I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Jestřebí (I/9) – Mladá Boleslav (D10) – Nymburk – (D11) – Kolín (I/12) – Kutná hora (I/2) – Čáslav (I/17) – Havlíčkův Brod (I/34) – Jihlava (D1) – (I/23) – Znojmo (I/53) – Rakousko
Odpovědět
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Příspěvek od kot »

Kdo tomu nevěří, nechť se vypraví odpoledne do Jaroměře...
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Příspěvek od Aram96 »

A normálně značkou lokálně zvýšit rychlost nad 90 mimo obec na dvoupruhu jde ? Já takové místo totiž neznám, ale kdyby to šlo, nemuselo by se papírovat SMV.

Co se týče kruháčů v ČR. Přijde mi, že se prostě dávají naprosto hlava nehlava a vůbec nikoho ani nenapadne, že dávat kruháč na vytíženou jedničku je prostě nesmysl (a že jich je), byť by připojoval dalších 10 silnic. Tento konkrétně je tady po dokončení druhé části obchvatu opravdu velkým špuntem, ale musím vám říct, že je dost dalších kruháčů na jiných silnicích, kde je provoz větší a možná i s menším počtem odbočujících aut, čili dokonce s menším smyslem ... Smysl kruháčů na jedničkách vidím tam, kde se sbíhají minimálně 3 silnice s podobnými intenzitami čili tam, kde se hodně odbočuje, ale ne tam, kde je hlavní nějaký směr a kruháč se staví pro komfort připojování z vedlejších, tohle opravdu jde jedině tam, kde jsou intenzity malé (což v této souvislosti myslím tak po 10, možná pod 8 tis. vozidel)
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Příspěvek od Lenny »

Zvýšit rychlost na dvoupruhu lze jedině změnou příslušného zákona.
Varianta směrově dělený dvoupruh označený jako SMV se 110 km/h mi nedává smysl, kvůli nemožnosti předjíždění.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Příspěvek od Aram96 »

Samotný směrově dělený dvoupruh je nesmysl, ať je tam 50,90 nebo 110. Ale to jsem nepsal :) Myslel jsem dát prostě na dvoupruh 110, ale to nelze bez změny zákona, dík za objasnění.
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Příspěvek od Honey72 »

Dělené dvoupruhy jsem viděl v zahraničí, třeba ve Francii. Asi tam bylo dost smrťáků, tak dali místo středové čáry svodidla. Ale i když to bylo označeno jako SMV, rychlost se nemění. Respektive, byla tam vždy značka s omezením rychlosti. Nejdřív mi to nedávalo smysl, ale byla tam plynulejší jízda než kdyby tam to svodidlo nebylo. Nikdo se na Vás nelepí, nikdo nepředjíždí kolonu a v poslední chvíli to střihne mezi a kolona brzdí ... :-) Naopak, všichni dostatečný odstup, stejná rychlost a frčí to.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Sudr
Příspěvky: 686
Registrován: 22.5.2013 11:01:28

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Příspěvek od Sudr »

Někdy prostě neplatí, že plná čára není zeď... Nějakou logiku to má, ale asi by to mělo být spojený se zákazem vjezdu minimálně traktorů ideálně i se zákazem vjezdu s platem vajíček za zadním oknem, o zákazu nehod a odstavených aut ani nemluvím. :)
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Příspěvek od Sosa »

Aram96 píše:Co se týče kruháčů v ČR. Přijde mi, že se prostě dávají naprosto hlava nehlava a vůbec nikoho ani nenapadne, že dávat kruháč na vytíženou jedničku je prostě nesmysl (a že jich je), byť by připojoval dalších 10 silnic.
Problém je, jak to jinak řešit. Pokud je silnice vytížená, až přetížená a je potřeba na ní napojit další silnice s hustším provozem, tak těch možností moc není. Nechat tak klasickou křižovatku je dost o hubu, neboť se tam začnou stávat nehody. Světelná křižovatka "uprostřed polí" taky není žádný zázrak bezpečnosti, neboť se může stát, že ji řidiči přehlédnou. Náklady tak nejsou zrovna zanedbatelné. Přeci je ten kruhák, byť se to nezdá jedno z lepších řešení. Nejlepší je MÚK, ale to se bavíme o úplně jiných finančních nákladech. Na nově budovaných obchvatech a silnicích by se měli prioritně budovat MÚK, ale to budeme vždy narážet na ekonomiku.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Příspěvek od Aram96 »

