Zklidnění Severojižní magistrály

Pražský a Městský okruh, radiály a ostatní pražské komunikace
Odpovědět
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od Sosa »

Bohužel ne, je to až od následující křižovatky. Kolik lidí si nevšimne dodatkové tabulky a pojede i přes den 50?
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od Lynx »

kasme: Pěkné, že se snaží kultivovat okolí SJM. Akorát by to chtělo nějákou protisprejerskou ochranu. Možná je to tím, že stárnu, ale tohle mě rozčiluje čím dál tím víc. Každý chycený sprejer by měl dostat kartáč a pečlivě to vyčistit do původní podoby. Pak je šance, že by si to propříště rozmyslel.
caveman
Příspěvky: 400
Registrován: 2.9.2011 8:52:20

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od caveman »

Sosa píše:Bohužel ne, je to až od následující křižovatky. Kolik lidí si nevšimne dodatkové tabulky a pojede i přes den 50?
Zákon č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích: "...křižovatka je místo, v němž se pozemní komunikace protínají nebo spojují; za křižovatku se nepovažuje vyústění polní nebo lesní cesty nebo jiné účelové pozemní komunikace na jinou pozemní komunikaci."
Takže i "spojují", tudíž to 50-ku ruší. Pokud by to byl odpojovák, tak platí dál.
Mosquit
Příspěvky: 913
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od Mosquit »

Chyba, připojovák se za křižovatku nepovažuje.
https://www.autoweb.cz/beran-definice-k ... avstivena/

Jinak takové téma už tu je :jidlo: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 2&start=50
MPMP
Příspěvky: 3280
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od MPMP »

Mosquit píše:Chyba, připojovák se za křižovatku nepovažuje.
https://www.autoweb.cz/beran-definice-k ... avstivena/
Argumentace možná logická, ale naprosto odporující praxi. Nevím, který bod autoři dopravního značení považují na MÚK za "křižovatku", kde končí platnost předchozího omezení, ale nikde v okolí Prahy (ani v ní samotné) jsem se za MÚK nesetkal s ukončením omezení rychlosti. Podle v odkazu uvedené logiky byste musel po D10 jet buď max. 100 km/h (pokud jste přijel po Vysočanské radiále), nebo max. 80 km/h (pokud jedete z D0), ukončení omezení tam prostě není. A totéž platí pro všechny ostatní mne známé dálnice opouštějící Pražský okruh.
Takže pozor, ne vše, co se tváří jako odborný článek, je pravda. ;)
adamos
Příspěvky: 1697
Registrován: 15.3.2009 23:32:20
Bydliště: D1, 2,78 km

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od adamos »

MÚK se vždy považovala za křižovatku, která ukončuje platnost omezení, respektive konec připojení poslední větve.V tomto případě tedy MÚK Vyskočilova opravdu podle mého názoru onu padesátku ruší - přestože autoři nového omezení to tak určitě nechtěli.

A přednost zprava, tedy přednost těm, do se na dálnici připojují... "právník", který napsal tento článek, asi zkouší, co čtenáři skousnou.
Vždy aktuální mapy na http://www.openstreetmap.org
Našli jste v mapě chybu? Napište mi o ní.
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od Mike »

2 MPMP :
já bych řekl, že omezení končí tam, kde minete značku s mostem na modrém podkladu
když se tedy bavíme o nájezdu na D10
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od Sosa »

adamos píše:MÚK se vždy považovala za křižovatku, která ukončuje platnost omezení, respektive konec připojení poslední větve.V tomto případě tedy MÚK Vyskočilova opravdu podle mého názoru onu padesátku ruší - přestože autoři nového omezení to tak určitě nechtěli.

