Právě je 24.8.2019 8:39:12




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ] 
 Demokratická republika Kongo 
Autor Zpráva
VIP

Příspěvky: 12800
Bydliště: EU
Příspěvek Demokratická republika Kongo
Příloha:
cg-flag.gif
cg-flag.gif [ 2.21 KiB | Zobrazeno 11749 krát ]

Příloha:
CG-map.gif
CG-map.gif [ 24.33 KiB | Zobrazeno 1675 krát ]

Rozloha: cca. 2 345 000 km2
Počet obyvatel: cca. 79 mil.
Hlavní město: Kinshasa (cca. 10 mil., s okolím 13 mil. obyv.)

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


Naposledy upravil Diaľničiar dne 10.2.2019 20:32:58, celkově upraveno 3

nová mapa, na staré nebyl Jižní Súdán



26.5.2009 22:59:33
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12800
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Demokratická republika Kongo
Této zemi budu věnovat já osobně větší pozornost. Je to z vícerých důvodů:

*zložitá historie (jako u většiny afrických států)
*veliká občanská válka, do které se zapojilo až 9 ostatních států Afriky podporou jedné a druhé strany
*zajímavá poloha hlavního města (přes řeku je druhé hlavní město jiného státu)
*obrovské nerastní bohatstvo na severu a východě země
*podpora EU - mírové mise, výstavba základní infrastruktury, silnice
*podpora Číny - výstavba infrastruktury: školy, nemocnice, dálnice

Aktuálně se připravuje i plán obnovy silniční sítě, aby se definitivně propojila země s hlavním městem a zlepšila se dostupnost zaostalých, ovšem na nerostní suroviny nesmírně bohatých regionů. Výstavbu prvních 100 km přislíbila Čína, výstavbu dalších 120 km již připravují arabské země. Mírové mise EU se zaměřují na zlepšení hlavních silničních tahů v celkové délce 1240 km.

Již brzy zde přibudnou další informace, podrobnější, k některým záměrům v dopravní infrastruktuře.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


27.5.2009 19:41:10
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12800
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Demokratická republika Kongo
Několik fotek z hlavního města (2004-2005) :arrow:

Foto1
Foto2
Foto3
Foto4
Foto5
Foto6
Foto7

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


29.5.2009 20:23:36
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12800
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Demokratická republika Kongo
V zemi je cca. 154.000 km silnic, přičemž asi jen asi 7.000 km má zpevněný povrch. Toto číslo se neustále zvětšuje, třeba v roce 2004 to nebylo ani 3.000 km. Tempo obnovy silniční sítě je opravdu rozsáhlé. Ještě v časech kolonizace bylo v zemi na 30.000 km zpevněných silnic, ovšem vplyvem počasí a téměř nulové údržby se silnice prostě časem rozpadli.

Jak jsem uvedl v předcházejících příspěvcích, investují zde EU, Čína a i vláda do obnovy silnic a taky se začali stavět silnice dálničního typu na 2x2 a 2x3 pruhy, kterým se ještě budu věnovat.

Infrastruktura je stále ve špatném stavu. V prosinci 2003 byla dokončena oprava klíčové silnice N1, která spojuje Kinshasu s hlavním přístavem země Matadi (380 km). Avšak její technický stav se po několika letech opět výrazně zhoršil, neinvestovalo se ani do oprav této strategické komunikace, ovšem i toto se od r. 2006 změnilo a silnice je opět v dobrém stavu.

Silniční spojení z Kisangani dále na východ ale neexistuje, i když se v roce 2006 začalo připravovat.

Cílem vlády je obnovit pozemní spojení mezi východem a západem země, které dnes neexistuje. Jedná se o výstavbu silnic:

*mezi Kisangani a městem Bunia
*mezi Bukavu a Kindu (bude tak spojení hl. města na státy Rwanda a Burundi)
*mezi Kindu a Mbuji-Mayi (zlepší se dostupnost sever-jih země)

Do priorit maximální údržby se dostala i silnice mezi Kinshasou a Kikwitem.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


11.5.2010 20:47:58
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12800
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Demokratická republika Kongo
Oblast Goma při hranicích s Rwandou (v 1. příspěvku této témy je na mapě)

Není tomu tak dávno, co jsem měl možnost navštívit město Goma (cca. 250 tis. obyv.) v souvislosti s výzkumem následků po erupci sopky. Erupce byla sice na počátku 21. století, ovšem než to člověk zjistí a než se zajistí opravdový výzkum, tak to pár let trvá. Naštěstí (pro nás) nikdo danou oblast nerekonstruuje. Respektivě něco málo dělá kontingent UN, ovšem ani zdaleka se nevěnují opravám silnic. Zde tedy malé cestování, začínáme za hranicemi Rwandy. :arrow:
Příloha:
Poznámka: Goma je správním centrem oblasti North Kivu; při vstupu do města Goma minulým rokem jsem neměl dobré pocity, i když naše kolona měla ochranu od UN; na straně od Rwandy byla infrastruktura v mnohem lepším stavu, přičemž Rwanda je s investicemi do silnic hodně pozadu. Alespoň dle čísel a faktů o opravách.
Goma_vstup od RW.JPG
Goma_vstup od RW.JPG [ 48.71 KiB | Zobrazeno 11547 krát ]