Sosa píše:
Aram96 píše:Co se týče kruháčů v ČR. Přijde mi, že se prostě dávají naprosto hlava nehlava a vůbec nikoho ani nenapadne, že dávat kruháč na vytíženou jedničku je prostě nesmysl (a že jich je), byť by připojoval dalších 10 silnic.
Problém je, jak to jinak řešit. Pokud je silnice vytížená, až přetížená a je potřeba na ní napojit další silnice s hustším provozem, tak těch možností moc není. Nechat tak klasickou křižovatku je dost o hubu, neboť se tam začnou stávat nehody. Světelná křižovatka "uprostřed polí" taky není žádný zázrak bezpečnosti, neboť se může stát, že ji řidiči přehlédnou. Náklady tak nejsou zrovna zanedbatelné. Přeci je ten kruhák, byť se to nezdá jedno z lepších řešení. Nejlepší je MÚK, ale to se bavíme o úplně jiných finančních nákladech. Na nově budovaných obchvatech a silnicích by se měli prioritně budovat MÚK, ale to budeme vždy narážet na ekonomiku.
Jednoduše, pokud je hlavní směr vytížen tolik, že by se přes klasickou křižovatku nedalo z vedlejší odbočit a zároveň je potřeba ve velkém odbočovat i doleva, tak je řešením buď múk nebo kruháč + přemostění hlavní trasy nad kruháčem/pod kruháčem, čili taková rádoby MÚK. Pokud jsou všechny směry velmi vytížené (i vedlejší) tak musí být plnohodnotná MÚK. Pokud jsou tu i na odbočování prioritní směry a to doprava,tak stačí připojováky, pokud doleva je potřeba přemostit hlavní trasu a udělat to samé akorát v opačném směru > čili MÚK. Těch úseků silnic první třídy není zas tak moc, kde by byly takové intenzity, že tam kruháč dávat je nesmysl. Bohužel ho rveme často právě i tam. Ta hranice bych osobně řekl, že by měla být někde cca 10-12 000 aut, čili tam, kde je taková intenzita, nebo se to k ní blíží, kruháče nedávat. A takových křižovatek, kde by i z vedlejší odbočovalo tolik aut, že by nestačila úrovňová křižovatka, těch taky není zas tolik, aby byla potřeba MÚK. Problém je, že se jaksi dává priorita možnosti napojit se na hlavní, před plynulostí průjezdu křižovatkou pohlavní trase...

Co je další věc, ne úplně na řešení tady, jsou parametry kruháčů. Často i tam, kde je vysoká kamionová doprava, jsou malé poloměry, a co mě štve ještě víc, že prostě v ČR neumíme postavit kruháč tak, aby vyjetí z něj bylo pohodlné a nemusel bych točit volantem nejdřív pořád doleva a pak úplně stejně hodně doprava. Chápu to ve městech, kde není místo, ale mimo obce je tohle totální prasárna, že ani při výjezdu z OK nemůžu vklidu 30-40 a musím dávat dvojku.
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Příspěvek od Sosa »

Souhlasím, ale bohužel vždy narazíme na ekonomiku. A je lepší byť špatný, než žádný kruháč. Bohužel, ropu ve velkém opravdu nemáme.
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Příspěvek od Honey72 »

Je to těžké. Za stejné peníze se může postavit několik obchvatů jen s kruhovými objezdy anebo jeden s plnohodnotnými MÚK.

A kruhových objezdů máme ještě poměrně málo. Únavný zážitek byl pro mne katalánský úsek čtyřpruhové silnice v parametrech SMV, jenže místo MÚK jen kruháče. Na cca 16 km trasy jich je 14, tedy skoro jeden na kilometr. Bylo to podobně otravné jako jet okolo Hradce Králové, ovšem s tím rozdílem, že na západě jsou kruhové objezdy dvoupruhové, žádné řazení do jednoho pruhu a člověk skoro vůbec nemusel zpomalovat. Tu předepsanou čtyřicítku dodržujete tak u prvních tří kruháků :-)

https://www.google.cz/maps/dir/42.26693 ... m2!4m1!3e0
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Příspěvek od Sosa »

Ono v zahraničí jsou občas kruháče i na dálnici. Ta většinou před ním skončí a za ním začne.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Příspěvek od Aram96 »

Ano, ať tam jsou alespoň 2-3 pruhové kruháče a pořádné poloměry, to kdyby bylo splněno, tak je to hned o něčem jiném. Jak jsem psal, nevím jestli právě tady, problém je, že u většiny kruháčů musí většina aut dávat dvojku, protože I PŘI VÝJEZDU je zatáčka jak prase, úplně zbytečně.
Jinak teda nevím, ale nepřezdívá se náhodou ČR "země kruhových objezdů" ?? :)
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Příspěvek od Aram96 »

Jinak ještě dodám k těm kruháčům, že se opravdu dávají přehnaně moc i tam, kde je i běžná křižovatka lepším řešením. Ano, kruháč je bezpečnější pro napojování, ale opravdu je potřeba pro pár aut za den, které se napojují na hlavní trasu, dělat kruháč a naprosto rozsekat plynulost hlavní trasy. Kruháče prostě patří tam, kde i hodně aut odbočuje, na tohle hledisko se při přípravě ŘSD skoro nedívá :ko: Nemluvě o tom, že když je dobrý rozhled a nic nejde, tak je to bez kruháče plynulejší i pro auta co odbočují...
Sauce
Příspěvky: 610
Registrován: 11.3.2018 12:57:47
Bydliště: Egerland

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Příspěvek od Sauce »

