[D5] Opravy, rekonstrukce

Praha – Plzeň – Německo
Odpovědět
balance
Příspěvky: 2183
Registrován: 24.9.2009 10:51:36

Re: [D5] Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od balance »

D5 Oprava AB vozovky v km 0,000 - 5,380 P
Jezdí se po opravené pravé polovině bez obrusu. Pracuje se vlevo...

Petr_T
Příspěvky: 43
Registrován: 3.2.2018 15:12:41

Re: [D5] Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od Petr_T »

Jediné, co mě při jízdě utěšovalo, že to ještě není (nemůže být) finální povrch.

Co je ale horší, aspoň v pátky by to chtělo bezpodmínečně stáhnout rozvadovskou spojku do jednoho pruhu a poslat ji pouze protisměrným pásem... Okruh stojí, Mrázovka stojí, přes Rudnou to také nelze objet, nejrychlejší cesta z pravého břehu Vltavy na Plzeň je tak momentálně po Radlické.
Petr_T
Příspěvky: 43
Registrován: 3.2.2018 15:12:41

Re: [D5] Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od Petr_T »

Dnes uzavírka prodloužena do 7.7. a jako bonus k ranní nehodě na 2. km kolona na okruhu dosahovala témeř až k D1.
hh
Autor
Příspěvky: 2553
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: [D5] Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od hh »

Příští víkend začíná oprava km 64 - 61 včetně odpočívky Shell.
hh
Autor
Příspěvky: 2553
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: [D5] Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od hh »

Od 5.9. se bourá první betonová vozovka na D5 (1997) v km 100-110 vpravo.
adamos
Příspěvky: 1697
Registrován: 15.3.2009 23:32:20
Bydliště: D1, 2,78 km

Re: [D5] Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od adamos »

hh píše:Od 5.9. se bourá první betonová vozovka na D5 (1997) v km 100-110 vpravo.
Boura se cela, nebo se frezuje horní třetina?

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Vždy aktuální mapy na http://www.openstreetmap.org
Našli jste v mapě chybu? Napište mi o ní.
hh
Autor
Příspěvky: 2553
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: [D5] Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od hh »

Zde poprvé jde o celý CBK (cca 25 cm), asi na nejhorších 500m i další vrstva HGT.

Strabag+Eurovia, cca 100 dní.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: [D5] Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od Lenny »

V pátek už bourali.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Petr_T
Příspěvky: 43
Registrován: 3.2.2018 15:12:41

Re: [D5] Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od Petr_T »

Dlužno dodat, že stoupání u exitu na Stříbro nebylo dobré už od otevření (byť nejrozpadlejší úseky jsou před a po) a celý opravovaný úsek byl hodně špatný už dlouho, pocitově nejhorší z celé rozvadovské části. Bude opět beton nebo asfalt?

Nechystá se v brzké době oprava povrchu i v okolí exitu 89 (Sulkov)? Schod v napojení AB na CB v směru na Rozvadov před sjezdem byl opraveno letos, před koncem připojovacího pruhu je ale pravý pruh pěkně rozbitý.
hh
Autor
Příspěvky: 2553
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: [D5] Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od hh »

Bude beton. Vymetaný. Další se již projektuje km 125-135 a 144-151 vše vpravo.

Oproti aktuálnímu úseku je km 89 pouze bodová věc. Sice špatná, ale vymění se pouze pár desek, zbytek drží.
Petr_T
Příspěvky: 43
Registrován: 3.2.2018 15:12:41

Re: [D5] Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od Petr_T »

U Rokycan hotovo, otevřeno, velmi potěšující.
Petr_T
Příspěvky: 43
Registrován: 3.2.2018 15:12:41

Re: [D5] Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od Petr_T »

Dnes jsem projížděl km 100 - 110 po opravě a těšil se, že se ze "stříbrské D1" stane hladký úsek, po kterém bude radost jet. Upřímně? Velké zklamání. Většina délky je bohužel zvlněná, hrbolatá i s několika velmi výraznými propady a nerovnostmi a spíše než novostavbu připomíná neopravovaný zbytek, prakticky není cítit rozdíl mezi několika km před a po, nejviditelnější rozdíl je v odstínu povrchu.

