Bratislava

Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Bratislava

Příspěvek od Diaľničiar »

Oficiální informace o hlavním městě Slovenska :arrow:

http://www.bratislava.sk/

Žije zde cca. 430 tis. obyvatel a v běžný pracovní den sem denně dojíždí dalších 150-200 tis. obyvatel. To se samozřejmě odráží na dopravě ve městě.

základní dálniční dopravní reálie, portál NDS
přerušovaná modrá = nestojí
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 12#p248112
Obrázek
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 24.12.2021 15:29:24, celkem upraveno 4 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: Bratislava

Příspěvek od JirkaS »

Na diskusních stránkách metrowebu jsou historické plány výstavby metra v Bratislavě. V rámci nich je možné vidět i plánovanou síť dálnic už od roku 1972, která se od dnešní příliš neliší: http://metroweb.cz/diskuze/viewtopic.php?p=65800#p65800
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bratislava

Příspěvek od Diaľničiar »

Dálniční napojení :arrow:

Dálnice D1 zde začíná. Dále pokračuje na Trnavu, Trenčín, Žilinu až východní Slovensko po hranice s Ukrajinou.
Dálnice D2 zde jde v severo-jižním směru a to od hranic s ČR po hranice s Maďarskem.
Dálnice D4, která obchází město z jihu východním směrem a končí na severu.

Mosty v Bratislavě :arrow:

Přístavní most (součást dálnice D1)
Most Lafranconi (součást dálnice D2)
Most Apollo (nejnovější 5. most v Bratislavě)
Starý most (v minulosti most Červené Armády)
Nový most (v minulosti most SNP)
Lužný most (v rámci dálnice D4)

Tunely v Bratislavě :arrow:

Tunel Sitina (součást dálnice D2)
Tunel pod Bratislavským hradem (tunel pro električky v rámci MHD)

V Bratislavě se staví nebo připravují rozsáhlé developerské (River park, Eurovea, Tri věže) a dopravní stavby (železniční stanice Filiálka, silniční stavba Severní tangenta, železniční spojení letišť Schwechat a M.R. Štefánika, rychloelektrička v rámci nosního systému MHD atd.). Kdo bude chtít, může se jim postupně věnovat a samozřejmě i dalším projektům; pokud možno již mimo témat, které zde mají vlastní témy. :arrow:

D1 Bratislava-Trnava (rozšíření)
D2
D4
D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 24.12.2021 16:02:08, celkem upraveno 5 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bratislava

Příspěvek od Diaľničiar »

Dopravní podnik města Bratislava :arrow:

http://www.dpb.sk/

Generální investor Bratislavy :arrow:

http://www.gib.bratislava.sk/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bratislava

Příspěvek od Diaľničiar »

Hlavní město začalo od roku 2009 masivněji opravovat své silnice. Primátor Ďurkovský vyhlásil, že investiční dluh na opravách je cca. 100 mil. €. V roce 2009 bylo záměrem investovat 15 mil. €, co se však pro krizi snížilo na 7,6 mil. €. Opravili se tyto hlavní tahy :arrow:

Pražská ulice:
-opravená od 1.7. do 3.8.
-opravilo se 23.456 m2 vozovky
-náklady dosáhli 1,552 mil. €

Ružinovská ulice:
-opravená od 1.7. do 31.8.
-opravilo se 46.309 m2 vozovky
-náklady dosáhli 2,679 mil. €

Šancova ulice:
-opravená od 3.7. do 15.9.
-opravilo se 24.417 m2 vozovky
-náklady dosáhli 1,532 mil. €

Mickiewiczova ulice:
-opravená v termínech 8.-9.8. - 15.-16.8.
-opravilo se 2.989 m2 vozovky
-náklady dosáhli 0,186 mil. €

Limbová ulice:
-opravená od 17.8. do 5.9.
-opravilo se 9.204 m2 vozovky
-náklady dosáhli 0,567 mil. €

Stromová ulice:
-opravená od 7.9. do 26.9.
-opravilo se 11.098 m2 vozovky
-náklady dosáhli 0,682 mil. €

Mýtní ulice:
-opravená od 16.9. do 8.10.
-opravilo se 5.852 m2 vozovky
-náklady dosáhli 0,396 mil. €
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bratislava

Příspěvek od Diaľničiar »

Bratislavská MHD již disponuje novými vozidly: Mercedes-Benz Capacity :arrow:
MBC.jpg
MBC.jpg (43.75 KiB) Zobrazeno 35810 x
Capacity vyrábí německá společnost EvoBus. Modely pro Dopravní podnik Bratislava (DPB) budou mít motor OM457 hLA s výkonem 260 kW, dvě ze štyrech náprav budou hnány přes 6ti stupňovou převodovku. Autobus má dojezd min. 500 km a jeho životnost je výrobcem garantována na min. 8 let.