A přednost zprava, tedy přednost těm, do se na dálnici připojují... "právník", který napsal tento článek, asi zkouší, co čtenáři skousnou.
Ruší to až následující křižovatka, čili na D10 opravdu to ruší až křižovatka na 3 km. Jinak, když se podíváte na Vysočanskou radiálu, tak tam omezující značky jsou před koncem připojováku a tak by jeho konec, dle této logiky, rušil to omezení.
MPMP
Příspěvky: 3280
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od MPMP »

Mike píše:2 MPMP :
já bych řekl, že omezení končí tam, kde minete značku s mostem na modrém podkladu
když se tedy bavíme o nájezdu na D10
Pokud to má být pokus o vtip, tak jsem asi "marný". pokud je to míněno vážně, tak sorry, netuším, co je tím míněno. :(
MPMP
Příspěvky: 3280
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od MPMP »

Sosa píše: Ruší to až následující křižovatka, čili na D10 opravdu to ruší až křižovatka na 3 km. Jinak, když se podíváte na Vysočanskou radiálu, tak tam omezující značky jsou před koncem připojováku a tak by jeho konec, dle této logiky, rušil to omezení.
Sorry, ale asi mluvíme každý o jiné D10. Poslední omezení rychlosti, které znám je na VR zde a na D0 zde. Které, je podle Vás "před koncem připojováku"?
A z čeho usuzujete, že omezení ruší až následující MÚK a nikoliv ta nejbližší? To by mne opravdu zajímalo.
Dagger
Příspěvky: 21
Registrován: 29.9.2017 18:45:37

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od Dagger »

Tohle by se ale stejně mělo nějak vyjasnit. Končí omezení (např. na té D10 směr MB) v místě připojení z D0? Nebo tam, kde začíná přerušovaná čára? Nebo až na konci připojovacího pruhu? Kterého? Jsou tam dva, jeden končí dříve, druhý později.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od mapman »

Na D10 platí 130ka bez debat od tohoto místa:
https://www.google.cz/maps/@50.12092,14 ... 312!8i6656

Tj od místa kde se mi z dvou samostatných komunikací stává jedna - vymezeno dopravním značením.
caveman
Příspěvky: 400
Registrován: 2.9.2011 8:52:20

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od caveman »

Mosquit píše:Chyba, připojovák se za křižovatku nepovažuje.
https://www.autoweb.cz/beran-definice-k ... avstivena/
Chudák pán z autowebu - jezdí 100-kou až do Brna a doufá, že bude cestou nějaké omezení, kde na konci bude B20b... Nebo možná lišácky najíždí až na exitu 2 :-)
Přílohy
D1 Chodov.jpg
D1 Chodov.jpg (73.82 KiB) Zobrazeno 21918 x
Japao Joe
Příspěvky: 1040
Registrován: 13.9.2016 22:00:35

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od Japao Joe »

Ve vyhlášce se nikde nepíše, že ji ruší následující křižovatka, ale nejbližší. Ani tam není, že je to konec či začátek křižovatky. Tedy podle pravidla, že nejednoznačný předpis se musí vykládat ve prospěch omezovaného by za údajné porušení zákazové, omezující nebo příkazové DZ umístěné v křižovatce neměl padnout žádný postih.
Dagger
Příspěvky: 21
Registrován: 29.9.2017 18:45:37

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od Dagger »

mapman: A zdá se mi to, nebo se značky nejvyšší povolená umisťují vždy až na konec připojovacího pruhu (třeba na Novopacké do centra)?

https://www.google.cz/maps/@50.1195141, ... 312!8i6656

Jsme 300 metrů od místa, kde se, jak říkáte, stává ze dvou komunikací jedna. To máme 300 m jezdit 110 km/h? A před změnou koncepce dálniční sítě jsme mohli dokonce 130 km/h?
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od Mike »

MPMP píše:
Mike píše:2 MPMP :
já bych řekl, že omezení končí tam, kde minete značku s mostem na modrém podkladu
když se tedy bavíme o nájezdu na D10
Pokud to má být pokus o vtip, tak jsem asi "marný". pokud je to míněno vážně, tak sorry, netuším, co je tím míněno. :(
VR je zcela určitě označena "autíčkem na modrém podkladu"
jak je to s D0 510 si teď nevzpomenu
a určitě někde cestou minete značku "s mostem na modrém podkladu" a od toho místa se může 130
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
MPMP
Příspěvky: 3280
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od MPMP »

