Elektromobilita
Re: Elektromobilita
Sakra, tady už to i na mě začíná být trolling na trolling.
Sosa: Uznávám, už nikdy nevyřknu slova jako auto, zbraň, člověk, všechno nějaký režim používal k vraždění . Já se divím, koncentrační tábory jsme po nacistech nepřevzali, tak proč jsme nezakázali taky spalováky, když pomocí nich nacisté zabíjeli lidi?
jozka: To je moc dlouhé, nechce se mi to číst, ale nic moc o uzavřené místnosti tam nevidím. Spalovák zabije jak chce, myslím, že když se mu nepodaří otrávení, tak by mohl aspoň zkonzumovat kyslík
Sosa: Uznávám, už nikdy nevyřknu slova jako auto, zbraň, člověk, všechno nějaký režim používal k vraždění . Já se divím, koncentrační tábory jsme po nacistech nepřevzali, tak proč jsme nezakázali taky spalováky, když pomocí nich nacisté zabíjeli lidi?
jozka: To je moc dlouhé, nechce se mi to číst, ale nic moc o uzavřené místnosti tam nevidím. Spalovák zabije jak chce, myslím, že když se mu nepodaří otrávení, tak by mohl aspoň zkonzumovat kyslík
Re: Elektromobilita
https://vtm.zive.cz/clanky/zima-odhaluj ... fault.aspx
Ja mam takovy pocit, ze tu alektromobilitu obhajuji spise ti co maji "zkusenosti" z novin nebo YT. Oni ani majitele Tesel nemluvi tak jednoznacne pro elektricky a to ze vsichni maji doma dalsi auta se spalovaky, je uz jen takovy detail.
Ja mam takovy pocit, ze tu alektromobilitu obhajuji spise ti co maji "zkusenosti" z novin nebo YT. Oni ani majitele Tesel nemluvi tak jednoznacne pro elektricky a to ze vsichni maji doma dalsi auta se spalovaky, je uz jen takovy detail.
-
- Příspěvky: 922
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: Elektromobilita
Ta uzavřená místnost byla reakce na to, že tady někdo (...) umísťuje do uzavřené místnosti spalovací motor vs. elektromotor, tedy ideologicky špinavé vs "čisté".
Ale reálně je ještě někde na pozadí těžba ropy, její doprava, rafinérie a distribuce PHM, výroba spalovacího motoru vs. těžba uhlí a jeho spalování (protože jinak než uhlím a fuj fuj jádrem zatím stabilně elektřinu vyrábět neumíme), výroba elektromotoru a hlavně akumulátorů (vč. související těžby lithia, ...).
A vytahovat do diskuze (uzavřená místnost) jen jednu část nelze.
A jinak v té izolované místnosti se samozřejmě udusíte časem taky kvůli snižujícímu se podílu kyslíku
Ale reálně je ještě někde na pozadí těžba ropy, její doprava, rafinérie a distribuce PHM, výroba spalovacího motoru vs. těžba uhlí a jeho spalování (protože jinak než uhlím a fuj fuj jádrem zatím stabilně elektřinu vyrábět neumíme), výroba elektromotoru a hlavně akumulátorů (vč. související těžby lithia, ...).
A vytahovat do diskuze (uzavřená místnost) jen jednu část nelze.
A jinak v té izolované místnosti se samozřejmě udusíte časem taky kvůli snižujícímu se podílu kyslíku
Re: Elektromobilita
krtku, vite, ze mne neprekvapuje ze nechcete cist? To totiz verici nikdy nedelaji, oni svou zjevenou pravdu znaji, jakekoliv argumenty (kterych vam zde bylo sneseno i s odkazy dost) nepotrebuji.
Re: Elektromobilita
Ta studie, to je fakt dobrý vtip. Snížení dojezdu při zapnuté klimatizaci při 35 stupních celsia (oproti vypnuté klimatizaci) o víc jak 15 %? To i to zimní se opravdu dramaticky rozchází s praktickými zkušenostmi, které mám jak já, tak i těch pár dalších lidí, které znám a elektroauto mají. Tak jsem se podíval, kdo tu studii platil a je to American Automobile Association, což je organizace sdružující automobilové kluby. Jen z toho, co je napsáno na Wikipedii, je vidět, že jsou dost jasně proti jakémukoliv alternativnímu způsobu pohonu, či třeba i proti veřejné dopravě a aktivně proti tomu lobují. Brát ji vážně by bylo stejně nerozumné, jako studii od spolku pro elektromobilitu...
Majitelé tesel, protože mají ty zkušenosti, tak co jsem zaznamenal, tak většinou říkají, že teď elektromobily rozhodně nejsou pro každého, ale časem, že budou. Také téměř všichni říkají, že spalovací auto už nechtějí. Celkem to dokládá třeba seznam aut seřazený dle spokojenosti majitelů od Consumer Reportu a světe div se, vyhrála Tesla Model 3. A většina co znám, tak doma spalováka nemá, já jsem třeba výjimka a to jen proto, že elektroauto, které by vyhovovalo pro potřeby mojí ženy, tak ještě neexistuje (první vyhovující asi bude Tesla Model Y).NoOne píše:Ja mam takovy pocit, ze tu alektromobilitu obhajuji spise ti co maji "zkusenosti" z novin nebo YT. Oni ani majitele Tesel nemluvi tak jednoznacne pro elektricky a to ze vsichni maji doma dalsi auta se spalovaky, je uz jen takovy detail.
Re: Elektromobilita
Mosquit: Tak neplánoval jsem, že se chystáte někdo v té místnosti zůstat až do doby, kdy to vydýcháte .
K tomu delšímu. Proto jsem psal o místnosti bez rafinérie, protože ty továrny a elektrárny nestojí uprostřed města, takže tam má vliv prakticky jen to auto, takže podobnost s tou místností je na místě, protože záleží jen na tom, co vypouští.
NoOne:
Tak nadpis je tak trochu zavádějící, nezáleží to na teplotě, ale na topení. Můžete si tam přidat naftové topení když budete potřebovat plný dojezd. Pro člověka co má nabíječku na místě, tak je to mimo debatu, protože může zahřívat během napájení. Tam kde není, tak to asi bude problém. Nečetl jste celý průběh toho testu, má to dost stran, zajímalo by mě, jak to bylo testováno, nějak se mi nechce věřit, že ohřejete auto z -7 na 20 stupňů a po zbytek doby udržování stojí 40% baterie.
K tomu delšímu. Proto jsem psal o místnosti bez rafinérie, protože ty továrny a elektrárny nestojí uprostřed města, takže tam má vliv prakticky jen to auto, takže podobnost s tou místností je na místě, protože záleží jen na tom, co vypouští.
NoOne:
Tak nadpis je tak trochu zavádějící, nezáleží to na teplotě, ale na topení. Můžete si tam přidat naftové topení když budete potřebovat plný dojezd. Pro člověka co má nabíječku na místě, tak je to mimo debatu, protože může zahřívat během napájení. Tam kde není, tak to asi bude problém. Nečetl jste celý průběh toho testu, má to dost stran, zajímalo by mě, jak to bylo testováno, nějak se mi nechce věřit, že ohřejete auto z -7 na 20 stupňů a po zbytek doby udržování stojí 40% baterie.
Re: Elektromobilita
Mumry, ono taky zalezi JAK se to pouziva. Nekdo si zapne vyhrivani sedacek a vic neresi. Jiny si nastavi vnitrni teplotu na 26 jede. Tohle je stejne jako s domy. Zazil jsem jak si jeden pochvaloval svuj pasivni dum a petinove naklady na topeni nez z nejd vylezlo, ze drzi doma 20 stupnu misto 25.
Krtu, predpokladam, ze mate zateplene auto, protoze jinak by vam pri jizde v mrazu dost rychle vychladlo, stejne jako nam ostatnim.
Krtu, predpokladam, ze mate zateplene auto, protoze jinak by vam pri jizde v mrazu dost rychle vychladlo, stejne jako nam ostatnim.
Re: Elektromobilita
A můžu se zeptat, co přesně jsem měl číst? Posílal jste nějakou diskuzi, to se omlouvám, ale to odmítám číst.jozka píše:krtku, vite, ze mne neprekvapuje ze nechcete cist? To totiz verici nikdy nedelaji, oni svou zjevenou pravdu znaji, jakekoliv argumenty (kterych vam zde bylo sneseno i s odkazy dost) nepotrebuji.
