I/73 obecně

Brno (D1) – Boskovice (I/19, I/43) – Moravská Třebová (D35)
Odpovědět
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Aram96 »

KarelLer píše:Aram96: A jak to udělat, aby se tunel nepřiblížil přehradě? Nějak tam tu možnost nevidím (místní zahrnují do rekreační zóny přehrady i cestu od ZOO k hrázi, takže ani tam se nedá hledat lepší řešení).
Hodně zjednodušeně takhle:
https://mapy.cz/letecka?mereni-vzdaleno ... QNgo0x8GS9
Nebo samozřejmě klikatěji. To, jestli u Bystrce mít MÚK nebo ne, to bych nechal na nich, ať se Bystrc, Kníničky Jinačovice atd. klidně požerou navzájem, jestli dělat múk zhruba v těchto místech nebo ne:
https://mapy.cz/letecka?mereni-vzdaleno ... K1fbfg60IW

Kdyby nebyla, hromada provozu by jezdila přes ty obce severněji, aby se napojila u Kuřimi, nebo po VMO, tak jak doteď, takže smysl by ta křižovatka dávala.
Dále vidím jako nezbytnou MÚK jižně od Bystrce pro spojení Bystrce s D1 a to tak, že by byla umístěna někde před jižním portálem tunelu a napojila se na současnou silnici (ulice stará dálnice).
Ta MÚK "u přehrady" by musela být zaústěna přímo do tunelu a určitě by byla jen pro směr Bystrc-sever D43. Naopak jižní MÚK by byla jen pro směr na jih, díky tomu budou obě křižovatky mnohem jednodušší, hlavně prostorově, a hlavně je mnohem reálnější tu severní napojit plynule do tunelu, než kdyby byla všesměrná.

Pokud by podzemní MÚK neudělala ekonomiku, ok, žádná nebude ... ale odepsat 3,5 km dlouhý tunel v takovéto situaci mi přijde naprosto zcestné. Už vidím ty komentáře, že to se nikdy nezaplatí, že jsem megaloman atd. ... mám pocit, že matematika a ekonomická návratnost se počítá stejně v Česku jako v jiných státech střední Evropy, tudíž rozhodně bude lepší nasypat peníze do 3-3,5 km dlouhého tunelu, než stavět nesmyslnou dálnici, po které by nikdo nejezdil, někde okolo Bitýšky k Ostrovačicím :? Graz, město ještě menší než Brno, má obchvat 10 km dlouhým tunelem, myslíte, že ty prachy se do toho nasypaly jen tak, aniž by se ta investice nevrátila ? :kladivo: Přijde mi nesmyslné dělat všude tunely, jak teď Rakušáci dělají, ale obchvat Brna v podobě D43 je dle mě právě tím přesným příkladem, kdy je tunel na místě. Buď tehdy, když je to nezbytné kvůli terénu (hora) nebo právě kvůli neprůchodnosti územím.

Současné plány nebo tunel tak jak je navržen, má ze země vylézt někde tady:
https://mapy.cz/letecka?mereni-vzdaleno ... RNgStfj1P3
A dál na sever pokračovat po povrchu... docela rozumím tomu, že takovéhle řešení se jim nelíbí, právě kvůli přehradě .. naprosto to chápu, taky bych byl proti a to nemluvím o Kníničkám, ke kterým se přiblíží, pokud vím, fakt natěsno.

Závěrem .. nejdůležitější je ale si uvědomit, že o tomhle se tady můžeme/můžou blbci/ hádat klidně dalších 10 let, tento úsek šetří Brno a VMO. Je nutně potřeba, aby se postavil severní zbytek D43 a ulehčilo se tak všem obcím na trase I/43 a ne se pořád čekalo na zelené mozky někde v Bystrci a nedejbože na idioty v Bosonohách či Troubsku, kteří nechcou D43, nebo na D1 6-pruh kvůli hluku a emisím, ale to, že 2 generace bydlí u provozované D1 jim nevadí :zvraci:
KarelLer
Příspěvky: 694
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od KarelLer »

