Nové pražské mosty

Pražský a Městský okruh, radiály a ostatní pražské komunikace
Odpovědět

Který z nových plánovaných pražských mostů považujete za nejdůležitější?

R1 519
89
47%
Sedlec
8
4%
Trojský
9
5%
Výtoňský
13
7%
Podolský
47
25%
Modřanský
22
12%
Jiný
1
1%
 
Celkem hlasů: 189

theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Nové pražské mosty

Příspěvek od theodor less »

P_V píše:Vždyť i ten předešlý most, přestože měl stavební přípravu na zdvoukolejnění, šel kvůli nevyhovujícím parametrům do šmelcu.
Viz Sudop Revue 1/2018
http://www.sudop.cz/o-nas/sudop-e-revue
S Karlovým mostem jsou samé problémy, nevím proč ho nenahradí něčím modernějším. Vždyť i ten Juditin šel do šmelcu.
V článku firemních novin SUDOPu je přímo vzorový příklad manipulace se čtenářem. K náhradě mostu se vyjadřují tři subjekty: SŽDC, osoba z TSK a pro vyváženost "normální Pražan". Názory prvních dvou jsou celkem předvídatelné - most zbourat. "Petr Vondrák", coby řadový občan by most nejen zboural, ale nahradil ho něčím modernějším....
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: Nové pražské mosty

Příspěvek od P_V »

Inu pokud by přes Karlův most vedlo něco alespoň tak významného jako městský okruh, a nešlo to vést jinudy, debata o náhradě by byla na místě :D

Tady alternativa vlastně také je. Oprášit plány z poloviny minulého století, zdvoukolejnit trať přes IQ most, Krč a Michli, vést tudy rychlíky, a pro osobní vlaky vybudovat to "metro S", tunel ze Smíchova přes Muzeum do Karlína. Pak se může vyšehradský most přeměnit třeba na šestipruhovou cyklostezku. :lol: (ovšem z rychlíků se tím stanou pomalíky s vyhlídkovou cestou přes periferie a bez přestupu směr Praha jihozápad)

Ale vážně. S tímhle přístupem by bylo ideální, kdyby se nové mosty stavěly nekvalitně a co nejošklivější, aby dosloužily dřív, než se přesunou do kategorie památka a nepůjde je nahradit novým. :(
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Nové pražské mosty

Příspěvek od Mike »

první most pod Vyšehradem byl někdy 1870
za 30let jej nahradil ten stávající a taky se proti němu bouřili
takže budme rádi, že na začátku 20. století postavili most, který byl kapacitně použitelný i ve století 21.
kéž by tam vzniklo něco, o čem si za 110let budou moci říct, " jo ti tenkrát viděli dopředu "
ne cyklostezka to fakt nezachrání
z krajů mostu se dá koukat na Vltavu, kam se dá koukat z prostředka :?:
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
ElWapp
Příspěvky: 1640
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: Nové pražské mosty

Příspěvek od ElWapp »

Lavka je mezi kolejemi kvuli navazujicimu chystanemu nastupisti na Vytoni. Zda se, ze i v tom navrhu se pocita s mostnicemi misto kolejoveho loze? To na koridoru nema co delat....
Mosquit
Příspěvky: 913
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: Nové pražské mosty

Příspěvek od Mosquit »

Mě by zajímalo, jak se z té lávky mezi kolejema bude sjíždět na výtoňské straně dolů, třeba na kole.

Kdyby se nevymýšlely broskvoviny a udělalo se to rovnou pořádně = most pro 4 koleje (v podobném vzhledu jako navržený), na Výtoni nástupiště jen u krajních hran, stezky po stranách (s pozvolnou rampou na straně Výtoně směrem k Vyšehradu, aby nebyl narušen pohled z Hradu....

Ano, vím že se tam teď 4 koleje nevejdou, a že pod Vnislavovou je Botič - přesto si myslím, že by to stálo za to.
Ano, vím že v navazujícím úseku skrz Nusle a tunelama se asi 4 kolele neprotlačí a nevejdou. Ale jinak budou zastávkové osobáky dělat špunt. A třetí kolej není výhra.

