I/73 obecně

Brno (D1) – Boskovice (I/19, I/43) – Moravská Třebová (D35)
Odpovědět
AF-1
Příspěvky: 560
Registrován: 16.3.2009 13:54:56

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od AF-1 »

KarelLer píše:Tam je prý problém se spodní vodou, která je hodně vysoko, zakopání dálnice nebude možné.
To neni neresitelne. Zapadni cast Mnichova ma take vodu 1m pod povrchem, takze stavba presypaneho 2km tunelu vypadala zpocatku jako budovani druhe olympijske regaty.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Aram96 »

to vodouch:
Ano, rozumím, ale jak jsem psal, řeku můžeme kdyžtak přejít na mostě v tubusu, jde o ten úsek za řekou a tam tedy jsem si neuvědomil, že to bude tolik stoupat i bez tunelu ... když na to trochu kouknu tak to vypadá na 2-3% čili kdyby tam měl jít ještě tunel a vylézt za Kníničkama, tak by muselo být stoupání ještě vyšší .. hmm, to je naprd uznávám :?
Na dálnicích je max stoupání bez stoupacího pruhu kolik ? 2% Jako říkám, určitě lepší zde udělat delší tunel za cenu vyššího čili "nekomfortního" stoupání a klesání než to vést po zemi.

Ale když se na to podíváme trochu podrobněji, tak můžeme vidět, že směrem od severu ke Kníničkám to dost klesá a na začátku Kníniček se klesání o dost zbrzdí až ke korytu řeky. Nešlo by právě tam vést ten kus tunelu ? Polopaticky .. v té tvé mapce je to "úsek" 11 ve kterém se mění % klesání, zhruba uprostřed by začal tunel a pokračoval i "úsekem" 10 až ke korytu a celý tunel by měl sklon stejný jako trasa před tím na povrchu - tím by se docílilo toho, že to bude okolo Kníniček a přehrady schované pod zemí. Nad korytem tubus na mostě (to už vidím jasně, že pod řekou je to blbost :oops: ) a dál tunel pod Bystrcem už by neměl být problém. Spíš by mě ještě zajímalo jestli ten kopec jižně od Bystrce je plánováno přecházet tak, jak vede původní silnice nebo je tam taky v plánu tunel :D
KarelLer
Příspěvky: 694
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od KarelLer »

Aram96 píše:Osobně kdyby to bylo na mě, a UMOŽŇOVALY to zákony, tak to tlačím silou klidně po zemi s tím, že tady v těch místech je ta dálnice v plánu asi 3 generace, že si to tam neměli stavět, blbci.
To je argument jako od Zelených, jenom z druhé strany. Ukažte mi plán, ve kterém ta dálnice byla. Nebyla nikde a dodneška není. Pokud jsou tři generace 60 let, v roce 1960 myšlenky na stavbu D43 neexistovaly.

A starostu, který by říkal "zakážeme rozvoj obce na západ, protože tam možná snad někdy bude dálnice, ale možná tam vůbec nebude", by nikdo nevolil.

Stát nebo kraj měl už dávno vyhradit na D43 prostor, aby se v tom koridoru nedalo stavět. Pokud vím, je to tak s kanálem DOL, proč to nešlo v tomto případě?
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Aram96 »

Protože to politici prostě neudělali, hanba jim, ale o té dálnici se prostě ví, že tam byly ty plány. Ví se o těch plánech cca už 80 let. Je pravda, že nemuselo být jisté, že se někdy postaví. Víceméně určitě to nebylo jisté a není to tak ani teď. Pokud jdu stavět dům někde, kde možná někdy povede dálnice, tak ale rozhodně pak nebudu idiot a hrozně proti ní bojovat, aby vedla někde úplně jinde. Prosazoval bych zářez, PHS a pokud je to opravdu blízko (jako Malhostovice např.) tak tunel nebo zakrytí, aby na to taky laskavě doplatili ti hloupí politici, kteří zde neměli územní uzávěru. ;)
V převážné většině trasy D43 je dodnes vidět, kde měla vést nebo kde povede. Pokud jsem vůl a postavím si vedle takovéhle trasy dům s tím, že to územní plán dovoluje a není tam rezerva, pak jsem totální magor a jen ať mě ta auta kouří pod nosem, o obyvatelích Bosonoh či Troubska tohle platí stonásob. :)
kot
Příspěvky: 10366
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od kot »