Příloha:
Poznámka: Parkoviště před místním hotelem. Jediná auta široko daleko byli naše. Pod stromem se parkovat nesmí, to je místo vyhrazené pro policii. Majitel hotela sní o dlážděném povrchu, peníze na něho ale nemá.
Hotel_Goma.JPG
Hotel_Goma.JPG [ 61.44 KiB | Zobrazeno 11547 krát ]

Příloha:
Poznámka: po nároční cestě oddech při jezeře Kivu
hotel je na místě prezidentského paléce ještě z období před válkou

Hotel.JPG
Hotel.JPG [ 49.97 KiB | Zobrazeno 11545 krát ]

Příloha:
Poznámka: kruhový objezd; jeden z mnoha ve městě

infrastruktura je zničená dlouhou občanskou válkou

RA_Goma.JPG
RA_Goma.JPG [ 38.98 KiB | Zobrazeno 11546 krát ]

Příloha:
Poznámka: zde ještě asfaltová silnice, kousek dál již vážně poškozená silnice z roku 2002 po vulkanové erupci; expedice se věnovala právě rozsahu poškození silnice jako takové
our road.JPG
our road.JPG [ 41.96 KiB | Zobrazeno 11545 krát ]

Příloha:
Poznámka: není to smetí, je to usazená láva na povrchu silnice; dlouhá léta si jí nikdo nevšímal, protože nejsou peníze na rekonstrukci silnic a Goma je opravdu vzdálená centrální vládě
lava.JPG
lava.JPG [ 84.35 KiB | Zobrazeno 11544 krát ]

Příloha:
Poznámka: hotel se nacházel blízko hranic s Rwandou, ovšem silnice se zachovalou lávou byla na druhém konci města; bezpečnost byla na prvním místě, ovšem i tak je i na lidech vidět možná ještě více strachu, než u těch, co projíždí

ještě před kolonou jde policajt ve věstě a snaží se vyklidit silnici, která je jinak plná lidí, protože aut zde mnoho není a domácím se i tak všichni vyhýbají

UN_army.JPG
UN_army.JPG [ 66.72 KiB | Zobrazeno 11543 krát ]

Příloha:
Poznámka: vstupujeme do první ochranní zóny našeho hotelu a nejenom jeho; město je rozčleněno na oblasti
safe hotel.JPG
safe hotel.JPG [ 54.83 KiB | Zobrazeno 11544 krát ]

Příloha:
Poznámka: zde již bezpeční část města Goma, ochrana v podobě indické armády zastala před ochranní bariérou
standard road.JPG
standard road.JPG [ 53.52 KiB | Zobrazeno 11536 krát ]

Příloha:
Poznámka: zde již široká státní silnice, de facto obchvat Gomy, ovšem bohužel nedá se ním nikam dostat, takže cestování přes Gomu jde středem přes nebezpečnější zónu

místní vláda o nás zjevně věděla, protože před těma motorkama je automobil plný místních vojáků, kteří se nás drželi až do příjezdu k hotelu

Goma_hotel zone.JPG
Goma_hotel zone.JPG [ 26.58 KiB | Zobrazeno 11543 krát ]

Příloha:
Poznámka: již směr Rwanda, opustili jsme město Goma a je to zvláštní, ale silnice opět katastrofální; na opravu se peníze vyčlenili - kde asi skončili ?
smer RW.JPG
smer RW.JPG [ 53.01 KiB | Zobrazeno 11545 krát ]

Příloha:
Poznámka: Konečně v Rwandě. Hned na hranicích cedule, jaká je rozšířená v celé zemi. Až v Rwandě si člověk uvědomí, že tam opravdu věci fungují. :) Zdaleka ne, jako ve vyspělých státech, ovšem mnohem lépe, než třeba v DRK.
Corrupt no.JPG
Corrupt no.JPG [ 90.8 KiB | Zobrazeno 11543 krát ]

Výzkum se věnoval poškození silnice, pak třeba jejímu co nejrychlejšímu spůsobu opravy pro použití i jinde ve světě. Cestování probíhalo denně, několikrát, ovšem ne všude se dalo fotografovat. Vím, že to nemá mnoho s dálnicemi, ale je zachycená silniční infrastruktura a její vybavení, co já vlastně dělám celý život. 8-)

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


31.7.2010 22:26:15
Profil Zobrazit autorovy stránky
Autor

Příspěvky: 5670
Bydliště: Ostrava a okolí
Příspěvek Re: Demokratická republika Kongo
Tam by mě nikdo nedostal :roll:
Ale ta "skoro" opravena silnice je dobrá :D

_________________
R48 -> D48 se podařilo!


31.7.2010 23:01:36
Profil ICQ
VIP

Příspěvky: 12800
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Demokratická republika Kongo
DKR i když se snažila zlepšit situaci, bohužel - politická linie nadále není příliš spravedlivá pro regiony vzdálené na sever a východ země. Bezpečnostní situace není i nadále příznívá. Korupce, násilí a další problémy temu odpovídají.

