[D0] 520 Satalice - Březiněves
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Jasně, však jsem výše psal, že ne všichni jsou rozumní. Těm, co řeknou ne a odmítají se bavit, na ty se vysrat a udělat už něco v té legislativě tak, aby to nemohli blokovat Prostě něco v tom smyslu, řekni nám, co se ti nelíbí, a jak bys to řešil. Řekne tunel, postavíme tunel a debil utře hubu .. Kéž by to bylo tak jednoduché.
Jinak co se legislativy týče, tak co jsem něco málo četl, tak to vypadá na špatné zprávy .. sice něco dělají, ale všichni možní, co se k tomu mohou nebo mají vyjádřit, dostali lhůtu jen 15 dní, což smrdí nějakým "silovým protlačováním" paskvilu
Jinak co se legislativy týče, tak co jsem něco málo četl, tak to vypadá na špatné zprávy .. sice něco dělají, ale všichni možní, co se k tomu mohou nebo mají vyjádřit, dostali lhůtu jen 15 dní, což smrdí nějakým "silovým protlačováním" paskvilu
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
kolik se smí ve Valíku ?
z toho vycházejme
bagry, beton a pak se ptát
a dopadne to jako Písnice...
z toho vycházejme
bagry, beton a pak se ptát
a dopadne to jako Písnice...
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
V pátek a sobotu máme na Praze 9 2. kolo senátních voleb a kandidát David Smoljak z Vinoře a za STAN (to všechno tomu dává smysl) zvláštní představu o tom, co dělá senátor a je to takové roztomilé vyjádření, aby nenaštval obyvatele u budoucího okruhu, ale aby neřekl, že okruh v současné podobě nechce, protože potřebuje voliče z Proseka, Letňan atd. .
Jako senátor se chce také věnovat výstavbě pražského okruhu. „Silniční okruh kolem Prahy je na mnoha místech spíše okruhem skrze Prahu. Doufám, že najdu dost spojenců na to, abychom přiměli stát vybudovat ještě skutečně tranzitní okruh. Praha se nesmí stát křižovatkou kamiónové dopravy z celé Evropy,“ dodává Smoljak.
Mimochodem dostal třeba ve Vinoři 65% hlasů a nemyslím si, že by toho dokázala bez odporu k okruhu. Satalice skoro 50%. Ve zbytku maximálně do 30% celkem 23,5%
Jako senátor se chce také věnovat výstavbě pražského okruhu. „Silniční okruh kolem Prahy je na mnoha místech spíše okruhem skrze Prahu. Doufám, že najdu dost spojenců na to, abychom přiměli stát vybudovat ještě skutečně tranzitní okruh. Praha se nesmí stát křižovatkou kamiónové dopravy z celé Evropy,“ dodává Smoljak.
Mimochodem dostal třeba ve Vinoři 65% hlasů a nemyslím si, že by toho dokázala bez odporu k okruhu. Satalice skoro 50%. Ve zbytku maximálně do 30% celkem 23,5%
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Praha se nesmí stát křižovatkou kamiónové dopravy z celé Evropy,“ dodává Smoljak. Jistě se sem budou všichni z celé Evropy sjíždět, jen aby se projeli kolem Vinoře, zatímco když okruh není, tak jedou o tisíc kilometrů jinudy, ale hned jak bude dokončen, hned budou tady Tyhle katastrofický hesla mě baví.
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Při 18% volebni účasti.krtek700 píše:Mimochodem dostal třeba ve Vinoři 65% hlasů a nemyslím si, že by toho dokázala bez odporu k okruhu. Satalice skoro 50%. Ve zbytku maximálně do 30% celkem 23,5%
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Ještě jsem zapomněl dodat, že ten senátor je pouze na jeden rok. Volební účast nemá cenu komentovat. Ještě si budou dovolovat a nechtějí se bavit o nějaké změně systému volby.
