MÚK Kukleny a její (nová) poloha

Praha – Hradec Králové – Trutnov – Polsko
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

MÚK Kukleny a její (nová) poloha

Příspěvek od andy »

Ministři se shodli. Kvůli sporu o pozemky chtějí posunout křižovatku na D11
Problém s pozemky farmářky Ludmily Havránkové se táhne 16 let. Ekonomičtí ministři proto podpořili návrh, podle kterého stát odkoupí místo deseti hektarů pouze tři.

Ekonomičtí ministři na své úterní poradě podpořili návrh, podle kterého by měl stát získat od statkářky Ludmily Havránkové pro dostavbu dálnice D11 pouze tři hektary místo původně plánovaných deseti. S tímto návrhem na poradu přišel ministr dopravy Gustáv Slamečka.

"Bylo to odsouhlasené jako záměr, ale samozřejmě i při tomto redukovaném záboru se to musí s paní Havránkovou vyřešit," řekl Slamečka. Nyní prý je třeba "připravit spolupráci" se statkářkou, pozemky podrobně zmapovat a připravit podklady pro vládu. Kabinet by se měl problémem zabývat počátkem ledna...

Pozn. mod: Přesunuto z "Pozemkové spory (kauza Havránková)" neboť se diskuse začala ubírat směrem, který s vyřešením pozemků až tolik nesouvisí a novou polohu této MÚK ještě zcela jistě budeme rozsáhle řešit.
:o)
Příspěvky: 16
Registrován: 13.11.2009 17:26:23

Re: Pozemkové spory (kauza Havránková)

Příspěvek od :o) »

Kde by ten náhradní sjezd měl být, u Svob. Dvorů? To se pak napojí na současný 4-pruh a na centrum se bude jezdit přes Pražské p?
Mario
Příspěvky: 877
Registrován: 23.3.2009 16:36:20
Bydliště: Kly

Re: Pozemkové spory (kauza Havránková)

Příspěvek od Mario »

Psali ze krizovatka ma byt o 1km dal... Tak jsem ted zvedav, jak na to zareaguje Havrankova..
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Pozemkové spory (kauza Havránková)

Příspěvek od jonáš »

No jelikož má Hradec od jihu solidní napojení přes Opatovice, mohla by jedna MUK na severozápadě stačit .. klidně bych to zrušil úplně a nechal jen MUK na I/35 resp. budoucí R35. Dělat další MUK na okresce u Stěžer, když budou tak blízko od sebe .. maximálně jednoduchou "trubku" na I/611 s výjezdy severně od mostu, courání přes Pražský má stejně jen lokální význam nejvejš pro čtvrtku hradečáků.
Mario
Příspěvky: 877
Registrován: 23.3.2009 16:36:20
Bydliště: Kly

Re: Pozemkové spory (kauza Havránková)

Příspěvek od Mario »

Hradec tam planuje prumyslovou zonu, tak chce muk i tam... Jelikoz tam ma byt nekde i ikea, tak si to urco prosadi. To, ze tu krizovatku Hradec nepotrebuje jsme uz resili, vsak ani ted pres opatovice tam nejezdi moc aut...
:o)
Příspěvky: 16
Registrován: 13.11.2009 17:26:23

Re: Pozemkové spory (kauza Havránková)

Příspěvek od :o) »

Ikea má být prý u Libišan. v rámci Avion parku Východní Čechy či tak nějak..
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Pozemkové spory (kauza Havránková)

Příspěvek od martini »

Hlavně se ale v Kuklenech měla napojovat hradecká jižní spojka. Už jsme to tu také řešili, ale to je výhledové, takže nebude snad problém tuto přeprojektovat. Tipnul bych si, že MÚK vznikne na silnici Stěžery - Kukleny neboť by se tam stejně musí vystavět most pro tu silnici III. třídy, tak proč to nevyužít. Je jen otázka, zdali to nevyvolá nutnou změnu územního rozhodnutí (pravděpodobně ano :-() na 1106, protože nová poloha MÚK se nachází na této stavbě.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
multi
Příspěvky: 575
Registrován: 17.3.2009 16:46:54

Re: Pozemkové spory (kauza Havránková)

Příspěvek od multi »

Tady se jednoznačně ukazuje, že je nutné MÚK Kukleny v první fázi zcela vypustit a dotáhnout dálnici na MÚK Plotiště včetně postavení celé MÚK Plotiště a teprve v druhé fázi se zabývat MÚK Klukleny, jinak se ta situace nikam nehne. Nevím ovšem co by to způsobilo z papírama, když by se MÚK Kukleny vypustila. :?:
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Pozemkové spory (kauza Havránková)

Příspěvek od martini »

To by snad nemusela být zásadní komplikace pro územní rozhodnutí, kdyby se z 1105-2 vypustila MÚK Kukleny, protože zkrátka v území umístěná stavba bude pouze realizována v menším rozsahu (tedy nebudou realizovány všechny povolené, resp. umístěné, stavební objekty). Dočasné zakončení D11 na II/611 může být realizováno holt i na tupo.

