Vysokorychlostní tratě (VRT)

Odpovědět
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od jozka »

Situaci z Prahy na vychod moc neznam, ale v jizdnim radu trate 090 je 6x Praha - Berlin/Hamburg/Kiel, 1x Budapest - Hamburg. I kdyby je zrusili vsechny (o cemz pochybuji), zas tak velka uspora to nebude, protoze v tom nejnaslapanejsim useku Praha - Kralupy (celkem 29 spoju do Kralup/Nelahozevsi) jezdi stejnou tratovou rychlosti jako zastavkove vlaky a tech par predjezdu se da realizovat. Dal, tam kde se rychliky konecne rozjedou na 140, tam uz jede jen dalsich 16 spoju povetsinou Decin, Cheb apod.). Plus tech par, co nezacina a nekonci v Praze/Usti. Vetsi rotyku podle mne dela v danem useku cargo, protoze to dost casto vedou dve, tri 740...
Mosquit
Příspěvky: 913
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Mosquit »

Realizace předjíždějí je velice obtížná a zpravidla znamená dlouhý pobyt ve stanici (a to ne mimořádně, ale dle GVD!).
Vysvětlujte lidem z Kralup, že musí denně čekat 12 minut v Roztokách, než je předjede ECčko, čímž se jim jízdní doba do Podbaby zvýší z 25 na 37 minut...

problém zastávkových vlaků není v jejich rychlosti na širé trati, ale právě v těch zastávkách ;-)
StavošUskanski
Příspěvky: 97
Registrován: 3.2.2018 15:09:56

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od StavošUskanski »

jozka píše:I kdyby je zrusili vsechny........Vetsi rotyku podle mne dela v danem useku cargo...

Existuje nějaký důvod, proč by se neměly všechny mezinárodní expresy převézt na trať k tomu určenou? Naopak bych čekal, že expresů ještě přibude. Mezinárodní cargo je otázka, ale vzhledem, k stávající přecpanosti bych čekal, že se tam nacpe co půjde....
Já to chápu, tak, že to jsou prostě další 4 koleje, které shodou okolností povedou dost rovně a nebudou nikam zbytečně zajíždět.
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od jozka »

Ja vim, jen naznacuji, ze temi 7 vlaky za 24 hodin (odjezdy z Prahy 6:32, 8:32, 10:32, 12:32, 14:32, 16:32, 18:32) zas tak moc neusetrite, protoze smer Z Prahy bude vytizeny hlavne odpoledne. U smeru do Prahy to bude zase naopak. Neco by se urcite zrusilo, vsechno asi ne. Jestli se zrusi nebo ne je otazka objednavatele, u nas by to za predpokladu, ze VRT bude stavet v Usti slo, nezam situaci v Nemecku. Ale treba jsem koukal na trasu Paris - Lyon. Tam muzete jak TGV, tak klasickym rychlikem. TGV vas tam doveze za pulku casu, rychlik ma 17 zastavek.

Schvalne jsem se podival na oba smery jizdniho radu a pokud jsem neco neprehledl, v Roztokach zadny vlak na predjezd neceka. Ty se odehravaji v Lovosicich a Kralupech a trvaji od 7 do 11 minut.

K tomu mezinardonimu cargu... kolik takove cargo jede? 120? Je lepsi ho napasovat mezi Esusy se stejnou rychlosti nebo k postPendolinu, co jede 300? Nevim, ptam se.
StavošUskanski
Příspěvky: 97
Registrován: 3.2.2018 15:09:56

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od StavošUskanski »

jozka píše: K tomu mezinardonimu cargu... kolik takove cargo jede? 120? Je lepsi ho napasovat mezi Esusy se stejnou rychlosti nebo k postPendolinu, co jede 300? Nevim, ptam se.
Pokud se shodneme na tom, že největší zdržení osobáku je brzdění + zastávka + rozjezd, tak odpověď není tak jednoznačná. Podle mého názoru hodně záleží na tom, kolik bude možností na vyhnutí. Pokud jen ve stanicích, tak to padá. Další věc je sklon. Pokud by byl nějaký divočejší, tak by to cargo nemuselo zvládat....
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od jozka »