PS.: Tyhle data jsou reálná? Ty poslední roky, zejména u 511 by odpovídaly zahájení výstavby
http://www.okruhprahy.cz/#ucel-stavby
PS.: Tyhle data jsou reálná? Ty poslední roky, zejména u 511 by odpovídaly zahájení výstavby
http://www.okruhprahy.cz/#ucel-stavby
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
V tomhle hraji mistni populisti mimoradne destruktivni roli. Clovek, který je zodpovedny za fungovani města jako celku musí predsi jenom uvazovat v sirsich souvislostech a tady me celkem pozitivne prekvapil soucasny magistrat, který se celkem jasne vyjadril k dalsimu budovani Mestskeho i Prazskeho okruhu – cili konec blaboleni o kvazialternativach a postavme to, co je uz desitky lezt naplanovano. Naopak ten Smoljak, jehož rozhled saha maximalne za humna, snadno ziska hlasy mistnich když jim barvite vylici, jaky armagedon pro ne okruh bude. A mistni ovce mu to bee bee hodi protože proc do neceho nehodit vidle když muzou…
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
... to ano, ale paradoxně jeden princ Miroslav (nebo jeho místní klony) je pro stavby destruktivnější než parta senátorů...(pokud tedy, pravda, nežalují k Ústavnímu soudu, poté, co je všichni ostatní přehlasují...)
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
to jo ale ekopsychotiky typu Patrika dnes uz nikdo nebere vazne a drtiva vetsina lidi je povazuje za skodnou. Vlastne jen nas hloupy pravni system jim hraje do karet. Na druhou stranu mistni populisti maji ve svem miste nebo mestske casti podporu protoze lidem slibuji, ze dalnici/okruh/obchvat prehodi za barak nekomu jinemu. O to dulezitejsi jsou lidi jako ten Jarolim, ktery ma sirsi zaber a jasne rika, ze okruh je treba postavit podle puvodniho projektu...
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
...bohužel, i když ho "nikdo nebere vážně", tak tu stavbu zdrží, jen luskne prsty. V žalobách nebo rozkladech se žádné hodnocení, jak je v kolektivu oblíben nevyžaduje... A naopak, Jarolím/Scheinherr apod. jen "jasně říkají"... bohužel méně například "jasně vykupují"...
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Sam by toho tak princ P. moc nenaskodil. Nekteri zamestnanci statu jsou mu ovsem pri zdrzovani az podezrele napomocni...
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
K předchozím příspěvkům na téma nový senátor David Smoljak z Vinoře přikládám odkaz na jeho program, kde se takto k okruhu skutečně staví:
https://www.davidsmoljak.cz/program
K dalším programovým bodům pana senátora patří: " Za nejhezčí vinořského místo považuji lokalitu V Obůrkách a budu i nadále podporovat snahy o udržení jejího přírodního rázu. Nejdůležitější ale je, aby se Vinoř přestala živelně rozšiřovat a zahušťovat bez ohledu na její kapacitní možnosti i zdravý rozum."
https://sdruzeniprovinor.cz/volby-2010/ ... d-smoljak/
Ta lokalita v Obůrkách proto, že tam tak nějak náhodou pan senátor bydlí:
https://mapy.cz/s/3qQit
Tak mu samozřejmě vadí, že SOKP 520 povede 700 m od jeho domu.
Prostě další pan NIMBY. Ono kandidovat v obvodu, který zahrnuje hlavně tyto okrajové části Prahy a s tímto programem, to je skoro sázka na jistotu. Pán se krásně hodí do tohoto spolku s názvem STAN.
https://www.davidsmoljak.cz/program
K dalším programovým bodům pana senátora patří: " Za nejhezčí vinořského místo považuji lokalitu V Obůrkách a budu i nadále podporovat snahy o udržení jejího přírodního rázu. Nejdůležitější ale je, aby se Vinoř přestala živelně rozšiřovat a zahušťovat bez ohledu na její kapacitní možnosti i zdravý rozum."
https://sdruzeniprovinor.cz/volby-2010/ ... d-smoljak/
Ta lokalita v Obůrkách proto, že tam tak nějak náhodou pan senátor bydlí:
https://mapy.cz/s/3qQit
Tak mu samozřejmě vadí, že SOKP 520 povede 700 m od jeho domu.
Prostě další pan NIMBY. Ono kandidovat v obvodu, který zahrnuje hlavně tyto okrajové části Prahy a s tímto programem, to je skoro sázka na jistotu. Pán se krásně hodí do tohoto spolku s názvem STAN.
