SSÚRS Běchovice

Praha (D0) – Úvaly – Český Brod – Kolín (I/38)
Odpovědět
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

SSÚRS Běchovice

Příspěvek od andy »

ŘSD oznámilo záměr Areál SSÚRS Běchovice č.19, parc. č. 1205/2, 1205/50, k. ú. Běchovice, Praha-Běchovice. Jedná se o areál poblíž mimoúrovňové křižovatky Českobrodské ulice a Štěrboholské radiály, ve kterém bude Středisko správy a údržby rychlostních silnic, stanice Hasičského a záchranného sboru a středisko Policie České republiky. Areál bude napojen na Českobrodskou obligátním kruhovým objezdem. To jsem zvědav, co na to o. s. Běchovice :D
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: I/12 obecně

Příspěvek od pp21 »

andy píše:Areál bude napojen na Českobrodskou obligátním kruhovým objezdem. To jsem zvědav, co na to o. s. Běchovice :D
V oznámení stojí, že areál bude napojen okružní či jinou křižovatkou ... volně přeloženo - kruháč není součástí stavby a není jisté že tam bude.
Jinak s největší pravděpodobností se jedná o náhradu za SSÚD Horní Počernice, které mělo být pro prvních pár km D11 a pro R1, ale už několikrát skončilo na, cituji, "nemožnosti získat vhodné pozemky".
A nejedná se jen o SSUD (SSURS), ale i o obligátní stanoviště PČR a celkem neobvykle i o stanoviště HZS (Hasiči).

Celkem by mě zajímalo, jak se nakonec vypořádají s faktem, že po dostavbě R1 stavby 511 bude v MUK se starou I/12 zrušen nájezd na jih, takže z tohoto SSURS nebude mozné najet na R1 směr D1, ani na stávající Štěrboholskou radiálu či na novou přeložku I/12. Vozidla úržby se můžou někde otočit (jenže kde?), ale vozidla HZS šetří každou vteřinu (proto mají i svůj vlastní výjezd přímo na Českobrodskou), takže pro ně je absence výše zmíněných dopravních vazeb naprosto fatálním nedostatkem. Nejsíš to skončí nějakym doplněním služebních ramp do MUK stará I/12 x R1 x nová I/12...
MPMP
Příspěvky: 3280
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: I/12 obecně

Příspěvek od MPMP »

Petr Pokorný píše:... Nejsíš to skončí nějakym doplněním služebních ramp do MUK stará I/12 x R1 x nová I/12...
Které budou muset mít zamčenou závoru (zase časová ztráta s odmykaním), jinak tam budou jezdit všichni, kterým bude zrušený sjezd chybět (zákaz vjezdu nebo plná čára přece není zeď, ne?) :evil:
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

Re: I/12 obecně

Příspěvek od andy »

Petr Pokorný píše:Celkem by mě zajímalo, jak se nakonec vypořádají s faktem, že po dostavbě R1 stavby 511 bude v MUK se starou I/12 zrušen nájezd na jih, takže z tohoto SSURS nebude mozné najet na R1 směr D1, ani na stávající Štěrboholskou radiálu či na novou přeložku I/12. Vozidla úržby se můžou někde otočit (jenže kde?), ale vozidla HZS šetří každou vteřinu (proto mají i svůj vlastní výjezd přímo na Českobrodskou), takže pro ně je absence výše zmíněných dopravních vazeb naprosto fatálním nedostatkem. Nejsíš to skončí nějakym doplněním služebních ramp do MUK stará I/12 x R1 x nová I/12...
Každopádně mě dost překvapilo, že oznámení předpokládá zcela rovnoměrné rozdělení dopravních směrů z/do areálu: 25% vozidel směr Českobrodská západ, 25% Českobrodská východ, 25% SOKP sever, 25% SOKP jih. Je pochopitelný, že zaměstnanci tam můžou přijíždět ze všech směrů, ale stejně to na mě trochu působí, jako kdyby si nebyli úplně jistí, co přesně chtěj spravovat a udržovat - oznámení to ani explicitně neuvádí (je fakt, že jsem ho nečetl celé).
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: I/12 obecně

Příspěvek od pp21 »

MPMP píše:Které budou muset mít zamčenou závoru (zase časová ztráta s odmykaním), jinak tam budou jezdit všichni, kterým bude zrušený sjezd chybět (zákaz vjezdu nebo plná čára přece není zeď, ne?)
Pokud se nepletu, tak na nových služebních sjezdech jsou závory na dálkové ovládání, alespoň jsem o tom někde četl s souvislosti s 512 a 513. No a ta závora je hliníková, takže hasič jedoucí k zásahu v případě selhání dálkového ovládání ani nezaznamená, že tam nějaká byla ;o).
andy píše:...ale stejně to na mě trochu působí, jako kdyby si nebyli úplně jistí, co přesně chtěj spravovat a udržovat - oznámení to ani explicitně neuvádí (je fakt, že jsem ho nečetl celé).
Taky jsem to oznámení četl jen zběžně a taky to na mě tak působí. V tom kontextu že to nejspíš nahrazuje SSUD Horní Počernice to dává smysl. Nějaký SSÚD (RS) je v téhle oblasti potřeba jako sůl a spolu s dostavbou R1 511 bude extrémně nutné.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/12 obecně

Příspěvek od Lenny »

Závory jsou běžně na dálkové ovládání, kdo by se s tím namáhal odemykat a zase zamykat. ;) Nehledě na ztrátu času.

