[D55] Obecně
Re: [D55] Obecně
Vypadá ti že stavět by se mohlo začít v září : https://ekonomika.idnes.cz/stavby-silni ... oprava_cfr
Re: [D55] Obecně
V Olomouci už opravili "provizorní napojení" budoucí D55 v MÚK Holice.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: [D55] Obecně
koukám, že letáky už jsou na světě.
https://1url.cz/VMaDz
https://1url.cz/VMaDz
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: [D55] Obecně
Když tak sleduji, jak se pohnula příprava D55 mezi Otrokovicemi a Starým Městem, tak mě napadá, že při cestě od Starého Hrozenkova nastane na obchvatu Uh.Hradiště vcelku zajímavé dilema, zda jet na Brno klasicky dál po I/50 a nebo odbočit na D55 a dojet do Brna po dálnici, byť s 40 km zajížďkou. Zvlášť v zimě se může díky vyhnutí se Chřibům jevit druhá varianta zajímavěji. Zejména pro kamiony. Ostatně vůbec by mě nepřekvapilo, kdyby ze strany Bučovic a dalších měst a obcí na I/50 vznikl tlak, aby nákladní doprava používala primárně dálnici. Zajížďka je zajímat nebude, stejně jako Prahu netrápí slalom mezi D5 a D11. A s ohledem na volné kapacity na D1 za Vyškovem, když 0136 hned tak nebude, by se argumenty proti hledaly hůř.
Re: [D55] Obecně
Objíždět to přes Hulín se časově nevyplatí. Leda tak v zimě, když je kalamita, ale to bývá jen sem tam.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: [D55] Obecně
pokud člověk jede osobákem dlouhou trasu třeba ze slovenska samozřejmě vyplatí, po cca 18 hodině 100%, přes den může být fifty fifty.
a) prázná dálnice z Otrokovic až do Vyškova - 150 tempomat bezproblémů nadežene ztrátu nabranou mezi Hradištěm a Otrokovicemi
b) člověk je odpočatý, jet přes Buchlov je mnohem náročnější.
c) tank ono po cestě
a) prázná dálnice z Otrokovic až do Vyškova - 150 tempomat bezproblémů nadežene ztrátu nabranou mezi Hradištěm a Otrokovicemi
b) člověk je odpočatý, jet přes Buchlov je mnohem náročnější.
c) tank ono po cestě
Re: [D55] Obecně
Pokud pojedu ze Slovenska, tak pojedu rovnou na Puchov a Zlín, což je kratší a rychlejší, než zajížďka přes Hradiště.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: [D55] Obecně
Přesně tak, od Púchova to je přes Zlín o pouhých deset minut delší už nyní a vzdálenost na kilometr shodná. Až bude D49 dokončena alespoň za Zlín, bude trasa přes Hulín kratší, rychlejší a mělo by to odpovědné osoby přesvědčit, že dostavba D49 na hranice je důležitější než si myslí. Možná i proto to křečkovi přátelé schválně zdržují.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: [D55] Obecně
Když se tak zasním, tak už 5 let by mohla docela D55 stát zajímavou severojižní alternativou D1/D52/D2 minimálně pro ND, neb cesta přes UH bude výrazně kratší a vyhne se Brnu jakožto neuralgické bodové závadě (která bude v r. 2024 díky přestavbě D1 kolem Brna fatální). To by většinu tranzitu A <-> PL mohlo naučit jezdit kolem Hodonína a ona kritizovaná přehuštěnost dálniční sítě na Moravě najednou začne dávat smysl.
Re: [D55] Obecně
Říkám si, jestli by nebylo do budoucna smysluplné tu část mezi Olomoucí a Přerovem přeznačit na I/46, resp. S46 a spojit ji s navazujícím 4-pruhem na Šternberk. Jednak tyhle stavby na sebe plynule navazují v MÚK s D35 a odstranila by se tím ta zbytečná peáž D1+D55. Co myslíte ?
Možná by to šlo i na dálnici s novým číslem, ale nevím, jak jsou navržené MÚK na těch přeložkách I/46 jestli by vyhovovaly parametrům.
Možná by to šlo i na dálnici s novým číslem, ale nevím, jak jsou navržené MÚK na těch přeložkách I/46 jestli by vyhovovaly parametrům.
Re: [D55] Obecně
I/46 je v kategorii S 21,5/110 a D55 v kategorii D 25,5/120. Tak nač to spojovat.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: [D55] Obecně
Jak říkám, ubyla by peáž s D1 a jedna celistvá komunikace by měla jedno číslo a ne 2, toť vše.
Re: [D55] Obecně
A co byste dělal s tou druhou D46?
Re: [D55] Obecně
A hlavně, čemu vadí peáž? Je to jedno číslo navíc na DZ, navíc v logickém směru - D55 Olomouc - Zlín a D1 Brno - Ostrava.
-
- Příspěvky: 128
- Registrován: 11.10.2019 15:58:00
Re: [D55] Obecně
Nevím, jestli to tady bylo zmíněno, ale od Kurovic na jih není v mapách žádná odpočívka... na křížení s D2 je to hrubým odhadem 75km... Nebo jsem něco přehlédl?
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: [D55] Obecně
Odpočívky tam v rámci koncepce odpočívek stanoveny jsou, viz slepá mapa na webu ŘSD.
Jejich příprava je ale na bodě nula.
Jejich příprava je ale na bodě nula.
R48 -> D48 se podařilo!
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: [D55] Obecně
Žena s pozemky zemřela v Osvětimi. Stát marně hledá příbuzné kvůli stavbě D55.
https://www.idnes.cz/brno/zpravy/holoka ... pravy_krut
https://www.idnes.cz/brno/zpravy/holoka ... pravy_krut
Re: [D55] Obecně
Vzhledem k diskusi o PPP na D35 mám dotaz, proč se neuvažuje (nebo proč není vhodný) PPP na D55 v úseku 5511-5513 Příprava je podobně daleko, celkem délka 30+km, jednodušší zimní údržba. Navíc by se mohl změnit průchod ptačí oblastí na plný profil. Technicky nic složitého, jen drahé. Od toho tu PPP je, ne?
Re: [D55] Obecně
Měl jsem v tom vlákně stejný návrh, uvidíme, zda si toho tady někdo, kdo by mohl vědět více, všimne. Každopádně tohle je trochu jiný časový horizont než právě diskutovaná D35
Re: [D55] Obecně
Shrnutí přípravy jednotlivých úseků. Zajímavý je vývoj u průchodu kolem Bzence: https://hodoninsky.denik.cz/zpravy_regi ... 20210.html
-
- Příspěvky: 128
- Registrován: 11.10.2019 15:58:00
Re: [D55] Obecně
Tak jako novou informaci beru jen to, že si ŘSD stojí za čtyřpruhem 5510-5511, což je skvělá zpráva. Tak snad to klapne. Jinak ostatní informace jsou v letácích ŘSD
Re: [D55] Obecně
jen tak mě napádá jiná verze D55 v úseku Břeclav-Moravský Písek jelikož by to šlo postavit i mimo ptačí oblast https://mapy.cz/s/cuvurodutu
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.