No, jo - ale kanál D - O- L tlačí prognostik. Každý kdo mu nevyhověl nebo se mu postavil, tomu kulhavec šlape "na pérka", kdykoliv se příležitost naskytne...Takže proto D - O - L a ne D43 !
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od JirkaS »

Aram96 píše:Pokud jdu stavět dům někde, kde možná někdy povede dálnice, tak ale rozhodně pak nebudu idiot a hrozně proti ní bojovat, aby vedla někde úplně jinde.
Jenže v Bystrci jde o paneláky, které stavěl stát a lidi tam nastěhoval, tam se lze na nějaké svobodné rozhodování odvolávat dost těžko. D43 zmizela na dlouho z plánů hned po konci války, protože nedávalo smysl propojit nyní polskou Vratislav s kapitalistickou Vídní.
KarelLer
Příspěvky: 694
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od KarelLer »

Aram96 píše:V převážné většině trasy D43 je dodnes vidět, kde měla vést nebo kde povede. Pokud jsem vůl a postavím si vedle takovéhle trasy dům s tím, že to územní plán dovoluje a není tam rezerva, pak jsem totální magor a jen ať mě ta auta kouří pod nosem, o obyvatelích Bosonoh či Troubska tohle platí stonásob. :)
To je extrémní názor. Z připravených náspů se staly zase pole, rozestavěné části se nikdo ani nesnažil zakonzervovat, v žádných plánech ta dálnice nebyla, těsně kolem trasy se postavily paneláky. Dopravní intenzity byly úplně jinde. Fakt nemůžete nikomu vyčítat, že si tam ty domy postavili. Vina je jednoznačně na státu. Stačilo zapsat do katastru koridor, kde se nesmí stavět.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Aram96 »

KarelLer píše:
Aram96 píše:V převážné většině trasy D43 je dodnes vidět, kde měla vést nebo kde povede. Pokud jsem vůl a postavím si vedle takovéhle trasy dům s tím, že to územní plán dovoluje a není tam rezerva, pak jsem totální magor a jen ať mě ta auta kouří pod nosem, o obyvatelích Bosonoh či Troubska tohle platí stonásob. :)
To je extrémní názor. Z připravených náspů se staly zase pole, rozestavěné části se nikdo ani nesnažil zakonzervovat, v žádných plánech ta dálnice nebyla, těsně kolem trasy se postavily paneláky. Dopravní intenzity byly úplně jinde. Fakt nemůžete nikomu vyčítat, že si tam ty domy postavili. Vina je jednoznačně na státu. Stačilo zapsat do katastru koridor, kde se nesmí stavět.
Souhlas, aji jsem to psal, že to zavinil stát sám, ovšem od 90.let se o té dálnici mluví, takže ok, pokud si to tam lidé postavili někdy v 50.80.letech, budiž. Ale to je jedno, vina je na státu a proto by se teď měly stavět tunely tam, kde si to nechal zastavět. Nestavět jedině tam, kde to opravdu není jinak možné. Za blbost se platí. To se ovšem rozhodně netýká obyvatel Bosonoh či Troubska, kteří se sem přistěhovali po 80. letech. Za tím si opravdu stojím, že když se přestěhuji někam, kde vede dálnice, tak pardon, nemám tam co blokovat rozšiřování na 6-pruhy a další stavby. S D43 měli obyvatelé asi (dnes už) 20 let na vystěhování ... pokud vím od začátku milénia se táhnou spory o D43 minimálně. Bosonohy a tyto obce, to jsou totiž všechno trochu vychcánci, kteří chtějí blízko město a jeho výhody a klid a čisté ovzduší venkova. Pokud tohle chtějí, ať se přestěhují někam, kde není v plánu dálnice, měli na to 20 let oficiálně a nyní takových 15-150 k tomu, než ta dálnice bude :D