To, že se jedná o novostavbu, bylo poznat jen tu a tam a nanejvýš pár desítek metrů.
hh
Autor
Příspěvky: 2553
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: [D5] Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od hh »

Nepohodlný beton no. Cílem bylo to, aby se nerozpadal jako ementál jako CBK z té doby všude jinde. Pokud chcete pohodlí, museli by tam dát asfalt.
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: [D5] Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od Lynx »

Pro mě překvapující bylo, že i nyní v zimním období je mezi km 18-28 obousměrné desetikilometrové zúžení s omezením 80 km/hod s provozem v pravém pruhu širším a levém zúženém. Podle dopravníinfo to má skončit 9.12., ale nevím zda to neprodlužují, protože začátek uvádějí 2.12 ale to není pravda, bylo to tam už dříve.
hh
Autor
Příspěvky: 2553
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: [D5] Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od hh »

Grrrr kabel nějakej.

Dnes jsem jel do Plzně a omezení tam bylo a pak zpátky a už se jede normálně 160 ;)
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: [D5] Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od theodor less »

ŘSD 23.6.2014:Metoda fragmentace, tedy postup, kdy se rozbije vrstva současného betonového povrchu vozovky, který se na místo odtěžení překryje silnou vrstvou asfaltu, by znamenala pouhou opravu vozovky dálnice, nikoliv její skutečnou modernizaci na delší časové období. Po nejpozději patnácti letech by dálnice potřebovala další výraznou opravu a další vysoké investice.
Také by došlo k navýšení stávajícího povrchu vozovky o nové asfaltové vrstvy a k obtížné úpravě zejména příčných sklonů podle současných technických předpisů
.
Na cca 60 km ve směru Bavorsko jsou mikrotrhliny, někde dokonce olámané hrany u příčných spár.
Mikrotrhliny se budou řešit mikrokobercem, větší poruchy odfrézováním 80 mm a položením asfaltových hutněných vrstev. (Události v regionech Praha 13.2.2019)
Je vidět posun názorů na ŘSD.
Nechcete se tomu Jančurovi omluvit?
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: [D5] Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od Martin z Ostravy »

A co ten s tím má společného?
R48 -> D48 se podařilo!
krtek700
Příspěvky: 1134
Registrován: 6.12.2015 12:16:17

Re: [D5] Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od krtek700 »

Martin z Ostravy píše:A co ten s tím má společného?
Řekl bych, že chtěl jezdit s autobusy po opravované D1 kratší dobu než při modernizaci. Pak modernizovat D1, když bude stát už D35.
Dnes to vypadá, že do 15 let budeme mít D35, ale 15 let jsme měli už 2x od revoluce a pořád nic, tak asi nechtěl nikdo čekat. Navíc D1 sama o sobě je fakt zastaralá, takže ta modernizace je třeba, D5 je poměrně moderní, tak tam není větší zásah tak potřeba.
balance
Příspěvky: 2183
Registrován: 24.9.2009 10:51:36

Re: [D5] Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od balance »

Pro uvdení do "obrazu", tak dnes proběhla na ČT tato reportáž ...
https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/27 ... ji-pet-let

Je tam i pár "historických" záběrů z budování úseku Plzeň-Rozvadov. O fragmenataci nebo Jančurovi či posunu názorů ŘSD se tam skutečně nemluví. 8-)
Mimochodem daný problém zde na fóru už "hh" několikrát uváděl ... viz výše a předchozí strany fóra.
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: [D5] Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od theodor less »