Aram96 píše:
KarelLer píše:Aram96: A jak to udělat, aby se tunel nepřiblížil přehradě? Nějak tam tu možnost nevidím (místní zahrnují do rekreační zóny přehrady i cestu od ZOO k hrázi, takže ani tam se nedá hledat lepší řešení).
Hodně zjednodušeně takhle:
https://mapy.cz/letecka?mereni-vzdaleno ... QNgo0x8GS9
Nebo samozřejmě klikatěji.
Ale to znamená posunutí třeba o 300 metrů oproti starým plánům (R43), pro protestující to podle mě nebude mít význam, protože považují prostor mezi ZOO a hrází za jednu velkou rekreační oblast.

A pokud by měl být tunel pod zástavbou, tak by ještě přibyly protesty od majitelů nemovitostí nad tunelem, tak jak to bylo v případě Dobrovských tunelů.
Aram96 píše:Současné plány nebo tunel tak jak je navržen, má ze země vylézt někde tady:
https://mapy.cz/letecka?mereni-vzdaleno ... RNgStfj1P3
A dál na sever pokračovat po povrchu... docela rozumím tomu, že takovéhle řešení se jim nelíbí, právě kvůli přehradě .. naprosto to chápu, taky bych byl proti a to nemluvím o Kníničkám, ke kterým se přiblíží, pokud vím, fakt natěsno.
Pokud se nepletu, tak žádné současné plány neexistují. Ty, které jsou na webu brno.cz, jsou 10 let a víc staré a měli by je dát pryč, protože to lidi jenom zbytečně naštve. Předpokládám, že mezitím došlo k aktualizaci podmínek EIA a všechno se bude navrhovat od začátku (delší tunel, tubus nad řekou atd.)
Warcz
Příspěvky: 2080
Registrován: 14.3.2009 14:50:43

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Warcz »

Za mě by stát měl dát 100% prostředků do připojení D43 na D1: https://mapy.cz/s/3qKn3

Jako druhý usek bych stavěl: https://mapy.cz/s/3qKnf
Třetí usek: https://mapy.cz/s/3qKnq

No a pak už to bude jenom kousek a Bystrc, Kníničky a Jinačovice nebudou mít jinou možnost.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od mapman »

Mimochodem, naši jižní sousedi umí i tunely na mostě, to by se u Prýglu dalo taky nějak vymyslet:
https://mapy.cz/letecka?x=13.9944585&y=48.1399049&z=17
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Aram96 »

KarelLer píše:
Aram96 píše:
KarelLer píše:Aram96: A jak to udělat, aby se tunel nepřiblížil přehradě? Nějak tam tu možnost nevidím (místní zahrnují do rekreační zóny přehrady i cestu od ZOO k hrázi, takže ani tam se nedá hledat lepší řešení).
Hodně zjednodušeně takhle:
https://mapy.cz/letecka?mereni-vzdaleno ... QNgo0x8GS9
Nebo samozřejmě klikatěji.
Ale to znamená posunutí třeba o 300 metrů oproti starým plánům (R43), pro protestující to podle mě nebude mít význam, protože považují prostor mezi ZOO a hrází za jednu velkou rekreační oblast.