Já chápu, že dříve nebyly ty intenzity a nikdo ještě ani v 90.letech nečekal takový nárůst, jaký máme posledních 10-15 let, ale jednou mi vede 100-500 m vedle domu dálnice, tak se asi rozhoduji, zda tady chci bydlet nebo ne i do budoucna. To už máme 2 poctivé generace od provozu na D1, a nejvíc patří poslat do háje ty nově se stěhující do těchto míst. Bohužel takové najdeme víceméně ve všech obcích na trase D43, ke kterým se má dálnice přiblížit, sranda je, že kolikrát jim dlouholetí místní přímo řeknou, ať drží zobák a neměli se sem stěhovat. Dlouholetým místním dálnice ne vždy vadí ;)
ttc
Příspěvky: 431
Registrován: 9.2.2012 14:50:39

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od ttc »

Mám tu pár poznámek.

1. ad domy většina není starší než 25 let (vyjimkou jsou jen paneláky v bystrci, ale mrkněte na ty vzdálenosti)

2. proč tu píšete že nejsou nové varianty. Vždyť tu již před lety řešili to místo přes přehradu. Viděl jsem i vizualizaci několika variant mostu v různých výškách, pokud vím, tak tu původní hitlerovu zamítly ta je nad úrovní hráze. To co jsem viděl bylo pod úrovní a bylo to se skleněným pláštěm (do varianty sice chyběla střecha, ale jinak to byly takové půlkruhy).

3. Myslím, že diskuze by měla být o tom že v ZUR bude trasa případně s podmínkami (typu bystrc určitě tunel), ale pak se může v rámci EIA/UR přijít s diskuzí o technických řešeních. ZUR rozhodně nestanovuje nivelu !!!!! ZUR nestanovuje ani protihlukové stěny či valy !!!!

4. Fascinuje mně odpor proti tunelu, je vidět že odpůrcům dochází argumenty, což mi dává naději, že se toho dožijem.
kot
Příspěvky: 10366
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od kot »

Jak kdo... Začínající důchodci stěží. Těch 80 + více let jich už tolik není.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Aram96 »

ttc píše:Mám tu pár poznámek.

1. ad domy většina není starší než 25 let (vyjimkou jsou jen paneláky v bystrci, ale mrkněte na ty vzdálenosti)

2. proč tu píšete že nejsou nové varianty. Vždyť tu již před lety řešili to místo přes přehradu. Viděl jsem i vizualizaci několika variant mostu v různých výškách, pokud vím, tak tu původní hitlerovu zamítly ta je nad úrovní hráze. To co jsem viděl bylo pod úrovní a bylo to se skleněným pláštěm (do varianty sice chyběla střecha, ale jinak to byly takové půlkruhy).

3. Myslím, že diskuze by měla být o tom že v ZUR bude trasa případně s podmínkami (typu bystrc určitě tunel), ale pak se může v rámci EIA/UR přijít s diskuzí o technických řešeních. ZUR rozhodně nestanovuje nivelu !!!!! ZUR nestanovuje ani protihlukové stěny či valy !!!!

4. Fascinuje mně odpor proti tunelu, je vidět že odpůrcům dochází argumenty, což mi dává naději, že se toho dožijem.
Já tedy z toho odporu proti tunelům mám přesně opačné pocity :D ale to je jedno ...

Já s vámi souhlasím, že ZUR jen určují trasu a technické řešení včetně tunelů atd. má určit EIA. Jenže vysvětlete to těm zeleným mozkům v Bystrci atd. ;)
Kraj by si dle mě měl udělat představu, jak to tam asi bude řešeno. Není totiž možné prorvat ZUR a říkat, že pak se teprve rozhodne, jestli tunel takový makový nebo taky žádný (řeknou si odpůrci, jejichž značná část si pořád myslí, že stát chce D43 vést v Bystrci po povrchu). S takovýmhle přístupem bude odpor jen a jen sílit, aby to pak nedejbože neodnesly i jiné stavby jen kvůli tomuhle :?