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Skoda ze starosta v roce `03 nebyl proti zivelne vystavbe. https://en.mapy.cz/letecka-2003?x=14.58 ... d=11272666
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Samozřejmě. Sám náplava, ale už bydlí a teď všechno zakonzervovat, ať si ostatní bydlí třeba pod mostem. Hlavně že on může chodit se psem kolem rybníka
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Tak to se vám povedlo chytit Smoljaka na hruškách. To je opravdu vtipný, sám je se svým domem jedním ze "zahušťovačů" zástavby, a to ještě právě v té cenné lokalitě u rybníků a teď sám proti zahušťování protestuje. To je ale bezpáteřní dobytek.Geo píše:Skoda ze starosta v roce `03 nebyl proti zivelne vystavbe. https://en.mapy.cz/letecka-2003?x=14.58 ... d=11272666
Na základě této zkušenosti bych od něj nečekal nic jiného než pustý NIMBysmus. Proto mě ani nepřekvapují ty jeho bláboly v jeho volebním programu, které jsou jako by je opsal od Automatu či podobné organizace, o tom jak okruh vede skrz město a budeme dálniční křižovatkou celé Evropy.
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Ale přátelé, jak měl vědět, že tam někdo bude chtít stavět okruh . Tohle je všude stejné.
Jestli se někdo chcete pobavit, tak třeba znovu na východě Prahy obec Šestajovice a rozdíl mezi současnou mapou a rokem 2003. Zejména sever obce a obyvatelé těchto míst protestují proti D11, jak je z ní hluk, těším se na jejich reakci k VRT a navíc jim tam smrdí na zahradě prasečák a přes dálnici masokombinát . To je ale smůla, jak měli vědět, že se ta D11 nezbourá .
Jestli se někdo chcete pobavit, tak třeba znovu na východě Prahy obec Šestajovice a rozdíl mezi současnou mapou a rokem 2003. Zejména sever obce a obyvatelé těchto míst protestují proti D11, jak je z ní hluk, těším se na jejich reakci k VRT a navíc jim tam smrdí na zahradě prasečák a přes dálnici masokombinát . To je ale smůla, jak měli vědět, že se ta D11 nezbourá .
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
..nebo třeba v Radonicích, starosta a pozemek 205/114...kdypa postaveno? .o)Lynx píše:Tak to se vám povedlo chytit Smoljaka na hruškách. To je opravdu vtipný, sám je se svým domem jedním ze "zahušťovačů" zástavby, a to ještě právě v té cenné lokalitě u rybníků a teď sám proti zahušťování protestuje. To je ale bezpáteřní dobytek.Geo píše:Skoda ze starosta v roce `03 nebyl proti zivelne vystavbe. https://en.mapy.cz/letecka-2003?x=14.58 ... d=11272666
Na základě této zkušenosti bych od něj nečekal nic jiného než pustý NIMBysmus. Proto mě ani nepřekvapují ty jeho bláboly v jeho volebním programu, které jsou jako by je opsal od Automatu či podobné organizace, o tom jak okruh vede skrz město a budeme dálniční křižovatkou celé Evropy.
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Tohle uz ale vedel napriklad kazdy cti dbaly American, ze s pristehovalci budu jen problemy. Dost z nich ty problem melo dlouhodobe, uz od te doby, co se pristehovali...
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Ona se Vinoř stala podobnou prestižní lokalitou jako Klánovice nebo Průhonice a tyto "opevňovací" aktivity tam nacházejí nadšeného sluchu u nových vlivných obyvatel. V každým baráku 2-3 auta ale dálnici nám sem netahejte!!!
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
S tím souhlasím a dodávám, že Průhonice i Klánovice mají svou dálnici . Takže ať se tady Vinoř nevymlouvá, našich kvalit bez dálnice nedosáhne. Jak dlouho se o téhle variantě mluví? Není to takhle okolo Vinoře od těch 60. let? To tam většina ještě určitě nebydlela.mts píše:Ona se Vinoř stala podobnou prestižní lokalitou jako Klánovice nebo Průhonice a tyto "opevňovací" aktivity tam nacházejí nadšeného sluchu u nových vlivných obyvatel. V každým baráku 2-3 auta ale dálnici nám sem netahejte!!!