Capacity odveze najednou 186 cestujících, z čeho 45 může sedět. Je zde prostor pri invalidní vozíček a i pro dětský kočík. Podlaha je potáhnutá protišmykovým materiálem. V autobude je již nezávislé topení a klimatizace.

Vodič má k dispozici automatickou klimatizaci, vyhřívaní pneumaticky odpružené sedalo, rádio s CD přehrávačem a 5l chladničku.
již v bratislavských ulicích
již v bratislavských ulicích
MBC2.jpg (73.67 KiB) Zobrazeno 35813 x
První kousek se do města dostal v druhé polovině února 2010 a jezdí na linke číslo 83 Petržalka-Dúbravka.

DPB má objednaných celkem 40 kusů v hodnotě 23,4 mil. €. To, kolik jich skutečně do města bude nasazeno ovšem záleží od financí, které DPB dostane od města. Na tento rok má na obnovu vozového parku DPB k dizpozici cca. 10,5 mil. €, ovšem ještě je i možnost leasingu.

DPB chce v nejbližších měsících uvést do provozu taky dalších 100 autobusů od společnosti SOR Libchavy v hodnotě 32,37 mil. €.

Bratislava ještě vloni vypsala megatendr v rámci střední Evropy na dodávku 240 autobusů v hodnotě 86 mil. €, ovšem ten byl zrušený kvůli námitkám ze strany Úřadu pro verejní obstarávaní. Tento tendr se rozdělil na 3 menší, z čeho dva proběhly, ovšem třetí vyhlášen nebyl, protože je před volbama.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: Bratislava

Příspěvek od viky »

A co to žere?
Naftu,nebo je to na CNG?
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Bratislava

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Tedy jak to tak čtu, tak je to pro řidiče hodně pohodlné na to, že je to MHD.
Klimatizace, cd rádio, lednička! to koukám tedy. :o
R48 -> D48 se podařilo!
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bratislava

Příspěvek od Diaľničiar »

viky píše:A co to žere?
Naftu,nebo je to na CNG?
Je to úsporní turbodiesel s ekologickou technologii BlueTec, která výrazně snižuje emise motoru ve výfukových plynech, spĺňa normu Euro 5. Délka autobusu: 19,54 m. V Bratislavě byl 1 kus testovaný již v roce 2009.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Drak
Příspěvky: 198
Registrován: 15.3.2009 11:12:05

Re: Bratislava

Příspěvek od Drak »

Diaľničiar píše:
Nový most (v minulosti most SNP)
Co bylo špatného na názvu most SNP?
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bratislava

Příspěvek od Diaľničiar »

Drak: bohužel, na tohle vám já odpovědět neumím. :cry:

Mohu pouze doplnit některé údaje k této problematice:
*na Slovensku přišlo po revoluci k přejměnování mnoha názvů ulic
*most SNP se přejměnoval na začátku 90. let
*v roce 2009 se někteří poslanci magistrátu Bratislavy pokusily navrhnout opětovnou změnu na Most SNP, tato iniciativa se prozatím nestřetla s přízní dalších poslanců
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Redispero
Příspěvky: 382
Registrován: 28.10.2009 9:52:02

Re: Bratislava

Příspěvek od Redispero »

U přejmenovávání ulic či dalších staveb nehledejte úplně racionální argumenty. Jedná se o přirozené vymezování a hledání legitimity nových mocenských systémů, které tak v symbolické rovině účtují s těmi předešlými. Nelze přitom vycházet ze skutečnosti, jaká ta která událost (či osoba) byla, ale jakým žila "druhým životem". A pokud se SNP stalo symbolickým "místem paměti" komunistického režimu a bylo jím neúměrně heroizováno, když po roce 1989 došlo k radikálnímu přehodnocení významu a charakteru této události, přirozeně se s ní zúčtovalo i tak, že SNP muselo zmizet z názvu hlavního bratislavského mostu...
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