Ohledně těch řešení u řeky .. to je právě ono, 99% obyvatel ani nemá nejmenší ponětí, že ta dálnice prostě jde v těchto místech řešit tak, že se jich to opravdu nedotkne. Ty skalní odpůrce to rozhodně nepřesvědčí, ale je rozdíl, pokud vám petici podepíše 2-5 tisíc lidí a nebo když 30 tisíc. Kraj nebo ti, kteří tuto stavbu budou prosazovat (teď momentálně i kraj) by měl prostě trochu marketingově zapracovat .. říct, vysvětlit, ukázat, ukázat příklady ze zahraničí, jak by to mohlo vypadat, říct (pokud je to možné) že i ta část mezi řekou a Kníničkami by mohla jít pod zem nebo minimálně se to zde musí zakrýt. Ale musí o tom před nimi mluvit. Oni přijdou řeknou studie doporučila tohle tohle, řešíme jen trasu, nikoli technická řešení, to se bude řešit pak ... kdyby mě bylo 30-50 let a nevěděl bych o dálnicích vůbec nic, tak jsem také možná odpůrce, když bych však dostal pro běžného občana informace, jaká jsou možná řešení v těchto místech, a co by mě to přineslo tahle stavba (napojení na D1 a na sever, přímo), tak bych asi začal přemýšlet jinak ..
tanjanek
Příspěvky: 40
Registrován: 11.1.2011 9:30:24

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od tanjanek »

Jen taková glosa:

Uvědomil jsem si, že v případě VRT v Brně se v souvislosti s případným neodsunem nádraží uvažovalo o mnohakilometrových tunelech přímo pod historickým jádrem (pod Zelňákem), pod Špilberkem, pod Kohoutovicemi....

Nebo když se před lety zvažovaly nové varianty R43, jedna z nich byla i velký tunel pod Brnem od severu. Někde by to tady mělo být k dohledání.
Stejně tak báchorky o diametru - také tam figuruje mnohakilometrový tunel pod hustou zástavbou.

Když se to hodí, tak všechno jde. Až to bude politicky výhodné, třeba až zaregistruje D43 premier, to bude panečku tunelů. :lol:
ttc
Příspěvky: 431
Registrován: 9.2.2012 14:50:39

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od ttc »

TO Adam96:

Ano souhlasím téměř se vším. Ukázat variantu jak by to mohlo být by se mělo. Stejně tak jsem psal, že již v ZUR může být rovnou výslovná podmínka "Tunel Bystr min. délka xxx km".

Spíš mi připadalo, že toto není aktuálně diskuze na toto fórum. Zde jsme přeci jen poněkud "vyšinutí" z běžné veřejnosti a máme větší přehled.

Myslím, že kdyby kraj chěl pracovat efektivně, tak přesně toto je idální téma pro studenty, dá se jim dát soutěž, podmínkou by byly vizualizace. Podklady by se vzali starší byť nepřesné, případně obecné. A vítězný návrh by se mohl prezentovat. Kraj by vítězi dal nějákou rozumnou cenu třeba 25 tis. Kč a měl by za to obrázky k prezentaci a mohl by prezentovat i návrhy 2 a 3 co by dostali o něco míň.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Aram96 »

https://www.d35spolek.cz/aktualne/88-d4 ... namny-krok
CK MD rozhodla o tom, že úsek Bořitov-Svitávka bude 4-pruh kategorie S26,0/130, :ok: :ok:
O kategorii úseku Svitávka-Staré město nerozhodla, protože bude chtít posouzení využitelnosti již postavených "částí" dálnice kvůli nákladům. Co je ale důležité (snad i pravda), že dále bude sledována buď varianta vystřídaného třípruhu nebo plného 4-pruhu (a to buď 21,5 nebo 26), takže tak jako tak dobrá zpráva a jsem rád, že se konečně bere rozum do hrsti. :ok: Tak hurá na přípravu úseku Bořitov-Svitávka ať je vyšší tlak na další části a ať je vidět, že se to s touhle dálnicí aspoň trochu myslí vážně.
PS: doufám, že D43 zůstane na fóru nadále v dálnicích, i když půjde už asi na 100% o silnici první třídy :mrgreen: Norma na rychlost 130 by tomu mohla "pomoci" :D
Trucker
Příspěvky: 134
Registrován: 4.5.2016 22:05:47