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Není, dříve to bylo blíž městu kolem Čakovic a Kbel.
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Tak omluva starším usedlíkům. Ale jak jsem si prohlížel mapy, tak Satalice 2003-2019 taky pěkné směřování k okruhu , ale zase se musí uznat, že tam to developer/město vyřešili krásně s předstihem a mají vyrostlí poměrně mohutný pás "lesa" na odstínění. Což se tedy o místech jako Radonice/Přezletice říct nedá. Tak nějak nechápu, jestli pořád věří, že to povede jinak, nebo na to prostě dlabou a počkají si, co jim postaví ŘSD.
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Kbely-Letňany taky udělaly krásný pás lesa
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Krtku, v Radonicích jsme podobné pásy měli v územním plánu, bohužel nikdy fyzicky nevznikly a teď naopak starosta Němec tlačí, aby se územní plán změnil a ty pásy/rezerva zmizely...krtek700 píše:Tak omluva starším usedlíkům. Ale jak jsem si prohlížel mapy, tak Satalice 2003-2019 taky pěkné směřování k okruhu , ale zase se musí uznat, že tam to developer/město vyřešili krásně s předstihem a mají vyrostlí poměrně mohutný pás "lesa" na odstínění. Což se tedy o místech jako Radonice/Přezletice říct nedá. Tak nějak nechápu, jestli pořád věří, že to povede jinak, nebo na to prostě dlabou a počkají si, co jim postaví ŘSD.
Nicméně, 28.5. u nás byl nový šéf ŘSD a tu je výcuc zápisu:
Starosta informoval Radu o jednání úřadu s generálním ředitelem ŘSD Ing. Kováčikem o stavbě 520 SOKP, které proběhlo na Obecním úřadě v Radonicích dne 28.5.2019. Zásadním výsledkem je to, že po několikaletém úsilí ŘSD přeprojektovalo řešení stavby v našem katastru z původní varianty na volném terénu a následném posunu k variantě v terénním zářezu k současné variantě v tunelu, který by měl začínat na Podolance, procházet pod ČOV Vinoř a vyúsťovat cca v křížení se silnicí mezi Radonicemi a Vinoří. Touto variantou by obec byla ušetřena nejhorší zejména hlukové zátěže, na jednání byl jménem obce vznesen ještě další požadavek na prodloužení tunelu až k silnici na Satalice.
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
...celý zápis, tučně já:o)
Záznam z jednání o stavbě 520 SOKP dne 28.5.2019 v Radonicích
1. Starosta obce Radonice ing. Němec přivítal účastníky a představil přítomné starosty a zástupce obcí Jenštejn, Podolanka, Přezletice, Radonice a Veleň. Konstatoval, že všechny dotčené obce i nadále upřednostňují „regionální“ variantu SOKP a budou i nadále v rámci uskupení Starostové pro okruh usilovat o její řádné vyhodnocení a projednání. Navrhovaná „trasa ZÚR“ představuje zásah do životního prostředí obcí, které jsou již nyní vystaveny negativním vlivům na hranici hygienických limitů, zejména pokud jde o hluk. Starostové dotčených obcí jsou povinni chránit zájmy svých občanů, proto nemohou souhlasit s jakýmkoliv řešením, které by tyto zájmy poškozovalo, a vyvinou veškeré úsilí, aby se tak nestalo. Zároveň jsou realisty a jsou připraveni jednat o technických parametrech „varianty ZUR“, které minimalizují negativní vlivy na životní prostředí. V případě, že by nebylo zaručeno, že stavba SOKP bude splňovat hygienické limity nebo nepoškozovat životní prostředí, budou se obce důsledně bránit všemi dostupnými právními prostředky.
2. Generální ředitel ŘSD ing. Kováčik uvedl, že chápe postoje obcí a že ŘSD bude hledat takové komplexní řešení, které bude zohledňovat lokální i celospolečenské zájmy, stavba musí v každém případě splňovat všechny zákonné limity z hlediska hygieny i životního prostředí
3. Ředitel závodu Praha ing. Gross konstatoval, že toto jednání s dotčenými obcemi není prvním a že na základě jednání předchozích byla původní varianta SOKP přeprojektována do tzv. „zahloubené“ varianty, která byla prezentována na jednání v březnu 2018. Na základě připomínek, které zde přítomní zástupci obcí vznesli, byla následně zpracována ještě varianta „tunelová“, která bude prezentována dnes.