A pokud by měl být tunel pod zástavbou, tak by ještě přibyly protesty od majitelů nemovitostí nad tunelem, tak jak to bylo v případě Dobrovských tunelů.
Aram96 píše:Současné plány nebo tunel tak jak je navržen, má ze země vylézt někde tady:
https://mapy.cz/letecka?mereni-vzdaleno ... RNgStfj1P3
A dál na sever pokračovat po povrchu... docela rozumím tomu, že takovéhle řešení se jim nelíbí, právě kvůli přehradě .. naprosto to chápu, taky bych byl proti a to nemluvím o Kníničkám, ke kterým se přiblíží, pokud vím, fakt natěsno.
Pokud se nepletu, tak žádné současné plány neexistují. Ty, které jsou na webu brno.cz, jsou 10 let a víc staré a měli by je dát pryč, protože to lidi jenom zbytečně naštve. Předpokládám, že mezitím došlo k aktualizaci podmínek EIA a všechno se bude navrhovat od začátku (delší tunel, tubus nad řekou atd.)
S tím, že by se měly dát pryč a zahrabat a vymazat i celý google s tím souhlas :D
Ovšem ten rozdíl mého tunelu a "stávajících" plánů je právě ten, že to mělo vystoupit na povrch a po mostě přejít přes řeku a dále ke Kníničkám po zemi. Tam vidím ten hlavní problém. Když by jim někdo řekl, že se může udělat tunel až někam za Kníničky, třeba by to bylo o něčem jiném. Samozřejmě ty hlavní idiotské odpůrce to nepřesvědčí, ale začnou o tom přemýšlet jinak ti lidé, kteří doteď jen brojí a brojí, ale vlastně ani neví, proti čemu ...
Jinak problémy s tím, že jim to povede pod domy, bych zde úplně neviděl, takovýhle tunel by přece musel být mnohem hlouběji a ražený z větší části, nedovedu si představit zde budovat hloubený ani 1,5 km dlouhý tunel, natož 3 km. Ale pokud je zde ražená varianta nesmysl, tak je to jiná.

A k těm plánům ... bylo by dobré, aby se udělal nějaký nástřel i teď při tom prosazování ZUR, přecejen když to lidé budou mít na stole už trochu nachystané, hlavně ty tunely, tak to někde o dost zmírní nesouhlasy. Například Drásov+Malhostovice tam to bez tunelu nemůže být ani myšleno vážně.
A Skaličce a tady těm horním dolním bych aspoň řekl, jaké jsou v dnešní době možnosti .. zářezy, valy, PHS, že o tom ani nebudou vědět. Musí pochopit, že přes 50% obyvatel když slyší "dálnice kolem naší obce", tak vidí dálnici opravdu vedle posledního baráku, jak se mnohdy dříve stavělo. Je potřeba jim dát na vědomí, že takhle dneska už se dálnice nestaví, tohle je totiž kraj, kde před 10 lety objevili internet dost možná :lol: :lol: Nechci tím nikoho urazit, ale vypadá to tak při průjezdem těmito obcemi.
multi
Příspěvky: 575
Registrován: 17.3.2009 16:46:54

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od multi »

Mě by zajímala jedna věc. V čem je ta přehrada tak unikátní, že nám ji závidí celý svět?
Já v Brně bydlel 15 let a ničeho tak mimořádného jsem si na přehradě ani v okolí nevšiml, možná spíš naopak... :)
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Honey72 »

Pro zajímavost, dálniční most v USA vedoucí taktéž pod hrází, podobně jako by to mělo vést v Brně. A Hooverova přehrada je už opravdový unikát.

https://www.google.com/maps/@36.0140131 ... a=!3m1!1e3
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Honey72 »

Arame96, razit tunel pod zástavbou by se muselo o hodně hluboko, což moc nejde kvůli rokli řeky a velkému klesání dálnice do údolí. Už taktak vychází niveleta pro hloubený tunel v dnešní trase. A každý tunel pod zástavbou je velice drahý kvůli zabezpečení domů nad tunelem proti poklesům a vibracím a také během ražby se musí postupovat v rukavičkách. A pak tu mámě majitelé studní, co budou i po několikaměsíčním suchu svádět ztrátu vody na tunel :-) Trasa jedině po té německé, jen o pár metrů zahloubená, jinak to nevidím.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
tanjanek
Příspěvky: 40
Registrován: 11.1.2011 9:30:24

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od tanjanek »

mapman píše:Mimochodem, naši jižní sousedi umí i tunely na mostě, to by se u Prýglu dalo taky nějak vymyslet:
https://mapy.cz/letecka?x=13.9944585&y=48.1399049&z=17
Super, tohle je parádní příklad. :ok:
Pořád říkám, kudy chodím, že všechno to je jen o penězích a že technologie a knowhow dávno, dávno máme a jinde ve světě byly podobné situace řešeny mnohokrát.

