Hodně zjednodušeně takhle:KarelLer píše:Aram96: A jak to udělat, aby se tunel nepřiblížil přehradě? Nějak tam tu možnost nevidím (místní zahrnují do rekreační zóny přehrady i cestu od ZOO k hrázi, takže ani tam se nedá hledat lepší řešení).
https://mapy.cz/letecka?mereni-vzdaleno ... QNgo0x8GS9
Nebo samozřejmě klikatěji. To, jestli u Bystrce mít MÚK nebo ne, to bych nechal na nich, ať se Bystrc, Kníničky Jinačovice atd. klidně požerou navzájem, jestli dělat múk zhruba v těchto místech nebo ne:
https://mapy.cz/letecka?mereni-vzdaleno ... K1fbfg60IW
Kdyby nebyla, hromada provozu by jezdila přes ty obce severněji, aby se napojila u Kuřimi, nebo po VMO, tak jak doteď, takže smysl by ta křižovatka dávala.
Dále vidím jako nezbytnou MÚK jižně od Bystrce pro spojení Bystrce s D1 a to tak, že by byla umístěna někde před jižním portálem tunelu a napojila se na současnou silnici (ulice stará dálnice).
Ta MÚK "u přehrady" by musela být zaústěna přímo do tunelu a určitě by byla jen pro směr Bystrc-sever D43. Naopak jižní MÚK by byla jen pro směr na jih, díky tomu budou obě křižovatky mnohem jednodušší, hlavně prostorově, a hlavně je mnohem reálnější tu severní napojit plynule do tunelu, než kdyby byla všesměrná.
Pokud by podzemní MÚK neudělala ekonomiku, ok, žádná nebude ... ale odepsat 3,5 km dlouhý tunel v takovéto situaci mi přijde naprosto zcestné. Už vidím ty komentáře, že to se nikdy nezaplatí, že jsem megaloman atd. ... mám pocit, že matematika a ekonomická návratnost se počítá stejně v Česku jako v jiných státech střední Evropy, tudíž rozhodně bude lepší nasypat peníze do 3-3,5 km dlouhého tunelu, než stavět nesmyslnou dálnici, po které by nikdo nejezdil, někde okolo Bitýšky k Ostrovačicím Graz, město ještě menší než Brno, má obchvat 10 km dlouhým tunelem, myslíte, že ty prachy se do toho nasypaly jen tak, aniž by se ta investice nevrátila ? Přijde mi nesmyslné dělat všude tunely, jak teď Rakušáci dělají, ale obchvat Brna v podobě D43 je dle mě právě tím přesným příkladem, kdy je tunel na místě. Buď tehdy, když je to nezbytné kvůli terénu (hora) nebo právě kvůli neprůchodnosti územím.
Současné plány nebo tunel tak jak je navržen, má ze země vylézt někde tady:
https://mapy.cz/letecka?mereni-vzdaleno ... RNgStfj1P3
A dál na sever pokračovat po povrchu... docela rozumím tomu, že takovéhle řešení se jim nelíbí, právě kvůli přehradě .. naprosto to chápu, taky bych byl proti a to nemluvím o Kníničkám, ke kterým se přiblíží, pokud vím, fakt natěsno.
Závěrem .. nejdůležitější je ale si uvědomit, že o tomhle se tady můžeme/můžou blbci/ hádat klidně dalších 10 let, tento úsek šetří Brno a VMO. Je nutně potřeba, aby se postavil severní zbytek D43 a ulehčilo se tak všem obcím na trase I/43 a ne se pořád čekalo na zelené mozky někde v Bystrci a nedejbože na idioty v Bosonohách či Troubsku, kteří nechcou D43, nebo na D1 6-pruh kvůli hluku a emisím, ale to, že 2 generace bydlí u provozované D1 jim nevadí