Re: Bratislava

Příspěvek od andy »

Diaľničiar píše:Hlavní město začalo od roku 2009 masivněji opravovat své silnice. Primátor Ďurkovský vyhlásil, že investiční dluh na opravách je cca. 100 mil. €. V roce 2009 bylo záměrem investovat 15 mil. €, co se však pro krizi snížilo na 7,6 mil. €. Opravili se tyto hlavní tahy :arrow:

...
Šlo jen čistě o opravy, nebo se i měnilo uspořádání některých křižovatky? V Bratislavě mě hodně zaujaly takové zvláštní městské MÚK - tady a tady (možná jsou i jinde) - v Praze si nic podobného nevybavuju.
Diaľničiar píše:
viky píše:A co to žere?
Naftu,nebo je to na CNG?
Je to úsporní turbodiesel s ekologickou technologii BlueTec, která výrazně snižuje emise motoru ve výfukových plynech, spĺňa normu Euro 5. Délka autobusu: 19,54 m. V Bratislavě byl 1 kus testovaný již v roce 2009.
BUS je to pěknej, akorát by mnohem záslužnější podle mě bylo vyměnit nebo aspoň nějak odpružit ty příšerný trolejbusy. Jezdil jsem tím svýho času denně do práce a je to fakt síla, navíc v nich bylo vedro.. Snad k pohodlnější jízdě pomohly aspoň ty výše zmíněné rekonstrukce silnic.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bratislava

Příspěvek od Diaľničiar »

V roce 2009 se ukončila Rekonstrukce Záhradníckej ulice v úseku Miletičova-Líščie nivy na 4 pruh :arrow:

Záměrem rekonstrukce bylo zvýšit její dopravní kapacitu, rozšířit jí z 1+1 na 2+2 pruhy a tak vytvořit celou trasu radiály Záhradníckej a Ružinovskej až po napojení na Vrakunskú silnici.

Součástí rekonstrukce bylo vybudování silničních světelných signalizací, přestavba tramvajové tratě, nových zastávek MHD, chodníků a potřebných překládek inženýrských sítí do nových trás.

Zvláštností přestavby tramvajové tratě je například její zatrávnění.

Celá stavba byla rozdělená na 2 etapy. Ta první se začala 05/2008 a ukončila v 11/2008, druhá etapa se začala 03/2009 a ukončila se 08/2009.

Celkové náklady: 7,609 mil. €
I. etapa stála: 5,983 mil. €
II. etapa stála: 1,626 mil. €

Fotografie ze slavnostního otevření 27.8.2009:
BA1.jpg
BA1.jpg (40.08 KiB) Zobrazeno 35543 x
BA2.jpg
BA2.jpg (34.91 KiB) Zobrazeno 35543 x
BA3.jpg
BA3.jpg (32.67 KiB) Zobrazeno 35545 x
BA4.jpg
BA4.jpg (44.36 KiB) Zobrazeno 35544 x
BA5.jpg
BA5.jpg (43.7 KiB) Zobrazeno 35544 x
Zdroj informací: Generálny investor Bratislavy
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bratislava

Příspěvek od Diaľničiar »

MHD v Bratislave si zase polepšila. :arrow:

Minulý měsíc obdržel DPB dalších 49 autobusů v hodnotě 15,78 mil. €, přičemž jde o:
*9 ks Mercedes CapaCity (na fotce o pár příspěvku výše) s klimatizací
*40 ks značky SOR; 30 z nich má namontovanou klimatizaci
*peníze šli z úvěru, který se splatí během 8 let

Cena jednoho vozidla Mercedes CapaCity je 490 000 eur a vozidla Sor 272 000 eur bez DPH. Do Mercedesu se vejde min. 185 lidí, do Sorov cca. 140.