Toto SSÚRS bude sloužit pro SOKP bude mít cca na starosti 50 km úsek, tj. cca 25 km na sever a cca 25 km na jih. Zbývající část SOKP bude spadat pod SSÚD Rudná.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: SSÚRS Běchovice

Příspěvek od jonáš »

A jakej má smysl, že tam nepude najet na R1 směr jih nebo na Štěrboholskou, aby to lidi objížděli dál městem? Tohle furt nechápu, takhle zkriplený křižovatky .. jako by nestačil ten jeden chybějící roh u Spořilova a jiný historický přehmaty. Zlatý úrovňovky 8-)
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: SSÚRS Běchovice

Příspěvek od martini »

Tu náhradu za SSÚD Horní Počernice tímto můžu potvrdit, skutečně to tak je.

Co se týče těch vazeb na SOKP jih, resp. ŠR, I/12, skutečně už to je Petře definitivní? Nebude možné to tam zachovat a nacpat do kolektoru spolu s rampou 510 - ŠR, resp. obráceně ŠR - 510? Evidentně ten most přes Počernický rybník měl být ještě s větší šířkovou rezervou, ale bohužel...

Pak se když tak přesuneme do příslušného vlákna, zatím to nechme zde.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: SSÚRS Běchovice

Příspěvek od pp21 »

martini píše:Co se týče těch vazeb na SOKP jih, resp. ŠR, I/12, skutečně už to je Petře definitivní? Nebude možné to tam zachovat a nacpat do kolektoru spolu s rampou 510 - ŠR, resp. obráceně ŠR - 510? Evidentně ten most přes Počernický rybník měl být ještě s větší šířkovou rezervou, ale bohužel...
Podle mě dostupných informací je to stále platné. Viz koncept nového UP Prahy, oznámení EIA na rozšíření 520. A taky jsem viděl situačku k DUR 511 z 10/2007 a situačku k DUR I/12 R1 - Úvaly z 5/2009 a všude je to naprosto stejné, polovina ramp této MUK směrem na jih (tudíž i vazba na I/12 / Štěrb. rad. je všude zrošená.

Jinak místo na to aby větší část dopravních vazeb byla obsloužená a nedocházelo tak ke krátkým průpletovám úsekům tam je. Na úplný napoejní by bylo asi třeba dvou mostů navíc. Nicméně jako služební sjezd se tam dá narvat cokoliv do kterýhokoliv směru...

A našel jsem to přesně ... DUR na 511:
"Realizace řešení křižovatky Dubeč dle předloženého návrhu samozřejmě
znamená zásah i do stávající mimoúrovňové křižovatky Štěrboholské radiály se
stávající silnicí I/12, neboť stávající i navrhovaná křižovatka leží ve své
bezprostřední blízkosti. Projektant prostudoval možnost integrovat stávající
křižovatku do návrhu MÚK Dubeč. Výsledkem byl studijní návrh velmi složité a
dopravně nepřehledné křižovatky.
Některé úvahy o úseku 510 SOKP navíc upozorňují na neudržitelně velký počet
stávajících i (v souladu s územním plánem) navržených mimoúrovňových
křižovatek a navrhují jejich redukci. V tomto případě je stávající křižovatka se
silnicí I/12 jednou z těch zbytných. Předpokladem však je řada jiných
předchozích úprav na komunikační síti v celé oblasti. Rovněž tento problém
však přesahuje rámec této dokumentace.
Navržené řešení ponechává ve funkci sjezd z 510 na I/12 a nájezd v opačném
směru. Větve umožňující sjezd ze stávající Štěrboholské radiály na sil. I/12 a
nájezd z I/12 na radiálu ve směru na Jižní cestu budou v rámci této křižovatky
pro veřejnost uzavřeny, resp. budou ponechány jen pro potřeby ŘSD. Tyto
pohyby musí být realizovány v jiných místech komunikační sítě mimo rámec této
dokumentace."

Takže asi tak ... Hasiči budou mit kudy jezdit ;o)
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: SSÚRS Běchovice

Příspěvek od martini »

Petr Pokorný z DÚR 511 píše:Navržené řešení ponechává ve funkci sjezd z 510 na I/12 a nájezd v opačném směru. Větve umožňující sjezd ze stávající Štěrboholské radiály na sil. I/12 a nájezd z I/12 na radiálu ve směru na Jižní cestu budou v rámci této křižovatky pro veřejnost uzavřeny, resp. budou ponechány jen pro potřeby ŘSD. Tyto pohyby musí být realizovány v jiných místech komunikační sítě mimo rámec této dokumentace."
Díky. Tak alespoň že tak. Ze směru I/12 (resp. přilehlých satelitů) půjde najet na R12 před Běchovicema, nu a z druhé strany také alternativa existuje.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Drak
Příspěvky: 198
Registrován: 15.3.2009 11:12:05

Re: SSÚRS Běchovice

Příspěvek od Drak »

Je toto téma ještě aktuální? Nebo vše převzalo SSÚD Říčany?
Jirka L
Moderátor
Příspěvky: 2042
Registrován: 12.5.2014 9:53:51

Re: SSÚRS Běchovice

Příspěvek od Jirka L »

B je správně
Odpovědět

Zpět na „I/12“