D35 Opatovec - Staré Město
Re: D35 Opatovec - Staré Město
Ja bych řekl, že se unáhlili se zakreslením. Sice už je odevzdaná tahová studie Bořitov - D35, ale studie říká, že všechny varianty (1+1, 2+1, 2+2) jsou ekonomicky přínosné a je na dohodě MD, Pardubického a Jihomoravského kraje, kterou variantu vybrat. Rozhodující bude stanovisko CK MD ČR.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: 3.11.2016 10:11:25
- Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
- Kontaktovat uživatele:
Re: D35 Opatovec - Staré Město
I kdyby to měla být S43, cokoliv bude lepší, než stávající vedení I/43...
Re: D35 Opatovec - Staré Město
Ta I/43 místo D43 je opravdu hrozivá. Snad přece nemůžou uvažovat o 1+1 ?? Pokud tam opravdu i ve výhledu má být do cca 12 000 vozidel (o čemž pochybuju) tak ale minimálně musí být 3-pruh kvůli předjíždění kamionů. A směrově dělená a 110/130.
Ale k D35 ... mohu poprosit o vysvětlení těchto prodlev:
V říjnu 2016 byla zpracována dokumentace pro územní rozhodnutí. ... Žádost o územní rozhodnutí byla podána v červnu 2017 ... Územní řízení bylo zahájeno 28. 8. 2018.
Já myslel, že jakmile je dodělána dokumentace, tak se dává žádost, nebo to tak není ? A celý rok mezi žádostí a zahájením řízení mi teda také přijde nějaké divné.
Je na D35 vůbec v plánu nějaká velká odpočívka ? Já vím, že je to ještě na dlouho, ale nemají tam všude na D35 jen střední odpočívky, což je v podání ŘSD cca 20 kamionů ? To by bylo na tuhle dálnici opravdu málo. Zrovna tady ta u Starého města je velkým adeptem na velkou odpočívku. Bude to před D43 a navíc v krajině, kde by teoreticky nikdo neměl protestovat.
Ale k D35 ... mohu poprosit o vysvětlení těchto prodlev:
V říjnu 2016 byla zpracována dokumentace pro územní rozhodnutí. ... Žádost o územní rozhodnutí byla podána v červnu 2017 ... Územní řízení bylo zahájeno 28. 8. 2018.
Já myslel, že jakmile je dodělána dokumentace, tak se dává žádost, nebo to tak není ? A celý rok mezi žádostí a zahájením řízení mi teda také přijde nějaké divné.
Je na D35 vůbec v plánu nějaká velká odpočívka ? Já vím, že je to ještě na dlouho, ale nemají tam všude na D35 jen střední odpočívky, což je v podání ŘSD cca 20 kamionů ? To by bylo na tuhle dálnici opravdu málo. Zrovna tady ta u Starého města je velkým adeptem na velkou odpočívku. Bude to před D43 a navíc v krajině, kde by teoreticky nikdo neměl protestovat.
Re: D35 Opatovec - Staré Město
ŘSD podá žádost o ÚR a poté získává další potřebné doklady. A je to běh na dlouhou trať.
Domnívám se, že důvodem je právě to, že to vše moc dlouho trvá. Kdyby to dělali stejně jako my u malých projektů, tak než by získali všechna vyjádření, tak by ta první (existence sítí apod.) ztratila už platnost a museli by je pořád obnovovat. Ale je to jen má dedukce, nic oficiálního v rukách nemám.
Domnívám se, že důvodem je právě to, že to vše moc dlouho trvá. Kdyby to dělali stejně jako my u malých projektů, tak než by získali všechna vyjádření, tak by ta první (existence sítí apod.) ztratila už platnost a museli by je pořád obnovovat. Ale je to jen má dedukce, nic oficiálního v rukách nemám.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: D35 Opatovec - Staré Město
Kde jsi přišel na to, že střední je jen 20 kamionů? Rozsah pro střední je 14-69 kamionů, počet míst se stanovuje podle potřeby té které dálnice. Viz https://www.rsd.cz/wps/wcm/connect/8fd5 ... OD=AJPERESAram96 píše: Je na D35 vůbec v plánu nějaká velká odpočívka ? Já vím, že je to ještě na dlouho, ale nemají tam všude na D35 jen střední odpočívky, což je v podání ŘSD cca 20 kamionů ? To by bylo na tuhle dálnici opravdu málo. Zrovna tady ta u Starého města je velkým adeptem na velkou odpočívku. Bude to před D43 a navíc v krajině, kde by teoreticky nikdo neměl protestovat.
Proti odpočívce již má vyhrady obec.
R48 -> D48 se podařilo!