Nejstarší autobusy, které nyní v Bratislave jezdí, jsou krátké Karosy, přičemž nejstarší z nich má 22 let.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bratislava

Příspěvek od Diaľničiar »

I když o silnice I. - III. třídy ve městě Bratislava se stará Bratislava, tak silniční daň jde do BA VÚC, který sice vybere 33 mil. €, ale zpátky zdaleka tato částka nejde (jde jinde - zdravotnictví, školství,...). Nyní, ve fatální situaci silnic plných výtluků se BA VÚC rozhodl udělit 1 mil. € jako účelovou dotaci hlavnímu městu na opravu silnic. To není všechno: i město Bratislava najde 1 mil. € na dodateční opravy silnic. :ok:

Ve městě vláda zrušila projekt Fililálka (za stovky mil. €), v železniční síti a místo toho sjednala s Bruselem, že tyto peníze se použijí na modernizaci stávající MHD ve městě a v dalších krajských městech na Slovensku. Pro Bratislavu to značí: 30 nízkopodlažných električek a 80 trolejbusů v celkové hodnotě 286 mil. €. Dále se připravuje I. etapa výstavby električkové tratě Safárikovo námestie - Bosákova ulica v Petržalke v nákladech 83 mil. €, součástí čeho je i rekonstrukce Starého mostu. Dále modernizace električkové tratě v městské části Dúbravka bude stát asi 14 mil. €.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bratislava

Příspěvek od Diaľničiar »

Město Bratislava dostane po letošní zimě dodatečnou sumu peněz na opravu silnic:

1 mil. € zvláštní dotace Bratislavského vyššího územního celku pro opravu silnic II. a III. třídy (jen mimochodem ze silniční daně BA VÚC dostane ročně asi 30 mil. € a na silnice jde jen asi 50%, ostatné peníze směrují na školství, zdravotnictví atp.)

1 mil. € přesun peněz v rozpočtu hlavního města

1,3 mil. € vládní dotace hl. městu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bratislava

Příspěvek od Diaľničiar »

Stavební koncern VINCI uspěl přes svojí dceru Eurovia při zakázce na obnovu Starého mostu v Bratislave. Nyní se ještě čeká, zda se ostatní uchazeči odvolají. :arrow:

*stavařské práce se musejí udělat do konce roku 2015, jinak by propadlo 85% financování přes EU
*vítězní cena je: 58,8 mil. € bez DPH
*po rekonstrukci budou po mostě jezdit električky, budou zde lávky pro peších i cyklisty

Smlouva ještě není podepsaná. :idea:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: Bratislava

Příspěvek od JirkaS »

Co z původního mostu vlastně zbyde? Jen pilíře?
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 26.5.2016 15:40:37, celkem upraveno 1 x.
Důvod: necitujte, když reagujete na předchozí příspěvek
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bratislava

Příspěvek od Diaľničiar »

Zmluvu na rekonštrukciu Starého mosta podpíšu v utorok :arrow:

Konzorcium MHD – Starý most, ktorého členmi sú firmy Eurovia Košice, Eurovia CS a SMP-CZ, a mesto Bratislava podpíšu v utorok (22.10.) zmluvu o dielo na realizáciu električkovej dráhy do Petržalky a rekonštrukciu Starého mosta.

Následne môžu začať práce na zákazke v celkovej sume 58,8 milióna eur bez DPH. Podpis zmluvy avizoval už minulý týždeň primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru-SD) po tom, ako projekt spolufinancovaný z eurofondov odsúhlasilo ministerstvo dopravy. Konzorcium podľa Ftáčnika vyhralo s najnižšou cenou, komisia však pri výbere pozerala aj na to, či má daná spoločnosť skúsenosti s výstavbou nad tečúcou vodou.

Primátor tiež podotkol, že víťaz skrátil lehotu na výstavbu, ktorú mesto odhadovalo na základe expertízy na 24 mesiacov. "On sľubuje, že to urobí do 22 mesiacov," uviedol. Hlavné mesto vyhlásilo verejné obstarávanie na zhotoviteľa prvej etapy Nosného systému Mestskej hromadnej dopravy (NS MHD) ešte v januári. Okrem rekonštrukcie Starého mosta sa má vybudovať nová koľajová dráha v úseku Bosákova ulica - Šafárikovo námestie, rozšíriť estakáda Einsteinova a vybudovať nová pri bývalom štadióne Artmedia.