4. Zástupce projektantů ing. Zapletal prezentoval „tunelovou“ variantu SOKP v úseku mezi Třeboradicemi a Satalicemi. O této variantě následně proběhla podrobná diskuse přímo nad její mapou. Přítomní zástupci obcí ocenili posun oproti původním návrhům, nicméně vznesli tyto zásadní připomínky a požadavky:
- obec Veleň:
- požaduje, aby mostní objekt u Mírovic byl kapotovaný
- zásadně nesouhlasí s vybudováním MÚK mezi Přezleticemi a Velení. S ohledem na přístupnost možnosti sjezdu z MÚK Třeboradice považuje MÚK Přezletice/Veleň a sjezd na km 23,0 za zbytečné plýtvání finančními prostředky a neekonomické řešení.
Obec Veleň požaduje zrušení MÚK mezi obcemi Veleň a Přezletice.
- požaduje prodloužení tunelu nad Velení směrem na Přezletice tzn. požaduje vedení trasy SOKP 520 v katastru obce Veleň v tunelu až po km 23.1 (ke křížení se silnicí č. 2444)
- požaduje, aby retenční nádrže SOKP 520 v povodí Třeboradického a Mratínského potoka byly kapacitně přizpůsobeny na min. stoletou vodu.
.
- obec Přezletice:
- nesouhlasí s vybudováním MÚK mezi Přezleticemi a Velení, pokud by tam tato
křižovatka měla být, tak až v době, kdy bude vybudována Kostelecká radiála,
- v úseku, kde bude dálnice vedena pouze v zářezu , je třeba vybudovat dostatečně
vysoká protihluková opatření (valy, stěny), tak aby výška od tělesa dálnice byla min. 9 – 10 m,
- obec Podolanka
- kategoricky nesouhlasí s vybudováním MÚK bezprostředně u obce Podolanka,
pokud by se silnice 610 stala přivaděčem na SOKP, znamenalo by praktické znemožnění života v obci,
- namísto MÚK naopak požaduje posunutí vjezdu do tunelu směrem k Přezleticím,
- obec Jenštejn
- nesouhlasí s vybudováním MÚK v obci Podolanka,
- obec Radonice
- nesouhlasí s vybudováním MÚK v obci Podolanka
- požaduje prodloužení tunelu na katastru obce směrem k Satalicím.
5. Zástupci ŘSD uvedli, že není zaručeno, že představená „tunelová“ varianta bude realizována, protože je třeba zvážit a vyhodnotit všechny faktory (cena, technické záležitosti, podzemní voda atd.), gen. Ředitel ing. Kováčik však uvedl, že tuto variantu bude ŘSD dále rozvíjet a připravovat. Zástupci ŘSD sdělili, že počítají se zahájením procesu EIA cca v horizontu 1,5 roku, se zahájením vlastní stavby úseku 520 pak cca v roce 2028. Po diskusi bylo dohodnuto, že obce budou pravidelně průběžně informovány o dalších krocích v projektové přípravě a že obdrží výkres s dnes diskutovanou variantou v papírové podobě.
Záznam z jednání o stavbě 520 SOKP dne 28.5.2019 v Radonicích
1. Starosta obce Radonice ing. Němec přivítal účastníky a představil přítomné starosty a zástupce obcí Jenštejn, Podolanka, Přezletice, Radonice a Veleň. Konstatoval, že všechny dotčené obce i nadále upřednostňují „regionální“ variantu SOKP a budou i nadále v rámci uskupení Starostové pro okruh usilovat o její řádné vyhodnocení a projednání. Navrhovaná „trasa ZÚR“ představuje zásah do životního prostředí obcí, které jsou již nyní vystaveny negativním vlivům na hranici hygienických limitů, zejména pokud jde o hluk. Starostové dotčených obcí jsou povinni chránit zájmy svých občanů, proto nemohou souhlasit s jakýmkoliv řešením, které by tyto zájmy poškozovalo, a vyvinou veškeré úsilí, aby se tak nestalo. Zároveň jsou realisty a jsou připraveni jednat o technických parametrech „varianty ZUR“, které minimalizují negativní vlivy na životní prostředí. V případě, že by nebylo zaručeno, že stavba SOKP bude splňovat hygienické limity nebo nepoškozovat životní prostředí, budou se obce důsledně bránit všemi dostupnými právními prostředky.