Mike píše:VR je zcela určitě označena "autíčkem na modrém podkladu"
jak je to s D0 510 si teď nevzpomenu
a určitě někde cestou minete značku "s mostem na modrém podkladu" a od toho místa se může 130
Jo táááák. D0 je dneska dálnice, takže tam není nic a ve směru z VR je za ním hned omezení na 100 km/h, takže "tudy cesta nevede". (A mimochodem, dneska to už je "most na zeleném podkladu", ne modrém) ;)
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od Sosa »

Japao Joe píše:Ve vyhlášce se nikde nepíše, že ji ruší následující křižovatka, ale nejbližší. Ani tam není, že je to konec či začátek křižovatky. Tedy podle pravidla, že nejednoznačný předpis se musí vykládat ve prospěch omezovaného by za údajné porušení zákazové, omezující nebo příkazové DZ umístěné v křižovatce neměl padnout žádný postih.
Zajímavý výklad slova nejbližší. To by se dalo říci, že ji ruší i křižovatka, kterou jsme projeli před půl kilometrem, neboť je ke značce nejbližší.
Japao Joe
Příspěvky: 1040
Registrován: 13.9.2016 22:00:35

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od Japao Joe »

Sosa píše:
Japao Joe píše:Ve vyhlášce se nikde nepíše, že ji ruší následující křižovatka, ale nejbližší. Ani tam není, že je to konec či začátek křižovatky. Tedy podle pravidla, že nejednoznačný předpis se musí vykládat ve prospěch omezovaného by za údajné porušení zákazové, omezující nebo příkazové DZ umístěné v křižovatce neměl padnout žádný postih.
Zajímavý výklad slova nejbližší. To by se dalo říci, že ji ruší i křižovatka, kterou jsme projeli před půl kilometrem, neboť je ke značce nejbližší.
Vzhledem k tomu, že jsem k prováděcí vyhlášce nikde nenašel prováděcí předpis, tak bude výklad na soudu (předchozí křižovatku asi vyargumentuje že ne, ale tu, ve které je značka umístěna těžko).
caveman
Příspěvky: 400
Registrován: 2.9.2011 8:52:20

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od caveman »

Japao Joe píše:... Ani tam není, že je to konec či začátek křižovatky...
Je to tam jasně uvedeno, je to konec, tedy zcela přesně:
Vyhláška 30/2001, část druhá, díl 1, oddíl1, § 6, odst.3: Zákaz, omezení nebo příkaz vyplývající ze svislé dopravní značky končí na vzdálenější hranici nejbližší křižovatky... (a následují výjimky).
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od mapman »

Vyhláška č. 30/2001 Sb., už více než tři roky neplatí!!!
caveman
Příspěvky: 400
Registrován: 2.9.2011 8:52:20

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od caveman »

dyť to je pravda, jsem vůl :-) sorry
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od Mike »

MPMP píše: (A mimochodem, dneska to už je "most na zeleném podkladu", ne modrém) ;)
jé...
to jsem ale debil ;)
přesto si myslím, že VR je autíčko, D10 most 8-)
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
ElWapp
Příspěvky: 1640
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od ElWapp »

Tak v otázce zpomalení Liberecké tentokrát vyhrál zdravý rozum...

http://urdeska.praha.eu/files/vv%20oop% ... xsh-Qqxw==
Přílohy
Bez názvu.png
Bez názvu.png (116.44 KiB) Zobrazeno 20859 x
ElWapp
Příspěvky: 1640
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od ElWapp »

Přílohy
Bez názvu.png
Bez názvu.png (45.14 KiB) Zobrazeno 20853 x
Odpovědět

Zpět na „Praha“