Autor |
Zpráva |
andy
Příspěvky: 1276 Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou
|
 Plzeň - Západní okruh
Z oficiálních stránek projektu: Jedná se o novostavbu komunikace, propojující silnici I/26 Domažlická a silnici 1/20 Karlovarská, navržené v dvoupruhovém uspořádání kategorie MS 9/80 s minimální šířkou jízdního pruhu 3,5 m. Celková délka okruhu je 5,9 km a vyžádá si úpravy nebo výstavbu přibližně 6 km dalších přilehlých komunikací. Souběžně s celým okruhem budou vybudovány nové cyklostezky a budou také upraveny nebo vybudovány nové biokoridory. Záměr je rozdělen na nultou, první a druhou etapu. Zde je situace nulté a první etapy: http://mm.denik.cz/46/b2/mapa_okruhu.pdfVčera byla oficiálně otevřena nultá etapa - to, co je v situaci zakresleno bledě modrou barvou jako MKO (městský komunikační okruh??) Domažlická - Vejprnická - SUDOP. Celková délka stavby je cca 1, 3 km. Z dnešního článku MF dnes: Mladá fronta DNES - plzeňský kraj píše: „Nultá etapa západního obchvatu stála 174 milionů korun,“ konstatoval ředitel plzeňského závodu stavební firmy Europia Zdeněk Soukup.
Vlastní stavba šestikilometrového západního obchvatu Plzně za téměř tři miliardy korun začne příští rok. Dlouhé roky plánovaná objízdná trasa umožní řidičům z Klatovska dostat se na sever na Karlovarsko a Mostecko a obslouží také průmyslovou zónu Borská pole.
Nová tepna odlehčí nejzatíženějším místům ve městě - Klatovské a Karlovarské třídě. Těmi v současné době v nejfrekventovanějších úsecích projíždí denně přes třicet tisíc automobilů.
První část obchvatu z Borských polí na chebskou výpadovku má být otevřena v roce 2012. Má stát jednu miliardu korun, které získá Plzeňský kraj z evropských dotací. Plzeňské radnici se na tento úsek podařilo zajistit téměř všechny potřebné pozemky.
Druhá etapa, která vyústí na Karlovarské třídě, přijde na 1,8 miliardy korun. Její nejdražší částí bude estakáda přes řeku Mži. Celý obchvat má být podle plánů hotov v roce 2015. Jiný aktuální článek i s fotkou napojení na Vejprnickou: Po první části okruhu už se jezdíPodle staršího článku o zahájení stavby hradilo nultou etapu město, první bude hradit kraj s přispěním EU a ve druhé etapě se předpokládá účast SFDI.
|
18.12.2009 14:45:16 |
|
 |
martini
VIP
Příspěvky: 3523 Bydliště: Kladno
|
 Re: Plzeň - Západní okruh
Aby jste si nemuseli otvírat územní plán Plzně, naklikal jsem trasu do mapy. Dle mého názoru se však v tomto případě jedná o městskou akci. Nějaké spolufinancování SFDI je však pravděpodobně možné, protože to dočasně Klatovskou řeší, ale primárně má být situace na Klatovské řešena takto.
_________________ Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
|
20.12.2009 9:49:52 |
|
 |
andy
Příspěvky: 1276 Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou
|
 Re: Plzeň - Západní okruh
martini píše: Abyste si nemuseli otvírat územní plán Plzně, naklikal jsem trasu do mapy. Dle mého názoru se však v tomto případě jedná o městskou akci. Nějaké spolufinancování SFDI je však pravděpodobně možné, protože to dočasně Klatovskou řeší, ale primárně má být situace na Klatovské řešena takto. Ta Plzeň je každopádně zajímavá.. Město buduje okruh, zatímco ŘSD jim tam staví průtahy  I když - ŘSD v současnosti taky pracuje na dvou plzeňských okruzích, akorát jsou takový trochu divný: Jeden bude tady, a ten druhý tady  Teď vážně: V rámci průtahu I/20 vznikne i severovýchodní část městského okruhu, což je určitě dobrá věc. Moc ale nechápu to primární řešení průtahu I/27 - pokud to má dělat ŘSD(?), tak proč radši nepostaví 2. etapu západního okruhu, v ceně snad dramatický rozdíl nebude.