V zemi se rozběhla obrovská modernizace státní silnice RN1, která bude mít celkovou délku 2.000 km s tím, že ona nyní existuje, ale v nedobrém stavu. Jak jsem psal výše úsek Kinshasa-Atlantický oceán byl dokončen, nyní se práce posouvají na východ od hl. města. Přibližný nákres trasy:
Příloha:
congo-map-4-3.gif
congo-map-4-3.gif [ 34.52 KiB | Zobrazeno 10705 krát ]

Výstavbě a přestavbě této silnice se budu věnovat v dalším příspěvku. :kladivo:

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


7.12.2011 15:07:15
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12800
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Demokratická republika Kongo
Route Nationale 1

*staví se od západu, i od východu
*nyní rokem 2011: hotov úsek od Atlantického oceánu po hl. město
*hotov je i úsek od hl. města po město Kikwit
*do konce roku 2012 bude z peněz EU dokončen velký úsek Kikwit-Kananga
*rovněž je již hotov úsek na východě Lubumbashi-Likasi
*ostatní části silnice se budou stavět a opravovat postupně další roky

Tato silnice je stavěná jako 2x2 silnice, v středních částech prozatím na 1/2 profil. Má i kanalizaci a kompletní bezpečnostní prvky (svodidla, dopravní značení). Celá silnice má asfaltový povrch. O tuto silnici se snaží EU.

Čína pak staví severo-jižní přepojení ve východní části země mezi městy Lubumbashi a Kisangani. To už jde ovšem o jiný silniční projekt. :idea:

Úsek mezi Kolwezi a Lukasi :arrow:
Příloha:
K-L.jpg
K-L.jpg [ 53.61 KiB | Zobrazeno 10697 krát ]

Příloha:
K-L_bridge.jpg
K-L_bridge.jpg [ 96.62 KiB | Zobrazeno 10697 krát ]

Úsek Kinshasa - Kikwit :arrow:
Příloha:
Kinshasa-kikwitRN1.jpg
Kinshasa-kikwitRN1.jpg [ 56.53 KiB | Zobrazeno 10697 krát ]

Příloha:
Kinshasa-kikwitRN1east.jpg
Kinshasa-kikwitRN1east.jpg [ 81.79 KiB | Zobrazeno 10697 krát ]

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


7.12.2011 15:29:01
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12800
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Demokratická republika Kongo
Tato bezmála 75 mil. země se rovněž jako mnoho jiných v Africe stále nevyvíjí tak jak by mohla a jak se již dlouho snaží. Disponuje obrovským nerostným bohatstvím a velikým potenciálem, ale bohužel stále se nezlepšuje bezpečnostní situace ani stav infrastruktury.

Cestování se doporučuje výhradně v kolonách za účasti místního najatého obyvatelstva výhradně přes den a po trasách hlavních silnic (to neznačí že to budou asfaltky).

Stav infrastruktury je neuspokojivý. I jednou rekonstruované silnice se po pár letech mění na silnice plné výmolů a stávají se opětovně těžce sjízdnými. Vláda se snaží udržet modernizované tahy a snaží se i postupně budovat nové silnice, jde to ale opravdu pomalým tempem vzhledem k rozloze. Nejlepší je situace na západě země: po hlavní město Kinshasa a nejbližší okolí a i proto se sem hodně obyvatel stěhuje. Bezpečnostní situace v hlavním městě ale nenahráva pro turisty především v nočních hodinách je doporučeno zcela se vyvarovat pobytu mimo ubytování. Nejnebezpečnější kategorii jsou děti žijící na ulici. Když už se stane dopravní nehoda, policisté se snaží vyjít vstříc cizincům a minimalizují napětí s místním obyvatelstvem.