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: D35 Opatovec - Staré Město
Nový leták (01/2019):
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/53/ ... _mesto.pdf
Odsun vydání SP o rok. Ostatní termíny jsou natolik vzdálené, že s nimi zatím nebylo třeba hýbat
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/53/ ... _mesto.pdf
Odsun vydání SP o rok. Ostatní termíny jsou natolik vzdálené, že s nimi zatím nebylo třeba hýbat
Re: D35 Opatovec - Staré Město
Já prostě nechápu, proč je zrovna tady stavební povolení 2021, když UR je 2019. D0 511 UR taktéž 2019 ale SP 2020 a ta stavba je mnohem náročnější, múk, mosty, přeložky já nevím co všechno ... Jak je to možné ?? Je to čistě kvůli tomu, že 511 má dostat UR někdy teď na začátku roku a D35 třeba na konci ?? Proč neprobíhá "paralelně" příprava dokumentace k SP ?? Tak jak píšou u 511 ?
Re: D35 Opatovec - Staré Město
A realita bude 511 SP 2023 a D35 tady 2022. Ty termíny v letácích je nutné brát jako nejoptimističtější možnou variantu.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: D35 Opatovec - Staré Město
To by bylo jediné rozumné a logické odůvodnění, protože pokud začne dříve, tak potom není důvod, proč by D35 měla začít až v roce 2022.
Re: D35 Opatovec - Staré Město
Plánovaná odpočívka u Starého Města se dostala do fáze EIA: https://portal.cenia.cz/eiasea/download ... fOznam.pdf
Re: D35 Opatovec - Staré Město
Už to tady zaznělo a není to úplně nejčerstvější téma, ale když už je to venku, tak dávám odkaz: https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/h ... zpravy_skn
Re: D35 Opatovec - Staré Město
Tyjo tak to valím oči Můj příspěvek zde na fóru je citován v článku
Za mě zopakuji jednoduchou myšlenku ... buď 1+1 v polovičním profilu podle intenzit, nebo 3-pruh jako konečné řešení, pokud jsou výhledové intenzity opravdu malé. Uvažovat o 1+1 jako konečném řešení je naprosto na když je to navíc část budoucí dálnice
Za mě zopakuji jednoduchou myšlenku ... buď 1+1 v polovičním profilu podle intenzit, nebo 3-pruh jako konečné řešení, pokud jsou výhledové intenzity opravdu malé. Uvažovat o 1+1 jako konečném řešení je naprosto na když je to navíc část budoucí dálnice
Re: D35 Opatovec - Staré Město
Všechny komunikace, které se stavěly v půlprofilu jako budoucí dálnice, se stejně celé předělávaly (nejen vozovka, ale i mosty ...), takže stavět něco v půlprofilu za dráž s tím, že se to v budoucnosti vyplatí je nesmysl. A 3-pruh na 3km úseku je taky nesmysl. Dokud nebude D43 tak stejně směr Brno pojede kolem Svitav a směr Mohelnice dále pokračuje taky jako 1+1 s rozšířením ve stoupání. Takže za mě předělat až při další rekonstrukci za 20+ let.
Re: D35 Opatovec - Staré Město
Dovolil bych si nesouhlasit, pokud vím tak I/3 se teď právě dostavuje na dálnici tak, že se staví druhá půlka. Jinak třípruh byl myšlen samozřejmě na větší úsek D43 a to od D35 po Svitávku/Boskovice. Jde mi o to, že podle mě je hloupost, že v budoucnu bude nějaký velký úbytek v křižovatce D43 se starou I/35. Čili přivaděč buď třípruh a stejně tak D43 nebo 1+1 v polovičním profilu a po dotáhnutí D43 na sever se to dodělá na 2+2. A ohledně polovičního profilu jde dle mě hlavně o zemní těleso, čili mít připravený zářez, násyp, mosty NAD "dálnicí". Navíc vyhlídky jsou takové, že část od Černé hory po D35 bude dřív než nejjižnější část. A po zprovoznění té severní se tam přelívá většina dopravy z I/43 + relace Brno-Jeseníky + nárůst tranzitu sever-jih kvůli D11 ke hranicím s Polskem, z čehož lze jednoduše vydedukovat, že o nějakém 1+1 nemůže být řeč, když je na stávající I/43 cca 8000 vozidel už teď. Ty stavby se budou stavět nejdříve za 12 let, to máme nejspíš nějaký nárůst ... Někdo by mohl namítnout, že 1+1 stačí na 20 000 vozidel > proč tedy D6+D7+a všelijaké další 4-pruhy pro 12-15 tisíc vozidel, které mají jít do realizace cca do 5 let
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: D35 Opatovec - Staré Město
Z původního půlprofilu na I/3 nezůstane, až na jeden dva nadjezdy, vůbec nic, celé se to dělá znovu z důvodu změny kategorie z D26,5 na D27,5.
MÚK Roudné u ČB se taky stavěla komplet znovu.
I/7 bude podobný příběh, jen se tam asi zachová více nadjezdů.