Aram96 píše:Jinak ještě dodám k těm kruháčům, že se opravdu dávají přehnaně moc i tam, kde je i běžná křižovatka lepším řešením. Ano, kruháč je bezpečnější pro napojování, ale opravdu je potřeba pro pár aut za den, které se napojují na hlavní trasu, dělat kruháč a naprosto rozsekat plynulost hlavní trasy. Kruháče prostě patří tam, kde i hodně aut odbočuje, na tohle hledisko se při přípravě ŘSD skoro nedívá :ko: Nemluvě o tom, že když je dobrý rozhled a nic nejde, tak je to bez kruháče plynulejší i pro auta co odbočují...
Je potřeba si však položit otázku, zdali není postavené řešení KO právě na naměřených intenzitách a podle modelů vychází (kromě MÚK - poměr cena výkon u nižších intenzit klesá, samozřejmě) nejlépe. Není třeba všude hledat neschopné projektanty, každý z nich by určitě měl ke všem řešením nějaký dobrý argument. Lépe než naříkat nad řešením bude možná lepší se zeptat přímo projektantů (pokud tuto informaci však poskytnou).
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Příspěvek od Honey72 »

Aram96 píše: Jinak teda nevím, ale nepřezdívá se náhodou ČR "země kruhových objezdů" ?? :)

To opravdu není ani zdaleka, myslíme si to jen my Češi :-). Pro zajímavost, celá polovina kruhových objezdů celého světa se nachází ve Francii, kde jich najdeme přes třicet tisíc.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Příspěvek od Aram96 »

Honey72 píše:
Aram96 píše: Jinak teda nevím, ale nepřezdívá se náhodou ČR "země kruhových objezdů" ?? :)

To opravdu není ani zdaleka, myslíme si to jen my Češi :-). Pro zajímavost, celá polovina kruhových objezdů celého světa se nachází ve Francii, kde jich najdeme přes třicet tisíc.
Jj díky za objasnění, párkrát jsem to četl, ale říkal jsem si, jestli to není jen pohled našich novinářů :D Na druhou stranu, že je ve Francii 30 000 kruháčů ještě nemusí znamenat, že my jich na počet km silnic nemáme taky dost :)
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Příspěvek od Honey72 »

Česko jich má kolem tisíce. Ročně je ve Francii zprovozněno kolem 500 kruhových objezdů :-) Druhá na světě je Británie s "pouhými" deseti tisíci a pro zajímavost v celých USA je pouze 3-4 tis. kruháků :-)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2951
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Příspěvek od Majkii »

Honey72 píše:Česko jich má kolem tisíce.
Je to tady silné OT, ale v ČR jich je přes 1600...
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Jirka L
Moderátor
Příspěvky: 2042
Registrován: 12.5.2014 9:53:51

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Příspěvek od Jirka L »

Aktualizace stavu vykoupených pozemků,

plné rozlišení:
stav k 3.3.2019
stav k 6.1.2018
stav k 12.3.2017
stav k 19.2.2016

náhled:
Havlíčkův Brod, JV obchvat 2019-03-03 1000px kv.9.jpg
Havlíčkův Brod, JV obchvat 2019-03-03 1000px kv.9.jpg (443.75 KiB) Zobrazeno 13129 x
U posledních vyvlastňovaných pozemků v k.ú. Termesivy č. 650/4 a 650/5 je převod stále (už rok) zastaven.
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Příspěvek od 1975 »

V lednu bylo podle letáku vypsáno výběrko na zhotovitele...platí tedy momentálně termín odevzdání nabídek 28.3.?

https://www.tenderarena.cz/profil/zakaz ... ?id=212995
ada031
Příspěvky: 2388
Registrován: 14.6.2010 9:33:18

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Příspěvek od ada031 »

Termín nyní posunut na 28.5.2019
ada031
Příspěvky: 2388
Registrován: 14.6.2010 9:33:18

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Příspěvek od ada031 »

Termín posunut na 31.5.2019
ada031
Příspěvky: 2388
Registrován: 14.6.2010 9:33:18

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Příspěvek od ada031 »

Termín posunut na 10.06.2019
vondr
Příspěvky: 2907
Registrován: 7.11.2009 19:52:08
Bydliště: vodňany

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Příspěvek od vondr »

MD zamítlo odvolání proti vydanému SP
http://mdcr.cz/getattachment/Ministerst ... 3.pdf.aspx
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: I/38 Havlíčkův Brod, JV obchvat

Příspěvek od Honey72 »

Po čtvrtečním průjezdu Brodem a po jeho severovýchodním obchvatu mám vážné obavy, že spousta řidičů osobních aut včetně mě bude i nadále používat průjezd městem. Už nyní je stará část obchvatu velice nekomfortní, vlastně to není obchvat, jen takový klikatý průtah periférií. Kamiony šplhají do kopců, na světlech se sotva rozjedou a myslím, že těch světel tam budou muset spousty přidat, protože jinak už z vedlejších ulic nikdo nikdy nenajede. Takže než se trmácet za kamiony tudy, to raději využiji zelenou vlnu po staré I/38.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Odpovědět

Zpět na „I/38“