Navržený rozpočet na rok 2013 počítá s příjmy 7,4 mld. USD a výdaji 7,5 mld. USD. Největšími výdajovými položkami navrženého rozpočtu jsou výdaje na chod státní administrativy, investice do dopravní infrastruktury, vzdělávání, zdravotnictví a na obranu a policii. Rozvojová pomoc se podílí na rozpočtu z 50%. Infrastruktura se staví i z půjček od Číny a Jižní Korey.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


25.2.2013 12:02:07
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12800
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Demokratická republika Kongo
Rozpočtované výdaje a příjmy jsou pro letošní rok navrženy v hodnotě 8,9 mld. USD, přičemž do dopravní infrastruktury vláda vloží cca. 1 mld. USD. Větší částka směruje na rozvoj silniční infrastruktury. Za poslední roky se přestavuje silniční kostra v hlavním městě, kde vznikají tahy široké 4+4 jízdních pruhů. Obnovuje se i spojení centra s letištěm, kde se vybudovala silnice 2x3 jízdní pruhy (je to silnice dálničního typu), rozšiřují se všechny výpadovky z hlavního města a postupně se staví po celé zemi v rámci hlavních spojek sever-jih, západ-východ nové mostní objekty a probíhá zpevňování silnic. Bohužel, čím více na sever anebo na východ od hlavního města, tím je sjízdnost silnic horší a to platí i pro hlavní trasy, protože se stále nepodařilo tyto tahy zmodernizovat, pro velikost země, korupci a bezpečnostní situaci.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


6.5.2014 9:39:29
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12800
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Demokratická republika Kongo
Počtem obyvatel takové evropské Německo. Hospodářsky velmi zaostalá země. Vše, co je zde psáno platí i nadále. Hlavní město tvoří asi 1/4 ekonomických aktivit a životní úrovně země, přičemž čím dál od něj, tak tím menší dosah na regiony. Ovšem za poslední roky mají jednotlivé regiony větší moc a tím i kontrolu nad územím. Ani tam, kde jsou naleziště nerostních surovin se moc nikomu nevede. Zisky jdou těžařským společnostem, místní a centrální vládě a moc volných peněz pro dané regiony není. Země trpí poválečným stavem a nemocí HIV/AIDS. Co se týče rekonstrukcí alespoň hlavních státních silnic, tak i přes veškeré úsilí státu, který vynakládá každý 10. dolar na silnice a ulice a zahraniční rozvojou pomoc, tak se doposud nepodařilo vybudovat ani páteřní síť silnic a mnoho km se během několika let degraduje pro slabou údržbu. Tím také platí, že jakákoliv sekundární silniční síť není a cestování i na vzdálenost několika desítek km značí najít čas i na jeden den. Lepší je to pouze kolem nalezišť nerostů.

Územně-správní členění země :arrow:
Příloha:
Snímka.PNG
Snímka.PNG [ 511.35 KiB | Zobrazeno 8850 krát ]

Hlavní město Kinshasa se rok od roku zvětšuje, ostatně stejně jako počet obyvatel v celé zemi. Dalším významním městem je Lubumbashi (provincie Katanga).

Portál hlavního města :arrow:

http://www.kinshasa.cd/

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


Naposledy upravil Diaľničiar dne 25.12.2017 23:22:08, celkově upraveno 2

odstranění neplatného odkazu



23.2.2015 20:27:11
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12800
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Demokratická republika Kongo
Fond pro údržbu státních silnic :arrow:

http://www.foner.cd/

Stav silniční sítě k 1.1.2013:

*celkem je zde 153.000 km silnic (během 10 let snížení o 800 km)
- z nich 58.500 km spravuje stát
*dále je zde 3.500 silničních mostů
*a dále taky 175 komp/portů pro trajekty

Z těch 58.000 km, které jsou těžiskem pro cestování je další členění následující:

*celkem 21.140 km jsou routes nationales (RN), tudíž přímo státní silnice
*celkem 20.124 km jsou routes provinciales prioritaires (RPP), tudíž hlavní provinční silnice
*celkem 17.245 km jsou routes provinciales secondaires (RPS), tudíž sekundární provinční silnice

Dále, vláda si stanovila z té délky 58.000 km na základě několika parametrů prioritní síť o rozsahu 23.140 km :arrow:

*koridory: 3 hlavní koridory: Z-SV, S-JZ, S-JV
*intenzita: tato síť vybraných km tvoří až 91% provozu na silnicích
*křižovatky s dalšími dopravními uzly: železnice, řeky
*integrace obyvatelstva: prioritní silnice jdou přes důležitá města a napájejí se na další regionální silnice

No a z této sítě je nutno ještě dodělat 15.800 km, protože cca. těch 7.000 km se za těch 10 let podařilo pozvednout. Takže vláda věnuje největší pozornost za poslední roky na asi 16.000 km komunikací. :idea:

Čelní představitelé země již na přelomu let 2012 a 2013 prohlásili, že silniční síť o rozsahu 150.000 km pro stát s rozlohou 2,3 mil. km2 a 77 mil. obyvatel je celkově nedostatečná a musí být vynaložená veškerá snaha a usílí o nejenom hlavní kostru, ale i o budování desítek tisíc km lokálních silnic, přičemž země má dostatek stavebních materiálů pro výstavbu silnic a zapojit se tak bude muset každý jeden region a každá jedna oblast.
Příloha:
Poznámka: dopravní síť státu je založená na vodních cestách, protože síť silnic je v bídném stavu a zlepšuje se to jen velmi nepatrně
Snímka.PNG
Snímka.PNG [ 292.13 KiB | Zobrazeno 8810 krát ]

Na údržbu silnic stát ročně vynakládá 150 mil. USD. Na všech 150.000 km silnic. Cokoliv další musí dofinancovat každá jedna vesnice anebo provincie. Pokud by se měla situace zlepšit, musela by vláda najít ještě jednou stejnou částku. S tím by se povedlo udržet ve sjízdném stavu i mnoho lokálních silnic, které potřebují pro údržbu činnost těžké techniky.