Možná by stálo za to, než psát jeden příspěvek s domněnkami a pocity za druhým, věnovat čas prostudováním dostupných informací ať už z fóra nebo z webů věnujících se dálnicím.
A upozorňuji, že toto vlákno je k D35 nikoliv k I/43(D43).
MÚK Roudné u ČB se taky stavěla komplet znovu.
I/7 bude podobný příběh, jen se tam asi zachová více nadjezdů.
Možná by stálo za to, než psát jeden příspěvek s domněnkami a pocity za druhým, věnovat čas prostudováním dostupných informací ať už z fóra nebo z webů věnujících se dálnicím.
A upozorňuji, že toto vlákno je k D35 nikoliv k I/43(D43).
R48 -> D48 se podařilo!
Re: D35 Opatovec - Staré Město
Pardon za OT-ne OT, řešíme tu ten přivaděč, takže to s tím úsekem podle mě souvisíMartin z Ostravy píše:Z původního půlprofilu na I/3 nezůstane, až na jeden dva nadjezdy, vůbec nic, celé se to dělá znovu z důvodu změny kategorie z D26,5 na D27,5.
MÚK Roudné u ČB se taky stavěla komplet znovu.
I/7 bude podobný příběh, jen se tam asi zachová více nadjezdů.
Možná by stálo za to, než psát jeden příspěvek s domněnkami a pocity za druhým, věnovat čas prostudováním dostupných informací ať už z fóra nebo z webů věnujících se dálnicím.
A upozorňuji, že toto vlákno je k D35 nikoliv k I/43(D43).
Co se týče polovičního profilu, ok, pokud došlo ke změně kategorie a přestavuje se to znova, je to spíše k pláči, že se něco postaví v polovičním profilu a pak se toho většina staví znova. Myslím, že máme dost schopné lidi na to, aby to v dnešní době dokázali navrhnout tak, aby k tomu v budoucnu případně nedošlo
Pokud budeme používat argumenty, proč nestavět poloviční profil, pomocí špatně namyšlených pol.profilů, tak můžeme zavrhnout tedy celou myšlenku polovičních profilů Proč se tedy v zahraničí tak uplatňují/uplatňovaly. Uznávám, že byl můj příklad I/3 asi špatný, každopádně i bez toho, je myšlenka polovičního profilu pořád racionální. Dle mě rozhodně rozumnější než 1+1 jako konečné řešení. Pokud tam má být tak málo aut, tak kategorii třípruhu. To není o kapacitě, ale o pohodlí. Jako dalo by se říct, že ty poslední 3 km by se už daly dojet v 1+1, ale proč tam nedat ten třetí pruh na jeden směr ??
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: D35 Opatovec - Staré Město
Poloviční profily byly rozebrány zde http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=16&t=1723 včetně všech pro a proti. Každopádně jejich aplikace se u nás ukázala jako velmi komplikovaná v konečném důsledku neekonomická.
Na těch 3 km je třetí pruh nic neřešící, to už bych to když už postavil spíš v plném profilu.
Každopádně bude úspěch pokud to bude aspoň 1/2 profil, což obnáší jeden širší nadjezd.
Na těch 3 km je třetí pruh nic neřešící, to už bych to když už postavil spíš v plném profilu.
Každopádně bude úspěch pokud to bude aspoň 1/2 profil, což obnáší jeden širší nadjezd.
R48 -> D48 se podařilo!
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: D35 Opatovec - Staré Město
Podle nového letáku bylo včera (5.3.) vydáno ÚR:
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/53/ ... _mesto.pdf
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/53/ ... _mesto.pdf
Re: D35 Opatovec - Staré Město
Aby se tento úsek nestavěl dříve než obchvat Litomyšle ...
Re: D35 Opatovec - Staré Město
Ale tam je přece potřeba vyřešit, aby jeden pán neviděl z okna na silnici. Kam se na to hrabě příprava nejdelšího dálničního tunelu v ČR.Aram96 píše:Aby se tento úsek nestavěl dříve než obchvat Litomyšle ...
Re: D35 Opatovec - Staré Město
Asi tak
Re: D35 Opatovec - Staré Město
ÚR vyvěšeno zde:
http://staremesto.imunis.cz/edeska/detail.asp?id=1415
http://staremesto.imunis.cz/edeska/detail.asp?id=1415
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: D35 Opatovec - Staré Město
Nebyl jste náhodou v pondělí někdo na veřejném projednání v M. Třebové, Marťasi?
Re: D35 Opatovec - Staré Město
Čistě náhodou jsem tam byl Z mého pohledu žádné překážky. Článek už vyšel v novinách, na Idnesu se ale neobjeví.vodouch2000 píše:Nebyl jste náhodou v pondělí někdo na veřejném projednání v M. Třebové, Marťasi?