Re: Elektromobilita
Jasně, toho jsem si vědom, taky proto neříkám, že mých necelých 5 % v zimě je něco, co bude mít každý. Ale zas z praxe nevím o nikom, kdo by měl něco jako 40 %, ale nasimulovat se dá i 90 %, to bych dokázal takyjozka píše:Mumry, ono taky zalezi JAK se to pouziva. Nekdo si zapne vyhrivani sedacek a vic neresi. Jiny si nastavi vnitrni teplotu na 26 jede. Tohle je stejne jako s domy. Zazil jsem jak si jeden pochvaloval svuj pasivni dum a petinove naklady na topeni nez z nejd vylezlo, ze drzi doma 20 stupnu misto 25.
Re: Elektromobilita
krtku, za diskusi se omlouvam, prirozene to mel byt ten clanek.
Re: Elektromobilita
Tak zrovna o tehle zprávě se velmi rychle ukázalo, že je to fake na objednávku německých automobilek. Ale klidně dál pokračujte ve vašem trolování. Z vašich příspěvků je evidentní, že se stejně na nic jiného nezmůžete.jozka píše:Mimochodem, k tomu zabijeni v uzavrene mistnosti...
Jinak sem krtku chodte dal, humor je potreba.
Re: Elektromobilita
predpokladam, ze i k tomuhle mate odkaz...
Re: Elektromobilita
20°C máme doma co bydlím v baráku, tedy zhruba od roku 1980jozka píše:...
Zazil jsem jak si jeden pochvaloval svuj pasivni dum a petinove naklady na topeni nez z nejd vylezlo, ze drzi doma 20 stupnu misto 25.
...
ano, slýchám, že panelákové typy jedou na trenkovou teplotu pořád
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Elektromobilita
Připojuji se k Mike, taky jedeme v baráku cca 20°C, 25 je podle mě už přehnané. Nevíte někdo, jakou mají spotřebu Infralampy? Než se ohřeje auto, tak se člověk zahřeje infrou
-
- Příspěvky: 922
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: Elektromobilita
A že to udělá dost. V mém domě měla původní majitelka dříve roční spotřebu 28 MWh (kondenzační kotel), přičemž topila na 27 °C (!).
Já topím v hlavní místnosti na 22 °C a v některých vůbec (garáž součást domu, ložnice) a hned 10 MWh... (170m2, energ. B)
Možná proto se ty názory elektromobilistů tak liší - třeba někteří fakt netopí.
Já topím v hlavní místnosti na 22 °C a v některých vůbec (garáž součást domu, ložnice) a hned 10 MWh... (170m2, energ. B)
Možná proto se ty názory elektromobilistů tak liší - třeba někteří fakt netopí.
Re: Elektromobilita
Tak jsem koukl rychle na přímotopy a vyšlo mi, že klasické přímotopy, co se dávají do místností, tak mají cca 36 kWh za 24 hodin. Čím sakra topí Tesla a ostatní elektroauta?
-
- Příspěvky: 922
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: Elektromobilita
Takové naftové Webasto (nezávislé topení) do normálního auta má výkon cca 2 až 4 kW (přičemž pro roztopení používá tu vyšší hodnotu, pro udržování tu nižší nebo nic - pokud už topí spalovací motor).
Re: Elektromobilita
No, v prvni rade topi na zlomku objemu. Sice s mizernou izolaci, ale preci jen to je znat. Ono staci provnat, jak rozdilne rychle se vytopi prostor osobaku a dodavky.
Re: Elektromobilita
Tím ty rozdíly nejsou. Klíčové jsou dvě věci a to, jestli je možné předehřát auto jinak než z baterky (např. tím, že člověk parkuje v garáži, nebo že sice venku, ale předehřívá proudem ze sítě) a pak jak rychle jede. Ona totiž spotřeba energie na topení je při fixní teplotě téměř lineárně závislá na čase, kdežto spotřeba energie pro pohyb nikoliv. Takže za ideálních podmínek, kdy je auto přes noc v teplé garáži (něco přes 10 stupňů i při velkých mrazech) a pak se s ním většinu času jede rychle po dálnici, tak je ten nárůst spotřeby s přehledem do 5 %. Když ale člověk má auto přes noc nepřipojené venku, šourá se jen v kolonách po městě, dopřává si při tom plážové teploty a ještě jezdí jen kousek, tak mu to klidně skočí přes 30 %.Mosquit píše:Možná proto se ty názory elektromobilistů tak liší - třeba někteří fakt netopí.
Krásně to demonstrují čísla, kdy já za hodinu spotřebuju na cestu zhruba 40 kWh a na topení 2 kWh, ale někdo, kdo poskakuje v kolonách po městě a nemá předehřáté auto, tak za hodinu na topení sežere klidně 6 kWh a na cestu 15 kWh.