Když se ptáte i Vy, co o tom ví ostatní?
Jančura byl proti modernizaci jaká probíhá na D1. Tato je všem známa a nebudu ji tu popisovat.
Navrhoval fragmentaci a položení asfaltové hutněné vrstvy. Na D5 nehrozí nerovnosti ve spárách, nemusí se tedy fragmentovat, ale asfaltové hutněné vrstvy se pokládat budou (samozřejmě po odfrézování potřebné tloušťky betonové vrstvy).
Mám za to, že příbuznost řešení Jančury a ŘSD-2019 je zřejmá. A je zřejmé, že "Větrné Jeníkovy" a další problémy jsme si mohli ušetřit.
Jančura to nevymyslel, použito to bylo třeba v bývalém NDR, ale patří mu dík za to, že metodu prosazoval. I když myslel hlavně na své autobusy, musím prohlásit: "Pane Jančuro, za ŘSD a spoustu hloupých lidí se Vám omlouvám."
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: [D5] Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Pokud nevidíš rozdíl mezi CB vozovkou bez trnů stáří 35 let a vozovkou s trny stáří 21 let, tak asi není o čem debatovat.
Podotýkám, že se mi modernizace v současném pojetí vůbec nelíbí a toto pojetí je výsledkem absence koncepce a řady špatných rozhodnutí, zejména toho, že se nebude dělat 6 pruh, součástí nebude rozšíření odpočívek, zvolený typ povrchu apod.
Ale to co navrhoval Jančura bylo jen provizorní řešení s velmi nejistým výsledkem (zejména na úsecích, kde se propadají a praskají desky několik posledních let (úsek 23, 19, 16, 12).
Na D5 není (nebude) navíc použita fragmentace ale buďto mikrokoberec nebo zbroušení CB s položením hutněného AB, což je dost rozdílná technologie, než jakou navrhoval Jančura na D1. Už jen proto, že fragmentací se může a dost často se i poškodí podkladní vrstva, která navíc na D1 byla v některých místech vlivem špatné údržby již poškozena. Porucha by se tedy ve vozovce objevovala stále, a bylo by třeba uzavírek, které by ale šly jen v režimu 2+1, protože v Jančurově plánu se nepočítalo s rozšířením na D28.
Jeho řešení by bylo proveditelné a rozumné v 90. letech, kdy stáří dálnice bylo kolem 25 let a poruch nebylo tolik, v roce 2010 již nikoliv.
R48 -> D48 se podařilo!
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: [D5] Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od P_V »

Jančura navrhoval i rozšíření na úkor středového dělicího pruhu tj bezpečnosti. Pod tím sdp je kanalizace, která by se kvůli zatížení musela přeložit. Zesílení únosnosti krajnic by tahle metoda neřešila. Zmíněná reprofilace vozovky by se tím také nevyřešila.
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: [D5] Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od JirkaS »

theodor less píše:"Pane Jančuro, za ŘSD a spoustu hloupých lidí se Vám omlouvám."
Omlouvejte se, jak chcete, ale není k tomu důvod. Jak už bylo řečeno, Jančura chtěl na D1 něco zcela jiného, než se provede na D5. A ani to řešení D5 není konečné, je to jen oprava, která by měla vést k dosažení +- původně plánované životnosti. Pak bude i tam muset dojít k úplné modernizaci.
kyk
Příspěvky: 954
Registrován: 22.7.2011 10:54:46
Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
Kontaktovat uživatele:

Re: [D5] Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od kyk »

Jančurovo radění je asi na stejné úrovni jako kdybych mu já radil do řízení flotily autobusů.
hh
Autor
Příspěvky: 2553
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: [D5] Opravy, rekonstrukce

Příspěvek od hh »

theodor less píše:Když se ptáte i Vy, co o tom ví ostatní?
Jančura byl proti modernizaci jaká probíhá na D1. Tato je všem známa a nebudu ji tu popisovat.
Navrhoval fragmentaci a položení asfaltové hutněné vrstvy. Na D5 nehrozí nerovnosti ve spárách, nemusí se tedy fragmentovat, ale asfaltové hutněné vrstvy se pokládat budou (samozřejmě po odfrézování potřebné tloušťky betonové vrstvy).
Mám za to, že příbuznost řešení Jančury a ŘSD-2019 je zřejmá. A je zřejmé, že "Větrné Jeníkovy" a další problémy jsme si mohli ušetřit.
Jančura to nevymyslel, použito to bylo třeba v bývalém NDR, ale patří mu dík za to, že metodu prosazoval. I když myslel hlavně na své autobusy, musím prohlásit: "Pane Jančuro, za ŘSD a spoustu hloupých lidí se Vám omlouvám."
Co to melete? D5 viz 2018 km 100-110 byla odstraněna CB deska a položena nová.
Odpovědět

Zpět na „D5“