No prave... to je otazka na kterou neznam odpoved, ale podle posledni studie, co jsem videl se se smisenym provoze pocita az v preshranicnim useku, na usek Praha - Usti s maximalkou 350km/h vam nikdo cargo, co pojede o vice nez 200km/h pomaleji nepusti. Podle mne. Uvidime.
matus
Příspěvky: 51
Registrován: 14.3.2009 13:02:26

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od matus »

Anonym píše: Tady nemluvím o nějakých dělnících u pásu, jak si je představuje Vy. Mluvím o lidech v pražských kancelářích jako jsem já.

...

Náklady na dojíždní z Ústí by tak byly okolo 5000 Kč/měsíc. To se vyplatí víc než si v Praze kupovat nebo pronajímat byt, navíc se tím podpoří problematický region.

Příklady ze zahraničí, VRT slouží jako doprava lidí do práce:
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/ ... oprava_rts
Prave tohle jsem mel na mysli. Ja jsem rovnez "digitalni" delnik. A ackoliv mam celkem slusny plat, tak si nedelam iluze, ze nas je dost na uziveni VRT. Jde o to, ze 5000,- Kc mesicne se mi zda proste malo. Myslim, ze cena nebude nizsi nez cca 500,- Kc na jednu cestu PHA-UnL. To vychazi na cca 5 cest tam a zpatky mesicne.
I kdyz prijmu jako fakt, ze vam to bude postacovat, tak takovych bude mozna kolem stovky ve meste jako je UnL. Kdyz to rozlozime do celeho mesice, tak pri opravdu optimistickem odhadu, ze se najde cca 200 lidi, co daji cca 7500,- mesicne na dojizdeni, tak to bude 1.5 milionu mesicne. A to jsou celkem optimisticka cisla, ktera ale ve finale vyjdou jako kdyz plivne do Stromovky.

V tom clanku, co odkazujete se pise o mestech vzdalenych cca hodinu jizdy a to je spise to Brno, Ostrava, Drazdany nez UnL, HK nebo Jihlava. U mest, ktera jsou 5-10x vetsi nez UnL lze uz pocitat s nizkymi tisicovkami cestujicich, kteri uz jsou schopni prinaset relativne male, ale celkem zajimave penize na provoz.
To pri kombinaci s cestujicimi na vetsi vzdalenosti, obcasnymi cestujicimi na blizka letiste a pod. muze prinest nejakou ekonomickou navratnost.

Trendem je dnes spise vedeni konferencnich hovoru a prace na dalku (sam pisete o home office), pri techto technologickych moznostech nejsou ani firmy ochotny moc prispivat na dopravu u lidi, u kterych to neni potreba.

Mne to proste dava smysl, ze preprava na mene nez cca 200km se jednoduse nevyplati, pokud neni vyvazena velkym mnozstvim cestujicich, co ale mala mesta v CR jednoduse nevygeneruji. Takze zastaveni par vybranych vlaku denne (2-3) v mestech jako je UnL pro pendlery jako jste vy, je maximum mozneho, aby to jeste nebylo naprosto ztratove.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Lenny »

A jak na ty koleje chtějí nacpat kamiony ze silnic a dálnic, když už teď tam není místo?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Mike »

2 matus :
jestli ono to není myšleno tak, že s VRT už nebudete dělničit v Praze, ale v Berlíně :lol:
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Sosa »

Lenny píše:A jak na ty koleje chtějí nacpat kamiony ze silnic a dálnic, když už teď tam není místo?
Stejně jako lidi z aut do MHD. Příkazem.
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od jozka »

