I/13 Děčín – Modrá – D8
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
Michale Vy máte jako první tipující láhev připravenou. Až budete v DC, tak se přihlašte. Další kolo bude tedy o správném tipu, kdy vyhodnocení bude po uzavření tohoto kola procesu EIA. Jsou tam lhůty 30 a 40 dní po 11.01.2019, tak nějak pak.
Vyhodnocení provedu zde a láhev klidně zašlu kamkoliv po republice. - Snad tím tohe fórum trochu odlehčím.
Vyhodnocení provedu zde a láhev klidně zašlu kamkoliv po republice. - Snad tím tohe fórum trochu odlehčím.
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
To mě také hned trklo. Beru to ale jen jako podklad pro tvorbu Návrhu ÚPD, kam si to určitě zadavatel netroufne zanést. A navíc to kreslili Pražáci (asi si mysleli, že v Ústí nežijí normální vilkaři).Fox Mulder píše: Zajímavý je ten průtah přes Mánesovy sady nebo tam okolo Střížovického vrchu.. Už vidím ty vilkaře u lesa, co na tu variantu budou říkat..
Zajímavý je také návrh tunelu pod centrem. Právě to je ten adept na pyrotechnické lapálie.
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
Tak na stránkách DF jsou zveřejněny námitky k dokumentaci viz.: http://www.decinskeforum.cz/2019/01/06/ ... 2018-2019/
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
Koukám, že si tipovat moc lidí netroufá. - Tak aby, to byla soutěž, tak napíši svůj názor i já. - Myslím si, že KÚÚK nebude chtít složitě argumentovat a prostě tu dokumentaci vrátí k přepracování.
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
Honzo, tipovačku jsou zde vcelku oblíbená činnost, ale obávám se, že jste přecenil znalosti reálií města Děčína...
Vím, že to tu čte nemálo "krajanů", ale prostě nepříspívají...
Vím, že to tu čte nemálo "krajanů", ale prostě nepříspívají...
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
Honza 1: Tak já si tipnu druhý týden v dubnu. To už budu mít vypálenou a odleženou slivovici, tak si je můžeme případně vyměnit
OT: Měl jste na ta jablka nějaký lis? Bez něj, je to dost pakárna...
OT: Měl jste na ta jablka nějaký lis? Bez něj, je to dost pakárna...
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
Gejzo, tipování je ukončeno. Už čekáme jen na verdikt KÚ. - Jinak ovoce si nechávám zpracovat komplet v pálenici, pro jistotu. Ale obvykle toho mám tolik, že jednu dávku udělají čistě jen z mých surovin.
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
Tak jsme ani nemuseli dlouho čekat. Dokumentace EIA vrácena: https://drive.google.com/file/d/1gwLXOd ... 0x-kI/view
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
Hm. Z požadavků KÚ to vypadá, že bude stanovisko EIA vydáno nejdříve na podzim. Zpracovatel/předkladatel se ještě hodně zapotí, třeba s tím předběžným geotechnickým průzkumem. Jinak se mi líbí, že jim nežerou negativní vliv Malšovické varianty na Natura 2000, resp. je žádají, aby variantu přepracovali tak, aby byl vliv minimalizován.
Asi se tam bojí, že práce na tunelu změní hydrogeologické poměry v oblasti Bohyňské lady a tím negativně ovlivní stanovištní podmínky (třeba odvodněním lokality). V takovém případě by asi bylo jednodušší posunout trasu o pár set m vedle, než to mermomocí cpát pod Pastýřskou stěnu, nebo do Chrochvic. Místo tam na to je, stabilita svahů je všude stejně blbá, asi tedy záleží na vůli investora, který se evidentně ještě nesmířil s Malšovickou variantou.
Asi se tam bojí, že práce na tunelu změní hydrogeologické poměry v oblasti Bohyňské lady a tím negativně ovlivní stanovištní podmínky (třeba odvodněním lokality). V takovém případě by asi bylo jednodušší posunout trasu o pár set m vedle, než to mermomocí cpát pod Pastýřskou stěnu, nebo do Chrochvic. Místo tam na to je, stabilita svahů je všude stejně blbá, asi tedy záleží na vůli investora, který se evidentně ještě nesmířil s Malšovickou variantou.
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
https://sever.rozhlas.cz/prepracovani-d ... S4jDxbrGFc
Pan Rýdl se přeřekl, průzkum má být předběžný. Ale to je v tuto chvíli asi jedno.
Pan Rýdl se přeřekl, průzkum má být předběžný. Ale to je v tuto chvíli asi jedno.