Jenže to by si museli naši spoluobčané vytáhnout hlavy ze zadků. A to nemyslím ty, kteří protestují. Myslím ty, kteří se snaží stavbu prosadit.

Když chci něco prosadit, tak nabídnu řešení, které může být přesvědčivé a ne jen "čáru na papíře", u které si představí každý to, co se mu hodí do krámu a na tom pak staví svůj názor.

Připadá mi, že i tady se maličko názor diskutujících začíná měnit. Když mrknu na roky staré příspěvky, bylo to ve stylu "prostě to přes brno protáhneme jako hitler" a dnes už vidím úvahy nad jinými křižovatkami, dlouhými tunely atd. Tak snad se ten vývoj v myšlení bude šířit až na správná místa.
A nakonec bude i ten tunel pod Holednou :), ale to by se musela Bystrc začít chovat jako 30ti tisícové město a ne jako zapadlá osada. Sami mají nabízet varianty a ne jen brečet "nechci, nechci". Jedině tak lze dosáhnout pokroku, když na nic atraktivního nepřišli pověření projektanti (nebo jak se jim říká).

(Jen abych nespadl do skupiny nějakých vodáků z Tetčic - jsem pro tuto trasu, ale v moderním kabátě, který zatím nikdo kompetentní nemá chuť navrhnout.)
KarelLer
Příspěvky: 694
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od KarelLer »

Aram96 píše:Například Drásov+Malhostovice tam to bez tunelu nemůže být ani myšleno vážně.
Tam je prý problém se spodní vodou, která je hodně vysoko, zakopání dálnice nebude možné.
tanjanek
Příspěvky: 40
Registrován: 11.1.2011 9:30:24

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od tanjanek »

multi píše:Mě by zajímala jedna věc. V čem je ta přehrada tak unikátní, že nám ji závidí celý svět?
Já v Brně bydlel 15 let a ničeho tak mimořádného jsem si na přehradě ani v okolí nevšiml, možná spíš naopak... :)
To ano, to bylo dost trapné s tím prohlášením "závidí celý svět".
Je třeba myslet dopředu a dívat se, jaký to má potenciál. Ten tam nepopiratelně je velký. Lidé chtějí trávit čas u vody, všude na světě.
tanjanek
Příspěvky: 40
Registrován: 11.1.2011 9:30:24

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od tanjanek »

KarelLer píše:
Aram96 píše:Například Drásov+Malhostovice tam to bez tunelu nemůže být ani myšleno vážně.
Tam je prý problém se spodní vodou, která je hodně vysoko, zakopání dálnice nebude možné.
Možná si koleduji o výsměch, protože tomu nerozumím, ale proč by to nebylo řešitelné? Vždyť se staví tunely pod mořem, pod řekami, proč by to nešlo kvůli spodní vodě?

Jsem asi naivní, ale myslel jsem, že dnes je možné prakticky všechno, když jsou peníze.
KarelLer
Příspěvky: 694
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od KarelLer »

multi píše:Mě by zajímala jedna věc. V čem je ta přehrada tak unikátní, že nám ji závidí celý svět?
Já v Brně bydlel 15 let a ničeho tak mimořádného jsem si na přehradě ani v okolí nevšiml, možná spíš naopak... :)
V něčem unikátní určitě je, jinak by tam nejezdilo tolik lidí. Je to něco jako městská přehrada, ale v přírodě, a dá se k ní dojet MHD. Dá se tam koupat, rybařit, stanovat, jezdit parníkem, navštívit hrad... Nevím, kolik je u nás měst, které něco takového mají. S aquaparkem se to nedá srovnat.

S tím světem to samozřejmě přehnali.
KarelLer
Příspěvky: 694
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od KarelLer »

tanjanek píše:
KarelLer píše:
Aram96 píše:Například Drásov+Malhostovice tam to bez tunelu nemůže být ani myšleno vážně.
Tam je prý problém se spodní vodou, která je hodně vysoko, zakopání dálnice nebude možné.
Možná si koleduji o výsměch, protože tomu nerozumím, ale proč by to nebylo řešitelné? Vždyť se staví tunely pod mořem, pod řekami, proč by to nešlo kvůli spodní vodě?