Jinak si odpovim sam na otazku, jestli je mozne mit VRT tarif jen o nizsi desitky procent drazsi nez normalni. Odpoved mi naznacila uz mnou zminovana relace Paris-Lyon a je to ve stylu Radia Jerevan. Ano, lze, ale... koukal jsem na ceny a jsou jak uz je dnes obvykle silne plovouci, ale vypada to, ze v TER poridite druhou tridu za 65€, v TGV v rozmezi 64-97€. Proc "ale". Protoze kdyz to prepocitam na koruny (pro jednoduchost €=25CZK), vychazi to v TER na 1625 CZK, v TGV na 1600-2425CZK. A proc tedy "ale"? Protoze to vychazi na kilometr v TER 3,25 CZK na kilometr a v TGV 3,2-4,85 CZK/km. A ted si to srovnejte s tarifem CD, kdy Praha-Brno vychazi na 119-219CZK, coz je 0,47-0,85CZK/km a mnou zminovana studie odhadla cenu za km na 0,93CZK. Opravdu si nekdo mysli, ze vyssi mzdy francouzskych nadrazaku zpusobi ctyrnasobnou cenu jizdenky?
Kubajsu
Příspěvky: 1308
Registrován: 18.8.2010 8:42:13
Bydliště: Praha

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Kubajsu »

Jaká je situace na Francouzské železnici, co se týče zaměstnanosti, netuším. Ale vzhledem k tomu, že ve chvíli jakmile průměrný frantík uslyší o práci, tak začne stávkovat, tak bych to úplně nevylučoval. ;)
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od jozka »

Tak momentalne maji ke stavce bliz nasi zeleznicari (kvuli rezijkam).
Kubajsu
Příspěvky: 1308
Registrován: 18.8.2010 8:42:13
Bydliště: Praha

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Kubajsu »

Tak tak, ajznboňáci mají stávkování v krvi, to bude ve všech státech stejný :D
matus
Příspěvky: 51
Registrován: 14.3.2009 13:02:26

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od matus »

Mike píše:2 matus :
jestli ono to není myšleno tak, že s VRT už nebudete dělničit v Praze, ale v Berlíně :lol:
Ano, pokud se pri planovani VRT v CR zacne konecne premyslet preshranicne, budu jen rad. Je to totiz sance, ze se jednoho dne aspon neco postavi. Zda jich bude z Usti dost, aby jim tam zastavoval vlak, to neumim posoudit, ale jinak je to presne to, co jsem myslel - prestat premyslet uvnitr CR. To ty VRT opravdu nepotrebujeme.
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Mike »

Kubajsu píše:Tak tak, ajznboňáci mají stávkování v krvi, to bude ve všech státech stejný :D
osobně pamatuji jedinou stávku našich železničářů, někdy v 90. letech
zvnějšku se to poznalo tak, že na černém mostě bylo 3x tolik stopařů
samozřejmě, že odborový předák mluvil o úspěchu atp. ale ve finále to nikdo moc nepoznal
dneska by to polkly autobusy a čd by to mohlo zavřít
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od JirkaS »

Autobusy by to fakt nepobraly, dneska jezdí vlakem příměstsky víc lidí než v těch 90. letech. A třeba busů z ČM do Hradce jezdí míň než ještě nedávno, vlak je tam silnou konkurencí. Přesto, že přímá trať je pomalá, ale přes Pardubice je to slušné.
Mosquit
Příspěvky: 913
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Mosquit »

Kde by se ty autobusy a řidiči jen tak sehnali? Od východu po 231 míří ve špičce 3 nacpané dvojElefanti za hodinu, to je 1800 lidí za hodinu, to je každý 2 minuty jeden bus a na dlouhé trasy (dnes běžně dojíždějí lidi od Nymburka, Poděbrad i Kolína denně do Prahy)

Když by to byla jednodenní stávka, tak si s tím společnost nějak poradí (dovolené, homeofficy, ...), ale trvale je vlak páteřní doprava. Stávající obce podél II/611 už pomalu zavádějí autobusy k zastávkám vlaku, místo nespolehlivých busů na ČM (např. Nehvizdy)
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Sosa »