Šance na rychlou realizaci tu je, zatímco metro S tu dalších 30 let nebude...
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: Nové pražské mosty

Příspěvek od JirkaS »

ElWapp píše:To na koridoru nema co delat....
Mezi HN a SN se o koridoru nemá smysl bavit, tam nikdy víc než 80km/h nebude, spíš 60km/h.
ElWapp
Příspěvky: 1640
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: Nové pražské mosty

Příspěvek od ElWapp »

To přece není jen o rychlosti. Jde o plynulost jízdy, hluk, vibrace, údržbu.
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: Nové pražské mosty

Příspěvek od JirkaS »

Ale taky o stávající infrastrukturu. Pokud bych chtěl klasické štěrkové lože, znamenalo by to změnu nivelity. To je zvýšit estakádu na Výtoni, předělat most a zhlaví na smíchovské straně. Dolu s mostem jít nejde kvůli lodím.
Anonym
Příspěvky: 810
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: Nové pražské mosty

Příspěvek od Anonym »

Nový most má mít vyšší niveletu, tak aby na Výtoni odpadl problém se strženými tramvajovými trolejemi. Jestli se bude měnit niveleta i u mostů na Smíchově nevím ale také je průjezd pod nimi nízký.
Jirka L
Moderátor
Příspěvky: 2042
Registrován: 12.5.2014 9:53:51

Re: Nové pražské mosty

Příspěvek od Jirka L »

Pišta
Příspěvky: 85
Registrován: 16.3.2009 15:37:11

Re: Nové pražské mosty

Příspěvek od Pišta »

Hm, škoda že v podmienkach nebolo, že križovanie s najrušnejšou cyklostezkou (na východnom brehu) / chodníkom má byť bezkolízne. :(
Anonym
Příspěvky: 810
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: Nové pražské mosty

Příspěvek od Anonym »

Pišta píše:Hm, škoda že v podmienkach nebolo, že križovanie s najrušnejšou cyklostezkou (na východnom brehu) / chodníkom má byť bezkolízne. :(
Ono to v podstatě bezkolizní bude pokud sjedete pod most a zase najedete. Nicméně po mostě bude jezdit jen MHD, bude tam asi semafor.
https://www.dvoreckymost.cz/navrhyFirst/37.pdf
pinus
Příspěvky: 202
Registrován: 22.3.2010 5:01:35

Re: Nové pražské mosty

Příspěvek od pinus »

A napojení na levobřežní cyklostezku, která dnes začíná v podstatě na úrovni nového mostu, existuje, nebo budou muset cyklisti ulicí Na Zlíchově a pak složitě podjíždět u Barrandovského mostu?
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: Nové pražské mosty

Příspěvek od JirkaS »

Přijde mi hloupé nestavět most přímo v prodloužení Jeremenkovy.
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Nové pražské mosty

Příspěvek od Lynx »

Mě zas přijde ještě o hodně hloupější, stavět jej bez IAD. Realita je ale taková, že budu rád, když bude alespoň něco. i když mě bude pravda pořádně štvát, že to není plnohodnotné.

Rozumím, že prodloužení Jeremenkovy se logicky nabízí. Když se ale podíváte na mapu, tak ono by to na druhém břehu nebylo vůbec jednoduché něják rozumně napojit. Takže ono tohle posunutí možná zas tak úplně hloupé nebude.
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: Nové pražské mosty

Příspěvek od P_V »

Poloha mimo Jeremenkovu je výhodná pro MHD, protože může mít společnou přestupní zastávku v tom úseku mezi, než aby se přebíhalo kolem křižovatky.
Most pro auta v prodloužení Jeremenkovy je v metropolitním plánu taky, napojený do Křížové. Těžko říct, proč zrovna dva mosty blízko sebe. Asi že ten první je pro auta politicky neprůchodný, tak aspoň jen pro MHD, a pak se uvidí. Podle mě se nikdy nepostaví. O kus dál je pak navržen další most pro auta, z Podolské.
Pavel Q
Příspěvky: 329
Registrován: 5.10.2010 17:49:14