Jsem asi naivní, ale myslel jsem, že dnes je možné prakticky všechno, když jsou peníze.
Jsem laik, takže budu jenom spekulovat: tunely pod mořem atd. se razí ve stabilní, málo propustné skále. Voda tam sice teče, ale ne zas tak moc.

V tomhle případě by tam tekla všechna voda z okolí, tunel by fungoval jako drenáž. Došlo by k velkému poklesu hladiny spodní vody, vyschly by studny atd. Pokud domy v okolí stojí na jílech (to netuším), mohly by popraskat.
KarelLer
Příspěvky: 694
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od KarelLer »

tanjanek píše:(Jen abych nespadl do skupiny nějakých vodáků z Tetčic - jsem pro tuto trasu, ale v moderním kabátě, který zatím nikdo kompetentní nemá chuť navrhnout.)
Chuť určitě má, ale ze své kapsy ten návrh nikdo dělat nebude a kdyby to zaplatil kraj, čekala by ho žaloba za plýtvání veřejnými penězi, protože ta trasa ještě pořád není schválená. Pokud budeme mít štěstí, tak schválení proběhne příští rok, ale možná taky ne.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Aram96 »

Honey72 píše:Arame96, razit tunel pod zástavbou by se muselo o hodně hluboko, což moc nejde kvůli rokli řeky a velkému klesání dálnice do údolí. Už taktak vychází niveleta pro hloubený tunel v dnešní trase. A každý tunel pod zástavbou je velice drahý kvůli zabezpečení domů nad tunelem proti poklesům a vibracím a také během ražby se musí postupovat v rukavičkách. A pak tu mámě majitelé studní, co budou i po několikaměsíčním suchu svádět ztrátu vody na tunel :-) Trasa jedině po té německé, jen o pár metrů zahloubená, jinak to nevidím.
Tak to je docela blbá zpráva, doufal jsem, že to půjde. Jinak ten ražený bych právě viděl trochu výhodu v tom, že musí podejít koryto řeky a tudíž by po zástavbou šel mnohem hlouběji, ne ? Myslím si, že odpor občanů bude menší když půjde pod nimi tunel 20-30 m hluboko než když třeba 6-10 v hloubené variantě.
Tubus přes řeku bude také nezbytný, ale co dál ? Dál na sever to má vést po povrchu a to je to co jim nejvíc vadí, docela to i chápu, v těchto místech je to opravdu velmi blízko přehrady. Minimálně zářez a zakrytí v délce cca 0,5-1 km.
Vše je o penězích s stát se bude muset rozhodnout, jestli nestavět nic, nebo stavět variantu nahovno, nebo přisypat a postavit to v dobré variantě ale modernější. Myslím si, že jedině třetí varianta je ta správná a dost možná vyjde ekonomicky pořád lépe než varianta bitýšská.

Jenže je nezbytné, aby se “marketingově” OD ZAČÁTKU mluvilo o moderním řešení. Čili už teď u ZUR by měla být představa, jak tu dálnici technicky vybavit, aby prošla územím s co nejmenším odporem. Pokud se tohle nestane, tak je více než jasné, že na to politici i ŘSD pěkně sere na nějakou S43.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Aram96 »

Co se týče Malhostovic .. chlapi dobře, ale přece není možné stavět dálnici 20 metrů od baráků na náspu ? Probuďte se .. v tom Rakousku mají desítky hloubených tunelů protínající celou obec skrz naskrz, to mi neříkejte, že v ani jedné není se spodní vodou obdobný problém/situace. Prostě to musí jít technicky vyřešit. S tunelem pod mořem bych to neporovnával, to ne, ale řešení v zahraničí musí nějaké být si myslím. Tady je problém, že když se půjdete do Malhostovic zeptat, jestli chtějí násyp nebo tunel (co by za to daly desítky obcí u nás kdyby se jich takhle někdo zeptal), tak vám řeknou, že ani jedno, že chcou optimalizovanou variantu. :crazy: :mrgreen:
Jako v průchodu okolo této obce musí jít dálnice pod zem, jinak se nezrealizuje ani za 50 let, leda by se ta obec vystěhovala :?