COFED, EU fond pro DRK :arrow:

http://www.cofed.cd/infrastructure/

EU financuje výstavbu a zpevňování hlavních silnic v DRK každoročně za stovky mil. € a postupuje se tempem několik stovek km. EU se zaměřuje na RN 1, ve vláknu popsanou. Pak ještě členské státy se zaměřují na některé provinční silnice dle toho, kde v jaké oblasti jim působí další pomoc (nemocnice, školy atd.).

Velikou pomoc zde pak ještě představují investice Číny a to hlavně na S-J koridorech, tedy v zájmu off-setových programech za těžení nerostů. Ani Čína ale nenapředuje dostatečně akcieschopně pro velmi nepříznívé počasí a klímu.
Příloha:
Snímka.PNG
Snímka.PNG [ 759.29 KiB | Zobrazeno 8810 krát ]

Kdy bude po celé zemi alespoň základní červená linie je nejisté. DRK si žádné datum nestanovuje. A bez zahraniční pomoci to ani nemá šancu udělat. Je zřejmé na základě napsaného, že zde se cestuje velmi špatně a na rozdíl od mnoha dalších velikých zemí, kde také není mnoho zpevněných komunikací tady to komplikuje těžké bahno (na severu Afriky je tvrdý kámen).

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


Naposledy upravil Diaľničiar dne 20.4.2019 19:34:31, celkově upraveno 1

aktualizace odkazu



24.2.2015 14:17:02
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12800
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Demokratická republika Kongo
Znovu několik změn na odkazech ve vláknu, ovšem základní fakta k realizaci státních výdajů na určené silnice se nemění.

Ministerstvo infrastruktury a veřejných prací :arrow:

http://minitp.cd/
nový odkaz: http://www.celluleinfra.org/

Hlavní úřad pro silnice :arrow:

http://www.officedesroutes.cd/

I nadále platí, že není napříč zemí silniční spojení západ - východ, i když se na tom pracuje. Logisticky se to nyní neobejde bez silnic, železnic a lodní dopravy. Nejvíce se investuje v hlavním městě a provinčních městech. Dále na údržbu stávajících priorit v silniční síti je nevyhnutní vynakládat 1 mld. USD. Tato částka se skládá z mnoha pilířů. Na výstavbu pak směrují další zdroje. Pomalu se stav vylepšuje a co se postaví se dokáže udržet sjízdné. Jde to ale na úkor zadlužování a přesouvají se tam zdroje z off-setových programů za těžební aktivity v zemi.

V roce 2016 jde totiž na silniční dopravu z federálního rozpočtu jen 1,5%. Třeba na zdravotnictví směruje 9%, na vzdělání 15%, na růst hospodářství 19%. Jednoduše řečeno státní rozpočet směruje na zajištění základních služeb státu a na kapitálové výdaje do infrastruktury se hledají zdroje různě. Celá doprava dostane 3%. Rozpočet činí 9,1 mld. USD.

Ovšem silniční fond je částečně mimo rozpočtu, což jsou zase další zdroje. A na jeho zajištění se starají další pilíře přes ministerstva financí, dopravy a infrastruktury. Silnice jsou pak totální prioritou v rámci modernizace státu, i když v rámci stavebnictví dominuje výstavba nových administrativních prostorů, nemocnic a škol a bydlení a až poté dopravní infrastruktura.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


Naposledy upravil Diaľničiar dne 25.12.2017 23:28:33, celkově upraveno 2

odstranění neplatného odkazu



27.6.2016 19:44:24
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12800
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Demokratická republika Kongo
Výstavba, opravy a údržba silnic je neustávající priorita státu, ale stále se nepodařilo dobudovat ani tah západ - východ. Stát, který má jak federální tak provinční rozpočty, dále jsou zde bohatá města. Staví se tak nové ulice, široké průtahy, ale silnice napříč státem se stále de facto nerozvíjejí. Údržba je katastrofální. Silnice ze západu na východ je celoročně sjízdná, ale v mnoha oblastech jen velmi obtížně. Na renovaci RN1, na její nové výstavbě, rozšiřování, na výstavbě mostů na ní se realizují USA, EU i Čína a mnoho jednotlivých států v rámci EU. Nedaří se jí stále kompletizovat, dodělat přivaděče do okolních měst a to v celkové délce 3.000 km.