|
23.12.2009 19:03:42 |
|
 |
Lenny
Autor
Příspěvky: 10189 Bydliště: na levém břehu Dunaje
|
 Re: Plzeň - Západní okruh
Tak je otázka, kdy budou jednotlivé průtahy dokončené. U silnice I/20 je ve vysokém stavu připravenosti pouze Plaská - Na Roudné - Chrástecká, zbytek nic moc. Moc nevěřím, že se to celé dostaví tak, jak je to dnes navrženo.
_________________ D47 už máme, teď ještě D48 Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
|
23.12.2009 20:17:26 |
|
 |
andy
Příspěvky: 1276 Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou
|
 Re: Plzeň - Západní okruh
Západní obchvat Plzně začne vznikat letosPlzeň – Ještě letos by měla začít stavba západní části obchvatu Plzně. Kraj, který je investorem projektu, požádá do května o peníze z regionálního operačního programu Evropské unie na první etapu stavby. Město Plzeň zatím vykupuje pozemky potřebné na stavbu nové silnice, podle primátora Petra Náhlíka již zbývá vykoupit poslední dva pozemky...
|
13.1.2010 16:14:32 |
|
 |
andy
Příspěvky: 1276 Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou
|
 Re: Plzeň - Západní okruh
Další reportáž - tentokrát i s videem, celkově ale nic moc nového: V Plzni se bude stavět západní obchvatCitace: Stavba západního plzeňského obchvatu bude trvat tři roky. Řidiči by tak mohli začít využívat první dokončenou část už v roce 2012. Cesta bude rychlejší, bez semaforů a bez kolon. Kompletní dokončení celého západního obchvatu město odhaduje na rok 2015.
|
16.1.2010 11:38:54 |
|
 |
andy
Příspěvky: 1276 Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou
|
 Re: Plzeň - Západní okruh
Článek o okolnostech výkupu pozemků: Pozemek pro okruh? Směr Anglie
|
27.1.2010 13:32:43 |
|
 |
Martin_L
Příspěvky: 345
|
 Re: Plzeň - Západní okruh
andy píše: .Ta Plzeň je každopádně zajímavá.. Město buduje okruh, zatímco ŘSD jim tam staví průtahy  I když - ŘSD v současnosti taky pracuje na dvou plzeňských okruzích, akorát jsou takový trochu divný: Jeden bude tady, a ten druhý tady  Teď vážně: V rámci průtahu I/20 vznikne i severovýchodní část městského okruhu, což je určitě dobrá věc. Moc ale nechápu to primární řešení průtahu I/27 - pokud to má dělat ŘSD(?), tak proč radši nepostaví 2. etapu západního okruhu, v ceně snad dramatický rozdíl nebude. Zhruba před pěti lety se stavba tzv. Severojižního průtahu opět dostala mezi veřejně probíraná témata. Městem navrhovaná megalomanská varianta se spoustou demolic, estakád, MÚK a hloubeným tunelem pod Husovým náměstím se právem stala terčem kritiky občanských sdružení i laické veřejnosti. Město posléze začalo posuzovat další varianty jako např. možnost vedení poloviny průtahu (vozovek směrem sever-jih) areálem bývalého k.p. Škoda. Do přímé konfrontace s tímto projektem byl postaven návrh Západního okruhu a po celé řadě jednání orgánů města bylo rozhodnuto, že za peníze města se postaví okruh a stát bude stavět průtah. Postoj ŘSD byl takový, že je mu to víceméně jedno a záleží na městu, jak se rozhodne. Výsledek je vesměs příznivý - stavba okruhu je mnohem dále, než průtah a předpokládá se, že po jeho otevření se plně ukáže, že je celý průtah tak, jak je plánován, zbytečný a silnice I/27 se přeznačí na okruh. V části trasy průtahu se pak zrekonstruují ulice do podoby městské třídy a dojde tak k uzavření vnitřního městského okruhu. Vedení silnice I/20 v trase východního okruhu není "divné", naopak taková stavba je v Plzni více než potřeba. Současné uspořádání komunikací v Plzni je výhradně radiální - silnice I/20, 26 a 27 se potkávají v centru města a jedinou tangenciální komunikací jsou ulice Jateční a U Velkého rybníka, které nemají v některých místech ani 6 metrů šířky (upřímně závidím Hradci Králové a jeho Gočárově okruhu). Vedení "dvacítky" údolní nivou Úslavy, prostorem bez významnější zástavby de facto průmyslovou a železniční oblastí je tedy logické a přirozené a každý plzeňák doufá, že tyto stavby budou co nejdříve realizovány.