PS: tu přehradu a světovou závist bych fakt neřešil, to tam prásknul nějaký vidlák, který krom Bystrce byl někdy v centru a možná na Nových mlýnech :lol:
Redispero
Příspěvky: 382
Registrován: 28.10.2009 9:52:02

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Redispero »

KarelLer píše: V tomhle případě by tam tekla všechna voda z okolí, tunel by fungoval jako drenáž. Došlo by k velkému poklesu hladiny spodní vody, vyschly by studny atd.
Pokud by se tunely dělaly metodou TBM, vlivy na spodní vodu by se minimalizovaly... Byť by se to samozřejmě prodražilo, neboť razící štít by musel mít velký průměr.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Aram96 »

tanjanek píše:
mapman píše:Mimochodem, naši jižní sousedi umí i tunely na mostě, to by se u Prýglu dalo taky nějak vymyslet:
https://mapy.cz/letecka?x=13.9944585&y=48.1399049&z=17
Super, tohle je parádní příklad. :ok:
Pořád říkám, kudy chodím, že všechno to je jen o penězích a že technologie a knowhow dávno, dávno máme a jinde ve světě byly podobné situace řešeny mnohokrát.

Jenže to by si museli naši spoluobčané vytáhnout hlavy ze zadků. A to nemyslím ty, kteří protestují. Myslím ty, kteří se snaží stavbu prosadit.

Když chci něco prosadit, tak nabídnu řešení, které může být přesvědčivé a ne jen "čáru na papíře", u které si představí každý to, co se mu hodí do krámu a na tom pak staví svůj názor.

Připadá mi, že i tady se maličko názor diskutujících začíná měnit. Když mrknu na roky staré příspěvky, bylo to ve stylu "prostě to přes brno protáhneme jako hitler" a dnes už vidím úvahy nad jinými křižovatkami, dlouhými tunely atd. Tak snad se ten vývoj v myšlení bude šířit až na správná místa.
A nakonec bude i ten tunel pod Holednou :), ale to by se musela Bystrc začít chovat jako 30ti tisícové město a ne jako zapadlá osada. Sami mají nabízet varianty a ne jen brečet "nechci, nechci". Jedině tak lze dosáhnout pokroku, když na nic atraktivního nepřišli pověření projektanti (nebo jak se jim říká).

(Jen abych nespadl do skupiny nějakých vodáků z Tetčic - jsem pro tuto trasu, ale v moderním kabátě, který zatím nikdo kompetentní nemá chuť navrhnout.)
Naprostý souhlas. Ty delší tunely nejspíš prosazuji proto, protože jsem přecejen mladší ročník a nějak si nemohu zvyknout na to, že Rakušáci mají podkopanoi komplet celou zemi, a my se tady mrcasíme někde kvůli pársetmetrovým tunelům. Prostě je potřeba, aby si v ČR uvědomili, že to je součást moderní dálnice. Pokud nechtějí tunely, měli ty dálnice všechny dávno postavit, dříve by to šlo i bez tunelů, jak mnohdy vidíme, kde a jak blízko obcí vedou staré dálnice .. to je dnes naprosto nemyslitelné a je to správně.
Na D43 se spíše dívám tak, že okoo Brna a obecně ve a u velkých měst, jsou ty tunely prostě nezbytné. Osobně si myslím, že průchod okolo Bosonoh by měl být řešen taktéž tunelem cca 500-700 m a hlavní směr to jest na D1 směr Ostrava by měl D1 ještě v tunelu podejít a vynořit se až na připojování. Nebo ne tunel ale zakrytý zářez. Prostě pokud chtějí realizovat Německou variantu, která je správná, tak to jinak nepůjde.
A úsek mezi Kníničkami a Kuřimí by si také zasloužil trochu změn, hlavně v trase, ta dálnice se zde může mnohem víc klikatit, aby šla dále od obcí. Zářezy beru jako samozřejmost. Jenže pokud někdo tohle nezačne říkat nahlas, tak odpor bude jenom sílit. A bude z toho další 0136, s tím rozdílem, že tady mohli s projektováním modernější dálnice vklidku začít až teď. :roll: Malhostovice jsem popsal výše, myslím si, že není ani moc reálné, aby přes tyto občany prošlo řešení násyp+tubus, ale kdo ví, třeba to bude jediné realizovatelné řešení. :?:
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Aram96 »