V posledním období se nedokáže DRK dohodnout s Ugandou a Rwandou na několika věcech. Stejný problém je s Angolou na stanovění hranic u moře, což je spor o ložiska ropy. Sousedské vztahy tedy nic moc. Samozřejmě nemluvím o nějaké válce, ale tím se zasekává rozvoj na mezistátních propojeních.

DRK je z 90% zalesněné území s tropickými pralesy, co společně s klimatickými podmínkami mnohy dokáže nové asfaltové regionální silnice zdevastovat již do 3 let pokud nemají zajištěnou údržbu. Politici často nechávají silnice postavit, aby se zalíbili voličům, ale údržba se již nezajišťuje.

Nedávno získala federální vláda protipůjčku od Číny v hodnotě 5 mld. USD na výstavbu nebo rehabilitaci nových komunikací mezi Kisangani a městy Bukavu, Goma, Bunia a silnice mezi Bukavu a Kindu a dále do Mbuji-Mayi. Dále je plánována oprava stávající silnice mezi Kinshasou a Kikwitem. Je to za těžební licence nerostních surovin.

Neustále to tady píši, že DRK je velmi bohatý stát na nerostní bohatstvo:

*je zde 60% všech minerálů těžených ve světě
*celkem až 50% světových zásob kobaltu
*30% světových zásob diamantů
*10% světových zásov mědi

V menší, ale významnější míře se těží zlato, ropa. Je zde prokazatelná zásoba zemního plynu cca. 1 mld. m3. Ten se prozatím netěží.

V celém těžebním sektoru vládnou staré zákony, častá korupce, pro horníky nelidské podmínky atd. Pro špatnou dostupnost oblastí se často používá stále ještě převaha ruční práce nad technologiemi.

Hlavním dopravním systémem v zemi je i nadále říční doprava.

V rámci mezinárodních vztahů je země silně orientovaná na Belgii, Francii, USA a Čínu v daném pořadí. Angažuje se zde ještě i Turecko.

Vláda zveřejnila jaké investice do pozemních komunikací by se museli provádět, aby nastalo zásadnější zlepšení a aby se stále jen nepřešlapovalo na místě:

*na údržbu by se muselo vynakládat 1,1 mld. USD (dnes je to do 200 mil. USD)
*na výstavbu a větší opravy 5,3 mld. USD (dnes je to 1 mld. USD)

Z napsaného a z vývoje posledního období je vidět, že se stav pozemních komunikací jednoduše nedokáže pozvednout dokud se neprovedou zásadní reformy v rámci decentralizace, zesílení vymahatelnosti práva a nějaké základní hospodářské reformy. Ve všech parametrech a hodnoceních je na tom DRK velmi špatně.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


29.9.2016 19:22:16
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12800
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Demokratická republika Kongo
Agence Congolais des Grands Travaux :arrow:

http://www.acgt.cd/

*konžská agentura pro velkolepé projekty

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


Naposledy upravil Diaľničiar dne 10.2.2019 20:58:17, celkově upraveno 1

aktualizace odkazu



10.5.2017 20:53:14
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12800
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Demokratická republika Kongo
V DRK je silná politicko-občanská krize. HDP se za rok 2016 oproti roku 2015 mírně propadlo, zadlužení stouplo o 10% na 80% HDP. V několika regionech, respektivě celých provincích se lidé bouří proti hlavě státu a vojenskému režimu v důsledku čeho došlo k zavraždění vícero armádních představitelů, rabování celých policejních stanic a obrovských protestů, které ale prezident Kabila (ml.) tvrdě potláčí nasazováním armádních jednotek a zatýkáním již i dětí, které vycházejí do ulic za své rodiče. Ve stávajícím období je několik milionů obyvatel odkázaných na zahraniční pomoc pro nedostatek potravin, v několika provincích již nemá centrální vláda žádnou moc a dokonce dochází k vypalování rezidencí čelních představitelů. Na federální úrovni již působí lidová polovojenská organizace bojující s oficiální armádou, na provinčních jde prozatím spíše o organizované gangy, které berou i to málo co tamní obyvatelstvo má. Doposud problematické východní oblasti, kde se ani v lepších časech nepovedlo posílit mír jsou zcela mimo vládní kontrolu a větší slovo tady mají společnosti těžící suroviny nebo OSN anebo ugandská armáda.

Kabila má za sebou 2 volební období. Další volby mají být v 12/2018, ale možná se posunou až na 04/2019. Opozice trvá na tom, že Kabila nemá nárok vládnout i 3. volební období, jenomže realita je taková, že již 1 rok vládne jenom tak, protože 19.12.2017 uplynul 1 rok od skončení 2. volebního období. Za posledních 12 měsíců zemřelo při policajní a armádní brutalitě proti civilnímu obyvatelstvo minimálně 5.500 lidí, ale i mnoho desítek policistů a vojáků. Zničeno je pro tuto nestabilitu 200 zdravotnických center, 440 škol a pozastaveno je vícero infrastrukturních projektů včetně samozřejmě těch silničních.