2. Generální ředitel ŘSD ing. Kováčik uvedl, že chápe postoje obcí a že ŘSD bude hledat takové komplexní řešení, které bude zohledňovat lokální i celospolečenské zájmy, stavba musí v každém případě splňovat všechny zákonné limity z hlediska hygieny i životního prostředí
3. Ředitel závodu Praha ing. Gross konstatoval, že toto jednání s dotčenými obcemi není prvním a že na základě jednání předchozích byla původní varianta SOKP přeprojektována do tzv. „zahloubené“ varianty, která byla prezentována na jednání v březnu 2018. Na základě připomínek, které zde přítomní zástupci obcí vznesli, byla následně zpracována ještě varianta „tunelová“, která bude prezentována dnes.
4. Zástupce projektantů ing. Zapletal prezentoval „tunelovou“ variantu SOKP v úseku mezi Třeboradicemi a Satalicemi. O této variantě následně proběhla podrobná diskuse přímo nad její mapou. Přítomní zástupci obcí ocenili posun oproti původním návrhům, nicméně vznesli tyto zásadní připomínky a požadavky:
- obec Veleň:
- požaduje, aby mostní objekt u Mírovic byl kapotovaný
- zásadně nesouhlasí s vybudováním MÚK mezi Přezleticemi a Velení. S ohledem na přístupnost možnosti sjezdu z MÚK Třeboradice považuje MÚK Přezletice/Veleň a sjezd na km 23,0 za zbytečné plýtvání finančními prostředky a neekonomické řešení.
Obec Veleň požaduje zrušení MÚK mezi obcemi Veleň a Přezletice.
- požaduje prodloužení tunelu nad Velení směrem na Přezletice tzn. požaduje vedení trasy SOKP 520 v katastru obce Veleň v tunelu až po km 23.1 (ke křížení se silnicí č. 2444)
- požaduje, aby retenční nádrže SOKP 520 v povodí Třeboradického a Mratínského potoka byly kapacitně přizpůsobeny na min. stoletou vodu.
.
- obec Přezletice:
- nesouhlasí s vybudováním MÚK mezi Přezleticemi a Velení, pokud by tam tato
křižovatka měla být, tak až v době, kdy bude vybudována Kostelecká radiála,
- v úseku, kde bude dálnice vedena pouze v zářezu , je třeba vybudovat dostatečně
vysoká protihluková opatření (valy, stěny), tak aby výška od tělesa dálnice byla min. 9 – 10 m,
- obec Podolanka
- kategoricky nesouhlasí s vybudováním MÚK bezprostředně u obce Podolanka,
pokud by se silnice 610 stala přivaděčem na SOKP, znamenalo by praktické znemožnění života v obci,
- namísto MÚK naopak požaduje posunutí vjezdu do tunelu směrem k Přezleticím,
- obec Jenštejn
- nesouhlasí s vybudováním MÚK v obci Podolanka,
- obec Radonice
- nesouhlasí s vybudováním MÚK v obci Podolanka
- požaduje prodloužení tunelu na katastru obce směrem k Satalicím.
5. Zástupci ŘSD uvedli, že není zaručeno, že představená „tunelová“ varianta bude realizována, protože je třeba zvážit a vyhodnotit všechny faktory (cena, technické záležitosti, podzemní voda atd.), gen. Ředitel ing. Kováčik však uvedl, že tuto variantu bude ŘSD dále rozvíjet a připravovat. Zástupci ŘSD sdělili, že počítají se zahájením procesu EIA cca v horizontu 1,5 roku, se zahájením vlastní stavby úseku 520 pak cca v roce 2028. Po diskusi bylo dohodnuto, že obce budou pravidelně průběžně informovány o dalších krocích v projektové přípravě a že obdrží výkres s dnes diskutovanou variantou v papírové podobě.