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Trucker »

Aram96 píše:https://www.d35spolek.cz/aktualne/88-d4 ... namny-krok
CK MD rozhodla o tom, že úsek Bořitov-Svitávka bude 4-pruh kategorie S26,0/130, :ok: :ok:
O kategorii úseku Svitávka-Staré město nerozhodla, protože bude chtít posouzení využitelnosti již postavených "částí" dálnice kvůli nákladům. Co je ale důležité (snad i pravda), že dále bude sledována buď varianta vystřídaného třípruhu nebo plného 4-pruhu (a to buď 21,5 nebo 26), takže tak jako tak dobrá zpráva a jsem rád, že se konečně bere rozum do hrsti. :ok: Tak hurá na přípravu úseku Bořitov-Svitávka ať je vyšší tlak na další části a ať je vidět, že se to s touhle dálnicí aspoň trochu myslí vážně.
PS: doufám, že D43 zůstane na fóru nadále v dálnicích, i když půjde už asi na 100% o silnici první třídy :mrgreen: Norma na rychlost 130 by tomu mohla "pomoci" :D
Jestliže je zemní těleso exteritoriální dálnice postaveno od Němců na šířku 28,5m proč se nevyužije tento potenciál a nenavrhne se rovnou D27,5 příp D28/130? Pokud vím tak tato dálnice byla již tehdy navržena na rychlost 160km/h.
Sauce
Příspěvky: 610
Registrován: 11.3.2018 12:57:47
Bydliště: Egerland

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Sauce »

Doplním Truckera o další otázku - co je přesně myšleno kategorií S26/130? Nevím co si pod tím představit. Širší SDP ale užší jízdní pruhy jako u S24,5 x R25,5?
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od mapman »

Německá kategorijní šířka RQ 28,5 měla šířku zpevnění 10,75 m, 3 m SDP a 2 m širokou nezpevněnou krajnici. U nás se nezpevněná krajnice počítá jen 0,5 m, i když má se svodidlem 1,5 m. My počítáme volnou šířku mezi vnějšími svodidly, Němci šířku koruny tělesa dálnice. Technicky vzato odpovídá původní německé dálnici nejvíce kategorie D 25,5 s tím, že má z každé strany o půl metru užší korunu tělesa.

S 26,0 je S 25,5 s rozšířeným SDP na 3,5 m.
AF-1
Příspěvky: 560
Registrován: 16.3.2009 13:54:56

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od AF-1 »

Ono bude stacit par logistickych center nekde u Jevicka a dopravy na ctyrpruh tam bude dost...
KarelLer
Příspěvky: 694
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od KarelLer »

Trucker píše:Jestliže je zemní těleso exteritoriální dálnice postaveno od Němců na šířku 28,5m proč se nevyužije tento potenciál a nenavrhne se rovnou D27,5 příp D28/130? Pokud vím tak tato dálnice byla již tehdy navržena na rychlost 160km/h.
Někdo mě opravte, pokud se mýlím, ale myslím, že severně od Svitávky není to těleso tak výrazné a významné. Navíc ta původní trasa nejspíš nepůjde přesně kopírovat kvůli protestům obcí, např. Chrudichromy, Sudice, Jevíčko atd. A pokud vím, severně od Chornic bylo celé trasování posunuto víc na východ.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Aram96 »