Re: Elektromobilita
VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci
Podle informací zasvěcenců nyní trvá vyrobit konvenční volkswagen v průměru mezi 26 a 32 hodinami. Naproti tomu elektromobil postavený na platformě MEB by si vyžádal jen 16 hodin výroby, a to v současných podmínkách. Během několika následujících let by se tato hodnota měla dále snížit a spolu s tím by se snížily náklady na výrobu až o 35 procent.
Díky tomu by VW teoreticky mohl již v roce 2023 představit první dostupný a hlavně použitelný elektromobil za cenu 18 tisíc amerických dolarů, v dnešním přepočtu asi 410 tisíc korun, tedy za méně než poloviční cenu konkurenční Tesly Model 3. Jinými slovy: elektromobil za cenu naftového golfu, jak to už dlouho slibuje vedení koncernu VW.
o však nebude jednoduché. „Abychom mohli dosáhnout této ceny, musíme dokázat postavit celé auto během 10 hodin,“ řekl zdroj zevnitř automobilky pro Financial Times.
Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv
Popravdě nevěřím, že by bylo možné udělat elektromobil za 410 tisíc. Nicméně i z článku je vidět, že možnosti poklesu ceny jsou a pokud by použitelný elektromobil byl za 600-700 tis tak si najde hodně zájemců. Za každý km lze s elektromobilem a domácím dobíjením ušetřit 1,5 Kč.
Podle informací zasvěcenců nyní trvá vyrobit konvenční volkswagen v průměru mezi 26 a 32 hodinami. Naproti tomu elektromobil postavený na platformě MEB by si vyžádal jen 16 hodin výroby, a to v současných podmínkách. Během několika následujících let by se tato hodnota měla dále snížit a spolu s tím by se snížily náklady na výrobu až o 35 procent.
Díky tomu by VW teoreticky mohl již v roce 2023 představit první dostupný a hlavně použitelný elektromobil za cenu 18 tisíc amerických dolarů, v dnešním přepočtu asi 410 tisíc korun, tedy za méně než poloviční cenu konkurenční Tesly Model 3. Jinými slovy: elektromobil za cenu naftového golfu, jak to už dlouho slibuje vedení koncernu VW.
o však nebude jednoduché. „Abychom mohli dosáhnout této ceny, musíme dokázat postavit celé auto během 10 hodin,“ řekl zdroj zevnitř automobilky pro Financial Times.
Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv
Popravdě nevěřím, že by bylo možné udělat elektromobil za 410 tisíc. Nicméně i z článku je vidět, že možnosti poklesu ceny jsou a pokud by použitelný elektromobil byl za 600-700 tis tak si najde hodně zájemců. Za každý km lze s elektromobilem a domácím dobíjením ušetřit 1,5 Kč.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Elektromobilita
hodina/auto je zajímavý parametr, ale zajímalo by mě, jak je definován.Anonym píše: Podle informací zasvěcenců nyní trvá vyrobit konvenční volkswagen v průměru mezi 26 a 32 hodinami.
Re: Elektromobilita
Já bych si tipl, že to bude něco od plechů karoserie po opuštění linky(před kontrolou a otestováním). Ale pokud si pamatuji, tak jsem někde četl, že Škoda to má za těch 16/17 hodin, takže buď si to špatně pamatuji, nebo tam počítají ještě něco předtím(výrobů motorů atd., ale to je divné), nebo je VW sakra pomalý .theodor less píše: hodina/auto je zajímavý parametr, ale zajímalo by mě, jak je definován.
Re: Elektromobilita
musí v tom být asi započteny i subdodávky atp.
kapacita třeba Fabie je 1000ks / den ( a teď nevím, jestli není náhodou 700 za směnu, ale to je asi blbost )
kapacita třeba Fabie je 1000ks / den ( a teď nevím, jestli není náhodou 700 za směnu, ale to je asi blbost )
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Elektromobilita
Tak ks/den je k hodin/ks irelevantní, protože auto můžeš plivat každou minutu i jednou za hodinu, ale obě můžou trvat těch 17 hodinMike píše:musí v tom být asi započteny i subdodávky atp.
kapacita třeba Fabie je 1000ks / den ( a teď nevím, jestli není náhodou 700 za směnu, ale to je asi blbost )