Dá se tak logicky předpovědět, že ani rok 2018 nebude lepším. Světové velmoci požadují co nejdříve konání voleb a zastavení násilí. K nastolení příměří v jednotlivých provinciích se snaží přispět i Africká Unie.

Bez politické stability se nedá hovořit o rozvoji. Rozpočet pro rok 2018 počítá s výdaji ve výši 6,5 mld. USD. Tím se myslí federální rozpočet. Je o 10% nižší oproti letošnímu roku. Inflace letos dosáhla 40%, v roce 2018 má být na úrovni 28,5%. Světová banka již začátkem letošního roku varovala vládu, že stát začíná čelit hospodářské krizi. Standardní růst HDP se propadl z úrovní kolem 7% pod 3%. Až 1/10 populace je odkázáná na potravinovou pomoc, až 0,5 mil. dětí hrozí smrt v důsledku hladu. Vzhledem k investičním rizikům tady nikdo nechce mimo těžební sektor investovat. Zvyšují se životní rozdíly již i v samotním hlavním městě Kinshasa, ve kterém přibývají početné anti-Kabila demonstrace.

Svět se obává, že stát přejde do režimu anarchie. Bohužel, mocnosti nemají mnoho možností jak na stát více tlačit, Africká Unie nechce celý stát odstrčit od sebe. Pro hospodářskou krizi se propadla i měna a stát má i málo prostředků na dovoz nejzákladnějších věcí. Paralelně k tomu je tady ta potravinová a tedy i humanitární krize a zjevně není ochota ze strany prezidenta s tím cokoliv udělat. Prezident si udržuje v armádě a policii přibližně 300.000 členů, tito mají novou výstroj a často i výzbroj, zajištěné platy a výhody, které nemá nikdo další v zemi. A tak se bude situace i nadále zhoršovat. Snad nedojde ke skutečné občanské válce ... to by byl návrat mnoho let zpátky.

V zemi sa za mnoho let nepovedlo ani jen zrenovovat anebo nanovo vybudovat zpevněnou silnici mezi západem a východem a to navzdory enormnímu úsilí mnoha států. Platí vše co je psáno v příspěvcích doposud. Až teprve poslední roky se povedlo nalézt alespoň tu 1 mld. USD ročně na státní silniční síť. Pokud dojde k vážným problémům, tak se to znovu omezí. Ani tato částka neřeší základní problémy v normálním časovém horizonu, ale odstraňuje nejtěžší stavy na infrastruktuře: spadnuté staré dřevěné mosty atd. Tyto peníze se čerpají z půjčky od Číny, je to program na 5-6 let. Čína nyní nakupuje z DRK celkem 40% jeho exportu a realizuje v zemi na 90% veřejných stavebních projektů. Čína prozatím nezaujala stanovisko. Ale již dávno neplatí, že Čína v Africe jenom těží suroviny; začíná se orientovat i na celkový rozvoj těch zemí a na mírové procesy v nich, protože jen tak jsou stabilní a napředují a kontinuálně toho využívá Čína pro svůj další růst (stavebních a dalších firem). V DRK ovšem ani Čína prozatím nezaujala vůči Kabilovi žádný další postup.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


26.12.2017 0:44:48
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12800
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Demokratická republika Kongo
V krajině probíhali volby, které vyhrála opozice, ale není zřejmé kdo přesně - protože lídri se hádají. Ex-prezident slíbil, že nebude kandidovat a pomalu se stáhne. V celém DRK je více než 6 oblastí s vlnami násilí a více než 200 ozbrojených skupin, které ledacos požadují. Na východě přitom zuří ebola - skoro 500 mrtvých je potvrzeno WHO k 6.2. Epidemie začala v srpnu 2018. Nedaří se jí právě kvůli humanitární krizi zastavit.

Až když se moci ujme nový prezident na základě výsledků voleb, tak bude možno zahájit další větší rekonstrukční práce i v rámci silniční sítě. Do té doby se nedá očekávat zlepšení, protože na něj chybí zahraniční zdroje nebo zisky z těžby surovin, které nebudou zůstavat v korupčních aférách.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


10.2.2019 21:47:09
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12800
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Demokratická republika Kongo
Od ledna letošního roku je prezidentem této země Félix Tshisekedi. Téma jsem prošel, aktualizoval jsem několik odkazů na oficiální instituce.

Stav v zemi není příznivý: i nadále chybí spojení po kvalitní silnici ze západu na východ. Na východě a v dalších částech země je válka milicií s oficiální vládou. Na východě je několik provincií jak jsem psal v 02/2019 zasaženo ebolou, kterou CDC označilo již lvl 2 - zároveň se virus přiblížil k milionovým městem. Okolní státy si lépe hlídají hranice. Zemřelo téměř 850 lidí a skoro 1300 bylo nakaženo. Hlavní město čelilo záplavám a ještě jsou vidět trosky a poškození objektů. Hospodářská situace není dobrá a státní infrastruktura závisí od zahraniční pomoci.

