Riešenie pre Bratislavu? Namiesto metra bus pruhy
SITA 19.04.2019 15:59
Rýchla autobusová doprava vo vyhradených koridoroch dokáže prepraviť rovnaké množstvo ľudí ako metro, tvrdí spoločnosť Deloitte.
Rozsiahle digitálne inovácie a kvalitná fyzická infraštruktúra patria medzi kľúčové faktory v efektívnej mestskej preprave. Vyplýva to z Deloitte City Mobility Indexu (DCMI) 2019 vypracovaného pre 55 miest na rôznych kontinentoch sveta.
Jeden z najefektívnejších systémov mestskej prepravy majú Toronto, Londýn a Berlín. K lídrom v pripravenosti na zvládnutie zmien v spôsoboch prepravy podľa spoločnosti Deloitte patrí aj Varšava.
Poľská metropola získala vysoké hodnotenie v oblastiach vízie a stratégie, inovácií a environmentálnej udržateľnosti, pozitívne hodnotenie mala aj v podpore a dostupnosti služieb verejnej dopravy. „Úspech moderných miest pramení z inteligentnej integrácie a schopnosti inovovať, dokonca viac ako z investícií,“ povedal k zisteniam indexu Tomáš Belavý zo spoločnosti Deloitte.
City Mobility Index a sledované kritériá sú podľa riaditeľa Inštitútu moderného spotrebiteľa Michala Kardoša dobrým ukazovateľom toho ako formovať systém dopravy aj v slovenských mestách. „Jedným z kľúčových faktorov úspechu je pritom spojenie jednotlivých verejných inštitúcií na všetkých úrovniach administratívy a zjednotenie súkromného a verejného sektora, ktoré potom spoločne pracujú na vývoji mestských systémov prepravy,“ uviedol Kardoš.
Rýchle autobusy a zdieľané jazdy
Riešením môžu byť rýchle autobusy a zdieľané jazdy. Systém rýchlej autobusovej dopravy (Bus Rapid Transit – BRT) sa osvedčil napríklad, v Brazílii, Kolumbii a Mexiku. Vyznačuje sa samostatnými pruhmi pre autobusy spolu s vyhradenými koridormi a cestujúci si lístky kupujú vopred. Rýchla autobusová doprava podľa zistení dokáže prepraviť rovnaké množstvo ľudí ako metro, pričom tento systém môže byť vhodnou alternatívou pre mestá, ktoré majú problémy s financovaním, plánovaním, výstavbou a údržbou infraštruktúry.
Dôležitou súčasťou mobility najmä v geograficky rozsiahlych mestách sú podľa Deloitte osobné autá, tie však znamenajú pre mestá viaceré výzvy ako zápchy, znečistenie a dopravné nehody. Mestá preto budú musieť osobnú dopravu regulovať, napríklad v podobe zdieľaných jázd. Nezanedbateľnou súčasťou efektívnej prepravy v mestách na základe výsledkov prieskumu je kvalitná infraštruktúra a jej bezpečnosť.
„Bezpečnosť týchto systémov by mala byť najvyššou prioritou, pretože aj tie najlepšie fungujúce systémy infraštruktúry rýchlo stratia dôveru verejnosti, pokiaľ nie sú bezpečné,“ upozornil Belavý. „V jednom z prieskumov sme zistili, že viac ako jedna tretina spotrebiteľov v Ríme ohodnotila bezpečnosť svojho dobre rozvinutého systému verejnej dopravy ako slabú po tom, ako v roku 2017 došlo k niekoľkým vážnym požiarom autobusov,“ dodal Belavý.
.....
VIDEO: Rozsiahle zápchy v hlavnom meste na Prístavnom moste mala odstrániť zmena vodorovného dopravného značenia, ktoré predtým spôsobovalo nemalé komplikácie nielen vodičom osobných áut, ale aj cestujúcim MHD. Pozrite si zábery zo začiatku apríla z rozširovania pruhov na zjazde z Prístavného mosta v Bratislave.
https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clan ... bus-pruhy/
(SK) Řešení pro Bratislavu? Namísto metra bus pruhy
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion