Ohledně těch řečí, že po 3-5 letech je záruka k ničemu, firma může zaniknout ... ano, zaniknout může, jenže z tohohle pohledu nemusíme mít ani tu 10-letou záruku, kterou ve většine máme v současné době. Na to se může zhotovitel vymluvit stejně jako po 15 letech ne ?
Proč tedy ty záruky vůbec řešíme ? Nejsou úplně zbytečné ?
Snad je to o tom, že čím větší záruka bude, tím kvalitněji to zhotovitel udělá (i kdyby za vyšší cenu), protože to je i v jeho zájmu. Chtěl bych vidět firmu, která plánuje, že za 15 let nebude existovat, kvůli nějaké záruce kousku dálnice v malinkém Česku
Jinak co se týče té kvality (možná je to na jiné téma) vs. času výstavby... Když porovnám starou D1, která vydržela nebo "vydržela" 40 let, není to i tím, že se na nových dálnicích víceméně po hrozně krátké době po samotné stavbě pouští provoz na dálnici ? Nepomohlo by, kdyby se opravdu ty kryty postavily já nevím do října/listopadu a nechaly se projít mrazem ?
Kvůli souvislosti s časem výstavby zůstávám v tomto tématu, protože si ještě říkám, jestli je úplně správně tlačit na co nejkratší dobu výstavby. Samozřejmě ideální by asi bylo, kdyby se provedlo všechno rychleji a pak se nějaký čas počkalo než se to pustí, ale uznávám, že to je asi nereálné kvůli "plýtvání".