Peniaze z Európskej únie treba vyčerpať do konca roka 2015. Keďže víťaz plánuje lehotu ešte skrátiť, termíny by sa podľa Ftáčnika mali stihnúť. Trasa prvej časti má dĺžku 2,4 kilometra (km), má jednu zrekonštruovanú a tri nové zastávky Štúrova, Viedenská, Bosákova a Jantárová. Pre potreby elektrického napájania trate sa za Bosákovou ulicou vybuduje nová trakčná meniareň.

22.10.2013, transport.sk
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bratislava

Příspěvek od Diaľničiar »

DPB chce nakúpiť s pomocou úveru sto nových autobusov :arrow:

V bratislavskej mestskej hromadnej doprave by malo pribudnúť sto nových autobusov.

Dopravný podnik má totiž v novembri bratislavským mestským poslancom predložiť návrh na obstaranie 50 sólo a 50 kĺbových autobusov ako náhradu za najstaršie vozidlá, ktoré sa postupne vyraďujú. Schválilo to dnes zastupiteľstvo. Vo vozidlovom parku bratislavského dopravcu je v súčasnosti vyše 140 autobusov, ktoré sú po plánovanej technickej životnosti a väčšina z nich má viac než 12 rokov.

Dopravný podnik Bratislava (DPB) mal podľa predloženého materiálu na začiatku septembra vo vozidlovom parku 448 autobusov. Hoci od roku 2010 pribudlo na bratislavských cestách 163 nových vozidiel, stále má 122 autobusov vyše 12 rokov. "Mali by sme ich odstaviť, prevádzkujeme ich len s vypätím všetkých síl," prihovoril sa dnes poslancom šéf DPB Ľubomír Belfi. Za prvých osem mesiacov tohto roka museli pre zlý stav vyradiť 25 vozidiel.

Technicky zastarané autobusy tak musia často opravovať, praskajú rámy a nosné časti, autobusy sú nespoľahlivé, pre cestujúcich neatraktívne a spotrebujú veľa pohonných látok, resp. elektrickej energie, uvádza sa v materiáli, ktorý vypracoval DPB. "Najnepriaznivejšia situácia je v kategórii vozidiel MIDI do 9,5 m, kde je 31 vozidiel, a v kategórii kĺbových je 92 vozidiel po plánovanej technickej životnosti." Kĺbové vozidlá vyraďujú pre korózie nosných častí. Menej autobusov potom znamená redukciu spojov a liniek, uvádza sa v materiáli.

Na rok 2014 treba podľa materiálu obstarať aspoň 100 kusov autobusov, pričom polovica bude sólo vozidiel, polovica kĺbových. Belfi sa už v lete vyjadril, že dopravný podnik sa po električkách a trolejbusoch chystá obnoviť aj vozidlový park autobusov. "V prípade nákupu autobusov však nie je možné čerpanie finančných prostriedkov z eurofondov," pripomenul. Ak poslanci schvália navrhnuté uznesenie, DPB by mal na novembrové rokovanie zastupiteľstva pripraviť nielen návrh na zakúpenie nových autobusov ako náhradu za najstaršie vozidlá, ktoré sa postupne vyraďujú, ale aj návrh na zabezpečenie bankového úveru. DPB už podľa Belfiho robil prvé prieskumy medzi bankami.

Autobusmi sú dnes zabezpečované prepravné výkony v celkovom množstve asi 28,7 milióna vozokilometrov za rok, čo predstavuje približne 63,2 percenta celkových dopravných výkonov. Predovšetkým sú nosnou dopravou v Petržalke, vrátane Rusoviec, Jaroviec a Čunova, kde vykonávajú asi polovicu svojich výkonov.

25.10.2013, transport.sk
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
monin
Příspěvky: 1782
Registrován: 3.12.2010 10:31:31

Re: Bratislava

Příspěvek od monin »

Tak už se ta situace, co se týče rozkopávek v Blavě, přece jen už trochu zlepšila?
http://youtu.be/d51cpIsQIRc :D
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bratislava

Příspěvek od Diaľničiar »

Dálnice D1 se v hlavním měste kapacitně zrychlí :arrow:

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=201&t=4572
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bratislava

Příspěvek od Diaľničiar »

v návaznosti na předchozí příspěvek přinesla NDS první výsledky v podobě trojnásobního zrychlení provozu (a to opravdu s min. náklady)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Slovensko“