017 21:18:12

Re: I/38 Znojmo, obchvat

Příspěvek od bojler »

klarka píše:Mně je v podstatě úplně jedno, jaké jsou intenzity a co je kde v tomto směru propočítáno. Tady ve Znojmě je už každému druhému jasné, že se tu buduje obyčejná městská silnice, na které se zněkolikanásobí provoz vpuštěním kamionů.
Nezlobte se paní Poláková, ale jistě pochopíte, že toto vyjadřování není asi to, k čemu by měla sloužit odborná fora.

Můžete mě označovat klidně za vševěda, ale přesto bych vás ještě jedndou požádal o bližší informace pro vámi navrhovanou silnici místo stávající trasy. Stačí prostá čísla:

- délka
- očekávané náklady
- řešení křížení dalších silnic
- navrhovaná rychlost a uspořádání

Prosím věcně.
klarka
Příspěvky: 165
Registrován: 23.3.2010 8:28:15

Re: I/38 Znojmo, obchvat

Příspěvek od klarka »

Za prvé opravdu nejsem p. Poláková. Za druhé máme projekt velkého obchvatu, ale já to sem neumím dostat. Odkazuji Vás proto na facebook, kde má náš spolek stránku a ten návrh velkého obchvatu tam je. - (Spolek Obchvat, z. s.).Řezy a profily tam nemáme, to už bychom odkrývali příliš. Z technické zprávy lze vyčíst dost a srovnání se současně budovaným obchvatem je tam též. Ing. Kalčík je jedním z našich nejlepších projektantů silnic!
Co se intenzity dopravy týče, ano, zvolila jsem nešťastný obrat kvůli své hlavní myšlence. Samozřejmě, že jsou důležité, ale tvrdím, že nejsou velmi často objektivní. Třeba na posledním správním řízení k umístění zbývajícího úseku stavby I byly předloženy intenzity z roku 2016 a dovymýšleny na současnost.
Také tvrdím, že jen neználek může tvrdit o Kasárnách, že tam nejsou ty "správné" intenzity. On totiž papír sežere kde co, ale my, co tu bydlíme, tak víme. Stejně jako víme,že ten papírově naplánovaný a budovaný obchvat, už dnes nemá na vybranou. Krom problémů s letištěm a Naturou 2000 je tu obrproblém s mostem přes Dyji v nejširším místě a nad dobšickými vinnými sklepy (bylo by brzo po nich). Jediná možnost je uznat i s problémem kruháku tu hloupou stavbu za městskou silnici. Kvůli mně nebo p. Polákové to určitě není, to už tady přebíráte jeden od druhého, co jedna paní povídala. Je a bude to jen a jen z nepromyšleného třicet let starého projektu obchvatu neobchvatu, který se celou dobu držel víceméně politickou cestou a dnes je jasné, že není nad realitu. Ať si Aram96 prská a dští na mě síru, oddělení tranzitní dopravy od dopravy cílové, zdrojové a vnitroareálové je ve Znojmě nutností. Jen mě zaráží, jak je možné v této republice kvůli jedné malé české osobě (asi míněná p. Poláková) nedostavět plánovanou stavbu? A co to má společného s její povahou? Zatím nikdo její pozemek na nic nepotřeboval, na nic nechtěl, nikdo s ní nejednal. Zatím není na úrovni p. Havránkové.
kot
Příspěvky: 10364
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: I/38 Znojmo, obchvat

Příspěvek od kot »

Ač říkám : je to marné, je to marné, je to marné, i já učiním pokus. Dost mě udivila vaše věta : " to už bychom odkrývali příliš". Já si doteď myslel, že ČÍM VÍCE TOHO UVEDETE, tím více jste schopni lidí přesvědčit, že vaše řešení je lepší ba možná nejlepší. Proti tomu stávajícímu... Viz jeden z nejlepších projektantů silnic atd.atd.atd.
klarka
Příspěvky: 165
Registrován: 23.3.2010 8:28:15

Re: I/38 Znojmo, obchvat

Příspěvek od klarka »

Ano, tady je to marné, přesvědčujeme doma ve Znojmě.
Odpovědět

Zpět na „I/38“