Redispero píše:
KarelLer píše: V tomhle případě by tam tekla všechna voda z okolí, tunel by fungoval jako drenáž. Došlo by k velkému poklesu hladiny spodní vody, vyschly by studny atd.
Pokud by se tunely dělaly metodou TBM, vlivy na spodní vodu by se minimalizovaly... Byť by se to samozřejmě prodražilo, neboť razící štít by musel mít velký průměr.
No tak tady asi razicí štít dost dobře použít nepůjde. Ta dálnice jde z obou stran po povrchu, takže zde připadá v úvahu pouze tunel hloubený, ale jsem laik. Aby se dělal ražený tunel délky 0,5 km a kvůli tomu mnoho km před ním a za ním se dálnice postupně zahlubovala, to nevím teda .. navíc by takový tunel musel být i nejspíš delší než je nezbytně nutné. :?
Warcz
Příspěvky: 2080
Registrován: 14.3.2009 14:50:43

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Warcz »

Já osobně jsem laik, ale přijde mi to stejné jako Dluhonice. Prostě vesnice přes kterou nikdo nejezdí bude blokovat duležitou stavbu roky a je ji jedno že okolní vesnice jsou pořád pod brutální zátěží. Nejlepší by bylo nějaké celorepublikové referendum kde by prostě všichni obyvatelé ČR podle předložených variant vybrali trasu a potom už by to bylo jenom o technickém provedení aby se splnila hluková norma. Takhle se to bude další několik let táhnout.

Za mě je nejduležitější tenhle usek: https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalen ... 0hSNgZ0gzm i za cenu nějakého tunelu.
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Honey72 »

U těch vesnic se musí brát na zřetel, že tenkrát kolem trasy žádné domy nestály nebo jen pár. Třeba ty Malhostovice. U trasy německé dálnice stávaly dva domy. Pak velká mezera a teprve zástavba obce. Dnes je ta proluka zastavěna a domů tam je požehnaně.

A proč tam musí být násep ? Tunelu by nikdo nebránil, ano tunely lze i když draze postavit i pod spodní vodou. Jenže tady je zase ten samý problém co třeba u Brněnské přehrady - ztráta nivelety. K Malhostovicím trasa dálnice klesá od severu a za údolím říčky Lubě zase stoupá ke Kuřimi. Pokud by se měla dálnice třeba jen pár metrů zahrabat pod zem do zářezu, musí se zahloubit i přechod hřebene u Kuřimi a vyřešit stoupání na severu, aby nebylo prudké.

Je to podobné jako s posouváním trasy o sto metrů od vesnic, musí se posunout zase na dalších místech, aby se trasa vyrovnala nejen parametrům, ale aby se po ní i pohodlně jezdilo a člověk jen netočil volantem, nesešlapával plyn pod každým kopcem a měl dobrý rozhled.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Warcz
Příspěvky: 2080
Registrován: 14.3.2009 14:50:43

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Warcz »

a to nesplní hlukové limity když to bude mít protihlukové stěny ? Ty baráky přece nejsou 20m od dálnice.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Aram96 »

Warcz píše:Já osobně jsem laik, ale přijde mi to stejné jako Dluhonice. Prostě vesnice přes kterou nikdo nejezdí bude blokovat duležitou stavbu roky a je ji jedno že okolní vesnice jsou pořád pod brutální zátěží. Nejlepší by bylo nějaké celorepublikové referendum kde by prostě všichni obyvatelé ČR podle předložených variant vybrali trasu a potom už by to bylo jenom o technickém provedení aby se splnila hluková norma. Takhle se to bude další několik let táhnout.