|
21.2.2010 23:43:26 |
|
 |
pp21
Autor
Příspěvky: 1640 Bydliště: Praha
|
 Re: Plzeň - Západní okruh
Tenhle trend je patrný ve spoustě měst u nás. Město tlačí na na stát, aby postavil za státní peníze komunikace, které budou sloužit primárně městu. Jinak by je město muselo stavět za svoje. Mimo Plzně, kde už to došlo ad absurdum tak daleko že město je občany donuceno stavět okruh za svoje, jmenujme třeba Karlovy Vary (na okruh vůbec netlačili, chtěli primárně průtah), Přerov a jejich "průpich" u autobusového nádraží když je naspadnutí stavba dálničního obchvatu, Budějice s propojením dopravních okruhů a Zanádražní komunikací. Ale i spousty dalších měst či obcí, jako třeba Bučovice, Brno, Zlín, Třebíč a dokonce i Praha. Na druhé sraně tohoto faktoru stojí např. Opava, která silně tlačí na obchvat(y), ale systém městských komunikací má v mizerném stavu a po dobudování obchvatu se v městké dopravě prakticky nic nezmění a město to bude muset řešit za svoje peníze.
|
22.2.2010 6:34:28 |
|
 |
MCB
Příspěvky: 33
|
 Re: Plzeň - Západní okruh
Petr Pokorný : U těch Budějovic budu oponovat, na Propojení okruhů, město tlačí stát, protože díky stavbě IV. TŽK dojde k zavření podjezdu na Pražské ulici u Budvaru, po které je vedena doprava z I/3 od Tábora a I/34 od J. Hradce. Tak si myslím že tato stavba je oprávněně hrazena státem ( ŘSD).
|
22.2.2010 7:35:55 |
|
 |
Bobek
Příspěvky: 1639 Bydliště: MO
|
 Re: Plzeň - Západní okruh
On ten tlak na okruh je jasný. Pětipruh mezi Rondelem a Lékařskou fakultou měl při sčítání dopravy 2005 intenzitu skoro 50000. Bodejť by taky ne, když ta největší sídliště se zbytkem města spojují celkem dvě silnice.
_________________ Království a půl princezny za 511.
|
22.2.2010 8:02:20 |
|
 |
andy
Příspěvky: 1276 Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou
|
 Re: Plzeň - Západní okruh
Předpokládám, že do stejné kategorie spadá ta rekonstrukce Slovanské třídy - zřejmě si ji vydupalo město? Proč se raději nestaví pokračování I/20 od Jasmínové dál na sever?
|
22.2.2010 10:28:26 |
|
 |
Bobek
Příspěvky: 1639 Bydliště: MO
|
 Re: Plzeň - Západní okruh
Protože 1. peníze (+ příprava?) 2. ta trať je v tragickém stavu.
_________________ Království a půl princezny za 511.
|
22.2.2010 11:21:08 |
|
 |
Martin_L
Příspěvky: 345
|
 Re: Plzeň - Západní okruh
andy píše: Předpokládám, že do stejné kategorie spadá ta rekonstrukce Slovanské třídy - zřejmě si ji vydupalo město? Proč se raději nestaví pokračování I/20 od Jasmínové dál na sever? Protože Slovanská je v katastrofálním stavu. Živičný povrch byl otřesný už loni na podzim a dlouhá zima s kolísáním teplot se na něm podepsala snad nejvíce ze všech hlavních ulic v Plzni. Stejně tak tramvajová trať - panely BKV se na mnoha místech propadají. Takže letošní akce není žádnou "rekonstrukcí", ale pouze opravou v pravém slova smyslu, tedy napravení škod a uvedení do dobrého stavu. Rekonstrukce, při které dojde i ke kompletní změně šířkového uspořádání se plánuje zhruba do deseti let, měla by stát asi miliardu a bude akcí města.