Co se týče 1106, opravdu by bylo asi logičtější ji postavit bez MÚK (která vyvolá nutnost vydání územního rozhodnutí) a tu následně doplnit. Na druhou stranu pokud to bude bezproblémové, mohlo by se stihnout i toto územní řízení před začátkem výstavby.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Mosquit
Příspěvky: 913
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: MÚK Kukleny a její (nová) poloha

Příspěvek od Mosquit »

Pokud (jako že to tak vypadá) by se MÚK Kukleny nestavěly v původní variantě, zabírající sedlačce více pozemků, je plánována trasa ve stejné podobě (nivelita, křížení s 1/11) jako původně ? Pokud ne, tak by to také vyžadovalo přeprojektování, ne ?

Jinak by bylo asi výhodnější udělat D11 po povrchu a křížení (bez MÚK) s 1/11 udělat nadjezdem 1/11, což by zabralo ještě méně místa (otázkou je, jak velké stoupání by pak bylo z Bláhovky).
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: MÚK Kukleny a její (nová) poloha

Příspěvek od Mike »

tak, tak
protáhnout D11 až k I/35 směr Liberec a je to
průmyslovou zonu ať si obsluhují po stávající komunikaci
stačí na ní zrušit ty kruháky a je to opět plnohodnotná komunikace
takže do HK se bude moci přijet od "jihu" po R35/R37 a od "severu" z D11
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Pozemkové spory (kauza Havránková)

Příspěvek od Lenny »

martini píše:To by snad nemusela být zásadní komplikace pro územní rozhodnutí, kdyby se z 1105-2 vypustila MÚK Kukleny, protože zkrátka v území umístěná stavba bude pouze realizována v menším rozsahu (tedy nebudou realizovány všechny povolené, resp. umístěné, stavební objekty).
To není problém, toto se děje zcela běžně.

Rozhodně bych MÚK Kukleny vypustil a ještě by se ušetřilo za výstavbu. Pokud tam HK nebo kraj křižovatku chce, ať si jí zaplatí.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
multi
Příspěvky: 575
Registrován: 17.3.2009 16:46:54

Re: Pozemkové spory (kauza Havránková)

Příspěvek od multi »

Bylo by dobře. Už se ví jaké bude zakončení tohoto úseku? Bude se jednat o "tupé" napojení na současnou I/11 či co?
michal
Příspěvky: 4518
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: Pozemkové spory (kauza Havránková)

Příspěvek od michal »

Nebude nulová varianta? Osobně mi přijde logičtější než tu múk posunout... Hradec bude muset měnit územní plán, jsem zvědav, co s tím provedou... Co se napojení týče, ideální by bylo začít stavět zároveň nebo ještě lépe s předstihem 1106-1 a nemuselo by se řešit nějaké provizorium.
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Pozemkové spory (kauza Havránková)

Příspěvek od martini »

Napojení bude dočasně provizorně na silnici III. třídy HK - Stěžery, kde v budoucnu vznikne posunutá diamantová MÚK s kruhovými objezdy na té silnici III. třídy. Spolu s tím by se také měl zvětšit tento kruhák. Silnice II/611 bude přemostěna bez přímého napojení (původní MÚK Kukleny).

Hradec by to bez křižovatky nepustil. Padla dohoda, že se ta MÚK posune. Vemte si, že z celé části města, nacházející se západně od okruhu bylo nejvhodnější jet na MÚK v Kuklenech. Už z vypuštění Bukoviny na R35 nejsou v HK nadšení. Navíc na Pražském předměstí je připravována velká stanice IZS s nutným přístupem na dálnici. Problém Sedlic i Plotiště je to, že se jedná o dreicky, napojující R35 do peáže s D11 a není příliš žádoucí zatěžovat je lokální dopravou (např. zde zmíněná MÚK u Libišan kvůli Ikea by byla fakt síla!). Čili já osobně volbu posunutí vítám.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
michal
Příspěvky: 4518
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: MÚK Kukleny a její (nová) poloha

Příspěvek od michal »

U Stěžer měl být služební exit, pokud se nepletu, takže hasiči by se na dálnici dostali. Ale za jak dlouho, že...? Ani bych se nedivil, kdyby si vymohli služební exit na Bláhovce. A že se do Hradce dá dojet po R35, která supluje neexistující jižní spojku, a kterou přivádí k okruhu vlastně celkem pohodová radiála I/37, mi taky nepřijde zas tak mimo. Místo aby nechali výhledově prostor pro múk Bláhovka to zasekají natrvalo múk u Stěžer... Zelená ulice je peklo už teď, natož až se tam dovede doprava do města z dálnice... V územním plánu byla (je?)nová Pražská http://mapserver.mmhk.cz/tms/hkfvu/inde ... e_opener=1, vedená od podjezdu právě na Stěžery(přitom tam žádná múk nebyla), ale ta je v příštích padesáti letech asi tak reálná jako kompletní SOKP v roce 2015...
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: MÚK Kukleny a její (nová) poloha

Příspěvek od JirkaS »

Spíš jsem čekal finální napojení nějak takto, což by umožnilo napojení jižní spojky, i když vzájemný úhel komunikací není moc příznivý.
multi
Příspěvky: 575
Registrován: 17.3.2009 16:46:54

Re: MÚK Kukleny a její (nová) poloha

Příspěvek od multi »

To se pak dostaneme na vzdálenost mezi MÚK Plotiště a MÚK Kukleny na cca. 3,3 km, nebude to problém? Jak vypadá ta diamantová MÚK?
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: MÚK Kukleny a její (nová) poloha

Příspěvek od martini »

3,3 km je více než 2,5, čili tohle by problém být neměl. Diamantová křižovatka viz obrázek, akorát tam nejsou v místě napojení na tu III. třídu styky, ale je to přes kruháky. A D11 půjde horem.

Obrázek
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: MÚK Kukleny a její (nová) poloha

Příspěvek od Lenny »

Diamant vypadá takto http://mapy.cz/#mm=T@x=133310336@y=136048768@z=13

Ne není, v aglomeracích je nejmenší vzdálenost mezi MUK 2 km.

Proč se nepostaví MÚK Kukleny jako deltovitá s větvemi severně od I/11, nebo tam má taky Ing. Havránková pozemky?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: MÚK Kukleny a její (nová) poloha

Příspěvek od martini »

Lenny píše:Proč se nepostaví MÚK Kukleny jako deltovitá s větvemi severně od I/11, nebo tam má taky Ing. Havránková pozemky?
Za I/11 tam jsou ty pozemky, které jsou součástí dohody a které má dostat do pronájmu. Teď už to chtěla mít fakt blízko, aby mohla hospodařit... Pozadí proč zrovna takhle neznám.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: MÚK Kukleny a její (nová) poloha

Příspěvek od Lenny »

Tak to chápu. Realizace deltovité křižovatky místo čtyřlístku bylo první, co mě napadla.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
multi
Příspěvky: 575
Registrován: 17.3.2009 16:46:54

Re: MÚK Kukleny a její (nová) poloha

Příspěvek od multi »

Díky za info. Diamant se volí z důvodu úspory místa?
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: MÚK Kukleny a její (nová) poloha

Příspěvek od Lenny »

Ano její výhodou je, že má menší zábor pozemků oproti jiným tvarům.
Možná ji taky zvolili proto, že i služební sjezd byl částečně navržen v tomto tvaru.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
tomasslavicek
Příspěvky: 16
Registrován: 14.3.2009 14:59:22
Bydliště: Stěžery / Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: MÚK Kukleny a její (nová) poloha

Příspěvek od tomasslavicek »

Díky za informace. Opravdu ale u křižovatky u Stěžer půjde D11 horem? Sice na současném konci před Plačicemi dálnice nadjíždí železniční trať, ale přeci jenom jsou to ještě nějaké 3 km. Vedla by tedy celou dobu po náspu (případně uprostřed trochu sníženém)? Připadá mi, že je tam úplně zbytečné ji zvedat do výšky, navíc takhle blízko města. Na straně ke Kuklenám by měla být v plánu výstavba obytných domů a přímo vedle dálnice nějakých skladů apod. Počítá se v tomto úseku také s nějakými protihlukovými stěnami nebo výsadbou stromů? Navíc, že budou na cestě z Hradce do Stěžer 3 kruháče takhle blízko za sebou... No, budu hodně zvědavý na výsledek.
Odpovědět

Zpět na „D11“