Za mě je nejduležitější tenhle usek: https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalen ... 0hSNgZ0gzm i za cenu nějakého tunelu.
No Dluhonice jsou kapitola sama pro sebe, ten projekt je naprosto zprasený, navíc se prosazuje silou už 20 let, přestože od začátku měli námitky, jenže narozdíl tady od D43 přicházeli i s poměrně reálnými řešeními. Tihle jen "ne ne a ne, nechceme to tady. ani po zemi ani v tunelu" to je pak těžké ...
A omlouvám se, není to 20 m ale cca 50-60 m od prvních domů. Ale podle mě je špatně když se dálnice přiblíží obci na 100-200 m, jak se často děje a mnohdy zbytečně. Tady jde ale o to, že pokud zde nejde tunel kvůli spodní vodě, tak zde nepůjde ani zářez a zakrytí předpokládám. A stavět 50 m od domů dálnici na násypu, je dle mě naprostá prasárna. Osobně kdyby to bylo na mě, a UMOŽŇOVALY to zákony, tak to tlačím silou klidně po zemi s tím, že tady v těch místech je ta dálnice v plánu asi 3 generace, že si to tam neměli stavět, blbci. Takovéhle jednání bohužel ale zákony neumožňují. Stejná situace je u Bosonoh, tam je to ještě o dost horší, protože se tam stěžují blázni i přes to, že okolo nich dálnice už 40 let vede a je v provozu, ty bych poslal do určitých míst tuplem :) Ale jak říkám, to nic nevyřeší, řešení je jim dát co nejpřívětivější řešení a pokud se jim nebude líbit, ať navrhnou lepší klidně, ale pro případný soud bude jasné, že investor udělal maximum a neshodí nějaké řízení .. o to jde. Že nás čekají odvolání žaloby v naprosto každé instanci, je jasné. Já jen doufám, že při přípravě D43 už bude v platnosti nějaká zjednodušená forma stavebního zákona a půjde to rychleji ( :lol: :lol: )
Ohledně úseku Bystrc-D1 ... logicky ano, ale pokud by ho Bystrc nebo ti hlupáci chtěli, mohl být dávno postavený, oni bojují i proti tomuhle samozřejmě. Tímto úsekem bylo 20 let v plánu začínat. Já pevně věřím, že se na ně teď všichni vyserou a začne se od severu či od prostředka alespoň.

to Honey: no tunelu by sice nikdo nebránil, ale dostávám zde připomínky, že kvůli spodní vodě to nejspíš nepůjde, tak jsem jen psal, že na náspu to nemá šanci splnit hlukové limity ani s PHS. Možná násep a uzavřený tubus 500 m. To by možná šlo, ale tunel je určitě elegantnější řešení, pokud ho lze v těchto místech realizovat. S niveletou a delším tunelem souhlas, že to tady ani nejde. Naopak u přehrady si myslím že ano, přece když se začnu s dálnicí zahlubovat někde jižně od Bystrce, cca 300 m hloubeného tunelu a na to navázat raženým s mírným klesáním, tak jsem pod Bystrcem a pod řekou dostatečně hluboko, jakmile podejdu koryto řeky, začínám mírně stoupat a vylezu zase krátkým hloubeným tunelem přecházejícím do hlubokého zářezu někde vedle Kníniček nebo ještě lépe za nimi a napojuji se na původní trasu, která jde vidět i ze satelitu :) Proč by to nešlo ?
Jaké je max stoupání/klesání na SMV ? D43 určitě nebude dálnice tudíž kdyby to pomohlo, bude určitě lepší tam dát o chlup větší sklony, než se 20 let hádat a nestavět nic :kladivo:
vodouch2000
Příspěvky: 1223
Registrován: 27.5.2014 14:28:00
Bydliště: D11 - exit 62

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od vodouch2000 »

Dostat se u přehrady s niveletou až pod řeku není jen tak. Mrkněte se znovu na podélný profil terénu (vpravo srolovat dolů). A to neřešíme GTP apod. https://mapy.cz/s/3qM8V
Odpovědět

Zpět na „I/73“