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
No možná jsem byl moc velký optimista. To by totiž museli bez odkladu konat. V reálu se asi teď celé jaro budou dohadovat jak dál (či spíše řešení odsouvat), v létě vypíšou VŘ na průzkumy, na podzim je zadají (pokud nebudou problémy s VŘ), na jaře by mohli mít hotový ten geotechnický a v létě biologický (asi budou čekat na vegetační období). Takže 1,5 roku možná bude realistický odhad pohledem výkonnosti Chomutovského pracoviště ŘSD.
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
Zastupitelstvo města Děčín schválito toto usnesení:
https://formulare.mmdecin.cz/sflf/get.p ... d81d522add
Odůvodnění je trochu zmatené, protože bylo tvořeno ještě před ukončením procesu EIA a až následně k němu byl přidáno vyhodnocení KÚÚK, ale závěr je zřejmý.
https://formulare.mmdecin.cz/sflf/get.p ... d81d522add
Odůvodnění je trochu zmatené, protože bylo tvořeno ještě před ukončením procesu EIA a až následně k němu byl přidáno vyhodnocení KÚÚK, ale závěr je zřejmý.
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
Honzo1, věřte nebo ne, ale jak jsem psal, tak varianta Pastýřskou nechce (naštěstí) nikdo. Btw, v tomhle usnesení mám tak trochu prsty....
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
Sesuv půdy v Děčíně vyhnal obyvatele z domu a ohrožuje variantu přivaděče
http://www.decinskeforum.cz/2019/04/08/ ... _mdc3grYAA
http://www.decinskeforum.cz/2019/04/08/ ... _mdc3grYAA
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
Český rozhlas: Na jedné z plánovaných tras děčínského dálničního přivaděče došlo k sesuvu půdy
https://sever.rozhlas.cz/na-jedne-z-pla ... issAgGspvw
https://sever.rozhlas.cz/na-jedne-z-pla ... issAgGspvw
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
Herr Gott, aby ŘSD natruc ještě více necpalo Pastýřskou variantu. Honzo, nechtěl byste zajistit podobný úkaz i někde kolem Pastýřské stěny, aby byl klid
Jinak jsem si hned vybavil přednášku p. Cajze s tou fotkou sesuvu z počátku minulého století, co máte na fóru.
Jinak jsem si hned vybavil přednášku p. Cajze s tou fotkou sesuvu z počátku minulého století, co máte na fóru.
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
Gejzo. Kdo jen trochu zná Děčín, tak ví, že Pastýřská je také šílený problém. Město tam každý rok utrácí miliony za sanace skalních bloků. A padá to stále. Dokonce i jednu silnici musela zjednosměrnit a jednu naopak postavit. Tam je ale jiná geologie, pískovec, ale taky velmi špatný.
Jinak v článku zmíněná Výrovna, kde svah ujíždí v 17 metrech hloubky zhruba o 1cm ročně je místo společné pro všechny trasy.
Myslím, že si to začínají uvědomovat jak na ministerstvu, tak na ŘSD. Chce to ale odhodlání či odvahu říci, že tudy cesta nevede a to není jednoduché. Chápu těžkosti těch, těch kteří o tom rozhodují, jak mě sdělovali. A držím jim palce k rozhodnutí. - Ale nevím jak v tak "turbulentních" institucích je to možné.
Jinak v článku zmíněná Výrovna, kde svah ujíždí v 17 metrech hloubky zhruba o 1cm ročně je místo společné pro všechny trasy.
Myslím, že si to začínají uvědomovat jak na ministerstvu, tak na ŘSD. Chce to ale odhodlání či odvahu říci, že tudy cesta nevede a to není jednoduché. Chápu těžkosti těch, těch kteří o tom rozhodují, jak mě sdělovali. A držím jim palce k rozhodnutí. - Ale nevím jak v tak "turbulentních" institucích je to možné.
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
Řešení v podstatě není. Je to smutné, ale je to tak. Dřív nebo později na to přijde každý, kdo se začne problematikou děčínského přivaděče do hloubky zabývat.
Myslím, že se nikdy přivaděč nepostaví.
Myslím, že se nikdy přivaděč nepostaví.
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
Přesně, musíme se smířit s tím že to tam bude vždycky na hovno.
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
No tzv. zelenou variantu si představit dokážu. Byť to u Malšovického portálu asi nebude sranda. Jinak řešením je prostě dlouhý tunel, ale na to by museli mít politici koule a neohlížet se na CBA.
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
Zelena varianta by se mi libila, ale vynalozene financni prostredky a podstoupit riziko sesuvu dava smysl jen pokud by se postavil i most pres Labe a privadec by byl soucasti prelozky i/13 az do Ceske lipy. Tudiz nejdriv za 30 let.