Mike píše:
Kubajsu píše:Tak tak, ajznboňáci mají stávkování v krvi, to bude ve všech státech stejný :D
osobně pamatuji jedinou stávku našich železničářů, někdy v 90. letech
zvnějšku se to poznalo tak, že na černém mostě bylo 3x tolik stopařů
samozřejmě, že odborový předák mluvil o úspěchu atp. ale ve finále to nikdo moc nepoznal
dneska by to polkly autobusy a čd by to mohlo zavřít
Ano, jistě. To se ukázalo před pár lety, kdy bylo dva dny náledí na trolejích a nemohly jezdit elektrické vlaky. Náhradní dopravu se nepodařilo zajistit ani v omezeném rozsahu, neboť všechny autobusy a řidiči mají své linky a záloh jsou jednotky autobusů na kraj.
krtek700
Příspěvky: 1134
Registrován: 6.12.2015 12:16:17

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od krtek700 »

Jak píše Mosquit. To stejné platí o pár kilometrů jižněji, kde se na 11 zejména v Úvalech a Klánovicích vlaky ráno i večer plní k prasknutí. Autobusy na ČM to samé. Řekl bych, že dojíždění do Prahy jenom z pár směrů by sebralo všechny přebytečné autobusy v ČR :D Zbytek republiky by se musel jít klouzat.
Na naší trati by logicky VRT ulehčilo obrovským způsobem.
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od jozka »

90.leta nejsou dobrym prikladem, protoze tenkrat jeste nebylo tak silne rozvinute osidleni zaPrazi a naopak doznivala era kdy bylo zamestnani povetsinou v miste.
Anonym
Příspěvky: 810
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Anonym »

Prostě VRT se vyplatí. Vyřeší se tím nedostatečná kapacita současných tratí. Rychlé výjezdy z Prahy pro denně dojíždějící, rozumný čas dojezdu z měst vzdálených i 100km jako je Ústí a okolí pro denní dojíždění do Prahy. Cena jízdenky z Ústí 500 Kč je nesmysl, bude to levnější, vždyť to není ani 100 km.
Pokud se neudělá rozumný dojezd, může to skončit jako ve Francii. Předměstí obsadili migranti, běloši se z předměstí odstěhovali na venkov kvůli zvýšené kriminalitě, špíně a hluku. Potom jim chtěli zvednou ceny za pohonné hmoty a byl oheň na střeše. Praze se může stát to samé.
Jako bonus je mezinárodní spojení. Mezinárodní vlaky nebudou jezdit často. Tipuji interval 2 hodiny. Většina cestujících bude v rámci ČR.
Samozřejmě otázkou je, jestli ekologové nezakleknou na aerolinky. Letecká doprava je ohromný znečišťovatel. Uhlí se omezuje, aerolinky mohou být příští obětí, svět blázní.

https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranic ... nicni_mato
Japao Joe
Příspěvky: 1040
Registrován: 13.9.2016 22:00:35

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Japao Joe »

Podle mě se zase nevyplatí (pokud mluvíme o návratnosti investice). Jsme tak malá země, že VRT nedává smysl, možná mezi Prahou a Brnem či Ostravou. Pokud je potřeba navýšit kapacitu tak dokončit úpravy koridorů na 160-200km/h a přidat koleje. Jediné, co dává smysl, je mezinárodní spojení a opět ne ekonomicky, ale jako dotovaná (investičně i provozně) alternativa k letecké dopravě.
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od jozka »

No, on je hlavne prasteny ten koncept dojizdeni do prace. 20km, budiz. Ale 100, 200? Pak nam ale vzniknou problemy s prehustenym, predrazenym centrem a obrovskymi oblastmi, kde chcipl pes. Plus ohromna kvanta energie a prostredku vyhazenych na dojizdeni a infrastrukturu pro nej. Ekologie v praxi...
Anonym
Příspěvky: 810
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Anonym »

Lidé vystudují v Praze a už tam zůstanou, bohužel. Pracovní příležitosti v některých oborech jsou zase většinou jen v Praze nebo Brně. Je to smutné, ale je to celosvětový trend. Vesnice se vylidňují. VRT může alespoň částečně vylidňovaní zmírnit.
https://kechlibar.net/2019/01/22/co-si-to-delame/
Odpovědět

Zpět na „Železniční doprava“