KarelLer píše:
Trucker píše:Jestliže je zemní těleso exteritoriální dálnice postaveno od Němců na šířku 28,5m proč se nevyužije tento potenciál a nenavrhne se rovnou D27,5 příp D28/130? Pokud vím tak tato dálnice byla již tehdy navržena na rychlost 160km/h.
Někdo mě opravte, pokud se mýlím, ale myslím, že severně od Svitávky není to těleso tak výrazné a významné. Navíc ta původní trasa nejspíš nepůjde přesně kopírovat kvůli protestům obcí, např. Chrudichromy, Sudice, Jevíčko atd. A pokud vím, severně od Chornic bylo celé trasování posunuto víc na východ.
Ano, severní část byla posunuta pokud vím. Neřekl bych ale, že těleso je na sever od Svitávky málo významné, např. tento most bych řekl, že i po realizaci dálnice přežije ještě mé děti, takže škoda toho nevyužít. :D https://mapy.cz/letecka?x=16.6506078&y= ... tch=-0.048

Na druhou stranu bych řekl, a mám pocit, že někde se to tak i plánuje, že by se D43 měla stavět vedle dálničního tělesa a stávající těleso použít jako val na straně k přilehlé obci. Hlavně u Sudic a Chrudichrom se trasa hodně přibližuje.
Celkově bych řekl, že tahle dálnice by měla od začátku vznikat jako "modernější" dálnice, s hlubokými zářezy kolem obcí, pár tunely, kde je potřeba atd. Tak jak moderní dálnice např. v Rakousku. U D43 nejde použít výmluvu, že už je příprava v pokročilém stádiu, proto nejde nic měnit. Tady je na to dost času, jen se prostě nesmí od začátku bezhlavě razit příprava a filozofie "máme náspy, povede to po nich, abychom ušetřili", s takovou se nepostaví ani metr ani za těch dalších 20 let.
Samozřejmě hlavně půjde o jižní úseky, kolem Všechovic, Malhostovic, Moravských Knínic, Kuřimi ( i když ta by to asi brala i kdyby to bylo 10 m od obce) a slavného Bystrce spolu s pokrytci z Bosonoh apod. Tam bude hlavně potřeba, aby od začátku bylo navrženo řešení, které bude co nejvíce vycházet vstříc zmíněným obcím, protože to jsou stěžejní úseky, na rozdíl od severní části. Tím v žádném případě nechci říct, že by neměla běžet co nejdříve příprava i severní části. :)
A taková trochu věc z jiného soudku .. trochu nechápu, proč v bodových závadách na I/43 je i řešení křižovatek na Voděrady, Skalici, Drnovice a křižovatka u Krhova nebo stoupání k Perné, když tohle všechno by vyřešil postavený úsek Bořitov-Svitávka. Mluvilo se dokonce o tom, že by mohl vzniknout v předstihu v polovičním profilu, právě pro řešení těchto závad. Z tohohle už úplně sešlo ? Nevíte někdo ? Tohle dává největší smysl, protože postavená mimoúrovňová křižovatka Skalice by ušetřila hromadu životů, které ztrácíme na křižovatce na Boskovice. :kladivo:
ttc
Příspěvky: 431
Registrován: 9.2.2012 14:50:39

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od ttc »

Dále budou sledovány již jen varianta vystřídaného čtyřpruhu o šířce 15,25m/110 a dvě varianty čtyřpruhu – užšího (21,5m/110) a širšího (26,0m/130).
až na ten překlep třípruh vs. čtyřpruh bych za sebe nejvíc uvítal 21,5 To mi přijde jako rozumný kompromis pro menší provoz. Tam kde je německý násyp/zářez tak tam by to ale mělo být stavěno na osu aby to naše děti či vnučata mohli jednodušeji rozšířit na obou stranách.