Jinak ptam pritomnych kolegu co teto stavbe vice rozumi. Proc se nezkoumala (pripadne zkoumala ale vyloucila) varianta, kdy by privadec vedl "po" telese zrusene zeleznice. Tam by preci s geologii byt problem nemel, na vetsine mist to lze rozsirit a na tech par usecich (400 metru v Oldrichove a kolem hriste v Decine ) zahloubit a zasypat (jizdni smery nad sebe).
Jinak ptam pritomnych kolegu co teto stavbe vice rozumi. Proc se nezkoumala (pripadne zkoumala ale vyloucila) varianta, kdy by privadec vedl "po" telese zrusene zeleznice. Tam by preci s geologii byt problem nemel, na vetsine mist to lze rozsirit a na tech par usecich (400 metru v Oldrichove a kolem hriste v Decine ) zahloubit a zasypat (jizdni smery nad sebe).
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
pro Mroz:
Varianta "Kozí dráha" byla zamítnuta v procesu EIA MŽP, pro její velký vliv na obyvatelstvo. Tahle varianta, zejména v první 1/2 prochází obytnou zástavbou a řešení zejména v Podmoklech je velmi špatné. Ani pro Jílové není nic moc. Naráží to i na doposud funkční vlečku u Pivovaru v Podmoklech. (Zajímavé je, že obdobně ve stejném procesu byla MŽP zamítnuta varianta "Chrochvická", ale ta zůstala jako doplňková k Pastýřské a nyní je občas některými preferována.)
Jinak varianta "Kozí dráha" se svého času zdála průlomová, zajímavá a dávající smysl. Bohužel bylo k ní přistoupeno silově. Např. první rok byl upraven jízdní řád železnice, aby na sebe vlaky nenavazovaly. Přípoje si ujížděly o 5 min. - Varianta byla vložena do procesu EIA natvrdo. (Započat byl proces se čtyřmi variantami, kdy tři v zadání preferované a jedna označená jako nejhorší. V dalším stupni EIA se však ty tři bezdůvodně opustily, naopak přibyla "Kozí dráha" a k ní zůstala ta nejhorší. - takové jako "čuňárny" se děly, no.
Tak to celé vyvolalo bouři, MŽP vše zamítlo a dokonce se ujalo samo procesu vyhledání varianty přivaděče. Byly asi čtyři vyhledávací studie. Pak se změnil ministr a proces nalezení trasy zas připadl pod MD, resp. ŘSD.
Varianta "Kozí dráha" byla zamítnuta v procesu EIA MŽP, pro její velký vliv na obyvatelstvo. Tahle varianta, zejména v první 1/2 prochází obytnou zástavbou a řešení zejména v Podmoklech je velmi špatné. Ani pro Jílové není nic moc. Naráží to i na doposud funkční vlečku u Pivovaru v Podmoklech. (Zajímavé je, že obdobně ve stejném procesu byla MŽP zamítnuta varianta "Chrochvická", ale ta zůstala jako doplňková k Pastýřské a nyní je občas některými preferována.)
Jinak varianta "Kozí dráha" se svého času zdála průlomová, zajímavá a dávající smysl. Bohužel bylo k ní přistoupeno silově. Např. první rok byl upraven jízdní řád železnice, aby na sebe vlaky nenavazovaly. Přípoje si ujížděly o 5 min. - Varianta byla vložena do procesu EIA natvrdo. (Započat byl proces se čtyřmi variantami, kdy tři v zadání preferované a jedna označená jako nejhorší. V dalším stupni EIA se však ty tři bezdůvodně opustily, naopak přibyla "Kozí dráha" a k ní zůstala ta nejhorší. - takové jako "čuňárny" se děly, no.
Tak to celé vyvolalo bouři, MŽP vše zamítlo a dokonce se ujalo samo procesu vyhledání varianty přivaděče. Byly asi čtyři vyhledávací studie. Pak se změnil ministr a proces nalezení trasy zas připadl pod MD, resp. ŘSD.
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
Honzo1, diky moc za vycerpavajici odpoved s historickym vysvetlenim.
Pokud tato varianta byla tlacena drive silou, tak asi vyvolala hodne zle krve a bude tezke se k ni pripadne vratit ... Jestli jsou ostatni varianty kvuli financnim nakladum a geologii nepruchozi, tak je mozna na case "Kozi drahu" znovu otevrit. Samozrejme v takove variante, aby se vliv na obyvatelstvo minimalizoval.
V okoli Jiloveho se da pouzit trasa jak je nyni plnovana, tam problem nebude. Pro pruchod Oldrichovem a Podmokly jedine s hloubenymi tunely. Kdyz by se pouzila "modifikovana Milanska metoda" jako u planovane libenske spojky tak by to nemuselo byt ani tak drahe a hlavne by to nezatizilo tolik okoli.
Ale pokud se postavi Folknarska spojka tak (spolu s funkci Vilsnickou) asi nebude moc vule investovat do Decina dalsi penize.
Pokud tato varianta byla tlacena drive silou, tak asi vyvolala hodne zle krve a bude tezke se k ni pripadne vratit ... Jestli jsou ostatni varianty kvuli financnim nakladum a geologii nepruchozi, tak je mozna na case "Kozi drahu" znovu otevrit. Samozrejme v takove variante, aby se vliv na obyvatelstvo minimalizoval.
V okoli Jiloveho se da pouzit trasa jak je nyni plnovana, tam problem nebude. Pro pruchod Oldrichovem a Podmokly jedine s hloubenymi tunely. Kdyz by se pouzila "modifikovana Milanska metoda" jako u planovane libenske spojky tak by to nemuselo byt ani tak drahe a hlavne by to nezatizilo tolik okoli.
Ale pokud se postavi Folknarska spojka tak (spolu s funkci Vilsnickou) asi nebude moc vule investovat do Decina dalsi penize.
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
Milý Mroži,
skutečnost, že byla tlačena silou je samozřejmě špatně, to že to vyvolalo mnoho zlé krve je vcelku pochopitelné. BTW, důvodem byly spekulace s pozemky, ale to asi není takové překvapení...
Nicméně se domnívám, že místní podmínky neznáte (opravte mě, pokud se pletu), protože varianta Kozí dráha má tolik technických problémů a zásadních omezení, že providitelnější je i snad chrochvická varianta se všemi sesuvy a dotčenými obyvateli...
Projděte si toto vlákno, už bychom se jenom opakovali.
skutečnost, že byla tlačena silou je samozřejmě špatně, to že to vyvolalo mnoho zlé krve je vcelku pochopitelné. BTW, důvodem byly spekulace s pozemky, ale to asi není takové překvapení...
Nicméně se domnívám, že místní podmínky neznáte (opravte mě, pokud se pletu), protože varianta Kozí dráha má tolik technických problémů a zásadních omezení, že providitelnější je i snad chrochvická varianta se všemi sesuvy a dotčenými obyvateli...
Projděte si toto vlákno, už bychom se jenom opakovali.
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
Mily Michale R,
urcite znate Decinske podminky lepe nez ja, ktery dotazy psal proto, jelikoz dane informace v tomto vlakne nenalezl. Informace o Kozi draze je jen na prvni strance a jediny, kdo zde proti ni vystupoval jste byl vy. Bohuzel nejaky zasadnejsi posudek proc to nejde, jsem nenasel, az Honza1 mi dal castecnou odpoved. Tudiz nyni vim proc Kozi draha neprosla, ale ne proc nejde postavit.
Psal jste o problemu se statikou byvale piskovny za Ovcim mustkem. Existuje k tomu nejaka studie? Preci jen pokud po draze jezdily tezke vlaky, tak bych te geologii veril vice nez u nove trasy v udoli Chrochvickeho potoka.
Je skoda, ze se zpracovaval posudek na "nepruchozi a nesmyslnou" trasu Pastyrskou stenou a tato pro laika rozumna varianta se nehodnotila. Pokud se nepostavi v okoli Decina dalsi most, tak stejne veskera doprava musi projet pres Novy most a tudiz bude potreba tu dopravu do centra privest. A 1km dlouhy tunel kolem pivovaru a pod autobusakem mi prijde OK, co by lide, kde se drive stavely povrchove prutahy, za to dali.
urcite znate Decinske podminky lepe nez ja, ktery dotazy psal proto, jelikoz dane informace v tomto vlakne nenalezl. Informace o Kozi draze je jen na prvni strance a jediny, kdo zde proti ni vystupoval jste byl vy. Bohuzel nejaky zasadnejsi posudek proc to nejde, jsem nenasel, az Honza1 mi dal castecnou odpoved. Tudiz nyni vim proc Kozi draha neprosla, ale ne proc nejde postavit.
Psal jste o problemu se statikou byvale piskovny za Ovcim mustkem. Existuje k tomu nejaka studie? Preci jen pokud po draze jezdily tezke vlaky, tak bych te geologii veril vice nez u nove trasy v udoli Chrochvickeho potoka.
Je skoda, ze se zpracovaval posudek na "nepruchozi a nesmyslnou" trasu Pastyrskou stenou a tato pro laika rozumna varianta se nehodnotila. Pokud se nepostavi v okoli Decina dalsi most, tak stejne veskera doprava musi projet pres Novy most a tudiz bude potreba tu dopravu do centra privest. A 1km dlouhy tunel kolem pivovaru a pod autobusakem mi prijde OK, co by lide, kde se drive stavely povrchove prutahy, za to dali.