EU podpořila několik silničních projektů. Třeba 28 km v nákladech 28,5 mil. € průtah ve městě Goma na východě státu. Kontrakt se podepsal v roce 2010, dokončil v roce 2018.
Příloha:
Avenue-des-Grands-rond-points4.jpg
Avenue-des-Grands-rond-points4.jpg [ 217.7 KiB | Zobrazeno 982 krát ]

Nebo i rehabilitaci RN 1 (tah od Matadi přes Kinshasa - Mbuji - Mayi po Lubumbashi) a to sekci u Tshikapa v délce 258 km, tedy 1/10 tahu. To je ta část, která v rámci RN 1 je pouze štěrková. Dále se podpořil i projekt pro rehabilitační práce na RN 3. Tento balík stál 113,7 mil. € a realizuje se od podepsání kontraktu v 2012 až do 2022.
Příloha:
Image2-1-800x450.jpg
Image2-1-800x450.jpg [ 79.65 KiB | Zobrazeno 982 krát ]


jedna aplikace projektů: http://app.mapolubox.com/map/Les_axes_r ... 97-fr.html

mapa připravovaných projektů v silnicích k 02/2019:
Příloha:
1c16c516e210dd8881751624cc1315d7_L.jpg
1c16c516e210dd8881751624cc1315d7_L.jpg [ 338.61 KiB | Zobrazeno 982 krát ]

Dále Světová Banka tady přispívá na obnovu 3385 km státních silnic, ale program je v různém stadiu plnění kvůli problémům z minulých let.

Dále, Čína tady nedávno dokončila rehabilitaci RN 5 Lubumbashi - Kasomeno. Rovněž to trvalo delší dobu, až 6 let.
Příloha:
KASOMENO.jpg
KASOMENO.jpg [ 95.32 KiB | Zobrazeno 982 krát ]

Na rozdělení silniční sítě tak jak je to uvedeno v tématu se nic nezměnilo a tyto priority se snaží naplnit i nová vláda.

Federální rozpočet 2019 je nižší o 1/3 oproti minulým letem a je na úrovni pouze 5,9 mld. USD. HDP posledních 5 let stagnuje, státní dluh se proto znásobil a rozpočet reálně odzrkadluje vyrovnaný stav. O to více se musí nová vláda snažit zavést a zesilnit tempo institucionálních reforem, aby se dalo pokračovat v dalších rozvojových programech v zemi. Jen tak se zlepší celková hospodářská a sociální situace. Fakta jsou neúprosná: jen 1/10 země má dostupnou elektrickou energii, až skoro 1/2 obyvatel nemá práci. Centrální vláda nemá skutečný dosah do regionů a když tak jen s pomocí armády. V zemi jsou vysoká cla na dovoz, zároveň vysoká míra korupce z toho všeho plynoucí. Je zde obrovské nerostní bohatství, ale 90% obyvatelstva z toho nic nemá.

Z hlediska zlepšení situace by pomohlo napojení na některý koridor: viewtopic.php?p=3844#p3844 . Stav je takový, že jestli se některý zrealizuje, tak to bude ten na západě S-J, který si vyžaduje vybudovat most Kinshasa - Brazzaville, o kterém se dlouho mluví. Z toho ale zase vytěží jen Kinshasa a okolí, ale ta má taky největší potenciál a tak se bude dát přerozdělit do zaostalých regionů více peněz. Oblast Goma se reálně napojí na tah Uganda - Keňa a tedy na přístav Mombasa. Stane se tak dříve, než se napojí východní provincie DRK na hlavní město Kinshasa. Tak se může hospodářsky zesilnit východní část DRK i bez její západní poloviny. O tento most, který by spojil 2 hlavní města dvou států Kongo se snaží ten o několik lvl lépe vybudovaný stát Kongo: viewtopic.php?p=143883#p143883 .

Jsou zde tedy zase nové naděje. Nový politik a nové naděje.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


20.4.2019 20:18:33
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12800
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Demokratická republika Kongo
Kromě výše uvedeného běží 2 projekty v hlavním městě Kinshasa:

*Modernisation du boulevard Lumumba lot 2 (6,30 km) et lot 3 (6,85 km)
- parametry: 2x4 jízdní pruhy
Příloha:
K1.JPG
K1.JPG [ 87.96 KiB | Zobrazeno 979 krát ]

*Boulevard du 30 Juin lot 3
- parametry 2x3 jízdní pruhy
Příloha:
K2.JPG
K2.JPG [ 98.2 KiB | Zobrazeno 979 krát ]

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


20.4.2019 20:52:54
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ] 




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz