Zklidnění Severojižní magistrály
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
Bohužel ne, je to až od následující křižovatky. Kolik lidí si nevšimne dodatkové tabulky a pojede i přes den 50?
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
kasme: Pěkné, že se snaží kultivovat okolí SJM. Akorát by to chtělo nějákou protisprejerskou ochranu. Možná je to tím, že stárnu, ale tohle mě rozčiluje čím dál tím víc. Každý chycený sprejer by měl dostat kartáč a pečlivě to vyčistit do původní podoby. Pak je šance, že by si to propříště rozmyslel.
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
Zákon č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích: "...křižovatka je místo, v němž se pozemní komunikace protínají nebo spojují; za křižovatku se nepovažuje vyústění polní nebo lesní cesty nebo jiné účelové pozemní komunikace na jinou pozemní komunikaci."Sosa píše:Bohužel ne, je to až od následující křižovatky. Kolik lidí si nevšimne dodatkové tabulky a pojede i přes den 50?
Takže i "spojují", tudíž to 50-ku ruší. Pokud by to byl odpojovák, tak platí dál.
-
- Příspěvky: 924
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
Chyba, připojovák se za křižovatku nepovažuje.
https://www.autoweb.cz/beran-definice-k ... avstivena/
Jinak takové téma už tu je http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 2&start=50
https://www.autoweb.cz/beran-definice-k ... avstivena/
Jinak takové téma už tu je http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 2&start=50
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
Argumentace možná logická, ale naprosto odporující praxi. Nevím, který bod autoři dopravního značení považují na MÚK za "křižovatku", kde končí platnost předchozího omezení, ale nikde v okolí Prahy (ani v ní samotné) jsem se za MÚK nesetkal s ukončením omezení rychlosti. Podle v odkazu uvedené logiky byste musel po D10 jet buď max. 100 km/h (pokud jste přijel po Vysočanské radiále), nebo max. 80 km/h (pokud jedete z D0), ukončení omezení tam prostě není. A totéž platí pro všechny ostatní mne známé dálnice opouštějící Pražský okruh.Mosquit píše:Chyba, připojovák se za křižovatku nepovažuje.
https://www.autoweb.cz/beran-definice-k ... avstivena/
Takže pozor, ne vše, co se tváří jako odborný článek, je pravda.
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
MÚK se vždy považovala za křižovatku, která ukončuje platnost omezení, respektive konec připojení poslední větve.V tomto případě tedy MÚK Vyskočilova opravdu podle mého názoru onu padesátku ruší - přestože autoři nového omezení to tak určitě nechtěli.
A přednost zprava, tedy přednost těm, do se na dálnici připojují... "právník", který napsal tento článek, asi zkouší, co čtenáři skousnou.
A přednost zprava, tedy přednost těm, do se na dálnici připojují... "právník", který napsal tento článek, asi zkouší, co čtenáři skousnou.
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
2 MPMP :
já bych řekl, že omezení končí tam, kde minete značku s mostem na modrém podkladu
když se tedy bavíme o nájezdu na D10
já bych řekl, že omezení končí tam, kde minete značku s mostem na modrém podkladu
když se tedy bavíme o nájezdu na D10
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
Ruší to až následující křižovatka, čili na D10 opravdu to ruší až křižovatka na 3 km. Jinak, když se podíváte na Vysočanskou radiálu, tak tam omezující značky jsou před koncem připojováku a tak by jeho konec, dle této logiky, rušil to omezení.adamos píše:MÚK se vždy považovala za křižovatku, která ukončuje platnost omezení, respektive konec připojení poslední větve.V tomto případě tedy MÚK Vyskočilova opravdu podle mého názoru onu padesátku ruší - přestože autoři nového omezení to tak určitě nechtěli.
A přednost zprava, tedy přednost těm, do se na dálnici připojují... "právník", který napsal tento článek, asi zkouší, co čtenáři skousnou.
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
Pokud to má být pokus o vtip, tak jsem asi "marný". pokud je to míněno vážně, tak sorry, netuším, co je tím míněno.Mike píše:2 MPMP :
já bych řekl, že omezení končí tam, kde minete značku s mostem na modrém podkladu
když se tedy bavíme o nájezdu na D10
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
Sorry, ale asi mluvíme každý o jiné D10. Poslední omezení rychlosti, které znám je na VR zde a na D0 zde. Které, je podle Vás "před koncem připojováku"?Sosa píše: Ruší to až následující křižovatka, čili na D10 opravdu to ruší až křižovatka na 3 km. Jinak, když se podíváte na Vysočanskou radiálu, tak tam omezující značky jsou před koncem připojováku a tak by jeho konec, dle této logiky, rušil to omezení.
A z čeho usuzujete, že omezení ruší až následující MÚK a nikoliv ta nejbližší? To by mne opravdu zajímalo.
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
Tohle by se ale stejně mělo nějak vyjasnit. Končí omezení (např. na té D10 směr MB) v místě připojení z D0? Nebo tam, kde začíná přerušovaná čára? Nebo až na konci připojovacího pruhu? Kterého? Jsou tam dva, jeden končí dříve, druhý později.
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
Na D10 platí 130ka bez debat od tohoto místa:
https://www.google.cz/maps/@50.12092,14 ... 312!8i6656
Tj od místa kde se mi z dvou samostatných komunikací stává jedna - vymezeno dopravním značením.
https://www.google.cz/maps/@50.12092,14 ... 312!8i6656
Tj od místa kde se mi z dvou samostatných komunikací stává jedna - vymezeno dopravním značením.
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
Chudák pán z autowebu - jezdí 100-kou až do Brna a doufá, že bude cestou nějaké omezení, kde na konci bude B20b... Nebo možná lišácky najíždí až na exitu 2Mosquit píše:Chyba, připojovák se za křižovatku nepovažuje.
https://www.autoweb.cz/beran-definice-k ... avstivena/
- Přílohy
-
- D1 Chodov.jpg (73.82 KiB) Zobrazeno 22106 x
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
Ve vyhlášce se nikde nepíše, že ji ruší následující křižovatka, ale nejbližší. Ani tam není, že je to konec či začátek křižovatky. Tedy podle pravidla, že nejednoznačný předpis se musí vykládat ve prospěch omezovaného by za údajné porušení zákazové, omezující nebo příkazové DZ umístěné v křižovatce neměl padnout žádný postih.
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
mapman: A zdá se mi to, nebo se značky nejvyšší povolená umisťují vždy až na konec připojovacího pruhu (třeba na Novopacké do centra)?
https://www.google.cz/maps/@50.1195141, ... 312!8i6656
Jsme 300 metrů od místa, kde se, jak říkáte, stává ze dvou komunikací jedna. To máme 300 m jezdit 110 km/h? A před změnou koncepce dálniční sítě jsme mohli dokonce 130 km/h?
https://www.google.cz/maps/@50.1195141, ... 312!8i6656
Jsme 300 metrů od místa, kde se, jak říkáte, stává ze dvou komunikací jedna. To máme 300 m jezdit 110 km/h? A před změnou koncepce dálniční sítě jsme mohli dokonce 130 km/h?
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
VR je zcela určitě označena "autíčkem na modrém podkladu"MPMP píše:Pokud to má být pokus o vtip, tak jsem asi "marný". pokud je to míněno vážně, tak sorry, netuším, co je tím míněno.Mike píše:2 MPMP :
já bych řekl, že omezení končí tam, kde minete značku s mostem na modrém podkladu
když se tedy bavíme o nájezdu na D10
jak je to s D0 510 si teď nevzpomenu
a určitě někde cestou minete značku "s mostem na modrém podkladu" a od toho místa se může 130
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
Jo táááák. D0 je dneska dálnice, takže tam není nic a ve směru z VR je za ním hned omezení na 100 km/h, takže "tudy cesta nevede". (A mimochodem, dneska to už je "most na zeleném podkladu", ne modrém)Mike píše:VR je zcela určitě označena "autíčkem na modrém podkladu"
jak je to s D0 510 si teď nevzpomenu
a určitě někde cestou minete značku "s mostem na modrém podkladu" a od toho místa se může 130
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
Zajímavý výklad slova nejbližší. To by se dalo říci, že ji ruší i křižovatka, kterou jsme projeli před půl kilometrem, neboť je ke značce nejbližší.Japao Joe píše:Ve vyhlášce se nikde nepíše, že ji ruší následující křižovatka, ale nejbližší. Ani tam není, že je to konec či začátek křižovatky. Tedy podle pravidla, že nejednoznačný předpis se musí vykládat ve prospěch omezovaného by za údajné porušení zákazové, omezující nebo příkazové DZ umístěné v křižovatce neměl padnout žádný postih.
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
Vzhledem k tomu, že jsem k prováděcí vyhlášce nikde nenašel prováděcí předpis, tak bude výklad na soudu (předchozí křižovatku asi vyargumentuje že ne, ale tu, ve které je značka umístěna těžko).Sosa píše:Zajímavý výklad slova nejbližší. To by se dalo říci, že ji ruší i křižovatka, kterou jsme projeli před půl kilometrem, neboť je ke značce nejbližší.Japao Joe píše:Ve vyhlášce se nikde nepíše, že ji ruší následující křižovatka, ale nejbližší. Ani tam není, že je to konec či začátek křižovatky. Tedy podle pravidla, že nejednoznačný předpis se musí vykládat ve prospěch omezovaného by za údajné porušení zákazové, omezující nebo příkazové DZ umístěné v křižovatce neměl padnout žádný postih.
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
Je to tam jasně uvedeno, je to konec, tedy zcela přesně:Japao Joe píše:... Ani tam není, že je to konec či začátek křižovatky...
Vyhláška 30/2001, část druhá, díl 1, oddíl1, § 6, odst.3: Zákaz, omezení nebo příkaz vyplývající ze svislé dopravní značky končí na vzdálenější hranici nejbližší křižovatky... (a následují výjimky).
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
Vyhláška č. 30/2001 Sb., už více než tři roky neplatí!!!
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
dyť to je pravda, jsem vůl sorry
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
jé...MPMP píše: (A mimochodem, dneska to už je "most na zeleném podkladu", ne modrém)
to jsem ale debil
přesto si myslím, že VR je autíčko, D10 most
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
Tak v otázce zpomalení Liberecké tentokrát vyhrál zdravý rozum...
http://urdeska.praha.eu/files/vv%20oop% ... xsh-Qqxw==
http://urdeska.praha.eu/files/vv%20oop% ... xsh-Qqxw==
- Přílohy
-
- Bez názvu.png (116.44 KiB) Zobrazeno 21047 x
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
- Přílohy
-
- Bez názvu.png (45.14 KiB) Zobrazeno 21041 x