Re: Nové pražské mosty

Příspěvek od Pavel Q »

pinus píše:A napojení na levobřežní cyklostezku, která dnes začíná v podstatě na úrovni nového mostu, existuje, nebo budou muset cyklisti ulicí Na Zlíchově a pak složitě podjíždět u Barrandovského mostu?
Z návrhů, které prošly do druhého kola to maj dva napojené přímo, ostatní krkolomně, přes Zlíchov, asi to nebylo v zadání.
JirkaS píše:Přijde mi hloupé nestavět most přímo v prodloužení Jeremenkovy.
V takovém případě by se asi dost nešetrně rozpůlily Žluté lázně.
kasme
VIP
Příspěvky: 3945
Registrován: 25.2.2009 23:11:18
Bydliště: ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové pražské mosty

Příspěvek od kasme »

Nový most přes Radlickou :jidlo: ;)
Přílohy
Radlická mezi ČSOB
Radlická mezi ČSOB
IMG_5869.JPG (182.7 KiB) Zobrazeno 13167 x
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Nové pražské mosty

Příspěvek od dvs »

Ten je/bude verejny nebo jenom pro bankovni uredniky?
Neni to spis lávka než most?
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Nové pražské mosty

Příspěvek od Lynx »

P_V píše:Poloha mimo Jeremenkovu je výhodná pro MHD, protože může mít společnou přestupní zastávku v tom úseku mezi, než aby se přebíhalo kolem křižovatky.
Most pro auta v prodloužení Jeremenkovy je v metropolitním plánu taky, napojený do Křížové. Těžko říct, proč zrovna dva mosty blízko sebe. Asi že ten první je pro auta politicky neprůchodný, tak aspoň jen pro MHD, a pak se uvidí. Podle mě se nikdy nepostaví. O kus dál je pak navržen další most pro auta, z Podolské.
Děkuji za informace. O těch dalších plánovaných mostech jsem neměl ani potuchy. Asi to bude tak jak říkáte, že most pro MHD byl jediný průchodný, jen doufám že to NIKDY pro ty ostatní mosty platit nebude. I když je to spíš založeno na víře než na rozumu :-)
dvs píše:Ten je/bude verejny nebo jenom pro bankovni uredniky?
Neni to spis lávka než most?
Je to lávka pro pěší, ale za mě je to dobře, že to sem kasme dal. I když to není plnohodnotný most.

Taky by mě zajímalo zda to bude jen z budovy do budovy a nebo je to i pro veřejnost. Budu rád, když to někdo upřesní.
kasme
VIP
Příspěvky: 3945
Registrován: 25.2.2009 23:11:18
Bydliště: ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové pražské mosty

Příspěvek od kasme »

Lynx píše:Taky by mě zajímalo zda to bude jen z budovy do budovy a nebo je to i pro veřejnost. Budu rád, když to někdo upřesní.
Stačí trochu hledat...
Se stávajícím sídlem ji spojí lávka pro pěší a společně tak vznikne ČSOB Kampus, který pojme více jak čtyři tisíce lidí z banky i jejích dceřiných společností.

https://www.stavbaweb.cz/nova-budova-so ... lanek.html
takže asi jen jako návštěva...
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Nové pražské mosty

Příspěvek od Mike »

kdybych v tom hledal logiku, tak lávku asi staví ČSOB, tak bude jen pro ČSOB
most ze Zlíchova je z veřejných prostředků a bude jen pro "některou" veřejnost
tak mi v tom něco nesedí :roll:
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Nové pražské mosty

Příspěvek od dvs »

Tak k te
CSOB lavce: Taky jsem hledal.
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... oYtOJ3JYnM
Tam pisou, ze ve dne volne a v noci na kartu. Nahore prechazi do podchodu pod Vymolovou ul.
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Nové pražské mosty

Příspěvek od theodor less »

Debaty o osudu železničního mostu na pražské Výtoni se vedou už roky. Podle Kloknerova ústavu ČVUT by bylo nejschůdnější, aby jej nahradila nová stavba. Švýcarský profesor Eugen Brühwiler, který most analyzoval, ovšem přišel s návrhem, jak historickou památku opravit. V rozhovoru pro server iROZHLAS.cz řekl, že ve Švýcarsku se podobné postupy používají.
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/eu ... 1290650_pj
Odpovědět

Zpět na „Praha“