|
22.2.2010 20:40:17 |
|
 |
andy
Příspěvky: 1276 Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou
|
 Re: Plzeň - Západní okruh
ŘSD se asertivně snaží řešit aspoň část problematiky, co by měl spravovat stát a co město: Město si musí vzít kus mostu
|
26.3.2010 17:40:37 |
|
 |
Dr.Fe1
Příspěvky: 1886
|
 Re: Plzeň - Západní okruh
Po "nulté etapě" Vejprnická-Nová Hospoda výstavba pokračuje (zřejmě I. úsek, možná i II úsek ? ). V článku je orientační mapka. http://plzen.idnes.cz/lidi-z-plzenskych ... zpravy_alt
|
22.3.2011 12:14:14 |
|
 |
Bobek
Příspěvky: 1639 Bydliště: MO
|
 Re: Plzeň - Západní okruh
Nultá byla tohle. Teď je tedy na řadě zbytek I. + II.
_________________ Království a půl princezny za 511.
|
22.3.2011 12:48:36 |
|
 |
Lenny
Autor
Příspěvky: 10189 Bydliště: na levém břehu Dunaje
|
 Re: Plzeň - Západní okruh
mapa Západního okruhu  zdroj: http://www.cbinfrastruktura.estranky.czEDIT martini: V tom článku na idnes výše je ještě o něco lepší rozlišení.
_________________ D47 už máme, teď ještě D48 Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
|
27.3.2011 21:56:35 |
|
 |
dakarcz
Příspěvky: 7
|
 Re: Plzeň - Západní okruh
vite nekdo jaky je harmonogram pro II. a III. usek, tzn. zacatek a termin dokonceni ?
|
30.11.2011 16:57:04 |
|
 |
dakarcz
Příspěvky: 7
|
 Re: Plzeň - Západní okruh
tak jsem se po delsi dobe koukal na rsd.cz, ale bud jsem slepej a nebo se II. a III. etape zatim neuvazuje.
|
27.3.2016 21:36:59 |
|
 |
Lenny
Autor
Příspěvky: 10189 Bydliště: na levém břehu Dunaje
|
 Re: Plzeň - Západní okruh
Investorem není ŘSD.
_________________ D47 už máme, teď ještě D48 Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
|
27.3.2016 21:58:53 |
|
 |
Dr.Fe1
Příspěvky: 1886
|
 Re: Plzeň - Západní okruh
Investorem je tedy město Plzeň ? Nechápu proč ne ŘSD, když je to zjevně stavba národního významu propojující silnice vyšších tříd resp. tvořící jejich obchvat kolem města ......
|
28.3.2016 21:51:06 |
|
 |
Martin_L
Příspěvky: 345
|
 Re: Plzeň - Západní okruh
Dr.Fe1 píše: Investorem je tedy město Plzeň ? Hlavním investorem je Plzeňský kraj, tzv. západní okruh bude značen jako silnice II/203 a II/605. Město Plzeň platí chodníky, cyklostezky a navazující městské komunikace. ŘSD si připravuje vlastní přeložku I/27 v průtahu městem.
|
29.3.2016 6:45:33 |
|
 |
Marooned17
Příspěvky: 1071 Bydliště: Praha
|
 Re: Plzeň - Západní okruh
Mělo by to ale být spíše naopak. Stát by měl platit západní obchvat, kam by se měla převést I/20 či I/26, a město by si mělo zaplatit (sporný) průtah. Jako Praha si platí MO.
|
26.2.2017 21:43:10 |
|
 |
Bobek
Příspěvky: 1639 Bydliště: MO
|
 Re: Plzeň - Západní okruh
A město nebo kraj? U tý Prahy se to blbě rozlišuje. 
_________________ Království a půl princezny za 511.
|
27.2.2017 10:40:33 |
|
|