Jinak ta trasa je až po Trnávku vidět na každém leteckém snímku velmi zřetelně.
KarelLer
Příspěvky: 694
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od KarelLer »

Vypadá to, že z webu brno.cz konečně zmizely staré vizualizace R43 v Bystrci. Pokud si je chcete stáhnout do archivu, jsou ještě v Google Cache:

https://webcache.googleusercontent.com/ ... rezentace/
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Aram96 »

ttc píše:
Dále budou sledovány již jen varianta vystřídaného čtyřpruhu o šířce 15,25m/110 a dvě varianty čtyřpruhu – užšího (21,5m/110) a širšího (26,0m/130).
až na ten překlep třípruh vs. čtyřpruh bych za sebe nejvíc uvítal 21,5 To mi přijde jako rozumný kompromis pro menší provoz. Tam kde je německý násyp/zářez tak tam by to ale mělo být stavěno na osu aby to naše děti či vnučata mohli jednodušeji rozšířit na obou stranách.

Jinak ta trasa je až po Trnávku vidět na každém leteckém snímku velmi zřetelně.
Já nevím, popravdě střídavý třípruh s odstavnými mi přijde možná bezpečnější řešení než 4-pruh bez odstavného. Protože i když bude 4-pruh pro velmi malé kapacity, tak když si zastavíte v pravém, neznamená to, že každý dává 100% pozor a může do vás vrazit - vidíme sražené světelné šipky v poslední době. Každopádně už teď vidím trochu vítězství, když se rozhoduje mezi 3-pruhem a 4-pruhy. Protože si ale myslím, že po dostavbě D35+D11 tady doprava o dost vzroste, tak bych realizoval 4-pruh. A pokud na D26 nebude ekonomika (jakože určitě nevyjde) tak je určitě lepší řešení úzký 4-pruh než střídavý třípruh. Navíc odstavné se určitě budou dobudovávat komfortněji a "papírově přívětivěji".
KarelLer píše:Vypadá to, že z webu brno.cz konečně zmizely staré vizualizace R43 v Bystrci. Pokud si je chcete stáhnout do archivu, jsou ještě v Google Cache:

https://webcache.googleusercontent.com/ ... rezentace/
Vidím to jako krok správným směrem, tohle řešení je na dnešní době opravdu málo. Tunel směrem na jih určitě delší !, přechod přes Svratku v tubusu a kolem Kníniček bych také viděl ideálně tunel. Horší bude řešení té MÚK na severu Bystrce. Nejlépe celou schovat pod zem, ale to nevím, jak se to bude líbit SFDI, když vidíme počiny na D35 :crazy:
vodouch2000
Příspěvky: 1223
Registrován: 27.5.2014 14:28:00
Bydliště: D11 - exit 62

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od vodouch2000 »

Aram96: U kategorie D(S)21,5 se podle normy ČSN 73 6101 dělají každých 500 m zálivy pro nouzové zastavení vozidla.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Aram96 »

vodouch2000 píše:Aram96: U kategorie D(S)21,5 se podle normy ČSN 73 6101 dělají každých 500 m zálivy pro nouzové zastavení vozidla.
Jo vidíš to ! Na to jsem úplně zapomněl :oops: V tom případě pozměňuji názor a myslím, že S21,5/110 zde bude ideál, na S26,0 to zde opravdu nevidím, to přiznávám, i když by to bylo samozřejmě super. Ale i jako občan, který by tu severní část hojně využíval, tvrdím, radši tady 21,5 a prodloužit tunely u Bystrce, aby se konečně mohlo stavět :D
Pokud však dojdou soudruzi k tomu, že zde intenzity ani v nejbližších 20 letech nebudou překračovat cca 12-15 tisíc vozidel, tak je oprávněně na místě asi 3-pruh. :(
Přecejen na I/43 mezi Boskovicemi a Svitavami je cca 8000 vozidel, pokud se 6000 přesune na S43, přibude další tranzit z Polska, něco málinko co jezdí po D1 začne jezdit severní alternativou, a všechno z Brna na sever, co jezdí nyní po D1+D46+D35 se přesune sem ... je klidně možné, že to nebude více než 12 000 vozidel. Já si myslím, že spíše ano, ale uvidíme. Každopádně vítězství je, že zde nebude 2-pruh, ten byl totálně mimo mísu.
Odpovědět

Zpět na „I/73“